MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL VILNIAUS, KAUNO, KLAIPĖDOS, ŠIAULIŲ IR PANEVĖŽIO TERITORINIŲ MUITINIŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2002 m. birželio 13 d. Nr. 342
Vilnius
Atsižvelgdamas į tai, kad Muitinės departamento direktoriaus 2002 m. vasario 22 d. įsakymu Nr. 98 „Dėl teritorinių muitinių reorganizavimo“ dešimt šiuo metu veikiančių teritorinių muitinių nuo 2002 m. liepos 1 d. reorganizuojamos į Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio teritorines muitines, bei vadovaudamasis Lietuvos Respublikos finansų ministro 1998 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 171 patvirtintų Muitinės departamento nuostatų 11.7 punktu,
1. Tvirtinu pridedamus:
2. Pavedu Teisės ir teisėsaugos skyriui (K. Puidokas) paskelbti šį įsakymą oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“ ir Muitinės departamento tinklapyje.
PATVIRTINTA
Muitinės departamento direktoriaus
2002 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 342
KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kauno teritorinė muitinė yra iš valstybės biudžeto finansuojama muitinės įstaiga, veikianti Muitinės departamento nustatytoje veiklos zonoje. Kauno teritorinės muitinės steigėjas yra Muitinės departamentas.
2. Kauno teritorinė muitinė organizuoja savo veiklą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Muitinės kodeksu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais muitinės veiklą, ir yra atsakinga už jų įgyvendinimą.
3. Kauno teritorinė muitinė yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą Lietuvos Respublikoje registruotame banke, antspaudą su muitinės ženklu ir savo pavadinimu, naudojasi muitinės simbolika ir atributika.
4. Kauno teritorinę muitinę sudaro vadovybė, struktūriniai padaliniai, kelio, geležinkelio, krovinių, oro uosto ir pašto postai.
5. Kauno teritorinės muitinės veiklos zoną sudaro Kauno, Alytaus, Marijampolės ir Birštono miestai, Kauno, Alytaus, Marijampolės, Raseinių, Kėdainių, Kaišiadorių, Prienų, Jonavos, Šakių, Vilkaviškio ir Lazdijų rajonai.
II. KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Svarbiausi Kauno teritorinės muitinės uždaviniai:
7.2. organizuoti ir kontroliuoti muitų tarifų taikymą, muitų ir kitų mokesčių bei valstybės rinkliavų surinkimą nustatytu laiku;
7.4. organizuoti ir vykdyti teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatymą ir tyrimą, taikyti pažeidėjams įstatymų nustatytas ekonomines ir administracines sankcijas;
7.5. užtikrinti, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse prisiimtų įsipareigojimų muitinės veiklos srityje;
8. Kauno teritorinė muitinė, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
8.1. rengia perspektyvinius ir metinius muitinės darbo planus, įgyvendinant Lietuvos muitinės veiklos strategiją;
8.2. vadovauja jos veiklos zonoje įsteigtiems muitinės postams, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jų veiklą;
8.3. vykdo per Lietuvos Respublikos muitų teritoriją gabenamų prekių, kitų vertybių, visų rūšių transporto priemonių ir keleivių muitinį tikrinimą bei dokumentų muitinį įforminimą;
8.6. įstatymų nustatyta tvarka sulaiko, konfiskuoja juridinių ir fizinių asmenų neteisėtai gabenamas prekes bei kitas vertybes ir perduoda jas realizuoti;
8.7. organizuoja ir vykdo įstatymų bei kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatymą, tyrimą bei taiko ekonomines ir administracines sankcijas;
8.8. analizuoja ir apibendrina muitinės veiklą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų taikymo praktiką ir teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų tobulinimo;
8.9. organizuoja ir kontroliuoja Kauno teritorinės muitinės struktūrinių padalinių, muitinės postų veiklą, analizuoja ir apibendrina jų veiklos rezultatus, teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų reorganizavimo, likvidavimo ar steigimo;
8.10. organizuoja ir kontroliuoja importo, eksporto muitų, kitų mokesčių ir Lietuvos muitinės kompetencijai priskirtų valstybės rinkliavų apskaičiavimą, surinkimą bei apskaitą, užtikrina jų pervedimą į valstybės biudžetą nustatytu laiku, prireikus įstatymų nustatyta tvarka išieško nesumokėtus mokesčius bei delspinigius;
8.12. renka, apdoroja ir analizuoja importo, eksporto bei tranzito statistinius duomenis ir nustatyta tvarka teikia juos Muitinės departamentui bei kitoms įstaigoms;
8.13. teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijų bei kitų ūkio subjektų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės patikrinimus, susijusius su jų atliekamomis muitinės procedūromis bei muitinės sankcionuotais veiksmais;
8.14. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo operatyvinę veiklą muitinės tarnautojų atžvilgiu, naudojasi visomis operatyvinės veiklos subjektų teisėmis bei vykdo šių subjektų pareigas;
8.15. sistemina muitinės veiklą reglamentuojančius įstatymus bei kitus teisės aktus, perduoda juos savo padaliniams bei teikia jiems metodinę bei praktinę pagalbą;
8.16. teikia asmenims informaciją apie įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymą, informuoja visuomenę apie muitinės veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;
8.17. organizuoja ir vykdo muitinės tarnautojų atranką, mokymą, kvalifikacijos kėlimą bei tarnybinės veiklos vertinimą;
8.18. vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su pasienio, teisėsaugos bei kitomis tikrinimą atliekančiomis valstybės institucijomis, visuomene;
8.20. nagrinėja fizinių bei juridinių asmenų siūlymus, pareiškimus bei skundus Kauno teritorinės muitinės veiklos klausimais, imasi priemonių nustatytiems trūkumams šalinti;
III. KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS TEISĖS
9. Kauno teritorinė muitinė, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
9.1. nustatyta tvarka teikti Muitinės departamentui siūlymus ir gauti iš jo informaciją ir išaiškinimus dėl teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymo;
9.2. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip valstybės ir savivaldybių institucijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes juos pažeisti;
9.3. teikti asmenims privalomus nurodymus pašalinti įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimus, kreiptis į Muitinės departamentą dėl pažeidimus padariusių juridinių asmenų ūkinės ir komercinės veiklos apribojimų;
9.4. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti Lietuvos Respublikos ūkio subjektų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės patikrinimus, susijusius su šių subjektų atliekamomis muitinės procedūromis;
9.5. neginčo tvarka iš skolininko arba garanto sąskaitų banke išieškoti skolą muitinei, su ja susijusius delspinigius;
9.6. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu bei Lietuvos Respublikos muitinės kodeksu areštuoti skolininko arba garanto turtą bei sąskaitas banke, jeigu mokesčių įstatymų nustatyta tvarka nesumokėti mokesčiai;
9.7. gauti teisės aktų nustatyta tvarka iš asmenų informaciją ir turimus dokumentus, susijusius su laikinuoju prekių saugojimu, muitinės procedūra (procedūromis) arba kitu muitinės sankcionuotu veiksmu (veiksmais);
IV. KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Kauno teritorinei muitinei vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
11. Kauno teritorinės muitinės viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
12. Laikinai nesant teritorinės muitinės viršininko, jo pareigas eina Muitinės departamento direktoriaus įsakymu paskirtas vienas iš teritorinės muitinės viršininko pavaduotoju.
13. Kauno teritorinės muitinės postų viršininkus skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius. Kitus Kauno teritorinės muitinės tarnautojus ir darbuotojus skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Kauno teritorinės muitinės viršininkas.
14. Muitinės tarnautojai į tarnybą Kauno teritorinėje muitinėje priimami Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto nustatyta tvarka, o kiti darbuotojai – darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Kauno teritorinės muitinės viršininkas:
15.2. tvirtina Kauno teritorinės muitinės išlaidų sąmatą ir etatų sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;
15.5. tvirtina skyrių ir muitinės postų nuostatus ir tarnautojų bei kitų darbuotojų pareigybių aprašymus;
15.6. priima sprendimus, nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose, sudaro sandorius arba tai atlikti įgalioja savo pavaduotojus arba kitus muitinės tarnautojus;
15.7. pagal savo kompetenciją nustatyta tvarka atstovauja Kauno teritorinei muitinei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose bei organizacijose arba suteikia atitinkamus įgaliojimus kitiems muitinės tarnautojams;
15.8. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais patvirtintus teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
V. KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS LĖŠOS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
16. Kauno teritorinė muitinė finansuojama iš valstybės biudžeto. Už muitinės teikiamas paslaugas Kauno teritorinė muitinė gali turėti ir nebiudžetinių lėšų, kurias naudoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
17. Kauno teritorinės muitinės viršininkas ir vyriausiasis finansininkas yra atsakingi už buhalterinės apskaitos organizavimą, finansinės atskaitomybės pateikimą laiku, už buhalterinių įrašų teisingumą, teisingą sąmatos sudarymą bei gautų lėšų naudojimą pagal paskirtį.
18. Kauno teritorinės muitinės lėšos naudojamos tarnautojų ir kitų darbuotojų darbo užmokesčiui, atsiskaitymams už komunalines ir kitas paslaugas, materialinei bazei gerinti ir kitiems sąmatoje numatytiems tikslams.
19. Darbo apmokėjimas Kauno teritorinėje muitinėje vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
VI. KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
21. Kauno teritorinę muitinę reorganizuoja ir likviduoja Muitinės departamento direktorius įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Kauno teritorinės muitinės tarnautojų priėmimo į tarnybą, perkėlimo į kitas pareigas, atleidimo iš tarnybos, stažuotės, priesaikos, tarnybinės veiklos vertinimo, skatinimo, atsakomybės, darbo apmokėjimo ir socialinių garantijų tvarką reglamentuoja Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutas bei kiti įstatymai.
PATVIRTINTA
Muitinės departamento direktoriaus
2002 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 342
PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio teritorinė muitinė yra iš valstybės biudžeto finansuojama muitinės įstaiga, veikianti Muitinės departamento nustatytoje veiklos zonoje. Panevėžio teritorinės muitinės steigėjas yra Muitinės departamentas.
2. Panevėžio teritorinė muitinė organizuoja savo veiklą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Muitinės kodeksu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais muitinės veiklą, ir yra atsakinga už jų įgyvendinimą.
3. Panevėžio teritorinė muitinė yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą Lietuvos Respublikoje registruotame banke, antspaudą su muitinės ženklu ir savo pavadinimu, naudojasi muitinės simbolika ir atributika.
4. Panevėžio teritorinę muitinę sudaro vadovybė, struktūriniai padaliniai, kelio, geležinkelio, krovinių postai.
5. Panevėžio teritorinės muitinės veiklos zoną sudaro Panevėžio miestas, Panevėžio, Biržų, Pasvalio, Kupiškio, Rokiškio, Utenos, Anykščių ir Zarasų rajonai.
II. PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Svarbiausi Panevėžio teritorinės muitinės uždaviniai:
7.2. organizuoti ir kontroliuoti muitų tarifų taikymą, muitų ir kitų mokesčių bei valstybės rinkliavų surinkimą nustatytu laiku;
7.4. organizuoti ir vykdyti teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatymą ir tyrimą, taikyti pažeidėjams įstatymų nustatytas ekonomines ir administracines sankcijas;
7.5. užtikrinti, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse prisiimtų įsipareigojimų muitinės veiklos srityje;
8. Panevėžio teritorinė muitinė, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
8.1. rengia perspektyvinius ir metinius muitinės darbo planus, įgyvendinant Lietuvos muitinės veiklos strategiją;
8.2. vadovauja jos veiklos zonoje įsteigtiems muitinės postams, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jų veiklą;
8.3. vykdo per Lietuvos Respublikos muitų teritoriją gabenamų prekių, kitų vertybių, visų rūšių transporto priemonių ir keleivių muitinį tikrinimą bei dokumentų muitinį įforminimą;
8.6. įstatymų nustatyta tvarka sulaiko, konfiskuoja juridinių ir fizinių asmenų neteisėtai gabenamas prekes bei kitas vertybes ir perduoda jas realizuoti;
8.7. organizuoja ir vykdo įstatymų bei kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatymą, tyrimą bei taiko ekonomines ir administracines sankcijas;
8.8. analizuoja ir apibendrina muitinės veiklą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų taikymo praktiką ir teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų tobulinimo;
8.9. organizuoja ir kontroliuoja Panevėžio teritorinės muitinės struktūrinių padalinių, muitinės postų veiklą, analizuoja ir apibendrina jų veiklos rezultatus, teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų reorganizavimo, likvidavimo ar steigimo;
8.10. organizuoja ir kontroliuoja importo, eksporto muitų, kitų mokesčių ir Lietuvos muitinės kompetencijai priskirtų valstybės rinkliavų apskaičiavimą, surinkimą bei apskaitą, užtikrina jų pervedimą į valstybės biudžetą nustatytu laiku, prireikus įstatymų nustatyta tvarka išieško nesumokėtus mokesčius bei delspinigius;
8.12. renka, apdoroja ir analizuoja importo, eksporto bei tranzito statistinius duomenis ir nustatyta tvarka teikia juos Muitinės departamentui bei kitoms įstaigoms;
8.13. teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijų bei kitų ūkio subjektų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės patikrinimus, susijusius su jų atliekamomis muitinės procedūromis bei muitinės sankcionuotais veiksmais;
8.14. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo operatyvinę veiklą muitinės tarnautojų atžvilgiu, naudojasi visomis operatyvinės veiklos subjektų teisėmis bei vykdo šių subjektų pareigas;
8.15. sistemina muitinės veiklą reglamentuojančius įstatymus bei kitus teisės aktus, perduoda juos savo padaliniams bei teikia jiems metodinę bei praktinę pagalbą;
8.16. teikia asmenims informaciją apie įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymą, informuoja visuomenę apie muitinės veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;
8.17. organizuoja ir vykdo muitinės tarnautojų atranką, mokymą, kvalifikacijos kėlimą bei tarnybinės veiklos vertinimą;
8.18. vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su pasienio, teisėsaugos bei kitomis tikrinimą atliekančiomis valstybės institucijomis, visuomene;
8.20. nagrinėja fizinių bei juridinių asmenų siūlymus, pareiškimus bei skundus Panevėžio teritorinės muitinės veiklos klausimais, imasi priemonių nustatytiems trūkumams šalinti;
III. PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS TEISĖS
9. Panevėžio teritorinė muitinė, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
9.1. nustatyta tvarka teikti Muitinės departamentui siūlymus ir gauti iš jo informaciją ir išaiškinimus dėl teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymo;
9.2. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip valstybės ir savivaldybių institucijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes juos pažeisti;
9.3. teikti asmenims privalomus nurodymus pašalinti įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimus, kreiptis į Muitinės departamentą dėl pažeidimus padariusių juridinių asmenų ūkinės ir komercinės veiklos apribojimų;
9.4. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti Lietuvos Respublikos ūkio subjektų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės patikrinimus, susijusius su šių subjektų atliekamomis muitinės procedūromis;
9.5. neginčo tvarka iš skolininko arba garanto sąskaitų banke išieškoti skolą muitinei, su ja susijusius delspinigius;
9.6. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu bei Lietuvos Respublikos muitinės kodeksu areštuoti skolininko arba garanto turtą bei sąskaitas banke, jeigu mokesčių įstatymų nustatyta tvarka nesumokėti mokesčiai;
9.7. gauti teisės aktų nustatyta tvarka iš asmenų informaciją ir turimus dokumentus, susijusius su laikinuoju prekių saugojimu, muitinės procedūra (procedūromis) arba kitu muitinės sankcionuotu veiksmu (veiksmais);
IV. PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Panevėžio teritorinei muitinei vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
11. Panevėžio teritorinės muitinės viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
12. Laikinai nesant teritorinės muitinės viršininko, jo pareigas eina Muitinės departamento direktoriaus įsakymu paskirtas vienas iš teritorinės muitinės viršininko pavaduotojų.
13. Panevėžio teritorinės muitinės postų viršininkus skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius. Kitus Panevėžio teritorinės muitinės tarnautojus ir darbuotojus skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Panevėžio teritorinės muitinės viršininkas.
14. Muitinės tarnautojai į tarnybą Panevėžio teritorinėje muitinėje priimami Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto nustatyta tvarka, o kiti darbuotojai – darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Panevėžio teritorinės muitinės viršininkas:
15.2. tvirtina Panevėžio teritorinės muitinės išlaidų sąmatą ir etatų sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;
15.5. tvirtina skyrių ir muitinės postų nuostatus ir tarnautojų bei kitų darbuotojų pareigybių aprašymus;
15.6. priima sprendimus, nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose, sudaro sandorius arba tai atlikti įgalioja savo pavaduotojus arba kitus muitinės tarnautojus;
15.7. pagal savo kompetenciją nustatyta tvarka atstovauja Panevėžio teritorinei muitinei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose bei organizacijose arba suteikia atitinkamus įgaliojimus kitiems muitinės tarnautojams;
15.8. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais patvirtintus teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
V. PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS LĖŠOS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
16. Panevėžio teritorinė muitinė finansuojama iš valstybės biudžeto. Už muitinės teikiamas paslaugas Panevėžio teritorinė muitinė gali turėti ir nebiudžetinių lėšų, kurias naudoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
17. Panevėžio teritorinės muitinės viršininkas ir vyriausiasis finansininkas yra atsakingi už buhalterinės apskaitos organizavimą, finansinės atskaitomybės pateikimą laiku, už buhalterinių įrašų teisingumą, teisingą sąmatos sudarymą bei gautų lėšų naudojimą pagal paskirtį.
18. Panevėžio teritorinės muitinės lėšos naudojamos tarnautojų ir kitų darbuotojų darbo užmokesčiui, atsiskaitymams už komunalines ir kitas paslaugas, materialinei bazei gerinti ir kitiems sąmatoje numatytiems tikslams.
19. Darbo apmokėjimas Panevėžio teritorinėje muitinėje vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
VI. PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
21. Panevėžio teritorinę muitinę reorganizuoja ir likviduoja Muitinės departamento direktorius įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Panevėžio teritorinės muitinės tarnautojų priėmimo į tarnybą, perkėlimo į kitas pareigas, atleidimo iš tarnybos, stažuotės, priesaikos, tarnybinės veiklos vertinimo, skatinimo, atsakomybės, darbo apmokėjimo ir socialinių garantijų tvarką reglamentuoja Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutas bei kiti įstatymai.
PATVIRTINTA
Muitinės departamento direktoriaus
2002 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 342
ŠIAULIŲ TERITORINĖS MUITINĖS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių teritorinė muitinė yra iš valstybės biudžeto finansuojama muitinės įstaiga, veikianti Muitinės departamento nustatytoje veiklos zonoje. Šiaulių teritorinės muitinės steigėjas yra Muitinės departamentas.
2. Šiaulių teritorinė muitinė organizuoja savo veiklą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Muitinės kodeksu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais muitinės veiklą, ir yra atsakinga už jų įgyvendinimą.
3. Šiaulių teritorinė muitinė yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą Lietuvos Respublikoje registruotame banke, antspaudą su muitinės ženklu ir savo pavadinimu, naudojasi muitinės simbolika ir atributika.
4. Šiaulių teritorinę muitinę sudaro vadovybė, struktūriniai padaliniai, kelio, geležinkelio, krovinių ir oro uosto postai.
5. Šiaulių teritorinės muitinės veiklos zoną sudaro Šiaulių miestas, Šiaulių, Pakruojo, Joniškio, Radviliškio, Akmenės, Kelmės, Telšių, Mažeikių ir Plungės rajonai.
II. ŠIAULIŲ TERITORINĖS MUITINĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Svarbiausi Šiaulių teritorinės muitinės uždaviniai:
7.2. organizuoti ir kontroliuoti muitų tarifų taikymą, muitų ir kitų mokesčių bei valstybės rinkliavų surinkimą nustatytu laiku;
7.4. organizuoti ir vykdyti teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatymą ir tyrimą, taikyti pažeidėjams įstatymų nustatytas ekonomines ir administracines sankcijas;
7.5. užtikrinti, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse prisiimtų įsipareigojimų muitinės veiklos srityje;
8. Šiaulių teritorinė muitinė, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
8.1. rengia perspektyvinius ir metinius muitinės darbo planus, įgyvendinant Lietuvos muitinės veiklos strategiją;
8.2. vadovauja jos veiklos zonoje įsteigtiems muitinės postams, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jų veiklą;
8.3. vykdo per Lietuvos Respublikos muitų teritoriją gabenamų prekių, kitų vertybių, visų rūšių transporto priemonių ir keleivių muitinį tikrinimą bei dokumentų muitinį įforminimą;
8.6. įstatymų nustatyta tvarka sulaiko, konfiskuoja juridinių ir fizinių asmenų neteisėtai gabenamas prekes bei kitas vertybes ir perduoda jas realizuoti;
8.7. organizuoja ir vykdo įstatymų bei kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatymą, tyrimą bei taiko ekonomines ir administracines sankcijas;
8.8. analizuoja ir apibendrina muitinės veiklą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų taikymo praktiką ir teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų tobulinimo;
8.9. organizuoja ir kontroliuoja Šiaulių teritorinės muitinės struktūrinių padalinių, muitinės postų veiklą, analizuoja ir apibendrina jų veiklos rezultatus, teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų reorganizavimo, likvidavimo ar steigimo;
8.10. organizuoja ir kontroliuoja importo, eksporto muitų, kitų mokesčių ir Lietuvos muitinės kompetencijai priskirtų valstybės rinkliavų apskaičiavimą, surinkimą bei apskaitą, užtikrina jų pervedimą į valstybės biudžetą nustatytu laiku, prireikus įstatymų nustatyta tvarka išieško nesumokėtus mokesčius bei delspinigius;
8.12. renka, apdoroja ir analizuoja importo, eksporto bei tranzito statistinius duomenis ir nustatyta tvarka teikia juos Muitinės departamentui bei kitoms įstaigoms;
8.13. teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijų bei kitų ūkio subjektų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės patikrinimus, susijusius su jų atliekamomis muitinės procedūromis bei muitinės sankcionuotais veiksmais;
8.14. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo operatyvinę veiklą muitinės tarnautojų atžvilgiu, naudojasi visomis operatyvinės veiklos subjektų teisėmis bei vykdo šių subjektų pareigas;
8.15. sistemina muitinės veiklą reglamentuojančius įstatymus bei kitus teisės aktus, perduoda juos savo padaliniams bei teikia jiems metodinę bei praktinę pagalbą;
8.16. teikia asmenims informaciją apie įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymą, informuoja visuomenę apie muitinės veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;
8.17. organizuoja ir vykdo muitinės tarnautojų atranką, mokymą, kvalifikacijos kėlimą bei tarnybinės veiklos vertinimą;
8.18. vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su pasienio, teisėsaugos bei kitomis tikrinimą atliekančiomis valstybės institucijomis, visuomene;
8.20. nagrinėja fizinių bei juridinių asmenų siūlymus, pareiškimus bei skundus Šiaulių teritorinės muitinės veiklos klausimais, imasi priemonių nustatytiems trūkumams šalinti;
III. ŠIAULIŲ TERITORINĖS MUITINĖS TEISĖS
9. Šiaulių teritorinė muitinė, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
9.1. nustatyta tvarka teikti Muitinės departamentui siūlymus ir gauti iš jo informaciją ir išaiškinimus dėl teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymo;
9.2. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip valstybės ir savivaldybių institucijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes juos pažeisti;
9.3. teikti asmenims privalomus nurodymus pašalinti įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimus, kreiptis į Muitinės departamentą dėl pažeidimus padariusių juridinių asmenų ūkinės ir komercinės veiklos apribojimų;
9.4. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti Lietuvos Respublikos ūkio subjektų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės patikrinimus, susijusius su šių subjektų atliekamomis muitinės procedūromis;
9.5. neginčo tvarka iš skolininko arba garanto sąskaitų banke išieškoti skolą muitinei, su ja susijusius delspinigius;
9.6. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu bei Lietuvos Respublikos muitinės kodeksu areštuoti skolininko arba garanto turtą bei sąskaitas banke, jeigu mokesčių įstatymų nustatyta tvarka nesumokėti mokesčiai;
9.7. gauti teisės aktų nustatyta tvarka iš asmenų informaciją ir turimus dokumentus, susijusius su laikinuoju prekių saugojimu, muitinės procedūra (procedūromis) arba kitu muitinės sankcionuotu veiksmu (veiksmais);
IV. ŠIAULIŲ TERITORINĖS MUITINĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Šiaulių teritorinei muitinei vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
11. Šiaulių teritorinės muitinės viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
12. Laikinai nesant teritorinės muitinės viršininko, jo pareigas eina Muitinės departamento direktoriaus įsakymu paskirtas vienas iš teritorinės muitinės viršininko pavaduotojų.
13. Šiaulių teritorinės muitinės postų viršininkus skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius. Kitus Šiaulių teritorinės muitinės tarnautojus ir darbuotojus skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Šiaulių teritorinės muitinės viršininkas.
14. Muitinės tarnautojai į tarnybą Šiaulių teritorinėje muitinėje priimami Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto nustatyta tvarka, o kiti darbuotojai – darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Šiaulių teritorinės muitinės viršininkas:
15.2. tvirtina Šiaulių teritorinės muitinės išlaidų sąmatą ir etatų sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;
15.5. tvirtina skyrių ir muitinės postų nuostatus ir tarnautojų bei kitų darbuotojų pareigybių aprašymus;
15.6. priima sprendimus, nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose, sudaro sandorius arba tai atlikti įgalioja savo pavaduotojus arba kitus muitinės tarnautojus;
15.7. pagal savo kompetenciją nustatyta tvarka atstovauja Šiaulių teritorinei muitinei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose bei organizacijose arba suteikia atitinkamus įgaliojimus kitiems muitinės tarnautojams;
15.8. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais patvirtintus teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
V. ŠIAULIŲ TERITORINĖS MUITINĖS LĖŠOS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
16. Šiaulių teritorinė muitinė finansuojama iš valstybės biudžeto. Už muitinės teikiamas paslaugas Šiaulių teritorinė muitinė gali turėti ir nebiudžetinių lėšų, kurias naudoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
17. Šiaulių teritorinės muitinės viršininkas ir vyriausiasis finansininkas yra atsakingi už buhalterinės apskaitos organizavimą, finansinės atskaitomybės pateikimą laiku, už buhalterinių įrašų teisingumą, teisingą sąmatos sudarymą bei gautų lėšų naudojimą pagal paskirtį.
18. Šiaulių teritorinės muitinės lėšos naudojamos tarnautojų ir kitų darbuotojų darbo užmokesčiui, atsiskaitymams už komunalines ir kitas paslaugas, materialinei bazei gerinti ir kitiems sąmatoje numatytiems tikslams.
19. Darbo apmokėjimas Šiaulių teritorinėje muitinėje vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
VI. ŠIAULIŲ TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
21. Šiaulių teritorinę muitinę reorganizuoja ir likviduoja Muitinės departamento direktorius įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Šiaulių teritorinės muitinės tarnautojų priėmimo į tarnybą, perkėlimo į kitas pareigas, atleidimo iš tarnybos, stažuotės, priesaikos, tarnybinės veiklos vertinimo, skatinimo, atsakomybės, darbo apmokėjimo ir socialinių garantijų tvarką reglamentuoja Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutas bei kiti įstatymai.
PATVIRTINTA
Muitinės departamento direktoriaus
2002 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 342
VILNIAUS TERITORINĖS MUITINĖS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus teritorinė muitinė yra iš valstybės biudžeto finansuojama muitinės įstaiga, veikianti Muitinės departamento nustatytoje veiklos zonoje. Vilniaus teritorinės muitinės steigėjas yra Muitinės departamentas.
2. Vilniaus teritorinė muitinė organizuoja savo veiklą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Muitinės kodeksu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais muitinės veiklą, ir yra atsakinga už jų įgyvendinimą.
3. Vilniaus teritorinė muitinė yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą Lietuvos Respublikoje registruotame banke, antspaudą su muitinės ženklu ir savo pavadinimu, naudojasi muitinės simbolika ir atributika.
4. Vilniaus teritorinę muitinę sudaro vadovybė, struktūriniai padaliniai, kelio, geležinkelio, krovinių, oro uosto ir pašto postai.
5. Vilniaus teritorinės muitinės veiklos zoną sudaro Vilniaus, Visagino, Elektrėnų ir Druskininkų miestai, Vilniaus, Trakų, Šalčininkų, Varėnos, Širvintų, Ukmergės, Švenčionių, Ignalinos ir Molėtų rajonai.
II. VILNIAUS TERITORINĖS MUITINĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Svarbiausi Vilniaus teritorinės muitinės uždaviniai:
7.2. organizuoti ir kontroliuoti muitų tarifų taikymą, muitų ir kitų mokesčių bei valstybės rinkliavų surinkimą nustatytu laiku;
7.4. organizuoti ir vykdyti teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatymą ir tyrimą, taikyti pažeidėjams įstatymų nustatytas ekonomines ir administracines sankcijas;
7.5. užtikrinti, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse prisiimtų įsipareigojimų muitinės veiklos srityje;
8. Vilniaus teritorinė muitinė, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
8.1. rengia perspektyvinius ir metinius muitinės darbo planus, įgyvendinant Lietuvos muitinės veiklos strategiją;
8.2. vadovauja jos veiklos zonoje įsteigtiems muitinės postams, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jų veiklą;
8.3. vykdo per Lietuvos Respublikos muitų teritoriją gabenamų prekių, kitų vertybių, visų rūšių transporto priemonių ir keleivių muitinį tikrinimą bei dokumentų muitinį įforminimą;
8.6. įstatymų nustatyta tvarka sulaiko, konfiskuoja juridinių ir fizinių asmenų neteisėtai gabenamas prekes bei kitas vertybes ir perduoda jas realizuoti;
8.7. organizuoja ir vykdo įstatymų bei kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatymą, tyrimą bei taiko ekonomines ir administracines sankcijas;
8.8. analizuoja ir apibendrina muitinės veiklą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų taikymo praktiką ir teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų tobulinimo;
8.9. organizuoja ir kontroliuoja Vilniaus teritorinės muitinės struktūrinių padalinių, muitinės postų veiklą, analizuoja ir apibendrina jų veiklos rezultatus, teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų reorganizavimo, likvidavimo ar steigimo;
8.10. organizuoja ir kontroliuoja importo, eksporto muitų, kitų mokesčių ir Lietuvos muitinės kompetencijai priskirtų valstybės rinkliavų apskaičiavimą, surinkimą bei apskaitą, užtikrina jų pervedimą į valstybės biudžetą nustatytu laiku, prireikus įstatymų nustatyta tvarka išieško nesumokėtus mokesčius bei delspinigius;
8.12. renka, apdoroja ir analizuoja importo, eksporto bei tranzito statistinius duomenis ir nustatyta tvarka teikia juos Muitinės departamentui bei kitoms įstaigoms;
8.13. teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijų bei kitų ūkio subjektų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės patikrinimus, susijusius su jų atliekamomis muitinės procedūromis bei muitinės sankcionuotais veiksmais;
8.14. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo operatyvinę veiklą muitinės tarnautojų atžvilgiu, naudojasi visomis operatyvinės veiklos subjektų teisėmis bei vykdo šių subjektų pareigas;
8.15. sistemina muitinės veiklą reglamentuojančius įstatymus bei kitus teisės aktus, perduoda juos savo padaliniams bei teikia jiems metodinę bei praktinę pagalbą;
8.16. teikia asmenims informaciją apie įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymą, informuoja visuomenę apie muitinės veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;
8.17. organizuoja ir vykdo muitinės tarnautojų atranką, mokymą, kvalifikacijos kėlimą bei tarnybinės veiklos vertinimą;
8.18. vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su pasienio, teisėsaugos bei kitomis tikrinimą atliekančiomis valstybės institucijomis, visuomene;
8.20. nagrinėja fizinių bei juridinių asmenų siūlymus, pareiškimus bei skundus Vilniaus teritorinės muitinės veiklos klausimais, imasi priemonių nustatytiems trūkumams šalinti;
III. VILNIAUS TERITORINĖS MUITINĖS TEISĖS
9. Vilniaus teritorinė muitinė, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
9.1. nustatyta tvarka teikti Muitinės departamentui siūlymus ir gauti iš jo informaciją ir išaiškinimus dėl teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymo;
9.2. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip valstybės ir savivaldybių institucijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes juos pažeisti;
9.3. teikti asmenims privalomus nurodymus pašalinti įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimus, kreiptis į Muitinės departamentą dėl pažeidimus padariusių juridinių asmenų ūkinės ir komercinės veiklos apribojimų;
9.4. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti Lietuvos Respublikos ūkio subjektų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės patikrinimus, susijusius su šių subjektų atliekamomis muitinės procedūromis;
9.5. neginčo tvarka iš skolininko arba garanto sąskaitų banke išieškoti skolą muitinei, su ja susijusius delspinigius;
9.6. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu bei Lietuvos Respublikos muitinės kodeksu areštuoti skolininko arba garanto turtą bei sąskaitas banke, jeigu mokesčių įstatymų nustatyta tvarka nesumokėti mokesčiai;
9.7. gauti teisės aktų nustatyta tvarka iš asmenų informaciją ir turimus dokumentus, susijusius su laikinuoju prekių saugojimu, muitinės procedūra (procedūromis) arba kitu muitinės sankcionuotu veiksmu (veiksmais);
IV. VILNIAUS TERITORINĖS MUITINĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Vilniaus teritorinei muitinei vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
11. Vilniaus teritorinės muitinės viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
12. Laikinai nesant teritorinės muitinės viršininko, jo pareigas eina Muitinės departamento direktoriaus įsakymu paskirtas vienas iš teritorinės muitinės viršininko pavaduotojų.
13. Vilniaus teritorinės muitinės postų viršininkus skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius. Kitus Vilniaus teritorinės muitinės tarnautojus ir darbuotojus skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Vilniaus teritorinės muitinės viršininkas.
14. Muitinės tarnautojai į tarnybą Vilniaus teritorinėje muitinėje priimami Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto nustatyta tvarka, o kiti darbuotojai – darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Vilniaus teritorinės muitinės viršininkas:
15.2. tvirtina Vilniaus teritorinės muitinės išlaidų sąmatą ir etatų sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;
15.5. tvirtina skyrių ir muitinės postų nuostatus ir tarnautojų bei kitų darbuotojų pareigybių aprašymus;
15.6. priima sprendimus, nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose, sudaro sandorius arba tai atlikti įgalioja savo pavaduotojus arba kitus muitinės tarnautojus;
15.7. pagal savo kompetenciją nustatyta tvarka atstovauja Vilniaus teritorinei muitinei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose bei organizacijose arba suteikia atitinkamus įgaliojimus kitiems muitinės tarnautojams;
15.8. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais patvirtintus teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
V. VILNIAUS TERITORINĖS MUITINĖS LĖŠOS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
16. Vilniaus teritorinė muitinė finansuojama iš valstybės biudžeto. Už muitinės teikiamas paslaugas Vilniaus teritorinė muitinė gali turėti ir nebiudžetinių lėšų, kurias naudoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
17. Vilniaus teritorinės muitinės viršininkas ir vyriausiasis finansininkas yra atsakingi už buhalterinės apskaitos organizavimą, atskaitomybės pateikimą laiku, už buhalterinių įrašų teisingumą, teisingą sąmatos sudarymą bei gautų lėšų naudojimą pagal paskirtį.
18. Vilniaus teritorinės muitinės lėšos naudojamos tarnautojų ir kitų darbuotojų darbo užmokesčiui, atsiskaitymams už komunalines ir kitas paslaugas, materialinei bazei gerinti ir kitiems sąmatoje numatytiems tikslams.
19. Darbo apmokėjimas Vilniaus teritorinėje muitinėje vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
VI. VILNIAUS TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
21. Vilniaus teritorinę muitinę reorganizuoja ir likviduoja Muitinės departamento direktorius įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Vilniaus teritorinės muitinės tarnautojų priėmimo į tarnybą, perkėlimo į kitas pareigas, atleidimo iš tarnybos, stažuotės, priesaikos, tarnybinės veiklos vertinimo, skatinimo, atsakomybės, darbo apmokėjimo ir socialinių garantijų tvarką reglamentuoja Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutas bei kiti įstatymai.
PATVIRTINTA
Muitinės departamento direktoriaus
2002 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 342
KLAIPĖDOS TERITORINĖS MUITINĖS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Klaipėdos teritorinė muitinė yra iš valstybės biudžeto finansuojama muitinės įstaiga, veikianti Muitinės departamento nustatytoje veiklos zonoje. Klaipėdos teritorinės muitinės steigėjas yra Muitinės departamentas.
2. Klaipėdos teritorinė muitinė organizuoja savo veiklą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Muitinės kodeksu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais muitinės veiklą, ir yra atsakinga už jų įgyvendinimą.
3. Klaipėdos teritorinė muitinė yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą Lietuvos Respublikoje registruotame banke, antspaudą su muitinės ženklu ir savo pavadinimu, naudojasi muitinės simbolika ir atributika.
4. Klaipėdos teritorinę muitinę sudaro vadovybė, struktūriniai padaliniai, kelio, geležinkelio, krovinių, jūrų uosto, Palangos oro uosto postai.
5. Klaipėdos teritorinės muitinės veiklos zoną sudaro Klaipėdos, Palangos ir Neringos miestai, Klaipėdos, Skuodo, Kretingos, Jurbarko, Tauragės, Šilutės ir Šilalės rajonai.
II. KLAIPĖDOS TERITORINĖS MUITINĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Svarbiausi Klaipėdos teritorinės muitinės uždaviniai:
7.2. organizuoti ir kontroliuoti muitų tarifų taikymą, muitų ir kitų mokesčių bei valstybės rinkliavų surinkimą nustatytu laiku;
7.4. organizuoti ir vykdyti teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatymą ir tyrimą, taikyti pažeidėjams įstatymų nustatytas ekonomines ir administracines sankcijas;
7.5. užtikrinti, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse prisiimtų įsipareigojimų muitinės veiklos srityje;
8. Klaipėdos teritorinė muitinė, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
8.1. rengia perspektyvinius ir metinius muitinės darbo planus, įgyvendinant Lietuvos muitinės veiklos strategiją;
8.2. vadovauja jos veiklos zonoje įsteigtiems muitinės postams, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jų veiklą;
8.3. vykdo per Lietuvos Respublikos muitų teritoriją gabenamų prekių, kitų vertybių, visų rūšių transporto priemonių ir keleivių muitinį tikrinimą bei dokumentų muitinį įforminimą;
8.6. įstatymų nustatyta tvarka sulaiko, konfiskuoja juridinių ir fizinių asmenų neteisėtai gabenamas prekes bei kitas vertybes ir perduoda jas realizuoti;
8.7. organizuoja ir vykdo įstatymų bei kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, pažeidimų prevenciją, nustatymą, tyrimą bei taiko ekonomines ir administracines sankcijas;
8.8. analizuoja ir apibendrina muitinės veiklą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų taikymo praktiką ir teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų tobulinimo;
8.9. organizuoja ir kontroliuoja Klaipėdos teritorinės muitinės struktūrinių padalinių, muitinės postų veiklą, analizuoja ir apibendrina jų veiklos rezultatus, teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų reorganizavimo, likvidavimo ar steigimo;
8.10. organizuoja ir kontroliuoja importo, eksporto muitų, kitų mokesčių ir Lietuvos muitinės kompetencijai priskirtų valstybės rinkliavų apskaičiavimą, surinkimą bei apskaitą, užtikrina jų pervedimą į valstybės biudžetą nustatytu laiku, prireikus įstatymų nustatyta tvarka išieško nesumokėtus mokesčius bei delspinigius;
8.12. renka, apdoroja ir analizuoja importo, eksporto bei tranzito statistinius duomenis ir nustatyta tvarka teikia juos Muitinės departamentui bei kitoms įstaigoms;
8.13. teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijų bei kitų ūkio subjektų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės patikrinimus, susijusius su jų atliekamomis muitinės procedūromis bei muitinės sankcionuotais veiksmais;
8.14. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo operatyvinę veiklą muitinės tarnautojų atžvilgiu, naudojasi visomis operatyvinės veiklos subjektų teisėmis bei vykdo šių subjektų pareigas;
8.15. sistemina muitinės veiklą reglamentuojančius įstatymus bei kitus teisės aktus, perduoda juos savo padaliniams bei teikia jiems metodinę bei praktinę pagalbą;
8.16. teikia asmenims informaciją apie įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymą, informuoja visuomenę apie muitinės veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;
8.17. organizuoja ir vykdo muitinės tarnautojų atranką, mokymą, kvalifikacijos kėlimą bei tarnybinės veiklos vertinimą;
8.18. vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su pasienio, teisėsaugos bei kitomis tikrinimą atliekančiomis valstybės institucijomis, visuomene;
8.20. nagrinėja fizinių bei juridinių asmenų siūlymus, pareiškimus bei skundus Klaipėdos teritorinės muitinės veiklos klausimais, imasi priemonių nustatytiems trūkumams šalinti;
III. KLAIPĖDOS TERITORINĖS MUITINĖS TEISĖS
9. Klaipėdos teritorinė muitinė, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
9.1. nustatyta tvarka teikti Muitinės departamentui siūlymus ir gauti iš jo informaciją ir išaiškinimus dėl teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymo;
9.2. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip valstybės ir savivaldybių institucijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taip pat reikalauti pašalinti priežastis, sudarančias galimybes juos pažeisti;
9.3. teikti asmenims privalomus nurodymus pašalinti įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimus, kreiptis į Muitinės departamentą dėl pažeidimus padariusių juridinių asmenų ūkinės ir komercinės veiklos apribojimų;
9.4. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti Lietuvos Respublikos ūkio subjektų komercinės ir ūkinės veiklos, jos apskaitos, finansinės atskaitomybės patikrinimus, susijusius su šių subjektų atliekamomis muitinės procedūromis;
9.5. neginčo tvarka iš skolininko arba garanto sąskaitų banke išieškoti skolą muitinei, su ja susijusius delspinigius;
9.6. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu bei Lietuvos Respublikos muitinės kodeksu areštuoti skolininko arba garanto turtą bei sąskaitas banke, jeigu mokesčių įstatymų nustatyta tvarka nesumokėti mokesčiai;
9.7. gauti teisės aktų nustatyta tvarka iš asmenų informaciją ir turimus dokumentus, susijusius su laikinuoju prekių saugojimu, muitinės procedūra (procedūromis) arba kitu muitinės sankcionuotu veiksmu (veiksmais);
IV. KLAIPĖDOS TERITORINĖS MUITINĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Klaipėdos teritorinei muitinei vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
11. Klaipėdos teritorinės muitinės viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius.
12. Laikinai nesant teritorinės muitinės viršininko, jo pareigas eina Muitinės departamento direktoriaus įsakymu paskirtas vienas iš teritorinės muitinės viršininko pavaduotojų.
13. Klaipėdos teritorinės muitinės postų viršininkus skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Muitinės departamento direktorius. Kitus Klaipėdos teritorinės muitinės tarnautojus ir darbuotojus skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Klaipėdos teritorinės muitinės viršininkas.
14. Muitinės tarnautojai į tarnybą Klaipėdos teritorinėje muitinėje priimami Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto nustatyta tvarka, o kiti darbuotojai – darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Klaipėdos teritorinės muitinės viršininkas:
15.2. tvirtina Klaipėdos teritorinės muitinės išlaidų sąmatą ir etatų sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;
15.5. tvirtina skyrių ir muitinės postų nuostatus ir tarnautojų bei kitų darbuotojų pareigybių aprašymus;
15.6. priima sprendimus, nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose, sudaro sandorius arba tai atlikti įgalioja savo pavaduotojus arba kitus muitinės tarnautojus;
15.7. pagal savo kompetenciją nustatyta tvarka atstovauja Klaipėdos teritorinei muitinei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose bei organizacijose arba suteikia atitinkamus įgaliojimus kitiems muitinės tarnautojams;
15.8. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais patvirtintus teisės aktus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;
V. KLAIPĖDOS TERITORINĖS MUITINĖS LĖŠOS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
16. Klaipėdos teritorinė muitinė finansuojama iš valstybės biudžeto. Už muitinės teikiamas paslaugas Klaipėdos teritorinė muitinė gali turėti ir nebiudžetinių lėšų, kurias naudoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
17. Klaipėdos teritorinės muitinės viršininkas ir vyriausiasis finansininkas yra atsakingi už buhalterinės apskaitos organizavimą, finansinės atskaitomybės pateikimą laiku, už buhalterinių įrašų teisingumą, teisingą sąmatos sudarymą bei gautų lėšų naudojimą pagal paskirtį.
18. Klaipėdos teritorinės muitinės lėšos naudojamos tarnautojų ir kitų darbuotojų darbo užmokesčiui, atsiskaitymams už komunalines ir kitas paslaugas, materialinei bazei gerinti ir kitiems sąmatoje numatytiems tikslams.
19. Darbo apmokėjimas Klaipėdos teritorinėje muitinėje vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
VI. KLAIPĖDOS TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
21. Klaipėdos teritorinę muitinę reorganizuoja ir likviduoja Muitinės departamento direktorius įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Klaipėdos teritorinės muitinės tarnautojų priėmimo į tarnybą, perkėlimo į kitas pareigas, atleidimo iš tarnybos, stažuotės, priesaikos, tarnybinės veiklos vertinimo, skatinimo, atsakomybės, darbo apmokėjimo ir socialinių garantijų tvarką reglamentuoja Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutas bei kiti įstatymai.