LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDO LIETUVOJE DAUGIAMETĘ (2005–2007 M.) IR EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDO LIETUVOJE METINĘ (2005 M.) PROGRAMAS, TEIKIMO, VERTINIMO IR ATRANKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. gegužės 16 d. Nr. A1-151

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Europos pabėgėlių fondo Lietuvoje daugiamete (2005–2007 m.) ir Europos pabėgėlių fondo Lietuvoje metine (2005 m.) programomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. A1-110 (Žin., 2006, Nr. 45-1630):

1. Tvirtinu Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos pabėgėlių fondo Lietuvoje daugiametę (2005–2007 m.) ir Europos pabėgėlių fondo Lietuvoje metinę (2005 m.) programas, teikimo, vertinimo ir atrankos taisykles (pridedama).

2. Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę ministerijos sekretorei Violetai Murauskaitei.

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro

2006 m. gegužės 16 d. įsakymu Nr. A1-151

 

PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDO LIETUVOJE DAUGIAMETĘ (2005–2007 M.) IR EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDO LIETUVOJE METINĘ (2005 M.) PROGRAMAS, TEIKIMO, VERTINIMO IR ATRANKOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos pabėgėlių fondo Lietuvoje daugiametę (2005–2007 m.) ir Europos pabėgėlių fondo Lietuvoje metinę (2005 m.) programas (toliau – EPF), teikimo, vertinimo ir atrankos taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) nustato bendrąsias projektų, teikimo, vertinimo ir atrankos procedūras. Projektų atrankos kriterijai nustatomi EPF daugiametėje (2005–2007 m.) ir EPF metinėje (2005 m.) programose (Žin., 2006, Nr. 45-1634) bei tikslinami ir detalizuojami Gairėse pareiškėjams (Žin., 2006, Nr. 46-1668).

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Atsakinga institucija – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija Vyriausybės 2005 m. liepos 14 d. nutarimu Nr. 773 „Dėl atsakingos institucijos paskyrimo“ (Žin., 2005, Nr. 87-3269) paskirta atsakinga institucija už EPF administravimą ir palaikanti ryšius su Europos Komisija bei įgyvendinanti kitas funkcijas, Europos Tarybos sprendimu Nr. 2004/904/EB priskirtas atsakingai institucijai.

Deleguota institucija – Paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra, atsakinga už priskirtos EPF programos projektų administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą.

Parama – Europos pabėgėlių fondo ir bendrojo finansavimo lėšos, skirtos projektams finansuoti. Parama apibendrina visas galimas finansavimo teikimo formas (subsidiją, dotaciją ir kitas).

Pareiškėjai – institucijos, įmonės, įstaigos ir organizacijos, kurių vardu yra teikiama paraiška. Pareiškėjas ir partneriai gali būti tik institucijos, įstaigos, įmonės, organizacijos, nurodytos Gairėse pareiškėjams, teikiantys paraišką EPF paramai gauti.

Partneris – juridinis asmuo, tiesiogiai įvardytas projekto aprašyme, prisidedantis savo veikla ir (ar) finansiniais išteklias prie projekto tikslų įgyvendinimo.

Projektas – veiklų visuma, turinti aiškiai nustatytus finansinius ir techninius jų vertinimo kriterijus, ir jo tikslas yra įgyvendinti EPF programos siekius.

Bendrojo finansavimo lėšos – Lietuvos Respublikos lėšos projektams, kuriems skirta EPF programos lėšų, bendrai finansuoti. Bendrojo finansavimo lėšos gali būti skirtos iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (ar) savivaldybių biudžetų, taip pat kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės ir (ar) kiti ūkio subjektai.

Sutartis – nustatyta tvarka pasirašytas dokumentas, kuriame yra nurodytos pagrindinės sąlygos, kuriomis turi vadovautis paramos gavėjas, įgyvendindamas projektą.

 

II SKYRIUS. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

PIRMAS SKIRSNIS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI INSTITUCIJOMS, ATSAKINGOMS UŽ EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMĄ

 

3. Pareiškėjai rengia projektą ir pildo atsakingos institucijos nustatytos formos projekto paraišką (toliau vadinama – paraiška). Kvietimus teikti paraiškas skelbia deleguota institucija. Kvietimo teikti paraiškas sąlygas šia tvarka nustato atsakinga institucija.

4. Gautas paraiškas ir projektus visapusiškai vertina deleguota institucija ir teikia vertinimo ataskaitas, išvadas ir rekomendacijas atsakingai institucijai. Sprendimą, kuriems projektams iš tinkamų finansuoti bus skiriamos lėšos, priima atsakinga institucija, vadovaudamasi jos sudaromo Priežiūros komiteto rekomendacijomis ir deleguotos institucijos parengta vertinimo ataskaita. Atsakingai institucijai priėmus sprendimą dėl paramos skyrimo projektui, su pareiškėju bei partneriais (jeigu taikoma), kurių vardu buvo teikiama paraiška, sudaroma paramos sutartis.

5. Institucijos, rengdamos, skelbdamos kvietimus teikti paraiškas, vykdydamos projektų atranką ir prižiūrėdamos jų įgyvendinimą, turi laikytis skaidrumo, nešališkumo ir konfidencialumo principų bei užtikrinti, kad:

5.1. informacija apie kvietimą teikti paraiškas bei jo sąlygas būtų vieša ir prieinama visiems potencialiems pareiškėjams;

5.2. pateiktos paraiškos būtų vertinamos vadovaujantis vienodais kriterijais, apie kuriuos pareiškėjai informuojami iš anksto;

5.3. priežiūros komitetas rekomenduotų suteikti paramą tiems projektams, kurie geriausiai atitinka konkretaus kvietimo teikti paraiškas sąlygas bei bendruosius atrankos kriterijus;

5.4. visi pareiškėjai, kurių paraiškos ir projektai buvo atmesti, raštu būtų informuojami apie tokį sprendimą ir jo priežastis;

5.5. pareiškėjas žinotų visus priimtus sprendimus, susijusius su pareiškėjo projektu, ir tokių sprendimų motyvus;

5.6. pareiškėjo ir kitų asmenų pateikti duomenys būtų konfidencialūs bei naudojami tik projekto vertinimui ir atrankai. Tokie duomenys neatskleidžiami tretiesiems asmenims be pareiškėjo sutikimo, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais atvejais.

 

ANTRAS SKIRSNIS

KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS SĄLYGOS IR PARAIŠKŲ FORMOS

 

6. Prieš skelbiant kvietimą teikti paraiškas turi būti parengta kvietimo teikti paraiškos dokumentacija, kurią sudaro:

6.1. Gairės pareiškėjams;

6.2. paraiškos forma bei paraiškos pildymo instrukcija;

6.3. standartiniai priedai: detalus projekto biudžetas, biudžeto pagrindimo lentelė, biudžeto pildymo nurodymai, gyvenimo aprašymo forma (CV) bei pavyzdinė paramos skyrimo sutarties forma.

7. Deleguota institucija rengia kvietimo teikti paraiškas dokumentacijos projektus ir derina juos su atsakinga institucija. Dokumentaciją tvirtina atsakingos institucijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo.

8. Deleguota institucija registruoja kvietimus teikti paraiškas ir suteikia jiems unikalų numerį.

9. Gairėse pareiškėjams pateikiama pagrindinė informacija, kurią turi žinoti pareiškėjas, siekiantis gauti EPF paramą, įskaitant paramos skyrimo sąlygas bei procedūras. Gairėse nurodoma:

9.1. pagrindinė informacija apie EPF Lietuvoje daugiametę (2005–2007 m.) ir EPF Lietuvoje metinę (2005 m.) programas: EPF tikslai, veiklos, programos teikiamas finansavimas (bendra paramos suma, EPF lėšos, bendrojo finansavimo lėšos) ir kita;

9.2. pagrindinė informacija apie kvietimą teikti paraiškas: remiamos veiklos sritys, tinkami pareiškėjai, tinkamos išlaidos bei galimas paramos intensyvumas, paraiškų pateikimo galutinė data, projekto įgyvendinimo laikotarpis;

9.3. paraiškų priėmimo, registravimo, vertinimo bei atrankos tvarka, vertinimo ir atrankos kriterijai, vertinimo lentelė, informacijos teikimo tvarka paraiškų teikimo, vertinimo ir atrankos metu.

10. Vadovaudamiesi paraiškos pildymo instrukcija bei Gairėmis pareiškėjams, pareiškėjai pildo projekto paraišką nurodydami:

10.1. duomenis apie pareiškėją bei pareiškėjo partnerių (jeigu taikoma) pavadinimą, pareiškėjo bei jo partnerių teisinę formą rekvizitus, ekonomines veiklas (kurioms vykdyti skirtas projektas), pareiškėjų PVM mokėjimo statusus;

10.2. duomenis apie projektą, kuriam prašoma parama: veikla, projekto pavadinimas, prašomos paramos vertė, projekto įgyvendinimo vieta, projekto įgyvendinimo trukmė, projekto pradžia ir pabaiga, pareiškėjo vadovo vardas ir pavardė;

10.3. duomenis apie gautą ar gaunamą kitą paramą iš Europos Sąjungos (toliau – ES) finansuojamų programų arba valstybės skirtų subsidijų;

10.4. duomenis apie projekto santrauką, įskaitant trumpą projekto esmės parašymą; nurodant, kaip projekto tikslai atitinka EPF programos, pagal kurią teikiamas projektas, veiklos sritį, projekto tikslai ir rezultatai bei projekto veikla;

10.5. laukiamus projekto rezultatus ir jų įgyvendinimo rodiklius;

10.6. paramos viešinimo priemones;

10.7. projekto finansavimo šaltinius;

10.8. projekto veiklų planą;

10.9. projekto rezultatų poreikio ir naudos pagrindimą;

10.10. projekto vykdymo ir administravimo pajėgumus.

11. Į paraišką gali būti įtraukti kiti klausimai, susiję su veiklomis, pagal kurias skelbiamas kvietimas teikti paraiškas, specifika ir kurie padėtų tiksliau įvertinti pateiktą paraišką. Reikalinga informacija yra tikslinama Gairėse pareiškėjams.

12. Projektas gali būti teikiamas kartu su partneriais, tokiu atveju prie projekto paraiškos pridedama jungtinės veiklos sutartis. Jungtinės veiklos sutartyje partneriai įsipareigoja laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:

12.1. visi partneriai turi būti perskaitę paraišką ir susipažinę su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą;

12.2. projekto įgyvendinimo metu yra užtikrinamas visų partnerių lygiavertis bendradarbiavimas tiek priimant sprendimus, tiek įgyvendinant projektą

12.3. visiems partneriams persiunčiamos paramą administruojančioms institucijoms teikiamų projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinių ataskaitų kopijos;

12.4. visus projekto pakeitimus pirmiausia siekiama suderinti tarp partnerių, prieš kreipiantis į paramą administruojančias institucijas.

13. Projekto partneriai įsipareigoja projekto pasiektus rezultatus skleisti suinteresuotoms organizacijoms. Projekto pasiekti rezultatai yra vieši.

14. Kartu su paraiška pareiškėjai pateikia iš anksto nustatytą Gairėse pareiškėjams ir kvietime teikti paraiškas nurodytą informaciją bei dokumentus, įrodančius, kad projektas yra tinkamas finansuoti arba kuriais remiantis vertinime dalyvaujančios institucijos gali priimti tinkamą sprendimą dėl paramos skyrimo.

15. Atsakinga arba deleguota institucijos gali pareikalauti kartu su paraiška pateikti papildomą informaciją kuri padėtų įvertinti pareiškėjo patikimumą bei gebėjimą tinkamai įgyvendinti projektą.

16. Spręsdama dėl paraiškos turinio, struktūros bei priedų skaičiaus, atsakinga ir deleguota institucijos privalo atsižvelgti į tai, kad prašoma informacija būtų esminė ir būtina siekiant įvertinti, ar projektas atitinka kvietimo teikti paraiškas sąlygas, projekto pagrįstumą ir realumą.

17. Paskelbus kvietimą teikti paraiškas, visa kvietimo dokumentacija pateikiama atsakingos ir deleguotos institucijų interneto svetainėse.

 

TREČIAS SKIRSNIS

KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS PASKELBIMAS

 

18. Kvietimus teikti paraiškas gauti paramą skelbia deleguota institucija po to, kai atsakinga institucija patvirtina su kvietimu pateikti paraiškas susijusius dokumentus.

19. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, atsakingos institucijos, deleguotos institucijos interneto tinklalapyje bei bent viename iš respublikinių dienraščių. Deleguota institucija kvietimą gali papildomai išspausdinti ir kituose leidiniuose bei skelbti internete. Deleguota institucija savo nuožiūra pasirenka papildomus leidinius, skelbimo būdus ir priemones, atsižvelgdama į tai, kokios iš jų būtų efektyviausios siekiant informuoti konkretaus kvietimo tikslines pareiškėjų grupes.

20. Kvietimas teikti paraiškas spausdinamas lietuvių kalba. Kvietimo santrauka gali būti pateikiama ir kita oficialia ES kalba. To paties skelbimo turinys visur turi būti tapatus. Skelbime dėl kvietimo teikti paraiškas gauti EPF paramą turi būti naudojamas ES skirtas logotipas.

21. Kvietime teikti paraiškas gauti EPF paramą turi būti nurodyta:

21.1. deleguotos institucijos, kuri skelbia kvietimą teikti paraiškas, pavadinimas, adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas ir adresas, kuriuo galima gauti papildomą informaciją (jeigu šis adresas skiriasi nuo deleguotos institucijos adreso);

21.2. adresas ir interneto tinklalapis, kuriame nemokamai galima gauti paraiškos formą ir kitų dokumentų formas;

21.3. EPF tikslas ir remiamos veiklos sritys;

21.4. paramos gavėjai;

21.5. paramos forma;

21.6. paraiškų pateikimo būdas;

21.7. paraiškų pateikimo terminas;

21.8. informacija apie tai, kiek vienas subjektas gali teikti paraiškų;

21.9. kita deleguotos institucijos nustatyta informacija.

 

KETVIRTAS SKIRSNIS

INFORMACIJOS TEIKIMAS PAREIŠKĖJAMS

 

22. Atsakingos ir deleguotos institucijų interneto tinklalapiuose pateikiama ši informacija, susijusi su kvietimų teikti paraiškas sąlygų bei projektų įgyvendinimo ir atsiskaitymo tvarka:

22.1. visi oficialūs dokumentai, kuriuose nustatomos kvietimo teikti paraiškas sąlygos bei projektų įgyvendinimo ir atsiskaitymo tvarka;

22.2. aktualūs Lietuvos Respublikos teisės aktai, reglamentuojantys viešųjų pirkimų organizavimą;

22.3. kita aktuali informacija.

23. Iki oficialaus paskelbimo kvietimą teikti paraiškas atsakinga ir deleguota institucijos rengia informacinius susitikimus ar mokymus potencialiems pareiškėjams dėl kvietimo sąlygų ir paraiškos pildymo tvarkos.

24. Paskelbus kvietimą teikti paraiškas, deleguotai institucijai pareiškėjai gali pateikti klausimus dėl dalyvavimo programoje tvarkos ir sąlygų. Klausimai gali būti pateikiami žodžiu ir raštu (siunčiami paprastu ar elektroniniu paštu bei faksu). Kvietime teikti paraiškas deleguota institucija nurodo informacinį telefono, fakso, elektroninio pašto adresą ir paskiria už tokios informacijos teikimą atsakingą asmenį ar asmenis. Deleguota institucija užtikrina, kad į paklausimus būtų atsakoma ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas.

 

III SKYRIUS. PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

PENKTAS SKIRSNIS

PROJEKTŲ VERTINIMO INSTITUCINĖ STRUKTŪRA

 

25. Paraiškas ir projektus pagal EPF veiklos sritis vertina deleguota institucija. Vadovaudamasi šiose Taisyklėse išdėstytais principais ir atsižvelgdama į savo institucinę struktūrą bei administracinius gebėjimus, deleguota institucija, suderinusi su atsakinga institucija, nustato vidinę projektų tikrinimo ir vertinimo tvarką. Vidinėje tvarkoje nurodoma:

25.1. paraiškų vertinimo procedūros;

25.2. sprendimų priėmimo tvarka ir jų įgyvendinimo priežiūra;

25.3. informacijos teikimo kitoms ES paramos administravime dalyvaujančioms institucijoms būdai.

26. Deleguota institucija yra visiškai atsakinga už tai, kad paraiškos ir projektai atitiktų konkurso sąlygas ir projektų kokybės vertinimą. Atlikus vertinimo procedūras, vertinimo rezultatai pateikiami atsakingai institucijai, kuri organizuoja projektų, kuriems bus suteikta parama, atranką.

27. Deleguota institucija turi užtikrinti, kad vertinimo ir atrankos procesai truktų kuo trumpiau. Rekomenduojama, kad iki sprendimo dėl paramos suteikimo (arba paraiškos atmetimo) datos praeitų ne daugiau kaip 2 mėnesiai nuo galutinės paraiškų pateikimo datos.

 

ŠEŠTAS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

28. Paraiškos deleguotai institucijai turi būti atsiųstos registruotu laišku, įteiktos pašto kurjerio arba įteiktos asmeniškai deleguotos institucijos nurodytais adresais (kurie nurodomi Gairėse pareiškėjams). Kartu su paraiška kompiuterinėje laikmenoje pateikiama elektroninė paraiškos versija. Paraiškos turi būti užpildytos lietuvių kalba. Ranka užpildytos paraiškos nebus nagrinėjamos.

29. Kitais nei 28 punkte nurodytais būdais (pavyzdžiui, faksu ar elektroniniu paštu) išsiųstos arba kitais adresais įteiktos paraiškos nebus nagrinėjamos.

30. Pareiškėjas turi pateikti vieną paraiškos originalą ant kurio aiškiai nurodoma „ORIGINALAS“, ir tris (3) kopijas – „KOPIJA“. Ant voko turi būti užrašytas kvietimo teikti paraiškas pavadinimas ir numeris, pareiškėjo pavadinimas ir adresas. Paraiškos versija kompiuterinėje laikmenoje pateikiama tame pačiame voke, kuriame yra paraiškos originalas.

31. Deleguotos institucijos paskirtas darbuotojas gautą paraišką priima ir užregistruoja, vadovaudamasis deleguotos institucijos nustatyta Vidaus projektų tikrinimo ir vertinimo tvarka.

32. Jei pareiškėjas pateikia paraišką asmeniškai, atsakingas EPF programą administruojantis darbuotojas užpildo ir išduoda pareiškėjui paraiškos gavimą patvirtinantį dokumentą kurio antras egzempliorius lieka deleguotoje institucijoje. Pateikusiems iki galutinio paraiškų teikimo termino paraišką paštu pranešimai apie paraiškos gavimą išsiunčiami registruotu paštu per 3 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos. Jei paraiška paštu gauta po galutinio paraiškų teikimo termino (bet su tinkamu pašto spaudu), pranešimai apie paraiškos gavimą išsiunčiami pareiškėjui per 3 darbo dienas nuo paraiškų vokų atplėšimo posėdžio dienos.

33. Paraiškos, gautos po kvietime teikti paraiškas nustatytos dienos ir valandos, yra priimamos, bet nevertinamos, išskyrus paštu pateiktas paraiškas, kurios antspauduotos tinkamos dienos spaudu.

 

SEPTINTAS SKIRSNIS

VERTINIMO ETAPAI

 

34. Projektų vertinimo ir atrankos etapai bei vertinimo lentelės kvietimui teikti paraiškas yra pateikiami Gairėse pareiškėjams.

35. Paraiškų ir projektų vertinimo procesas, kurį atlieka deleguota institucija, susideda iš trijų etapų:

35.1. administracinės atitikties vertinimo, kurio metu patikrinama, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, tai yra, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija;

35.2. tinkamumo vertinimo, kurio metu nustatoma, ar pareiškėjas, partneriai (jei projektą planuojama įgyvendinti kartu su partneriais) ir projektas yra tinkami gauti paramą pagal EPF programą;

35.3. projektų naudos ir kokybės vertinimo, kurio metu būtų įvertinama pateiktų projektų nauda ir kokybė remiantis nustatytais vertinimo kriterijais: ar projektas atitinka EPF Lietuvoje metinės (2005 m.) programos prioritetus ir tikslus, išlaidų efektyvumą novatoriškumą, partnerystę, pareiškėjo projektų administravimo ir (ar) valdymo patirtį; ar projektas atitinka konkrečią EPF Lietuvoje metinės (2005 m.) programos veiklos sritį, projekto rezultatus, projekto veiklų apibrėžtumą pagrįstumą, įgyvendinimui skirtą laiką; projekto administravimo pajėgumą.

 

AŠTUNTAS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

36. Vertinimas organizuojamas praėjus paskutinei paraiškų priėmimo dienai ir po to, kai deleguota institucija užregistruoja visas laiku gautas paraiškas.

37. Deleguota institucija atlieka paraiškų priėmimo ir registravimo, administracinės atitikties vertinimo, tinkamumo, projekto kokybės ir naudos vertinimo procedūras. Paskelbus kvietimą teikti paraiškas, deleguota institucija paskiria atsakingus darbuotojus, kuriems pavedamos tam tikros projekto vertinimo, projekto vertinimo priežiūros, pareiškėjo informavimo ir kitos funkcijos. Atsakingi darbuotojai turi atlikti projekto administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimą, kreiptis į pareiškėją prašydami papildomos informacijos ir dokumentų, informuoti pareiškėją apie suteiktą arba nesuteiktą paramą ir kita. Atlikdama projekto kokybės ir naudos vertinimo procedūrą, deleguota institucija gali pasitelkti nepriklausomus ekspertus. Pagal deleguotos institucijos nustatytą tvarką vertinimo metu gali būti sudaromos ir pildomos vertinimo lentelės, taip pat sąrašai, žurnalai ir kiti dokumentai.

38. Deleguota institucija turi teisę atmesti gautą paraišką, jeigu ji neatitinka administracinės atitikties ar projekto tinkamumo kriterijų. Jei dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos deleguota institucija negali tinkamai įvertinti administracinės atitikties ar projekto tinkamumo, ji gali paprašyti pareiškėją per nustatytą laiką pateikti papildomus duomenis, dokumentus ir papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Jei pareiškėjui pateikus šią informaciją paraiška neatitinka administracinės atitikties ar projekto tinkamumo kriterijų, deleguota institucija turi teisę paraišką atmesti. Deleguotos institucijos darbuotojai taip pat gali kreiptis į įvairias institucijas dėl papildomos informacijos apie pareiškėją ir projektą gavimo.

39. Jei vertinant paraišką yra pagrindo manyti, kad joje pateikta informacija nėra tiksli, deleguota institucija gali organizuoti patikros vietoje atlikimą ir kreiptis į pareiškėją su atitinkamu prašymu. Prašyme dėl patikros atlikimo deleguotos institucijos darbuotojai suformuluoja užklausą dėl to, kokia informacija, duomenys, dokumentai turi būti patikrinti. Paraišką teikiančios organizacijos patikra vietoje turi būti atlikta per kuo trumpesnį laiką. Konkretų laiko tarpą, per kurį turi būti atlikta patikra, nustato deleguota institucija. Gavus patikros ataskaitą ir atsižvelgiant į joje pateikiamą informaciją, paraiška vertinama toliau.

 

DEVINTAS SKIRSNIS

ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS

 

40. Šiame vertinimo etape nustatoma, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota (pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija).

41. Atliekant administracinės atitikties vertinimą užpildoma administracinės atitikties vertinimo lentelė:

 

ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES IR PROJEKTO TINKAMUMO VERTINIMO LENTELĖ

 

Paraiškos pristatymo data:

Paraiškos Nr.:

Paraišką priėmė:

Pareiškėjo pavadinimas:

Partneris 1:

Partneris 2:

 

 

Taip

Ne

Po patikslinimo

1.

Paraiška visiškai užpildyta, atitinka paraiškos formą, yra surišta, pasirašyta pareiškėjo, užantspauduota, užrašyta data, įrišta į bylą kietu viršeliu

 

 

 

2.

Pateiktas reikiamas paraiškos ir jos priedų originalų ir kopijų skaičius

 

 

 

3.

Pateikta elektroninė paraiškos versija

 

 

 

4.

Paraiška užpildyta lietuvių kalba

 

 

 

5.

Pateiktas biudžetas ir finansavimo šaltinių lentelė atitinka nustatytą formą ir yra pasirašyti pareiškėjo

 

 

 

6.

Pateiktos pareiškėjo ir jo partnerio (-ių) steigimo dokumentų kopijos

 

 

 

7.

Pateiktos projekto jungtinės veiklos (partnerystės) sutartys ar jų kopijos

 

 

 

8.

Pateiktos pareiškėjo ir jo partnerio (-ių) finansinių ataskaitų už paskutinius 3 veiklos metus kopijos1

 

 

 

9.

Pateiktos pareiškėjo ir jo partnerio (-ių) pažymų iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie atsiskaitymus originalai (netaikoma pareiškėjams, kurie yra valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamos institucijos bei įstaigos)2

 

 

 

10.

Pateiktos pareiškėjo ir jo partnerio (-ių) pažymų iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus apie atsiskaitymus originalai (netaikoma pareiškėjams, kurie yra valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamos institucijos bei įstaigos)3

 

 

 

11.

Pateiktas detalus projekto biudžetas projekto įgyvendinimo laikotarpiui (pagal Gairių priedą Nr. 3)

 

 

 

12.

Pateiktas projekto išlaidų pagrindimas (pagal Gairių priedą Nr. 4)

 

 

 

13.

Pateikti projekto vadovo, projekto finansininko gyvenimo ir veiklos aprašymai (CV) (pagal Gairių priedą Nr. 6)

 

 

 

VERTINTOJO PASTABOS

(Kokios informacijos ar dokumentų trūksta)

 

1 Jeigu organizacija vykdo savo veiklą mažiau nei trejus metus, tai pateikia finansinių ataskaitų už paskutinius veiklos metus kopijas.

2, 3 Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip prieš mėnesį iki paraiškos pateikimo datos (netaikoma pareiškėjams, kurie yra valstybės ar savivaldybės biudžetų finansuojamos institucijos bei įstaigos).

 

42. Jeigu vertinant paraišką administracinės atitikties lentelėje pažymimas bent vienas atsakymas „ne“, pareiškėjui siunčiamas raštas, kuriame prašoma per nustatytą terminą pateikti trūkstamą informaciją arba dokumentus. Konkretų terminą per kurį būtina pateikti trūkstamą informaciją nustato deleguota institucija ir nurodo Gairėse pareiškėjams. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką prašomos informacijos nepateikia, paraiška atmetama.

43. Prieš priimdama sprendimą dėl paraiškos atmetimo, deleguota institucija pagal nustatytą tvarką atidžiai išnagrinėja nustatytus neatitikimus bei papildomų duomenų bei dokumentų nepateikimo aplinkybes ir tik galutinai įsitikinusi, kad atmetimas yra visiškai pagrįstas, o paraišką tikrinę darbuotojai nepažeidė nustatytų darbo procedūrų, priima sprendimą dėl paraiškos atmetimo.

44. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką dėl administracinės atitikties reikalavimų neatitikimo, deleguota institucija per 5 darbo dienas parengia ir išsiunčia informacinį pranešimą pareiškėjui dėl paraiškos atmetimo. Parengtą pranešimą pasirašo deleguotos institucijos įgaliotas atstovas.

45. Teigiamai atsakius į visus administracinės atitikties vertinimo lentelės klausimus, paraiška perduodama į kitą vertinimo etapą.

 

DEŠIMTAS SKIRSNIS

TINKAMUMO VERTINIMAS

 

46. Šiame vertinimo etape nustatoma, ar projektas yra tinkamas gauti paramą įgyvendinant EPF Lietuvoje metinę (2005 m.) programą. Vertinimą atlieka bent du deleguotos institucijos darbuotojai. Projektų tinkamumo reikalavimai yra šie:

46.1. visi projekto partneriai turi priklausyti tinkamų pareiškėjų grupei;

46.2. veiklos, kurias numatoma įgyvendinti projekto metu, turi būti tinkamos remti pagal EPF numatytas veiklos sritis;

46.3. projekto išlaidos turi atitikti kompensuojamų išlaidų kriterijus pagal EPF programą ir nacionalines taisykles;

46.4. projektas turi būti įgyvendinamas tinkamu laikotarpiu;

46.5. kiti bendrieji tinkamumo reikalavimai, numatyti EPF programos Gairėse pareiškėjams.

47. Pareiškėjo ir partnerių tinkamumas:

47.1. projektus EPF paramai gauti gali teikti šie juridiniai asmenys: nevyriausybinės organizacijos (asociacijos, viešosios įstaigos, labdaros ir paramos fondai), valstybinės ir kitos įmonės, įstaigos ir organizacijos ir kt. Konkretus pareiškėjų sąrašas yra pateiktas Gairėse pareiškėjams;

47.2. EPF parama yra teikiama tik Lietuvoje registruotiems pareiškėjams;

47.3. pareiškėjas gali teikti paraiškas vienas ir kartu su partneriais. Pareiškėjas ir projekto partneriai turi atitikti Gairėse pareiškėjams numatytus reikalavimus.

48. Projekto pareiškėjas ir (ar) partneris yra netinkamas, jeigu:

48.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, likviduojamas arba jis yra bet kokios panašios būklės, numatytos Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;

48.2. nevykdė įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

48.3. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

48.4. projekto paraiškoje arba jos prieduose deleguotai institucijai pateikė neteisingą informaciją;

48.5. rimtai pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos, Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų;

48.6. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką vertinimą arba atranką atliekančiai institucijai arba komitetui dabartinio ar ankstesnio konkurso vertinimo metu.

49. Pareiškėjas ir (ar) partneriai turi pridėti paraiškos pildymo instrukcijose nurodytus dokumentus, kurie parodytų, kad pareiškėjas ir projekto partneriai atitinka tinkamumo reikalavimus.

50. Projekto veiklos yra tinkamos, jeigu jos įgyvendinamos pagal vieną iš EPF Lietuvoje metinės (2005 m.) programos veiklos sričių. Projekto veiklos turi būti skirtos tinkamoms tikslinėms grupėms (tinkamos tikslinės grupės yra nurodytos EPF Lietuvoje metinėje (2005 m.) programoje ir Gairėse pareiškėjams).

51. Projekto išlaidų tinkamumas:

51.1. iš paramos gali būti finansuojamos tik tinkamos išlaidos. Tinkamos išlaidos turi būti:

51.1.1. būtinos projektui vykdyti ir numatytos sutartyje;

51.1.2. padarytos projekto įgyvendinimo metu (įskaitant išlaidas auditui);

51.1.3. faktiškai padarytos, užregistruotos projekto vykdytojo ir (ar) jo partnerių, sąskaitose bei pagrįstos jas įrodančių dokumentų originalais arba (jei tai neįmanoma) oficialiai patvirtintomis kopijomis (viešųjų pirkimų atveju – konkurso tvarka pasirinktų rangovų sąskaitos, pateiktos projekto vykdytojui);

51.2. projekto išlaidos turi atitikti 2006 m. Europos Komisijos sprendimą Nr. 2006/I/20, nustatantį išsamias Tarybos sprendimo 2004/904/EB nuostatų dėl išlaidų tinkamumo, valstybėms narėms įgyvendinant iš Europos pabėgėlių fondo bendrai finansuojamus veiksmus, įgyvendinimo taisykles;

51.3. išlaidų tinkamumas taip pat apibrėžiamas ir pagal išlaidų kategorijas: projekto valdymo išlaidos, prekių, paslaugų ir darbų pirkimas ir kitos;

51.4. vadovaudamasi 52.2 punkte minėtu Europos Komisijos sprendimu, kvietimo teikti paraiškas metu atsakinga institucija apibrėžia tinkamas išlaidų kategorijas. Tinkamos ir netinkamos išlaidų kategorijos išvardijamos bei paaiškinamos Gairėse pareiškėjams. Tinkamos išlaidų kategorijos taip pat įrašomos pateikiamoje biudžeto lentelėje. Atsakinga institucija gali numatyti griežtesnius išlaidų tinkamumo kriterijus, nei apibrėžtieji Europos Komisijos sprendime Nr. 2006/I/20.

52. Projekto įgyvendinimo laikotarpio tinkamumas:

52.1. įgyvendinant EPF Lietuvoje metinę (2005 m.) programą, projektų išlaidos laikomos tinkamomis nuo sutarties įsigaliojimo dienos;

52.2. datą nuo kurios projekto išlaidos laikomos tinkamomis pagal konkretų kvietimą teikti paraiškas, nustato atsakinga institucija ir nurodo ją Gairėse pareiškėjams;

52.3. EPF parama gali būti naudojama kompensuoti projekto išlaidoms, padarytoms iki projektui pasibaigiant. Paraiškų pateikimo vėliausia data yra nustatoma Gairėse pareiškėjams, o konkretaus projekto – paramos sutartyje.

 

VIENUOLIKTAS SKIRSNIS

PROJEKTO TINKAMUMO VERTINIMO PROCEDŪRA

 

53. Tinkamumas vertinamas pagal šią lentelę.

 

PROJEKTO TINKAMUMO VERTINIMO LENTELĖ

 

Tinkamumo kriterijai

Taip

Ne

Po patikslinimo

1. Pareiškėjo ir partnerių tinkamumas

 

 

 

1.1. Pareiškėjas atitinka nustatytus tinkamumo reikalavimus

 

 

 

1.2. Projekto partneris atitinka nustatytus tinkamumo reikalavimus

 

 

 

1.3. Pareiškėjas ir (ar) jo partneris turi pakankamų ir tinkamų gebėjimų bei kompetencijos projekto veikloms vykdyti (toms projekto veikloms, kurias vykdo pareiškėjas arba partneris)

 

 

 

2. Projekto tinkamumas finansuoti

 

 

 

2.1. Projektas prisidės prie EPF programos veiksmų įgyvendinimo

 

 

 

2.2. Projekto veikla atitinka EPF programos vieną iš remiamų bei kvietime teikti paraiškas nurodytų veiklos sričių

 

 

 

2.3. Tikslinės grupės, kurioms skirta projekto veikla, atitinka šiose Gairėse nurodytas tikslines grupes

 

 

 

2.4. Paraiškoje nurodytos privalomos paramos viešinimo ir informavimo priemonės

 

 

 

2.5. Projektas nebuvo gavęs ir šiuo metu negauna paramos pagal EPF programą, Struktūrinių fondų ir kitų Europos Bendrijų ar nacionalinių šaltinių analogiškoms veikloms įgyvendinti

 

 

 

2.6. Projekto veiklų įgyvendinimo vieta atitinka nustatytus reikalavimus

 

 

 

2.7. Projekto įgyvendinimo trukmė atitinka šiose Gairėse nustatytus reikalavimus

 

 

 

3. Projekto išlaidų tinkamumas

 

 

 

3.1. Prašoma suma nėra mažesnė už nustatytą minimumą ir neviršija nustatytos maksimalios tinkamų finansuoti išlaidų sumos

 

 

 

3.2. Pareiškėjo nuosavo indėlio finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami ir pakankami (jeigu taikoma)

 

 

 

3.3. Projekto išlaidos atitinka EPF finansuotinų išlaidų kategorijas

 

 

 

VERTINTOJO PASTABOS

(Kokios informacijos ar dokumentų trūksta)

 

 

 

Maksimali siūloma tinkamų finansuoti išlaidų suma, litais

 

 

 

Maksimali siūloma paramos projektui suma, litais

 

 

 

 

54. Atsakinga institucija gali papildyti ir patikslinti šią tinkamumo vertinimo lentelę. Tinkamumo vertinimą atlieka ir lentelę pasirašo du deleguotos institucijos darbuotojai.

55. Jeigu tinkamumo vertinimo lentelėje bent vienas vertinimo atsakymas yra „ne“, siunčiamas raštas pareiškėjui su prašymu koreguoti paraišką per nustatytą terminą pagal pateiktas pastabas (jeigu trūkstama informacija nėra esminė ir paraišką galima pakoreguoti per laiką kuris iš esmės neužtęstų vertinimo procedūros). Konkretų terminą, per kurį būtina pateikti koreguotą paraišką nustato deleguota institucija ir jį nurodo Gairėse pareiškėjams. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką prašomos informacijos nepateikia, paraiška atmetama.

56. Prieš priimant sprendimą dėl paraiškos atmetimo, deleguotos institucijos darbuotojai išnagrinėja nustatytus neatitikimus ir papildomos informacijos, duomenų bei dokumentų nepateikimo aplinkybes ir įsitikinę, kad atmetimas yra pagrįstas, o paraišką tikrinę darbuotojai nepažeidė nustatytų darbo instrukcijų, priima sprendimą dėl paraiškos atmetimo. Apie priimtą sprendimą dėl paraiškos atmetimo deleguota institucija informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas, išsiųsdama jam informacinį pranešimą.

57. Surinkusi visus „taip“ projekto tinkamumo vertinimo lentelėje paraiška pereina į kitą vertinimo etapą.

 

DVYLIKTAS SKIRSNIS

PROJEKTŲ NAUDOS IR KOKYBĖS VERTINIMO PROCEDŪRA

 

58. Projektų naudos ir kokybės vertinimo etape įvertinama pateiktų projektų kokybė ir tai, kad atitinka atrankos kriterijus (balais). Vertinimą atlieka bent du deleguotos institucijos nepriklausomi vertintojai, kurių atranką organizuoja deleguota institucija, vadovaudamasi Vidine projektų tikrinimo ir vertinimo tvarka.

59. Vertintojais gali būti deleguotos institucijos darbuotojai arba deleguotos institucijos paskirti nepriklausomi vertintojai. Nepriklausomi vertintojai gali būti skiriami, jeigu teikiami projektai yra sudėtingi bei reikalauja specifinių žinių. Nepriklausomus vertintojus pasirenka deleguota institucija, atsižvelgdama į jų kvalifikaciją bei reputaciją ir suderinusi su atsakinga institucija. Prieš atlikdami vertinimą, nepriklausomi vertintojai pasirašo konfidencialumo ir nešališkumo deklaraciją.

60. Atliekant projekto naudos ir kokybės vertinimą pildoma ši vertinimo lentelė:

 

Pareiškėjo Nr.

Pareiškėjo pavadinimas

Prašomas paramos suma

Projekto pavadinimas

Projekto įgyvendinimo vieta

Projekto trukmė

Kriterijai

Maksimalus balas

Skiriamas balas

Nuoroda į paraiškos formą

1. Projekto rezultatų poreikio ir naudos pagrįstumas

50

 

 

1. Projekto atitiktis Gairių 25 punkte nurodytiems bendriesiems projektų atrankos kriterijams (sumuojami 1.1–1.8 punktų balai)

15

 

 

1.1. Projektas geriausiai prisideda prie EPF metinės programos prioritetų ir tikslų pasiekimo

2

 

 

1.2. Projektas pasižymi išlaidų efektyvumu

3

 

 

1.3. Projektas pasižymi plačiu partnerių bendradarbiavimu

2

 

 

1.4. Projekto veiklos vykdomos pareiškėjo, turinčio didelę patirtį

3

 

 

1.5. Įgyvendinant projektą diegiami naujoviški metodai ir priemonės

3

 

 

1.6. Projektas prisideda prie priėmimo sąlygų ir prieglobsčio procedūrų tobulinimo (pareiškėjas numato vykdyti šių Gairių 11.1–11.7 punktuose išvardytas veiklas)1

2 ar 0

 

 

1.7. Projekto įgyvendinimas sudaro sąlygas didinti tikslinių grupių asmenų mokymosi/įsidarbinimo/integracijos į visuomenę galimybes ir gebėjimus (pareiškėjas numato vykdyti šių Gairių 12.1–12.8 punktuose išvardytas veiklas)

2 ar 0

 

 

1.8. Projekto įgyvendinimas sudaro sąlygas didinti tikslinių grupių savanoriško grįžimo galimybes (pareiškėjas numato vykdyti šių Gairių 13.1–13.5 punktuose išvardytas veiklas)

2 ar 0

 

 

2. Projekto rezultatų poreikio pagrindimas (sumuojami 2.1–2.4 punktų balai)

20

 

 

2.1. Paraiškoje konkrečiai ir išsamiai aprašyta problema, kuriai spręsti prašoma paramos, bei problemos atsiradimo priežastys. Pagrįsta, kodėl pasirinktas toks problemos sprendimo būdas ir kaip konkrečiai projekto rezultatai prisidės prie problemos priežasčių šalinimo

8

 

 

2.2. Paraiškoje įvardyti ir pagrįsti tikslinės grupės problemos (išsilavinimo, profesinės, socialinės, kitos) bei poreikiai, pastarieji susieti su projekto tikslais ir rezultatais

6

 

 

2.3. Problema, kurią sprendžia projektas, bei projekto rezultatų poreikis yra pagrįsti tyrimais bei statistika, nurodytos tyrimų publikacijos ar oficialios statistinės informacijos šaltiniai

3

 

 

2.4. Paraiškoje aprašyta kitų šalių patirtis, kuria remiamasi formuluojant projekto idėją bei veiklas

3

 

 

3. Projekto rezultatai (sumuojami 3.1–3.4 punktų balai)

15

 

 

3.1. Planuojami rezultatai atitinka sprendžiamos problemos mastą

3

 

 

3.2. Projekto rezultatų rodikliai yra konkretūs, įvertinami, galimi, atsižvelgiant į vietos darbo rinkos ir tikslinės grupės realijas

4

 

 

3.3. Pagrįstas priežasties-pasekmės ryšys tarp projekto tikslų, veiklų, planuojamų rezultatų

3

 

 

3.4. Projekto rezultatai adekvatūs projekto sąnaudoms

5

 

 

II. Projekto veiklų planavimo ir valdymo kokybė

30

 

 

1. Projekto veiklų apibrėžtumas, pagrįstumas, įgyvendinti skirtas laikas (sumuojami 1.1–1.3 punktų balai)

15

 

 

1.1. projekto veiklos konkrečiai apibrėžtos, aprašytos ir susijusios tarpusavyje

6

 

 

1.2. visos nurodytos veiklos yra būtinos ir pakankamos numatytiems rezultatams pasiekti

4

 

 

1.3. veikloms įgyvendinti skirtas laikas yra realus, optimalus bei nuoseklus

5

 

 

2. Projekto administravimo pajėgumai (pasirenkamas vienas atsakymo variantas)

10

 

 

2.1. Paraiškoje konkrečiai įvardytos administracinio personalo (projekto vadovo, finansininko) funkcijos ir atsakomybė projekte, nurodyti konkretūs pareiškėjo ar partnerio organizacijos darbuotojai, administruosiantys projektą nurodytas personalas (pagal pateiktus CV) turi pakankamai kompetencijos ir patirties, reikalingos numatytoms veikloms atlikti

5

 

 

2.2. Paraiškoje konkrečiai įvardytos administracinio personalo (projekto vadovo, finansininko) funkcijos ir atsakomybė projekte, tačiau konkretūs projektą administruosiantys darbuotojai nenurodyti, juos planuojama samdyti tik gavus paramą projektui

3

 

 

2.3. Paraiškoje konkrečiai įvardytos administracinio personalo (projekto vadovo, finansininko) funkcijos ir atsakomybė projekte, administravimo paslaugas planuojama pirkti viešųjų pirkimų arba konkurso būdu

2

 

 

2.4. Paraiškoje nėra įvardytos projekto administracinio personalo (projekto vadovo, finansininko) funkcijos ir atsakomybė projekte, nėra aišku, kaip bus administruojamas projektas

0

 

 

3. Rizikos analizės atlikimas (sumuojami 3.1–3.2 punktų balai)

5

 

 

3.1. Paraiškoje pateikta prielaidų ir rizikos rūšių projektui pradėti analizė

2

 

 

3.2. Paraiškoje pateiktas projekto įgyvendinimo ir rezultatų pasiekimo prielaidų bei vidinių ir išorinių rizikos rūšių įvertinimas

3

 

 

Maksimalus balų skaičius

80 balų

 

 

Vertintojo skiriamas bendras balų skaičius

 

 

Vertintojo rekomendacija ir išvados

 

 

1 Atkreipiame dėmesį kad pildyti reikia tik vieną iš trijų išvardytų 1.6, 1.7 ir 1.8 lentelės punktų tai priklauso nuo projekto įgyvendinamos veiklos srities (pvz., jeigu projektas vykdo 1.6 punkte nurodytą veiklos sritį, tai likusiuose 1.7 ir 1.8 punktuose įrašyti „0“).

 

61. Vertintojai kiekvieną projektą vertina nepriklausomai vienas nuo kito. Vertinimo metu atsižvelgiama į paraiškoje pateiktą informaciją bei dokumentus. Jeigu vertintojams kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, pareiškėjui siunčiamas raštas, kuriame prašoma pateikti paaiškinimus ar papildymus. Pareiškėjas paaiškinimus ar papildymus turi pateikti per nurodytą Gairėse pareiškėjams terminą.

62. Vertintojams rekomendavus sumažinti projekto biudžetą sprendimą dėl rekomenduojamos paramos sumos priima deleguota institucija.

63. Kiekvieną projektą vertintojai įvertina balais. Jeigu galutiniai dviejų vertintojų atlikti paraiškų įvertinimai skiriasi 50 (penkiasdešimt) procentų arba 40 (keturiasdešimt) balų, projektui skiriamas trečiasis vertintojas. Dviejų artimiausių vertinimų vidurkis yra galutinis projekto įvertinimo balas.

 

TRYLIKTAS SKIRSNIS

VERTINIMO ATASKAITOS PARENGIMAS IR TEIKIMAS ATSAKINGAI INSTITUCIJAI

 

64. Įvertinusi paraiškas ir projektus, deleguota institucija parengia vertinimo ataskaitą, kurią sudaro:

64.1. Vertinimo protokolas:

64.1.1. gautų paraiškų suvestinė (nurodomas paraiškos numeris, pareiškėjas ir jo rekvizitai);

64.1.2. administracinės atitikties vertinimo rezultatų suvestinė (išskiriant šiame etape patvirtintas ir atmestas paraiškas, nurodant atmetimo priežastis);

64.1.3. tinkamumo vertinimo rezultatų suvestinė (išskiriant šiame etape patvirtintas ir atmestas paraiškas, nurodant atmetimo priežastis);

64.1.4. projektų kokybės ir naudos vertinimo rezultatų suvestinė, sudaryta eilės tvarka pagal surinktą balų skaičių, nurodant rekomenduojamą paramos sumą

64.1.5. duomenų apie kvietimui teikti paraiškas skirtą lėšų sumą lėšų sumą, kurios reiktų suteikti paramą visiems tinkamiems projektams, bei likusią lėšų sumą suvestinė.

64.2. Vertinimo ataskaitos priedai:

64.2.1. vertintojų užpildytos vertinimo lentelių kopijos, kuriose pateikiama informacija apie projekto paskirtį: projekto atitiktis EPF programos veiklų sritims, projekto rezultatai, bendra projekto vertė ir prašomos paramos suma, išvados ir rekomendacijos, galimas EPF paramos intensyvumas, projektui siūlomas paramos intensyvumas bei paramos suma;

64.3. susirašinėjimo su pareiškėjais kopijos;

64.4. gautų paraiškų kopijos.

65. Projektų vertinimo ataskaitą deleguota institucija teikia atsakingai institucijai. Prie ataskaitos pridedamos paraiškų ir jų priedų kopijos, o originalai saugomi deleguotoje institucijoje.

66. Atsakinga ir deleguota institucijos, siekdamos, kad vertinimo metu būtų atsižvelgta į visus atitinkamai veiklai ir kvietimui teikti paraiškas svarbius kriterijus ir laikomasi procedūrinių reikalavimų, gali nustatyti papildomas paraiškų ir projektų vertinimo procedūras.

67. Atsakingos ir deleguotos institucijų tinklalapiuose pateikiama ir nuolat atnaujinama informacija apie projektus, teikiamus Priežiūros komitetui svarstyti.

 

IV SKYRIUS. PROJEKTŲ ATRANKA IR TVIRTINIMAS

 

KETURIOLIKTAS SKIRSNIS

PROJEKTŲ ATRANKOS INSTITUCINĖ STRUKTŪRA

 

68. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo (iš savo biudžeto asignavimų lėšų, paskirtų EPF įgyvendinti) priima atsakinga institucija, vadovaudamasi Priežiūros komiteto rekomendacijomis. Į finansuojamų projektų sąrašą gali būti įtraukti tik tie projektai, kuriuos rekomendavo finansuoti Priežiūros komitetas, bet atsakinga institucija gali išimtiniais atvejais atsisakyti suteikti paramą Priežiūros komiteto rekomenduotam projektui, jei turi svarbių priežasčių. Apie tokį sprendimą priežastis atsakinga institucija informuoja Priežiūros komitetą.

69. Projektų atrankos procedūra apima:

69.1. atsakingos institucijos gaunamos informacijos, susijusios su projektų vertinimu ir atranka, registravimą

69.2. pareiškėjų skundų dėl deleguotos institucijos sprendimų registravimą ir svarstymą

69.3. rengimąsi konkretaus Priežiūros komiteto posėdžiams;

69.4. institucijų, įstaigų, organizacijų atstovų, kviečiamų dalyvauti konkretaus Priežiūros komiteto posėdyje, sąrašo sudarymą;

69.5. Priežiūros komiteto rekomendacijų registravimą

69.6. atsakingos institucijos sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimą bei tvirtinimą;

69.7. pareiškėjų informavimą apie atsakingos institucijos sprendimus;

69.8. darbo procedūrų nuostatų keitimą ir papildymą

69.9. kitas su projektų atrankos procedūra susijusias nuostatas.

70. Projektų atrankos procedūra yra detaliai aprašoma Priežiūros komiteto darbo reglamente, kuriame, vadovaujantis šiose Taisyklėse išdėstytais principais, būtų nustatyta:

70.1. posėdžių vedimo, pirmininkavimo, pasisakymų tvarka;

70.2. socialinių-ekonominių partnerių dalyvavimo komiteto susitikimuose tvarka;

70.3. balsavimo tvarka (konsensuso ir balsų daugumos principo taikymas);

70.4. komiteto protokolo parengimo ir pasirašymo tvarka;

70.5. reglamento pakeitimo ir papildymo tvarka;

70.6. kitos priežiūros komiteto darbo tvarką reglamentuojančios nuostatos;

70.7. Priežiūros komiteto institucinė, asmeninė sudėtis, narių skaičius yra tvirtinamas atsakingos institucijos. Priežiūros komiteto darbo reglamentas yra tvirtinamas pirmojo Priežiūros komiteto posėdžio metu prieš priimant kitus sprendimus ir įsigalioja nuo jo patvirtinimo momento. Prieš tai šis darbo reglamentas suderinamas su atsakinga institucija.

71. Jeigu atsakinga institucija turi pagrindo abejoti Priežiūros komiteto, deleguotos institucijos sprendimų pagrįstumu ir teisėtumu, ji turi imtis atitinkamų priemonių šioms abejonėms pašalinti.

 

PENKIOLIKTAS SKIRSNIS

PRIEŽIŪROS KOMITETO SUDARYMAS IR JO SUDĖTIES TVIRTINIMAS

 

72. Atsakinga institucija organizuoja Priežiūros komiteto darbą, atlieka sekretoriato funkciją pirmininkauja jo susitikimams.

73. Į Priežiūros komiteto sudėtį įtraukiami ministerijų ir kitų valstybės institucijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektai, atstovai. Atsakingos institucijos atstovai taip pat gali dalyvauti Priežiūros komiteto darbe.

74. Priežiūros komiteto posėdžiai vyksta pagal iš anksto atsakingos institucijos nustatytą tvarkaraštį. Nustatant šį tvarkaraštį, atsižvelgiama į paramos skyrimo procedūrą, planuojamą projektų srautą bei numatomą vertinimo procedūros trukmę. Reikalui esant, atsakinga institucija Priežiūros komitetų susitikimo tvarkaraštį gali pakoreguoti arba sušaukti neeilinį komiteto posėdį.

 

ŠEŠIOLIKTAS SKIRSNIS

PROJEKTŲ ATRANKOS PROCEDŪRA

 

75. Priežiūros komiteto susitikimams pirmininkauja atsakingos institucijos atstovas, prieš tai sudaręs komiteto posėdžio darbotvarkę. Jis informuoja komiteto narius ir, jeigu būtina, kviečiamus dalyvauti socialinius-ekonominius partnerius apie būsimą posėdį ne vėliau nei likus 5 darbo dienoms iki posėdžio dienos. Visi posėdžiai yra protokoluojami. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas, sekretorius ir dalyvavę komiteto nariai.

76. Priimant sprendimus Priežiūros komitete siekiama bendrojo sutarimo. Tačiau jeigu nuomonių suderinti nepavyksta, sprendimai priimami paprasta balsų dauguma. Balso teisę gali turėti tik atsakingos institucijos, ministerijų, joms pavaldžių įstaigų ir kitų valstybės institucijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektai, atstovai. Komiteto posėdis laikomas įvykusiu, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 balso teisę turinčių narių. Jei balsuojant balsai pasidalija po lygiai, lemiamas yra pirmininko balsas.

 

SEPTYNIOLIKTAS SKIRSNIS

PRIEŽIŪROS KOMITETO REKOMENDACIJOS

 

77. Priežiūros komitetas, apsvarstęs deleguotos institucijos pateiktą ir posėdžio metu pristatytą vertinimo ataskaitą, socialinių-ekonominių partnerių pasiūlymus ir priežiūros komiteto narių argumentus bei kitą informaciją susijusią su pateiktais atrankai projektais, gali teikti atsakingai institucijai vieną iš šių išvadų:

77.1. rekomenduoti atsakingai institucijai skirti paramą projektui;

77.2. rekomenduoti atsakingai institucijai neskirti paramos (finansavimo) projektui. Sprendimas neskirti paramos priimamas, jeigu projektas neatitinka atrankos nustatytų kriterijų. Projekto atmetimo motyvai nurodomi Priežiūros komiteto posėdžio protokole;

77.3. rekomenduoti atsakingai institucijai grąžinti projektą deleguotai institucijai pakartotiniam vertinimui, pateikdamas sprendimo motyvus ir nustatydamas pakartotinio vertinimo terminus.

Tokiu atveju atsakinga institucija gražina paraišką deleguotai institucijai, kuri informuoja pareiškėją apie atliekamą pakartotinį vertinimą ir užtikrina, kad būtų laikomasi vertinimo procedūrų terminų bei skaidrumo principų. Deleguota institucija privalo iš naujo įvertinti paraišką atsižvelgdama į Priežiūros komiteto pastabas, ir per nurodytą laiką pateikti naują vertinimo ataskaitą. Pakartotinis vertinimas atliekamas, laikantis šių Taisyklių nustatytos vertinimo tvarkos.

Paprastai paraiška įvertinama ir sprendimas dėl paramos skyrimo projektui arba paraiškos atmetimo priimamas per nustatytą laiką – rekomenduojama per 2 mėnesius po galutinės paraiškos pateikimo dienos. Tačiau jeigu Priežiūros komitetas rekomenduoja iš naujo atlikti tam tikras vertinimo procedūras, sprendimo priėmimo terminas pratęsiamas tiek laiko, kiek reikia šioms procedūroms atlikti ir galutiniam Priežiūros komiteto sprendimui priimti (Priežiūros komiteto posėdžio protokole nurodoma, kiek dienų sprendimo priėmimo terminas yra pratęsiamas).

Jeigu Priežiūros komitetas rekomenduoja atsakingai institucijai iš naujo įvertinti vieną ar kelias paraiškas, atsakinga institucija, atsižvelgdama į tai, ar pagal pateiktas paraiškas bus išnaudota visa šiam kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma, sprendžia, ar Priežiūros komitetas turėtų nedelsdamas svarstyti kitas paraiškas, ar atidėti jų svarstymą tol, kol bus gautos pakartotinio vertinimo išvados;

77.4. atidėti rekomendacijos dėl paramos skyrimo suteikimą iki kito Priežiūros komiteto posėdžio. Priežiūros komitetas, atsižvelgdamas į skirtus finansinius išteklius bei projekto svarbą gali atidėti rekomendacijos suteikimą dėl paramos tam tikroms paraiškoms skyrimo arba neskyrimo, nurodydamas sprendimo motyvus (deleguotai institucijai pavedama informuoti apie tai pareiškėją). Toks projektas svarstomas kitame Priežiūros komiteto posėdyje. Priežiūros komitetas negali pakartotinai atidėti rekomendacijos dėl to paties projekto.

78. Priežiūros komitetas pagal savo kompetenciją gali priimti ir kitus sprendimus.

 

AŠTUONIOLIKTAS SKIRSNIS

PRIEŽIŪROS KOMITETO POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

79. Priežiūros komiteto rekomendacijos išdėstomos posėdžio protokole. Protokole nurodoma:

79.1. posėdžio data ir vieta;

79.2. posėdyje dalyvaujantys Priežiūros komiteto nariai ir kiti asmenys;

79.3. komiteto posėdyje apsvarstytos paraiškos, pateikti argumentai, paaiškinimai;

79.4. sąrašas paraiškų, pagal kurias rekomenduojama skirti paramą;

79.5. sąrašas paraiškų, pagal kurias rekomenduojama neskirti paramos (išdėstant sprendimo motyvus);

79.6. sąrašas paraiškų, kurios grąžinamos pakartotinai vertinti (išdėstant sprendimo motyvus);

79.7. sąrašas paraiškų, dėl kurių sprendimo priėmimas atidedamas iki kito posėdžio (išdėstant sprendimo motyvus);

79.8. kita, Priežiūros komiteto nuomone, svarbi posėdžio informacija.

80. Prie posėdžio protokolo gali būti pridedami įvairūs priedai, pavyzdžiui, posėdyje nagrinėti dokumentai.

81. Protokole gali būti atkreiptas dėmesys į projektus, kurių nauda EPF Lietuvoje metinės (2005 m.) programos tikslinėms grupėms nekelia abejonių, tačiau kuriems skirti paramą nebuvo galimybės, kadangi bendros kvietimui teikti paraiškas numatytos sumos neužteko visiems tinkamiems projektams paremti. Į protokolą gali būti įtraukta rekomendacija teikti atitinkamą projektą kitam kvietimui teikti paraiškas. Tokiu atveju būtina nurodyti, jog ši rekomendacija nereiškia, kad pateikus projektą kitam kvietimui teikti paraiškas, parama bus nedelsiant suteikta.

 

DEVYNIOLIKTAS SKIRSNIS

GALUTINIO SPRENDIMO DĖL PARAMOS SKYRIMO PRIĖMIMAS

 

82. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo priima atsakinga institucija ne vėliau kaip per 7 dienas nuo Priežiūros komiteto sprendimo priėmimo. Priimdama sprendimą dėl paramos skyrimo, atsakinga institucija turi atsižvelgti į Priežiūros komiteto sprendimus ir rekomendacijas.

83. Atsakingos institucijos sprendimas įforminamas ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu. Potvarkyje nurodoma:

83.1. pagrindas skirti paramą;

83.2. šiuo sprendimu skiriama lėšų suma kiekvienai EPF programos veiklai;

83.3. biudžeto programų, iš kurių skiriamas finansavimas, pavadinimai ir kodai;

83.4. sąrašas projektų bei jų vykdytojų, kuriems skiriama parama (nurodyti paraiškų numerius);

83.5. paramos, skiriamos kiekvienam projektui, dydis (Lt);

83.6. paramos skyrimo sąlygos (jeigu tokių yra);

83.7. priežastys, dėl kurių neskiriama parama Priežiūros komiteto rekomenduotiems projektams (jei jų yra).

83.8. sprendimo apskundimo tvarka.

84. Apie sprendimą atsakinga institucija informuoja deleguotą instituciją per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Su pareiškėjais, kurių projektams nuspręsta skirti paramą, atsakinga ir deleguota institucijos sudaro paramos sutartį. Jeigu projektui nuspręsta neskirti finansavimo, deleguota institucija tokiam pareiškėjui siunčia pranešimą kartu su Priežiūros komiteto posėdžio protokolo išrašu ir atsakingos institucijos sprendimo kopija per 10 darbo dienų po to, kai ji gauna ir užregistruoja atsakingos institucijos sprendimą.

85. Informacija apie priimtus sprendimus skelbiama atsakingos ir deleguotos institucijų interneto tinklalapiuose.

 

DVIDEŠIMTAS SKIRSNIS

PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

86. Tada, kai deleguota institucija gavo ir užregistravo atsakingos institucijos sprendimą dėl paramos suteikimo, pareiškėjui registruotu laišku išsiunčiamas pranešimas, kuriame:

86.1. informuojama apie suteiktą paramą, apie pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą ir pridedamas sutarties projektas, parengtas pagal pavyzdinę paramos teikimo sutartį;

86.2. nurodomi dokumentai, kuriuos būtina turėti pasirašant sutartį deleguotoje institucijoje, taip pat kiti pasirašytos sutarties pateikimo deleguotai institucijai būdai, jei atsakinga institucija juos numato.

87. Pareiškėjui per pranešime nustatytą pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą nepasirašius paramos sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios ir parama projektui nesuteikiama. Pasibaigus pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminui, jei sutartis nebuvo pasirašyta, deleguota institucija išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo termino pabaigą ir informuoja pareiškėją, kad jis nebeteko galimybės gauti paramos projektui.

88. Pareiškėjas, negalėdamas pasirašyti sutarties per pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, turi teisę pateikti deleguotai institucijai motyvuotą prašymą nustatyti kitą terminą sutarčiai pasirašyti. Jeigu nustatoma, kad pareiškėjo nurodytos priežastys, dėl kurių jis negalėjo pasirašyti sutarties per pasiūlyme pasirašyti sutartį galiojimo terminą, yra svarbios, deleguota institucija, gavusi atsakingos institucijos sutikimą, gali nustatyti naują terminą sutarčiai pasirašyti, tačiau tik tuo atveju, jei terminas buvo uždelstas ne daugiau kaip 1 savaitę.

89. Jei pareiškėjas sutarties nepasirašo ir todėl panaudojamos ne visos konkrečiam kvietimui teikti paraiškas skirtos lėšos, deleguota institucija siūlo paskirti likusias lėšas eilės tvarka geriausius įvertinimus gavusiems projektams.

90. Su pareiškėju, kuris priėmė pasiūlymą dėl paramos suteikimo, sudaroma paramos sutartis. Sutartį pasirašo deleguotos institucijos įgaliotas atstovas, atsakingos institucijos įgaliotas atstovas bei pareiškėjas, atstovaudamas ir partneriams, jeigu jų yra, kurių vardu buvo teikiama paraiška. Sutartis sudaroma 3 egzemplioriais, kurie turi vienodą juridinę galią. Sutartyje privaloma nurodyti:

90.1. galimą didžiausią skiriamos paramos sumą (tai yra suma, kuri gali būti išmokėta paramos gavėjui, jeigu jis įvykdys visus savo įsipareigojimus ir tinkamai atsiskaitys už gautą paramą);

90.2. projekto pradžios ir pabaigos datą;

90.3 projekto išlaidų tinkamumo taisykles;

90.4. paramos lėšų mokėjimo tvarką;

90.5. atsiskaitymo už gautą paramą tvarką;

90.6. taisykles, kurių pareiškėjas turi laikytis, jei projekte numatomi viešieji pirkimai (jei taikoma);

90.7. informavimo apie gautą EPF paramą ir viešinimo priemones, projekto rezultatų sklaidos priemones;

90.8. reikalavimus dėl projekto įgyvendinimo dokumentų pateikimo paramą administruojančioms institucijoms ir jų saugojimo;

90.9. EPF paramos išmokų sustabdymo ar paramos grąžinimo tvarką;

90.10. sutarties pakeitimo sąlygas ir tvarką;

90.11. kitas esmines EPF paramos teikimo sąlygas.

91. Atmestos paraiškos ir jų priedai turi būti saugomi deleguotos institucijos archyve mažiausiai 2 metus nuo sprendimo apie paraiškos atmetimą priėmimo dienos.

 

V SKYRIUS. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

92. Pareiškėjai turi teisę apskųsti deleguotos ir atsakingos institucijų sprendimus.

93. Deleguotos institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, pareiškėjas gali apskųsti atsakingai institucijai raštu per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius deleguotos institucijos veiksmus ar neveikimą. Atsakinga institucija, gavusi pareiškėjo skundą, per 20 darbo dienų nuo jo užregistravimo dienos išnagrinėja skunde pateiktus argumentus ir nustato, ar jie pagrįsti, atsižvelgdama į paraiškos registravimo ir vertinimo dokumentus:

93.1. atsakingai institucijai nusprendus, kad deleguotos institucijos veiksmai buvo teisėti ir pagrįsti, apie tai pareiškėjas ir deleguota institucija informuojami per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pareiškėjo skundo priėmimo dienos;

93.2. atsakingai institucijai nusprendus, kad deleguotos institucijos veiksmai yra nepagrįsti ir neteisėti, ji gali įpareigoti deleguotą instituciją pakartoti vertinimo procedūrą arba atlikti kitus veiksmus. Tokiu atveju atsakinga institucija nustato terminą, per kurį vertinimo procedūra turi būti pakartota arba atlikti kiti veiksmai. Apie priimtą sprendimą pareiškėjas ir deleguota institucija informuojami per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pareiškėjo skundo priėmimo dienos.

94. Atsakingos institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos atranka ir sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimu, pareiškėjas gali apskųsti teismui per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius atsakingos institucijos veiksmus arba neveikimą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

______________