LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2010 M. BALANDŽIO 16 D.
ĮSAKYMO Nr. V-535 „DĖL 2007–2013 M. ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „MOKYMASIS VISĄ GYVENIMĄ“
VP1-2.2-ŠMM-04-V PRIEMONĖS „AUKŠČIAUSIOS KOKYBĖS FORMALIOJO IR NEFORMALIOJO MOKYMO PASLAUGŲ TEIKIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO Nr. 3 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2011 m. lapkričio 29 d. Nr. V-2257
Vilnius
Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 29.2 punktu,
p a k e i č i u 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-04-V priemonės „Aukščiausios kokybės formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų teikimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 3, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. V-535 „Dėl 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-04-V priemonės „Aukščiausios kokybės formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų teikimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 3 patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 46-2228) (toliau – Aprašas):
1. Įrašau Aprašo 1 punkte vietoj žodžių ir skaičių „iš dalies pakeistos Europos Komisijos 2010 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. K(2010)3471“ žodžius ir skaičius „iš dalies pakeistos Europos Komisijos 2011 m. kovo 4 d. sprendimu Nr. K(2011)1591“.
2. Įrašau Aprašo 2.1 punkte vietoj žodžių ir skaičių „toliau – Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006“ žodžius ir skaičius „toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006“.
3. Išdėstau Aprašo 2.7 punktą taip:
„2.7. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132)“.
4. Išdėstau Aprašo 2.11 punktą taip:
„2.11. Specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133) (toliau – Specialieji projektų atrankos kriterijai);“.
5. Išdėstau Aprašo 4 punktą taip:
„4. Aprašas yra trečiasis projektų finansavimo sąlygų aprašas, rengiamas pagal veiksmų programos priemonę. Pagal veiksmų programos priemonę planuojama parengti keturis projektų finansavimo sąlygų aprašus. Iš viso veiksmų programos priemonės finansavimas, numatytas veiksmų programos priede, sudaro 100 971 208,00 Lt (vieną šimtą milijonų devynis šimtus septyniasdešimt vieną tūkstantį du šimtus aštuonis litus 00 ct). Pagal Aprašą ketinama skirti finansavimo suma ir kiti projekto finansavimo šaltiniai sudaro 50 105 847,60 Lt (penkiasdešimt milijonų vieną šimtą penkis tūkstančius aštuonis šimtus keturiasdešimt septynis litus 60 ct), iš kurių iki 42 590 276,80 Lt (keturiasdešimt dviejų milijonų penkių šimtų devyniasdešimties tūkstančių dviejų šimtų septyniasdešimt šešių litų 80 ct) – Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšos ir iki 7 042 277,20 Lt (septynių milijonų keturiasdešimt dviejų tūkstančių dviejų šimtų septyniasdešimt septynių litų 20 ct) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Taip pat projektų vykdytojai prie projektų finansavimo privalo prisidėti savo lėšomis – ne mažiau kaip 473 293,60 Lt (keturiais šimtais septyniasdešimt trimis tūkstančiais dviem šimtais devyniasdešimt trimis litais 60 ct).“
6. Išdėstau Aprašo 6.2 punktą taip:
7. Išdėstau Aprašo 6.3 punktą taip:
„6.3. vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas (personalo mokymai, vidinių kokybės vadybos sistemų sukūrimas, diegimas (atnaujinimas) ir įvertinimas) profesinio mokymo įstaigose. Ketinama skirti finansavimo suma ir kiti projekto finansavimo šaltiniai sudaro 5 664 035,00 Lt (penkis milijonus šešis šimtus šešiasdešimt keturis tūkstančius trisdešimt penkis litus 00 ct).“
8. Papildau Aprašą nauju 6.4 punktu:
„6.4. modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas (rengėjų mokymas, priemonių rengimas, atnaujinimas, įsigijimas, vertimas ir adaptavimas, sklaida) ir modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose. Ketinama skirti finansavimo suma sudaro iki 30 482 088,37 Lt (trisdešimties milijonų keturių šimtų aštuoniasdešimt dviejų tūkstančių aštuoniasdešimt aštuonių litų 37 ct).“
9. Įrašau Aprašo 7 punkte vietoj oficialaus paskelbimo šaltinio „(Žin., 2008, Nr. 44-1665; 2009, Nr. 46-1819)“ oficialaus paskelbimo šaltinį „(Žin., 2008, Nr. 44-1665; 2011, Nr. 9-395)“.
10. Papildau Aprašą nauju 92 punktu:
11. Įrašau Aprašo 13.3 punkte vietoj žodžių „Kauno maisto pramonės mokykla“ žodžius „Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centras“ ir išbraukiu žodžius „Kauno prekybos ir verslo mokykla“.
12. Papildau Aprašą nauju 13.4 punktu:
„13.4. pagal Aprašo 6.4 punkte numatomą finansuoti veiklą galimi pareiškėjai ir partneriai – profesinio mokymo įstaigos, įvardytos Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos priedo 8 veiklų grupėje „Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose“.“
13. Išdėstau Aprašo 15 punktą taip:
„15. Projektų, teikiamų pagal Aprašo 6.1, 6.2 ir 6.4 punktuose numatomas finansuoti veiklas, įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo Projekto finansavimo ir administravimo sutarties (toliau – Sutartis) pasirašymo dienos. Projektų, teikiamų pagal Aprašo 6.3 punkte numatomą finansuoti veiklą, įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo Sutarties pasirašymo dienos. Atskirais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo ir vertinimo metu, projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 12 mėnesių.“
14. Papildau Aprašą nauju 182 punktu:
15. Įrašau Aprašo 22 punkte vietoj žodžių „Švietimo ir mokslo ministerija“ žodžius „Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija“.
16. Išdėstau Aprašo 24 punktą taip:
„24. Pagrindiniai reikalavimai tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms nustatyti Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse. Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos socialinio fondo finansavimo reikalavimams, paskelbtose interneto svetainėje www.esparama.lt, pateikiamos rekomendacijos tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms.“
17. Išdėstau Aprašo 25 punktą taip:
„25. Netiesioginės projekto išlaidos turi būti nustatytos remiantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 1K-112 (Žin., 2008, Nr. 37-1348; 2011, Nr. 78-3826), ir neviršyti šiose taisyklėse nustatytos vienodo dydžio normos.“
18. Įrašau Aprašo 27 punkte vietoj oficialaus paskelbimo šaltinio „(Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179)“ oficialaus paskelbimo šaltinį „(Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102)“.
19. Įrašau Aprašo 28 punkte vietoj žodžių „Švietimo ir mokslo ministerija“ žodžius „Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija“.
20. Išdėstau Aprašo 29 punkto lentelės 3.2 tinkamos finansuoti išlaidų kategorijos eilutę taip:
„
3.2. einamasis remontas |
Šios išlaidos yra tinkamos tik pagal Aprašo 6.1–6.3 punktuose numatomas finansuoti veiklas. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomas tiesioginėms projekto veikloms įgyvendinti reikalingų patalpų einamasis remontas. |
Netinkamos pastatų ir (ar) kitų statinių einamojo remonto išlaidos. |
21. Išdėstau Aprašo 31 punktą taip:
„31. Projektams, teikiamiems pagal Aprašo 6.1 ir 6.3 punktuose numatomas finansuoti veiklas, skiriamas finansavimas sudaro iki 97 procentų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Projektams, teikiamiems pagal Aprašo 6.2 ir 6.4 punktuose numatomas finansuoti veiklas, skiriamas finansavimas – iki 100 procentų, tačiau pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali apmokėti tam tikrą dalį tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Taip pat pareiškėjas arba partneris privalo savo lėšomis apmokėti išlaidas, skirtas projekto dalyvių darbo užmokesčiui ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudoms, jei tokios yra numatomos.“
22. Išdėstau Aprašo 33 punktą taip:
„33. Pajamos iš projekto veiklų (pavyzdžiui, pajamos, gautos pardavus projekto lėšomis sukurtą produktą ir pan.), gautos projekto įgyvendinimo metu ir projekto tęstinumo laikotarpiu, gali būti laikomos pareiškėjo ir (arba) partnerio nuosavo įnašo finansavimo šaltiniu, jei neviršija šio įnašo dydžio. Projekto finansavimas yra mažinamas pajamų dalimi, viršijančia pareiškėjo ir (arba) partnerio nuosavo įnašo dydį.“
23. Išdėstau Aprašo 34 punktą taip:
„34. Vadovaudamasis Aprašu, pareiškėjas pildo standartinę Paraiškos dėl projekto finansavimo formą. Paraiškos dėl projekto finansavimo forma susideda iš dviejų dalių – Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861 ), ir Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies formos (Aprašo 3 priedas).“
24. Išdėstau Aprašo 41 punktą taip:
„41. Paraiškos dėl projekto finansavimo teikiamos ESFA. Jos gali būti išsiųstos paštu arba įteiktos asmeniškai iki valstybės projektų sąraše nustatyto termino pabaigos. Kitais būdais išsiųstos arba kitais adresais įteiktos Paraiškos dėl projekto finansavimo yra atmetamos. Už Paraiškos dėl projekto finansavimo pristatymą laiku atsako pareiškėjas. Praleidus Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo terminą, sprendimą dėl paraiškos priėmimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis ir galimybę atlikti paraiškos vertinimą nepažeidžiant Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 64 punkte nustatyto vertinimo termino, priima ESFA.“
25. Išdėstau Aprašo 43 punktą taip:
„43. Paraiška dėl projekto finansavimo ir jos kopijos turi būti susegtos (rekomenduojama segti į segtuvus kietais viršeliais). Nesusegta Paraiška dėl projekto finansavimo ir jos kopijos nevertinamos. Visi Paraiškos dėl projekto finansavimo lapai turi būti sunumeruoti. Jeigu paraiškos dėl projekto finansavimo kopijos ir (arba) elektroninių paraiškos variantų turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos popierinio varianto originale nurodyta informacija.“
26. Išdėstau Aprašo 45 punktą taip:
„45. Atsiuntusiam ar įteikusiam asmeniškai Paraišką dėl projekto finansavimo pareiškėjui ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškos ESFA gavimo dienos išsiunčiamas Paraiškos dėl projekto finansavimo registravimo patvirtinimo pranešimas (raštu, faksu arba elektroniniu paštu), kuriame nurodomas ES struktūrinių fondų ir ES struktūrinės paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje Paraiškai dėl projekto finansavimo suteiktas unikalus kodas.“
27. Išdėstau Aprašo 46 punktą taip:
„46. Informacija apie pateiktus valstybės projektus ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškų dėl projektų finansavimo pateikimo termino pabaigos (paskutinės dienos) paskelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, trumpą projekto aprašymą, paraiškos unikalų kodą ir prašomą lėšų sumą.“
29. Išdėstau Aprašo 51 punktą taip:
30. Išdėstau Aprašo 52 punktą taip:
31. Išdėstau Aprašo 54 punktą taip:
„54. Sprendimą dėl projekto tinkamumo finansuoti iš ES fondų lėšų priima ESFA, jį įtvirtindama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitoje. Galutinį sprendimą dėl projekto finansavimo priima Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija atsižvelgdama į ESFA pateiktą tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitą. Sprendimas priimamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos gavimo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijoje dienos. Jeigu pareiškėjas Paskolų iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų bei valstybės garantijų teikimo ir suteiktų paskolų grąžinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 667 (Žin., 2001, Nr. 49-1713; 2005, Nr. 105-3882), nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos finansų ministerijai yra pateikęs prašymą gauti perskolinimą Europos investicijų banko paskolą pareiškėjo nuosavų lėšų daliai finansuoti, sprendimas turi būti priimamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl perskolinamos paskolos suteikimo įsigaliojimo dienos. Sprendimas dėl projekto finansavimo yra tvirtinamas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu.“
32. Įrašau Aprašo 55 punkte vietoj žodžių „Švietimo ir mokslo ministerija“ žodžius „Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.“
33. Išdėstau Aprašo 59 punktą taip:
34. Išdėstau Aprašo 61 punktą taip:
„61. Avansas projekto vykdytojui nustatomas ir išmokamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir Sutartyje nustatyta tvarka. Avansas gali būti išmokamas dalimis. Kartu su avanso mokėjimo prašymu privatūs juridiniai asmenys turi pateikti finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją arba laidavimo raštą dėl avanso sumos, viešieji juridiniai asmenys – finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją arba laidavimo raštą dėl avanso sumos, jeigu avanso suma didesnė kaip 100 000,00 Lt (vienas šimtas tūkstančių litų 00 ct), su išimtimis, nustatytomis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 147 punkte. Reikalavimas pateikti garantiją arba laidavimo raštą dėl avanso sumos netaikomas biudžetinėms įstaigoms, taip pat avanso daliai, kuri yra skirta remiantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 145.5 punktu.“
35. Įrašau Aprašo 64 punkte vietoj žodžių „Švietimo ir mokslo ministerijos“ žodžius „Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos.“
36. Papildau Aprašą nauju 661 punktu:
37. Įrašau Aprašo 64 punkte vietoj žodžių „Švietimo ir mokslo ministerija“ žodžius „Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija“.
41. Išdėstau Aprašo 3 priedo 2 punktą taip:
„2. PROJEKTO TIKSLINĖS GRUPĖS
Numatytos projekto tikslinės grupės |
Iš viso |
|
1. Tikslinės grupės |
|
|
1.1. |
|
|
1.2. |
|
|
... |
|
|
Iš viso: |
|
|
Pateikite konkrečius duomenis apie projekto tikslines grupes. Projekto tikslines grupes pasirinkite remiadamiesi Projektų finansavimo sąlygų aprašo 17–182 punktais. Remiantis šiais duomenimis turi būti apskaičiuojamos projekto tikslinei grupei būtinos išlaidos. |
|
|
“.
42. Išdėstau Aprašo 3 priedo 8 punktą taip:
„8. PROJEKTO PAJAMOS
(Nurodykite, kokiai kategorijai priklauso projektas)
Iš projekto:
a) neplanuojama gauti pajamų |
£ |
b) planuojama gauti pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto |
£ |
c) planuojama gauti pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto |
£ |
(Jei iš projekto planuojama gauti pajamų, nurodykite su projektu susijusias veiklas ir jų fizinius įgyvendinimo rodiklius, kurie gali duoti pajamų ir pajamų dydį, jei pajamos įvertinamos iš anksto. Taip pat nurodykite, ar pajamas planuojate gauti projekto veiklų įgyvendinimo metu ar po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos. Jeigu pajamų dydį projekto įgyvendinimo metu ir (arba) po projekto įgyvendinimo pabaigos galima įvertinti iš anksto, tokią informaciją (skaičiavimus) pateikite kartu su Paraiška. (Rekomenduojama teksto apimtis – ~½ –1 psl.).
|
“.
Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius
SUDERINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
2011 m. rugsėjo 16 d. raštu Nr. (24.3.2-01)-5K-1122135-6K-1110403
2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų
programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“
VP1-2.2-ŠMM-04-V priemonės „Aukščiausios kokybės
formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų teikimas“
projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 3
1 priedas
(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro
2011 m. lapkričio 29 d. įsakymo Nr. V-2257 redakcija)
PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO KRITERIJAI IR METODINIAI NURODYMAI VERTINTOJAMS
Bendrasis kriterijus |
Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai |
Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai |
Paaiškinimai/informacijos šaltinis |
Vertinimas |
||
taip |
ne |
patikslinus |
||||
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. Bendrai finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas. Pagal 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. birželio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 539/2010 (OL 2010 L 158, p. 1) 2 straipsnį (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 1083/2006), projektas turi sudaryti sąlygas pasiekti Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinės paramos panaudojimo prioritetinės krypties, su kuria yra susijęs, tikslus. Projektas turi atitikti tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslus ir uždavinius, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės, pagal kurią yra pateiktas, aprašymą ir bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų apraše numatytų veiklų |
1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu. |
1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu. |
Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ (toliau – prioritetas) tikslą „Padidinti Lietuvos gyventojų galimybes mokytis visą gyvenimą, sudarant sąlygas plėtotis dinamiškai žinių visuomenei“ (toliau – tikslas) ir uždavinį „Gerinti mokymosi visą gyvenimą paslaugų kokybę“ (toliau – uždavinys), ryšys yra akivaizdus ir priežastinis. Paraiškos A dalies 6 punktas |
|
|
|
1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui bus teigiamas. |
Galima teigti, kad įgyvendinus projektą, pasiekimų ir rezultatų poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui, atsižvelgiant į veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės specifiką, bus teigiamas. Taip pat įrodytas projekto aktualumas ir poveikis tikslinių grupių problemų sprendimui. Paraiškos A dalies 5 ir 6 punktai ir B dalies 1 punktas |
|
|
|
||
1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemone ir bent viena Projektų finansavimo sąlygų apraše numatyta veikla. |
1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonėje pateiktu atitinkamos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės bent vienos veiklos aprašymu. |
Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka bent vieną veiklą, nurodytą veiksmų programos priedo VP1-2.2-ŠMM-04-V priemonės „Aukščiausios kokybės formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų teikimas“ aprašyme. Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 1 punktas |
|
|
|
|
1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų. |
Būtina įsitikinti, ar projekte numatyti tikslai, uždaviniai ir planuojamos vykdyti veiklos atitinka bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų. Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 1 punktas |
|
|
|
||
1.2.3. Projektas atitinka veiksmų programoje, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“). |
Būtina įsitikinti, ar tenkinami visi reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus, atskyrimu, nurodyti veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme ir Projektų finansavimo sąlygų apraše. Paraiškos B dalies 1 punktas |
|
|
|
||
1.2.4. Projektas atitinka kitus su reikalavimais projekto veikloms susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Būtina įsitikinti, ar projekto tikslinės grupės atitinka Projektų finansavimo sąlygų aprašo 17–182 punktuose nurodytas tikslines grupes. Paraiškos A dalies 5 ir 6 punktai ir B dalies 2 punktas |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus. Vienas iš pagrindinių ES struktūrinės paramos naudojimo principų – papildomumas. Todėl Reglamente (EB) Nr. 1083/2006 teigiama, kad ES veiksmai turėtų papildyti valstybių narių vykdomus veiksmus arba jais turėtų būti siekiama prisidėti prie valstybių narių vykdomų veiksmų. Paramos lėšos turi prisidėti prie jau nustatytų valstybės socialinės ekonominės plėtros uždavinių įgyvendinimo. Todėl veiksmų programos buvo rengiamos remiantis nacionalinių strategijų ir programų tikslais, ir visi projektai turi atitikti jų tikslus. Už tam tikrus sektorius atsakingos institucijos nustatys, kokius nacionalinius strateginius dokumentus projektai turės atitikti. |
2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo. |
2.1.1. Teisės aktuose ar valdymo srities plėtros strategijoje arba strategijos įgyvendinimo priemonių plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos. |
Būtina įsitikinti, kad: 1. projektai, teikiami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.1 punkte numatomą finansuoti veiklą, atitinka Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2333 (Žin., 2008, Nr. 7-259, Nr. 147-5919), nuostatas, t. y. prisideda prie veiklų grupės „Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas“ įgyvendinimo, t. y. atitinka nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas; 2. projektai, teikiami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.2 punkte numatomą finansuoti veiklą, atitinka Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos nuostatas, t. y. prisideda prie veiklų grupės „Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas“ įgyvendinimo, t. y. atitinka nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas; 3. projektai, teikiami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.3 punkte numatomą finansuoti veiklą, atitinka Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos nuostatas, t. y. prisideda prie veiklų grupės „Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose“ įgyvendinimo, t. y. atitinka nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas; 4. projektai, teikiami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.4 punkte numatomą finansuoti veiklą, atitinka Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos nuostatas, t. y. prisideda prie 8 veiklų grupės „Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose“ įgyvendinimo, t. y. atitinka nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas. Paraiškos A dalies 1 ir 6 punktai ir B dalies 3 punktas |
|
|
|
2.1.2. Pagrįsta, kad projekto įgyvendinimas prisidėtų prie atitinkamų teisės aktų, strategijų nuostatų įgyvendinimo (taikoma tik projektų konkurso būdu atrenkamiems projektams). |
Netaikoma. |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus. Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 37 straipsnis nustato reikalavimą, kad veiksmų programų prioritetinės kryptys privalo turėti skaičiais išreikštus uždavinius ir tikslus (įgyvendinimo rodiklius), pagal kuriuos bus vertinama įgyvendinimo eiga ir išsikeltų tikslų ir uždavinių pasiekimas. Būtina įsitikinti, kad kiekvienas projektas prisideda ir kiek prisideda prie veiksmų programos tikslų (uždavinių) pasiekimo. Todėl kiekvienas projektas turi turėti savo kiekybiškai išreikštus tikslus ir uždavinius, kurie bus matuojami projekto produkto ir rezultatų rodikliais. |
3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės rodiklių įgyvendinimo. |
3.1.1. Projektas prisideda prie bent vieno veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme numatyto produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo. |
Būtina įsitikinti, kad: 1. Projektai, planuojami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.1 punkte numatomą finansuoti veiklą, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks visus toliau nurodytus, Projektų finansavimo sąlygų aprašo 2 priede aprašytus, stebėsenos rodiklius: - produkto rodiklis „Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 modelis vienam projektui; - produkto rodiklis „Švietimo posričiai, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 25 posričiai vienam projektui; - produkto rodiklis „Ūkio sektoriai, kuriuose parengti ar atnaujinti profesiniai standartai“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 5 ūkio sektoriai vienam projektui; - produkto rodiklis „Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 100 mokytojų vienam projektui; - rezultato rodiklis „Švietimo posričių, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų, dalis iš visų švietimo posričių“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 56 proc. vienam projektui; - rezultato rodiklis „Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 90 proc. vienam projektui. 2. Projektai, planuojami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.2 punkte numatomą finansuoti veiklą, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks visus toliau nurodytus, Projektų finansavimo sąlygų aprašo 2 priede aprašytus, stebėsenos rodiklius: - produkto rodiklis „Pateiktos profesinio mokymo programos (ISCED 2–4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 90 programų vienam projektui; - rezultato rodiklis „Mokinių, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas (ISCED 2–4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu, dalis“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 30 proc. vienam projektui. 3. Projektai, planuojami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.3 punkte numatomą finansuoti veiklą, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks toliau nurodytą, Projektų finansavimo sąlygų aprašo 2 priede aprašytą produkto rodiklį „Profesinio mokymo institucijos (ISCED 2–4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 profesinio mokymo institucija vienam projektui. |
|
|
|
|
4. Projektai, planuojami pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.4 punkte numatomą finansuoti veiklą, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks visus toliau nurodytus, Projektų finansavimo sąlygų aprašo 2 priede aprašytus, stebėsenos rodiklius: - produkto rodiklis „Moksleiviai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 15 mokinių vienam projektui; - produkto rodiklis „Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 10 mokytojų vienam projektui; - rezultato rodiklis „Moksleivių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 80 proc. vienam projektui; - rezultato rodiklis „Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 90 proc. vienam projektui. Paraiškos A dalies 6 ir 12 punktai, B dalies 1 ir 2 punktai |
|
|
|
||
3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai. |
3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika. |
Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 1 punktas |
|
|
|
|
3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku. |
Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus: - yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas; - išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami; - pasiekiami, t. y. realūs; - susieti, t. y. tapatūs vykdomoms projekto veikloms; - iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data. Paraiškos A dalies 5, 6 ir 7 punktai ir B dalies 1 punktas |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą. Darnus vystymasis yra vienas iš pagrindinių ES sanglaudos politikos principų. Darnaus vystymosi tikslas – užtikrinti ekonominių, socialinių ir aplinkosauginių aspektų sinergiją. Ekonomikos augimas turi būti derinamas su aplinkos apsauga ir socialine plėtra. Šis kriterijus detalizuojamas remiantis Nacionaline darnaus vystymosi strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1160 (Žin., 2003, Nr. 89-4029; 2009, Nr. 121-5215). |
4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. |
4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga). |
Būtina įsitikinti, kad projektas neprieštarauja Nacionalinės darnaus vystymosi strategijos nuostatoms ir atitinka šiuos reikalavimus: - projektas nepažeidžia aplinkos apsaugos reikalavimų; - projektas nedaro neigiamos įtakos sprendžiant socialines bei ekonomines problemas (švietimo ir mokslo vaidmuo, kokybė bei prieinamumas; nedarbas, skurdas arba socialinė atskirtis); - projektas neprieštarauja darnaus vystymosi nuostatoms regionų plėtros srityje, vadovaujantis Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575 (Žin., 2005, Nr. 66-2370). Paraiškos A dalies 6 ir 13 punktai |
|
|
|
4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas). |
|
|
|
|||
4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas). |
|
|
|
|||
4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas) (jei taikoma). |
|
|
|
|||
4.1.5. Informacinės ir žinių visuomenės srityje. |
Netaikoma. |
|
|
|
||
4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą. |
4.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą. |
Netaikoma. |
|
|
|
|
4.2.2. Projektas atitinka kitus su darnaus vystymosi principo įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Netaikoma. |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus. Lyčių lygybė yra horizontalioji sritis, todėl į ją privaloma atsižvelgti taip pat visais ES struktūrinės paramos etapais – užtikrinti moterų ir vyrų lygybę ir lyčių lygybės principo įgyvendinimą visose srityse ir nediskriminavimą dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, negalios, amžiaus arba seksualinės orientacijos gaunant paramą ir (arba) naudojantis jos rezultatais. Kriterijui detalizuoti rekomenduojama remtis šiais teisės aktais: Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymu (Žin., 2003, Nr. 114-5115; 2008, Nr. 76-2998); Europos Komisijos 2006-03-01 dokumentu Nr. COM(2006) 92 „Moterų ir vyrų lygybės gairės 2006–2010“ (angl. A roadmap for equality between women and men 2006–2010); Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymu (Žin., 1998, Nr. 112-3100). |
5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui. |
5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui. |
Vertinama, ar projektas neprieštarauja lyčių lygybės ir nediskriminavimo principui, nepažeidžia Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo bei Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo ir jame vykdomi šie reikalavimai: - neribojamos vienodos galimybės vyrams ir moterims dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais; - neribojamos vienodos galimybės bet kokios rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos atstovams dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais. Paraiškos A dalies 6 ir 13 punktai |
|
|
|
5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą. |
5.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo. |
Netaikoma. |
|
|
|
|
5.2.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą. |
Netaikoma. |
|
|
|
||
5.2.3. Projektas atitinka kitus su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Netaikoma. |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių ES politikos sričių nuostatomis. |
6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis. |
6.1.1. Projektas suderinamas su ES viešųjų pirkimų politikos nuostatomis. |
Būtina įvertinti, ar: pareiškėjas (partneriai) yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), arba gavęs (gavę) projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, tokiu atveju, ar tikėtina, kad projekto veiklų plane numatyta veiklų trukmė nustatyta įvertinant pirkimų vykdymo terminus. Jei pareiškėjas ir (arba) partneriai nėra perkančiosios organizacijos, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus. Paraiškos A dalies 5, 6 ir 7 punktai ir B dalies 1, 6 punktai |
|
|
|
6.1.2. Projektas suderinamas su ES aplinkosaugos politikos nuostatomis. |
Būtina įvertinti, ar: atsižvelgiant į projekto veiklas ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105), būtinas poveikio aplinkai vertinimas; jei būtinas, ar poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas. Paraiškos B dalies 1 punktas |
|
|
|
||
6.1.3. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis. |
Vertinant projektus, reikia įsitikinti, ar projektai finansuojami nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų (pvz., finansuojami pagal suderintą valstybės pagalbos schemą, laikantis nustatytų reikalavimų). Taip pat vertinant projektus, reikia įsitikinti, ar projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo. Jei projektas yra valstybės pagalbos objektas, tai turi būti įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus. Jei valstybės pagalba nėra taikoma, tuomet kriterijus vertinamas teigiamai. Paraiškos A dalis ir B dalies 1 punktas |
|
|
|
||
6.2. Projektas suderinamas su tam tikrų sektorių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis. |
6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis. |
Netaikoma. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą. |
7.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus. |
7.1.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą Projektų finansavimo sąlygų apraše. |
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka Projektų finansavimo sąlygų aprašo 13 punkte nurodytus pareiškėjus (partnerius). Paraiškos A dalies 1, 3 ir 5 punktai |
|
|
|
7.1.2. Pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybių įgyti) teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas. |
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybių įgyti) teisę užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas (pvz., reikiamos licencijos ir kt.). Paraiškos B dalies 9.1 punktas (arba kiti informacijos šaltiniai) (Pareiškėjo (partnerių) steigimo dokumentų (įstatų, nuostatų, statutų) kopijos) lietuvių kalba arba pateikta nuoroda į viešai prieinamą informacijos šaltinį (pvz., interneto svetainė), kur būtų galima rasti minėtus dokumentus) |
|
|
|
||
7.1.3. Pareiškėjui gali būti skirtos ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, jei: 7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės-komercinės veiklos arba jis nėra likviduojamas; 7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); 7.1.3.3. paraiškoje dėl projekto finansavimo arba jos prieduose jis nepateikė klaidinančios informacijos; 7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto sutarties lėšų pažeidimo; 7.1.3.5. jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimo arba atrankos proceso metu. |
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka 7.1.3 punkte nustatytus reikalavimus: 7.1.3.1 – Paraiškos B dalies 9.6 punktas (arba kiti informacijos šaltiniai) (netaikoma pareiškėjams, kurie yra valstybės ar savivaldybių biudžetinės įstaigos); 7.1.3.2 – Paraiškos B dalies 9.7 punktas (arba kiti informacijos šaltiniai) (netaikoma pareiškėjams, kurie yra valstybės ar savivaldybių biudžetinės įstaigos); 7.1.3.3–7.1.3.5 Paraiškos A dalies 15, 16 punktai |
|
|
|
||
7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą. |
7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas. |
Netaikoma. |
|
|
|
|
7.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdant projektą (pakankama komanda). |
Pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus gebėjimus projektui administruoti – suformuoja komandą, užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą, numato paslaugų įsigijimą ir pan. Paraiškos A dalies 5 punktas ir B dalies 9.4 punktas |
|
|
|
||
7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Būtina įsitikinti, kad: projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) atitinka projekto veiklų apimtis, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką, sezoniškumą ir pan.). Projekto trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai, teikiant projektus pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.3 punkte numatomą finansuoti veiklą, ir ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai, teikiant projektus pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 6.1, 6.2 ir 6.4 punktuose numatomas finansuoti veiklas, nuo Projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo dienos (atskirais atvejais (dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo ir vertinimo metu) projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 12 mėnesių), pagrindinės projekto veiklos fiziškai turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje (jeigu tai nėra įmanoma dėl projekto specifikos ar veiklų pobūdžio ir veiklos yra vykdomos už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų, turi būti užtikrinama, kad vykdomų veiklų metu sukurti produktai, rezultatai ir nauda (arba jos dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitektų Lietuvos Respublikai). Paraiškos A dalies 4, 7 ir B dalies 1 punktai |
|
|
|
||
7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei taikoma). |
Siekiama įsitikinti, ar parneriai įtraukti pagrįstai, t. y. ar partnerystė sukuria papildomą pridėtinę vertę projekte (pvz., turi patirties, prisideda finansiškai, vykdo projekto veiklas, naudosis rezultatais ir pan.). Paraiškos A dalies 5 punktas ir B dalies 9.2 punktas |
|
|
|
||
7.2.5. Projektas atitinka kitus su reikalavimais pareiškėjams susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Netaikoma. |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius. Projekto finansavimo šaltinių užtikrinimas yra būtina sąlyga projektui įgyvendinti ir veiksmų programų tikslams pasiekti. Kadangi ES fondai padengia tik dalį projekto išlaidų, pareiškėjas turės užtikrinti likusią projekto finansavimo dalį (ES fondo maksimalūs ir minimalūs dydžiai nustatyti Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 53–54 straipsniuose ir III priede, be to, finansavimo lėšų dalis mažinama projektams, iš kurių gaunamos pajamos, ir projektams, kuriems taikomas Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnis dėl valstybės pagalbos). |
8.1. Užtikrintas projekto finansavimas. |
8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus. |
Būtina įsitikinti, ar: - tenkinami Projekto finansavimo sąlygų apraše nustatyti reikalavimai pareiškėjo ir (arba) partnerių įnašui, taip pat įvertinant projekto grynųjų pajamų finansavimo poreikį; - tenkinami reikalavimai pareiškėjų įnašui pagal atskiras išlaidų kategorijas (jei taikoma valstybės pagalba); - numatyti projekto išlaidų finansavimo šaltiniai, atsižvelgiant į projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį ir išlaidų apmokėjimo būdą, yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laikotarpį. Kai pareiškėjui netaikomas reikalavimas prisidėti prie projekto finansavimo ir jis savo iniciatyva nenumatęs skirti įnašo bei neketina gauti grynųjų pajamų, šis kriterijus atitinka nustatytus reikalavimus. Paraiškos A dalies 8 ir 10 punktai ir B dalies 9.2 punktas |
|
|
|
8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas. |
Būtina įsitikinti, ar: - projekte numatytoms netinkamoms finansuoti išlaidoms (tarp jų ir netinkamam finansuoti PVM ir kt.) užtikrinamas finansavimas; - netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laikotarpį, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projekto įgyvendinimui. Paraiškos A dalies 11 punktas ir B dalies 9.3 punktas |
|
|
|
||
8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) ir rezultatų tęstinumas. |
Būtina įsitikinti, kad: - projekto metu sukurtų rezultatų tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas jo tinkamas eksploatavimas; - projekto įgyvendinimo metu sukurti rezultatai bus naudojami pagal numatytą paskirtį. Projektai, kuriems tęstinumas nėra aktualus (pvz., ESF mokymų, techninės paramos projektai ir pan.), tenkina šį kriterijų. Paraiškos A dalies 5 punktas |
|
|
|
||
8.1.4. Projektas atitinka kitus Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Netaikoma. |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas. Naudojant ES struktūrinę paramą, bus siekiama, kad šios lėšos būtų naudojamos efektyviai, t. y. kad finansuojamas projektas duotų kuo didesnę ekonominę socialinę naudą ir finansavimo būtų skirta tiek, kiek būtina projektui įgyvendinti. |
9.1. Sąnaudų ir naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas. |
9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė. |
Kiekvienam projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvios galimybės: „nulinė“ alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas) ir kita alternatyva (projektas paremtas alternatyvia technologija ar pan.). Projekte turi būti atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitas alternatyvas, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti. Jeigu projekto įgyvendinimo galimybių vertinimo metu išskiriamos kelios galimybės projekto įgyvendinimo alternatyvai, vertinimo metu kiekvienai alternatyvai turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus. Paraiškos B dalies 7 punktas |
|
|
|
9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos. |
Netaikoma. |
|
|
|
||
9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis. |
Netaikoma. |
|
|
|
||
9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma. |
Netaikoma. |
|
|
|
||
9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės. |
Netaikoma. |
|
|
|
||
9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės. |
Netaikoma. |
|
|
|
||
9.1.7. Įvertintos rizikos. |
Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir numatyti jų valdymo veiksmai. Paraiškos B dalies 4 punktas |
|
|
|
||
9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas. |
Vertinama (vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan.) projekto rezultatų atitiktis investicijoms. Paraiškos A dalies 6 ir 8 punktai ir B dalies 9.3 punktas |
|
|
|
||
9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams. |
9.2.1. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. |
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos ir išlaidos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse bei Projekto finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. Būtina įsitikinti, kad iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai priskirtos prie tinkamų ir netinkamų projekto išlaidų. Taip pat būtina įsitikinti, kad projektui reikiamo finansavimo dydis yra apskaičiuotas grynųjų pajamų dydžiu sumažinus projekto skiriamą finansavimą. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su „dvigubu“ finansavimu, t. y. įvertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai. Paraiškos A dalies 8, 10 punktai ir B dalies 5, 8 ir 9.8 punktai |
|
|
|
|
9.2.2. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai. |
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos suplanuotos efektyviai, o išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas. Paraiškos A dalies 8 punktas ir B dalies 1 ir 9.3 punktai |
|
|
|
||
9.2.3. Užtikrinama lėšų panaudojimo sparta. |
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų panaudojimo spartą. Paraiškos A dalies 9 punktas |
|
|
|
||
9.2.4. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus (jei taikoma). |
Būtina įsitikinti, ar: projekte gali būti numatytas kryžminis finansavimas; kryžminiam finansavimui numatomos tinkamos veiklos ir išlaidos; šios veiklos ir išlaidos būtinos projekto tikslams pasiekti ir turės pridėtinę vertę; kryžminiam finansavimui nustatytas dydis yra tinkamas pagal finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. Paraiškos A dalies 8 punktas ir B dalies 9.5 punktas |
|
|
|
||
9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate), vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 1K-112 (Žin., 2008, Nr. 37-1348; 2011, Nr. 78-3826) (taikoma tik įgyvendinant Europos socialinio fondo projektus) |
Būtina įsitikinti, ar: - į tiesioginių išlaidų kategorijas nėra įtraukta netiesioginių išlaidų; - teisingai pasirinkta projektui taikoma vienodo dydžio norma. Projekto netiesioginės išlaidos nustatomos ir apmokamos vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklių nuostatomis. Paraiškos A dalies 8 punktas ir B dalies 9.3 punktas |
|
|
|
||
9.2.6. Projektas atitinka kitus specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Netaikoma. |
|
|
|
||
9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus |
9.3.1. Paraiškoje dėl projekto finansavimo teisingai nurodyta, prie kurios kategorijos priklauso projektas, t. y. iš kurio: - negaunama pajamų; - gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto (Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalis); - gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto (Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalis).
(Techninei paramai, taip pat jeigu projektui taikomos valstybės pagalbos teikimo taisyklės, kaip apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, įskaitant „de minimis“ pagalbą, bendrai finansuojamo iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo lėšų projekto išlaidų bendra suma neviršija 1 000 000 eurų arba bendrai finansuojamo iš Europos socialinio fondo lėšų projekto veiklų, patenkančių į Europos regioninės plėtros fondo paramos sritį, tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 000 000 eurų, šis vertinimo teiginys (klausimas) gali būti netaikomas.) |
Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą prie vienos iš išvardytų kategorijų, vadovaujantis Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklių 182 punkto nuostatomis. Paraiškos B dalies 8 punktas |
|
|
|
|
9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis. (Techninei paramai, taip pat jeigu projektui taikomos valstybės pagalbos teikimo taisyklės, kaip apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, įskaitant „de minimis“ pagalbą, bendrai finansuojamo iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo lėšų projekto išlaidų bendra suma neviršija 1 000 000 eurų arba bendrai finansuojamo iš Europos socialinio fondo lėšų projekto veiklų, patenkančių į Europos regioninės plėtros fondo paramos sritį, tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 000 000 eurų šis vertinimo teiginys (klausimas) gali būti netaikomas.) |
Būtina įsitikinti, kad iš projekto planuojamos gauti grynosios pajamos apskaičiuotos ir priskirtos prie tinkamų ir netinkamų finansuoti projekto išlaidų teisingai. Taip pat būtina įsitikinti, kad projektui reikiamo finansavimo dydis yra apskaičiuotas grynųjų pajamų dydžiu sumažinus projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą, vadovaujantis Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklių 182 punkto nuostatomis. Paraiškos B dalies 8 punktas
|
|
|
|
2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų
programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“
VP1-2.2-ŠMM-04-V priemonės „Aukščiausios kokybės
formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų teikimas“
projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 3
2 priedas
(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro
2011 m. lapkričio 29 d. įsakymo Nr. V-2257 redakcija)
PRIEMONĖS „AUKŠČIAUSIOS KOKYBĖS FORMALIOJO IR NEFORMALIOJO MOKYMO PASLAUGŲ TEIKIMAS“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ matavimo ir skaičiavimo metodika
RODIKLIO PAVADINIMAS |
RODIKLIO PAAIŠKINIMAS |
RODIKLIO MATAVIMAS |
Institucija arba juridinis asmuo, atsakingi už informacijos pateikimą ĮGYVENDINANČIAJAI IR (AR) TARPINEI, IR (AR) VADOVAUJANČIAJAI INSTITUCIJOMS |
||||||
MATAVIMO VIENETAS |
APSKAIČIAVIMO TIPAS |
SKAIČIAVIMO BŪDAS |
INFORMACIJOS ŠALTINIS |
LAIKAS |
|||||
Rezultato rodikliai |
|
|
|
|
|
|
|
||
Moksleivių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis (F) |
Moksleivis – atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžtą sąvoką mokinys (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804).
Valstybės pripažįstamą kvalifikaciją įgijo asmenys, kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programą ir sėkmingai išlaikė kvalifikacinius (baigiamuosius) egzaminus (gavo teigiamą visų egzaminų įvertinimą). Jeigu įgyvendinant projekto veiklas finansuojama tik dalis formaliojo švietimo programos (tam tikras kursas, modulis, dalykas), turi būti gaunamas teigiamas jos baigimo įvertinimas.
Formaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.
Sėkmingai baigusiais formaliojo švietimo programos dalį laikomi asmenys, kurie gavo teigiamą visų išklausytų programos dalykų įvertinimą.
Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą. |
Procentai |
Apskaičiuojamas |
F = A/B *100 % |
Pirminiai informacijos šaltiniai: 1. Jeigu įgyjama valstybės pripažįstama kvalifikacija ir (arba) išsilavinimas – pažymėjimų registravimo žurnalai ar suvestinės, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens, pažymėjimo kopija. 2. Jeigu baigiama dalis formaliojo švietimo programos – žinių įvertinimo suvestinės kopija, patvirtinta įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą. |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas. |
||
A - Pokyčio rodiklis - Moksleivių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, skaičius |
|
Skaičius |
Kintantis |
|
|
|
|
||
B - Bazinis rodiklis -Moksleiviai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas |
|
Skaičius |
Iš kito rodiklio |
|
|
|
|
||
Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis (F) |
Mokytojo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.
Neformaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.
Mokymų pagal neformaliojo švietimo programą trukmė turi būti ne trumpesnė kaip 8 akademinės valandos.
Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo baigė neformaliojo švietimo programą ir gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimą. |
Procentai |
Apskaičiuojamas |
F = A/B *100 % |
Pirminiai informacijos šaltiniai: pažymėjimų registracijos žurnalai ar suvestinės, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens, pažymėjimo kopija.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą. |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas. |
||
A - Pokyčio rodiklis - Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, skaičius |
|
Skaičius |
Kintantis |
|
|
|
|
||
B - Bazinis rodiklis - Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
|
Skaičius |
Iš kito rodiklio |
|
|
|
|
||
Švietimo posričių, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų, dalis iš visų švietimo posričių (F) |
Švietimo posričiai klasifikuojami pagal Tarptautinį standartizuotą švietimo klasifikatorių (ISCED).
Švietimo posričiai nustatyti Studijų ir mokymo programų kodavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. V-223 (Žin., 2010, Nr. 25-1184).
Modulinė profesinio mokymo programa – tai profesinio mokymo programa, susidedanti iš savarankiškų ir tarpusavyje suderintų mokymo turinio elementų – modulių.
Profesinio mokymo, profesinio mokymo programos ir profesinio mokymo programos modulio apibrėžimai pateikti Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627).
Rodiklis laikomas pasiektu, kai sukuriama modulinė profesinio mokymo programa švietimo posrityje.
Švietimo posričių, kuriuose yra modulinių profesinio mokymo programų, skaičius nustatomas pasitelkiant Švietimo posričių klasifikatoriaus duomenis.
Tas pats švietimo posritis, kuriame buvo kelios į modulines pertvarkytos profesinio mokymo programos, skaičiuojamas vieną kartą. |
Procentai |
Apskaičiuojamas |
F = A/B *100 % |
Pirminiai informacijos šaltiniai: paslaugų pirkimo-perdavimo aktai (jei perkamos paslaugos) ir (arba) vadovaujantis institucijos vidaus tvarka priimti dokumentai, patvirtinantys modulinių programų sukūrimą.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai, ataskaitos po projekto užbaigimo. |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą ir kas metus teikiant ataskaitą po projekto užbaigimo. |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.
Už rodiklio apie švietimo posričių, kuriuose yra profesinio mokymo programų skaičiaus įvedimą atsakingas projekto vykdytojas. |
||
A - Pokyčio rodiklis - Švietimo posričiai, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų, skaičius |
|
Skaičius |
Iš kito rodiklio |
|
|
|
|
||
B – Bazinis rodiklis - Švietimo posričiai, kuriuose yra profesinio mokymo programų |
|
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojami Švietimo posričiai, kuriuose yra profesinio mokymo programų |
|
|
|
||
Mokinių, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas (ISCED 2–4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu, dalis (F) |
Mokinio apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.
Profesinio mokymo bei profesinio mokymo programos apibrėžimai pateikti Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai mokiniai įtraukiami į besimokančiųjų pagal profesinio mokymo programas, kurios buvo vertintos išoriniu vertinimu įgyvendinant prioriteto priemonių projektų veiklas, sąrašus.
|
Procentai |
Apskaičiuojamas |
F = A/B *100 % |
Pirminiai informacijos šaltiniai: Mokinių registro duomenys arba profesinio mokymo įstaigų ataskaitos apie mokinių skaičių, kurie mokosi pagal išoriniu vertinimu įvertintas programas.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai, ataskaitos po projekto užbaigimo. |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą ir kas metus teikiant ataskaitą po projekto užbaigimo. |
Už rodiklio skaičiavimą atsakinga tarpinė institucija.
Už rodiklio duomenų įvedimą apie mokinių skaičių, kurie mokėsi pagal išoriniu vertinimu įvertintas programas, atsakinga tarpinė institucija.
Už duomenų pateikimą apie išoriniu vertinimu įvertintas mokymo programas atsakingas projekto vykdytojas. |
||
A - Pokyčio rodiklis (kintantis) - Mokiniai, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas (ISCED 2–4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu, skaičius |
|
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojami mokiniai, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas, kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu (asmenų skaičius). |
|
|
|
||
B - Bazinis rodiklis (kintantis) - Mokiniai, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas (ISCED 2–4 lygis) |
|
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojami mokiniai (profesinis mokymas) (asmenų skaičius). |
|
|
|
||
Produkto rodikliai |
|
|
|
|
|
|
|
||
Moksleiviai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas |
Moksleivis – atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžtą sąvoką mokinys.
Formaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.
Neįskaičiuojami asmenys, kurie nutraukė mokymąsi projekto įgyvendinimo metu.
Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmenys, įtraukti į besimokančiųjų sąrašus, baigia mokymus pagal įgyvendinant projekto veiklas vykdomas formaliojo švietimo programas arba nustatytą formaliojo švietimo programos dalį, kurios apimtis yra iš anksto apibrėžta Projektų finansavimo sąlygų apraše ir (arba) Projekto finansavimo ir administravimo sutartyje ir kurios įgyvendinimas yra finansuojamas projekto lėšomis. |
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojami moksleiviai, kurie mokėsi pagal įgyvendinant projekto veiklas vykdomas formaliojo švietimo programas arba nustatytą formaliojo švietimo programos dalį įgyvendinant projekto veiklas (asmenų skaičius). |
Pirminiai informacijos šaltiniai: besimokančiųjų pagal formaliojo švietimo programą mokymo sutarčių registravimo žurnalai ar suvestinės, besimokančiųjų pagal nustatytą formaliojo švietimo programos dalį sąrašai, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą. |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas. |
||
Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas |
Mokytojo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.
Neformaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.
Mokymų pagal neformaliojo švietimo programą trukmė turi būti ne trumpesnė kaip 8 akademinės valandos.
Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo lanko daugiau nei 60 proc. neformaliojo švietimo programos užsiėmimų. |
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojami mokytojai, kurie mokėsi pagal įgyvendinant projekto veiklas vykdomas neformaliojo švietimo programas (asmenų skaičius). |
Pirminiai informacijos šaltiniai: mokymų dalyvių sąrašai (kiekvienai dienai) ir dalyvių suvestinės (jeigu mokymai vyksta ne vieną dieną ir (arba) kelioms asmenų grupėms), patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens, mokymo programos.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą. |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas. |
||
Pateiktos profesinio mokymo programos (ISCED 2–4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu |
Profesinio mokymo bei profesinio mokymo programų apibrėžimai pateikti Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme.
Skaičiuojamos profesinio mokymo programos (ISCED 2–4 lygis), kurias išoriniu vertinimu įvertinto ekspertų grupės.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai profesinio mokymo programą įvertina ekspertų grupė. |
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojamos programos, kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu (vnt.). |
Pirminiai informacijos šaltiniai: paslaugų – pirkimo–perdavimo aktai (jei perkamos paslaugos), vertinimų ataskaitos, vertinimų išvados.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą. |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas. |
||
Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai |
Švietimo paslaugų teikimo modeliai – visuma priemonių ir jų panaudojimo būdai, siekiant numatyto švietimo tikslo. Visuma priemonių gali apimti tam tikros švietimo srities esamos būklės analizę, tendencijų analizę, tyrimus ir studijas, planavimą, teikimo metodikas ir jų išbandymą.
Švietimo paslaugų teikimo modeliai yra skirti modulinio profesinio mokymo sistemos modelio sukūrimui.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai sukuriamas ir su Švietimo ir mokslo ministerija suderinamas švietimo paslaugų teikimo modelis. |
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojami sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai (vnt.). |
Pirminiai informacijos šaltiniai: paslaugų perdavimo–priėmimo aktai (jei perkamos paslaugos), atliktų tyrimų, studijų ir analizių ataskaitos, parengtos metodikos ir (arba) vadovaujantis institucijos vidaus tvarka priimti kiti dokumentai, patvirtinantys modelių kūrimą, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos raštas, patvirtinantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos pritarimą sukurtam modeliui.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą. |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas. |
||
Švietimo posričiai, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų |
Švietimo posričiai klasifikuojami pagal Tarptautinį standartizuotą švietimo klasifikatorių (ISCED).
Švietimo posričiai, nustatyti Studijų ir mokymo programų kodavimo taisyklėse.
Modulinė profesinio mokymo programa – tai profesinio mokymo programa, susidedanti iš savarankiškų ir tarpusavyje suderintų mokymo turinio elementų – modulių.
Profesinio mokymo, profesinio mokymo programos ir profesinio mokymo programos modulio apibrėžimai pateikti Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai sukuriama modulinė profesinio mokymo programa švietimo posrityje.
Tas pats švietimo posritis, kuriame buvo kelios į modulines pertvarkytos profesinio mokymo programos, skaičiuojamas vieną kartą. |
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojami švietimo posričiai, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų (vnt.). |
Pirminiai informacijos šaltiniai: paslaugų pirkimo–perdavimo aktai (jei perkamos paslaugos) ir (arba) vadovaujantis institucijos vidaus tvarka priimti dokumentai, patvirtinantys modulinių programų sukūrimą.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą. |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas. |
||
Ūkio sektoriai, kuriuose parengti ar atnaujinti profesiniai standartai |
Ūkio sektorius – veiklų grupė, nustatyta pagal jų ekonominę funkciją, produktus, paslaugas arba technologijas remiantis Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriumi, patvirtintu Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877).
Profesinio standarto apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme.
Profesinių standartų struktūrą, jų rengimo, keitimo ir papildymo tvarką nustato ir juos (profesinius standartus) tvirtina Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme numatytos institucijos.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai parengiami arba atnaujinami profesiniai standartai ūkio sektoriuje.
Tas pats ūkio sektorius, kuriame parengti ar atnaujinti keli profesiniai standartai, skaičiuojamas vieną kartą. |
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojami ūkio sektoriai, kuriuose parengti ar atnaujinti profesiniai standartai (vnt.). |
Pirminiai informacijos šaltiniai: paslaugų pirkimo–perdavimo aktai (jei perkamos paslaugos), parengti arba atnaujinti profesiniai standartai.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą. |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas. |
||
Profesinio mokymo institucijos (ISCED 2–4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas |
Profesinio mokymo institucija suprantama kaip profesinio mokymo įstaiga, kurios apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme.
Kokybės vadybos sistema – struktūruota ir dokumentuota priemonių visuma, apimanti institucijos veiklos kokybę nusakančių duomenų pateikimo, sisteminimo, apskaitos, naudojimo ir vertinimo strategiją, tikslus, principus, planavimą, organizavimą, kontrolę bei gerinimą, tobulinimą arba plėtotę, siekiant užtikrinti institucijos nu(si)statytų kokybės standartų (arba reikalavimų) pasiekimą.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras išduoda pažymą, kuri patvirtina, kad profesinio mokymo įstaigoje yra įdiegta kokybės vadybos sistema. Pažyma išduodama remiantis kolegų iš kitų institucijų grupės („Peer review“) parengta ekspertine išvada, kurioje įvertinta profesinio mokymo įstaigoje įdiegtos kokybės vadybos sistemos atitiktis Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro nustatytiems kriterijams. |
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojamos profesinio mokymo institucijos, kuriose įdiegta kokybės vadybos sistema (vnt.). |
Pirminiai informacijos šaltiniai: Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro išduota pažyma, kuri patvirtina, kad profesinio mokymo įstaigoje yra įdiegta kokybės vadybos sistema.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Rodiklis matuojamas nuolat.
Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą. |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas. |
||