LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŽMONIŲ SU FIZINE NEGALIA MOBILUMO IR SAVARANKIŠKO GYVENIMO ĮGŪDŽIŲ UGDYMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. gegužės 17 d. Nr. A1-241

Vilnius

 

Vadovaudamasis Nacionalinės neįgaliųjų socialinės integracijos 2010–2012 metų programos įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2010 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. A1-194 (Žin., 2010, Nr. 58-2854; 2011, Nr. 42-1995), 3.8 punktu:

1. Tvirtinu Žmonių su fizine negalia mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo projektų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras             Donatas Jankauskas

 

_________________

 


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2011 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. A1-241

 

Žmonių su FIZINE negalia mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo projektų finansavimo TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žmonių su fizine negalia mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) nustato žmonių su fizine negalia mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo projektų (toliau vadinama – projektai) finansavimo tvarką, reikalavimus organizacijoms, tikslines asmenų grupes, remiamą veiklą, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, reikalavimus projektų paraiškoms bei jų teikimo tvarką, vertinimo ir atrankos organizavimą bei valstybės biudžeto lėšų skyrimą, sutarties su projektų vykdytojais sudarymą, projektų finansavimą, išlaidų sąmatų tikslinimą, projektų įgyvendinimo kontrolės vykdymą bei kitus su projektų finansavimu susijusius klausimus.

2. Projektai finansuojami remiantis Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo (Žin., 1991, Nr. 36-969; 2004, Nr. 83-2983), Nacionalinės neįgaliųjų socialinės integracijos 2010–2012 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 850 (Žin., 2002, Nr. 57-2335; 2010, Nr. 29-1345), nuostatomis.

3. Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Neįgaliųjų reikalų departamentas) šiame Apraše nustatyta tvarka skelbia konkursus projektams finansuoti iš valstybės biudžeto lėšų, priima projektų paraiškas, organizuoja projektų paraiškų vertinimą ir projektų atranką, teikia tvirtinti lėšų paskirstymą socialinės apsaugos ir darbo ministrui, finansuoja atrinktus projektus, kontroliuoja ir įvertina valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą.

4. Projektų finansavimo tikslas – projektuose numatytomis priemonėmis pagal aklųjų poreikį formuoti, atkurti, palaikyti jų savarankiškumą ir lavinti judėjimo sutrikimų turinčių asmenų transporto priemonės vairavimo įgūdžius, siekiant padėti neįgaliesiems greičiau socialiai adaptuotis visuomenėje ir dalyvauti aktyvioje veikloje.

5. Konkursai organizuojami kasmet, o projektų veiklos planuojamos einamiesiems kalendoriniams metams. Projektai baigiami įgyvendinti iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

 

II. REIKALAVIMAI ORGANIZACIJOMS

 

6. Projektų paraiškas gali teikti neįgaliųjų socialinės integracijos srities asociacijos, labdaros ir paramos fondai, religinės bendruomenės ir bendrijos, viešosios įstaigos (toliau vadinama – organizacijos), turinčios ne mažesnę kaip trejų paskutinių metų veiklos neįgaliųjų socialinės integracijos srityje patirtį bei ne mažesnę kaip trejų metų savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo ir (arba) transporto priemonių vairuotojų su negalia pirminio mokymo organizavimo arba vairavimo įgūdžių vertinimo ir lavinimo patirtį ir atitikti 7 punkte nurodytus reikalavimus.

7. Organizacijos, planuojančios vykdyti aklųjų savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo veiklą, privalo turėti reikalingus kasdienio naudojimo įrankius, priemones, įrangą bei priemonėms vykdyti reikalingus specialistus (psichologą, tiflopedagogą). Organizacijos, planuojančios vykdyti judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymo veiklą, privalo turėti suteiktą teisę vykdyti transporto priemonių vairuotojų pirminį mokymą, pritaikytas asmenims su judėjimo sutrikimais mokymo patalpas ir aplinką, neįgaliųjų specialiesiems poreikiams pritaikytus rankinio valdymo automobilius, funkcinio pajėgumo lavinimo įrangą bei priemones, specialistus (ergoterapeutą, kineziterapeutą), turinčius asmenų su judėjimo sutrikimais funkcinio pajėgumo, reikalingo saugiai vairuoti automobilį, vertinimo ir lavinimo patirtį, bei atitikti reikalavimus, nustatytus Reikalavimų vairavimo mokykloms apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. rugpjūčio 1 d. įsakymu Nr. 3-293 (Žin., 2008, Nr. 91-3640; 2010, Nr. 99-5152).

8. Šio Aprašo 6 punkte nurodytoms organizacijoms keliami šie administraciniai reikalavimai:

8.1. turi būti įregistruotos Juridinių asmenų registre;

8.2. turi turėti žmogiškųjų išteklių ir administracinių gebėjimų (organizacijos finansininkas turi turėti arba buhalterio, arba auditoriaus, arba apskaitininko kvalifikaciją, arba buhalterinę apskaitą turi vesti buhalterines paslaugas teikianti įmonė (įstaiga);

8.3. turėti pakankamai materialinių išteklių (patalpas, reikalingą organizacinę įrangą (kompiuterį, telefoną, internetą ir kt.).

9. Organizacijų projektams neskiriamas finansavimas, jeigu:

9.1. organizacija yra likviduojama;

9.2. organizacija yra neįvykdžiusi mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

9.3. organizacija paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinamą arba melagingą informaciją;

9.4. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad organizacija pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;

9.5. praėjusiais metais, įgyvendinant iš valstybės biudžeto finansuotus organizacijos projektus, Neįgaliųjų reikalų departamentas buvo nustatęs tikslinio lėšų panaudojimo ar buhalterinės apskaitos pažeidimus, kurių organizacija per nurodytą laiką nepašalino;

9.6. organizacija bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką projektų vertinimo ir atrankos komisijos nariams.

 

III. PROJEKTŲ TIKSLINĖS ASMENŲ GRUPĖS

 

10. Projektų tikslinės asmenų grupės:

10.1. aklieji, kuriems regėjimo negalią Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nustatė ne anksčiau kaip prieš 24 mėnesius iki įregistravimo dalyvauti organizacijos numatytos vykdyti savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo veiklos pradžios – vykdant aklųjų savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo veiklą;

10.2. judėjimo sutrikimų turintys asmenys, kuriems nustatytas 0–40 procentų darbingumo lygis – vykdant judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymo veiklą.

11. Tas pats asmuo organizacijos ar kitos organizacijos tokio pat pobūdžio mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo veikloje gali dalyvauti ne daugiau kaip vieną kartą. Organizacija mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo veikloje dalyvavusius asmenis registruoja atskirame registracijos žurnale, kuriame nurodo asmens vardą, pavardę, gyvenamą vietą.

 

IV. PROJEKTŲ REMIAMA VEIKLA

 

12. Projektų remiama veikla:

12.1. pagal aklojo asmens individualų poreikį savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymas organizuojant teorinius ir praktinius užsiėmimus, tarpusavio pagalbos grupes, stovyklas. Šiai veiklai vykdyti organizacija turi turėti ne mažesnį kaip 10 procentų finansavimą iš kitų šaltinių. Organizuojant savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo veiklą gali būti planuojamos šios priemonės:

12.1.1. asmens savarankiško gyvenimo įgūdžių ir socialinių įgūdžių įvertinimas bei individualaus savarankiško gyvenimo įgūdžių bei socialinių įgūdžių ugdymo plano parengimas;

12.1.2. mobilumo, orientacijos erdvėje įgūdžių ugdymas (mokymas savarankiškai vaikščioti baltosios lazdelės pagalba, orientuotis mieste, visuomeninės paskirties objektuose, artimiausioje aplinkoje (namuose, kieme), nuvykti į parduotuvę, į darbą ir kt., tinkamos laikysenos ir judėsenos mokymas);

12.1.3. savarankiško apsitarnavimo kasdienėje veikloje namuose bei viešosios paskirties vietose funkcijų ugdymas (savęs apsitarnavimas namuose (asmens higienos priemonių naudojimas, prausimasis, apsirengimas ir kt.), maisto produktų įsigijimas ir gamyba, naudojimasis maisto gamybos priemonėmis, valgymo įrankiais), naudojimasis namuose esamais elektriniais prietaisais, maksimalus savo namų aplinkos, joje esančių daiktų prisitaikymas);

12.1.4. komunikacinių įgūdžių mokymas (rašymo reginčiųjų raštu specialių priemonių pagalba, Brailio rašto mokymas, kompiuterio naudojimo įgūdžių ugdymas, naudojimosi elektronine bankininkyste, bankomatais, kalbančiais mobiliaisiais telefonais ir kitais informacinių technologijų prietaisais įgūdžių ugdymas);

12.1.5. individuali ir grupinė psichoterapija;

12.1.6. informacinės paskaitos, diskusijos, užsiėmimai higienos, pagalbinių apsitarnavimo priemonių, socialinės adaptacijos bei integracijos klausimais, supažindinimo su akliesiems tinkamais amatais;

12.2. judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymas. Šią veiklą organizuojant gali būti planuojamos šios priemonės:

12.2.1. asmenų, turinčių judėjimo sutrikimų, funkcinio pajėgumo, reikalingo saugiai vairuoti automobilį, vertinimas ir lavinimas;

12.2.2. pirminis mokymas vairuoti B kategorijos transporto priemonę. Mokymai turi būti organizuojami vadovaujantis Vairuotojų pirminio mokymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2010 m. rugpjūčio 12 d. įsakymu Nr. 3-493 (Žin., 2010, Nr. 99-5151), reikalavimais. Mokymų dalyviai apmoka ne mažiau kaip 50 procentų su mokymų organizavimu (parengimu egzaminams) susijusių išlaidų.

 

V. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDOS

 

13. Planuojamos projekto išlaidos turi būti:

13.1. tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis priemonėmis ir būtinos projektui vykdyti;

13.2. planuojamos, atsižvelgiant į vidutines rinkos kainas;

13.3. pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu;

13.4. realios ir patiriamos projekto įgyvendinimo metu.

14. Tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos:

14.1. projekto vykdytojų (išskyrus buhalterinę apskaitą tvarkančių asmenų), kurie tiesiogiai vykdo projektą (yra įdarbinti pareiškėjo), darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, įmokoms į Garantinį fondą. Jeigu projekto vykdytojo veikla, susijusi su projekto vykdymu, sudaro tik dalį projekto vykdytojo darbo laiko, į projekto išlaidas turi būti įskaičiuojamas tik darbo užmokestis už tą laiką, kuris bus skirtas projekto veiklai vykdyti. Projekto išlaidų detalioje sąmatoje nurodomas kiekvieno darbuotojo darbo laikas (darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba kasdieninė darbo laiko trukmė ir darbo trukmė mėnesiais);

14.2. autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis) ir atlygiui už suteiktas paslaugas (pagal atlygintinų paslaugų sutartis), kai autorinius atlyginimus gaunantys asmenys ir paslaugų teikėjai nėra pareiškėjo darbuotojai;

14.3. prekėms (kanceliarinėms, higienos, ūkinėms prekėms ir reikmenims, kitoms smulkioms prekėms, tiesiogiai reikalingoms aklųjų savarankiškumui mokyti ir supažindinti su akliesiems tinkamais amatais) įsigyti, išskyrus ilgalaikio turto įsigijimo išlaidas;

14.4. telekomunikacinėms (ryšių, interneto), pašto išlaidoms apmokėti;

14.5. projekto vykdytojų ir dalyvių transporto išlaidoms (kurui, eksploatacijai, draudimui, transporto priemonių nuomai, transporto bilietams) apmokėti;

14.6. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, eksploatavimo išlaidoms (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų, kitoms patalpų priežiūros) apmokėti;

14.7. projekto vykdytojų ir dalyvių komandiruočių ir kelionių faktinėms išlaidoms (į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams (išskyrus taksi), dirbančiųjų projekte dienpinigiams bei apgyvendinimo išlaidoms komandiruočių metu) apmokėti;

14.8. projekto dalyviams maitinti ir apgyvendinti;

14.9. ilgalaikiam materialiajam turtui (patalpoms, technikai) nuomoti;

14.10. ilgalaikiam materialiajam turtui (išskyrus patalpoms) remontuoti.

15. Tinkamos finansuoti projekto administravimo išlaidos, kurioms gali būti planuojama ne daugiau kaip 10 procentų projektui planuojamų lėšų:

15.1. projekto vadovo ir finansininko, kurie tiesiogiai administruoja projekto veiklas, išlaidos darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, įmokoms į Garantinį fondą. Jei darbuotojas dalyvauja ne vien tik projekto administravimo veikloje, tinkamos finansuoti projekto administravimo išlaidos gali būti tik darbo užmokestis už tą laiką, kuris bus skirtas projekto administracinei veiklai atlikti. Projekto išlaidų detalioje sąmatoje nurodomas kiekvieno darbuotojo darbo laikas (darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba kasdieninė darbo laiko trukmė ir darbo trukmė mėnesiais);

15.2. kanceliarinėms prekėms įsigyti;

15.3. projektą administruojančių darbuotojų telekomunikacinėms (ryšių, interneto), pašto išlaidoms apmokėti;

15.4. projektą administruojančių darbuotojų komandiruotėms (transporto išlaidoms (kurui, transporto priemonių nuomai, transporto bilietams), kelionių faktinėms išlaidoms (į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams (išskyrus taksi) apmokėti;

15.5. apmokėjimo įmonei už teikiamas buhalterines paslaugas išlaidos, jeigu organizacijoje nėra finansininko.

16. Šio Aprašo 14.1 ir 15.1 punktuose nurodytų asmenų darbo apmokėjimo išlaidos ir projekto darbo užmokesčio fondas apskaičiuojamas vadovaujantis:

16.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655) patvirtintų biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų tarnybinių atlyginimų (taikant kitų biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų tarnybinių atlyginimų koeficientus) dydžiais ir kitomis šiame nutarime nustatytomis darbo apmokėjimo sąlygomis;

16.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 280 „Dėl Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 24-992) projekte dirbantiems asmenims gali būti mokami priedai ir priemokos, kurių bendras dydis negali viršyti 25 procentų nuo apskaičiuoto bendro projekte dirbančiųjų pagal darbo sutartis atlyginimų dydžio.

17. Projekto dalyvių maitinimo, kelionės į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal išlaidos negali viršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžio nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 114-5152; 2007, Nr. 137-5610), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 11-396) ir kitais teisės aktais nustatytų piniginių dydžių.

18. Visos projektui įgyvendinti reikalingos prekės, darbai ir paslaugos privalo būti perkamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102).

19. Netinkamos finansuoti išlaidos:

19.1. nėra susijusios su remiama veikla;

19.2. dengiamos iš kitų nacionalinių, Europos Bendrijos ar kitų paramos lėšų ir dubliuojančios projekto išlaidas;

19.3. neįregistruotos organizacijos apskaitoje bei nepagrįstos patvirtinančių arba išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalais;

19.4. reprezentacinės išlaidos, nurodytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo reprezentacinėms išlaidoms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 919 (Žin., 2002, Nr. 62-2511);

19.5. projekto paraiškos rengimo;

19.6. už paimtas paskolas bankui mokamos palūkanos;

19.7. lizingo, išperkamosios nuomos;

19.8. baudoms, finansinėms nuobaudoms ir byloms nagrinėti, delspinigiams;

19.9. patalpų, nuosavybės teise priklausančių organizacijai, nuomos projekto veiklai išlaidos;

19.10. žemės ir nekilnojamojo turto pirkimo;

19.11. transporto priemonių įsigijimo;

19.12. mokymo įrangos, vaizdinės medžiagos (išskyrus smulkias prekes, tiesiogiai reikalingas aklųjų savarankiškumui mokyti ir supažindinti su akliesiems tinkamais amatais) įsigijimo.

 

VI. Projektų PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

20. Kvietimas teikti projektų paraiškas skelbiamas Neįgaliųjų reikalų departamento interneto svetainėje adresu: www.ndt.lt. Skelbime nurodomas paraiškų priėmimo laikas, Neįgaliųjų reikalų departamento atsakingi darbuotojai ir ryšių priemonių numeriai pasiteirauti.

21. Organizacija teikia Neįgaliųjų reikalų departamentui projekto paraišką gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti einamaisiais kalendoriniais metais.

22. Konkursui teikiami projektai turi būti aprašomi užpildant paraiškos formą (1 priedas).

23. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu, lietuvių kalba, pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, patvirtinta antspaudu, jei privalo antspaudą turėti, ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai susegta. Visi paraiškos ir pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka.

24. Kartu su projekto paraiška pateikiami šie dokumentai:

24.1. organizacijos registravimo pažymėjimo kopija;

24.2. organizacijos įstatų (nuostatų) kopija;

24.3. asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, pasirašyta pažyma, kurioje nurodoma, kad nėra aplinkybių, nurodytų šio Aprašo 9 punkte;

24.4. organizacijos, planuojančios vykdyti judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymo veiklą, prie projekto paraiškos prideda Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos išduoto liudijimo apie suteiktą teisę vykdyti transporto priemonių vairuotojų pirminį mokymą kopiją.

25. Organizacija gali pateikti ne daugiau kaip vieną projekto paraišką.

26. Organizacija pateikia vieną projekto paraiškos originalą, tituliniame lape pažymėtą įrašu „Originalas“, ir tris projekto paraiškos kopijas, tituliniame lape pažymėtas įrašu „Kopija“, bei tiek pat šio Aprašo 24 punkte nurodytų dokumentų egzempliorių. Kartu su projekto paraiška kompiuterinėje laikmenoje pateikiama elektroninė projekto paraiškos versija (pridedamų dokumentų elektroninę versiją pateikti nebūtina), ant kurios turi būti nurodytas organizacijos pavadinimas.

27. Paraiška turi būti pateikta paštu registruotu laišku, įteikta pašto kurjerio arba pristatyta į Neįgaliųjų reikalų departamentą adresu: A. Vivulskio g. 13, LT-03321 Vilnius. Jeigu paraiška pateikiama paštu arba per pašto kurjerį, pašto žymeklyje nurodyta data turi būti atitinkamai ne vėlesnė, kaip nurodyta Neįgaliųjų reikalų departamento kvietime teikti projektų paraiškas. Kitais būdais, tai yra faksu, elektroniniu paštu arba kitais adresais gautos paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos.

28. Įteikusiai ar atsiuntusiai projekto paraišką organizacijai nedelsiant išsiunčiamas paraiškos registravimo patvirtinimas. Jei organizacijos atstovas įteikė paraišką asmeniškai, toks patvirtinimas gali būti išduodamas paraiškos pateikimo metu.

29. Visos paraiškos, gautos po Neįgaliųjų reikalų departamento kvietime teikti projektų paraiškas nustatytos datos, yra nenagrinėjamos. Organizacijai apie tai yra pranešama raštu per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo.

30. Organizacija, rengdama paraišką, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi Neįgaliųjų reikalų departamento darbuotojai. Informacija organizacijoms teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

 

VII. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKOS ORGANIZAVIMAS BEI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS PROJEKTAMS

 

31. Projektus vertina Projektų vertinimo ir atrankos komisija, kurią sudaro Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos bei Švietimo ir mokslo ministerijos deleguoti atstovai. Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius tvirtina Projektų vertinimo ir atrankos komisijos (toliau vadinama – komisija) sudėtį ir Projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašą, kuriuo vadovaujasi komisijos nariai. Prireikus Neįgaliųjų reikalų departamentas turi teisę projektams įvertinti kviesti nepriklausomus ekspertus.

32. Kiekvieną projektą įvertina ne mažiau kaip 3 komisijos nariai. Kiekvienas projektas įvertinamas balais (aukščiausias galimas įvertinimas yra 100 balų). Vertinimas atliekamas pildant projekto vertinimo anketą (2 priedas) ir projektui skiriant balus pagal nustatytus vertinimo kriterijus. Projektą įvertinus nuo 50 iki 100 balų – projektas remtinas, projektą įvertinus mažiau nei 50 balų – projektas atmetamas.

33. Užpildytas projekto vertinimo anketas komisijos nariai pateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui, kuris apibendrina ir pateikia projektų vertinimo rezultatus komisijai svarstyti. Komisija turi teisę prašyti organizacijos pateikti papildomus paaiškinimus dėl ketinamo vykdyti projekto. Organizacija prašomą medžiagą turi pateikti per 5 kalendorines dienas nuo prašymo gavimo.

34. Paraiškos nevertinamos, jei nustatomas bent vienas iš šių trūkumų:

34.1. organizacija neatitinka šio Aprašo nustatytų reikalavimų;

34.2. nepateiktas reikiamas paraiškos egzempliorių skaičius ir paraiškos versija kompiuterinėje laikmenoje;

34.3. paraiška nepasirašyta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, neantspauduota ir kartu su pridedamais dokumentais netvarkingai susegta;

34.4. paraiškos forma nėra užpildyta kompiuteriu ir lietuvių kalba;

34.5. projektas skirtas kitai tikslinei asmenų grupei.

35. Komisija, apsvarsčiusi komisijos narių vertinimo rezultatus, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo projekto vertinimo anketų pateikimo Neįgaliųjų reikalų departamentui paskutinės dienos, parengia rekomendacijas dėl lėšų paskirstymo bei pateikia pastabas dėl atskirų projekto veiklų, išlaidų nefinansavimo.

36. Neįgaliųjų reikalų departamentas, vadovaudamasis komisijos rekomendacijomis, parengia projektams finansuoti skirtų valstybės biudžeto lėšų paskirstymo projektą ir teikia jį tvirtinti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministrui.

 


VIII. PROJEKTŲ FINANSAVIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

37. Socialinės apsaugos ir darbo ministrui patvirtinus projektams skirtų lėšų paskirstymą, Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu per 15 darbo dienų informuoja organizacijas apie projektui skirtų lėšų dydį ir sutarčių sudarymą bei pateikia komisijos pastabas dėl atskirų projekto veiklų, išlaidų nefinansavimo. Socialinės apsaugos ir darbo ministrui priėmus sprendimą dėl projektų, kuriems neskirta finansavimo, Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu per 15 darbo dienų apie šį sprendimą informuoja organizacijas, nurodydamas motyvus.

38. Organizacija, gavusi informaciją apie skirtą finansavimą, per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo dienos pateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui patikslintą projektą, atsižvelgdama į skirtas lėšas bei gautas pastabas dėl atskirų projekto veiklų, išlaidų nefinansavimo. Per nustatytą laikotarpį gavus patikslintą projektą, su organizacija pasirašoma projekto finansavimo sutartis, kurioje numatyti projekto vykdymo terminai, lėšos, atskaitomybės, atsakomybės, kontrolės, rezultatų viešinimo sąlygos.

39. Jeigu organizacija per 30 kalendorinių dienų nuo informacijos dėl skirto finansavimo gavimo nepateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui patikslinto projekto, su ja projekto finansavimo sutartis nesudaroma.

 

IX. PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ TIKSLINIMAS

 

40. Organizacija be Neįgaliųjų reikalų departamento leidimo gali tikslinti projekto išlaidų sąmatą tuo atveju, jeigu nėra įtraukiama nauja išlaidų rūšis ir išlaidų dydžio pakeitimai neviršija 10 procentų tikslinamos išlaidų rūšies kiekvienos eilutės dydžio arba išlaidų dydis mažėja.

41. Kitais nei šio Aprašo 40 punkte numatytais atvejais organizacija turi pateikti Neįgaliųjų reikalų departamento direktoriui pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdama palyginamąją projekto tikslinamų išlaidų sąmatą. Organizacija gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

42. Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius, apsvarstęs pateiktą prašymą, priima sprendimą dėl projekto išlaidų sąmatos tikslinimo. Apie priimtą sprendimą organizacija informuojama raštu. Organizacija, gavusi leidimą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo privalo atitinkamai patikslinti projekto išlaidų sąmatą ir ją pateikti Neįgaliųjų reikalų departamentui.

43. Prašymai dėl projekto išlaidų sąmatos tikslinimo teikiami iki einamųjų metų gruodžio 1 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

44. Organizacija privalo informuoti apie projekte numatytų priemonių vykdymo nutraukimą, sustabdymą arba apie teisės vykdyti numatytas priemones sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Neįgaliųjų reikalų departamentas sustabdo projekto visą ar dalį finansavimo. Organizacijai pašalinus pažeidimus ir atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Neįgaliųjų reikalų departamentui – atnaujinamas sustabdytas priemonių finansavimas.

 

X. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO KONTROLĖ

 

45. Organizacija teikia Neįgaliųjų reikalų departamentui ataskaitas apie projekto vykdymą, lėšų panaudojimą ir pasiektus rezultatus pagal Neįgaliųjų reikalų departamento patvirtintą tvarkos aprašą.

46. Asmuo, turintis teisę veikti projektą įgyvendinančios organizacijos vardu, atsako už projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų tikslinį panaudojimą.

47. Neįgaliųjų reikalų departamentas kontroliuoja finansuojamų projektų įgyvendinimą ir valstybės biudžeto lėšų tikslinį naudojimą, tai yra tikrina einamaisiais kalendoriniais metais (projekto įgyvendinimo metu) ir (arba) pasibaigus kalendoriniams metams (pasibaigus projekto įgyvendinimui):

47.1. ar vykdomos priemonės atitinka šio Aprašo reikalavimus;

47.2. kaip tikslingai organizacija naudoja projektui finansuoti skirtas lėšas, ar faktinės išlaidos atitinka sąmatose planuotas, ar teisingi ataskaitose teikiami duomenys, ar teisingai apskaitomos valstybės biudžeto lėšomis dengiamos išlaidos, ar valstybės biudžeto lėšos naudojamos efektyviai ir pasiekiamas planuotas rezultatas;

47.3. ar laikomasi teisės aktų ir projekto finansavimo sutarties nuostatų.

48. Neįgaliųjų reikalų departamentas, informavęs raštu organizaciją, turi teisę sustabdyti finansavimą ar nutraukti su ja sutartį, jeigu yra nustatyta, kad organizacija projektui skirtas valstybės biudžeto lėšas faktiškai panaudojo nesivadovaudama patvirtinta išlaidų sąmata, netinkamai vykdė projekto finansavimo sutarties sąlygas ar apskritai jų neįvykdė. Tokiu atveju Neįgaliųjų reikalų departamentas gali reikalauti, kad organizacija panaikintų nustatytus pažeidimus, vykdytų prisiimtus įsipareigojimus arba grąžintų visą ar dalį projektui įgyvendinti skirtų lėšų.

49. Neįgaliųjų reikalų departamentas kasmet iki birželio 1 d. teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai informaciją apie tikslinį valstybės biudžeto lėšų panaudojimą įgyvendinant projektus.

 

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50. Sprendimai dėl finansavimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

51. Už pateiktos informacijos ir duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą organizacija atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

52. Informacija apie pateiktas projektų paraiškas bei atrinktus finansuoti projektus skelbiama Neįgaliųjų reikalų departamento interneto svetainėje adresu: www.ndt.lt.

 

_________________

 


Žmonių su fizine negalia mobilumo ir

savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo

projektų finansavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Žmonių su fizine negalia mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo projekto paraiškos forma)

 

___________________________________________________________________________

(paraišką teikiančios organizacijos pavadinimas, kodas, adresas, telefonas)

 

Neįgaliųjų reikalų departamentui

prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

 

______ m. Žmonių su FIZINE negalia mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo PROJEKTO PARAIŠKA

 

20_____ m. ___________________ d. Nr._______________

 

Organizacijos pristatymas

 

Organizacijos įregistravimo data ir numeris, kodas

 

Adresas ir pašto indeksas

 

 

Telefonas (su tarpmiestiniu kodu)

 

 

Faksas (su tarpmiestiniu kodu)

 

 

Elektroninis paštas, interneto svetainė

 

 

Banko pavadinimas, banko kodas, biudžetinės sąskaitos Nr.

 

 

Organizacijos veiklos neįgaliųjų socialinės integracijos srityje patirtis

 

 

 

 

 

 

(aprašyti organizacijos veiklos neįgaliųjų socialinės integracijos srityje patirtį, nurodyti trukmę metais, veiklos pobūdį, organizacijos įgyvendintus projektus neįgaliųjų socialinės integracijos srityje, nurodant jų finansavimo šaltinius, gautų lėšų dydį, pagrindinę veiklą)

Organizacijos savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo ir (arba) transporto priemonių vairuotojų su negalia pirminio mokymo organizavimo arba vairavimo įgūdžių vertinimo ir lavinimo patirtis

 

 

 

 

(aprašyti organizacijos savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo ir (arba) transporto priemonių vairuotojų su negalia pirminio mokymo organizavimo arba vairavimo įgūdžių vertinimo ir lavinimo patirtį, nurodyti šios veiklos trukmę metais, nurodant veiklos finansavimo šaltinius, gautų lėšų dydį)

 

Esama padėtis

(Socialinės problemos įvardijimas, mastas, neįgaliųjų tikslinės grupės apibūdinimas – skaičius, amžius, specialieji poreikiai, kiek poreikius tenkina kiti teikėjai, projekte numatomų priemonių poreikis, prieinamumas, kokybė, siūlomi problemos sprendimo būdai)

 

 

Projekto tikslas ir uždaviniai

 

 

Projekto įgyvendinimo trukmė (mėnesiais)

 

 

Tikslinės asmenų grupės, kuriai skirtas projektas, apibūdinimas (projekto dalyvių skaičius, amžius, negalios pobūdis, neįgalumo, darbingumo arba specialiųjų poreikių lygis)

 

 

Projektui vykdyti turimos patalpos (aprašyti patalpas, kuriose organizuojamos projekto veiklos, jų atitiktį techninėms, sanitarinėms, higieninėms, priešgaisrinės saugos sąlygoms, plotą, kieno nuosavybė, nuomojamos, panauda, išlaikymo kainą)

 

 

Projektui vykdyti turima įranga (ryšių, informacinių technologijų, organizacinės technikos, vaizdinės mokymo priemonės ir kt.)

 

 

Projektui vykdyti turimos transporto priemonės (kokios, pagaminimo metai, kieno nuosavybė, panauda, pritaikymo neįgaliesiems pobūdis)

 

 

Projektui vykdyti turimi darbuotojai (projekto vykdytojai, jų išsilavinimas, kvalifikacija, darbo patirtis teikiant paslaugas neįgaliesiems ir vykdant projekte planuojamas veiklas, pareigos projekte)

 

 

Projekto biudžetas

 

Eil.Nr.

Veiklos pavadinimas

Reikalinga lėšų suma iš viso

(tūkst. litų)

Iš jų:

Vieno asmens mokymų kaina (kartu su kitais finansavimo šaltiniais)

(tūkst. litų)

dalyvių indėlis

(tūkst. litų)

kiti finansavimo šaltiniai (nurodyti šaltinį)

(tūkst. litų)

prašoma iš Neįgaliųjų reikalų departamento

(tūkst. litų)

1.

Aklųjų savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymas

 

 

 

 

 

2.

Judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymas,

iš jų:

 

 

 

 

 

2.1.

Asmens funkcinio pajėgumo vertinimas ir lavinimas

 

 

 

 

 

2.2.

Pirminis mokymas vairuoti B kategorijos transporto priemonę

 

 

 

 

 

3.

Iš viso

 

 

 

 

X

Projekto įgyvendinimo planas ir eiga (pagal kiekvieną planuojamą vykdyti veiklą atskirai nuoseklus ir išsamus planuojamų priemonių ir veiksmų aprašymas, konkrečios veiklos, priemonės ir veiksmo pradžia ir pabaiga, trukmė valandomis, priemonių vykdymo vieta, dalyvių skaičius)

 

Projekto išlaidų detali sąmata ir pagrindimas

 

Eil. Nr.

Išlaidų rūšis ir skaičiavimai

Prašoma iš Neįgaliųjų reikalų departamento

(tūkst. litų)

Kiti finansavimo šaltiniai (tūkst. litų)

Išlaidų pagrindimas

(pagrįsti ir nurodyti, kokiai veiklai planuojamos išlaidos)

I. Administracinės išlaidos

1.

Darbo užmokestis projekto vadovui ir finansininkui (nurodyti pavardes, darbo trukmę, taikomą koeficientą)

 

 

Nurodyti projekto vadovo ir finansininko išsilavinimą

2.

Įnašai soc. draudimui, Garantiniam fondui (nurodyti vienoje eilutėje)

 

 

 

3.

Kanceliarinės prekės

 

 

 

4.

Ryšių paslaugos

 

 

 

5.

Komandiruotės (transporto, kelionių faktinės išlaidos)

 

 

 

6.

Apmokėjimas įmonei už teikiamas buhalterines paslaugas

 

 

 

7.

Iš viso

 

 

 

II. Projekto vykdymo išlaidos

8.

Darbo užmokestis projekto vykdytojams (nurodyti pareigas, pavardes, darbo trukmę, taikomą koeficientą)

 

 

Nurodyti kvalifikaciją, išsilavinimą, vykdomą veiklą

9.

Įnašai soc. draudimui, Garantiniam fondui (nurodyti vienoje eilutėje)

 

 

 

10.

Apmokėjimas pagal autorines ir atlygintinų paslaugų sutartis

 

 

 

11.

Prekės

 

 

 

12.

Ryšių paslaugos

 

 

 

13.

Transporto išlaidos

 

 

 

14.

Patalpų eksploatavimo išlaidos

 

 

 

15.

Komandiruotės ir projekto dalyvių kelionės faktinės išlaidos

 

 

 

16.

Maitinimas

 

 

 

17.

Apgyvendinimas

 

 

 

18.

Ilgalaikio materialiojo turto nuoma

 

 

 

19.

Ilgalaikio materialiojo turto remontas

 

 

 

20.

Iš viso

 

 

 

21.

IŠ VISO PROJEKTO IŠLAIDŲ
(7 + 20)

 

 

 

 

Laukiami rezultatai

 

Eil.Nr.

Veiklos pavadinimas

Laukiami rezultatai

suorganizuotų mokymų skaičius

iš viso mokymuose dalyvaus neįgaliųjų

iš jų neįgalių vaikų

1.

Aklųjų savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymas

 

 

 

2.

Judėjimo sutrikimų turinčių asmenų mobilumo mokymas

 

 

X

Bendras projekte dirbančių asmenų skaičius (pagal sąrašą) _____, iš jų – neįgaliųjų skaičius ______

 

____________________                     _____________                      ___________________

(pareigų pavadinimas)                                (parašas)                                (vardas ir pavardė)

 

A.V.

 

_________________

 


Žmonių su fizine negalia mobilumo ir

savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo

projektų finansavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

___________________________________________________________________________

(organizacijos pavadinimas)

 

Žmonių su FIZINE negalia mobilumo ir savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo PROJEKTO VERTINIMo anketa

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijai

Maksimalus galimų balų skaičius

Rekomenduojamos balų ribos

Skirtų balų skaičius

1.

Ar projekto paraiška atitinka keliamus reikalavimus

(projekto paraiška pateikta kvalifikuotai, tvarkingai, pagal patvirtintą formą, yra reikalingi dokumentai)

10

 

 

- atitinka visus reikalavimus

 

10

- iš dalies atitinka

 

1–9

- neatitinka

 

0

2.

Pareiškėjo veikla numatyta projekte

(planuojama veikla veiksminga, taikomos visos Aprašo 12.1 arba 12.2 punktuose nurodytos priemonės, turės žymų poveikį neįgaliojo gyvenimo kokybei)

20

 

 

- veiksminga, taikomos visos priemonės, turės žymų poveikį

 

15–20

- iš dalies veiksminga, taikoma didžioji dalis priemonių, turės poveikį

 

10–14

- iš dalies veiksminga, taikoma dalis priemonių, poveikis abejotinas

 

4–9

- neaiški, veiksmingumas ir poveikis abejotinas

 

0–3

3.

Projekto įgyvendinimas

(nuoseklus ir gerai parengtas projekto įgyvendinimo planas ir eiga)

15

 

 

- nuoseklus ir išsamus

 

13–15

- nuoseklus, tačiau trūksta detalumo

 

6–12

- trūksta nuoseklumo ir detalumo

 

1–5

- nedetalus ir nenuoseklus

 

 

0

4.

Reikalingų lėšų pagrindimas

(projekto lėšos yra aiškios, detalios, pagrįstos, realios, suplanuotos, atsižvelgiant į vidutines kainas)

15

 

 

- pagrįstos, realiai suplanuotos, pateikti apskaičiavimai

 

13–15

- iš dalies pagrįstos, trūksta detalesnių apskaičiavimų

 

6–12

- prastai planuojamos, pateiktos be detalių apskaičiavimų

 

1–5

- nepagrįstos

 

0

5.

Turimi žmogiškieji ištekliai projekto veiklai įgyvendinti

(projekto veikloms vykdyti turi kvalifikuotus specialistus)

15

 

 

- turi pakankamai

 

13–15

- turi pakankamai, tačiau trūksta išsamesnio specialistų kvalifikacijos aprašymo

 

6–12

- turi nepakankamai

 

1–5

 

- neturi, reikalingi specialistai bus ieškomi gavus finansavimą

 

0

6.

Turimi materialiniai ištekliai projekto veiklai įgyvendinti

(projekto veikloms vykdyti turi patalpas, įrangą, vaizdines, transporto priemones ir kt.)

15

 

 

- turi pakankamai

 

13–15

- turi pakankamai, tačiau trūksta išsamesnio turimų išteklių aprašymo

 

6–12

- turi nepakankamai

 

1–5

 

- neturi, reikalingos patalpos ir priemonės nuomojamos

 

0

7.

 

Kiti finansavimo šaltiniai

10

 

 

- skiriama daugiau kaip 30 procentų projektui įgyvendinti prašomų lėšų

 

9–10

- skiriama nuo 21 iki 30 procentų projektui įgyvendinti prašomų lėšų

 

5–8

- skiriama nuo 11 iki 20 procentų projektui įgyvendinti prašomų lėšų

 

1–4

- skiriama iki 10 procentų projektui įgyvendinti prašomų lėšų

 

 

0

Bendra balų suma

100

 

 

 

Projekto privalumai

 

 

 

 

Projekto trūkumai

 

 

 

 

Projekto veiklos, išlaidos, kurių siūloma nefinansuoti

 

 

Komisijos nario išvada

(projektą remti, neremti)

 

 

 

 

Projekto įvertinimas

Nuo 50 iki 100 balų – projektas remtinas, mažiau nei 50 balų – projektas atmestinas.

 

Komisijos narys                               ____________                            ____________________

(parašas)                                       (vardas ir pavardė)

_______________

(data)

 

_________________