LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2009 M. GEGUŽĖS 5 D. ĮSAKYMO
Nr. ISAK-939
„DĖL 2007–2013 M. SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBĖ IR PRIEINAMUMAS: SVEIKATOS, ŠVIETIMO IR SOCIALINĖ INFRASTRUKTŪRA“ VP3-2.2-ŠMM-01-V PRIEMONĖS „TECHNOLOGIJŲ, GAMTOS MOKSLŲ IR MENŲ MOKYMO INFRASTRUKTŪROS BENDROJO LAVINIMO MOKYKLOSE PRITAIKYMAS IR ATNAUJINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. birželio 5 d. Nr. V-938

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2012, Nr. 56-2785), 29.1 punktu ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. gegužės 16 d. nutarimo Nr. 541 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimo Nr. 787 „Dėl Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priedo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2012, Nr. 60-2999) 1 punktą,

p a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. gegužės 5 d. įsakymą Nr. ISAK-939 „Dėl 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-01-V priemonės „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 58-2256) (toliau – Įsakymas):

1. išdėstau Įsakymo antraštę taip:

„DĖL 2007–2013 M. SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBĖ IR PRIEINAMUMAS: SVEIKATOS, ŠVIETIMO IR SOCIALINĖ INFRASTRUKTŪRA“ VP3-2.2-ŠMM-01-V PRIEMONĖS „TECHNOLOGIJŲ, GAMTOS MOKSLŲ, MENŲ IR KITŲ MOKSLŲ MOKYMO INFRASTRUKTŪROS MOKYKLOSE PRITAIKYMAS IR ATNAUJINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“;

2. įrašau Įsakymo dėstomojoje dalyje vietoj žodžių „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ žodžius „Technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymo infrastruktūros mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“;

3. Įsakymu patvirtintame 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-01-V priemonės „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Aprašas):

3.1. įrašau Aprašo pavadinime vietoj žodžių „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ žodžius „Technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymo infrastruktūros mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“;

3.2. išdėstau Aprašo 1 punktą taip:

1. 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-01-V priemonės „Technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymo infrastruktūros mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami Paraiškas dėl projekto finansavimo pagal 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738 ir iš dalies pakeistos Europos Komisijos 2010 m. lapkričio 16 d. sprendimu Nr. K(2010)7825, 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-01-V priemonės „Technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymo infrastruktūros mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ (toliau – veiksmų programos priemonė) finansuojamas veiklas, taip pat institucijos, atliekančios Paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimą, atranką ir įgyvendinimo priežiūrą.“;

3.3. išdėstau Aprašo 2.1 punktą taip:

2.1. 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinantį Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1311/2011 (OL 2011 L 337, p. 5) (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006);“;

3.4. išdėstau Aprašo 2.9 punktą taip:

2.9. Mokyklų tobulinimo programa plius, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2331 (Žin., 2008, Nr. 7-257).“;

3.5. išdėstau Aprašo 4 punktą taip:

4. Pagal Aprašą numatomų finansuoti veiklų tikslas – modernizuoti mokyklas – atnaujinti technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymo priemones ir įrangą (įskaitant organizacinę techniką), sukurti sąlygas mokiniams pasirinkti mokymosi kryptį, atitinkančią įvairius jų polinkius bei poreikius ir galimybes išlikti švietimo sistemoje; sudaryti jaunimo mokyklose tinkamą aplinką įvairiapusiam ugdymui – bendrojo ugdymo, ikiprofesinio mokymo, papildomojo ugdymo tikslams pasiekti, atsižvelgiant į tai, kad šiose mokyklose mokosi mokiniai, turintys mokymosi motyvacijos, socializacijos problemų.“;

3.6. įrašau Aprašo 5.1 punkte vietoj žodžių „technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymui ir ugdymui reikiamos įrangos ir organizacinės technikos įsigijimas“ žodžius „technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymui ir ugdymui reikiamos įrangos ir organizacinės technikos įsigijimas“;

3.7. išdėstau Aprašo 18.1 punktą taip:

18.1. būtina įsitikinti, kad projektai, planuojami pagal Aprašo 5.1 punkte numatomą finansuoti veiklą, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks visus žemiau išvardintus produkto ir rezultato rodiklius:

- produkto rodiklis „Projektai“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 vnt.;

- produkto rodiklis „Mokyklos, kuriose atnaujinta technologijų ir (arba) menų, ir (arba) gamtos mokslų, ir (arba) kitų mokslų mokymo ir (arba) organizacinės technikos bazė“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 250 įstaigų vienam projektui;

- rezultato rodiklis „Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 40 000 asmenų vienam projektui;“;

4. Aprašo 1 priede:

4.1. įrašau priedo žymoje vietoj žodžių „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ žodžius „Technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymo infrastruktūros mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“;

4.2. įrašau 1 bendrojo kriterijaus 1.2.1 punkto 4 skiltyje „Paaiškinimai/informacijos šaltinis“ vietoj žodžių „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ žodžius „Technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymo infrastruktūros mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“;

4.3. išdėstau 3 bendrojo kriterijaus 3.1.1 punkto 4 skiltį „Paaiškinimai/informacijos šaltinis“ taip:

Paaiškinimai/informacijos šaltinis

4

Būtina įsitikinti, kad projektas, planuojamas pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 5 punkte numatomas finansuoti veiklas, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks Projektų finansavimo sąlygų apraše 18 punkte nurodytus produkto ir rezultato rodiklius pagal numatomą finansuoti veiklą.

Paraiškos A dalies 12 punktas, B dalies 13.2 punktas

“;

4.4. įrašau 4 bendrojo kriterijaus 4.1.5 punkto 4 skiltyje „Paaiškinimai/informacijos šaltinis“ vietoj žodžių „technologijų, gamtos mokslų bei menų mokymo bendrojo lavinimo mokyklose, profesinio mokymo įstaigose infrastruktūrą“ žodžius „technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymo infrastruktūrą mokyklose“.

5. Išdėstau Aprašo 2 priedą nauja redakcija (pridedama).

6. Įrašau Aprašo 3 priedo žymoje vietoj žodžių „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ žodžius „Technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymo infrastruktūros mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“.

7. Įrašau Aprašo 4 priedo žymoje vietoj žodžių „Technologijų, gamtos mokslų ir menų mokymo infrastruktūros bendrojo lavinimo mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“ žodžius „Technologijų, gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymo infrastruktūros mokyklose pritaikymas ir atnaujinimas“.

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                               Gintaras Steponavičius

 

2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos

2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas:

sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“
VP3-2.2-ŠMM-01-V priemonės Technologijų,

gamtos mokslų, menų ir kitų mokslų mokymo

infrastruktūros mokyklose pritaikymas ir

atnaujinimasprojektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro

2012 m. birželio 5 d. įsakymo Nr. V-938 redakcija)

 

PRIEMONĖS „TECHNOLOGIJŲ, GAMTOS MOKSLŲ, MENŲ IR KITŲ MOKSLŲ MOKYMO INFRASTRUKTŪROS MOKYKLOSE PRITAIKYMAS IR ATNAUJINIMAS“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ matavimo ir skaičiavimo metodika

 

RODIKLIO PAVADINIMAS

RODIKLIO PAAIŠKINIMAS

RODIKLIO MATAVIMAS

INSTITUCIJA ARBA JURIDINIS ASMUO, ATSAKINGI UŽ INFORMACIJOS PATEIKIMĄ ĮI IR (AR) TI (AR) VI

MATAVIMO VIENETAS

APSKAIČIAVIMO TIPAS

SKAIČIAVIMO BŪDAS

INFORMACIJOS ŠALTINIS

LAIKAS

Rezultato rodiklis

 

 

 

 

 

 

 

Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

Tiesioginės naudos gavėjai – tai asmenys, kurie per 6 (šešis) mėnesius nuo projekto pabaigos naudojo pagal paskirtį iš projekto lėšų sukurtą ir (arba) modernizuotą švietimo infrastruktūrą (patalpas ir (arba) įrangą), ir asmenys, pasinaudoję švietimo paslaugomis, kurioms teikti naudojama infrastruktūra.

 

Į tiesioginės naudos gavėjus įtraukiami:

1. Mokyklų mokiniai, kurie naudojasi infrastruktūra tiesiogiai mokymuisi pagal formaliojo ir neformaliojo švietimo programas.

2. Mokyklų pedagoginis personalas, administracijos darbuotojai, švietimo pagalbos darbuotojai, kurių darbo vietoms yra skirta infrastruktūra.

 

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojami asmenys

Pirminiai informacijos šaltiniai: naudos gavėjų registravimo žurnalai/suvestinės.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai, ataskaitos po projekto užbaigimo.

 

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą ir kas metus teikiant ataskaitą po projekto užbaigimo.

 

Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus šešiems mėnesiams po projekto pabaigos.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

Asmenys, kurie naudojasi iš projektų lėšų sukurtomis informacinėmis sistemomis, išskyrus nuotolinio mokymo infrastruktūrą, neįskaičiuojami.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai įgyvendinus projekto veiklas sukurta infrastruktūra tiesiogiai pasinaudoja naudos gavėjas.

 

Tie patys asmenys, naudojantys projekto veiklų įgyvendinimo metu sukurtą infrastruktūrą, gali būti įskaičiuoti tik vieną kartą.

 

 

 

 

 

 

Produkto rodiklis

 

 

 

 

 

 

 

Projektai

Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.

Skaičiuojami pagal šį uždavinį gavę finansavimą (pasirašytos projekto finansavimo ir administravimo sutartys) ir baigti įgyvendinti projektai.

Neįtraukiami projektai, skirti techninei dokumentacijai parengti.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai patvirtinama galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojami įgyvendinti projektai (vnt.).

Pirminiai informacijos šaltiniai: galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

 

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip kartą per ketvirtį pagal mokėjimo pašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

Mokyklos, kuriose atnaujinta technologijų ir (arba) menų, ir (arba) gamtos mokslų, ir (arba) kitų mokslų mokymo ir (arba) organizacinės technikos bazė

Mokyklos apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2011, Nr. 38-1804).  

 

Skaičiuojamos mokyklos, kuriose projekto lėšomis atnaujinta technologijų ir (arba) menų, ir (arba) gamtos mokslų, ir (arba) kitų mokslų mokymo ir (arba) organizacinės technikos bazė institucijos arba jos padalinio pastate.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai atliekami darbai ir (arba) įsigyjama įranga, numatyta pagal Projekto finansavimo ir administravimo sutartį.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojamos mokyklos (vnt.).

Pirminiai informacijos šaltiniai: paslaugų (prekių) perdavimo–priėmimo aktai.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

 

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip kartą per ketvirtį pagal mokėjimo pašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

Modernizuotos jaunimo mokyklos

Jaunimo mokyklos – suprantamos taip, kaip apibrėžta Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 (Žin., 2011, Nr. 79-3869), taip pat suaugusiųjų ir jaunimo mokyklos, bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos, kuriose yra įsteigti jaunimo skyriai, klasės.

 

Skaičiuojamos jaunimo mokyklos, kuriose projekto lėšomis atnaujinta ir modernizuota jaunimo mokyklų mokytojų darbo ir mokinių ugdymo(si) aplinka: baldų, įrangos ir (ar) kito tiesioginėms projekto veikloms vykdyti reikalingo turto ir (ar) medžiagų įsigijimas.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai atliekami darbai ir (arba) įsigyjama įranga, ir (arba) baldai, numatyti pagal projekto finansavimo ir administravimo sutartį.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojamos modernizuotos jaunimo mokyklos (vnt.)

Pirminiai informacijos šaltiniai: paslaugų (prekių) perdavimo–priėmimo aktai.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

 

Rodiklis matuojamas nuolat.

 

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip kartą per ketvirtį pagal mokėjimo pašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

 

_________________