LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TRANSPORTO INVESTICIJŲ DIREKCIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. spalio 10 d. Nr. 3-440

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. liepos 20 d. nutarimo Nr. 1009 „Dėl Lietuvos europinio standarto geležinkelio direkcijos pertvarkymo“ (Žin., 1995, Nr. 614-547; 2002, Nr. 43-1628; 2005, Nr. 101-3747) 2 ir 3 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugpjūčio 24 d. nutarimu Nr. 1026 „Dėl Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšų administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2001, Nr. 74-2596; 2004, Nr. 103-3777) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 „Dėl Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 metų Bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo“ (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2005, Nr. 51-1700):

1. Tvirtinu Transporto investicijų direkcijos nuostatus (pridedama).

2. Įgalioju Transporto investicijų direkcijos direktorių Albertą Arūną pasirašyti Transporto investicijų direkcijos nuostatus ir pateikti juos Juridinių asmenų registrui.

3. Transporto investicijų direkcijos nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre.

4. Pripažįstu netekusiais galios:

4.1. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. gruodžio 19 d. įsakymą Nr. 3-700 „Dėl Transporto investicijų direkcijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 11 -301);

4.2. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. spalio 11 d. įsakymą Nr. 3-492 „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. gruodžio 19 d. įsakymo Nr. 3-700 „Dėl Transporto investicijų direkcijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 153-5595),

 

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                                  PETRAS ČĖSNA

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2005 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. 3-440

 

TRANSPORTO INVESTICIJŲ DIREKCIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Transporto investicijų direkcija (toliau vadinama – Direkcija) yra biudžetinė įstaiga, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina (steigėjo funkcijas vykdo) Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau vadinama – Susisiekimo ministerija).

2. Direkcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, susisiekimo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

Direkcijos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka patvirtintu strateginiu veiklos planu, kuriame nurodyti planuojamo periodo Direkcijos veiklos uždaviniai ir jų įgyvendinimo priemonės.

3. Direkcija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Direkcijos buveinė – J. Basanavičiaus g. 9, Vilnius, Lietuvos Respublika.

4. Direkcija turi savarankišką balansą, atsiskaitomąsias sąskaitas viename iš Lietuvos Respublikoje įregistruotų bankų.

 

II. DIREKCIJOS VEIKLOS TIKSLAI

 

5. Direkcijos tikslai yra pagal kompetenciją Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka rengti ir įgyvendinti transporto infrastruktūros plėtros priemones.

6. Direkcija, įgyvendindama tikslus:

6.1. atlieka įgyvendinančiosios institucijos funkcijas ES Sanglaudos fondo srityje:

6.1.1. užtikrina, kad ES Sanglaudos fondo ir bendrojo finansavimo lėšos būtų naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktais, būtų laikomasi Europos Komisijos sprendimo skirti projektui ES Sanglaudos fondo lėšų nuostatų;

6.1.2. užtikrina, kad įgyvendinant projektus būtų laikomasi Lietuvos Respublikos ir ES kontrolės institucijų rekomendacijų ir atsižvelgiama į pateiktas pastabas bei pasiūlymus;

6.1.3. prireikus teikia transporto sektoriaus tarpinei institucijai (toliau vadinama – tarpinė institucija) siūlymus dėl Europos Komisijos sprendimo skirti projektui ES Sanglaudos fondo lėšų keitimo;

6.1.4. atlieka galutinių paramos gavėjų parengtų projektų paraiškų išankstinį vertinimą ir teikia jas tarpinei institucijai;

6.1.5. teikia mokėjimo institucijai informaciją, kurios reikia mokėjimo paraiškai Europos Komisijai dėl avanso mokėjimo parengti;

6.1.6. suderinusi su vadovaujančiąja ir tarpine institucijomis, sudaro su galutiniais paramos gavėjais sutartis dėl pareigų ir atsakomybės įgyvendinant projektą;

6.1.7. atlieka išankstinę viešųjų pirkimų procedūrų kontrolę:

6.1.7.1. nagrinėja, vertina ir derina galutinių paramos gavėjų parengtus dokumentus viešiesiems pirkimams vykdyti;

6.1.7.2. rengia išvadas dėl sutarčių tarp galutinių paramos gavėjų ir prekių tiekėjų (paslaugų teikėjų) bei darbų rangovų projektų;

6.1.8. užtikrina, kad galutinių paramos gavėjų pateiktuose mokėjimo prašymuose būtų tik faktiškai patirtos išlaidos, padarytos per Europos Komisijos sprendime skirti projektui ES Sanglaudos fondo lėšų numatytą tinkamumo laikotarpį, kurios gali būti įrodomos patvirtintais apskaitos dokumentais;

6.1.9. rengia mokėjimo paraiškas Europos Komisijai gauti tarpines ir galutines išmokas iš Europos Komisijos ir teikia jas mokėjimo institucijai;

6.1.10. nustatyta tvarka teikia mokėjimo institucijai projektų apskaitos duomenis;

6.1.11. pagal 2002 m. liepos 29 d. Europos Komisijos reglamento (EB) Nr. 1386/2002 nustatytus valdymo ir kontrolės reikalavimus ir 2003 m. sausio 6 d. Europos Komisijos reglamento (EB) Nr. 16/2003 nuostatas atlieka iš ES Sanglaudos fondo ir bendrojo finansavimo lėšų finansuojamų projektų kontrolę jų įgyvendinimo laikotarpiu, kartu tikrina projektus jų įgyvendinimo vietose, registruoja šiuos patikrinimus, imasi būtinų veiksmų rastiems pažeidimams pašalinti, informuoja tarpinę instituciją apie tikrinimo rezultatus; teikia visą būtiną pagalbą Europos Komisijos įgaliotiems pareigūnams, tikrinantiems projektus vietose;

6.1.12. rengia projektų, kuriems skirta ES Sanglaudos fondo lėšų, įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo mėnesių, pusmečių ir metines ataskaitas, teikia šias ataskaitas vadovaujančiajai ir tarpinei institucijoms;

6.1.13. rengia projektų, kuriems skirta ES Sanglaudos fondo lėšų, įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo galutines ataskaitas, tvirtina ir teikia šias ataskaitas mokėjimo, tarpinei ir vadovaujančiajai institucijoms;

6.1.14. nustačiusi, kad esama ES Sanglaudos fondo ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų, arba gavusi informaciją apie tokius pažeidimus, nedelsdama praneša apie tai vadovaujančiajai, mokėjimo, tarpinei institucijoms ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos bei užtikrina informacijos apie nurodytus pažeidimus konfidencialumą;

6.1.15. rengia grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitas ir kas mėnesį teikia jas mokėjimo institucijai;

6.1.16. užtikrina ES reglamentuose dėl ES Sanglaudos fondo nustatytų privalomųjų informavimo ir viešumo veiksmų įgyvendinimą;

6.1.17. saugo pagal kompetenciją visus dokumentus, susijusius su ES Sanglaudos fondo ir bendrojo finansavimo lėšų išmokomis, išlaidų tikrinimo dokumentus, taip pat kitus dokumentus, susijusius su iš ES Sanglaudos fondo lėšų finansuojamų projektų įgyvendinimu; užtikrina, kad dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

6.1.18. teikia tarpinei institucijai siūlymus dėl ES Sanglaudos fondo strategijos rengimo ir pakeitimų;

6.1.19. rengia išmokų iš ES Sanglaudos fondo lėšų dydžio prognozes einamiesiems ir vieneriems ateinantiesiems metams, teikia šias prognozes mokėjimo institucijai;

6.1.20. pagal vadovaujančiosios institucijos nustatytą formą rengia siūlymus dėl ES Sanglaudos fondo lėšų ir bendrojo finansavimo lėšų poreikio ateinantiems 3 metams (nurodydama bendrojo finansavimo lėšų šaltinius), teikia juos tarpinei ir vadovaujančiajai institucijoms;

6.1.21. nustatyta tvarka veda ES Sanglaudos fondo ir bendrojo finansavimo lėšų, skirtų projektams įgyvendinti, apskaitą;

6.1.22. turi teisę teikti tarpinei institucijai projektų paraiškas dėl parengiamųjų projekto studijų bei techninės paramos priemonių ir įgyvendinti šiuos projektus;

6.2. atlieka įgyvendinančiosios institucijos funkcijas ES struktūrinių fondų srityje:

6.2.1. tarpinės institucijos nustatyta tvarka skelbia kvietimus teikti projektų paraiškas, vertina projektų paraiškas, prireikus pasitelkia nepriklausomus ekspertus išvadoms dėl projektų pateikti;

6.2.2. teikia juridiniams asmenims, siekiantiems gauti paramą projektui įgyvendinti, Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėse (toliau vadinama – Administravimo ir finansavimo taisyklės), patvirtintose finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599; Nr. 2005 Nr. 21-667), nustatytą informaciją, kurios reikia projektų paraiškoms parengti ir pateikti;

6.2.3. rengia projektų paraiškų vertinimo ataskaitas ir teikia jas tarpinei institucijai;

6.2.4. gavusi tarpinės institucijos sprendimą dėl paramos projektams skyrimo, apie gautą sprendimą informuoja projektų vykdytojus, sudaro paramos sutartis su atitinkamais juridiniais asmenimis;

6.2.5. rengia ES struktūrinių fondų lėšų išmokų prognozes einamiesiems ir pirmiesiems ateinantiesiems metams pagal priskirtas priemones ir teikia jas tarpinei institucijai;

6.2.6. teikia tarpinei institucijai pasiūlymus dėl bendrojo programavimo dokumento (toliau vadinama – BPD) ir BPD priedo patikslinimo, kad tinkamai būtų panaudojamos ES struktūrinių fondų lėšos;

6.2.7. pagal 2001 m. kovo 2 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 438/2001, Administravimo ir finansavimo taisyklių nustatytus kontrolės ir audito reikalavimus atlieka projektų, dėl kurių yra sudarytos paramos sutartys, priežiūrą jų įgyvendinimo laikotarpiu; tikrina projektus jų įgyvendinimo vietose, imasi būtinų veiksmų aptiktiems pažeidimams pašalinti, informuoja tarpinę instituciją apie tikrinimo rezultatus;

6.2.8. nustačiusi, kad esama pažeidimų, susijusių su deklaruotomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, praneša apie tai vadovaujančiajai, mokėjimo, tarpinei institucijoms ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, imasi būtinų priemonių, kad susigrąžintų paramą projektui, išmokėtą ir/arba panaudotą pažeidžiant ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktus;

6.2.9. įtraukia į informacinę sistemą duomenis apie projektų paraiškų teikėjus, projektų paraiškų vertinimo rezultatus, sudarytas paramos sutartis, būtiną informaciją apie projektus, pateiktus mokėjimo prašymus, paraiškas tarpinėms institucijoms dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui, projektų išlaidas, projektų tikrinimo rezultatus ir kitus vadovaujančiosios institucijos reikalaujamus duomenis;

6.2.10. tikrina ir tvirtina projektų vykdytojų mokėjimo prašymuose nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti, atitiktį paramos sutarties sąlygoms; pagal gautus mokėjimo prašymus rengia ir teikia paraiškas tarpinei institucijai dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui;

6.2.11. vykdo 1999 m. birželio 21 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1260/1999 (toliau vadinama – Pagrindinis reglamentas) ir informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal BPD strategijos nustatytas informavimo ir viešinimo funkcijas;

6.2.12. teikia tarpinei institucijai informaciją, kurios reikia Administravimo ir finansavimo taisyklėse nurodytoms ataskaitoms parengti;

6.2.13. saugo pagal kompetenciją visus deklaruotas tinkamas finansuoti išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus, taip pat šių tinkamų finansuoti išlaidų tikrinimo dokumentus pagal Pagrindinio reglamento ir Administravimo ir finansavimo taisyklių nustatytas procedūras, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

6.2.14. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant teisės aktus, nustatančius detalias ES struktūrinių fondų administravimo funkcijų atlikimo taisykles ir procedūras, rengia įgyvendinančiosios institucijos vidaus procedūrų, užtikrinančių Administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatų laikymąsi, aprašymus, užtikrina šių procedūrų laikymąsi;

6.2.15. pagal kompetenciją gauna iš auditą koordinuojančios, mokėjimo, vadovaujančiosios, tarpinių institucijų ir projektų vykdytojų visą informaciją, susijusią su BPD įgyvendinimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos ES struktūrinių fondų lėšos;

6.3. pagal kompetenciją teisės aktų nustatyta tvarka rengia ir įgyvendina kitus transporto infrastruktūros plėtros projektus.

6.4. taip pat vykdo šias funkcijas:

6.4.1. teikia Susisiekimo ministerijai pasiūlymus dėl valstybės lėšų skyrimo Direkcijos investiciniams projektams finansuoti;

6.4.2. teikia Finansų ministerijai lėšų poreikio paraiškas, skirtas Direkcijos strateginiame veiklos plane numatytoms programoms apmokėti;

6.4.3. rengia transporto sektoriaus valstybės investicijų programos projektų įgyvendinimo monitoringo mėnesines ir metines ataskaitas;

6.4.4. pagal kompetenciją dalyvauja Lietuvos Respublikoje bei užsienyje rengiamose konferencijose, seminaruose, parodose, darbo grupių, komitetų veikloje ir kituose renginiuose;

6.4.5. pagal kompetenciją informuoja visuomenę apie transporto sektoriuje įgyvendinamas investicines priemones;

6.4.6. pagal savo kompetenciją rengia ir nustatyta tvarka teikia teisės aktų projektus, taip pat pasiūlymus dėl jų rengimo;

6.4.7. nustatyta tvarka nagrinėja asmenų pareiškimus, skundus ir pasiūlymus, imasi reikiamų priemonių, kad būtų išspręsti juose keliami klausimai;

6.4.8. vykdo kitas įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III. DIREKCIJOS TEISĖS

 

7. Direkcija, įgyvendindama jai pavestus tikslus, turi teisę:

7.1. pasirašydama šių nuostatų 6.1.6 punkte nurodytas sutartis, perduoti galutiniam paramos gavėjui dalį šių nuostatų 6.1.12, 6.1.13 ir 6.1.16 punktuose nurodytų funkcijų bei reikalauti iš galutinio paramos gavėjo informacijos, susijusios su perduotų funkcijų atlikimu ir projekto įgyvendinimu. Įgyvendinančioji institucija lieka atsakinga už tinkamo funkcijų atlikimo priežiūrą;

7.2. pasitelkti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, organizacijų atstovus ir specialistus, susitarus su jų vadovais, sprendžiamoms problemoms nagrinėti, sudaryti komisijas, darbo grupes teisės aktų projektams rengti;

7.3. pasitelkti nepriklausomus ekspertus projektams vertinti;

7.4. pasitelkti mokslinių institucijų, ekspertizės ir konsultacinių firmų ekspertus rengiant ir įgyvendinant investicijų programas bei projektus;

7.5. bendradarbiauti su Lietuvos ir užsienio valstybių institucijomis Direkcijos kompetencijos klausimais;

7.6. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, viešųjų įstaigų bei organizacijų, ūkio subjektų informaciją Direkcijos kompetencijai priskirtais klausimais;

7.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka.

8. Direkcija turi ir kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jai suteiktas teises.

 

IV. DIREKCIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Direkcijai vadovauja direktorius, kuris yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas susisiekimo ministrui.

10. Direktorių skiria į pareigas ir atleidžia iš jų, suteikia jam atostogas, skiria tarnybines nuobaudas ir jį skatina susisiekimo ministras įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

11. Direktorius turi pavaduotojus, kuriuos jis skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Direktoriaus pavaduotojai tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi direktoriui, kuris nustato jų kompetenciją.

12. Direktorius:

12.1. sprendžia Direkcijos kompetencijai priklausančius klausimus, atsako už jos kompetencijai priskirtų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą, taip pat už Direkcijos darbo organizavimą;

12.2. užtikrina, kad Direkcijos veikloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, vykdomi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, susisiekimo ministro įsakymai ir kiti teisės aktai;

12.3. teikia Susisiekimo ministerijai Direkcijos veiklos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių vykdymo ataskaitas, susisiekimo ministro reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

12.4. pagal kompetenciją leidžia įsakymus, kontroliuoja, kaip jie vykdomi. Įsakymus pasirašo direktorius;

12.5. užtikrina efektyvų, atitinkantį strateginiame veiklos plane nustatytus tikslus ir rezultatyvų Direkcijai paskirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų naudojimą;

12.6. Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) nustatyta tvarka nustato ir tvirtina Direkcijos sąmatas;

12.7. tvirtina Direkcijos struktūrą;

12.8. tvirtina Direkcijos padalinių nuostatus, pareigybių sąrašą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus, kitus vidaus administravimo dokumentus;

12.9. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Direkcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skiria jiems tarnybines (drausmines) nuobaudas ir juos skatina, atlieka kitas teisės aktų nustatytas su personalo tvarkymu susijusias funkcijas;

12.10. nustato Direkcijos vidaus darbo ir kontrolės tvarką;

12.11. sudaro sandorius Direkcijos vardu;

12.12. pagal kompetenciją atstovauja Direkcijai Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių institucijose ir įstaigose, tarptautinėse organizacijose;

12.13. atlieka kitas teisės aktų jam pavestas funkcijas.

13. Laikinai nesant direktoriaus, jo pareigas eina susisiekimo ministro paskirtas vienas iš direktoriaus pavaduotojų.

 

V. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS IR DARBO UŽMOKESČIO JIEMS MOKĖJIMAS

 

14. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į pareigas tvarką, darbo užmokesčio jiems mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

VI. TURTAS, FINANSAVIMAS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

15. Direkcija valdo ir naudoja jai patikėjimo teise perduotą, įsigytą iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skirtų asignavimų ir kitų šaltinių nematerialųjį, ilgalaikį ir trumpalaikį materialųjį turtą, taip pat juo disponuoja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

16. Direkcija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius yra Direkcijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojas.

17. Direkcijai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

18. Direkcijos finansinės veiklos kontrolę vykdo ir vidaus auditą atlieka įgaliotos valstybės institucijos ir įstaigos Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Direkcija pertvarkoma, reorganizuojama ar likviduojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) nustatyta tvarka.

20. Direkcijos steigimo dokumentai keičiami savininko teises ir pareigas įgyvendinančiosios institucijos (steigėjo) įsakymais. Pakeisti direkcijos nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre.

______________