LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL 2006 M. UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO IR KAINŲ POKYČIŲ ATASKAITOS PASKELBIMO

 

2007 m. balandžio 27 d. Nr. 1V-647

Vilnius

 

Vadovaudamasis Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 699 „Dėl Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausios ribos nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 55-2439; 2006, Nr. 23-749), 48 punktu bei atsižvelgdamas į informaciją apie universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimą, gautą iš TEO LT, AB 2004 m. gruodžio 16 d. raštu Nr. 01-2-961, 2006 m. vasario 9 d. raštu Nr. 01-2-63, 2006 m. balandžio 7 d. raštu Nr. 01-2-164, 2006 m. balandžio 13 d. raštu Nr. 01-2-181, 2006 m. birželio 22 d. raštu Nr. 01-2-312, 2006 m. liepos 13 d. raštu Nr. 01-2-346, 2006 m. spalio 12 d. raštu Nr. 01-2-469, 2007 m. sausio 15 d. raštu Nr. 01-2-13, 2007 m. vasario 8 d. raštu Nr. 01-6-48, 2007 m. balandžio 11 d. raštu Nr. 01-2-126:

1. Skelbiu 2006 m. universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo ir kainų pokyčių ataskaitą (pridedama).

2. Nurodau paskelbti šį įsakymą „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos interneto tinklalapyje.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

 

DIREKTORIUS                                                                                       TOMAS BARAKAUSKAS

______________


Lietuvos Respublikos

ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus

2007 m. balandžio 27 d. įsakymo Nr. 1V-647

priedas

 

2006 M. UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO IR KAINŲ POKYČIŲ ATASKAITA

 

Universaliąsias elektroninių ryšių paslaugas 2006 m. teikė TEO LT, AB.

1. TEO LT, AB teikiamos universaliosios elektroninių ryšių paslaugos:

1.1. Viešosios telefono ryšio paslaugos fiksuotoje vietoje teikiamos visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje. Pagrindinių linijų (telefono ryšio linijų, jungiančių abonento galinius įrenginius su viešuoju komutuojamu tinklu ir turinčių atskirą jungtį telefono stotyje) skaičius 2006 m. sausio 1 d. buvo 749311, 2006 m. gruodžio 31 d. – 736195.

TEO LT, AB 2006 metais gavo 94235 paslaugų gavėjų (76577 fizinių asmenų ir 17658 juridinių asmenų) prašymus įrengti vietinę liniją viešosioms fiksuoto telefono ryšio paslaugoms gauti. 45773 prašymai buvo įvykdyti neviršijant Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašo (toliau – Reikalavimai kokybei), patvirtinto Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. 1V-214 „Dėl reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašo ir reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 23-773) (toliau – Įsakymas) 5.1 punkte nustatyto 60 dienų termino. 1556 prašymai buvo įvykdyti naudojant analoginę judriojo korinio ryšio sistemą (NMT 450) ir 531 prašymas įvykdytas naudojant visuotinę judriojo radijo ryšio sistemą (GSM) (2005 metais – atitinkamai 1649 ir 1788). 302 užsakymai buvo įvykdyti viršijant Reikalavimų kokybei 5.1 punkte nustatytą 60 dienų terminą, nes vyko derybos su paslaugų gavėju dėl linijos įvedimo sąlygų arba prašymų vykdymas buvo atidėtas paslaugų gavėjo prašymu. 24971 vietinė linija nebuvo įrengta dėl to, kad po techninių galimybių tyrimo gavėjas atsisakė linijos įrengimo.

1.2. Taksofonų tankis Lietuvos Respublikoje 2006 m. sausio 1 d. buvo 1,746 vnt. tūkstančiui miesto gyventojų ir 0,453 vnt. tūkstančiui gyventojų kitose gyvenamosiose vietovėse, 2006 m. gruodžio 31 d. – atitinkamai 1,324 ir 0,502 vnt. Tai atitinka Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašo (toliau – Aprašas), patvirtinto Įsakymu, 5.1 punkto nuostatas. 2006 m. sausio 1 d. buvo 3962 taksofonai buvo miestuose ir 514 kitose gyvenamosiose vietovėse; 2006 m. gruodžio 31 d. – atitinkamai 3005 ir 570.

1.3. Spausdinti viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų sąrašai pagal apskritis (toliau -Abonentų sąrašai) teikiami visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje ir vieną kartą per metus atnaujinami.

Abonentų sąrašuose pateikiami duomenys atitinka Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 699 (Žin., 2003, Nr. 55-2439; 2006, Nr. 23-749), 4.3.1 punkte nustatytus reikalavimus.

Interneto svetainėje adresu http://www. zebra. lt ir informacijos apie visų viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus tarnybos telefono ryšio numeriu 118 skelbiami tiek TEO LT, AB (duomenys atnaujinami kiekvieną dieną), tiek kitų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų abonentų (duomenys atnaujinami kiekvieną savaitę), davusių sutikimą, kad atitinkama informacija būtų skelbiama viešai, telefono ryšio numeriai.

1.4. TEO LT, AB pagalbos tarnybos nemokamu telefono ryšio numeriu 117 visiems savo paslaugų gavėjams (įskaitant akluosius ir silpnaregius universaliųjų paslaugų abonentus) teikia informaciją apie praėjusio atsiskaitomojo laikotarpio sąskaitas už elektroninių ryšių paslaugas, apie teikiamas elektroninių ryšių paslaugas (taip pat ir apie universaliąsias elektroninių ryšių paslaugas).

Laikantis Aprašo 6 punkto sąlygų, TEO LT, AB 368 taksofonus pritaikė neįgaliųjų poreikiams. Suderinus su neįgaliųjų centrais, nurodytais Aprašo priede, šių centrų patalpose yra įrengti galiniai įrenginiai, suteikiantys galimybę naudotis elektroninių ryšių paslaugomis nemokamai teikiamu internetu.

Universaliųjų elektroninių paslaugų teikėjo TEO LT, AB teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų kokybės rodikliai pateikti 1 lentelėje.

 

1 lentelė

Rodiklis

Matavimas

2006 m. I ketv.

2006 m. II ketv.

2006 m. III ketv.

2006 m. IV ketv.

2006 m.

Linijos įrengimo trukmė

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių linijos įrengimų (dienos)

24

25

27

30

27

Trukmė, per kurią atliekama 99 proc. greičiausių linijos įrengimų (dienos)

45

43

49

50

48

Atlikti įrengimai iki sutartos dienos, (procentai)

99,73

99,36

99,57

99,08

99,39

Santykinis gedimų skaičius

Gedimų skaičius šimte linijų per vienerius metus

2,15

2,23

2,93

2,77

10,08

Gedimo šalinimo trukmė

Trukmė, per kurią atliekama 80 proc. greičiausių vietinių linijų gedimų pašalinimų (valandos)

26,54

42,23

44,45

33,23

37,86

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių vietinių linijų gedimų pašalinimų (valandos)

69,22

72,43

72,85

71,52

71,65

Trukmė, per kurią atliekama 80 proc. greičiausių visų kitų gedimų pašalinimų (valandos)

29,94

37,52

46,49

43,60

42,75

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių visų kitų gedimų pašalinimų (valandos)

71,33

71,42

76,24

71,70

71,96

Visi kiti pašalinti gedimai per numatytą trukmę (procentai)

92,62

89,03

86,93

91,53

91,41

Nesėkmingų kvietimų dalis

Nacionalinių kvietimų dalis (procentai)

0,38

0,44

0,34

0,33

0,37

Tarptautinių kvietimų dalis (procentai)

2,54

1,74

2,91

2,60

2,43

Sujungimo trukmė

Vidutinė nacionalinio sujungimo trukmė (sekundės)

0,79

0,70

0,73

0,72

0,74

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių nacionalinių sujungimų (sekundės)

4,21

1,90

2,22

1,92

2,90

Vidutinė tarptautinio sujungimo trukmė (sekundės)

9,83

9,56

9,78

9,94

9,77

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių tarptautinių sujungimų (sekundės)

17,84

17,74

18,10

17,68

17,82

Paslaugos teikėjo tarnybų atsiliepimo

Vidutinė trukmė iki atsiliepimo (sekundės)

9,89

11,78

8,40

12,78

11,33

Atsiliepimai per 20 sek. (procentai)

88,40

87,11

87,30

80,08

84,97

Telefonų numerių informacijos tarnybos atsiliepimo laikas

Vidutinė trukmė iki atsiliepimo (sekundės)

0,57

1,52

3,02

4,48

2,39

Atsiliepimai per 20 sek. (procentai)

98,86

98,29

97,03

94,49

97,19

Veikiančių taksofonų dalis

Gerai veikiantys taksofonai (procentai)

98,67

98,22

97,77

97,77

98,14

Skundai dėl sąskaitų teisingumo

Gauti skundai dėl sąskaitų teisingumo (procentai)

0,12

0,10

0,10

0,10

0,11

 

Universaliųjų elektroninių paslaugų teikėjo TEO LT, AB teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų kokybė atitinka Reikalavimų kokybei nuostatas.

2. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų pokyčiai:

2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. vasario 15 d. nutarimu Nr. 162 buvo nustatyta aukščiausia universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų riba. Nustačius aukščiausią elektroninių ryšių paslaugų kainų ribą buvo supaprastintas paslaugų užmokesčių skaidymas į laiko juostas, sumažintos kai kurių tarptautinio telefono ryšio fiksuotoje vietoje paslaugų užmokesčių aukščiausios kainų ribos.

2.2. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų aukščiausios kainų ribos pasikeitimai ir universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų pasikeitimai per 2006 m. yra pateikti 2 lentelėje.

2 lentelė

Eil. Nr.

Užmokesčio pavadinimas (pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. vasario 15 d. nutarimu Nr. 162 nustatytas universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų aukščiausias kainų ribas)

Kainos aukščiausia riba (Lt), galiojusi 2006-01-01

Kainos aukščiausia riba (Lt), nustatyta 2006-02-15 ir galiojusi iki 2006-12-31

Universaliųjų paslaugų teikėjo faktiškai taikyta aukščiausia kaina (Lt), 2006-01-01

Universaliųjų paslaugų teikėjo faktiškai taikyta aukščiausia kaina (Lt), 2006-12-31

1.

Telefono linijos įrengimo užmokestis

250,00

250,00

249,99

249,99

2.

Abonentinis mėnesio užmokestis už telefono liniją:

 

 

 

 

2.1.

vartotojams

23,00

23,00

23,00

23,00

2.2.

kitiems universaliųjų paslaugų gavėjams

28,00

28,00

28,00

28,00

3.

Vietinių skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje:

 

 

 

 

3.1.

sujungimo užmokestis

0,14

0,14

0,14

0,14

3.2.

skambučių siuntimas darbo dienomis nuo 7 iki 20 valandos (už minutę)

0,12

0,12

0,12

0,12

3.3.

skambučių siuntimas darbo dienomis nuo 20 iki 7 valandos, o poilsio ir švenčių dienomis visą parą (už minutę)

0,08 ir 0,03

(0,08 tarifas galiojo darbo dienomis nuo 6 iki 7 val. ir nuo 20 iki 24 val., poilsio ir švenčių dienomis nuo 6 iki 24 val.;

0,03 tarifas galiojo visomis savaitės dienomis nuo 24 iki 6 val.)

0,03

0,03

0,03

4.

Nacionalinių (tarpmiestinių) skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje:

 

 

 

 

4.1.

sujungimo užmokestis

0,14

0,14

0,14

0,14

4.2.

skambučių siuntimas darbo dienomis nuo 7 iki 20 val. (už minutę)

0,40

0,40

0,26

0,26

4.3.

skambučių siuntimas darbo dienomis nuo 20 iki 7 valandos, o poilsio ir švenčių dienomis visą parą (už minutę)

0,30 ir 0,12

(0,30 tarifas galiojo darbo dienomis nuo 6 iki 7 val. ir nuo 20 iki 24 val., poilsio ir švenčių dienomis nuo 6 iki 24 val.;

0,12 tarifas galiojo visomis savaitės dienomis nuo 24 iki 6 val.)

0,30

0,09

0,09

5.

Skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje, skambinant į taksofoną Lietuvoje:

 

 

 

 

5.1.

sujungimo užmokestis

0,14

0,14

0,14

0,14

5.2.

skambučių siuntimas į taksofoną Lietuvoje (už minutę)

0,49

0,49

0,12 ir 0,03

(0,12 tarifas galiojo darbo dienomis nuo 7 iki 20 val.;

0,03 tarifas galiojo darbo dienomis nuo 20 iki 7 val., savaitgaliais ir švenčių dienomis visą parą)

0,12 ir 0,03

(0,12 tarifas galiojo darbo dienomis nuo 7 iki 20 val.;

0,03 tarifas galiojo darbo dienomis nuo 20 iki 7 val., savaitgaliais ir švenčių dienomis visą parą)

6.

Informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimas:

 

 

 

 

6.1.

užmokestis už didmeninę informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugą, mokamas universaliųjų paslaugų teikėjui

Pagal 2006-01-01 galiojusią universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų aukščiausią kainų ribą, paslaugos kaina nebuvo reguliuota.

1,18

1,18

1,18

6.2.

užmokestis už informacijos teikimą paslaugų gavėjams (už minutę)*

Pagal 2006-01-01 galiojusią universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų aukščiausią kainų ribą, užmokestis galėjo susidaryti iš tokių maksimalių dydžių: 0,14 Lt sujungimo užmokesčio, 1,10 Lt užmokesčio už skambutį, vietinių skambučių siuntimo užmokesčio už minutę.

1,50

0,14 sujungimo užmokestis, 1,10 užmokestis už skambutį, užmokestis už min. pagal vietinio skambučio siuntimo užmokestį už min.

1,50

7.

Tarptautinių skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje:

 

 

 

 

7.1.

sujungimo užmokestis

0,14

0,14

0,14

0,14

7.2.

Estija, Latvija (už minutę)

1,65

1,46

1,39

1,39

7.3.

Baltarusija (už minutę)

2,12

1,88

1,79

1,79

7.4.

Airija, Austrija, Australija, Belgija, Danija, Didžioji Britanija, Ispanija, Italija, Graikija, Vatikanas, Havajų salos, JAV, Kanada, Lenkija, Lichtenšteinas, Liuksemburgas, Nyderlandai, Portugalija, Puerto Rikas, Prancūzija, Korsika, Suomija, Švedija, Virginijos salos (JAV), Vokietija, Naujoji Zelandija (už minutę)

2,79

(Ši aukščiausia kainų riba 2006-01-01 galiojo skambučių siuntimui į Šveicariją ir Norvegiją, tačiau negaliojo skambučių siuntimui į Australiją, Graikiją, Kanadą ir Naująją Zelandiją)

1,74

1,39

1,39

7.5.

Bulgarija, Čekija, Moldova, Kroatija, Rumunija, Rusija, Slovakija, Slovėnija, Šveicarija, Norvegija, Ukraina, Vengrija (už minutę)

3,54

(Ši aukščiausia kainų riba 2006-01-01 negaliojo skambučių siuntimui į Kroatiją, Slovėniją, Šveicariją, Norvegiją)

2,24

1,79

1,79

7.6.

Albanija, Andora, Armėnija, Azerbaidžanas, Bosnija ir Hercegovina, Islandija, Gibraltaras, Gruzija, Serbija ir Juodkalnija, Kazachstanas, Kipras, Kirgizija, Kroatija, Malta, Makedonija, Monakas, San Marinas, Tadžikistanas, Turkmėnistanas, Turkija, Uzbekistanas (už minutę)

4,13

(Ši aukščiausia kainų riba 2006-01-01 galiojo skambučių siuntimui į Australiją, Graikiją, Kanadą, Kroatiją, Naująją Zelandiją, Slovėniją)

3,10

2,48

2,48

7.7.

Argentina, Bahamos, Brazilija, Filipinai, Honkongas, Grenlandija, Japonija, Kinija, Kolumbija, Kosta Rika, Meksika, Pietų Afrikos Respublika, Pietų Korėja, Singapūras, Šri Lanka, Tailandas, Taivanas, Venesuela (už minutę)

7,79

(Ši aukščiausia kainų riba 2006-01-01 galiojo skambučių siuntimui į Šiaurės Korėją ir Urugvajų)

7,79

7,79

7,79

7.8.

kitos valstybės (už minutę)

10,03

10,03

10,03

10,03

7.9.

Inmarsat A (už minutę)

33,04

33,04

33,04

33,04

7.10.

Inmarsat B, Inmarsat C, Inmarsat M (už minutę)

25,37

25,37

25,37

25,37

7.11.

Inmarsat Mini – M (už minutę)

18,88

18,88

18,88

18,88

8.

Viešosios telefono ryšio paslaugos, teikiamos taksofonu:

 

 

 

 

8.1.

sujungimo užmokestis

0,16

0,16

0,16

0,16

8.2.

vietinių skambučių siuntimas (už minutę)

0,49

0,49

0,18

0,18

8.3.

nacionalinių (tarpmiestinių) skambučių siuntimas (už minutę)

0,49

0,49

0,49

0,49

8.4.

tarptautinių skambučių siuntimas (už minutę)

2006-01-01 galiojusi universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų aukščiausia kainų riba leido galiojančioms tarptautinių skambučių siuntimo kainoms taikyti koeficientą, ne didesnį kaip 1,32.

2006-02-15 nustatyta universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų aukščiausia kainų riba leido galiojančioms tarptautinių skambučių siuntimo kainoms taikyti koeficientą, ne didesnį kaip 1,32.

Taikyti tarptautinių skambučių siuntimo piko metu užmokesčiai, padauginti iš 1,32 koeficiento

Taikyti tarptautinių skambučių siuntimo piko metu užmokesčiai, padauginti iš 1,32 koeficiento

9.

Užmokestis už informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimą taksofonu (už minutę)*

Pagal 2006-01-01 galiojusią universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų aukščiausią kainų ribą, užmokestis galėjo susidaryti iš tokių maksimalių dydžių: 0,16 Lt sujungimo užmokesčio, 1,45 Lt užmokesčio už skambutį, 0,49 Lt užmokesčio už minutę.

1,85

0,16 Lt sujungimo užmokestis, 1,45 Lt užmokestis už skambutį, 0,18 Lt už min.

1,50

 

* Į užmokestį įskaičiuojami visi galimi užmokesčiai paslaugų gavėjui (skambučio sudarymo užmokestis, užmokestis už vietinį telefono ryšį (pagal atitinkamus tarifus), užmokesčiai už informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugą ir užmokestis už kitas

 

2.3. 2006 m. universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas toliau taikė telefono linijos įrengimo nuolaidų sistemą vartotojams (fiziniams asmenims) ir kitiems universaliųjų paslaugų gavėjams (juridiniams asmenims). Vartotojai, pasirašę 6 mėn. viešojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo sutartį (toliau – Sutartis), gaudavo 80 procentų nuolaidą telefono linijos įrengimo užmokesčiui; 12 mėnesių Sutartis garantuodavo 92 procentų nuolaidą telefono linijos įrengimo užmokesčiui; pasirašius 18 mėnesių Sutartį, buvo suteikiama 100 procentų nuolaida telefono linijos įrengimo užmokesčiui. Verslo klientai, pasirašę 6 mėn. Sutartį, gaudavo 50 procentų nuolaidą telefono linijos įrengimo užmokesčiui; 12 mėn. Sutarčiai buvo suteikiama 75 procentų nuolaida telefono linijos įrengimo užmokesčiui; 18 mėn. Sutartis garantuodavo 90 procentų nuolaidą telefono linijos įrengimo užmokesčiui; 100 procentų nuolaida telefono linijos įrengimo užmokesčiui buvo suteikiama pasirašius 24 mėn. Sutartį.

Universaliųjų paslaugų teikėjo direktoriaus 2006 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 83 nuo 2006 m. balandžio 1 d. standartiniai telefono ryšio paslaugos tarifai buvo patvirtinti kaip viešojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų mokėjimo planas vartotojams – „Bazinis“. Šis mokėjimo planas apėmė abonentinį mėnesio užmokestį už telefono liniją (23,00 Lt) ir visiems universaliųjų paslaugų teikėjo vartotojams, kurie nebuvo pasirinkę kito mokėjimo plano, buvo taikomas „Bazinis“ mokėjimo planas.

______________