LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ ĮSTATYMO 5 STRAIPSNIO PAPILDYMO IR 5 PRIEDĖLIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. IXP-1729(2)

 

2003 m. birželio 4 d. Nr. 723

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2003 m. balandžio 30 d. sprendimą Nr. 1475 „Dėl įstatymų projektų išvadų“, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 5 straipsnio papildymo ir 5 priedėlio pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-1729(2) dėl šių priežasčių:

1. Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 5 straipsnio ir 3 priedėlio pakeitimo bei 11 straipsnio 2 dalies įgyvendinimo įstatymą (Žin., 2003, Nr. 48-2108), kuriuo patvirtino mokesčio už aplinkos teršimą iš stacionarių ir mobilių taršos šaltinių tarifus 2005–2009 metų laikotarpiui, sumažindamas mokesčio tarifus už taršą iš geležinkelio transporto 30 procentų, o mokesčio tarifą kitoms transporto priemonėms su vidaus degimo varikliais palikdamas tokį pat kaip 2003 metais. Mokesčio už aplinkos teršimą tarifų keitimas 2003 ir 2004 metais prieštarauja Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo (Žin., 1999, Nr. 47-1469; 2002, Nr. 13-474) 11 straipsniui, nurodančiam, kad tarifai turi būti nustatomi prieš dvejus metus iki jų įsigaliojimo.

2. Mokesčio už aplinkos teršimą iš mobilių taršos šaltinių tarifai, atsižvelgiant į taršos šaltinio technines savybes, koreguojami taikant mokesčio už aplinkos teršimą iš mobilių taršos šaltinių tarifų koregavimo koeficientus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. sausio 18 d. nutarimu Nr. 53 (Žin., 2000, Nr. 6-159; 2002, Nr. 92-3934). Šie koeficientai mažina mokestį už aplinkos teršimą iš geležinkelių transporto priemonių, turinčių taršą mažinančių dyzelinio variklio konstrukcijos ypatumų, ir naudojančių dyzeliną motorinių transporto priemonių su vidaus degimo varikliais, jeigu jos atitinka EURO-1, EURO-2, EURO-3 normatyvus.

3. Lengvatos negali būti taikomos vien tik geležinkelio transportui, nes tai sudarytų išskirtines sąlygas vienai mokesčių mokėtojų grupei.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                          ARŪNAS KUNDROTAS

______________