LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2003 M. LIEPOS 9 D. ĮSAKYMO Nr. 349 „DĖL VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. rugsėjo 27 d. Nr. D1-822
Vilnius
P a k e i č i u Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 76-3499; 2008, Nr. 63-2402; 2009, Nr. 157-7116; 2010, Nr. 54-2662):
1. Išdėstau 11 punktą taip:
2. Išdėstau 21 punktą taip:
3. Išdėstau 22 punktą taip:
4. Išdėstau 5 punktą taip:
„5. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija (Žin., 1992, Nr. 33-1014), Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (Žin., 2000, Nr. 74-2262), Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617), Lietuvos Respublikos statybos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597), Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu (Žin., 1995, Nr. 3-37; 2004, Nr. 153-5571), kitais įstatymais ir teisės aktais, šiais nuostatais.“
5. Papildau šiuo 52 punktu:
6. Papildau šiuo 53 punktu:
7. Išdėstau II skyrių taip:
„II. INSPEKCIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
6. Inspekcijos veiklos tikslai:
7. Inspekcija atlieka šias funkcijas:
7.1. įgyvendindama 6.1 punkte nurodytą tikslą:
7.1.1. tikrina, ar planavimo sąlygos valstybės, Vyriausybės, Vyriausybės įgaliotos institucijos, apskrities ir savivaldybės lygmens bendrojo bei specialiojo teritorijų planavimo dokumentams (išskyrus žemėtvarkos schemoms) rengti atitinka teisės aktų reikalavimus, ar šių dokumentų sprendiniai atitinka planavimo sąlygas, ar atliktos visos teritorijų planavimo dokumentų rengimo, svarstymo, derinimo procedūros ir sprendiniai atitinka Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimus;
7.1.2. tikrina, ar planavimo sąlygų sąvadas valstybės sienos, krašto apsaugos ir strateginės reikšmės objektų teritorijų detaliojo planavimo, savivaldybės lygmens detaliojo planavimo dokumentams rengti atitinka teisės aktų reikalavimus, ar šių dokumentų sprendiniai atitinka planavimo sąlygas, ar atliktos visos teritorijų planavimo dokumentų rengimo, svarstymo, derinimo procedūros ir sprendiniai atitinka Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimus;
7.1.3. nustačiusi šių nuostatų 7.1.1 ir 7.1.2 punktuose nurodytų reikalavimų pažeidimus, reikalauja juos ištaisyti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, nesilaikantiesiems reikalavimų taiko administracinio poveikio priemones;
7.1.4. teikia motyvuotas išvadas dėl teritorijų planavimo dokumento, nurodytų šių nuostatų 7.1.1 ir 7.1.2 punktuose tvirtinimo tikslingumo (išduoda teritorijų planavimo organizatoriams teritorijų planavimo dokumento patikrinimo aktą dėl jų pateiktų tikrinti teritorijų planavimo dokumentų);
7.1.5. pagal kompetenciją vienerius metus po viešojo administravimo subjekto priimto su teritorijų planavimu susijusio administracinio sprendimo Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatyta tvarka nagrinėja su šiuo administraciniu sprendimu susijusius skundus ir pranešimus;
7.2. įgyvendindama 6.2 punkte nurodytą tikslą:
7.2.2. tikrina visų naujai statomų ir rekonstruojamų ypatingų statinių statybos teisėtumą; kitais atvejais statybos teisėtumą tikrina pasirinktinai;
7.2.5. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso (Žin., 1985, Nr. 1-1) nustatytais atvejais surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus, nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas arba teikia šias bylas teismui;
7.2.6. dėl neteisėtai priimtų su statybos procesu susijusių administracinių sprendimų panaikinimo kreipiasi į šiuos sprendimus priėmusius subjektus arba į teismą;
7.2.7. jeigu statyba nėra savavališka ar nėra vykdoma pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą, įpareigoja statytoją (užsakovą) per nustatytą terminą pagal reikalavimus pakeisti statinio projektą ar pašalinti kitus trūkumus, susijusius su projektine dokumentacija, ar atlikti reikalingus statybos darbus, kad statinys (jo dalis) atitiktų statinio projekto sprendinius;
7.2.8. kai statytojas (užsakovas) neįvykdo Inspekcijos teisėtų reikalavimų, dėl jų vykdymo kreipiasi į teismą;
7.2.12. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka tvirtina naujo vieno ar dviejų butų namo ar nesudėtingo statinio statybos ir šių statinių rekonstravimo atvejais deklaracijas apie statybos užbaigimą;
7.2.16. teisėsaugos ir kitoms valstybės valdžios institucijoms prašant, išduoda pažymas (išvadas) apie statinio ar patalpos paskirties pakeitimo teisėtumą;
7.2.17. Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka išduoda leidimą statyti, rekonstruoti branduolinės energetikos objektą;
7.3. įgyvendindama 6.3 punkte nurodytą tikslą, teisės aktų nustatyta tvarka:
7.3.1. administruoja Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinę sistemą „Infostatyba“, atlieka jos modifikavimą pagal pasikeitusių teisės aktų reikalavimus, atnaujina programinę įrangą, kad ši informacinė sistema galėtų tinkamai veikti;
8. Išdėstau 8 punkto pirmąją pastraipą taip:
9. Papildau šiuo 8.11 punktu:
„8.11. kreiptis į teismą dėl teritorijos planavimo proceso metu neteisėtai priimto administracinio sprendimo (iki teritorijos planavimo dokumento patvirtinimo) ir neteisėtai priimto administracinio sprendimo dėl teritorijos planavimo dokumento patvirtinimo panaikinimo, jeigu Inspekcija kreipėsi į neteisėtai priėmusį administracinį sprendimą subjektą dėl administracinio sprendimo panaikinimo administracine tvarka, tačiau šis subjektas raštu atsisakė panaikinti administracinį sprendimą;“.
10. Papildau šiuo 8.12 punktu:
11. Papildau šiuo 8.13 punktu:
12. Papildau šiuo 8.7 punktu:
13. Išdėstau 10 punktą taip:
14. Papildau šiuo 101 punktu:
15. Išdėstau 11 punktą taip:
„11. Inspekcijos veiklą reglamentuoja šie Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtinti dokumentai: Inspekcijos darbo reglamentas, vidaus tvarkos taisyklės, administracijos padalinių nuostatai, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, (toliau – darbuotojai) pareigybių aprašymai.“
16. Išdėstau 12 punktą taip:
„12. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kurį ketverių metų kadencijai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka (ne politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu) priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų aplinkos ministras. Inspekcijos viršininkas gali būti skiriamas eiti Inspekcijos viršininko pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.“
18. Išdėstau 14.2 punktą taip:
19. Išdėstau 14.15 punktą taip:
20. Išdėstau 17.1 punktą taip:
21. Išdėstau 19 punktą taip:
23. Išdėstau 26 punktą taip:
„26. Inspekcijos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinės atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka. Už Inspekcijos finansų kontrolę atsakingi Inspekcijos viršininko paskirti Inspekcijos valstybės tarnautojai arba darbuotojai. Inspekcijos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Inspekcijos metinio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę ir vidaus auditą atlieka Inspekcijos Vidaus audito tarnyba.“