LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PAGAL 2007–2013 METŲ SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ NR. VP3-2.1-SAM-04-V „ANKSTYVA ONKOLOGINIŲ SUSIRGIMŲ DIAGNOSTIKA IR VISAVERTIS GYDYMAS“ PATVIRTINIMO

 

2008 m. spalio 27 d. Nr. V-1042

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 18.2 punktu:

1. Tvirtinu Projektų finansavimo sąlygų aprašą pagal 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-04-V „Ankstyva onkologinių susirgimų diagnostika ir visavertis gydymas“ (pridedama).

2. Pavedu įsakymo vykdymą kontroliuoti Sveikatos apsaugos ministerijos sekretoriui pagal administruojamą sritį.

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                              GEDIMINAS ČERNIAUSKAS

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos

apsaugos ministro

2008 m. spalio 27 d.

įsakymu Nr. V-1042

 

(herbas)

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJA

Kuriame Lietuvos ateitį

 

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS PAGAL 2007–2013 METŲ SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ NR VP3-2.1-SAM-04-V „ANKSTYVA ONKOLOGINIŲ SUSIRGIMŲ DIAGNOSTIKA IR VISAVERTIS GYDYMAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.1-SAM-04-V „Ankstyva onkologinių susirgimų diagnostika ir visavertis gydymas“ finansavimo sąlygų aprašas (toliau vadinama – Aprašas) nustato reikalavimus ir sąlygas projektams, finansuojamiems pagal 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos VP3-2.1-SAM-04-V priemonę „Ankstyva onkologinių susirgimų diagnostika ir visavertis gydymas“ (toliau vadinama – Priemonė).

2. Aprašas parengtas vadovaujantis:

2.1. Sanglaudos skatinimo veiksmų programa (toliau vadinama – SSVP), patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007) 3738;

2.2. SSVP priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 (Žin., 2008, Nr. 95-3720);

2.3. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis (toliau vadinama – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132);

2.4. Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis (toliau vadinama – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789);

2.5. Metodiniais nurodymais vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems atrankos kriterijams vertinimo (toliau vadinama – Metodiniai nurodymai vertintojams), patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 120-4567);

2.6. Projektų bendraisiais ir specialiaisiais atrankos kriterijais, patvirtintais Bendro stebėsenos komiteto Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, 2007 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1.

2.7. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis (toliau – Atsakomybės ir funkcijų tarp institucijų taisyklės), patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637).

3. Apraše vartojamos sąvokos:

Partneris – jungtinės veiklos (partnerystės) sutartimi kartu su pareiškėju veikiantis juridinis asmuo, kuris gauna ar naudojasi projekto rezultatais, vykdo dalį projekto veiklų.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse vartojamas sąvokas.

4. Aprašas nustato reikalavimus pareiškėjams ir partneriams, projektams, tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms ir finansavimo dydžiui, paraiškų priėmimo, vertinimo ir atrankos tvarką, taip pat informacijos teikimo pareiškėjams tvarką.

5. Pagrindinis priemonės tikslas – sumažinti gyventojų sergamumą ir mirtingumą nuo onkologinių ligų, pailginti vidutinę gyvenimo trukmę ir pagerinti gyvenimo kokybę modernizuojant sveikatos priežiūros įstaigų infrastruktūrą ir gerinant teikiamų paslaugų kokybę.

6. Pagal priemonę ir šį Aprašą remiamos tokios veiklos:

– investicijos į onkologinių susirgimų diagnostikos įrangą;

– investicijos į onkologinių susirgimų gydymo įrangą;

– investicijos į gydymo įstaigų, teikiančių onkologijos paslaugas, patalpų remontą (rekonstravimą).

Numatomos investicijos tiek į specializuotą pagalbą onkologijos srityje teikiančių asmens sveikatos priežiūros įstaigų, tiek į universitetų ir apskričių ligoninių infrastruktūrą. Investicijas numatoma skirti diagnostikos ir gydymo įrangai atnaujinti, patalpoms remontuoti ir (arba) rekonstruoti, taip pat visiškai izoliuotoms vienvietėms palatoms su laminarine oro tėkmės ventiliacija ir oro kondicionieriais veikiančiuose kaulų Čiulpų transplantacijos centruose atnaujinti ir (arba) įrengti, aprūpinti joms reikiama medicinos ir laboratorine įranga.

7. Pagal priemonę daugiau Projektų finansavimo sąlygų aprašų rengti nenumatoma, pagal šį Aprašą bus įgyvendinta visa priemonė.

8. Bendra Priemonei įgyvendinti skirta lėšų suma nustatyta SSVP priede:

8.1. Priemonei įgyvendinti skirta lėšų suma – 147 258 824,00 Lt;

8.1.1. ES lėšų dalis (Europos regioninės plėtros fondas) – 125 170 000,00 Lt;

8.1.2. nacionalinis finansavimas (valstybės biudžetas) – 22 088 824,00 Lt.

9. Pagal priemonę finansuojamų projektų atrankos būdas – valstybės projektų planavimas.

10. Už priemonę atsakinga institucija – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija. Priemonės įgyvendinančioji institucija – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau vadinama – CPVA arba įgyvendinančioji institucija).

11. Valstybės projektų, finansuojamų pagal šią priemonę, sąrašą numatoma patvirtinti sveikatos apsaugos ministro įsakymu ne vėliau kaip iki 2008 m. gruodžio 31 d. Patvirtinus valstybės projektų sąrašą numatomiems pareiškėjams bus išsiųsti kvietimai teikti paraiškas.

12. Apraše nenurodyta kita informacija, kurią privalo žinoti pareiškėjai, rengdami projektą ir teikdami paraiškas, bus skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt. Pildant paraišką dėl projekto finansavimo pareiškėjams rekomenduojama susipažinti su šiais dokumentais ir teisės aktais:

12.1. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto aprašymu;

12.2. Priemonės aprašymu;

12.3. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklėmis;

12.4. Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis;

12.5. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis;

12.6. Stebėsenos komiteto nutarimais, kurie skelbiami interneto svetainėje www.esparama.lt:

12.7. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių įgyvendinimo“.

12.8. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. V-799 „Dėl sergamumo ir mirtingumo nuo pagrindinių neinfekcinių ligų mažinimo 2007–2013 metų programos patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 106-4354).

 

II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

13. Pareiškėjais ir partneriais pagal šią priemonę gali būti specializuotą medicinos pagalbą onkologijos srityje teikiančios asmens sveikatos priežiūros įstaigos: Vilniaus universiteto onkologijos institutas, Kauno medicinos universiteto klinikos, Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikos, Vilniaus universiteto vaikų ligoninė, Klaipėdos universitetinė ligoninė, Šiaulių apskrities ligoninė, Panevėžio apskrities ligoninė.

14. Turinčios galiojančią licenciją antrinėms ir / ar tretinėms stacionarinėms paslaugoms teikti ir sudariusios sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl šių paslaugų teikimo: onkologija ir / arba onkologija chemoterapija II ir / arba onkologija chemoterapija III ir / arba onkologija radioterapija II ir / arba onkologija radioterapija III ir / arba vaikų hematologija. II ir / arba vaikų hematologija III ir / arba suaugusiųjų chirurgija II ir / arba suaugusiųjų hematologija II ir / arba suaugusiųjų hematologija III.

15. Pareiškėjai yra tiesiogiai atsakingi už projektų parengimą, įgyvendinimą ir rezultatus nepriklausomai nuo to, ar pareiškėjas projektą įgyvendina vienas ar su partneriais.

16. Pareiškėjai ir partneriai turi užtikrinti pakankamus administracinius gebėjimus ir finansinius išteklius projektui įgyvendinti.

17. Pareiškėjai ir partneriai turi užtikrinti efektyvų projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimą.

18. Detalūs reikalavimai pareiškėjams yra nurodyti projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės 7 punkte (Aprašo 2 priedas).

 

III. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

19. Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto tikslą ir 1 uždavinį „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“, įgyvendintų projektų poveikis minėtam veiksmų programos tikslui ir uždaviniui turi būti teigiamas. Projektų tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti priemonės aprašymą ir bent vieną priemonės aprašyme numatytą remiamą veiklą bei bent vieną šiame Apraše numatytą veiklą.

20. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti Sergamumo ir mirtingumo nuo pagrindinių neinfekcinių ligų mažinimo 2007–2013 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. V-799, VII skyriaus „Ankstyvosios onkologinių susirgimų diagnostikos ir visaverčio gydymo krypties aprašas“ nuostatas.

21. Projektas turi būti parengtas laikantis Sveikatos apsaugos ministerijos VP3-2.1-SAM-04-V priemonės „Ankstyvosios onkologinių susirgimų diagnostika ir visavertis gydymas“ valstybės projektų sąrašo, kuris patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu.

22. Projektas turi prisidėti prie visų priemonės produktų ir rezultato rodiklių siekimo. Produkto ir rezultato rodiklių paaiškinimai pateikti šio Aprašo 3 priede.

23. Projektas neturi prieštarauti Europos Sąjungos horizontalioms sritims (darnaus vystymosi bei lyčių lygybės ir nediskriminavimo). Projektas turi prisidėti prie sveikatos priežiūros paslaugų kokybės ir prieinamumo gerinimo:

23.1. projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie darytų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo aplinkosaugos, socialinėje, ekonomikos bei regionų vystymo srityse įgyvendinimui;

23.2. projekte negali būti numatyta jokių apribojimų, darančių neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

24. Kartu su paraiška turi būti pateiktas investicinis projektas.

25. Numatoma galima projekto trukmė – iki 36 mėnesių nuo finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo, išskyrus projektus, kuriuose numatoma Lietuvoje įdiegti pažangiausias medicinines technologijas atitinkantį pozitronų emisijos tomografo kompleksą su ciklotronu, skirtą onkologinių ligų diagnostikai ir gydymui ir kurių galima trukmė – ne daugiau kaip 60 mėnesių nuo finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu bei projekto finansavimo ir administravimo sutarties sudarymo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip iki 2015 m. gruodžio 31 d.

26. Išlaidos turi būti suplanuotos atsižvelgiant į vidutinį metinį kainų augimą.

27. Reikalavimai, susiję su paramos atskyrimu pagal kitas iš ES finansuojamas programas:

27.1. projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos bei suteikus finansavimą teikiamos finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų ar finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos), jeigu dėl to projektas ar jo dalis būtų finansuotas kelis kartus;

27.2. projektas ir projekto veiklos negali būti teikiamos finansuoti pagal kitas veiksmų programų priemones, jeigu dėl to projektas ar jo dalis būtų finansuotas kelis kartus.

28. Kiti detalūs reikalavimai projektui yra pateikti projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje (Aprašo 2 priede).

 

IV. REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI PROJEKTŲ IŠLAIDOMS IR FINANSAVIMO DYDŽIUI

 

29. Visos projektų išlaidos turi atitikti šių teisės aktų nuostatas:

29.1. Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisykles;

29.2. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos regioninės plėtros fondo finansavimo reikalavimams (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt);

29.3. Pajamų apskaičiavimo metodiką (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt).

30. Išlaidos turi būti aiškiai apibrėžtos, pagrįstos ir realios.

31. Tinkamomis projekto išlaidomis yra laikomos šios:

31.1. skirtos medicininei ir/ar laboratorinei įrangai ir įrengimams, naudojamiems onkologinių ligų diagnostikai ir gydymui, įsigyti:

31.1.1. skirtos medicininei įrangai ir įrenginiams, naudojamiems spindulinėje terapijoje, įsigyti;

31.1.2. skirtos medicininei įrangai ir įrenginiams, naudojamiems navikų chirurgijoje, įsigyti;

31.1.3. skirtos medicininei ir/ar laboratorinei įrangai ir įrengimams, kurie naudojami onkohematologinių ligų diagnostikai ir gydymui, įsigyti;

31.1.4. skirtos medicininei ir/ar laboratorinei įrangai ir įrenginiams, reikalingiems įstaigai šiuo metu teikiančiai kaulų čiulpų transplantacijos paslaugas, įsigyti;

31.2. skirtos programinei ir kompiuterinei įrangai, kuri tiesiogiai susijusi su onkologinių susirgimų diagnostikos ir gydymo paslaugų teikimu (medicininių duomenų apdorojimu bei analize), įsigyti;

31.3. skirtos patalpų, susijusių su onkologinių ligų diagnostika ir gydymu, remontui, kapitaliniam remontui ir rekonstrukcijai:

31.3.1. patalpų, susijusių su onkologinių ligų diagnostika ir gydymu, kapitalinio remonto ir rekonstrukcijos vertė negali viršyti 2000 Lt (įskaitant PVM) vienam kvadratiniam metrui remontuojamo (rekonstruojamo) patalpos ploto, esant pagrįstiems atvejams ši suma gali keistis; patalpų paprastojo remonto vertė negali viršyti 1000 Lt (įskaitant PVM) vienam kvadratiniam metrui remontuojamo patalpos ploto;

31.3.2. skirtos kapitalinio remonto ir / ar rekonstrukcijos techninio projekto parengimo, techninės priežiūros techninio projekto ekspertizei ir autorinės priežiūros paslaugoms apmokėti;

31.3.3. būtinos projektams įgyvendinti (informacijos sklaidos (viešinimo); investicinio projekto parengimo išlaidos; projekto administravimo ir vykdymo, neįskaitant biuro ir kanceliarinių prekių įsigijimo, transporto priemonių eksploatavimo, administracinių patalpų nuomos ir eksploatavimo, komandiruočių, banko mokesčių už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą bei piniginių pervedimų išlaidų);

31.4. skirtos materialiojo turto, kuriam įsigyti skirtas finansavimas, draudimui ir projekto lėšų panaudojimo patikrinimo paslaugoms; išlaidų dydis neturi viršyti 1 procento projekto vertės, neįskaitant išlaidų draudimui ir projekto lėšų naudojimo tikrinimo paslaugoms:

31.4.1. ilgalaikio materialiojo turto, finansuojamo pagal Priemonę, draudimo išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei tokio turto draudimo būtinumą nustato ir reikalauja CPVA, atlikdama paraiškos vertinimą. Pareiškėjas, įvertinęs būtinumą ir tikslingumą drausti tokį ilgalaikį materialųjį turtą draudimo išlaidas gali numatyti paraiškoje. Galutinį sprendimą dėl draudimo būtinumo priima CPVA.

31.4.2. atsižvelgiant į pareiškėjų patirtį ir audito išvados poreikį, gali būti nuspręsta reikalauti iš projektų vykdytojų auditoriaus ataskaitų apie faktinius pastebėjimus ir (ar) išvados dėl skirtų lėšų panaudojimo. CPVA šį reikalavimą nustato projektų tinkamumo finansuoti vertinimo metu.

32. Visos kitos Aprašo 31 punkte nepaminėtos išlaidos yra netinkamos finansuoti projektų išlaidos.

33. Naudotos įrangos įsigijimas yra netinkamos išlaidos.

34. Netinkamas finansuoti, tačiau projektams įgyvendinti būtinas išlaidas pareiškėjai ir partneriai turi apmokėti savomis lėšomis (kurios nėra pareiškėjo nuosavo įnašo dalis į tinkamas finansuoti išlaidas).

35. Visa įsigyta įranga privalo būti naudojama onkologinių ligų diagnostikai ir gydymui, taip pat gali būti naudojama ir kitų ligų diagnostikai bei gydymui.

36. Projekto veiklos (tarp jų ir viešieji pirkimai) gali būti pradėtos vykdyti prieš finansavimo ir administravimo sutarčių pasirašymą, pareiškėjams ir partneriams prisiimant visišką atsakomybę už veiklą ir joms įgyvendinti skirtų išlaidų tinkamumą. Pareiškėjai ir partneriai, vykdydami viešuosius pirkimus iki finansavimo ir administravimo sutarčių pasirašymo, prisiima atsakomybę už tai, kad pirkimai atitiktų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179).

37. Projektui taikomas išlaidų patyrimo ir apmokėjimo laikotarpis nustatomas projekto finansavimo ir administravimo sutartyje. Išlaidos projektui įgyvendinti gali būti patirtos ir pripažintos tinkamomis nuo 2007 m. sausio 1 d. iki projekto finansavimo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki 2015 m. gruodžio 31 d.

38. Projekto finansavimas gali sudaryti iki 100 proc. (imtinai) tinkamų projekto išlaidų, tačiau pareiškėjai ir savo iniciatyva, ir savo arba kitų šaltinių lėšomis gali finansuoti tam tikrą dalį tinkamų projekto išlaidų. Maksimali projektui skiriamo finansavimo suma neturi viršyti šio Aprašo 8 punkte nurodytos sumos.

39. Projektams reikiamo finansavimo suma turi būti nustatyta, atsižvelgiant į 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. Iš projektų numatomos gauti pajamos turi būti įvertintos iš anksto pagal 2006 m. liepos 11 d. Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 str. 2 dalies nuostatas, išskyrus tuos atvejus, kai bus gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto. Numatoma gauti grynųjų pajamų suma mažinamas projektui skiriamas finansavimas. Grynųjų pajamų skaičiavimai turi būti atliekami vadovaujantis Detaliomis metodologinėmis rekomendacijomis: EK parengtomis gairėmis Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects, „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinėmis gairėmis“ (angl. Guidance on the Methodology for carrying out Cost-Benefit Analysis) ir „Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovu“. Šie dokumentai pateikti interneto svetainėje www.esparama.lt. Tuo atveju, jei nebuvo įmanoma pajamų įvertinti iš anksto, per 5 metus po projekto pabaigos gautos pajamos turi būti grąžintos į valstybės biudžetą.

40. Rengiant paraiškas dėl projekto finansavimo ir planuojant projektų išlaidas rekomenduojama remtis Rekomendacijomis dėl išlaidų tinkamumo, kurios skelbiamos tinklalapyje http://www.esparama.lt.

41. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

42. Papildomai nustatomi šie išlaidų tinkamumo apribojimai:

42.1. projekto vykdytojas per 2 metus nuo projekto sutarties pasirašymo privalo parengti ir pateikti CPVA derinti dokumentaciją (techninį projektą, suderintą su atsakingomis institucijomis, ir kt), susijusią su naujų onkologinių ligų diagnostikos ir gydymo metodų diegimu Lietuvoje (pažangiausias medicinines technologijas atitinkantį pozitronų emisijos tomografo kompleksą su ciklotronu). Taip pat derinamos dokumentacijos kopija turi būti pateikta ir Sveikatos apsaugos ministerijai. CPVA per 2 mėn. įvertina projekto vykdytojo pateiktą derinti dokumentaciją ir pateikia savo išvadas dėl pasirengimo diegti naujus onkologinių ligų diagnostikos ir gydymo metodus Sveikatos apsaugos ministerijai. Sveikatos apsaugos ministerija, įvertinusi CPVA išvadas dėl projekto vykdytojo pateiktos dokumentacijos, turi teisę sumažinti projekto vertę, numatytą naujiems onkologinių ligų diagnostikos ir gydymo metodams diegti.

 

V. PARAIŠKŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS, VERTINIMAS IR ATRANKA

 

43. Paraiškos yra priimamos ir registruojamos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

44. Paraiškos priimamos iki Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintame valstybės projektų, finansuojamų pagal priemonę, sąraše nurodytos datos.

45. Paraiška dėl projekto finansavimo (toliau vadinama – paraiška) susideda iš bendrosios (A) dalies, specialiosios (B) dalies ir pridedamų dokumentų.

46. Paraiškos bendroji (A) dalis – tai Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 nustatytos formos paraiškos „Word“ formato darbinis dokumentas, kuris turi būti užpildytas griežtai laikantis nurodytuoju įsakymu patvirtintos šios formos pildymo instrukcijos, išspausdintas ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai susegtas, kaip nurodyta Aprašo 49 punkte.

47. Kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai nurodomi paraiškos specialiojoje (B) dalyje.

48. Turi būti pateiktas vienas paraiškos originalas, tituliniame lape pažymėtas įrašu „Originalas“, ir dvi kopijos, tituliniame lape pažymėtos įrašu „Kopija“. Paraiška turi būti įdėta į voką, ant kurio užrašytas pareiškėjo pavadinimas, adresas, priemonės pavadinimas. Ant kitos voko pusės turi būti nurodytas kontaktinis asmuo, kontaktinio asmens telefono ir fakso numeriai.

49. Paraiška turi būti susegta į lengvai išardomą segtuvą. Paraiškai susegti negali būti naudojamas spiralinis ar terminis įrišimas, įmautės. Paraiškos bendroji (A) ir specialioji (B) dalys ir pridedami dokumentai turi būti antspauduoti ir pasirašyti pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.

50. Paraiška pildoma lietuvių kalba. Jeigu prie paraiškos pridedami dokumentai užsienio kalba, kartu turi būti pateikti šių dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti notaro. Paraiška ir jos priedai turi būti užpildyti kompiuteriu.

51. Kartu su paraiška turi būti pateikta elektroninė paraiškos bendrosios (A) dalies versija (įrašyta į kompaktinį diską ar kitą elektroninę laikmeną, ant kurios turi būti nurodyti projekto ir priemonės pavadinimai), kuri turi atitikti popierinę paraiškos bendrosios (A) dalies versiją. Paraiška, įrašyta į kompaktinį diską ar kitą elektroninę laikmeną, turi būti Paraiškos bendrosios (A) dalies formos elektroninis šablonas, atsisiunčiamas iš svetainės www.esparama.lt. Jeigu elektroninėje ir popierinėje paraiškos versijoje pateikti duomenys nesutampa, vadovaujamasi popierine paraiškos versija, o elektroninę versiją pareiškėjas turi atitinkamai pataisyti. Pridedamų dokumentų elektroninės versijos pateikti nebūtina.

52. Paraiška turi būti pateikta įgyvendinančiajai institucijai – CPVA – vienu iš trijų nurodytų būdų:

52.1. atsiųsta registruotu laišku;

52.2. įteikta pašto kurjerio;

52.3 įteikta pareiškėjo arba jo įgalioto asmens.

53. Paraiška turi būti pateikta šiuo adresu:

Centrinė projektų valdymo agentūra

S. Konarskio g. 13

LT-03109 Vilnius

54. CPVA ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškų registravimo termino pabaigos informaciją apie projektus (pareiškėjo pavadinimą projekto pavadinimą trumpą projekto aprašymą unikalų paraiškos kodą, suteiktą pagal Paraiškų dėl projektų finansavimo registravimo numerių ir kodų suteikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066, ir prašomą lėšų sumą) skelbia svetainėse www.esparama.lt.

55. Pareiškėjas raštu ir žodžiu gali pateikti CPVA klausimus dėl paraiškos pildymo ir projekto rengimo. Įgyvendinančioji institucija privalo informuoti pareiškėją šiais klausimais nuo pranešimo pareiškėjui, kad jo projektas įtrauktas į valstybės projektų sąrašą iki paskutinės paraiškų pateikimo įgyvendinančiajai institucijai dienos. Į raštu pateiktus klausimus turi būti atsakoma ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo klausimo užregistravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos.

56. Pareiškėjas, rengdamas paraišką, dėl informacijos apie projekto idėją, tikslus, rezultatus, jų atitiktį nacionaliniams ir regioniniams strateginio planavimo dokumentams gali kreiptis į Sveikatos apsaugos ministeriją.

57. Paraiškos yra vertinamos ir atrenkamos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

58. Paraiškų vertinimą sudaro administracinės atitikties vertinimas ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimas.

59. Paraiškų administracinės atitikties vertinimą ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka įgyvendinančioji institucija.

60. Vertinant administracinę atitiktį nustatoma, ar užpildyti visi paraiškos punktai, ar paraiška yra sukomplektuota, ar su paraiška yra pateikti visi Apraše, paraiškos bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalies formose nurodyti dokumentai ir informacija. Atliekant administracinės atitikties vertinimą užpildoma paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė:

 

1 lentelė. Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė

 

 

Vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Paraiška (paraiškos A ir B dalys) yra pilnai užpildyta, atitinka paraiškos formą ir yra pasirašyta bei antspauduota pareiškėjo

 

 

 

2.

Paraiška (paraiškos A ir B dalys) užpildyta lietuvių kalba

 

 

 

3.

Pridėti visi privalomi 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos II prioriteto VP3-2.1-SAM-04-V priemonės „Ankstyva onkologinių ligų diagnostika ir visavertis gydymas“ projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyti dokumentai:

 

 

 

3.1

Investicinis projektas

 

 

 

3.2

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) steigimo dokumentų kopijos

 

 

 

3.3

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) pasirašytos jungtinės veiklos(partnerystės) sutarties kopija

 

 

 

3.4

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) galiojančios licencijos onkologijos paslaugoms teikti kopija

 

 

 

3.5

Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, dalyvaujančių projekte partnerių teisėmis, atitinkamų galiojančių licencijų kopijos

 

 

 

3.6

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) sutarčių su teritorinėmis ligonių kasomis atitinkamoms paslaugoms teikti kopijos

 

 

 

3.7

Išrašas iš valstybės įmonės Registrų centro, liudijantis, kad nėra nurodytų pažeidimų dėl bankrutavimo, likvidavimo

 

 

 

3.8

Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos teritorinių skyrių pažyma apie Pareiškėjo ir partnerių atsiskaitymus su biudžetu. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 mėn. iki Projekto paraiškos pateikimo. Taip pat tinkama pažyma, išduota elektroniniu būdu

 

 

 

3.9

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinių skyrių pažyma apie Pareiškėjo ir partnerių socialinio draudimo mokesčių sumokėjimą. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 mėn. iki Projekto paraiškos pateikimo. Taip pat tinkama pažyma, išduota elektroniniu būdu

 

 

 

3.10

Išrašas iš Teismo sprendimo, jei toks yra, arba pažyma iš Informatikos ir ryšių departamento prie VRM, kad pareiškėjas ir partneriai įrodytų, jog teistumo nėra

 

 

 

3.11

Objekto (pvz., pastato ar patalpų), kurį planuojama rekonstruoti ar remontuoti, nuosavybės ar valdymo patikėjimo, nuomos arba panaudos teise, dokumento kopija (jei taikoma)

 

 

 

3.12

Objekto savininko raštiškas leidimas rekonstruoti ar remontuoti (jei tai nenumatyta turto valdymo patikėjimo, nuomos ar panaudos sutartyje) turtą ar analogišką teisę suteikiantis dokumentas (jei taikoma)

 

 

 

3.13

Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalies apskaičiavimas (metodika skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt) (jei taikoma)

 

 

 

3.14

Įgaliojimą pasirašyti paraišką liudijantis dokumentas, jei paraiška pasirašoma ne pareiškėjo organizacijos vadovo

 

 

 

4.

Pateiktas reikiamas paraiškos ir pridedamų dokumentų egzempliorių skaičius (vienas originalas ir dvi kopijos)

 

 

 

5.

Pateikta elektroninė paraiškos versija (įrašyta į elektroninę laikmeną)

 

 

 

6.

Pateikta elektroninės paraiškos versija atitinka popierinę paraiškos versiją

 

 

 

VERTINTOJO PASTABOS IR IŠVADOS

(Kokios informacijos ar dokumentų trūksta)

 

61. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etape nustatoma, ar projektas yra tinkamas finansuoti pagal priemonę ir šio Aprašo reikalavimus. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu yra nustatoma projekto atitiktis bendriesiems ir specialiesiems (atitikties) atrankos kriterijams, didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas skirti projektui lėšų dydis. Atliekant projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, užpildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė.

62. Valstybės projektų tinkamumo finansuoti vertinimą įgyvendinančioj institucija organizuoja kaip derybas su pareiškėju, t. y. CPVA pateikus pastabas dėl paraiškos atitikties bendriesiems ir (ar) specialiesiems atitikties kriterijams, pareiškėjas gali paraišką patikslinti. Jeigu bet kuriame iš paraiškos vertinimo etapų nustatoma, kad pateikti ne visi dokumentai ir (ar) informacija, reikalingi vertinimui atlikti, pareiškėjui yra siunčiamas raštas, kuriame prašoma pateikti trūkstamą informaciją ir (ar) dokumentus, ir nustatomas terminas, per kurį pareiškėjas privalo pateikti trūkstamą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) patikslinti paraišką.

63. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, CPVA turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus ir papildomos informacijos, duomenų bei dokumentų nepateikimo aplinkybes ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikę vertintojai nepažeidė nustatytų darbo procedūrų. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką CPVA informuoja pareiškėją per 10 darbo dienų – registruotu laišku išsiunčia jam informacinį raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.

64. Įgyvendinančioji institucija vertinimo metu gali pakviesti pareiškėją pokalbio ir (ar) apsilankyti planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje.

65. CPVA informaciją apie administracinės atitikties, projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapus perėjusias paraiškas po abiejų vertinimo etapų užbaigimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų skelbia svetainėje www.esparama.lt.

66. Sprendimą dėl projekto finansavimo iš valstybės biudžeto asignavimo valdytojo programų, kuriose yra numatytos ES struktūrinių fondų lėšos ir (ar) bendrojo finansavimo lėšos, skirtos veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemonėms finansuoti, priima Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija. Sprendimas tvirtinamas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu.

67. Su pareiškėju, kurio projektą nuspręsta bendrai finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų, sudaroma sutartis, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066.

68. Sutartį pasirašo Sveikatos apsaugos ministerijos, įgyvendinančiosios institucijos – CPVA ir pareiškėjo įgalioti asmenys. Su pareiškėju, kuriam skirtas finansavimas, sutartis sudaroma trimis egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią. Su pareiškėju sudarius sutartį, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju.

 

VI. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

69. Projekto išlaidos apmokamos ir sutarties priežiūra atliekama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse bei sutartyje nustatyta tvarka.

70. Projekto išlaidoms apmokėti gali būti taikomi du būdai: išlaidų kompensavimas ir (ar) sąskaitų apmokėjimas. Avanso mokėjimas nėra numatomas.

71. Įgyvendinant projektą visi vykdomi pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179), jei projekto vykdytojas (partneris) yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, arba laikantis Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-212 (Žin., 2008, Nr. 69-2641), nuostatų tais atvejais, jei projekto vykdytojas (arba partneris) nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą.

72. Pasirašydami Sutartį pareiškėjai įsipareigoja:

72.1. įgyvendinti projektą, kuriam teikiama parama, ir, naudodamas projekto metu sukurtą turtą bei išteklius, užtikrinti projekto veiklos tęstinumą ne trumpiau kaip 5 metus po projekto užbaigimo;

72.2. nuo visų galimų rizikos atvejų maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuris buvo finansuotas projekto lėšomis, ne trumpiau nei projekto įgyvendinimo laikotarpiui, jeigu tokį reikalavimą projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etape nustato CPVA. Įvykus draudiminiam įvykiui, projekto vykdytojas turi atstatyti prarastą turtą už draudiminį įvykį išmokėtomis lėšomis;

72.3. turtas, sukurtas ar įsigytas finansuojant projekto lėšomis, privalo likti Lietuvoje, negali būti pakeista šio turto paskirtis, nuosavybės pobūdis, paramos objekto vieta (ne mažiau kaip 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos);

72.4. gavę pajamų, apibrėžtų Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje, į kurias nebuvo atsižvelgta nustatant didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir (arba) didžiausią leistiną skirti projekto finansavimo lėšų dydį, privalo apie tokias pajamas informuoti Sveikatos apsaugos ministeriją ir CPVA, teikdamas Finansų ministerijos nustatytos formos ataskaitą po projekto užbaigimo, ir jas grąžinti į valstybės biudžetą

72.5. imtis visų būtinų veiksmų ES struktūrinių fondų finansavimui viešinti, kaip nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir sutartyje;

72.6. laikytis kitų Sutarties sąlygose nustatytų įsipareigojimų.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

73. Aprašas gali būti keičiamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

74. Aprašas konkretaus projekto atveju taikomas iki pasirašant sutartį. Pasirašius sutartį, Apraše išdėstytos nuostatos, susijusios su reikalavimais projekto vykdytojui, projekto veikloms ir projekto išlaidoms, kurios taikomos tam tikram projektui, perkeliamos į Sutarties nuostatas.

75. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai turi teisę apskųsti įgyvendinančiosios, koordinuojančiosios, vadovaujančiosios ir mokėjimo institucijų, ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos mokėjimo veiksmus arba neveikimą susijusius su paraiškos vertinimu, atranką sprendimo dėl finansavimo skyrimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

_________________


Projektų finansavimo sąlygų aprašo

pagal priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-04-V

„Ankstyva onkologinių ligų diagnostika

ir visavertis gydymas“

1 priedas

 

(Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies forma)

 

PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO SPECIALIOJI (B) DALIS

 

1. Informacija apie projekto valdymą

 

Projekto valdymo struktūra

 

Funkcijų pasiskirstymas

 

Pateikite detalią informaciją paaiškinančią paraiškos A dalies 5 punkte pateiktus duomenis apie projekto valdymą kuri leistų įvertinti, ar pareiškėjas bei partneriai organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą. Aprašykite projekto organizacinę struktūrą, kas už ką bus atsakingas, kaip numatoma organizuoti viešuosius pirkimus, kaip bus vykdoma projekto įgyvendinimo priežiūra ir atskaitomybė, kokiomis priemonėmis numatoma užtikrinti projekto veiklų tinkamą vykdymą jų trukmės ir kokybės požiūriu, jei projekto administravimui ketinama pirkti atitinkamas paslaugas — kodėl priimtas toks sprendimas. Pateikite projekto organizacinės struktūros schemą (rekomenduojama teksto apimtis – 0,5–1 psl.)

 

2. Projekto veiklų finansavimas iš kitų finansinių šaltinių

 

2.1. Ar buvo (bus) pateikta paraiška dėl paramos šiam projektui ar atskiroms jo veikloms iš bet kokio kito Bendrijos šaltinio (įskaitant ERPF, ESF, Sanglaudos fondą, INTERREG III, LIFE+, Europos teritorinio bendradarbiavimo programas, Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės programas ir kt.)?

 

£[] Taip

£[] Ne

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kt.).

 

 

 

2.2. Ar šis projektas papildo kokį nors kitą projektą ar atskiras jo veiklas, kuris buvo, yra ar bus finansuojamas iš ERPF, ESF, Sanglaudos fondo, Europos teritorinio bendradarbiavimo programų, Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės programų, kito finansavimo šaltinio?

 

£[] Taip

£[] Ne

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kt.).

 

 

 

2.3. Ar buvo (bus) pateikta paraiška dėl paramos iš bet kokio kito finansavimo šaltinio (įskaitant ERPF, ESF, Sanglaudos fondą, Europos teritorinio bendradarbiavimo programas, Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės programas, EIB, EIF ir kt.) ankstesniam šio projekto etapui (įskaitant galimybių studijos ir parengiamuosius etapus)?

 

£[] Taip

£[] Ne

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kt.).

 

 

 

3. Projekto veiklų įgyvendinimo detalizavimas

 

1. (Detaliau aprašykite, kaip kiekvienos projekto veiklos kontekste planuojama organizuoti tai veiklai reikalingų paslaugų, prekių darbų pirkimus, kokiomis prielaidomis remiantis suplanuota veiklai įvykdyti reikalingų veiksmų (atitinkamų dokumentų parengimo, pirkimų organizavimo, tiekimų atlikimo) trukmė ir pan.) (rekomenduojama teksto apimtis – 0,5–1 psl.).

2. (Užpildykite toliau esantį veiklų grafiką atitinkamai pažymėdami planuojamą veiklų trukmę).

 

Eil. Nr.

Projekto veiklos ir jų detalizavimas

Projekto veiklų vykdymo laikotarpis

Metai

200_

200_

200_

Ketvirtis

I

II

III

IV

I

II

III

IV

I

II

III

IV

Mėnuo

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1.

I veikla (iš paraiškos A dalies 6 p.):

Pvz., techninės dokumentacijos rengimas, statybos darbai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Pvz., techninio projekto rengimo paslaugų pirkimas (techninės spec. rengimas, dokumentacijos derinimas, pirkimo procedūros, sutarties pasirašymas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

Pvz., techninio projekto rengimas, įskaitant leidimo darbams vykdyti gavimą

(techninės spec. rengimas, dokumentacijos derinimas, pirkimo procedūros, sutarties pasirašymas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.

Pvz., rangos darbų pirkimas...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4.

Pvz., darbų vykdymas...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5.

......................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

II veikla (iš paraiškos A dalies 6 p.):

Pvz., aprūpinimas įranga ir pan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

Pvz., prekių (paslaugų) pirkimas (techninės spec. rengimas, dokumentacijos derinimas, pirkimo procedūros, sutarties pasirašymas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

Pvz., prekių pristatymas ar paslaugų teikimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.

......................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Detalaus projekto biudžeto išlaidų pagrindimo lentelė

 

Visos projektų išlaidos turi būti planuojamos vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo finansavimo reikalavimams (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt) bei Pajamų apskaičiavimo metodika (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt).

 

Projekto biudžeto

(iš paraiškos A dalies) eilutės Nr.

Veiklos Nr.

Išlaidų pavadinimas

Suma, Lt

Išlaidų pagrįstumo duomenys

(paaiškinimas /skaičiavimai / detalizavimas, nurodant preliminarius fizinius kiekius ir sumas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

5. Pareiškėjo, kaip perkančiosios organizacijos, identifikavimas

 

Ar projekto pareiškėjas yra perkančioji organizacija? *

£[] taip

£[] ne

Ar projekto partneris (-iai) ____________ yra perkančioji organizacija? *

(partnerio pavadinimas)

£[] taip

£[] ne

 

*Jei projektui skyrus paramą pareiškėjas tampa perkančiąja organizacija, tai būtina nurodyti. Jeigu partnerių yra daugiau negu vienas, duomenys apie kiekvieną partnerį turi būti pateikti atskiroje eilutėje.

 

6. Projekto pajamos

 

(Nurodykite, kokiai kategorijai pagal reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio reikalavimus priklauso projektas) (tinkantį atsakymą reikia pažymėti kryželiu)

 

a) negaunama pajamų

£[]

 

 

b) gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto

£[]

 

 

c) gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto

£[]

 

(Jei iš projekto gaunama pajamų nurodykite su projektu susijusias veiklas ir jų rezultatus, kurie gali duoti pajamų ir pajamų dydį, jei pajamos įvertinamos iš anksto) (rekomenduojama teksto apimtis apie~ 0, – 1 psl.)

 

Pareiškėjui teigiamai pažymėjus 6 punkto c papunktį, būtina užpildyti pajamų skaičiavimo lentelę, kuri pateikiama:

http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/fm/failai/Pajamu_sk_metodika/Pajamu_skaiciavimo_vadovas_Pr.xls.

 

7. Projekto rizikos ir jų valdymas

 

(Įvertinkite projekto riziką, užpildydami žemiau pateikiamą lentelę. Detalizuokite rizikos pobūdį / aspektus bei nurodykite, kokios numatomos rizikos valdymo (mažinimo) priemonės)

 

Rizikos aprašymas

Tikimybė*

Poveikis*

Rizikos valdymo priemonės / veiksmai

Politinė rizika

 

 

 

 

 

 

 

Socialinė rizika

 

 

 

 

 

 

 

Ekonominė rizika

 

 

 

 

 

 

 

Finansinė rizika

 

 

 

 

 

 

 

Institucinė rizika

 

 

 

 

 

 

 

Technologinė rizika

 

 

 

 

 

 

 

 

*Vertinimo skalė: maža (-as) / vidutinė (-is) / didelė (-is)

 

8. Projekto tęstinumo užtikrinimas

 

Projekto tęstinumo pobūdis

Veiksmai tęstinumui užtikrinti

Finansinis

Aprašykite, kaip bus užtikrinamas projekto veiklos vykdymo finansavimas pasibaigus projektui ir finansavimui. Nurodykite numatomus finansavimo šaltinius

 

9. Paraiškos priedai

1. Investicinis projektas.

Investiciniame projekte turi būti pateikta tokia informacija:

– Projekto santrauka (pateikiama investicinio projekto santrauka, išskiriant svarbiausias problemas, siūlomus jų sprendimo būdus, lėšų poreikį ir numatomus pasiekti rezultatus).

Projekto pareiškėjas ir partneris (-iai) (pateikiama informacija apie projekto pareiškėją ir partnerį (-ius).

– Esamos situacijos analizė

– Projekto alternatyvų aprašymas ir analizė (pateikiama keletas projekto alternatyvų, viena iš kurių gali būti, pvz., „nedaryti nieko“, kiekvienos alternatyvos analizė, alternatyvų palyginimas ir tinkamos alternatyvos parinkimas).

Detalus projekto aprašymas ir projekto įgyvendinimo planas (nurodoma: projekto tikslai, uždaviniai, veiklos; projekto tikslų ir uždavinių atitikties Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“ pagrindimas; projekto atitikties Stebėsenos komiteto patvirtintam specialiajam projektų atrankos kriterijui pagrindimas; projekto biudžetas; projekto rezultatai; projekto trukmė ir veiklų grafikas; projekto administravimas; projekto valdymo struktūra ir funkcijų pasiskirstymas; ar būtinas poveikio aplinkai vertinimas, o jei jis būtinas, ar yra atliktas).

Finansinis projekto įvertinimas (įskaitant projekto generuojamų pajamų skaičiavimą).

Projekto viešinimas ir projekto tęstinumo užtikrinimas.

2. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) steigimo dokumentų bei pasirašytos jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopijos.

3. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) galiojančios licencijos chirurgijos, hematologijos ir onkologijos profilių paslaugoms teikti kopija. Pateikiamos licencijos aiškiai apibrėžtos srities, kurios veiklai reikalingai infrastruktūrai vykdyti prašoma finansavimo.

4. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) pasirašytos sutarties su teritorinėmis ligonių kasomis atitinkamoms paslaugoms teikti kopijos.

5. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, dalyvaujančių projekte partnerių teisėmis, atitinkamų galiojančių licencijų kopijos.

6. Išrašas iš valstybės įmonės Registrų centro, liudijantis, kad nėra nurodytų pažeidimų dėl bankrutavimo, likvidavimo.

7. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos teritorinių skyrių pažyma apie Pareiškėjo ir partnerių atsiskaitymus su biudžetu. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 mėn. iki Projekto paraiškos pateikimo. Taip pat tinkama pažyma, išduota elektroniniu būdu.

8. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinių skyrių pažyma apie Pareiškėjo socialinio draudimo mokesčių sumokėjimą. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 mėn. iki Projekto paraiškos pateikimo. Taip pat tinkama pažyma, išduota elektroniniu būdu.

9. Išrašas iš Teismo sprendimo, jei toks yra, arba pažyma iš Informatikos ir ryšių departamento prie VRM, kad pareiškėjas įrodytų, jog teistumo nėra.

10. Objekto (pvz., pastato ar patalpų), kurį planuojama rekonstruoti ar remontuoti, nuosavybės ar valdymo patikėjimo, nuomos arba panaudos teise dokumento kopija (jei taikoma). Remontuojamų (rekonstruojamų) patalpų brėžiniai.

11. Objekto savininko raštiškas leidimas rekonstruoti ar remontuoti (jei tai nenumatyta turto valdymo patikėjimo, nuomos ar panaudos sutartyje) turtą ar analogišką teisę suteikiantis dokumentas (jei taikoma).

12. Įgaliojimą pasirašyti paraišką liudijantis dokumentas, jei paraiška pasirašoma ne pareiškėjo organizacijos vadovo.

13. Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalies apskaičiavimas (metodika skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt) (jei taikoma).

14. Dokumentas, įrodantis pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavo indėlio (bei netinkamų išlaidų) pagrįstumą.

 

Prie paraiškos gali būti pridėti kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys paraiškoje pateikiamą informaciją (pvz., techninis projektas arba jo kopija, komerciniai pasiūlymai, apklausos duomenys ir kiti dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidas; poveikio aplinkai vertinimo ataskaita).

 

_____________________________                  _______________        __________________

(pareiškėjo atsakingo asmens pareigos)                         (parašas)                                  (vardas ir pavardė)

 

 

A.V.

______________

 

 

 

Projektų finansavimo sąlygų aprašo pagal priemonę

Nr. VP3-2.1-SAM-04-V „Ankstyva onkologinių

susirgimų diagnostika ir visavertis gydymas“

2 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO METODIKA

 

Bendrasis arba specialusis (atitikties) atrankos kriterijus

Kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai

Vertinimas

Paaiškinimai ir metodinės rekomendacijos vertintojams

Taip

Ne

Po patikslinimo

 

1

2

3

4

5

6

7

1. Bendrai finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas.

1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su SSVP 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslu ir 1 uždaviniu „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“

1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su SSVP 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslu ir 1 uždaviniu „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka SSVP 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslą ir 1 uždavinį „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“, ryšys yra akivaizdus ir priežastinis

Paraiškos A dalis, B dalis

1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis SSVP 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“ yra teigiamas

 

 

 

Galima teigti, kad įgyvendinus projektą pasiekimų ir rezultatų poveikis SSVP 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“, atsižvelgiant į priemonės specifiką bus teigiamas. Taip pat įrodytas projekto aktualumas ir poveikis sveikatos priežiūros paslaugų kokybės ir prieinamumo gerinimui.

Paraiškos A dalis, B dalis

1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su SSVP priemonės aprašymu.

1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su SSVP priede pateiktu priemonės aprašymu

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka bent vieną veiklą nurodytą veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme.

Paraiškos A dalis, B dalis

1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka visas Aprašo 6 punkte nurodytas remiamas veiklas

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar numatytos projekte vykdyti veiklos atitinka Aprašo 6 punkte nurodytas remiamas veiklas

Paraiškos A dalis, B dalis

1.2.3. Projektas atitinka priemonės aprašyme numatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“).

 

 

 

Būtina įsitikinti:

– ar projektas ir projekto veiklos nėra finansuotos ar finansuojamos bei suteikus finansavimą teikiamos finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų ar finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos), jeigu dėl to projektas ar jo dalis būtų finansuotas kelis kartus;

– ar projektas ir projekto veiklos nėra teikiamos finansuoti pagal kitas veiksmų programų priemones, jeigu dėl to projektas ar jo dalis būtų finansuotas kelis kartus

Paraiškos B dalis

1.2.4. Projektas atitinka kitus, su reikalavimais projekto veikloms susijusius, specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma).

 

 

 

Papildomi reikalavimai nenustatyti

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus.

2.1. Projektas prisideda prie nacionalinio strateginio dokumento – Sergamumo ir mirtingumo nuo pagrindinių neinfekcinių ligų mažinimo 2007–2013 metų programos (VII skyrius – Ankstyvosios onkologinių susirgimų diagnostikos ir visaverčio gydymo krypties aprašas), patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. V-799 (Žin., 2007, Nr. 106-4354), nuostatų įgyvendinimo

2.1.1. teisės aktuose arba strategijoje arba veiksmų plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos sritys.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto paraiškoje yra aiškiai nurodomas ir pagrindžiamas ryšys su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintos Sergamumo ir mirtingumo nuo pagrindinių neinfekcinių ligų mažinimo 2007–2013 metų programos VII skyriuje „Ankstyvosios onkologinių susirgimų diagnostikos ir visaverčio gydymo kryties apraše“ nurodytomis veiklos sritimis, vykdytojais (pareiškėjas ir partneriai). Galimos trys alternatyvos:

– teisės akte aiškiai nustatytas projekto vykdytojas (-ai) ir turimos atlikti veiklos sritys;

– patvirtintas detalus nacionalinės ir (ar) regioninės strategijos įgyvendinimo priemonių planas (t. y. aiškiai nurodytos priemonės, vykdytojai), kuris aiškiai nurodo į vertinamą projektą;

– teisės aktu patvirtinta konkretaus sektoriaus programa, galima nustatyti projekto vykdytoją ir jam numatytas projekto veiklas

Paraiškos A dalis, B dalis

2.1.2. Pagrįstą kad projekto įgyvendinimas prisidėtų prie atitinkamų teisės aktų, strategijų nuostatų įgyvendinimo (taikoma tik konkurso atveju).

 

 

 

Netaikoma

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus.

3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos priemonės rodiklių įgyvendinimo

3.1.1. įgyvendinant projektą siekiama šio Aprašo 3 priede išvardytų Priemonės produkto ir rezultato rodiklių

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projektas prisideda prie visų Priemonės produkto ir rezultato rodiklių ir įgyvendinus numatytas projekto veiklas šie rodikliai bus pasiekti

Paraiškos A dalis, B dalis

3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai.

3.2.1. išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti pasiekti įgyvendinus projekto veiklas, projekto veiklos – sudaryti prielaidas projekto uždaviniams pasiekti, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus.

Paraiškos A dalis

3.2.2. projekto uždaviniai yra specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susiję ir iškelti laiku

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus:

– yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas;

– išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami;

– pasiekiami, t. y. realūs;

– susiję, t. y. adekvatūs projekte vykdomoms veikloms;

– iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data

Paraiškos A dalis, B dalis 1

4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą.

4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

4.1.1. projekte nenumatyti veiksmai, kurie darytų neigiamą poveikį aplinkosaugai (aplinkos kokybei ir gamtos ištekliams, klimato kaitai, aplinkos apsaugai)

 

 

 

Projekto įgyvendinimas neturi neigiamai veikti darnaus vystymosi politikos nuostatų ir principų įgyvendinimo

Paraiškos A dalis

4.1.2. projekte nenumatyti veiksmai, kurie darytų neigiamą poveikį socialinei sričiai (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas)

 

 

 

 

4.1.3. projekte nenumatyti veiksmai, kurie darytų neigiamą poveikį ekonomikos augimui (darniam pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymui)

 

 

 

 

4.1.4. projekte nenumatyti veiksmai, kurie darytų neigiamą poveikį regionų vystymuisi (aplinkosaugos, socialiniams ir ekonominiams skirtumams mažinti)

 

 

 

 

4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

4.2.1. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą (jeigu taikoma).

 

 

 

Netaikoma

4.2.2. projektas atitinka kitus su darnaus vystymosi principo įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius atrankos kriterijus ir šiame Apraše nustatytus reikalavimus

 

 

 

Papildomi reikalavimai nenustatyti

5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus.

5.1. Projektas yra neutralus lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui

5.1.1. projekte nėra numatyta jokių apribojimų, darančių neigiamą poveikį lyčių lygybės principo įgyvendinimui

 

 

 

Projektas atitinka šį kriterijų, t. y. projektas pripažįstamas neutraliu lyčių lygybės politikos atžvilgiu, kai projekto aprašyme argumentuotai paaiškintą kad projekto rezultatais galės vienodai naudotis tiek moterys, tiek vyrai, kad projektas nesuteiks pranašumų nė vienai iš lyčių ar nedarys neigiamos įtakos moterų ar vyrų padėčiai

Paraiškos A dalis

5.1.2. projekte nėra numatyta jokių apribojimų, turinčių neigiamą poveikį nediskriminavimo principo įgyvendinimui

 

 

 

Projektas atitinka šį kriterijų, t. y. projektas pripažįstamas neutraliu lyčių lygybės politikos atžvilgiu, kai projekto aprašyme argumentuotai paaiškinta, kad projekto rezultatais galės naudotis visi asmenys ir jie nebus diskriminuojami Lygių galimybių įstatyme nustatytais pagrindais (dėl lyties, rasės ar etninės kilmės, religijos ar tikėjimo, amžiaus, negalios ar seksualinės orientacijos)

5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą.

5.2.1. pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo (jeigu taikoma)

 

 

 

Netaikoma

5.2.2. pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą (jeigu taikoma)

 

 

 

Netaikoma

5.2.3. projektas atitinka kitus su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius atrankos kriterijus ir šiame Apraše nustatytus reikalavimus

 

 

 

Papildomi reikalavimai nenustatyti

6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis.

6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis.

6.1.1. projektas suderinamas su ES viešųjų pirkimų politikos nuostatomis

 

 

 

Būtina įvertinti, ar projekto vykdytojas yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179) arba, gavę projekto finansavimo lėšų, jomis taps; jei taip, vertinti, ar projekto veiklų plane realiai įvertinti pirkimų vykdymo terminai. Jei projekto vykdytojas nėra perkančioj i organizacija, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus

Paraiškos A dalis, B dalis

6.1.2. projektas suderinamas su ES aplinkosaugos politikos nuostatomis

 

 

 

Būtina įvertinti, ar:

– atsižvelgiant į projekto veiklas ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105), būtinas poveikio aplinkai vertinimas;

– poveikio aplinkai vertinimas yra atliktas Paraiškos A dalis, B dalis

6.1.3. projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis

 

 

 

Vertinant projektą, reikia įsitikinti, ar projektas finansuojamas nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų. Paraiškos A dalis, B dalis

6.2. Projektas suderinamas su sektorinių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis

6.2.1. projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis.

 

 

 

Papildomi reikalavimai nenustatyti

7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą.

7.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus.

7.1.1. pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, numatytą Aprašo 13 punkte

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka šio Aprašo 13 ir 14 punktų reikalavimus

Paraiškos A dalis

7.1.2. pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybes įgyti) teisinį pagrindą vykdyti projekte numatytas veiklas

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) pateikė dokumentus, kuriuose aiškiai apibrėžta veikla, kuriai vykdyti reikalingai infrastruktūrai prašoma finansavimo Paraiškos B dalis

7.1.3. pareiškėjui gali būti skirtos finansavimo lėšos, jei:

7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas;

7.1.3.2. jis yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įnašų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

7.1.3.3. paraiškoje arba jos prieduose pareiškėjas nepateikė klaidinančios informacijos;

7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;

7.1.3.5. pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos

arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka 7.1.3 punkte nustatytus reikalavimus. Jei pareiškėjas (partneriai) yra biudžetinės įstaigos, jos turi atitikti šio kriterijaus 7.1.3.1 ir 7.1.3.2 punktuose išdėstytus reikalavimus

Paraiškos A dalis, B dalis

7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą.

7.2.1. pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas (jei taikoma).

 

 

 

Netaikoma

7.2.2. pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdant projektą (pakankama komanda).

 

 

 

Pareiškėjas užtikrina būtinus gebėjimus projektui administruoti – suformuoja komandą užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą numato paslaugų įsigijimą ir pan.

Paraiškos A dalis, B dalis

7.2.3. pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projektas atitinka Aprašo 13, 25, 42.1 punktų reikalavimus

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) adekvatus projekto veiklų apimtims, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš struktūrinių fondų finansuojamų projektų specifiką, sezoniškumą ir pan.). Būtina įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo trukmė ir vieta atitinka reikalavimus (Aprašo 13 ir 25 punktai). Būtina įsitikinti, kad projektas atitinka nustatytus papildomus išlaidų tinkamumo apribojimus, susijusius su pareiškėjo galimybėmis įgyvendinti projekto veiklas (Aprašo 42.1 punktas).

Paraiškos A dalis, B dalis

7.2.4. partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei taikoma).

 

 

 

Siekiama įsitikinti, ar partneriai įtraukti pagrįstai, t. y. ar partnerystė sukuria papildomą pridėtinę projekto vertę (pvz., partneris turi patirties, prisideda finansiškai, vykdo projekto veiklas, naudosis rezultatais ir pan.). Paraiškos A dalis, B dalis

7.2.5. projektas atitinka kitus, susijusius su reikalavimais pareiškėjams, specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus.

 

 

 

Papildomi reikalavimai nenustatyti

8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius.

8.1. Užtikrintas projekto finansavimas

8.1.1. Pareiškėjo (partnerio) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar:

– tenkinami Apraše nustatyti reikalavimai pareiškėjo ir (arba) partnerio įnašui;

– pareiškėjo (partnerio) numatyti projekto išlaidų finansavimo šaltiniai, atsižvelgiant į projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį ir išlaidų apmokėjimo būdą yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai nustatytas jų naudojimo laikas.

Kai pareiškėjui netaikomas reikalavimas prisidėti prie projekto finansavimo, šis kriterijus atitinka nustatytus reikalavimus

Paraiškos A dalis, B dalis

8.1.2. užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar:

– projekte numatytas netinkamų finansuoti išlaidų (tarp jų ir netinkamo finansuoti PVM, projekto grynųjų pajamų ir kt.) finansavimas;

– netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti laike, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projektui įgyvendinti

Paraiškos A dalis, B dalis

8.1.3. užtikrintas finansinis projekto (veiklų) tęstinumas.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad, įgyvendinant projektą, sukurtų rezultatų tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas jo tinkamas eksploatavimas Paraiškos A dalis, B dalis

8.1.4. projektas atitinka kitus Apraše nustatytus reikalavimus.

 

 

 

Papildomi reikalavimai nenustatyti

9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

9.1. Sąnaudų-naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas

9.1.1. atlikta alternatyvų analizė

 

 

 

Aiškiai suformuluotas techninio projekto sprendimas (techniniai reikalavimai planuojamam objektui pagal jo paskirtį, eksploatacijos sąlygas; projektavimo, įrengimo ir veiklos principai, procesai ir pan.). Kiekvienam projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvos: „nulinė“ alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas) ir kitos alternatyvos (projektas paremtas alternatyvia technologija ar pan.). Projekte turi būti atskleistą kad visos realios projekto įgyvendinimo alternatyvos buvo svarstytos arba kad kitas alternatyvas, išskyrus nagrinėjamas, netikslinga svarstyti. Jeigu vertinant projekto įgyvendinimo galimybes išskiriamos kelios projekto įgyvendinimo alternatyvos, vertinant kiekvienai alternatyvai turi būti taikomi tie patys vertinimo kriterijai.

Alternatyvos turi būti įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus

Paraiškos B dalis

9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos

 

 

 

Skaičiavimai projekte remiasi pagrįstomis būsimų pajamų ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis

Paraiškos B dalis

9.1.3. taikomas pagrįstas analizės laikotarpis

 

 

 

Sąnaudų ir naudos analizės laikotarpis atitinka Europos Komisijos parengtame darbo dokumente Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairės“ (angl. Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis, Working Document No. 4) ir dokumente „Investicinių projektų kaštų naudos analizės gairės“ (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) rekomenduojamą laikotarpį; jei analizuojant imamas kitas laikotarpis, tai projekte yra pateikiamas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitą analizės laikotarpį.

Paraiškos B dalis

9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma

 

 

 

Taikoma diskonto norma atitinka Europos Komisijos parengtame darbo dokumente Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairės“ (angl. Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis, Working Document No. 4) ir dokumente „Investicinių projektų kaštų naudos analizės gairės“ (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) rekomenduojamą normą jei neatitinka, pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitokią diskonto normą. Techninei paramai šis vertinimo klausimas/teiginys gali būti netaikomas.

Paraiškos B dalis

9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės (jei taikoma).

 

 

 

Teisingai apskaičiuoti finansiniai rodikliai (finansinė grynoji dabartinė vertė (angl. financial net present value) (FNPV), finansinė grąžos norma (angl. financial rate of return) (FRR) ir sąnaudų (naudos) santykis (angl. benefit/cost ratio). Jų reikšmės pagrindžia prašomų lėšų apimtis.

Paraiškos B dalis

9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės (jei taikoma).

 

 

 

Ekonominiai rodikliai – ekonominė grynoji dabartinė vertė (angl. economic net present valtie) (ENPV), ekonominė grąžos norma (angl. Economic rate of return) (ERR) ir sąnaudų (naudos) santykis (angl. benefit/cost ratio) apskaičiuoti tinkamai, remiamasi pagrįstomis socialinės ir ekonominės naudos ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis. Rodiklių reikšmės įrodo projekto ekonominį pagrįstumą atsižvelgiant į projekto investicijas ir būsimas sąnaudas.

Paraiškos B dalis

9.1.7. Įvertintos rizikos (jei taikoma).

 

 

 

Įvertintos pagrindinės projekto rizikos, numatyti jų valdymo veiksmai. Jautrumo analizės rezultatai (jei taikoma) rodo, kad, esant rizikoms, projekto finansinių ir ekonominių rodiklių reikšmės (nuokrypiai) vis tiek yra priimtinos.

Paraiškos B dalis

9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas.

 

 

 

Vertinama (vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan.) projekto rezultatų atitiktis investicijoms

Paraiškos A dalis, B dalis

9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams.

9.2.1. Projekte numatytos veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos bei išlaidos yra tinkamos finansuoti, atsižvelgiant į Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse bei šiame Apraše nustatytus reikalavimus, taip pat specialiuosius (atitikties) atrankos kriterijus. Projekto išlaidos turi būti suplanuotos atsižvelgiant į šio Aprašo IV skyriaus reikalavimus. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką susijusią su dvigubu finansavimu, t. y. įvertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus, būtina įsitikinti, kad toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai

Paraiškos A dalis, B dalis

9.2.2. Išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto išlaidos yra būtinos projekto veikloms įgyvendinti ir atitinka rinkos kainas

Paraiškos A dalis, B dalis

9.2.3. Užtikrinama lėšų įsisavinimo sparta.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų įsisavinimo spartą

Paraiškos A dalis, B dalis

9.2.4. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus.

 

 

 

Kryžminis finansavimas negalimas. Būtina įsitikinti, kad projekte nenumatytos išlaidos, kurios turėtų būti finansuojamos pagal kryžminį finansavimą

Paraiškos A dalis, B dalis

9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate) (taikoma tik įgyvendinant Europos socialinio fondo projektus).

 

 

 

Netaikoma

9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus.

9.3.1. Projekto paraiškoje teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, t. y. kad iš projekto:

– negaunama pajamų;

– gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto;

– gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto.

 

 

 

Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardytų kategorijų. Detalios metodologinės rekomendacijos – EK parengtas Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects)

Paraiškos B dalis

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas finansavimo dydis.

 

 

 

Būtina įsitikinti, kad prašomas finansavimo dydis yra apskaičiuotas pajamų dydžiu sumažinus projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą

Paraiškos B dalis

VERTINTOJO PASTABOS:

Didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma, litais:

Didžiausias leistinas skirti projektui lėšų dydis, litais:

 

_________________

 


Projektų finansavimo sąlygų aprašo pagal priemonę

Nr. VP3-2.1-SAM-04-V „Ankstyva onkologinių ligų

diagnostika ir visavertis gydymas“

3 priedas

 

Produkto ir rezultato rodiklių paaiškinimai

 

Priemonės Nr. VP3-2.1-SAM-04-V „Ankstyva onkologinių ligų diagnostika ir visavertis gydymas“ produkto ir rezultato rodikliai:

 

VP/ PRIORITETAS/ UŽDAVINYS

RODIKLIO (-IŲ) PAVADINIMAS

RODIKLIO PAAIŠKINIMAS

RODIKLIO MATAVIMAS

ATSAKINGA INSTITUCIJA

BŪDAS ARBA (VNT.)

DOKUMENTAS IR INFORMACIJOS ŠALTINIS

LAIKAS

3/2/1

Rezultato rodiklis:

Pacientas – asmuo, kuris naudojasi įstaigų teikiamomis paslaugomis, nesvarbu, ar jis sveikas, ar ligonis. (Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 66-1572; 1998, Nr. 109-2995)

 

Skaičiuojami pacientai, kuriems per paskutinius kalendorinius metus buvo suteikta konkreti paslauga (pagal paslaugų kodus) konkrečioje ES paramą gavusioje sveikatos priežiūros įstaigoje, kurios visa pagal projektą numatyta atnaujinti infrastruktūra modernizuota.

Pirminis šaltinis:

 

Teritorinių ligonių kasų duomenys.

Projekto įgyvendinimo metu duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami kartu su mokėjimo prašymais kiekvieną ketvirtį, t. y. duomenis įveda projekto vykdytojai.

rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.

Pacientų, kuriems pagerėjo sveikatos priežiūros paslaugų kokybė ir prieinamumas, skaičius

 

Antriniai šaltiniai:

 

mokėjimo prašymas;

ataskaita po projekto užbaigimo.

Sveikatos priežiūros paslaugos – įstaigos ir paslaugų užsakovų susitarimu grindžiamas įstaigos veiklos rezultatas. Paslaugų užsakovais gali būti Sveikatos sistemos įstatyme nustatyti LNSS veiklos užsakovai, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys. (Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas)

Informacija apie rodiklio pasiekimą baigus įgyvendinti projektą teikiama kas metus kartu su ataskaitomis iki kiekvienų metų sausio 20 d.

Informacija po projekto įgyvendinimo pabaigos teikiama 5 metus.

 

Suminis rodiklis:

pacientas – asmuo, kuriam bent kartą per kalendorinius metus buvo suteikta (-os) paslauga (-os).

 

Skaičiuojami pacientai, pasinaudoję paramą gavusioje sveikatos priežiūros įstaigoje teikiamomis sveikatos priežiūros paslaugomis, kurių kokybės ir prieinamumo gerinimui buvo skirtas projektas.

3/2/1

Produkto rodiklis:

 

Paramą gavusių sveikatos priežiūros įstaigų skaičius

Sveikatos priežiūros įstaiga:

– įstaiga ar įmonė, šio ir kitų įstatymų bei teisės aktų nustatyta tvarka turinti teisę teikti sveikatos priežiūros paslaugas ir patarnavimus;

– įstaigos ar įmonės, kuri verčiasi kita (ne sveikatos priežiūros) veikla, filialas ar padalinys, turintis teisę teikti sveikatos priežiūros paslaugas. (Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas)

 

Laikoma, kad rodiklis pasiektas, kai modernizuojama visa projekte numatyta atskiros sveikatos priežiūros įstaigos infrastruktūra.

Sumuojamos sveikatos priežiūros įstaigos, kuriose modernizuota visa projekte numatyta atskiros sveikatos priežiūros įstaigos infrastruktūra (viena sveikatos priežiūros įstaiga kaip vienas vienetas).

Pirminiai šaltiniai:

 

sąskaitos faktūros, apmokėjimą pagrindžiantys dokumentai, priėmimo ir perdavimo aktai, statinio tinkamumo eksploatacijai aktas ir kt.

Projekto įgyvendinimo metu duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami kartu su mokėjimo prašymais kiekvieną ketvirtį, t. y. duomenis įveda projekto vykdytojai.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.

Antriniai šaltiniai:

 

mokėjimo prašymas;

galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

3/2/1

Produkto rodiklis:

 

Projektų skaičius

Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.

 

Laikoma, kad rodiklis pasiektas, kai patvirtinama galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

Sumuojami užbaigti projektai, t. y. projektai, kurių galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos buvo patvirtintos.

Pirminis šaltinis:

 

galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

 

Kas ketvirtį.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas.

 

Antrinis šaltinis:

 

mokėjimo prašymas.

 

_________________