LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL FINANSINĖS PARAMOS MOKSLO IR TECHNOLOGIJŲ PARKŲ, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ CENTRŲ PROJEKTAMS TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2005 m. balandžio 12 d. Nr. 4-156
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 67-1957; 2001, Nr. 61-2186), 12.5 punktu bei vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004–2008 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 315 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004–2008 metų programos įgyvendinimo priemonių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 40-1290), 13 punktą,
tvirtinu Finansinės paramos mokslo ir technologijų parkų, inovacijų ir technologijų centrų projektams teikimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2005 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 4-156
FINANSINĖS PARAMOS MOKSLO IR TECHNOLOGIJŲ PARKŲ, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ CENTRŲ PROJEKTAMS TEIKIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Finansinės paramos mokslo ir technologijų parkų, inovacijų ir technologijų centrų projektams teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato principus, sąlygas ir tvarką, kuria Taisyklėse keliamus reikalavimus atitinkantys mokslo ir technologijų parkai, inovacijų ir (arba) technologijų centrai gali pretenduoti į finansinę paramą projektams įgyvendinti iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – Ūkio ministerija) programų lėšų.
2. Bendrasis finansinės paramos tikslas – sukurti Lietuvoje inovacijų ir technologijų plėtrai palankią verslo aplinką, sudarančią prielaidas nuolat didėti šalies įmonių konkurencingumui ir aktyviai skverbtis į pasaulio rinkas.
Specifinis finansinės paramos tikslas – išplėtoti Lietuvos inovacijų skatinimo infrastruktūrą, pagerinti mokslo ir technologijų parkų, inovacijų ir technologijų centrų teikiamų paslaugų kokybę ir prieinamumą visuomenei, sustiprinti ryšius tarp atskirų nacionalinės inovacijų sistemos dalyvių.
3. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Mokslo ir technologijų parkas, inovacijų ir (arba) technologijų centras (toliau – įstaiga) – pagal Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) įsteigtas pelno nesiekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, kuris, tenkindamas viešuosius interesus, vykdo visuomenei naudingą veiklą, tiesiogiai susijusią su inovacijų skatinimo paslaugų teikimu (vertinant paraiškas finansinei paramai gauti, bus atsižvelgiama ne tik į įstaigos teisinę formą, bet ir į įstaigos įstatuose nustatytus veiklos tikslus).
Inovacijų skatinimo paslaugos – informacijos, patarimų, konsultacijų, mokymų, metodinės ir kitų paslaugų teikimas fiziniams ir juridiniams asmenims aktualiais inovacijų plėtros klausimais (pvz.: inovacijų svarba ir galimybės verslui, inovacinio verslo planavimas, inovacijų rinkodara, inovacijų vadyba, inovacinių projektų rengimas, inovacijų finansavimas, technologinė partnerystė, inovacinis ir technologinis auditas, technologijų perdavimas ir perėmimas, mokslo rezultatų komercializavimas, intelektinės nuosavybės apsauga ir pan.). Prie inovacijų skatinimo paslaugų taip pat priskiriamos mokslo ir technologijų parkų teikiamos paslaugos, skirtos inovacinių įmonių kūrimuisi ir plėtrai palengvinti bei kitos paslaugos, kurios skatins verslo subjektus pereiti prie didesnės pridėtinės vertės produktų gamybos ir (arba) paslaugų plėtros, padės diegti naujas idėjas, technologijas ir pažangius mokslo laimėjimus.
Finansinė parama – parama, teikiama iš Ūkio ministerijos programų lėšų ir skirta projekto vykdymo ir (ar) šiam projektui vykdyti reikalingo ilgalaikio turto kūrimo ir įsigijimo išlaidoms ir pirkimo pridėtinės vertės mokesčiui (toliau – PVM) padengti, siekiant įgyvendinti Taisyklių 2 punkte nustatytą tikslą. Pagal Taisykles teikiama finansinė parama nėra priskiriama valstybės pagalbai, kaip tai apibrėžta Europos Bendrijos steigimo sutarties 87 straipsnio 1 dalyje.
Pareiškėjas – įstaiga, pateikusi paraišką finansinei paramai gauti iš Ūkio ministerijos administruojamų programų lėšų.
Finansinės paramos gavėjas – pareiškėjas, kuriam pagal Taisykles skirta finansinė parama ir su kuriuo sudaryta finansinės paramos sutartis.
Projektas – planingų ir tarpusavyje susijusių veiklos rūšių seka, kuriai, siekiant užsibrėžtų tikslų ir rezultatų, naudojami žmogiškieji, finansiniai bei materialiniai ištekliai ir kuri prisideda prie Taisyklių 2 punkte nustatytų tikslų įgyvendinimo.
Paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti įstaiga, siekianti gauti finansinę paramą.
Projekto vykdymo laikotarpis – laikotarpis, per kurį vykdomas projektas ir kuris negali būti ilgesnis kaip vieneri kalendoriniai metai.
Finansinės paramos sutartis – finansinės paramos vykdyti projektams, finansuojamiems pagal Taisykles, teikimo sutartis. Finansinės paramos sutartimi yra nustatomos finansinės paramos suteikimo sąlygos, mokėjimo tvarka, šalių teisės ir pareigos, atsiskaitymo už finansinę paramą tvarka ir kt.
Finansinės paramos intensyvumas – finansinės paramos gavėjui teikiama finansinė parama su PVM, išreikšta procentais, kurie skaičiuojami nuo finansinės paramos gavėjo tinkamų projekto vykdymo išlaidų bendros sumos su pirkimo PVM.
Programos koordinatorius – Ūkio ministerijos valstybės sekretorius arba sekretorius, koordinuojantis ir kontroliuojantis atitinkamos Ūkio ministerijos programos planavimą ir įgyvendinimą.
II. FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO SĄLYGOS
4. Pagal Taisykles teikiamos finansinės paramos prioritetai:
4.1. projektas tiesiogiai prisideda prie technologinio verslo plėtros sąlygų gerinimo, ypač mažoms ir vidutinėms įmonėms bei pradedantiesiems verslininkams, ir stiprina Lietuvos įmonių inovacinius gebėjimus;
4.2. vykdant projektą, numatomas efektyvus bendradarbiavimas su mokslinių tyrimų ir inovacijų skatinimo infrastruktūros įstaigomis, smulkaus ir vidutinio verslo skatinimo tinklo įstaigomis ir (ar) asocijuotomis verslo struktūromis;
5. Projekte remiamos veiklos rūšys:
6. Projektas gali apimti daugiau kaip vieną nurodytą veiklos rūšį, tačiau finansinė parama teikiama tik nuosekliems projektams (t. y. projektas turi būti tinkamai orientuotas, turi turėti aiškiai apibrėžtus tikslus, siūloma veiklos rūšis turi padėti siekti šių tikslų), o ne grupei įvairių arba tarpusavyje nesusijusių veiklos rūšių.
7. Projektas turi būti nukreiptas į kurią nors iš šių tikslinių grupių (grupės, kurios gauna iš projekto tiesioginę arba netiesioginę naudą):
8. Projekte nustatytos inovacijų skatinimo paslaugos neturi būti teikiamos ūkio subjektų vykdomos veiklos rūšims, patenkančioms į Valstybės neremtinos veiklos rūšių sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 4 „Dėl Valstybės neremtinos veiklos rūšių sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 4-118), plėtoti. Tačiau šios paslaugos gali būti teikiamos kitoms veiklos rūšims plėtoti, net jei tikslinei grupei priklausantys subjektai užsiima ir neremtina veikla.
9. Pareiškėjas paraiškoje turi aiškiai nurodyti konkretaus projekto vykdymo poreikį, aptarti problemas, kurias numatoma spręsti vykdant projektą, ir apibrėžti tikslines grupes, į kurias nukreiptas projektas. Pareiškėjas turi sugebėti pagrįsti, kaip projektas patenkins nurodytus poreikius ir prisidės prie iškeltų problemų sprendimo. Kartu pareiškėjas turi turėti stabilius ir pakankamus finansinius išteklius, kad galėtų užtikrinti savo organizacijos veiklos tęstinumą per visą projekto vykdymo laikotarpį ir, jei tai numatyta, prisidėti prie projekto finansavimo.
10. Finansinės paramos lėšomis gali būti dengiamos tik tinkamos projekto išlaidos. Išlaidos ir jas pagrindžiantys dokumentai, susiję su projekto vykdymu, apskaitomi ir kaupiami atskirai.
11. Tinkamos projekto išlaidos turi atitikti šias sąlygas:
12. Tinkamos projekto išlaidos gali būti šios:
12.1. projekto vykdymo išlaidos:
12.1.1. tiesioginės projekto vykdymo išlaidos:
12.1.1.1. paslaugų, prekių pirkimas:
12.1.1.2. personalo išlaidos:
12.1.2. įstaigos veiklos išlaidos, susijusios su projekto vykdymu (ne daugiau kaip 20 procentų tiesioginių projekto vykdymo išlaidų sumos):
12.2. projektui vykdyti reikalingo nuosavo ilgalaikio turto kūrimo ir įsigijimo išlaidos:
12.2.1. ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos:
12.3. nuomojamų arba panaudos būdu naudojamų pastatų ir statinių remonto arba rekonstravimo darbų išlaidos, susijusios su projekto vykdymu:
13. Finansinės paramos gavėjas, už finansinės paramos lėšas įsigijęs 12.2 punkte nurodytą ilgalaikį turtą, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį, negu nustatyta Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatyme (Žin., 2001, Nr. 110-3992).
14. Įstaigos, kurių dalininko teisių ir pareigų neįgyvendina Ūkio ministerija, už finansinės paramos lėšas įsigytą (sukurtą) 12.2.1.1 punkte nurodytą ilgalaikį materialųjį turtą, kurio vieneto įsigijimo (sukūrimo) vertė be pirkimo PVM, dengiama Ūkio ministerijos lėšomis, ne mažesnė kaip 20 000 litų, turi apdrausti savo lėšomis Ūkio ministerijos naudai maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, nuo kurių draudžia finansinės paramos gavėjo pasirinkta bendrovė, ne mažiau kaip penkerius metus nuo turto įsigijimo (sukūrimo). Įvykus draudimo įvykiui, dėl kurio už finansinės paramos lėšas įsigytas (sukurtas) turtas sunaikinamas ar nepataisomai sugadinamas, Ūkio ministerijai atitenka draudimo išmokos dalis, lygi suteiktos finansinės paramos, skirtos apdraustam turtui įsigyti ar sukurti, sumai. Bet kuriuo kitu atveju, jeigu už finansinės paramos lėšas įsigytas turtas buvo sunaikintas arba nepataisomai sugadintas, finansinės paramos gavėjas privalo sugrąžinti Ūkio ministerijai faktiškai išmokėtas finansinės paramos lėšas.
15. Išlaidos, nurodytos 12.2.2 ir 12.3 punktuose, gali būti dengiamos tik toms įstaigoms, kurių dalininko teises ir pareigas įgyvendina Ūkio ministerija.
16. Didžiausias leistinas finansinės paramos intensyvumas:
16.1. iki 100 procentų visų tinkamų projekto išlaidų (išskyrus išlaidas, nurodytas 12.2.2 ir 12.3 punktuose) su pirkimo PVM;
17. Finansinės paramos dydis:
18. Išlaidos darbo užmokesčiui (išlaidoms, nurodytoms 12.1.1.2.1 ir 12.1.2.1 punktuose) gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų projekto vykdymo išlaidų sumos.
19. Pirkimo PVM, tenkantis iš finansinės paramos pirktoms prekėms, paslaugoms ir dengiamas iš finansinės paramos lėšų, į PVM atskaitą ir į PVM deklaraciją negali būti įtraukiamas. Pareiškėjo – PVM mokėtojo projektui vykdyti reikalingo ilgalaikio turto kūrimo ir įsigijimo pirkimo PVM, kuris gali būti įtrauktas į PVM atskaitą, yra netinkamos projekto išlaidos.
20. Finansinės paramos gavėjo projekto vykdymo biudžeto straipsnių faktinės išlaidos gali neatitikti finansinės paramos lėšomis dengti nustatytų biudžeto straipsnių išlaidų, tačiau turi būti išlaikytas finansinės paramos intensyvumas ir neviršyta skirtos finansinės paramos suma. Finansinės paramos lėšos, skirtos darbo užmokesčiui, yra maksimalios. Įstaigos veiklos išlaidos, susijusios su projekto vykdymu, neturi viršyti 20 procentų tiesioginių projekto vykdymo išlaidų sumos. Lėšos, skirtos nuosavam ilgalaikiam turtui kurti ir įsigyti, nuomojamų arba panaudos būdu naudojamų pastatų ir statinių remonto (rekonstravimo) darbams finansuoti, ir jų ekonomija negali būti naudojamos projekto vykdymo išlaidoms (projekto vykdymo biudžeto A dalis) padengti.
III. FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO PROCEDŪROS
21. Pareiškėjai, norintys gauti finansinę paramą projektui, turi su lydraščiu pateikti:
22. Jei projekte numatomi atlikti remonto ar rekonstrukcijos darbai ir projektui vykdyti reikia techninių dokumentų, kartu su paraiška turi būti pateikti šie dokumentai: statybos darbų suvestinė, sąmata, teisės aktų nustatyta tvarka įgaliotos institucijos išduotas leidimas statybos, rekonstravimo, remonto darbams atlikti (jei nustatyta pagal teisės aktus). Ūkio ministerija gali paprašyti pateikti papildomą informaciją bei dokumentus, pagrindžiančius, kad projektas yra tinkamas finansuoti, arba kuriais remiantis vertinime dalyvaujančios institucijos gali padaryti tinkamą sprendimą dėl finansinės paramos skyrimo.
23. Jei projektui skiriama finansinė parama, įstaigos projekto aprašymas (2 priedas) ir projekto vykdymo biudžetas (3 priedas) pridedami kaip pasirašomos finansinės paramos sutarties priedai.
24. 21 punkte išvardyti dokumentai teikiami viešajai įstaigai Lietuvos verslo paramos agentūrai (toliau – LVPA) (Gedimino pr. 38/2, LT-01104 Vilnius). LVPA taip pat pateikiama elektroninė dokumentų versija.
25. Paraiškos gauti finansinę paramą projektams, kurie vykdomi einamaisiais metais, turi būti pateiktos iki einamųjų metų liepos 1 d.
26. Paraiškos gauti finansinę paramą, pateiktos pasibaigus Taisyklių 25 punkte nustatytam terminui, gali būti priimamos iki einamųjų metų spalio 1 d. ir teikiamos svarstyti Verslo projektų atrankos komitetui tik išimtiniais atvejais (kai teikiamos paraiškos padengti įvykdytų projektų išlaidas).
27. Pateikti dokumentai vertinami dviem etapais:
27.1. pirmajame etape LVPA atlieka administracinį ir tinkamumo vertinimą, kurio metu tikrinama, ar pateikti visi šiose Taisyklėse reikalaujami pateikti dokumentai, ar dokumentai atitinka šių Taisyklėse reikalaujamų pateikti dokumentų formas, ar prašomos finansuoti išlaidos atitinka išlaidų tinkamumo, finansavimo intensyvumo reikalavimus, ar projekte nustatytos veiklos rūšys atitinka šiose Taisyklėse nustatytas remiamas veiklos rūšis;
27.2. atlikus administracinį ir tinkamumo vertinimą, jei dokumentai atitinka Taisyklėse nustatytus reikalavimus, LVPA dokumentus kartu su savo išvadomis pateikia Ūkio ministerijai, kuri atlieka kokybinį paraiškos vertinimą. Jei pateikti dokumentai neatitinka bent vieno iš Taisyklėse nustatytų reikalavimų, projektas atmetamas, o pareiškėją apie atmetimą LVPA informuoja raštu per 5 darbo dienas.
28. Atliekant kokybinį vertinimą, atsižvelgiama į:
29. Atlikus projekto administracinės atitikties, tinkamumo ir kokybinį vertinimą, Ūkio ministerija parengia ir pateikia išvadas bei rekomendacijas Verslo projektų atrankos komitetui.
30. Verslo projektų atrankos komitetas, apsvarstęs paraišką, komiteto narių argumentus bei kitą informaciją, susijusią su pateiktais dokumentais, priima rekomendacinį siūlymą dėl paraiškos patenkinimo – patenkinti paraišką (tai yra suteikti paraiškoje prašomo dydžio finansinę paramą), patenkinti paraišką iš dalies (tai yra skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų) arba nepatenkinti paraiškos.
31. Galutinį sprendimą dėl finansinės paramos suteikimo priima Lietuvos Respublikos ūkio ministras (toliau -ūkio ministras), atsižvelgdamas į Verslo projektų atrankos komiteto siūlymus bei turimas lėšas.
32. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant finansinės paramos sutartį, LVPA registruotu laišku informuoja finansinės paramos gavėją apie jam skirtos finansinės paramos dydį ir prašo patikslinti projekto vykdymo biudžetą. Patikslintą pasirašytą projekto vykdymo biudžetą finansinės paramos gavėjas registruotu laišku, per kurjerį arba asmeniškai per 10 darbo dienų nuo LVPA registruoto laiško išsiuntimo grąžina LVPA
33. Informacija apie ūkio ministro priimtus sprendimus skirti paraiškoje prašomo dydžio finansinę paramą, skirti dalį paraiškoje prašomo dydžio finansinės paramos ar neskirti paraiškoje prašomo dydžio finansinės paramos paskelbiama Ūkio ministerijos interneto tinklalapyje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.
34. Ūkio ministrui priėmus sprendimą teikti finansinę paramą, tarp Ūkio ministerijos, LVPA ir finansinės paramos gavėjo sudaroma trišalė finansinės paramos sutartis. Finansinės paramos sutartį su priedais rengia, suderina ir Ūkio ministerijos bei LVPA pasirašytus 3 egzempliorius registruotu laišku finansinės paramos gavėjui išsiunčia LVPA. Finansinės paramos gavėjas pasirašo ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo LVPA registruoto laiško išsiuntimo dienos registruotu paštu, per kurjerį arba asmeniškai grąžina LVPA visus pasirašytus finansinės paramos sutarties ir jos priedų egzempliorius. Finansinės paramos gavėjo pasirinkimu finansinės paramos sutartis gali būti pasirašoma ir asmeniškai atvykus į LVPA
35. Finansinė paramos sutartis turi būti sudaryta ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo sprendimo skirti finansinę paramą priėmimo dienos. Per šį laikotarpį nesudarius finansinės paramos sutarties, programos, iš kurios skiriama finansinė parama, koordinatorius gali teikti ūkio ministrui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti finansinę paramą.
IV. PROJEKTŲ VYKDYMO PRIEŽIŪRA IR ATSISKAITYMAS UŽ PROJEKTĄ
37. Projektų vykdymą prižiūri ir kontroliuoja LVPA: tikrina atsiskaitymo už projekto vykdymą ataskaitas ir dokumentus bei, esant reikalui, vietoje atlieka projekto vykdymo patikrą. LVPA turi teisę kreiptis į finansinės paramos gavėją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo.
38. Įstaiga, kurios dalininko teises ir pareigas įgyvendina Ūkio ministerija, už projekto, kuriame numatytas inovacijų pramos paslaugų teikimas, vykdymą atsiskaito kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 7 d. pateikdama LVPA finansinės paramos sutartyje nustatytų formų projekto vykdymo ir projekto vykdymo biudžeto ir jo vykdymo finansinę ataskaitas bei atlyginimų išmokėjimo suvestinę. Už projektų, kurių vykdymo pabaiga yra einamųjų metų 4 ketvirtis, vykdymą atsiskaitant 3 ketvirtyje, Ūkio ministerija, LVPA ir finansinės paramos gavėjas pasirašo tarpinį atsiskaitymo aktą. Jei atliekant finansinės paramos gavėjo projekto vykdymo 3 ketvirčių ataskaitos vertinimą paaiškėja, kad finansinės paramos gavėjo projekto vykdymo rezultatai neatitinka projekto aprašyme nurodytų apimčių, Ūkio ministerija, pervesdama finansinės paramos gavėjui finansinės paramos lėšas projektui 4 ketvirtį vykdyti, pervedamų lėšų sumą sumažina neįvykdytoms veiklos rūšims ar atitinkamai nepasiektiems rezultatams skirta finansinė parama, skaičiuojant proporcingai nuo planuotos įvykdyti veiklos ar planuotų pasiekti rezultatų. Įstaiga per 7 dienas nuo projekto pabaigos dienos, bet ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 7 d. pateikia LVPA finansinės paramos sutartyje nustatytų formų projekto vykdymo ir projekto vykdymo biudžeto ir jo vykdymo finansinę ataskaitas bei atlyginimų išmokėjimo suvestinę. Įvykdžius projektą, pasirašomas projekto įvykdymo aktas.
39. Įstaiga, kurios dalininko teises ir pareigas įgyvendina Ūkio ministerija, už projekto, kuriame nenumatytas inovacijų pramos paslaugų teikimas, vykdymą atsiskaito pagal finansinės paramos sutartyje nustatytą tvarką ir terminus pateikdama LVPA finansinės paramos sutartyje nustatytų formų projekto vykdymo ir projekto vykdymo biudžeto ir jo vykdymo finansinę ataskaitas, projekto vykdymo išlaidas ir mokėjimą pateisinančių apskaitos dokumentų suvestinę ir šių dokumentų patvirtintas kopijas bei atlyginimų išmokėjimo suvestinę. Tarpinis arba galutinis atsikaitymas už projekto vykdymą įforminamas pasirašant atitinkamai tarpinio atsiskaitymo ar projekto įvykdymo aktą.
40. Įstaiga, kurios dalininko teisių ir pareigų neįgyvendina Ūkio ministerija, už projekto vykdymą atsiskaito pagal finansinės paramos sutartyje nustatytą tvarką ir terminus pateikdama LVPA finansinės paramos sutartyje nustatytų formų projekto vykdymo ir projekto vykdymo biudžeto ir jo vykdymo finansinę ataskaitas, projekto vykdymo išlaidas ir mokėjimą pateisinančių apskaitos dokumentų suvestinę ir šių dokumentų patvirtintas kopijas bei atlyginimų išmokėjimo suvestinę. Įstaiga, kurios dalininko teisių ir pareigų neįgyvendina Ūkio ministerija, galutinai atsiskaitydama, pateikia projekto finansinio audito ataskaitą, jeigu tai buvo nustatyta finansinės paramos sutartyje. Tarpinis arba galutinis atsikaitymas už projekto įvykdymą įforminamas pasirašant atitinkamai tarpinio atsiskaitymo ar projekto įvykdymo aktą.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
41. Projektas laikomas įvykdytu, kai baigiasi projekto vykdymo laikotarpis ir šiose Taisyklėse nustatyta tvarka atsiskaitoma už projektui vykdyti gautą finansinę paramą.
42. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako finansinės paramos gavėjas. Finansinės paramos gavėjas, gavęs finansinę paramą neteisėtai arba neteisėtai susigrąžinęs finansinės paramos lėšomis sumokėto pirkimo (importo) PVM, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Finansinės paramos mokslo ir technologijų
parkų, inovacijų ir technologijų centrų
projektams teikimo taisyklių
1 priedas
(Paraiškos gauti finansinę paramą formos pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
PARAIŠKA GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ
_____________ Nr. _____________
(data)
________________________________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
1. Duomenys apie pareiškėją
Pareiškėjo rekvizitai |
Kodas |
|
adresas: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
|
tel. |
|
|
faks. |
|
|
el. p. adresas |
|
|
pareiškėjo bankas |
|
|
Banko kodas |
|
|
Sąskaitos numeris |
|
|
PVM mokėtojas |
□ taip PVM mokėtojo kodas |
|
□ ne |
2. Duomenys apie projektą, kuriam prašoma finansinė parama
Bendra projekto vertė, Lt |
|
Prašoma finansinė parama iš Ūkio ministerijos programų lėšų, Lt |
|
Nuosavos pareiškėjo lėšos, Lt |
|
Projekto tipas |
□ savarankiškas projektas □ vienas iš etapų □ vienas iš grupės projektų □ tarptautinis projektas |
Projekto vykdymo vieta |
□ Savivaldybė (-ės) ____________________________________ □ Miestas ___________________________________________ □ Geografiškai neribota _________________________________ |
Projekto vykdymo trukmė, mėn. |
|
Projekto pradžia: |
|
Projekto pabaiga: |
|
Pareiškėjo vadovas (vardas, pavardė, pareigos, tel., faks., el. p.) |
|
Vyr. finansininkas (vardas, pavardė, pareigos, tel., faks., el. p.) |
|
3. Išankstinės projekto vykdymo sąlygos ir projekto poveikis:
3.1. Nurodykite prielaidas ir išankstines sąlygas, reikalingas, kad projektas galėtų būti pradėtas ir sėkmingai įvykdytas. Išsamiai aprašykite iki paraiškos pateikimo momento atliktus parengiamuosius projekto darbus |
(ne daugiau kaip 1 puslapis) |
3.2. Nurodykite, kokios projekto veiklos rūšys, kurias bus prašoma finansuoti, jau pradėtos vykdyti (įvykdytos) |
||
Pradėta projekto veiklos rūšis |
Veiklos rūšies pradžia |
Veiklos rūšies pabaiga |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. Aprašykite projekto poveikį (kokybiniu ir kiekybiniu aspektu) pagal poveikio lygmenį |
|
Pareiškėjui |
|
Regionui |
|
Dokumentų, pridedamų prie šios paraiškos gauti finansinę paramą, sąrašas: |
1. projekto aprašymas (2 priedas) (dokumentas bus pridedamas kaip finansinės paramos sutarties priedas, jei bus suteikta finansinė parama), 4 egz.; 2. projekto vykdymo biudžetas (3 priedas) (dokumentas bus pridedamas kaip finansinės paramos sutarties priedas, jei bus suteikta finansinė parama), 4 egz.; 3. įstaigos įstatų patvirtintą kopiją (taikoma įstaigoms, kurių dalininko teisių ir pareigų neįgyvendina Ūkio ministerija), 1 egz.; 4. pridedamų dokumentų elektroninė versija. |
___________________________ __________________ ___________________________
(Pareiškėjo vadovo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
200_________ m. ___ d.
A. V.
Finansinės paramos mokslo ir technologijų
parkų, inovacijų ir technologijų centrų
projektams teikimo taisyklių
2 priedas
(Įstaigos projekto aprašymo formos pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
ĮSTAIGOS PROJEKTO APRAŠYMAS
1. Trumpas projekto esmės aprašymas ir pagrindimas. (Trumpai paaiškinkite, kodėl šis projektas reikalingas, kokias problemas padės išspręsti, kur ir kaip jis bus vykdomas, kas jį valdys ir įvykdys). |
2. Projekto tikslai. (Kokie bus projekto tikslai ir kada jie bus pasiekti. Tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įvykdomi). |
3. Projekto veiklos rūšys. (Kokias veiklos rūšis vykdant planuojama įgyvendinti projekto tikslus? Kodėl pasirinktos tokios veiklos rūšys? Kas jas vykdys?). |
4. Planuojami projekto rezultatai ir išlaidos
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Laukiamo rezultato kiekybinė išraiška atitinkamą laikotarpį |
Iš viso per projekto vykdymo laikotarpį |
||||
I ketvirtis |
II ketvirtis |
III ketvirtis |
Iš viso per 9 mėn. |
IV ketvirtis |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Planuojamos išlaidos, Lt |
|
|
|
|
|
|
5. Projekto tikslinės grupės
Numatytos projekto tikslinės grupės |
Planuojamos teikti paslaugos ar kitos į projekto tikslines grupes nukreiptos veiklos rūšys |
Projekto tikslinės grupės dalyvių skaičius |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
6. Projekto vykdymo planas
Veiklos rūšis |
1 mėnuo |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Vykdytojas |
Planuojamos išlaidos, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pavyzdys |
||||||||||||||
1 veiklos rūšis (pavadinimas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjas |
|
2 veiklos rūšis (pavadinimas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ir pan. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
___________________________ __________________ ___________________________
(Pareiškėjo vadovo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
200_________ m. ___ d.
A. V.
Finansinės paramos mokslo ir technologijų
parkų, inovacijų ir technologijų centrų
projektams teikimo taisyklių
3 priedas
(Projekto vykdymo biudžeto aprašo formos pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
(Projekto pavadinimas) PROJEKTO VYKDYMO BIUDŽETAS
1. Projekto rezultatai
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Laukiamo rezultato kiekybinė išraiška |
1 |
2 |
3 |
4 |
1.1 |
|
|
|
1.2 |
|
|
|
1.3 |
|
|
|
1.4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Finansinė parama projektui vykdyti
Eil. Nr. |
Finansinės paramos teikėjai |
Gautina finansinė parama projektui vykdyti, Lt |
1 |
2 |
3 |
2.1 |
Ūkio ministerijos finansinė parama projektui vykdyti |
|
2.2 |
Kita finansinė parama projektui vykdyti (nurodyti) |
|
2.3 |
Iš viso (2.1.+2.2) |
|
3. Projekto vykdymo biudžetas
Str. Nr. |
Projekto vykdymo tinkamos išlaidos |
Matavimo vienetas |
Vienetų sk. |
Vieneto kaina su pirkimo PVM (Lt) |
Bendra projekto tinkamų išlaidų suma su pirkimo PVM (Lt) |
Iš jos dengiama Ūkio ministerijos finansinės paramos lėšomis su pirkimo PVM (Lt) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
A |
PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDOS, IŠ VISO (IA+IIA): |
|
|
|
|
|
|
IA |
TIESIOGINĖS PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDOS (3.1+3.2): |
|
|
|
|
|
|
3.1 |
Paslaugų, prekių pirkimas, iš viso1,2,3: |
|
|
|
|
|
|
3.1.1 |
Patalpų nuoma |
mėn. |
|
|
|
|
|
3.1.2 |
Įrangos nuoma |
mėn. |
|
|
|
|
|
3.1.3 |
Transportas |
mėn. |
|
|
|
|
|
3.1.4 |
Atsargos |
mėn. |
|
|
|
|
|
3.1.5 |
Spaudiniai |
mėn. |
|
|
|
|
|
3.1.6 |
Kvalifikacijos kėlimas |
val. |
|
|
|
|
|
3.1.7 |
Konsultantų paslaugos |
kons. sk. |
|
|
|
|
|
3.1.8 |
Viešinimo ir reklamos išlaidos |
kiekis |
|
|
|
|
|
3.1.9 |
Renginių (seminarų, konferencijų ir kt.) organizavimo paslaugos |
reng. sk. |
|
|
|
|
|
3.1.10 |
Projekto audito paslaugos |
sk. |
|
|
|
|
|
3.2 |
Personalo išlaidos, iš viso: |
|
|
|
|
|
|
3.2.1 |
Darbo užmokestis (su mokesčiais), nurodant projekto vykdytojų vaidmenį projekte3,5,6 |
darbo dienų sk. |
|
|
|
|
|
3.2.2 |
Socialinio draudimo įmokos, mokamos darbdavio, ir įmokos į garantinį fondą |
darbo dienų sk. |
|
|
|
|
|
3.2.3 |
Komandiruotės išlaidos (dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos paslaugos, kelionės ir kitos išlaidos), neviršijant Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytų normų3 |
sk. |
|
|
|
|
|
IIA |
ĮSTAIGOS VEIKLOS IŠLAIDOS, SUSIJUSIOS SU PROJEKTO VYKDYMU, IŠ VISO4 (ne daugiau kaip 20 procentų tiesioginių projekto vykdymo išlaidų sumos): |
|
|
|
|
|
|
3.3 |
Darbo užmokestis (su mokesčiais), nurodant darbuotojų vaidmenį projekte5,6 |
darbo dienų sk. |
|
|
|
|
|
3.4 |
Socialinio draudimo įmokos, mokamos darbdavio, ir įmokos į garantinį fondą |
darbo dienų sk. |
|
|
|
|
|
3.5 |
Kitos išlaidos (patalpų nuoma, patalpų išlaikymas, šildymas, elektros energija, ryšiai ir kt.) (nurodyti) |
|
|
|
|
|
|
B. |
NUOSAVO ILGALAIKIO TURTO KŪRIMO IR ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS, IŠ VISO (3.6+3.7)1,3: |
|
|
|
|
|
|
3.6 |
Ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos, iš viso: |
|
|
|
|
|
|
3.6.1 |
Materialusis turtas |
sk. |
|
|
|
|
|
3.6.2 |
Nematerialusis turtas |
sk. |
|
|
|
|
|
3,7 |
Materialiojo ilgalaikio turto kūrimo išlaidos, iš viso: |
|
|
|
|
|
|
3.7.1 |
Projektavimo ir inžinerinių paslaugų pirkimas |
|
|
|
|
|
|
3.7.2 |
Remonto darbų pirkimas |
|
|
|
|
|
|
3.7.3 |
Rekonstravimo (statybos) darbų pirkimas |
|
|
|
|
|
|
C. |
NUOMOJAMŲ ARBA PANAUDOS BŪDU NAUDOJAMŲ PASTATŲ IR STATINIŲ REMONTO ARBA REKONSTRAVIMO DARBŲ IŠLAIDOS, IŠ VISO1,3: |
|
|
|
|
|
|
3.8 |
Projektavimo ir inžinerinių paslaugų pirkimas |
|
|
|
|
|
|
3.9 |
Remonto darbų pirkimas |
|
|
|
|
|
|
3.10 |
Rekonstravimo darbų pirkimas |
|
|
|
|
|
|
D. |
ĮSTAIGOS NARYSTĖS INOVACIJŲ SKATINIMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ ORGANIZACIJOSE MOKESTIS |
|
|
|
|
|
|
E. |
PROJEKTO IŠLAIDOS (A+B+C+D), IŠ VISO: |
|
|
|
|
|
|
|
Skirtumas |
|
|
|
(2.3 – E.6) |
(2.1 – E.7) |
|
|
FINANSINĖS PARAMOS INTENSYVUMAS |
|
|
|
100 proc. |
nurodyti |
|
PASTABOS:
1. Projekto išlaidos nurodomos sveikaisiais skaičiais.
2. 1 – biudžete nurodoma tik tuomet, jei paslaugoms, darbams atlikti sudaromos sutartys su atitinkamais paslaugų teikėjais.
3. 2 – į šias išlaidas gali būti įtraukta tik specialiai projektui vykdyti išnuomotos patalpos, įranga ir kitos projektui vykdyti reikalingos prekės ir paslaugos.
4. 3 – projekto straipsnių (3.1.1–3.1.10, 3.2.1, 3.2.3, 3.6.1, 3.6.2, 3.7.1–3.7.3; 3.8–3.10) išlaidos detalizuojamos. Nurodytos tik bendros sumos nelaikomos tinkamomis projekto išlaidomis.
5. 4 – nurodomos vadovo sprendimu priskirtos veiklos išlaidos, susijusios su projekto vykdymu.
6. 5 – išlaidų, nurodytų 3.2.1 ir 3.3 punktuose, suma neturi viršyti ūkio ministro įsakymu skirtos darbo užmokesčiui finansinės paramos sumos.
7. 6 – kiekvienas projekto vykdytojas ir jo darbo trukmė projekte nurodomi atskirai.
8. Projekto išlaidos Ūkio ministerijos finansinės paramos lėšomis dengiamos su pirkimo PVM.
(Pareiškėjo vadovo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Vadovas (vardas, pavardė, parašas)
Vyr. buhalteris (buhalteris) (vardas, pavardė, parašas)
200_________ m. ___ d. A. V.