LIETUVOS BANKO VALDYBOS

N U T A R I M A S

 

DĖL Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo

 

2013 m. vasario 28 d. Nr. 03-48

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo (Žin., 1994, Nr. 99-1957; 2001, Nr. 28-890; 2004, Nr. 28-869, Nr. 54-1830; 2006, Nr. 48-1699; 2009, Nr. 38-1441, Nr. 153-6895; 2011, Nr. 46-2158, Nr. 145-6812) 11 straipsnio 1 dalies 7 punktu, Lietuvos Respublikos finansų rinkos priežiūros sistemos pertvarkos įstatymo (Žin., 2011, Nr. 145-6811) 4 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo (Žin., 2007, Nr. 17-626; 2011, Nr. 145-6819) 20, 21, 22 ir 25 straipsniais ir įgyvendindama 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/25/EB dėl įmonių perėmimo siūlymų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 17 skyrius, 2 tomas, p. 20), 2004 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/109/EB dėl informacijos apie emitentus, kurių vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje, skaidrumo reikalavimų suderinimo, iš dalies keičiančią Direktyvą 2001/34/EB (OL 2004 L 390, p. 38), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. lapkričio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2010/78/ES (OL 2010 L 331, p. 120), 2007 m. kovo 8 d. Komisijos direktyvą 2007/14/EB, nustatančią išsamias tam tikrų Direktyvos 2004/109/EB dėl informacijos apie emitentus, kurių vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje, skaidrumo reikalavimų suderinimo nuostatų įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 069, p. 27), 2008 m. gruodžio 12 d. Komisijos sprendimą 2008/961/EB dėl trečiųjų šalių vertybinių popierių emitentų naudojimosi tam tikros trečiosios šalies nacionaliniais apskaitos standartais ir tarptautiniais finansinės atskaitomybės standartais rengiant konsoliduotas finansines ataskaitas (OL 2008 L 340, p. 112), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. balandžio 11 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu 2012/194/ES (OL 2012 L 103, p. 49), Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

1. Patvirtinti Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisykles (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2007 m. vasario 23 d. nutarimą Nr. 1K-3 „Dėl Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 26-979);

2.2. Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2008 m. vasario 14 d. nutarimą Nr. 1K-3 „Dėl Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2007 m. vasario 23 d. nutarimo Nr. 1K-3 „Dėl Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2008, Nr. 21-801);

2.3. Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2010 m. liepos 29 d. nutarimą Nr. 1K-6 „Dėl Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2007 m. vasario 23 d. nutarimo Nr. 1K-3 „Dėl Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2010, Nr. 92-4897);

2.4. Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2011 m. gegužės 19 d. nutarimą Nr. 1K-10 „Dėl Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2007 m. vasario 23 d. nutarimu Nr. 1K-3 patvirtintų Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklių pakeitimo ir papildymo“ (Žin., 2011, Nr. 62-2976).

 

 

Valdybos pirmininkas                                                         Vitas Vasiliauskas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos 2013 m. vasario 28 d.

nutarimu Nr. 03-48

 

PERIODINĖS IR PAPILDOMOS INFORMACIJOS RENGIMO IR PATEIKIMO TAISYKLĖS

 

I. TAIKYMO SRITIS IR VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

1. Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatyta emitentų, kuriems taikomas Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo (toliau – Įstatymas) trečiasis skirsnis, periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo tvarka.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme.

 

II. PERIODINĖS IR PAPILDOMOS INFORMACIJOS RENGIMO IR PATEIKIMO BENDROJI TVARKA

 

3. Informacija apie emitentų veiklą ir jų vertybinius popierius turi būti atskleidžiama viešai skelbiant metinę, tarpinę ir papildomą informaciją, įdedant ją į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikiant Lietuvos bankui.

4. Pateikiama informacija turi būti aiški, išsami, suprantamai išdėstyta ir tarpusavyje palyginama. Ji gali būti iliustruota grafine medžiaga.

5. Atskleisdami periodinę informaciją, emitentai, veikiantys trumpiau nei nurodytą ataskaitinį laikotarpį arba per šį laikotarpį pakeitę savo teisinę formą, turi teisę atskleisti faktiško veikimo laikotarpio duomenis arba laikotarpio, prasidėjusio po teisinės formos pakeitimo, duomenis. Jei emitentas yra likviduojamas arba jam iškelta bankroto byla, iki kiekvienų metų gegužės 1 d. jis turi pateikti metines finansines ataskaitas ir informaciją apie likvidavimo arba bankroto bylos eigą.

6. Atskleidžiant Įstatymo 25 straipsnio 1–5 dalyse nurodytą papildomą informaciją, informaciniame pranešime, be papildomos informacijos, taip pat turi būti pateikti pagrindiniai duomenys apie emitentą (pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto ir interneto svetainės adresai), nurodytas asmuo, paskirtas teikti papildomą informaciją, jo kontaktiniai duomenys, emitento organo, priėmusio sprendimą išleisti naujas skolos vertybinių popierių emisijas arba sprendimą, dėl kurio keičiasi įstatinio kapitalo dydis, jo struktūra ar vertybinių popierių suteikiamos teisės, pavadinimas ir atitinkamo sprendimo priėmimo data, išleistų, konvertuotų, anuliuotų ar išpirktų vertybinių popierių skaičius, vieno vertybinio popieriaus nominalioji vertė, bendra nominalioji vertė, vertybinių popierių ISIN kodas, šių vertybinių popierių ar jų suteikiamų teisių įsigaliojimo data ir asmens, pasirašiusio šį informacinį pranešimą, duomenys (vardas ir pavardė, pareigos).

 

III. METINĖ INFORMACIJA

 

7. Emitentas metinę informaciją, kurią sudaro audituotos metinės finansinės ataskaitos, auditorių patikrintas metinis pranešimas ir atsakingų asmenų patvirtinimas, turi ne vėliau kaip per keturis mėnesius nuo finansinių metų pabaigos paskelbti viešai, įdėti į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikti Lietuvos bankui.

8. Jeigu emitentas privalo parengti metines konsoliduotąsias finansines ataskaitas, metinę informaciją sudaro audituotos metinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos, auditorių patikrintas konsoliduotasis metinis pranešimas ir atsakingų asmenų patvirtinimas. Jeigu emitentas privalo parengti metines konsoliduotąsias finansines ataskaitas, į metinę informaciją taip pat turi būti įtrauktos patronuojančiosios įmonės audituotos metinės finansinės ataskaitos su atsakingų asmenų patvirtinimu ir patronuojančiosios įmonės metinis pranešimas. Rengiant konsoliduotąjį metinį pranešimą, patronuojančiosios įmonės metinis pranešimas gali būti sujungtas su konsoliduotuoju metiniu pranešimu.

9. Nepriklausomo auditoriaus išvada turi būti skelbiama viešai, įdedama į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikiama Lietuvos bankui kartu su metine informacija.

10. Lietuvos bankui pateikiama metinė informacija ir auditoriaus išvada (po 1 egzempliorių) turi būti pasirašytos asmenų, atsakingų už šiuose dokumentuose pateikiamą informaciją. Viešai skelbiamos ir į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę dedamos metinės informacijos ir auditoriaus išvados tekstas ir forma turi atitikti Lietuvos bankui pateiktų dokumentų tekstą ir formą. Metinė informacija ir auditoriaus išvada gali būti viešai skelbiamos ir be asmenų, atsakingų už šiuose dokumentuose pateikiamą informaciją, parašų.

11. Metiniame pranešime turi būti nurodyta:

11.1. bendra informacija apie emitentą:

11.1.1. ataskaitinis laikotarpis, už kurį parengtas metinis pranešimas;

11.1.2. emitentas ir jo kontaktiniai duomenys (pavadinimas, teisinė forma, įregistravimo data ir vieta, juridinio asmens kodas, buveinės adresas (jei registruotos ir faktinės buveinės adresai skiriasi, nurodyti abu), telefono, fakso numeriai, elektroninio pašto ir interneto svetainės adresai);

11.1.3. emitento pagrindinės veiklos pobūdis;

11.1.4. informacija apie sutartis su vertybinių popierių viešosios apyvartos tarpininkais;

11.1.5. duomenys apie prekybą emitento vertybiniais popieriais reguliuojamose rinkose (reguliuojamos rinkos pavadinimas, į prekybą įtrauktų vertybinių popierių skaičius);

11.2. Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo 25 straipsnyje nurodyta informacija;

11.3. kita informacija apie emitentą:

11.3.1. emitento įstatinio kapitalo struktūra (akcijų skaičius, vienos akcijos nominalioji vertė, akcijų klasės ir kiekvienos akcijų klasės suteikiamos teisės ir pareigos, procentas, kurį atskiros klasės akcijos sudaro visame akcijų kapitale);

11.3.2. visi vertybinių popierių perleidimo apribojimai (pavyzdžiui, apribojimai, taikomi vertybinių popierių paketams, arba reikalavimai gauti bendrovės ar kitų vertybinių popierių savininkų pritarimą);

11.3.3. per ataskaitinį laikotarpį padarytų pagrindinių investicijų, įskaitant jų dydį, apibūdinimas;

11.3.4. informacija apie emitento akcininkus (nurodyti konkrečią datą): bendras akcininkų skaičius; akcininkai, įgiję daugiau kaip 5 procentus emitento įstatinio kapitalo ir (ar) balsų emitento visuotiniame akcininkų susirinkime (fizinių asmenų vardai ir pavardės, juridinių asmenų pavadinimai, teisinės formos, juridinių asmenų kodai, buveinių adresai), jiems priklausančių akcijų skaičius pagal klases, turima įstatinio kapitalo ir (ar) balsų emitento visuotiniame akcininkų susirinkime dalis procentais, atskirai nurodant kiekvieno asmens tiesiogiai ar netiesiogiai turimų balsų dalį procentais. Skaičiuojant, ar akcininko įgyta dalis sudaro ne mažiau kaip 5 procentus emitento įstatinio kapitalo ir (ar) balsų emitento visuotiniame akcininkų susirinkime, taikoma Įstatyme nustatyta asmens turimų balsų emitento visuotiniame akcininkų susirinkime skaičiavimo tvarka;

11.3.5. visi akcininkų tarpusavio susitarimai, apie kuriuos emitentas žino ir dėl kurių gali būti ribojamas vertybinių popierių perleidimas ir (arba) balsavimo teisės;

11.3.6. darbuotojai (darbuotojų skaičius ataskaitinio laikotarpio pabaigoje arba vidutinis darbuotojų skaičius, pokyčiai per pastaruosius finansinius (ūkinius) metus, priežastys, lėmusios svarbius (daugiau kaip 10 procentų) pokyčius, darbuotojų grupavimas pagal išsilavinimą, vadovaujančiojo personalo, specialistų, darbininkų skaičius ir vidutinis mėnesinis atitinkamos darbuotojų grupės darbo užmokestis neatskaičius mokesčių, darbo ar kolektyvinėse sutartyse numatytos ypatingos emitento darbuotojų ar jų dalies teisės ir pareigos);

11.3.7. emitento organų įgaliojimai išleisti ir supirkti emitento akcijas;

11.3.8. bendrovės stebėtojų tarybos, valdybos nariai, bendrovės vadovas, vyriausiasis finansininkas (vardai ir pavardės, duomenys apie dalyvavimą emitento įstatiniame kapitale, kiekvieno asmens kadencijos pradžia ir pabaiga, informacija apie emitento per ataskaitinį laikotarpį apskaičiuotas pinigų sumas, kitą perleistą turtą ir suteiktas garantijas šiems asmenims bendrai ir vidutinius dydžius, tenkančius vienam bendrovės stebėtojų tarybos, valdybos nariui, administracijos nariui (bendrovės vadovui, vyriausiajam finansininkui);

11.3.9. bendrovėje sudarytų komitetų nariai (vardai ir pavardės, duomenys apie dalyvavimą emitento įstatiniame kapitale, kiekvieno asmens kadencijos pradžia ir pabaiga, darbovietės, įgaliojimai, pagrindinės funkcijos);

11.3.10. visi reikšmingi susitarimai, kurių šalis yra emitentas ir kurie įsigaliotų, pasikeistų ar nutrūktų pasikeitus emitento kontrolei, taip pat jų poveikis, išskyrus atvejus, kai dėl susitarimų pobūdžio jų atskleidimas padarytų emitentui didelę žalą;

11.3.11. visi emitento ir jo organų narių, sudarytų komitetų narių ar darbuotojų susitarimai, numatantys kompensaciją, jei jie atsistatydintų arba būtų atleisti be pagrįstos priežasties arba jei jų darbas baigtųsi dėl emitento kontrolės pasikeitimo;

11.3.12. nuosavybės vertybinių popierių emitentai papildomai turi pateikti informaciją apie didesnius susijusių šalių sandorius – nurodyti šių sandorių sumas, susijusių asmenų santykių pobūdį ir kitą informaciją apie sandorius, kuri yra būtina norint suprasti bendrovės finansinę padėtį, jeigu tokie sandoriai yra reikšmingi. Informacija apie atskirus sandorius gali būti apibendrinama pagal jų pobūdį, išskyrus atvejus, kai, norint suprasti sandorių tarp susijusių asmenų poveikį bendrovės finansinei padėčiai, būtina pateikti atskirą informaciją. Sąvoka „susijęs asmuo“ turi tokią pačią reikšmę, kaip ir emitento taikomuose apskaitos standartuose;

11.3.13. informacija apie per ataskaitinį laikotarpį emitento vardu sudarytus žalingus sandorius (neatitinkančius bendrovės tikslų, esamų įprastų rinkos sąlygų, pažeidžiančius akcininkų ar kitų asmenų grupių interesus ir pan.), turėjusius ar ateityje galinčius daryti neigiamą įtaką emitento veiklai ir (arba) veiklos rezultatams, taip pat informacija apie sandorius, sudarytus esant interesų konfliktui tarp emitento vadovų, kontroliuojančių akcininkų ar kitų susijusių šalių pareigų emitentui ir jų privačių interesų ir (arba) kitų pareigų. Būtina atskleisti reikšmingesnių sandorių esmę, sąlygas, interesų konfliktų pobūdį ir jų įtaką sandoriui;

11.4. kita informacija, kuri metiniame pranešime turėtų būti atskleidžiama pagal įmonių veiklą reglamentuojančius įstatymus ir kitus teisės aktus arba įmonės įstatus.

12. Konsoliduotajame metiniame pranešime turi būti nurodyta:

12.1. bendra informacija apie įmonių grupę:

12.1.1. ataskaitinis laikotarpis, už kurį parengtas konsoliduotasis metinis pranešimas;

12.1.2. įmonių grupę sudarančios bendrovės ir jų kontaktiniai duomenys (pavadinimai, teisinės formos, įregistravimo datos ir vietos, juridinių asmenų kodai, buveinių adresai (jei registruotų ir faktinių buveinių adresai skiriasi, nurodyti abu), telefono, fakso numeriai, elektroninio pašto ir interneto svetainės adresai);

12.1.3. įmonių grupę sudarančių bendrovių pagrindinės veiklos pobūdis;

12.1.4. informacija apie sutartis su vertybinių popierių viešosios apyvartos tarpininkais;

12.1.5. prekyba įmonių grupę sudarančių bendrovių vertybiniais popieriais reguliuojamose rinkose (reguliuojamos rinkos pavadinimas, į prekybą įtrauktų vertybinių popierių skaičius);

12.2. Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatymo 9 straipsnyje nurodyta informacija;

12.3. jei įmonė, rengianti konsoliduotąjį metinį pranešimą, pasinaudoja Įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatymo 9 straipsnio 5 dalyje numatyta galimybe savo metinį pranešimą sujungti su konsoliduotuoju metiniu pranešimu, konsoliduotajame metiniame pranešime papildomai turi būti pateikiama šių Taisyklių 11 punkte nurodyta informacija apie pranešimą rengusią įmonę.

13. Jei šių Taisyklių 11 ir 12 punktuose nurodyta informacija, kuri turi būti pateikta metiniame ir (ar) konsoliduotajame metiniame pranešime, yra nurodyta metinių finansinių ataskaitų ar metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte, metiniame ir (ar) konsoliduotajame metiniame pranešime pakanka pateikti nuorodą į atitinkamą aiškinamojo rašto punktą.

14. Įstatymo 21 straipsnyje nurodytas atsakingų asmenų patvirtinimas turi būti rengiamas kaip atskiras dokumentas. Šiame patvirtinime turi būti nurodyti atsakingų asmenų vardai ir pavardės bei pareigos.

15. Jeigu emitentas privalo parengti metines konsoliduotąsias finansines ataskaitas, jis gali pateikti bendrą atsakingų asmenų patvirtinimą, kad, jų žiniomis, emitento metinės finansinės ataskaitos ir metinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos, sudarytos pagal taikomus apskaitos standartus, atitinka tikrovę ir teisingai parodo emitento ir įmonių grupės turtą, įsipareigojimus, finansinę būklę, pelną arba nuostolius ir pinigų srautus; kad, jų žiniomis, emitento metiniame pranešime bei konsoliduotajame metiniame pranešime yra teisingai nurodyta verslo plėtros ir veiklos apžvalga, emitento ir įmonių grupės būklė kartu su pagrindinių rizikų ir neapibrėžtumų, su kuriais susiduriama, aprašymu.

16. Ne valstybėse narėse įsteigtų emitentų metinės finansinės ataskaitos ir metinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos gali būti parengtos vadovaujantis bendrai priimtais apskaitos principais, jei tenkinama bent viena iš toliau nurodytų sąlygų:

16.1. metinių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte aiškiai ir be išlygų pareikšta, kad metinės finansinės ataskaitos atitinka tarptautinius apskaitos standartus, kaip nurodyta 1-ajame tarptautiniame apskaitos standarte „Finansinių ataskaitų pateikimas“;

16.2. metinės finansinės ataskaitos parengtos pagal Japonijos arba Jungtinių Amerikos Valstijų bendrai priimtus apskaitos principus;

16.3. metinės finansinės ataskaitos parengtos pagal Kinijos Liaudies Respublikos, Kanados ar Korėjos Respublikos bendrai priimtus apskaitos principus;

16.4. metinės finansinės ataskaitos už finansinius metus, prasidėjusius iki 2015 m. sausio 1 d., parengtos pagal Indijos Respublikos bendrai priimtus apskaitos principus.

17. Viešai paskelbtos datos, nuo kurių trečiosios šalys pradeda taikyti tarptautinius apskaitos standartus, laikomos atskaitos datomis, nuo kurių nutraukiamas tų trečiųjų šalių bendrai priimtų apskaitos principų lygiavertiškumo pripažinimas.

 

IV. TARPINĖ INFORMACIJA

 

18. Emitentas tarpinę informaciją, kurią sudaro trijų, šešių, devynių ir dvylikos mėnesių tarpinės finansinės ataskaitos ir atsakingų asmenų patvirtinimas, turi paskelbti viešai, įdėti į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikti Lietuvos bankui pasibaigus atitinkamam finansiniam laikotarpiui, bet ne vėliau kaip per du mėnesius nuo jo pabaigos.

19. Jeigu emitentas privalo parengti konsoliduotąsias finansines ataskaitas, tarpinę informaciją sudaro trijų, šešių, devynių ir dvylikos mėnesių tarpinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos ir atsakingų asmenų patvirtinimas.

20. Jeigu buvo atliekamas tarpinės informacijos auditas ar peržiūra, nepriklausomo auditoriaus išvada ar peržiūros išvada turi būti skelbiama viešai, įdedama į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikiama Lietuvos bankui kartu su tarpine informacija. Jeigu tarpinės informacijos auditas ar peržiūra nebuvo atlikta, emitentas tai turi pažymėti tarpinėse finansinėse ataskaitose.

21. Lietuvos bankui pateikiama tarpinė informacija ir, jeigu buvo atliktas tarpinės informacijos auditas ar peržiūra, auditoriaus išvada ar peržiūros išvada turi būti pasirašytos asmenų, atsakingų už šiuose dokumentuose pateikiamą informaciją. Viešai skelbiamos ir į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę dedamos tarpinės informacijos ir, jeigu buvo atliktas tarpinės informacijos auditas ar peržiūra, auditoriaus išvados ar peržiūros išvados tekstas ir forma turi atitikti Lietuvos bankui pateiktų dokumentų tekstą ir formą. Tarpinė informacija, auditoriaus išvada ar peržiūros išvada gali būti viešai skelbiamos ir be asmenų, atsakingų už šiuose dokumentuose pateikiamą informaciją, parašų.

22. Tarpinės finansinės ataskaitos, kurios rengiamos ne pagal tarptautinius apskaitos standartus, turi atitikti šiuos reikalavimus:

22.1. į tarpines finansines ataskaitas turi būti įtrauktas bent sutrumpintas balansas, sutrumpinta pelno (nuostolio) ataskaita ir aiškinamasis raštas;

22.2. rengiant sutrumpintą balansą ir pelno (nuostolio) ataskaitą, turi būti vadovaujamasi tais pačiais pripažinimo ir įvertinimo principais, kaip ir rengiant metines finansines ataskaitas;

22.3. sutrumpintame balanse ir pelno (nuostolio) ataskaitoje turi būti pateikta kiekviena eilutė ir tarpinė suma, nurodyta naujausiose metinėse finansinėse emitento ataskaitose. Papildomos eilutės turi būti nurodytos tuo atveju, jeigu, jas praleidus, tarpinės finansinės ataskaitos būtų netikslios ir neteisingos;

22.4. į sutrumpintą balansą ir pelno (nuostolio) ataskaitą turi būti įtraukta ši lyginamoji informacija:

22.4.1. einamųjų finansinių metų ataskaitinio laikotarpio pabaigos balansas ir praėjusių finansinių metų lyginamasis balansas;

22.4.2. einamųjų finansinių metų ataskaitinio laikotarpio pelno (nuostolio) ataskaita ir atitinkamo praėjusių finansinių metų laikotarpio lyginamoji informacija;

22.4.3. aiškinamajame rašte turi būti pateikta pakankamai informacijos, kad finansinės informacijos vartotojai tarpinėse finansinėse ataskaitose pateikiamą informaciją galėtų palyginti su metinėse finansinėse ataskaitose pateikta informacija ir galėtų teisingai įvertinti įmonės finansinės būklės pokyčius.

23. Trijų, devynių ir dvylikos mėnesių tarpinių finansinių ataskaitų ar tarpinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte turi būti pateikiama informacija apie esminius įvykius ir sandorius, kurie įvyko per atitinkamą laikotarpį, nurodomas jų poveikis emitento ir jo kontroliuojamų įmonių finansinei būklei ir pateikiamas bendras emitento ir jo kontroliuojamų įmonių finansinės būklės ir veiklos atitinkamu laikotarpiu aprašymas.

24. Kartu su šešių mėnesių tarpine informacija turi būti viešai skelbiamas, į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę įdedamas ir pateikiamas Lietuvos bankui šešių mėnesių tarpinis pranešimas. Jeigu emitentas privalo parengti tarpines konsoliduotąsias finansines ataskaitas, skelbiant šešių mėnesių tarpinę informaciją, turi būti paskelbtas šešių mėnesių konsoliduotasis tarpinis pranešimas.

25. Šešių mėnesių tarpiniame pranešime ir konsoliduotajame tarpiniame pranešime turi būti nurodyta:

25.1. jei per ataskaitinį laikotarpį pakito duomenys apie emitento akcininkus, – šių Taisyklių 11.3.4 punkte nurodyta informacija;

25.2. jei per ataskaitinį laikotarpį pakito duomenys apie emitento organus, jų narius, – šių Taisyklių 11.3.8 ir 11.3.9 punktuose nurodyta informacija;

25.3. kita informacija, pagal šių Taisyklių 11 punktą reikalaujama nurodyti metiniame pranešime. Ši informacija gali būti trumpinama, nurodant esminius paskutiniame metiniame pranešime pateiktos informacijos pasikeitimus;

25.4. svarbiausi įvykiai, kurie įvyko per finansinių metų pirmus šešis mėnesius, ir jų poveikis tarpinėms finansinėms ataskaitoms ir (arba) tarpinėms konsoliduotosioms finansinėms ataskaitoms, taip pat informacija apie pagrindines rizikas ir galimus netikėtumus per būsimus finansinių metų šešis mėnesius;

25.5. nuosavybės vertybinių popierių emitentų tarpiniame pranešime ir (arba) konsoliduotajame tarpiniame pranešime turi būti pateikiama informacija apie didesnius susijusių šalių sandorius, t. y. informacija apie:

25.5.1. susijusių šalių sandorius, įvykdytus per einamųjų finansinių metų pirmus šešis mėnesius, padariusius didelį poveikį to laikotarpio įmonės finansinei padėčiai arba veiklai, įskaitant šių sandorių sumas, susijusių asmenų santykių pobūdį ir kitą informaciją apie sandorius, kuri yra būtina norint suprasti bendrovės finansinę padėtį. Informacija apie atskirus sandorius gali būti apibendrinama pagal jų pobūdį, išskyrus atvejus, kai, norint suprasti sandorių tarp susijusių asmenų poveikį bendrovės finansinei padėčiai, būtina pateikti atskirą informaciją;

25.5.2. visus susijusių šalių sandorių, nurodytų paskutiniame metiniame pranešime ir (arba) konsoliduotajame metiniame pranešime, pasikeitimus, kurie galėjo padaryti didelį poveikį finansinei emitento ir (arba) įmonių grupės padėčiai arba veiklai per einamųjų finansinių metų pirmus šešis mėnesius.

26. Šešių mėnesių konsoliduotajame tarpiniame pranešime turi būti pateikiama šių Taisyklių 12 punkte nurodyta informacija ir kita su pranešimą rengusiu emitentu susijusi informacija, nurodyta šių Taisyklių 11 punkte. Pateikiama informacija gali būti trumpinama, nurodant esminius paskutiniame metiniame ir (ar) konsoliduotajame metiniame pranešime pateiktos informacijos pasikeitimus.

27. Jei šių Taisyklių 25 ir 26 punktuose nurodyta informacija, kuri turi būti pateikta šešių mėnesių tarpiniame ar šešių mėnesių konsoliduotajame tarpiniame pranešime, yra nurodyta tarpinių finansinių ataskaitų ar tarpinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte, tarpiniame ar konsoliduotajame tarpiniame pranešime pakanka pateikti nuorodą į atitinkamą aiškinamojo rašto punktą.

28. Įstatymo 22 straipsnyje nurodytas tarpinis atsakingų asmenų patvirtinimas turi būti rengiamas kaip atskiras dokumentas. Šiame patvirtinime turi būti nurodyti atsakingų asmenų vardai, pavardės ir pareigos.

29. Jeigu emitentas rengia tarpines finansines ataskaitas ir tarpines konsoliduotąsias finansines ataskaitas, jis gali pateikti bendrą atsakingų asmenų patvirtinimą, kad, jų žiniomis, emitento tarpinės finansinės ataskaitos ir tarpinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos, sudarytos pagal taikomus apskaitos standartus, atitinka tikrovę ir teisingai parodo emitento ir įmonių grupės turtą, įsipareigojimus, finansinę būklę, pelną arba nuostolius ir pinigų srautus; kad, jų žiniomis, emitento tarpiniame pranešime bei konsoliduotajame tarpiniame pranešime yra teisingai nurodyta verslo plėtros ir veiklos apžvalga.

30. Ne valstybėse narėse įsteigtų emitentų tarpinės finansinės ataskaitos ir tarpinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos gali būti sudarytos vadovaujantis bendrai priimtais apskaitos principais, jei tenkinama bent viena iš toliau nurodytų sąlygų:

30.1. tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte aiškiai ir be išlygų pareikšta, kad tarpinės finansinės ataskaitos atitinka tarptautinius apskaitos standartus, kaip nurodyta 1-ajame tarptautiniame apskaitos standarte „Finansinių ataskaitų pateikimas“;

30.2. tarpinės finansinės ataskaitos parengtos pagal Japonijos arba Jungtinių Amerikos Valstijų bendrai priimtus apskaitos principus;

30.3. tarpinės finansinės ataskaitos parengtos pagal Kinijos Liaudies Respublikos, Kanados ar Korėjos Respublikos bendrai priimtus apskaitos principus;

30.4. tarpinės finansinės ataskaitos už finansinius metus, prasidėjusius iki 2015 m. sausio 1 d., parengtos pagal Indijos Respublikos bendrai priimtus apskaitos principus.

31. Viešai paskelbtos datos, nuo kurių trečiosios šalys pradeda taikyti tarptautinius apskaitos standartus, laikomos atskaitos datomis, nuo kurių nutraukiamas tų trečiųjų šalių bendrai priimtų apskaitos principų lygiavertiškumo pripažinimas.

 

V. ATSAKOMYBĖ

 

32. Emitentai atsako už periodinės ir papildomos informacijos parengimą ir atskleidimą laiku ir laikantis šiose Taisyklėse nustatytos tvarkos.

33. Lietuvos bankas neatsako už periodinės ir papildomos informacijos išsamumą ir teisingumą.

 

_________________