LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2008 M. SPALIO 28 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-578 „DĖL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ, ĮGYVENDINAMŲ PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS KRYPTIES „LEADER METODO ĮGYVENDINIMAS“ PRIEMONĘ „VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ ĮGYVENDINIMAS“, ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2012 m. gruodžio 12 d. Nr. 3D-952
Vilnius
P a k e i č i u Vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 3D-578 „Dėl vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“, administravimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 126-4817; 2012, Nr. 101-5162):
1. Išdėstau 4 punkto devynioliktąją pastraipą taip:
2. Išdėstau 10 punkto pirmąją pastraipą taip:
„10. Strategijos vykdytojas, numatantis organizuoti viešuosius pirkimus, išskyrus pirkimus, kurių numatoma vertė neviršija 10 (dešimt) tūkst. Lt (į šią sumą neįskaičiuojamas PVM), atsižvelgdamas į preliminarų viešųjų pirkimų organizavimo grafiką, turi iš anksto (prieš įvykdant apmokėjimą) pateikti Agentūrai ir suderinti su ja šią informaciją:“.
3. Išdėstau 11 punktą taip:
„11. Įvykdęs viešojo pirkimo procedūrą, išskyrus pirkimus, kurių vertė neviršija 10 (dešimt) tūkst. Lt (į šią sumą neįskaičiuojamas PVM), strategijos vykdytojas turi pateikti Agentūrai informaciją apie pirkimo procedūros rezultatus ir suderinti su ja viešojo pirkimo–pardavimo sutarties projektą (kai sutartis sudaroma).“
4. Išdėstau 12 punktą taip:
6. Papildau IV skyrių „Strategijos įgyvendinimo administravimas“ šiuo paskutiniuoju poskyriu:
„Savanoriškos veiklos organizavimas
381. Strategijos vykdytojas, įgyvendindamas strategiją, gali pasitelkti savanorių, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymu (Žin., 2011, Nr. 86-4142).“
7. Išdėstau 43.2 punkto pirmąjį sakinį taip:
8. Papildau poskyrį „Lėšų vietos projektams įgyvendinti skyrimo bendrosios nuostatos“ šiuo 441 punktu:
9. Išdėstau 45 punkto paskutinįjį sakinį taip:
„Prieš skelbdamas pirmąjį kvietimą teikti vietos projektų paraiškas pagal konkrečią (-ias) strategijos priemonę (-es), strategijos vykdytojas turi parengti kvietimo teikti vietos projektų paraiškas dokumentaciją (toliau – dokumentacija) vadovaudamasis šių taisyklių 49 punkte ir (arba) 1 priede nustatytais reikalavimais.“
10. Išdėstau 48 punkto paskutinįjį sakinį taip:
12. Išdėstau 50.3 punktą taip:
„50.3. specialiosios taisyklės pareiškėjams:
50.3.1. rengiamos visoms strategijoje numatytoms priemonėms. Specialiosios taisyklės pareiškėjams pagal priemones, kurias reglamentuoja Programa, rengiamos vadovaujantis Programos 3 krypties priemonių įgyvendinimo taisyklėmis (įskaitant supaprastintąsias įgyvendinimo taisykles);
50.3.2. verslo priemonių, kurių nereglamentuoja Programa, bet reglamentuoja strategija, specialiosios taisyklės turi būti rengiamos vadovaujantis šiomis taisyklėmis (specialiosios taisyklės gali būti rengiamos taikant supaprastintųjų įgyvendinimo taisyklių modelį);
50.3.3. verslo priemonių, kurias reglamentuoja Programa ir strategija, specialiosios taisyklės turi būti rengiamos vadovaujantis Programos 3 krypties priemonių įgyvendinimo taisyklėmis, (įskaitant supaprastintąsias įgyvendinimo taisykles);
50.3.4. turi atitikti strategiją ir šių taisyklių nuostatas. Jos rengiamos atskirai pagal kiekvieną arba kelias strategijos priemones, nepažeidžiant šių taisyklių 1 priedo ir (arba) 49 punkto nuostatų, turi būti pateikiama informacija, kurią privalo žinoti pareiškėjas, teikiantis vietos projekto paraišką pagal konkrečią strategijos priemonę ar priemonės veiklos sritį, arba pagal kelias strategijos priemones;“.
13. Išdėstau 51 punktą taip:
14. Išdėstau 52 punktą taip:
„52. Parengęs kvietimo teikti vietos projektų paraiškas dokumentaciją ir norėdamas ją suderinti su Agentūra, strategijos vykdytojas išsiunčia ją Agentūrai elektroniniu paštu ne vėliau kaip likus 40 (keturiasdešimt) darbo dienų iki planuojamo pirmojo kvietimo teikti vietos projektų paraiškas paskelbimo dienos. Agentūra turi teisę priimti ir vėliau pateiktą dokumentaciją. Gavusi dokumentaciją, Agentūra per ne ilgesnį nei 20 (dvidešimt) darbo dienų laikotarpį ją įvertina ir, nustačiusi prieštaravimų šių taisyklių nuostatoms, strategijos vykdytojui elektroniniu paštu pateikia pastabas bei pasiūlymus. Strategijos vykdytojas, gavęs Agentūros pastabas, pakoreguoja dokumentaciją ir su lydraščiu ją išsiunčia Agentūrai. Kvietimas teikti vietos projektų paraiškas gali būti skelbiamas tik po to, kai dokumentacija yra patikslinta pagal Agentūros pastabas, jeigu Agentūra pastabas teikė, ir patvirtinta strategijos vykdytojo.“
16. Išdėstau 63.2 punktą taip:
„63.2. vienu metu gali įgyvendinti vieną investicinio pobūdžio vietos projektą ir vieną mažos apimtiems iki 25 tūkst. Lt (neįskaitant PVM) vietos projektą. Pareiškėjas, išskyrus 63.1 punkte nurodytuosius, gali pateikti paramos paraišką antrajam investiciniam vietos projektui įgyvendinti, neužbaigęs pirmojo investicinį vietos projekto, tačiau paramos sutartis gali būti pasirašyta tik pateikus pirmojo investicinio vietos projekto galutinį mokėjimo prašymą.“
17. Išdėstau 66.3.1 punktą taip:
18. Išdėstau 70.4 punktą taip:
19. Išdėstau 87.1 punktą taip:
20. Išdėstau 106 punkto pirmąją pastraipą taip:
21. Išdėstau 116 punktą taip:
„116. Vietos projektų paraiškas vertina strategijos vykdytojo paskirti strategijos vykdytojo darbuotojai (toliau – vietos projektų vertintojai), vadovaudamiesi šių taisyklių ir specialiųjų taisyklių pareiškėjams nuostatomis. Vietos projektų vertintojai rengia ir strategijos vykdytojo valdymo organui teikia vietos projektų paraiškų vertinimo ataskaitas. Strategijos vykdytojo valdymo organo nariai negali būti skiriami vietos projektų vertintojais.“
22. Išdėstau 119 punkto pirmąjį sakinį taip:
„119. Strategijos vykdytojas, vadovaudamasis šiomis Taisyklėmis ir vidaus tvarkos aprašu, paskiria už kiekvienos gautos vietos projekto paraiškos vertinimą ir administravimą atsakingus vietos projektų vertintojus, kuriems pavedamos vietos projekto paraiškos vertinimo, vietos projekto paraiškos vertinimo kontrolės (šių funkcijų negali vykdyti vietos projekto paraiškos vertinimą atliekantis asmuo), pareiškėjo informavimo ir kitos funkcijos.“
23. Papildau poskyrį „Vietos projektų paraiškų vertinimo organizavimas“ šiuo 1221 punktu:
„1221. Vietos projekto paraiškos vertinimas nuo vietos projektų paraiškų priėmimo laikotarpio pabaigos iki sprendimo dėl vietos projekto finansavimo priėmimo dienos negali trukti ilgiau kaip 40 (keturiasdešimt) d. d. (į šį terminą neįskaičiuojamas laikas, kai vertinimo metu pareiškėjui el. paštu, paštu ar kitu būdu siunčiami paklausimai dėl trūkstamų dokumentų ir (arba) informacijos pateikimo ir atliekamos patikros vietoje. Strategijos vykdytojas išimties tvarka gali pareiškėjui nustatyti 20 (dvidešimties) d. d. dokumentų pateikimo terminą, jeigu pareiškėjas nurodo nuo jo nepriklausančias priežastis).“
27. Išdėstau 130 punktą taip:
28. Išdėstau 138 punktą taip:
„138. Įvertinę vietos projektų paraiškas, vietos projektų vertintojai parengia visų pagal kiekvieną kvietimą teikti vietos projektų paraiškas gautų vietos projektų paraiškų vertinimo ataskaitas ir teikia jas strategijos vykdytojui. Strategijos vykdytojas sudaro vietos projektų paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir suteikęs visoms vietos projektų paraiškų vertinimo ataskaitoms registracijos numerius.“
29. Papildau šiuo 1381 punktu:
„1381. Vietos projektų vertintojai, prieš pateikdami vietos projektų vertinimo ataskaitas strategijos vykdytojo valdymo organui, privalo įsitikinti, kad pareiškėjas nėra padaręs pažeidimų dalyvaudamas kitose Programos priemonėse. Agentūra strategijos vykdytojo prašymu, turi teikti strategijos vykdytojui turimą informaciją susijusią su vietos projekto pareiškėjo nustatytais/nenustatytais pažeidimais dalyvaujant kitose Programos priemonėse.“
30. Išdėstau 143 punktą taip:
„143. Strategijos vykdytojas į vietos projektų atrankos posėdžius privalo kviesti Agentūros ir Ministerijos atstovą. Agentūros ir Ministerijos atstovas, dalyvaujantis vietos projektų atrankos posėdžiuose, turi veto teisę, jei yra nustatęs šių taisyklių ir (arba) kitų Lietuvos Respublikos bei ES teisės aktų pažeidimų, susijusių su vietos projektų vertinimu ir atranka, vietos projektų atrankos posėdžių metu;“.
31. Išdėstau 144 punkto pirmąjį sakinį taip:
„144. Strategijos vykdytojas privalo užtikrinti, kad jo valdymo organo nariai, Agentūros ir Ministerijos atstovai būtų informuoti apie būsimą vietos projektų atrankos posėdį ir gautų posėdžio medžiagą, įskaitant parengtas ir atsakingo asmens pasirašytas vietos projektų paraiškų vertinimo ataskaitas ir vietos projektų paraiškų vertinimo rezultatų suvestines, ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) darbo dienas iki nustatytos vietos projektų atrankos posėdžio datos.“
32. Išdėstau 147 punktą taip:
33. Išdėstau 152 punktą taip:
„152. Agentūra turi priimti sprendimą dėl strategijos vykdytojo sprendimo, susijusio su paramos lėšų vietos projektui įgyvendinti ir PVM sumos, kuri pagal taisyklių 89 punktą mokama iš šiam tikslui skirtų Ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, skyrimu, ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo strategijos vykdytojo sprendimo gavimo Agentūroje dienos. Sprendimas dėl paramos lėšų vietos projektui įgyvendinti ir PVM sumos, kuri pagal taisyklių 89 punktą mokama iš šiam tikslui skirtų Ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, skyrimo priimamas ir tvirtinamas vadovaujantis strategijos vykdytojo sprendimu dėl lėšų vietos projektams įgyvendinti skyrimo.“
34. Išdėstau 153 punkto pirmąją pastraipą taip:
„153. Agentūra, el. paštu gavusi strategijos vykdytojo patvirtintą sprendimo kopiją dėl paramos lėšų vietos projektui įgyvendinti ir PVM sumos, kuri pagal taisyklių 89 punktą mokama iš šiam tikslui skirtų Ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, skyrimo, peržiūri vietos projekto paraiškos vertinimo ataskaitoje pateiktus duomenis, taip pat, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos registro, įsteigto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 (Žin., 2005, Nr. 9-282), duomenimis, patikrina, ar lėšos vietos projekto vykdytojams – įmonėms (pagal 2003 m. gegužės 6 d. Komisijos rekomendaciją Nr. 2003/361/EB dėl mikroįmonių sampratos įmone laikomas subjektas, užsiimantis ekonomine veikla, neatsižvelgiant į jo teisinį statusą; į įmonės apibrėžimą įeina savarankiškai dirbantys asmenys, šeimos verslas, tarp jų amatai ar kita veikla, taip pat reguliariai ekonominę veiklą vykdančios ūkinės bendrijos ar asociacijos) skiriamos nepažeidžiant 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5). Jeigu vietos projekto įgyvendinimo metu vykdoma veikla, kuria vietos projekto vykdytojui ir (arba) partneriui – ūkio subjektui suteikiama de minimis pagalba:“.
35. Išdėstau 156 punktą taip:
„156. Strategijos vykdytojas apie įsigaliojusį – Agentūros patvirtintą – sprendimą skirti paramos lėšas vietos projektui įgyvendinti ir PVM sumą, kuri pagal taisyklių 89 punktą mokama iš šiam tikslui skirtų Ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, turi el. paštu, paštu ar kitu būdu informuoti pareiškėją, kai jis gauna Agentūros sprendimą patvirtinti strategijos vykdytojo priimtą sprendimą skirti lėšas vietos projektui įgyvendinti.“
36. Išdėstau 161 punktą taip:
„161. Įsigaliojus sprendimui skirti lėšas vietos projektui įgyvendinti – Agentūrai (Agentūros direktoriaus įsakymu) patvirtinus strategijos vykdytojo sprendimus skirti lėšas vietos projektams įgyvendinti, strategijos vykdytojas per 5 (penkias) d. d. nuo Agentūros direktoriaus įsakymo kopijos gavimo dienos turi parengti dvišalės vietos projekto vykdymo sutarties projektą. Vietos projekto vykdymo sutartis sudaroma tarp strategijos vykdytojo ir pareiškėjo.“
37. Išdėstau 162 punktą taip:
„162. Vietos projekto vykdymo sutarties projektas turi būti suderintas tarp pareiškėjo ir strategijos vykdytojo. Kiekvienai šaliai turi būti skirtas 5 (penkių) darbo dienų vietos projekto vykdymo sutarties derinimo terminas, nuo vietos projekto vykdymo sutarties projekto gavimo el. paštu dienos. Suderinus vietos projekto vykdymo sutartį tarp šalių, strategijos vykdytojas nustato vietos projekto vykdymo sutarties pasirašymo terminą. Jei pareiškėjas per strategijos vykdytojo nustatytą terminą (ne ilgesnį kaip 10 (dešimties) d. d.) vietos projekto vykdymo sutarties nepasirašo, lėšos vietos projektui įgyvendinti neskiriamos.“
39. Išdėstau 167 punktą taip:
„167. Strategijos vykdytojas vietos projekto vykdymo sutarčiai suteikia unikalų numerį. Vietos projekto vykdymo sutartis įsigalioja tą dieną, kai šalys ją pasirašo. Pasirašytą ir strategijos vykdytojo patvirtintą sutarties kopiją strategijos vykdytojas per 2 (dvi) d. d. privalo pateikti Agentūrai. Tuo atveju, jeigu Agentūra vietos projekto vykdymo sutartyje randa trūkumų, nustato, kad vietos projekto vykdymo sutartis parengta netinkamai, nesilaikant šiose ir Programos administravimo taisyklėse nustatytos tvarkos, Lietuvos Respublikos ar ES teisės aktų bei paramos skyrimo sąlygų, Agentūra turi teisę strategijos vykdytojui grąžinti sutartį koreguoti.“
40. Išdėstau 186 punktą taip:
41. Išdėstau 200.2.1 punkto pirmąjį sakinį taip:
42. Išdėstau 200.2.2 punkto pirmąjį sakinį taip:
„200.2.2. taikant išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu, kai avansas yra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos, būdą – iki 40 (keturiasdešimt) procentų paramos lėšų vietos projektui įgyvendinti sumos, jeigu paramos gavėjas pateikia finansų institucijos arba lygiavertę garantiją, atitinkančią 110 (vieną šimtą dešimt) procentų prašomo avanso sumos.“
43. Išdėstau 203.1 punktą taip:
„203.1. vietos projekto kontrolės laikotarpiu, per 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų kalendoriniams metams pasibaigus – informaciją apie vietos projekto įgyvendinimo eigą (jeigu tai numatyta strategijos vykdytojo patvirtintoje dokumentacijoje). Tuo atveju, jeigu vietos projekto įgyvendinimo laikas yra ne ilgesnis nei vieneri metai, galutinę vietos projekto įgyvendinimo ataskaitą;“.
45. Išdėstau 214 punktą taip:
„214. Strategijos vykdytojas ir Agentūra 5 (penkerius) arba 7 (septynerius) metus nuo vietos projektų vykdymo sutarties pasirašymo ar lėšų vietos projektui įgyvendinti skyrimo dienos turi teisę tikrinti, ar vietos projekto vykdytojas po vietos projekto įgyvendinimo laikosi vietos projektų vykdymo sutartyje ar vietos projekto paraiškoje numatytų sąlygų.“
46. Išdėstau 225 punktą taip:
„225. Nustačius vietos projekto vykdymo sutarties pažeidimų, Agentūra turi teisę sustabdyti mokėjimų vietos projekto vykdytojui procedūras, kol bus ištaisyti pažeidimai, arba sumažinti lėšų skirtų vietos projektui įgyvendinti dydį, neskirti lėšų, arba įpareigoti strategijos vykdytojui nutraukti vietos projekto vykdymo sutartį ir (arba) pareikalauti vietos projekto vykdytojo grąžinti jau išmokėtas lėšas arba jų dalį.“
47. Išdėstau 227 punkto paskutinįjį sakinį taip:
48. Išdėstau poskyrį „Vietos projektų vykdytojams taikomos sankcijos“ taip:
„Vietos projektų vykdytojų pažeidimų administravimas ir taikomos sankcijos
228. Nustatyti galimą vietos projekto vykdytojo pažeidimą gali Agentūra ir/arba strategijos vykdytojas. Strategijos vykdytojas, įtaręs ar nustatęs vietos projekto vykdytojo pažeidimą, raštu informuoją Agentūrą, pateikdamas galimo pažeidimo informaciją ir dokumentus. Pažeidimo tyrimą inicijuoja ir atlieka Agentūra Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Vietos projekto vykdytojui nesilaikant paramos suteikimo reikalavimų ir (arba) pažeidžiant vietos projekto vykdymo sutarties sąlygas, ir (arba) nesilaikant vietos projekto paraiškoje numatytų įsipareigojimų, numatomi sankcijų taikymo būdai ir jų pritaikymo tvarka, nustatyta Programos administravimo taisyklėse.“
49. Išdėstau 231 punktą taip:
„231. Jokie su strategijos vykdytoju raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto vietos projekto įgyvendinimo, keičiantys vietos projekto apimtį, vietos projekto išlaidas, pratęsiantys vietos projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys vietos projektą ar vietos projekto vykdymo sutartyje nustatytus vietos projekto vykdytojo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Vietos projekto vykdytojas privalo raštu informuoti strategijos vykdytoją apie visus pakeitimus, susijusius su vietos projekto vykdymo sutartimi ir vietos projektu. Vietos projekto vykdymo sutartis ar vietos projektas keičiami Programos administravimo taisyklėse nustatytais paramos sutarčių ar vietos projektų keitimo atvejais ir tvarka ir strategijos vykdytojo (teisės aktų pasikeitimo atveju).“
50. Išdėstau 234 punktą taip:
„234. Priimdamas sprendimą dėl vietos projekto vykdytojo prašymo keisti vietos projektą ir (arba) vietos projekto vykdymo sutartį, strategijos vykdytojas įvertina, ar atlikus tokį pakeitimą vietos projektas duos didesnę naudą ir efektyviau sieks vietos projekte, strategijoje ir Programoje nustatytų tikslų. Priimant sprendimą dėl vietos projekto vykdytojo prašymo keisti vietos projektą ir (arba) vietos projekto vykdymo sutartį, strategijos vykdytojas taip pat atsižvelgia į aplinkybes, kurių vietos projekto vykdytojas negalėjo numatyti teikdamas vietos projekto paraišką ir (arba) kurios nepriklauso nuo vietos projekto vykdytojo. Jeigu strategijos vykdytojas nustato, kad dėl vietos projekto pakeitimo vietos projekto vykdytojas negalės pasiekti vietos projekte nustatytų tikslų ir tolesnis vietos projekto įgyvendinimas būtų neefektyvus, strategijos vykdytojas teikia Agentūrai svarstyti klausimą dėl lėšų vietos projektui įgyvendinti mokėjimo nutraukimo ir (arba) jau išmokėtų lėšų grąžinimo. Vietos projekto įgyvendinimo sąlygų pakeitimai galimi tik vietos projekto vykdymo sutarties / vietos projekto įgyvendinimo metu ir neturi atgalinio poveikio. Pavėluotai pateikti prašymai dėl mokėjimo prašymo termino atidėjimo nesvarstomi. Tuo atveju, jei keičiama vietos projekto vykdymo sutartis, strategijos vykdytojas parengia vietos projekto vykdymo sutarties pakeitimo projektą. Vietos projekto vykdymo sutartis keičiama šių taisyklių 162–165 punktuose nustatyta tvarka, taikoma vietos projekto vykdymo sutartį sudarant.“
51. Papildau poskyrį „Vietos projektų paraiškų ir vietos projektų vykdymo sutarčių pakeitimai“ šiuo 2351 punktu:
„2351. Pasirašytą ir strategijos vykdytojo patvirtintą sutarties keitimo kopiją strategijos vykdytojas privalo pateikti Agentūrai el. paštu per 2 (dvi) d. d. Tuo atveju, jeigu Agentūra vietos projekto vykdymo sutarties keitime randa trūkumų, nustato, kad vietos projekto vykdymo sutarties keitimas parengtas netinkamai, nesilaikant šiose ir Programos administravimo taisyklėse nustatytos tvarkos, Lietuvos Respublikos ar ES teisės aktų bei paramos skyrimo sąlygų, Agentūra turi teisę strategijos vykdytojui grąžinti sutarties keitimą koreguoti.“
53. Išdėstau 240 punktą taip:
54. Išdėstau 243 punkto pirmąjį sakinį taip:
55. Išdėstau 246 punktą taip:
Vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų pagal
Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų
programos krypties „LEADER metodo
įgyvendinimas“ priemonės „Vietos plėtros
strategijų įgyvendinimas“ administravimo
taisyklių
1 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2012 m. gruodžio 12 d. įsakymo Nr. 3D-952
redakcija)
KVIETIMO TEIKTI VIETOS PROJEKTŲ PARAIŠKAS DOKUMENTACIJOS REIKALAVIMŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kvietimo teikti vietos projektų paraiškas dokumentacijos reikalavimų aprašas (toliau – dokumentacija) nustato privalomas dokumentacijos dalis. Šie reikalavimai, išskyrus šio priedo 5 punktą, netaikomi, jeigu strategijos vykdytojas, vadovaudamasis Vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ administravimo taisyklių 45 punkto nuostatomis, rengia supaprastintą kvietimo teikti vietos projektų paraiškas dokumentaciją.
II. PRIVALOMOS DOKUMENTACIJOS DALYS
2. Dokumentaciją sudaro:
2.2. specialiosios taisyklės pareiškėjams:
2.2.1. specialiosios taisyklės pareiškėjams rengiamos, kai strategijoje numatytos priemonės, kurių nereglamentuoja Programa. Tuo atveju, jeigu strategijoje numatytos remti priemonės, kurias reglamentuoja Programa, specialiosiomis taisyklėmis pareiškėjams laikomos konkrečios Programos 3 krypties priemonių įgyvendinimo taisyklės, kurias strategijos vykdytojas yra pritaikęs strategijai įgyvendinti (pritaikydamas Programos priemonių įgyvendinimo taisykles strategijos vykdytojas gali siaurinti galimų pareiškėjų ratą, išplėsti tinkamumo reikalavimus pareiškėjui, projektui, papildyti su vietos projektu pateikiamų dokumentų sąrašą, keisti administravimo tvarką ir terminus tiek, kiek jie susiję su administravimu vietos veiklos grupėje, bet ne Nacionalinėje mokėjimo agentūroje prie Žemės ūkio ministerijos);
2.2.2. specialiosios taisyklės pareiškėjams turi atitikti strategiją ir šias taisykles. Specialiosios taisyklės rengiamos atskirai pagal kiekvieną arba kelias strategijos priemones. Specialiosiose taisyklėse pareiškėjams, nepažeidžiant šio priedo 5 punkto nuostatų, turi būti pateikiama informacija, kurią privalo žinoti pareiškėjas, teikiantis vietos projekto paraišką pagal konkrečią strategijos priemonę ar priemonės veiklos sritį, arba pagal kelias strategijos priemones;
3. Kvietime teikti vietos projektų paraiškas turi būti nurodyta:
3.1. strategijos vykdytojo, skelbiančio kvietimą teikti vietos projektų paraiškas, pavadinimas, adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas ir adresas, kuriuo galima gauti papildomos informacijos (jeigu šis adresas skiriasi nuo strategijos vykdytojo buveinės), taip pat už informacijos teikimą pareiškėjams atsakingas strategijos vykdytojo paskirtas asmuo;
3.3. strategijos priemonė, veiklos sritis (jei priemonėje yra veiklos sritys), pagal kurią kviečiama teikti vietos projektus;
3.4. lėšų, skiriamų kvietimui teikti vietos projektus, suma litais (išskiriama pagal atskiras priemones ir veiklos sritis (jei tokios yra);
4. Specialiosiose taisyklėse pareiškėjams turi būti nurodyta:
4.1. informacija apie strategiją (strategijos prioritetai, pagrindiniai tikslai, strategijos finansavimo šaltiniai) ir priemonės ir priemonių veiklos sritys, kurioms įgyvendinti skirtos specialiosios taisyklės, pavadinimai ir tikslai;
4.3. tinkami ir netinkami pareiškėjai ir partneriai (aiškiai įvardijant pagal kiekvieną priemonę ir veiklos sritį (jei taikoma);
4.4. vietos projektų tinkamumo reikalavimai aiškiai įvardijant pagal kiekvieną priemonę ir veiklos sritį (jei taikoma);
4.5. tinkamos ir netinkamos finansuoti vietos projektų išlaidos aiškiai įvardijant pagal kiekvieną priemonę ir veiklos sritį (jei taikoma);
4.7. lėšų vietos projektui įgyvendinti dydžio nustatymo tvarka: didžiausia lėšų vietos projektui įgyvendinti suma, neviršijanti 690 560 Lt (šeši šimtai devyniasdešimt tūkstančių penki šimtai šešiasdešimt litų) (į šią sumą neįskaičiuojamas pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kuris finansuojamas pagal šių taisyklių 89 punktą); didžiausia lėšų vietos projektui įgyvendinti lyginamoji dalis; reikalavimai pareiškėjams prie vietos projekto įgyvendinimo prisidėti nuosavu indėliu; mažiausia vietos projekto vertė aiškiai įvardijant pagal kiekvieną priemonę ir veiklos sritį (jei taikoma);
4.8. įnašo natūra (nemokamo savanoriško darbo ir (arba) nekilnojamojo turto) pripažinimo tinkamu vietos projekto vykdytojo nuosavu indėliu tvarka (jei taikoma) aiškiai įvardijant pagal kiekvieną priemonę ir veiklos sritį (jei taikoma);
4.9. vietos projekto pirmumo kriterijai arba vietos projekto naudos ir kokybės kriterijai aiškiai įvardijant pagal kiekvieną priemonę ir veiklos sritį (jei taikoma);
4.10. dokumentų, pridedamų prie vietos projekto paraiškos, sąrašas arba nuoroda į Programos priemonių įgyvendinimo taisykles;
4.11. vietos projekto paraiškos forma pagal priemones, kurias reglamentuoja strategija, tačiau nereglamentuoja Programa, ir nuoroda į Programos priemonių įgyvendinimo taisykles;
4.25. kita, strategijos vykdytojo manymu, reikalinga informacija, kuri padėtų geriau suprasti kiekvieno kvietimo teikti vietos projektų paraiškas sąlygas ir parengti geresnės kokybės vietos projektus;
4.26. susijusių dokumentų formos:
4.26.1. Vietos projekto vykdytojo paramos paraiškos pagal priemonę, kurią reglamentuoja strategija, tačiau nereglamentuoja Programa, formos pavyzdys su pildymo rekomendacijomis;
4.26.2. Vietos projekto vykdytojo paramos paraiškų pagal priemones, kurias reglamentuoja strategija ir Programa, formos pavyzdžiai su pildymo rekomendacijomis;
4.26.4. Vietos projekto įgyvendinimo bendradarbiavimo su partneriu juridiniu asmeniu ir fiziniais asmenimis sutarčių formos pavyzdžiai;
4.26.5. Nemokamo savanoriško darbo laiko apskaitos lentelės formos pavyzdys su pildymo rekomendacijomis;
4.26.7. Informacijos apie vietos projekto įgyvendinimo eigą (kai taikoma) ataskaitos, galutinės ataskaitos ir užbaigto vietos projekto metinės ataskaitos formos;
5. Strategijos vykdytojo vidaus tvarkos apraše turi būti nurodoma, kaip:
5.5. vykdomas vertinimas pagal vietos projekto paraiškos vertinimo organizavimo tvarkos aprašyme nustatytus reikalavimus;
5.6. atliekama vietos projektų paraiškų ir projektų vertinimo kontrolė (įskaitant ir savanoriško darbo patikras vietoje);
5.8. rengiamos vietos projektų paraiškų vertinimo ataskaitos ir teikiamos strategijos vykdytojo valdymo organui;
5.9. rengiami strategijos vykdytojo valdymo organo posėdžiai dėl sprendimų skirti paramos lėšas vietos projektams įgyvendinti priėmimo;
6. Su Strategijos vykdytojo vidaus tvarkos aprašu turi būti pateikiami šie priedų pavyzdžiai:
6.3. Vietos projektų paraiškų vertinimo rezultatų suvestinės (PVRS) forma su pildymo rekomendacijomis;
6.4. Vietos projekto paraiškos administravimo kontrolinio atžymų lapo (KAL) forma su pildymo rekomendacijomis;
6.5. Vietos projektų paraiškų registracijos žurnalo (PRŽ) forma; vietos projekto paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelės (PAV) forma su pildymo rekomendacijomis;
6.6. Vietos projekto paraiškos tinkamumo skirti paramos lėšas vietos projektui įgyvendinti vertinimo lentelės (PVL) forma su pildymo rekomendacijomis;
6.9. Vietos projekto paraiškos vertinimo priežiūros ataskaitos (PVPA) forma su pildymo rekomendacijomis;
6.11. Vietos projektų atrankos posėdžių dėl lėšų vietos projektams įgyvendinti skyrimo dalyvio nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijos forma;
6.14. Vietos projekto vykdytojo mokėjimo prašymo administracinės atitikties tikrinimo lapo forma su pildymo rekomendacijomis;