LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL CENTRINĖS DARBO MEDICINOS EKSPERTŲ KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2008 m. sausio 16 d. Nr. V-37

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo (Žin., 2003, Nr. 70-3170; 2007, Nr. 69-2720) 44 straipsnio 13 dalimi:

1. Tvirtinu Centrinės darbo medicinos ekspertų komisijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. rugpjūčio 29 d. įsakymą Nr. 475 „Dėl Centrinės darbo medicinos ekspertų komisijos patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 76-2316);

2.2. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. sausio 3 d. įsakymą Nr. 3 „Dėl Centrinės darbo medicinos ekspertų komisijos sudėties pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 9-327);

2.3. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. gruodžio 3 d. įsakymą Nr. V-700 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 475 „Dėl Centrinės darbo medicinos ekspertų komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 116-5301);

2.4. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. rugpjūčio 30 d. įsakymą Nr. V-671 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 475 „Dėl Centrinės darbo medicinos ekspertų komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 108-3968);

2.5. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 23 d. įsakymą Nr. V-184 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 475 „Dėl Centrinės darbo medicinos ekspertų komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 37-1389).

3. Pavedu:

3.1. Higienos instituto direktoriui R. Jankauskui Higienos institute (Didžioji g. 22, Vilnius) įsteigti Centrinės darbo medicinos ekspertų komisijos sekretoriatą Komisijos veiklai aptarnauti;

3.2. ministerijos sekretoriui pagal administravimo sritį kontroliuoti šio įsakymo vykdymą.

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                  RIMVYDAS TURČINSKAS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. sausio 16 d. įsakymu
Nr. V-37

 

CENTRINĖS DARBO MEDICINOS EKSPERTŲ KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Centrinės darbo medicinos ekspertų komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Centrinės darbo medicinos ekspertų komisijos (toliau – Komisija) sudarymo, veiklos, jos kompetencijai priskiriamų ginčytinų klausimų, susijusių su profesinės ligos diagnozės nustatymu, sprendimą.

2. Komisija sprendžia ginčytinus klausimus, susijusius su profesinės ligos diagnozės nustatymu.

3. Komisija atsakinga ir atskaitinga sveikatos apsaugos ministrui.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, sveikatos apsaugos ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

5. Komisijos veikla grindžiama kolegialaus klausimų svarstymo, demokratijos, teisėtumo principais, taip pat asmenine Komisijos narių atsakomybe už Komisijos veiklą. Visa informacija apie pareiškėją, pateikta Komisijai, turi būti laikoma konfidencialia ir gali būti atskleista kitiems asmenims tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

6. Komisija dirba Higienos institute, Didžioji g. 22, Vilnius.

 

II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

7. Komisijos uždaviniai – nagrinėti profesinių ligų diagnozės pagrįstumo atvejus, priklausančius Komisijos kompetencijai.

8. Komisijos kompetencijai nepriklauso:

8.1.1. susirgimų, neįrašytų į Profesinių ligų sąrašą, atvejai;

8.1.2. atvejai, kai nustatomi keli tos pačios sistemos susirgimai ir dominuoja ne profesinės kilmės susirgimas;

8.1.3. atvejai, kai profesinių ligų tyrimas nebuvo atliktas arba nenuodugniai atliktas pagal galiojančią profesinių ligų tyrimo ir apskaitos nuostatų nustatytą tvarką;

8.2. patvirtinti ar paneigti profesinės ligos diagnozę.

9. Komisijos funkcijos yra šios:

9.1. spręsti, ar pareiškėjo (jo atstovo) arba kitų suinteresuotų asmenų pareiškimo nagrinėjimas priklauso Komisijos kompetencijai;

9.2. spręsti ginčytinus klausimus, susijusius su profesinių ligų nustatymu dalyvaujant suinteresuotiems asmenims;

9.3. atlikti kompleksinę dokumentinę analizę ir surašyti išvadą dėl profesinės ligos diagnozės pagrįstumo;

9.4. nustatyta tvarka teikti informaciją Valstybės profesinių ligų registrui;

9.5. analizuoti Komisijos darbą;

9.6. nustatyta tvarka teikti informaciją steigėjui ir kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims apie Komisijos priimtus sprendimus;

9.7. vykdyti kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. KOMISIJOS TEISĖS

 

10. Komisija, atlikdama savo funkcijas, turi teisę:

10.1. nenagrinėti atvejų, kurie nepriklauso Komisijos kompetencijai;

10.2. gauti iš Valstybinės darbo inspekcijos, asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų, darbdavių, draudimo įstaigų ir kitų institucijų visą reikiamą informaciją ir dokumentus, kurių reikia Komisijos funkcijoms vykdyti;

10.3. siųsti asmenis į asmens sveikatos priežiūros įstaigas papildomai ištirti ir patikslinti diagnozę;

10.4. susipažinti su įmonių, įstaigų ir organizacijų statistine ir kita dokumentacija, kurios reikia šiuose Nuostatuose numatytoms funkcijoms vykdyti;

10.5. kreiptis į profesinės ligos tyrimo komisijos pirmininką, Valstybinės darbo inspekcijos teritorinio skyriaus darbo inspektorių dėl papildomos medžiagos surinkimo;

10.6. kreiptis į teisėsaugos institucijas dėl teisės aktų pažeidimų pašalinimo;

10.7. pasitelkti ekspertus sprendžiant ginčytinus klausimus, susijusius su profesinės ligos diagnozės nustatymu;

10.8. teikti siūlymus dėl mokslinių, praktinių ir kitų tyrimų bei darbų profesinės sveikatos priežiūros srityje;

10.9. teikti pasiūlymus Sveikatos apsaugos ministerijai ir kitoms institucijoms savo kompetencijos klausimais;

10.10. kviesti į komisijos posėdžius ir išklausyti suinteresuotus asmenis;

10.11. gauti informaciją ir raštiškus paaiškinimus iš pareigūnų dėl tiriamų profesinių ligų atvejų;

10.12. turėti kitų teisių, nustatytų įstatymuose ir kituose teisės aktuose.

 

IV. KOMISIJOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11. Komisija sudaroma sveikatos apsaugos ministro įsakymu.

12. Į Komisijos sudėtį įeina Sveikatos apsaugos ministerijos, darbdavių ir darbuotojų organizacijų, valstybės įstaigų ir kitų institucijų atstovai.

13. Atsakydami į sveikatos apsaugos ministro rašytinį kreipimąsi dėl atstovo skyrimo, darbdavių ir darbuotojų organizacijos, valstybės įstaigos ir kitos institucijos per 3 darbo dienas pateikia siūlomus kandidatus į Komisijos narius.

14. Komisiją sudaro pirmininkas, jo pavaduotojas ir nariai.

15. Komisijos pirmininkas atstovauja šiai Komisijai ir vadovauja jos posėdžiams.

16. Komisijos pirmininko nesant, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas.

17. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kurie rengiami ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

18. Komisijos pirmininkas:

18.1. organizuoja Komisijos darbą, vadovauja Komisijai ir atsako už jos veiklą;

18.2. šaukia Komisijos posėdžius, jiems pirmininkauja;

18.3. veikia Komisijos vardu, atstovauja jai valstybinės valdžios, valstybės valdymo institucijose, įmonėse, įstaigose, organizacijose ir kitose institucijose arba įgalioja tai daryti kitus Komisijos narius;

18.4. balsuoja priimant Komisijos sprendimus;

18.5. pasirašo Komisijos protokolus ir Komisijos vardu siunčiamus dokumentus;

18.6. kontroliuoja, kaip vykdomi Komisijos sprendimai;

18.7. gali pateikti atskirą nuomonę dėl posėdyje svarstomų klausimų;

18.8. turi teisę pasikviesti ekspertus ir nustatyti tvarką, kada ekspertai gali būti kviečiami;

18.9. atsako už paraiškos dėl apmokėjimo Komisijos nariams ir ekspertams pateikimą 23.7 punkte nustatyta tvarka.

19. Komisijos nariai:

19.1. nagrinėja profesinių ligų diagnozės pagrįstumo atvejus, priklausančius Komisijos kompetencijai;

19.2. dalyvauja Komisijos posėdžiuose;

19.3. balsuoja priimant Komisijos sprendimus;

19.4. gali pateikti atskirą nuomonę dėl posėdyje svarstomų klausimų.

20. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė jos narių. Negalintis dalyvauti posėdyje Komisijos narys iki posėdžio pradžios turi pranešti apie tai Komisijos pirmininkui.

21. Komisija svarstomais klausimais priima sprendimus. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių bendru sutarimu. Jeigu Komisijos nariai nepasiekia bendro sutarimo, sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje Komisijos narių balsų dauguma. Kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas Komisijos pirmininko balsas, o kai šio nėra – pirmininko pavaduotojo balsas. Į posėdžių protokolą gali būti įrašyta atskira Komisijos narių nuomonė.

22. Komisijos darbui techniškai aptarnauti Sveikatos apsaugos ministerijoje arba jos įgaliotoje institucijoje sudaromas Komisijos sekretoriatas.

23. Komisijos sekretoriatas:

23.1. registruoja pareiškėjo (jo atstovo) ir kitų suinteresuotų asmenų prašymus, nurodydamas gavimo datą ir dokumento numerį, profesinės ligos tyrimo aktus ir kitus dokumentus, adresuotus Komisijai, ir nustatyta tvarka perduoda juos Komisijos pirmininkui ar jo pavaduotojui;

23.2. Komisijos pirmininko nustatyta tvarka perduoda pareiškimų kopijas Komisijos nariams;

23.3. raštu informuoja pareiškėją (jo atstovą) ir kitus suinteresuotus asmenis, pasirašant Komisijos pirmininkui ar Komisijos pirmininko pavaduotojui, apie pareiškėjo (jo atstovo) ir kitų suinteresuotų asmenų pareiškimo gavimo faktą bei numatomą nagrinėjimo datą;

23.4. praneša apie posėdį Komisijos nariams, pareiškėjui (jo atstovui) ir kitiems suinteresuotiems asmenims, o prireikus – ekspertams ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas;

23.5. registruoja kitus gautus dokumentus, adresuotus Komisijai;

23.6. registruoja, formuoja ir saugo Komisijos posėdžių dokumentų bylas;

23.7. remdamasis posėdžio protokolais, tvarko Komisijos veiklos apskaitą, nurodydamas kiekvieno Komisijos nario ir eksperto darbo laiką valandomis posėdžiuose bei nagrinėtų pareiškimų skaičių, ir jos suvestinę, suderinęs su Komisijos pirmininku, teikia Sveikatos apsaugos ministerijos Apskaitos skyriui kiekvieno ketvirčio pabaigoje.

24. Komisijos ir jos sekretoriato darbas ūkiškai ir techniškai aprūpinamas lėšomis, skirtomis iš Sveikatos apsaugos ministerijos biudžeto.

 

V. KOMISIJOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS

 

25. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokole nurodoma posėdžio data ir vieta, Komisijos pirmininko ir rašiusio protokolą Komisijos nario vardas ir pavardė, per posėdį svarstyti klausimai, posėdžio dalyviai, balsavimo rezultatai, sprendimai. Protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir protokolą rašęs Komisijos narys.

26. Komisijos sprendimas įforminamas raštu ir patvirtinamas Komisijos pirmininko parašu.

27. Komisijai priėmus sprendimą dėl profesinės ligos diagnozės nustatymo, Komisijos pirmininkas surašo išvadą dėl profesinės ligos pagrįstumo ir per 7 dienas išsiunčia po vieną šios išvados egzempliorių Valstybinei darbo inspekcijai, Visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos teritorinei įstaigai, darbdaviui, pareiškėjui (jo atstovui) ir draudimo įstaigai, kurioje nukentėjęs asmuo apdraustas. Apie nepatvirtintą profesinės ligos diagnozę Komisijos pirmininkas informuoja darbdavį, pareiškėją (jo atstovą).

 

VI. KOMISIJOS IR KOMISIJOS SEKRETORIATO DARBO IR PASLAUGŲ APMOKĖJIMAS

 

28. Komisijos veikla finansuojama ir paslaugos apmokamos iš Sveikatos apsaugos ministerijai skirtų valstybės biudžeto lėšų pagal suvestinę programos sąmatą.

29. Už dalyvavimą Komisijos veikloje Komisijos nariams ir ekspertams apmokama iš einamiesiems metams Sveikatos apsaugos ministerijai skiriamų valstybės biudžeto asignavimų.

30. Su Komisijos nariais ir ekspertais, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 6.716–6.724 straipsnių nuostatomis, sudaromos atlygintinų paslaugų teikimo sutartys, kurias Sveikatos apsaugos ministerijos vardu pasirašo sveikatos apsaugos ministras arba jo įgaliotas asmuo.

31. Komisijos nariui mokamas 0,3 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos bazinės mėnesinės algos (toliau – BMA) dydžio atlygis už kiekvieną posėdžio valandą ir 0,5 BMA dydžio atlygis už pasiruošimą posėdyje nagrinėti vieną pareiškimą.

32. Kiekvienam ekspertui mokama 0,5 BMA dydžio atlygis už išvados parengimą vienam nagrinėjamam atvejui

33. Komisijos sekretoriato veikla apmokama iš Sveikatos apsaugos ministerijos lėšų, skirtų Higienos institutui Komisijos sekretoriato išlaikymui.

34. Kiekvienais metais Higienos instituto direktorius ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 10 d. pateikia Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos ekonomikos skyriui ateinančių metų lėšų poreikį Komisijos sekretoriato veiklai finansuoti.

35. Komisijos sekretoriato veikla finansuojama pagal sveikatos apsaugos ministro ar jo įgalioto asmens patvirtintą programos sąmatą, kurią teikia tvirtinti Higienos instituto direktorius.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Sprendimą dėl Komisijos nuostatų ir sudėties keitimo priima sveikatos apsaugos ministras.

37. Komisijos sprendimai įstatymų nustatyta tvarka gali būti skundžiami teismui.

38. Kiekvienais metais Komisijos sekretoriatas, suderinęs su Komisijos pirmininku, ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 10 d. pateikia Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos ekonomikos skyriui ateinančių metų lėšų poreikį Komisijos veiklai finansuoti.

39. Komisijos veikla finansuojama pagal sveikatos apsaugos ministro ar jo įgalioto asmens patvirtintą programos sąmatą, kurią teikia tvirtinti Komisijos sekretoriatas, suderinęs su Komisijos pirmininku.

 

_________________