LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO AUTOMOBILIŲ IR PĖSČIŲJŲ VARTŲ TECHNINĖS KONTROLĖS SISTEMOS TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO
2002 m. balandžio 10 d. Nr. 3-139
Vilnius
Atsižvelgdamas į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos 2001 m. spalio 30 d. posėdžio sprendimo (protokolo 5.4 punktas) nuostatą,
tvirtinu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemos techninius reikalavimus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2002 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 3-139
KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO AUTOMOBILIŲ IR PĖSČIŲJŲ VARTŲ TECHNINĖS KONTROLĖS SISTEMOS TECHNINIAI REIKALAVIMAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemą sudaro automobilių vartų vaizdo kontrolės sistema, automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema ir automobilių ir pėsčiųjų vartų praėjimo/pravažiavimo elektroninės kontrolės sistema. Visos sistemos sudedamosios dalys turi būti techniškai suderinamos ir tarpusavyje sąveikauti. Sistema turi būti atvira plėtimui ir tobulinimui.
2. Prie pėsčiųjų vartų montuojami vienas arba du pasukami užtvarai ir po du (vienas brūkšninio kodo vienkartiniams leidimams ir vienas nuotolinėms kortelėms nuolatiniams ir laikiniems leidimams) skaitytuvus prie įėjimo ir išėjimo.
3. Prie automobilių vartų montuojami po vieną kiekvienai eismo juostai automatiniai pakeliami užtvarai, valdomi pravažiavimo elektroninės kontrolės sistemos. Prie kiekvienos eismo juostos montuojami du (brūkšninio kodo ir nuotolinis) skaitytuvai ir po dvi nespalvoto vaizdo kameras kiekvienai transporto judėjimo juostai (kad būtų galima fiksuoti pravažiuojančio automobilio registracijos numerius iš priekinės ir galinės dalies) ir vieną dvi spalvoto vaizdo kameras bendrai vartų apžvalgai. Bendrai vartų apžvalgai skirta kamera turi būti valdoma ir montuojama taip, kad būtų galima apžiūrėti automobilį iš viršaus. Vaizdo kamerų perduodami vaizdai turi būti įrašomi į skaitmeninį įrašymo įrenginį.
4. Kiekvieno uosto naudotojo įmonėje turi būti įrengta leidimų patekti į uosto teritoriją išdavimo ir registracijos vieta, praėjimo/pravažiavimo kontrolės sistemos serveris, kuris automatiškai perduoda duomenų kopijas į centrinį uosto serverį, automobilių registracijos numerių identifikavimo sistemos duomenų serveris, kuris automatiškai duomenų bazės kopijas perduoda į centrinį uosto serverį.
5. Leidimai gaminami pagal įmonių apsaugos ir leidimų sistemos nuostatų, kurie parengti uosto naudotojų ir suderinti su Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Pakrančių apsaugos rinktine, Klaipėdos teritorine muitine ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, reikalavimus. Leidimų gamybą koordinuoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.
II. LEIDIMŲ TIKRINIMO TVARKA
6. Įeidamas į teritoriją pėsčiasis leidimą pažymi ties atitinkamu skaitytuvu ir pranešimas apie jo įėjimą patenka į bendrą duomenų bazę. Jei leidimas yra galiojantis – atidaromas pasukamasis užtvaras. Išeidamas iš teritorijos, pėsčiasis pasižymi prie išėjimo skaitytuvo ir, jei leidimas galiojantis, atidaromas pasukamasis užtvaras ir išėjimas užfiksuojamas duomenų bazėje.
7. Įvažiuodamas į teritoriją, automobilis sustoja ties nubrėžta linija, vairuotojas pažymi automobilio, savo ir keleivių (jei yra) leidimus, tuo metu vaizdo kameros fiksuoja automobilio priekinę ir galinę dalis. Specializuota programinė įranga automobilio priekinės ir galinės dalies nuotraukas ir identifikuotus numerius įrašo į duomenų bazę kartu su informacija apie automobilį. Tikrinęs automobilį apsaugos darbuotojas savo kortele patvirtina, kad automobilis yra patikrintas. Jei visi pažymėti leidimai yra galiojantys, pakeliamas užtvaras. Jei automobilių numerių identifikavimo sistemos nustatytas automobilio numeris sutapo su Informatikos ir ryšių departamento prie Vidaus reikalų ministerijos kaupiamojoje ieškomų transporto priemonių duomenų bazėje užfiksuotu numeriu, duodamas aliarmo signalas į posto operatoriaus darbo vietą ir operatorius neatidaro užtvaros. Jei sistemos nustatytas numeris nesutapo su leidime įrašytu numeriu, taip pat duodamas aliarmo signalas. Operatorius vizualiai (pagal pravažiavimo leidimo duomenis ir vaizdo sistemos užfiksuotą vaizdą) sulygina automobilio numerius ir, jeigu jie akivaizdžiai skiriasi, uždraudžia atidaryti užtvarą. Jei numerių skirtumas atsirado dėl sistemos klaidos, operatorius rankiniu būdu gali pataisyti klaidingai atpažintą numerį. Tokie įrašai duomenų bazėje fiksuojami su atitinkama žyma ir su operatoriaus, padariusio pakeitimus, identifikacijos kodu. Peržiūrint duomenų bazę, operatoriaus veiksmų teisingumą bus galima įvertinti pagal automobilio nuotraukas ir duomenų bazėje įrašytus duomenis (sulyginant originalų įrašą su pakoreguotu).
III. VARTŲ VAIZDO KONTROLĖS SISTEMAI TAIKOMI REIKALAVIMAI
9. Reikalavimai vaizdo kameroms:
9.1. fiksuotoms:
9.1.1. TV kameros CCD nespalvotos ar spalvotos (pritaikytos dirbti su automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema);
9.2. valdomoms:
9.3. kamerų valdymo mechanizmams:
IV. AUTOMOBILIŲ IR PĖSČIŲJŲ VARTŲ PRAĖJIMO/PRAVAŽIAVIMO
ELEKTRONINEI KONTROLĖS SISTEMAI TAIKOMI REIKALAVIMAI
10. Elektroninė praėjimo/pravažiavimo kontrolės sistema įrengiama prie automobilių ir pėsčiųjų vartų. Kiekvieno uosto naudotojo įmonėje įrengta praėjimo/pravažiavimo kontrolės sistema užtikrina darbuotojų, lankytojų, transporto priemonių ir krovinių judėjimo kontrolę.
11. Reikalavimai praėjimo/pravažiavimo elektroninės kontrolės sistemos sudedamosioms dalims:
11.3. įvairūs vartotojai turi turėti skirtingas galimybes dirbti su duomenų baze (tik skaityti, skaityti tik tam tikrus laukelius, rašyti, rašyti tik tam tikrus laukelius ir pan.);
11.4. sistemos duomenys turi būti nuolat archyvuojami ir saugomi kiekvienos valstybės institucijos nustatytą laiką. Įmonės sistemos duomenų bazės kopija turi būti saugoma centriniame uosto serveryje;
11.5. duomenų bazės lentelėse numatomi šie laukai:
12. Praėjimo/pravažiavimo kontrolės sistemos operatoriai turi:
12.2. užtikrinti sistemos darbą 24 valandas iš autonominio maitinimo šaltinio, nutrūkus pagrindiniam maitinimui;
12.3. dingus ryšiui tarp kontrolerių ar kompiuteriu kaupti informaciją, o atsiradus ryšiui šią informaciją perduoti (atminties talpa apskaičiuojama pagal vidutinį vartų kirtimo skaičių ir jos turi pakakti ne mažiau kaip 24 valandoms);
12.4. mokėti prisijungti prie signalizacijos įrenginių, vaizdo sistemos ir numerių identifikavimo sistemos;
13. Praėjimo/pravažiavimo kontrolės sistemos yra:
14. Pėsčiųjų leidimuose įrašomi šie duomenys:
15. Automobilių leidimuose įrašomi šie duomenys:
V. AUTOMOBILIŲ REGISTRACIJOS NUMERIŲ IDENTIFIKAVIMO SISTEMAI
TAIKOMI REIKALAVIMAI
17. Ne mažesniu kaip 90% efektyvumu (kokybiškiems numeriams) identifikuoti automobilių numerius dieną ir naktį.
18. Automobilių registracijos numerių identifikavimo sistemos programinis aprūpinimas turi:
18.1. identifikuoti ir registruoti įvairių šalių automobilių registracijos numerius (Lietuvos, Lietuvos tranzitinius, Rusijos, Vokietijos, Latvijos, Lenkijos, Baltarusijos ir kt.);
18.6. sutapus identifikuotam numeriui su įvestu į sistemą paieškomu numeriu, apie tai signalizuoti operatoriui;