VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO

Į S A K Y M A S

 

DĖL VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO 2008 M. LIEPOS 29 D. ĮSAKYMO Nr. 2B-290 „DĖL TECHNINIŲ MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ REIKALAVIMŲ“ PAKEITIMO

 

2013 m. balandžio 25 d. Nr. 2B-105

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus, patvirtintus Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 2B-290 „Dėl Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų“ (Žin., 2008, Nr. 88-3550; 2013, Nr. 7-312):

1.1. papildau 1 priedą 1.1.3 ir 1.1.4 punktais:

1.1.3. Priekabos stabdžių sistema turi būti tokia, kad, nutrūkus sukabinimo įtaisui, kai priekaba juda, ji būtų stabdoma automatiškai. Šis reikalavimas netaikomas priekabai, kurios didžiausia masė neviršija 1,5 tonos, jeigu šioje priekaboje, be pagrindinio sukabinimo įtaiso, papildomai yra antrinių sukabinimo įtaisų (grandinė, lynas ir pan.), kurie, atsijungus pagrindiniam sukabinimo įtaisui, neleidžia vilkčiai liesti žemės ir leidžia valdyti priekabos judėjimo kryptį.

1.1.4. Priekaboje, kurios konstrukcijoje nenumatyta stabdymo sistema, pagrindinis sukabinimo įtaisas turi būti dubliuojamas su papildomu (antriniu) sukabinimo įtaisu: grandine, lynu ir pan., kuris, atsijungus pagrindiniam sukabinimo įtaisui, neleistų vilkčiai liesti žemės ir sudarytų galimybę valdyti priekabos judėjimo kryptį.“

1.2. papildau 1 priedą 1.3.20 punktu:

1.3.20. M1 klasės transporto priemonėse, kuriose didžiausia masė neviršija 3 500 kg, ir N1 klasės transporto priemonėse, kurios privalomajai techninei apžiūrai Lietuvos Respublikoje pirmą kartą buvo pateiktos iki 2013 m. kovo 1 d., gali nebūti stabdymo jėgų reguliatoriaus, jeigu galinės ašies stabdymo jėga ne didesnė kaip 80 proc. priekinės ašies stabdymo jėgos.“

1.3. papildau 1 priedą 4.22 ir 4.23 punktais:

4.22. Jei transporto priemonėje yra gamintojo įrengtas šviesos lygio reguliavimo įtaisas, jis turi veikti. Rankiniu būdu valdomą reguliavimo įtaisą turi būti įmanoma valdyti vairuotojui sėdint įprastinėje padėtyje.

4.23. N2 klasės transporto priemonės, kurių bendroji masė didesnė kaip 7,5 t, N3 klasės transporto priemonės (išskyrus balninius vilkikus), M2 ir M3 klasių transporto priemonės (II ir III grupių sujungti autobusai), O1, O2 ir O3 klasių transporto priemonės (priekabos / puspriekabės), kurių ilgis (įskaitant grąžulą) didesnis kaip 8 m, ir O4 klasės transporto priemonės (priekabos / puspriekabės) turi būti paženklintos sertifikuotais ilgų ir sunkių transporto priemonių skiriamaisiais ženklais pagal JT EEK taisyklės Nr. 70 nustatytus reikalavimus.“

1.4. papildau 1 priedą 6.9 punktu:

6.9. Motorinės transporto priemonės vairuotojo durų stiklo kėliklis turi veikti.“

1.5. išdėstau 1 priedo 2 priedėlio pastabas taip:

(ženklai) M1 ir N1 klasių mokomosiose transporto priemonėse turi būti įrengtas išorinis veidrodis vairuotojui dešinėje pusėje ir papildomai po vieną išorinį veidrodį instruktoriui iš abiejų pusių.

Aprašas: e2cdc8310504b77f91d74828c0ccb64dAprašas: Untitled2Aprašas: mokomasis(ženklai) M2, M3, N2 ir N3 klasių mokomosiose transporto priemonėse papildomai privalo būti įrengta po vieną išorinį veidrodį instruktoriui iš abiejų pusių, netaikoma N2 ir N3 klasių mokomosioms transporto priemonėms, kuriose įrengti IV klasės veidrodžiai abiejose pusėse.

Aprašas: Untitled(ženklas) L1e ir L2e, taip pat L1 ir L2 klasių transporto priemonėse turi būti įrengta po vieną veidrodį kairėje pusėje; netaikoma transporto priemonėms, pagamintoms iki 1960 m. sausio 1 d., ir istorinėms motorinėms transporto priemonėms.

Aprašas: Untitled(ženklas) L3e, L4e, L5e, L6e, L7e, taip pat L3, L4, L5 klasių transporto priemonėse turi būti įrengti veidrodžiai iš abiejų pusių; netaikoma transporto priemonėms, pagamintoms iki 1960 m. sausio 1 d., ir istorinėms motorinėms transporto priemonėms.“

 

______________

1.6. išdėstau 2 priedo 1.1 punktą taip:

1.1. Transporto priemonės stabdymo įrangos mechaninė būklė ir veikimas

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

DE

1.1.1. Darbinių stabdžių pedalo ir (arba) ranka valdomos svirties ašies įtvaras

Vizuali stabdžių sistemos sudedamųjų dalių apžiūra valdant įtaisus.

Pastaba. Transporto priemonės, kuriose įrengtos stabdžių sistemos su stiprintuvais, turi būti tikrinamos išjungus variklį.

a) Įvarža ašies įtvare pernelyg didelė (sunkesnis valdymas)

 

X

 

b) Ašies įtvaro susidėvėjimas pernelyg didelis arba per didelis laisvumas ašies įtvare

 

X

 

1.1.2. Pedalo ir (arba) ranka valdomos svirties būklė ir stabdžių valdymo įtaiso eiga

Stabdžių sistemos sudedamųjų dalių vizuali apžiūra valdant įtaisus.

Pastaba. Transporto priemonės, kuriose įrengtos stabdžių sistemos su stiprintuvais, turėtų būti tikrinamos išjungus variklį.

a) Laisvoji eiga pernelyg didelė arba nepakankama

 

X

 

b) Atleistas stabdžių valdymo įtaisas negrįžta į pradinę padėtį arba grįžimas yra pernelyg uždelstas

X

X

 

c) Ant stabdžių paminos nėra apsaugos nuo slydimo, apsauga prastai pritvirtinta arba glotniai nusidėvėjusi

X

 

 

1.1.3. Vakuuminis siurblys arba kompresorius ir rezervuarai

Vizuali įprastu darbiniu slėgiu veikiančių stabdžių sistemos sudedamųjų dalių apžiūra.

Tikrinamas laikas, per kurį pasiekiamas saugiam stabdžių sistemos veikimui reikalingas (nustatytas) vakuumas arba slėgis, taip pat patikrinamas įspėjamojo įtaiso, daugiakanalio apsauginio vožtuvo ir viršslėgio vožtuvo veikimas.

a) Įsijungus įspėjamajam įtaisui (arba kai manometras rodo pavojingą ribą) oro slėgio arba vakuumo nepakanka bent dviem stabdymams atlikti

 

X

X

b) Pernelyg ilgas oro slėgio arba vakuumo, kurių reikia saugiam darbiniam režimui pasiekti, susidarymo laikas (a)

 

X

 

c) Neveikia stabdžių kontūrų (daugiakanalis) apsauginis vožtuvas arba viršslėgio vožtuvas

 

X

 

d) Yra oro nuotėkis, dėl kurio pastebimai sumažėja slėgis, arba girdimas oro nuotėkis

 

X

 

e) Yra išorinis pažeidimas, kuris gali turėti įtakos stabdžių sistemos veikimui

 

X

X

1.1.4. Sistemos kritinio slėgio įspėjamasis įtaisas arba manometras

Veikimo patikrinimas

Sistemos kritinio slėgio įspėjamasis įtaisas arba manometras veikia blogai arba yra sugedęs

X

X

 

1.1.5. Rankiniu būdu valdomų stabdžių vožtuvas (valdymo įtaisas)

Vizuali stabdžių sistemos sudedamųjų dalių apžiūra valdant įtaisus

a) Valdymo įtaisas yra sulūžęs, pažeistas arba pernelyg susidėvėjęs

 

X

 

b) Vožtuvo valdymas nepatikimas arba vožtuvas nepatikimas

 

X

 

c) Išklibusios jungtys arba yra nuotėkis iš sistemos

 

X

 

d) Netinkamas veikimas

 

X

 

1.1.6. Stovėjimo stabdžio valdiklis, valdymo svirtis, stovėjimo stabdžio reketinis mechanizmas, elektroninis stovėjimo stabdys

Vizuali stabdžių sistemos sudedamųjų dalių apžiūra valdant įtaisus

a) Reketinis mechanizmas neužsifiksuoja arba reketinio mechanizmo veikimas nepatikimas – prašoka

 

X

 

b) Svirties ašies įtvaro arba reketinio mechanizmo nusidėvėjimas pernelyg didelis

X

X

 

c) Pernelyg didelė svirties eiga, iš kurios galima spręsti, kad sureguliuota netinkamai

 

X

 

d) Valdiklio nėra, valdiklis pažeistas arba neveikia

 

X

 

e) Netinkamas veikimas, įspėjamasis indikatorius rodo netinkamą veikimą (gedimą)

 

X

 

1.1.7. Stabdžių sistemos vožtuvai, čiaupai (koja valdomų stabdžių vožtuvai, čiaupai, apsauginiai vožtuvai, slėgio reguliatoriai)

Vizuali stabdžių sistemos sudedamųjų dalių apžiūra valdant įtaisus

a) Vožtuvas ar čiaupas pažeistas arba nesandarus (yra oro nuotėkis)

 

X

X

b) Pernelyg didelis alyvos nuotėkis iš kompresoriaus

X

 

 

c) Vožtuvas ar čiaupas nesaugus (nepatikimas) arba netinkamai įrengtas

 

X

 

d) Hidraulinių stabdžių skysčio nutekėjimas

 

X

X

1.1.8. Priekabos stabdžių jungtys (elektrinės ir pneumatinės)

Atjungiama ir prijungiama stabdžių sistemos jungtis, kuria priekaba prijungiama prie transporto priemonės

a) Čiaupas arba automatinio sandarinimo vožtuvas pažeistas (nepatikimai sandarus)

X

X

 

b) Čiaupas arba vožtuvas nesaugus (nepatikimas), netinkamai įrengtas arba jungiamosios galvutės nustatyta tvarka nepažymėtos

X

X

 

c) Yra nuotėkis

 

X

X

d) Neveikia arba veikia netinkamai

 

X

X

1.1.9. Energijos kaupikliai (vakuuminiai rezervuarai, suspausto oro balionai)

Vizuali apžiūra

a) Energijos kaupiklis apgadintas, pažeistas korozijos arba nesandarus

X

X

 

b) Kondensato išleidimo iš suspausto oro baliono čiaupas neveikia

X

X

 

c) Suspausto oro balionas nesaugus (nepatikimas), netinkamai remontuotas arba netinkamai įrengtas

 

X

 

1.1.10. Stabdžių stiprintuvas, pagrindinis stabdžių cilindras (hidraulinė stabdžių sistema)

Vizuali stabdžių sistemos sudedamųjų dalių apžiūra valdant įtaisus

a) Stabdžių stiprintuvas pažeistas, neveikia arba veikia blogai

 

X

 

b) Pagrindinis stabdžių cilindras pažeistas arba jis nesandarus

 

X

X

c) Pagrindinis stabdžių cilindras nesaugus (nepatikimas)

 

X

X

d) Trūksta stabdžių skysčio

X

X

 

e) Nėra pagrindinio stabdžių cilindro rezervuaro dangtelio, dangtelis pažeistas arba netinkamas

X

 

 

f) Signalinė stabdžių skysčio lemputė (indikatorius) neveikia arba rodo trūkumą

X

 

 

g) Neteisingai veikia arba neveikia stabdžių skysčio lygio įspėjamasis įtaisas

X

 

 

1.1.11. Standūs stabdžių sistemos vamzdeliai

Naudojamos stabdžių sistemos sudedamųjų dalių vizuali apžiūra

a) Yra lūžimo arba įtrūkimo pavojus

 

X

X

b) Iš vamzdelių arba jungčių yra nuotėkis

 

X

X

c) Vamzdeliai pažeisti arba per daug paveikti korozijos

 

X

X

d) Vamzdeliai įrengti netinkamai ir (arba) įrengti netinkamoje vietoje

X

X

 

1.1.12. Lanksčios stabdžių sistemos žarnelės

Naudojamos stabdžių sistemos sudedamųjų dalių vizuali apžiūra

a) Yra plyšimo arba įtrūkimo pavojus

 

X

X

b) Žarnelės pažeistos, pratrintos, susuktos arba per trumpos

X

X

 

c) Iš žarnelių arba jungčių yra nuotėkis

 

X

X

d) Veikiant slėgiui žarnelė (-ės) išsipučia

 

X

X

e) Žarnelės suskirdusios ar porėtos (matyti kordas)

 

X

 

1.1.13. Stabdžių trinkelės

Vizuali apžiūra

a) Antdėklas arba trinkelė per daug nusidėvėję

 

X

X

b) Antdėklas arba trinkelė nešvarūs (užteršti alyva, tepalu ir t. t.)

 

X

X

c) Antdėklo arba trinkelės nėra

 

 

X

1.1.14. Stabdžių būgnai, stabdžių diskai

Vizuali apžiūra

a) Būgnas arba diskas per daug nusidėvėjęs, per daug sueižėjęs, įtrūkęs, nesaugus (nepatikimas)

 

X

X

b) Būgnas arba diskas nešvarus (užterštas alyva, tepalu ir pan.)

 

X

 

c) Būgno arba disko nėra

 

 

X

d) Prie rato esanti stabdžių tvirtinimo plokštė nesaugi (nepatikima)

 

X

 

1.1.15. Stabdžių sistemos lynai, traukės, svirtys, jungtys

Naudojamos stabdžių sistemos sudedamųjų dalių vizuali apžiūra

a) Lynas pažeistas, susuktas ar užmegztas

 

X

X

b) Sudedamoji dalis per daug nusidėvėjusi ar pažeista korozijos

 

X

X

c) Lynas, traukė arba jungtis nesaugi (nepatikima)

 

X

 

d) Pažeista lyno kreipiančiosios sistemos dalis (šarvas, ritinėlis, kanalas ar pan.)

 

X

 

e) Ribojamas laisvas stabdžių sistemos veikimas (nepaslankūs ir (ar) pernelyg užveržti sujungimai, paslankios dalys užspaustos, judėjimo lauke yra kliuvinių)

 

X

 

f) Pernelyg didelė svirties ar traukės eiga dėl blogo sureguliavimo ir (ar) susidėvėjimo

 

X

 

1.1.16. Stabdžių cilindrai prie ratų (įskaitant stabdžių kameras, spyruoklinius energijos akumuliatorius ir hidraulinius cilindrus)

Naudojamos stabdžių sistemos sudedamųjų dalių vizuali apžiūra

a) Stabdžių cilindras įtrūkęs ar kitaip sugadintas

 

X

X

b) Yra nuotėkis

 

X

X

c) Stabdžių cilindras nesaugus (nepatikimas) arba netinkamai įrengtas

 

X

X

d) Stabdžių cilindras pernelyg pažeistas korozijos

 

X

X

e) Darbinio stūmoklio arba diafragmos eiga nepakankama arba per didelė

 

X

X

f) Purvasaugių nėra arba jie labai pažeisti (neveiksmingi, nefunkcionalūs)

X

X

 

1.1.17. Stabdymo jėgos reguliatorius

Naudojamos stabdžių sistemos sudedamųjų dalių vizuali apžiūra

a) Valdymo mechanizmas (svirčių ir traukių sistema) pažeistas ar sugedęs

 

X

 

b) Sureguliuotas netinkamai

 

X

 

c) Reguliatorius užsikirtęs, stringa arba neveikia

 

X

 

d) Reguliatoriaus nėra (a)

 

X

 

e) Reguliatoriaus lentelės nėra

X

 

 

f) Duomenys neįskaitomi arba neatitinka nustatytų reikalavimų (a)

X

 

 

1.1.18. Automatinis tarpo reguliatorius ir indikatorius

Vizuali apžiūra

a) Reguliatorius sugadintas, stringa arba pernelyg didelė jo eiga, indikatorius rodo pernelyg didelį susidėvėjimą arba neteisingą sureguliavimą

 

X

 

b) Reguliatorius turi trūkumų, galinčių turėti įtakos jo veiksmingumui

 

X

 

c) Reguliatorius netinkamai įrengtas arba pakeistas

 

X

 

1.1.19. Dilimui atspari stabdžių

sistema (jeigu įrengta arba jeigu privalo būti įrengta)

Vizuali apžiūra

a) Jungtys arba įrengimas nesaugūs (nepatikimi)

X

X

 

b) Sistema sugedusi arba jos nėra

 

X

 

1.1.20. Automatinis priekabos stabdžių veikimas

Atjungiama stabdžių sistemos jungtis, kuria priekaba prijungiama prie transporto priemonės

Atjungus priekabos pneumatinės stabdžių sistemos jungtį, priekabos stabdžiai automatiškai nesuveikia

 

 

X

1.1.21. Bendras stabdžių sistemos įrengimas ir būklė

Vizuali apžiūra

a) Kiti sistemos įtaisai (pvz., aušinimo skysčio siurblys, oro džiovintuvas ir pan.) sugedę, pažeisti iš išorės arba paveikti korozijos taip, kad tai gali turėti neigiamos įtakos stabdžių sistemos veikimui

 

X

X

b) Oro arba aušinimo skysčio nuotėkis

X

X

 

c) Sudedamoji dalis nesaugi, netinkamai sumontuota ar nepatikimai pritvirtinta

 

X

 

d) Netinkamas stabdžių sistemos sudedamųjų dalių remontas arba konstrukcijos pakeitimas

 

X

X

1.1.22. Kontroliniai antgaliai (jeigu sumontuoti arba turi būti sumontuoti)

Vizuali apžiūra

a) Nėra

 

X

 

b) Pažeistos, netinkamos naudoti arba nesandarios

X

X

 

 

“;

 

1.7. išdėstau 2 priedo 4.1 punktą taip:

4.1. Priekiniai žibintai (artimosios ir tolimosios šviesos)

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

DE

4.1.1. Būklė ir veikimas

Vizuali apžiūra ir veikimo patikra

a) Nešviečia, nėra šviesos šaltinio arba skleidžiama šviesa (šviesos srauto (spindulio) fotometrinės charakteristikos) neatitinka nustatytų reikalavimų (a)

X

X

 

b) Projekcinės sistemos (reflektorius, lęšis ir (ar) sklaidytuvas) nėra arba ji netinkamos būklės, netinkamai funkcionuoja

X

X

 

c) Žibintai ir (ar) jų elementai nepritvirtinti arba pritvirtinti netinkamai, nepatikimai

 

X

 

4.1.2. Sureguliavimas

Naudojant priekinio žibinto reguliavimo įtaisą arba ekraną nustatoma kiekvieno priekinio žibinto skleidžiamos artimosios šviesos horizontalioji kryptis

a) Skleidžiamos šviesos srauto (spindulio) pokrypis (žibinto sureguliavimas) neatitinka nustatytų reikalavimų (a)

 

X

 

4.1.3. Įjungimas ir jungikliai

Vizuali apžiūra ir veikimo patikra

a) Jungiklis neveikia arba žibintų įjungimas ir (ar) vienu metu įsijungiančių žibintų skaičius neatitinka nustatytų reikalavimų (a)

X

X

 

b) Jungiklis sugadintas, netinkamas ir (ar) netinkamai veikia

 

X

 

4.1.4. Atitiktis reikalavimams (a)

Vizuali apžiūra ir veikimo patikra

a) Žibintas, jo skleidžiamos šviesos spalva arba stiprumas, žibinto padėtis, išdėstymas neatitinka nustatytų reikalavimų (a)

X

X

 

b) Ant sklaidytuvo, lęšio arba šviesos šaltinio yra pašalinių medžiagų (dažai, gaubtai ar kita), kurios akivaizdžiai mažina skleidžiamos šviesos stiprumą arba spalvą

X

X

 

c) Žibinte panaudotas nenumatytas šviesos šaltinis 

 

X

 

4.1.5. Lygio reguliavimo įtaisai (jeigu privalomi) (b) (c)

Vizuali apžiūra ir veikimo patikra

a) Lygio reguliavimo įtaisas (-ai) neveikia arba turi akivaizdžių netinkamo veikimo požymių

 

X

 

b) Rankiniu būdu valdomo lygio reguliavimo įtaiso neįmanoma valdyti vairuotojui sėdint įprastinėje padėtyje

 

X

 

4.1.6. Priekinio žibinto valymo arba apiplovimo įtaisas (jeigu privalomas)

Vizuali apžiūra ir veikimo patikra

Įtaisas neveikia

X

X

 

 

“;

 

1.8. išdėstau 2 priedo 6.2 punktą taip:

6.2. Kabina ir kėbulas

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

DE

6.2.1. Būklė

Vizuali apžiūra

a) Išorinio paviršiaus skydas, sudedamoji dalis turi pažeidimų, yra atsiknoję, nepatikimai pritvirtinti ar tokios formos, kad padidėja sužalojimo pavojus

 

X

X

b) Kėbulo arba kabinos statramsčiai nesaugūs (nepatikimi)

 

X

X

c) Į saloną (kėbulo, kabinos vidų) iš variklio skyriaus patenka kenksmingos dujos (garai, deginiai, dūmai ir pan.)

 

X

X

d) Netinkamas remontas arba konstrukcijos pakeitimas

 

X

X

6.2.2. Įrengimas, montavimas

Vizuali virš duobės arba ant keltuvo pastatytos transporto priemonės apžiūra

a) Kėbulas arba kabina nesaugūs (nepatikimi)

 

X

X

b) Kėbulas arba kabina ant važiuoklės įrengtas (-a) netinkamai (nesimetriškai išdėstytas (-a), persikreipęs (-usi) ir (ar) pan.)

 

X

 

c) Kėbulo arba kabinos sujungimas su važiuokle arba laikančiąja konstrukcija nesaugus, nepatikimas, pritvirtinta ne visuose numatytuose tvirtinimo taškuose

 

X

X

d) Tvirtinimo vietos laikančiajame kėbule pernelyg pažeistos korozijos

 

X

X

6.2.3. Durys ir durų užraktai

Vizuali apžiūra

a) Sunkus durų atidarymas ar uždarymas

 

X

 

b) Durys gali netikėtai atsidaryti ir (ar) likti neuždarytos, nepatikimai fiksuojasi uždarytos

 

X

X

c) Durų, statramsčių, vyrių, spynų nėra (trūksta), jie yra išklibę arba turi kitų pažeidimų, galinčių turėti įtakos saugiam transporto priemonės eksploatavimui

X

X

 

6.2.4. Dugnas

Vizuali virš duobės arba ant keltuvo pastatytos transporto priemonės apžiūra

Dugnas nesaugus, netvirtas arba labai apgadintas

 

X

X

6.2.5. Vairuotojo sėdynė

Vizuali apžiūra

a) Sėdynė išklibusi ar pažeista sėdynės konstrukcija (sėdynė persikreipusi, pernelyg įdubusi ir pan.)

 

X

X

b) Sėdynės reguliavimo mechanizmas neveikia arba veikia blogai (nepatikimai fiksuoja, prašoka ar pan.)

 

X

X

6.2.6. Kitos (keleivių) sėdynės

Vizuali apžiūra

a) Sėdynės nesaugios (nepatikimos) arba turi pažeidimų, didinančių susižalojimo riziką

X

X

 

b) Sėdynių įrengimas neatitinka nustatytų reikalavimų (a)

X

X

 

6.2.7. Valdymo įtaisai

Vizuali apžiūra ir veikimo patikra

Kuris nors su saugiu transporto priemonės eksploatavimu susijęs valdymo įtaisas neveikia, veikia netinkamai arba neatitinka nustatytų reikalavimų (a)

 

X

X

6.2.8. Kabinos laipteliai

Vizuali apžiūra

a) Laiptelis arba jo rėmas (korpusas) nesaugus

X

X

 

b) Laiptelis arba jo rėmas (korpusas) yra tokios būklės, kad jais lipant galima susižeisti

 

X

 

6.2.9. Kiti vidaus ir išorės įtaisai, įranga

Vizuali apžiūra

a) Kiti vidaus ir (ar) išorės įtaisai arba įranga pritvirtinti netinkamai, nesaugiai (nepatikimai)

 

X

 

b) Kiti vidaus ir (ar) išorės įtaisai arba įranga neatitinka nustatytų reikalavimų (a)

X

X

 

c) Nutekėjimas iš hidraulinės sistemos ar įrangos

X

X

 

d) Neveikia vairuotojo durų stiklo kėliklis

 

X

 

6.2.10. Ratų gaubtai (sparnai), purvasaugiai, purslų taškymą ribojantys įtaisai

Vizuali apžiūra

a) Nėra (trūksta), nepatikimai pritvirtinti ar stipriai paveikti korozijos

X

X

 

b) Netinkamas atstumas (per arti ar per toli) iki rato

X

X

 

c) Neatitinka nustatytų reikalavimų (a)

X

X

 

 

“;

 

1.9. išdėstau 2 priedo 7.2 punktą taip:

7.2. Gesintuvas

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

DE

Gesintuvas

Vizuali apžiūra

a) M2, M3, N2, N3 klasių transporto priemonėse nėra gesintuvo, nepakankamas jų skaičius arba jis neatitinka nustatytų reikalavimų (a)

 

X

 

b) Motocikluose su šonine priekaba, M1 ir N1 klasių transporto priemonėse nėra gesintuvo arba jis neatitinka nustatytų reikalavimų (a)

X

 

 

 

“;

1.10. išdėstau 2 priedo 8.2.1 punktą taip:

8.2. Išmetamosios dujos

8.2.1. Benzininio (kibirkštinio uždegimo) variklio išmetamosios dujos

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

DE

8.2.1.1. Išmetamųjų dujų neutralizavimo (toksiškumo mažinimo) įranga

Vizuali apžiūra

a) Gamintojo įrengtos išmetamųjų dujų neutralizavimo įrangos nėra, pakeista jos konstrukcija, ji pažeista ar neveiksminga (b)

X

X

 

b) Yra dujų nuotėkis, dėl kurio išmetamųjų dujų kiekio matavimai gali būti netikslūs

 

X

 

8.2.1.2. Išmetamosios dujos

Pastaba. Transporto priemonių su uždegimo kibirkštimi varikliais (priverstinio uždegimo varikliai), kuriose įrengta maitinimo dujomis įranga (SND), išmetamosios dujos tikrinamos,  kai variklis veikia maitinamas dujomis.

Matavimas atliekamas nustatyta tvarka(1), o transporto priemonėms, kuriose įrengta vidinė diagnostikos sistema (OBD), dujų teršalų matavimas gali būti pakeistas šios sistemos veikimo ir rodmenų įvertinimu.

 

(1) anglies monoksido (CO) išmetamosiose dujose matavimo tvarka:

1. Matuojant anglies monoksidą išmetamosiose dujose, automobilio variklis turi būti įšilęs. Paleidimo įtaiso oro sklendė turi būti visiškai atidaryta.

2. Automobilio dujų išmetimo sistema turi būti sandari, joje privalo būti visi gamintojo numatyti elementai.

3. Anglies monoksidas (CO) išmetamosiose dujose matuojamas varikliui veikiant tuščiąja eiga (be apkrovos), esant minimaliam variklio alkūninio veleno apsisukimų dažniui (toliau – apsisukimų dažnis).

4. Automobiliuose, kuriuose yra įrengta trijų komponentų išmetamųjų dujų neutralizavimo sistema su lambda vertės kontrole, vykdomas papildomas matavimas varikliui veikiant tuščiąja eiga, esant gamintojo reglamentuotam apsisukimų dažniui (tačiau ne mažesniam kaip 2000 min-1). Matavimai vykdomi tokia tvarka:

4.1. dujų analizatorius paruošiamas matavimams pagal gamintojo pateiktą naudojimo instrukciją;

4.2. paleidžiamas variklis;

4.3. apsisukimų dažnis šiek tiek padidinamas ir išlaikomas 15–20 s;

4.4. apsisukimų dažnis sumažinamas iki minimalaus ir ne anksčiau kaip po 20 s dujų analizatoriaus zondas įkišamas į automobilio išmetimo sistemos atvamzdį ne arčiau kaip 300 mm nuo atvamzdžio galo;

4.5. nustatoma išmetamųjų dujų kokybė varikliui veikiant tuščiąja eiga, esant minimaliam apsisukimų dažniui;

4.6. automobiliuose, kuriuose yra įrengta trijų komponentų išmetamųjų dujų neutralizavimo sistema su lambda (lambda ?) vertės kontrole, papildomai matuojama ir lambda vertė, kai variklis veikia be apkrovos, esant gamintojo reglamentuotam apsisukimų dažniui (tačiau ne mažesniam kaip 2000 min-1);

4.7. automobiliuose, kurie turi keletą išmetimo sistemos atvamzdžių, matavimai atliekami kiekviename atvamzdyje atskirai; galutinis rezultatas yra maksimali gautoji matavimo rezultatų vertė.

Matavimo prietaisai turi būti įtraukti į Lietuvos matavimo priemonių registrą ir turėti galiojantį valstybinės patikros sertifikatą.

Anglies monoksidui (CO) vertinti dujų analizatoriaus matavimo ribos turi būti nuo 0 iki 10 tūrio procentų.

a) Išmetamųjų dujų kiekis viršija gamintojo nurodytas ribines vertes arba, jei tokios informacijos nėra, viršija b punkte nurodytas ribines vertes (b)

 

X

 

b) CO kiekis išmetamosiose dujose viršija ribines vertes:

1) transporto priemonių, kuriose nėra įrengtos šiuolaikinės išmetamųjų dujų kontrolės sistemos: 4,5 proc., jei transporto priemonės pirmosios registracijos data yra iki 1986 m. gruodžio 31 d., arba 3,5 proc., jei transporto priemonės pirmosios registracijos data yra nuo 1987 m. sausio 1 d.

2) transporto priemonių, kuriose įrengta šiuolaikinė išmetamųjų dujų kontrolės sistema: 0,5 proc., varikliui veikiant tuščiąja eiga minimaliais sūkiais, ir 0,3 proc., varikliui veikiant didesniais sūkiais (> 2000 min-1), jei transporto priemonės pirmosios registracijos data yra iki 2002 m. birželio 30 d., arba 0,3 proc., varikliui veikiant tuščiąja eiga minimaliais sūkiais, ir 0,2 proc., varikliui veikiant didesniais sūkiais (> 2000 min-1), jei transporto priemonės pirmosios registracijos data yra po 2002 m. liepos 1 d.

 

X

 

c) Lambda (lambda) vertė nepatenka į intervalą 1 ± 0,03 arba neatitinka gamintojo specifikacijų

 

X

 

d) Iš sumontuotosios diagnostinės sistemos (OBD) rodmenų galima spręsti, kad yra veikimo sutrikimų

 

X

 

 

“;

1.11. papildau 2 priedą (c) išnaša:

(c) Taikoma transporto priemonėms, kurios privalomajai techninei apžiūrai Lietuvos Respublikoje buvo pateiktos iki 2013 m. kovo 1 d.“

2. Šio įsakymo 1.11 punktas įsigalioja 2013 m. lapkričio 1 d.

3. Šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas „Valstybės žiniose“ ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje.

 

 

 

Inspekcijos viršininkas                                                    Vidmantas Žukauskas