LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL POLICIJOS REGISTRUOJAMŲ ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ, IŠSKYRUS KELIŲ EISMO TAISYKLIŲ PAŽEIDIMUS, REGISTRO STEIGIMO IR JO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. vasario 28 d. Nr. 5-V-130

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 86-2043; 2004, Nr. 124-4488) 6 straipsnio 5 dalimi:

1. Steigiu žinybinį Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registrą centrinės duomenų bazės, tvarkomos pagal Policijos programinio paketo aprašymą, patvirtintą Lietuvos policijos generalinio komisaro 2002 m. rugpjūčio 9 d. įsakymu Nr. 451, pagrindu.

2. Tvirtinu pridedamus:

2.1. Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro nuostatus;

2.2. Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro duomenų saugos nuostatus.

3. Nustatau:

3.1. Policijos registruojamų įvykių registro veiklos pradžią – 2006 m. liepos 1 d.;

3.2. kad Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro duomenys, kuriuos numatoma tvarkyti pagal šio įsakymo 2.1 punkte patvirtintus Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro nuostatus, ir kurie nebuvo tvarkomi pagal Policijos programinio paketo aprašymą, pradedami tvarkyti nuo 2007 m. sausio 1 d.;

3.3. kad Policijos programinio paketo nuostatos, neatitinkančios Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro nuostatų, netenka galios nuo 2006 m. liepos 2 d.

4. Skiriu Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro duomenų saugos įgaliotiniu Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Policijos informacijos valdybos Informatikos ir ryšių skyriaus vyriausiąjį specialistą, pagal pareigybės aprašymą įgyvendinantį informacinių ir ryšių technologijų saugą policijoje.

5. Pavedu:

5.1. Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Viešosios policijos valdybai ir Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Policijos informacijos valdybai iki 2006 m. gegužės 1 d. teisės aktų nustatyta tvarka parengti ir pateikti policijos generaliniam komisarui tvirtinti Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro duomenų tvarkymo ir saugos procedūrų atlikimo taisykles;

5.2. Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Policijos informacijos valdybai:

5.2.1. iki 2006 m. liepos 1 d. teisės aktų nustatyta tvarka parengti ir policijos generaliniam komisarui pateikti Nenumatytų situacijų valdymo planą;

5.2.2. iki 2006 m. spalio 1 d. teisės aktų nustatyta tvarka įvertinti Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus registro duomenų tvarkymo rizikos veiksnius ir parengti rizikos ataskaitą.

 

 

 

POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS                               VYTAUTAS GRIGARAVIČIUS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos policijos generalinio komisaro 2006

m. vasario 28 d. įsakymu Nr. 5-V-130

 

POLICIJOS REGISTRUOJAMŲ ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ, IŠSKYRUS KELIŲ EISMO TAISYKLIŲ PAŽEIDIMUS, REGISTRO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro (toliau – registras) paskirtį, registro objektus, registro tvarkymo įstaigas, jų teises ir pareigas, registro duomenų tvarkymą, sąveiką su kitais registrais ir informacinėmis sistemomis, registro duomenų apsaugą, registro duomenų skelbimą ir teikimą, registro reorganizavimą ir likvidavimą.

2. Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registras – žinybinis registras, Policijos informacinės sistemos sudedamoji dalis.

3. Registro paskirtis – registruoti įstatymų nustatytus registro objektus, rinkti, kaupti, apdoroti, sisteminti, saugoti ir teikti fiziniams ir juridiniams asmenims registro duomenis ir dokumentus, atlikti kitus registro duomenų tvarkymo veiksmus.

4. Registro objektas – policijos užfiksuoti administraciniai teisės pažeidimai, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, administracinius teisės pažeidimus padarę asmenys.

5. Registre asmens duomenys tvarkomi siekiant užtikrinti efektyvų Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatyme (Žin., 2000, Nr. 90-2777) policijai pavestų uždavinių įgyvendinimą.

6. Registras tvarkomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 86-2043; 2004, Nr. 124-4488), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2003, Nr. 15-597), Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatymu, Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksu (Žin., 1985, Nr. 1-1) (toliau – ATPK), Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodeksu (Žin., 2002, Nr. 37-1341), Nuostatais ir kitais teisės aktais.

7. Registro duomenys tvarkomi vienoje registro duomenų bazėje.

 

II. REGISTRO TVARKYMO ĮSTAIGOS

 

8. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga – Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas).

9. Kitos registro tvarkymo įstaigos:

9.1. teritorinės ir specializuotos policijos įstaigos (toliau – policijos įstaigos)

9.2. Informatikos ir ryšių departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Informatikos ir ryšių departamentas).

10. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga:

10.1. sudaro registro duomenų teikimo sutartis, o registro duomenų teikimo automatizuotu būdu sutartis – suderinus su Informatikos ir ryšių departamentu;

10.2. koordinuoja registro tvarkymo įstaigų darbą, teisės aktų nustatyta tvarka atlieka jų priežiūrą;

10.3. rengia ir tvirtina teisės aktus, susijusius su registro tvarkymu, registro duomenų sauga, ir kontroliuoja jų laikymąsi;

10.4. pagal savo kompetenciją organizuoja, koordinuoja registro tvarkymo techninių, programinių priemonių įsigijimą, įdiegimą, priežiūrą ir modernizavimą;

10.5. atlieka registro duomenų saugos reikalavimų laikymosi priežiūrą;

10.6. organizuoja registro sąveiką su kitomis informacinėmis sistemomis, registrais;

10.7. organizuoja ir koordinuoja registro tvarkymo įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, mokymą;

10.8. nagrinėja registro tvarkymo įstaigų pasiūlymus dėl registro veiklos tobulinimo ir juos apibendrina;

10.9. rengia statistinius duomenis apie policijos registruojamus administracinius teisės pažeidimus;

10.10. teikia suinteresuotiems asmenims informaciją apie registro veiklą;

10.11. teikia duomenis duomenų gavėjams – centriniams valstybinio administravimo subjektams ir kitiems duomenų gavėjams, veikiantiems visoje valstybės teritorijoje bei užsienio valstybėms;

10.12. užtikrina, kad registras būtų tvarkomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymu, Nuostatais ir kitais teisės aktais;

10.13. vykdo kitas Nuostatuose ir kituose teisės aktuose nurodytas ir jai priskirtas funkcijas.

11. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga yra registro asmens duomenų valdytoja.

12. Informatikos ir ryšių departamentas:

12.1. suteikia registrui tarnybinių stočių, duomenų bazių valdymo sistemos ir duomenų perdavimo tinklų resursus, atlieka registro duomenų bazės techninę priežiūrą;

12.2. užtikrina registro sąveiką su kitomis informacinėmis sistemomis, registrais;

12.3. užtikrina nepertraukiamą registro veikimą bei duomenų, esančių registro duomenų bazėje, saugą;

12.4. kartu su vadovaujančiąja registro tvarkymo įstaiga rengia duomenų teikimo automatiniu būdu sutartis;

12.5. sutarčių tarp vadovaujančiosios registro tvarkymo įstaigos ir duomenų gavėjų dėl duomenų teikimo nustatyta tvarka automatiniu būdu teikia registro duomenis duomenų gavėjams;

12.6. užtikrina, kad registro duomenys, gaunami iš susijusių registrų, būtų nuolat atnaujinami.

13. Policijos įstaigos:

13.1. registruoja registro objektus;

13.2. užtikrina:

13.2.1. tinkamą registro veikimą ir registro duomenų bei dokumentų saugą;

13.2.2. kad neteisingi, netikslūs, neišsamūs, pasikeitę registro duomenys būtų nedelsiant ištaisyti, atnaujinti arba papildyti;

13.2.3. kad registro duomenų gavėjai, kuriems buvo perduoti neteisingi, netikslūs, neišsamūs registro duomenys, būtų informuoti apie ištaisytus netikslumus;

13.2.4. kad registras būtų tvarkomas vadovaujantis Nuostatais ir kitais teisės aktais;

13.3. teikia pasiūlymus Policijos departamentui dėl registro veiklos tobulinimo;

13.4. neautomatiniu būdu sutarčių tarp vadovaujančiosios registro tvarkymo įstaigos bei duomenų gavėjų arba prašymų pagrindu teikia registro duomenis teritoriniams valstybinio administravimo subjektams, kitiems duomenų gavėjams, veikiantiems teritoriniu principu, bei asmens duomenų subjektams apie registre tvarkomus jų duomenis.

14. Registro tvarkymo įstaigos yra asmens duomenų tvarkytojos.

 

III. REGISTRO DUOMENYS

 

15. Registre tvarkomi duomenys:

15.1. registro objekto identifikavimo kodas (formuojamas automatiškai);

15.2. registro objekto įregistravimo, išregistravimo datos, duomenų įrašymo ir keitimo datos (formuojamos automatiškai);

15.3. administracinį teisės pažeidimą padariusio fizinio asmens duomenys:

15.3.1. asmens kodas;

15.3.2. vardas (vardai);

15.3.3. pavardė (pavardės);

15.3.4. gimimo data;

15.3.5. lytis;

15.3.6. pilietybė (pilietybės):

15.3.6.1. Lietuvos Respublikos;

15.3.6.2. užsienio valstybės;

15.3.6.3. asmuo be pilietybės;

15.3.7. gyvenamoji vieta;

15.3.8. žyma apie asmens užimtumą (dirbantis, nedirbantis, mokosi, nesimoko ir kt.);

15.3.9. administracinį teisės pažeidimą padaręs asmuo:

15.3.9.1. policijos pareigūnas;

15.3.9.2. kitas valstybės tarnautojas;

15.3.9.3. asmuo, nedirbantis valstybės tarnyboje;

15.3.10. administracinį teisės pažeidimą padariusio asmens būsena:

15.3.10.1. girtumas;

15.3.10.2. apsvaigimas nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų;

15.3.10.3. apsvaigimas nuo kitų svaigiųjų medžiagų;

15.3.11. teistumo žyma;

15.4. duomenys apie galiojančias administracines nuobaudas fiziniam asmeniui, traukiamam administracinėn atsakomybėn:

15.4.1. administracinės nuobaudos skyrimo data;

15.4.2. ATPK straipsnis, dalis;

15.5. administracinio teisės pažeidimo padarymo vieta, laikas ir esmė;

15.6. konkreti administracinio teisės pažeidimo padarymo vieta (gatvė, aikštė, stadionas, parduotuvė, maitinimo įstaiga, pramogų įstaiga, kelias, butas, gyvenamasis namas, daugiabučio namo kiemas, privatus kiemas, namo laiptinė, miškas, parkas, turgus, automobilių stovėjimo aikštelė ar kita vieta);

15.7. ATPK straipsnis, dalis, kurioje numatyta atsakomybė už padarytą veiką;

15.8. kito, numatančio atsakomybę už šį pažeidimą, teisės akto, kurio reikalavimus pažeidė asmuo, pavadinimas, straipsnis (punktas);

15.9. administraciniu teisės pažeidimu padarytas (nepadarytas) turtinis nuostolis;

15.10. turtinis nuostolis atlygintas (neatlygintas);

15.11. turtinio nuostolio dydis;

15.12. nukentėjusysis:

15.12.1. nukentėjusiojo duomenys:

15.12.1.1. asmens kodas;

15.12.1.2. gimimo data;

15.12.1.3. vardas (vardai);

15.12.1.4. pavardė (pavardės);

15.12.1.5. lytis;

15.12.1.6. pilietybė (pilietybės):

15.12.1.6.1. Lietuvos Respublikos;

15.12.1.6.2. užsienio valstybės;

15.12.1.6.3. be pilietybės;

15.12.1.7. gyvenamoji vieta;

15.12.2. nukentėjusiojo amžius:

15.12.2.1. suaugęs;

15.12.2.2. vaikas;

15.12.3. nukentėjusiojo statusas:

15.12.3.1. policijos pareigūnas;

15.12.3.2. kiti (ne policijos pareigūnas);

15.13. administracinio teisės pažeidimo protokolo numeris;

15.14. administracinio teisės pažeidimo protokolo surašymo data, laikas, vieta (policijos įstaiga, įstaigos padalinys, policijos nuovada);

15.15. administracinio teisės pažeidimo protokolą surašęs pareigūnas (policijos įstaigos padalinys, pareigos, vardas, pavardė);

15.16. informacija apie administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens protokolo pasirašymą (nepasirašymą);

15.17. protokole nurodyta atvykimo į administracinio teisės pažeidimo bylos nagrinėjimą data ir laikas;

15.18. administracinio teisės pažeidimo protokolo įteikimo administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui data, laikas;

15.19. administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens pristatymas administracinio teisės pažeidimo protokolui surašyti:

15.19.1. duomenys apie asmenį pristačiusį pareigūną (policijos įstaigos, padalinio pavadinimas, pareigos, vardas, pavardė);

15.19.2. pristatymo data, laikas, vieta;

15.19.3. paleidimo data, laikas;

15.20. taikytos administracinių teisės pažeidimų bylų teisenos užtikrinimo priemonės:

15.20.1. duomenys apie pareigūnus, taikiusius administracinių teisės pažeidimų bylų teisenos užtikrinimo priemones (policijos įstaigos padalinys, pareigos, vardas, pavardė);

15.20.2. administracinis sulaikymas:

15.20.2.1. administracinio sulaikymo protokolo surašymo data, laikas;

15.20.2.2. administracinio sulaikymo data, laikas;

15.20.2.3. sulaikymo vietos adresas;

15.20.2.4. sulaikymo motyvai;

15.20.2.5. informacija apie sulaikymo protokolo pasirašymą (nepasirašymą);

15.20.2.6. pranešimas sulaikytojo giminaičiams, darbovietės arba mokyklos administracijai ar tėvams arba globėjams (rūpintojams):

15.20.2.6.1. pranešimo data, laikas;

15.20.2.6.2. pranešimą priėmusio asmens vardas, pavardė;

15.20.2.7. paleidimo iš laikino sulaikymo vietos data, laikas;

15.20.3. asmens apžiūra ir daiktų patikrinimas (patikrinimo data ir laikas);

15.20.4. administracinio sulaikymo, asmens apžiūros ar daiktų patikrinimo metu:

15.20.4.1. paimtų daiktų sąrašas;

15.20.4.2. iš jų konfiskuotų;

15.20.4.3. iš jų grąžintų;

15.20.4.4. daiktų grąžinimo data, laikas;

15.20.5. asmenų, sulaikytų už administracinių teisės pažeidimų padarymą ir įtariamų, kad jie neblaivūs arba apsvaigę nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų, patikrinimas neblaivumui arba apsvaigimui nustatyti:

15.20.5.1. data, laikas, vieta, adresas (įstaigos pavadinimas), kur buvo taikyta ši priemonė;

15.20.5.2. patikrinimo rezultatai (girtumas, apsvaigimas);

15.20.6. kitos teisės aktuose numatytos administracinių teisės pažeidimų bylų teisenos užtikrinimo priemonės;

15.21. administracinio teisės pažeidimo medžiagos:

15.21.1. išsiuntimo lydraščio numeris;

15.21.2. išsiuntimas/gavimas;

15.21.3. išsiuntimo/gavimo data;

15.22. nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje numeris;

15.23. nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje surašymo data, vieta (organo (pareigūno), įgalioto nagrinėti ir priimti sprendimus administracinio teisės pažeidimo bylose, pavadinimas);

15.24. duomenys apie asmenis, dalyvavusius administracinio teisės pažeidimo bylos nagrinėjime:

15.24.1. administracinėn atsakomybėn traukiamas fizinis asmuo (dalyvavo/nedalyvavo);

15.24.2. administracinėn atsakomybėn traukiamo fizinio asmens atstovas (dalyvavo/nedalyvavo);

15.24.3. nukentėjusysis (dalyvavo/nedalyvavo);

15.24.4. nukentėjusiojo atstovas (dalyvavo/nedalyvavo).

15.25. duomenys apie sprendimą administracinio teisės pažeidimo byloje priėmusį organą/pareigūną (įstaigos, padalinio pavadinimas, pareigos);

15.26. priimtas sprendimas administracinio teisės pažeidimo byloje (sprendimo data, numeris):

15.26.1. nutraukti administracinio teisės pažeidimo bylą:

15.26.1.1. esant aplinkybėms, darančioms administracinio teisės pažeidimo bylos teiseną negalimą;

15.26.1.2. nustačius byloje nusikalstamos veikos požymius ir pradėjus ikiteisminį tyrimą;

15.26.2. ikiteisminio tyrimo įstaiga, kuriai pavesta pradėti ikiteisminį tyrimą:

15.26.2.1. perdavimo ikiteisminio tyrimo įstaigai data;

15.26.3. skirti nuobaudą:

15.26.3.1. pagrindinės nuobaudos rūšis;

15.26.3.2. pagrindinės nuobaudos dydis (suma skaičiais, laikotarpis metais, mėnesiais, dienomis);

15.26.3.3. papildomos nuobaudos rūšis;

15.26.3.4. papildomos nuobaudos dydis;

15.26.4. motyvuotai perduoti bylos nagrinėjimą kitam įgaliotam nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylą organui (pareigūnui):

15.26.4.1. organo (pareigūno), kuriam perduota nagrinėti, pavadinimas;

15.26.4.2. data, lydraščio numeris;

15.27. duomenys apie kitų organų (pareigūnų) priimtus nutarimus administracinio teisės pažeidimo byloje (nutarimo gavimo policijos įstaigoje data, iš ko gautas, priimtas sprendimas);

15.28. nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje nuorašo (kopijos) įteikimo arba išsiuntimo, administracinį teisės pažeidimą padariusiam fiziniam asmeniui, nukentėjusiajam, organui, kurio pareigūnas surašė administracinio teisės pažeidimo protokolą, data, lydraščio numeris);

15.29. nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje (sprendimo) apskundimas:

15.29.1. nutarimą (sprendimą) apskundusi šalis;

15.29.2. apskundimo data;

15.29.3. skundą nagrinėjanti institucija;

15.29.4. skundo išnagrinėjimo data;

15.29.5. priimtas sprendimas;

15.30. nutarimo (sprendimo) skirti administracinę nuobaudą vykdymas:

15.30.1. data, iki kurios atidėtas nutarimo (sprendimo) skirti administracinę nuobaudą vykdymas;

15.30.2. nutarimo (sprendimo) skirti administracinę nuobaudą vykdymo nutraukimo data;

15.30.3. nutarimo (sprendimo) skirti administracinę nuobaudą vykdymo nutraukimo pagrindai;

15.30.4. numatyta galutinė nutarimo (sprendimo) įvykdymo data;

15.30.5. faktinė nutarimo (sprendimo) įvykdymo data;

15.30.6. informacija apie nutarimo (sprendimo) įvykdymą;

15.31. specialiosios teisės atėmimo termino sutrumpinimas:

15.31.1. sprendimo priėmimo data;

15.31.2. sprendimo priėmimo pagrindas;

15.31.3. data, iki kurios sutrumpintas terminas;

15.32. nuobaudos skyrimas administracinio teisės pažeidimo padarymo vietoje, nuobaudos rūšis;

15.33. piniginės baudos sumokėjimas:

15.33.1. mokėjimo rūšys (mokėjimas administracinio teisės pažeidimo padarymo vietoje, vienkartinis mokėjimas, mokėjimas dalimis);

15.33.2. dokumento, patvirtinančio sumokėjimą, numeris;

15.33.3. įmokos kodas;

15.33.4. mokėjimo suma (sumos);

15.33.5. sumokėjimo data (datos);

15.34. priverstinis nutarimo skirti baudą vykdymas:

15.34.1. baudos išieškojimo nukreipimas į administracinį teisės pažeidimą padariusio asmens darbovietę, nukreipimo data;

15.34.2. medžiagos perdavimo priverstiniam išieškojimui data;

15.34.3. priverstinį baudos išieškojimą atliekanti institucija;

15.34.4. teismas, priėmęs nutarimą pakeisti baudos išieškojimą (pavadinimas);

15.34.5. nutarimo priėmimo data;

15.34.6. nutarimo esmė (aprašymas);

15.34.7. teismo nutarimo pakeisti viešuosius darbus administraciniu areštu priėmimo data ir pagrindas;

15.34.8. viešųjų darbų arba administracinio arešto trukmė;

15.34.9. žyma apie viešųjų darbų arba administracinio arešto atlikimą;

15.35. žyma apie Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos informavimą apie administracinį teisės pažeidimą padariusį ne Lietuvos Respublikos pilietį, informavimo data;

15.36. žyma apie asmens, vengiančio administracinės atsakomybės, paieškos paskelbimą.

16. Registro duomenims tvarkyti naudojami šie klasifikatoriai:

16.1. klasifikatoriai (kodų sąrašai), nurodyti Nusikalstamų veikų, jas padariusių asmenų bei nukentėjusių asmenų centralizuotos apskaitos instrukcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2003 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. 1V-160 (Žin., 2003, Nr. 50-2230), 6 ir 8 prieduose;

16.2. Tarptautinis pasaulio šalių ir teritorijų klasifikatorius;

16.3. Administracinių teisės pažeidimų kodekso, įsigaliojusio 1985 m. balandžio 1 d., specialiosios dalies straipsniai, jų dalys ir punktai;

16.4. pagrindinių nuobaudų rūšys;

16.5. papildomų nuobaudų rūšys;

16.6. sprendimų administracinio teisės pažeidimo byloje rūšys;

16.7. administracinių teisės pažeidimų bylos teisenos užtikrinimo priemonių rūšys.

 

IV. REGISTRO OBJEKTŲ REGISTRAVIMAS

 

17. Registrui duomenis teikia policijos ir kiti pareigūnai, įgalioti surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus ar nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas, bei asmenys, vykdantys priverstinį nutarimų skirti nuobaudas vykdymą.

18. Už teikiamų duomenų teisingumą, tikslumą, išsamumą atsako registro duomenų teikėjai.

19. Preziumuojama, kad registro tvarkymo įstaigos sprendimas registruoti objektą yra priimtas, kai teisės aktų nustatyta tvarka surašomas administracinio teisės pažeidimo protokolas ir (arba) priimamas nutarimas administracinio teisės pažeidimo byloje. Registro objektas laikomas įregistruotu, kai registro duomenų bazėje Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro duomenų tvarkymo taisyklių nustatyta tvarka įrašomi privalomi Nuostatų 15.3-15.8 punktuose nurodyti registravimo duomenys ir suteikiamas registruojamo objekto identifikavimo kodas, kuris sudaromas iš registro pavadinimo santrumpos ir skaitmeninių simbolių sekos.

20. Registro objekto duomenų įrašai keičiami, papildomi naujais, kai pasikeičia iš susijusių registrų gaunami duomenys arba patikrinimo ar tyrimo metu gaunami patikslinti ar papildomi registravimo duomenys.

21. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga, nustačiusi, kad Nuostatų 15 punkte nurodyti duomenys yra netikslūs, neišsamūs, neteisingi, per 3 darbo dienas apie tai informuoja konkrečią registro tvarkymo įstaigą. Registro tvarkymo įstaiga privalo per 5 darbo dienas pataisyti registro duomenis ir apie tai informuoti vadovaujančiąją registro tvarkymo įstaigą.

22. Registro tvarkymo įstaiga, nustačiusi susijusio registro ar informacinės sistemos duomenų netikslumus, privalo nedelsdama apie tai informuoti susijusio registro ar informacinės sistemos tvarkymo įstaigą. Registro objekto registravimo procedūra nestabdoma, jeigu pakanka turimų tikslių duomenų registro objektui įregistruoti. Patikslintus duomenis registro tvarkymo įstaiga įrašo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, kai tik gaunamas pranešimas apie patikslintus duomenis.

23. Nustačius, kad į registro duomenų bazę įrašyti neteisingi, netikslūs, neišsamūs duomenys dėl registro tvarkymo įstaigos kaltės, ji privalo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos ištaisyti netikslumus ir neatlygintinai raštu apie tai informuoti visus registro duomenų gavėjus, kuriems neteisingi, neišsamūs ir netikslūs duomenys buvo perduoti.

24. Asmuo, kurio duomenys įrašyti registre, pateikęs prašymą raštu registro tvarkymo įstaigai, turi teisę teisės aktų nustatytais būdais susipažinti su registre tvarkomais jo duomenimis arba peržiūrėti juos kompiuterio ekrane registro tvarkymo įstaigoje. Ši teisė gali būti apribojama Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo 17 straipsnio 2 dalyje nustatytais atvejais.

25. Asmuo, kurio duomenys įrašyti registre, susipažinęs su registre tvarkomais jo duomenimis, turi teisę reikalauti, kad būtų ištaisyti neteisingi, papildyti neišsamūs, pašalinti nereikalingi arba neteisėtai surinkti duomenys. Registro tvarkymo įstaiga privalo per 5 darbo dienas nuo prašymo ir jame nurodytus faktus patvirtinančių dokumentų gavimo datos ištaisyti nurodytus netikslumus ir raštu apie tai informuoti prašymą pateikusį asmenį.

Asmens teisė reikalauti, kad būtų ištaisyti neteisingi, papildyti neišsamūs, pašalinti nereikalingi arba neteisėtai surinkti duomenys, gali būti apribojama Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo 17 straipsnio 2 dalyje nustatytais atvejais.

26. Kai pasibaigia nuobaudos vykdymas, registro objektų duomenys po 1 metų perkeliami į registro duomenų bazės archyvą.

27. Duomenys registro duomenų bazės archyve saugomi 15 metų nuo duomenų perkėlimo į šį archyvą dienos ir teikiami duomenų gavėjams, turintiems įstatymų nustatytą teisę juos gauti. Pasibaigus šiam terminui, archyvo duomenys ištrinami kiekvienų metų pradžioje, bet ne vėliau kaip iki sausio 10 dienos.

 

V. SĄVEIKA SU KITAIS REGISTRAIS

 

28. Sąveika su kiekvienu konkrečiu registru ar informacine sistema įteisinama duomenų teikimo sutartimi.

29. Registro objektams apibūdinti sutarčių pagrindu papildomai naudojami šių susijusių registrų ir informacinių sistemų duomenys:

29.1. Lietuvos Respublikos gyventojų registro (Nuostatų 15.3.1–15.3.7 bei 15.12.1 punktas);

29.2. Valstybinės mokesčių inspekcijos informacinės sistemos (Nuostatų 15.3.1–15.3.3, 15.33.2–15.33.5 punktai);

29.3. Policijos registruojamų įvykių registro (Nuostatų 15.3–15.7 punktai), jei pranešimas apie administracinį teisės pažeidimą buvo užregistruotas šiame registre;

29.4. Užsieniečių registro (Nuostatų 15.3.2–15.3.5, 15.3.6.2–15.3.6.3, 15.3.7, 15.12.1.2–15.12.1.5, 15.12.1.6.2–15.12.1.6.3, 15.12.1.7 punktai).

30. Nustačiusi gautų iš susijusio registro ar informacinės sistemos duomenų netikslumus, registro tvarkymo įstaiga neteisingus, netikslius, neišsamius duomenis bei aplinkybių paaiškinimus nedelsdama turi perduoti susijusio registro ar informacinės sistemos tvarkymo įstaigai.

31. Duomenys iš susijusių registrų gaunami automatiniu būdu.

 

VI. REGISTRO DUOMENŲ TEIKIMAS IR NAUDOJIMAS

 

32. Registro duomenys teikiami Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymo nustatytais būdais.

33. Registre tvarkomi asmens duomenys teikiami Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatyta tvarka.

34. Registro duomenys teikiami neatlygintinai:

34.1. fiziniams asmenims – apie registre tvarkomus jų duomenis kartą per kalendorinius metus;

34.2. susijusiems registrams ir informacinėms sistemoms – pagal susijusių registrų nuostatus ir duomenų teikimo sutartis;

34.3. ikiteisminio tyrimo įstaigoms, prokuratūroms, teismams, Teisingumo, Užsienio reikalų, Krašto apsaugos, Finansų, Aplinkos ministerijoms ir joms pavaldžioms įstaigoms – jų teisės aktuose numatytoms tiesioginėms funkcijoms atlikti;

34.4. asmenims, valstybės įgaliotiems vykdyti vykdomuosius dokumentus;

34.5. ATPK 314 str. 1 d. įvardytiems subjektams, kurie vykdo priverstinį baudos išskaitymą iš pažeidėjo pajamų;

34.6. valstybės ir savivaldybių institucijoms, kurioms teisės aktais suteikiama teisė gauti duomenis.

35. Duomenų gavėjams, nenurodytiems Nuostatų 34 punkte, taip pat asmenims, siekiantiems gauti pažymą apie patraukimą (nepatraukimą) administracinėn atsakomybėn, registro duomenys, vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka, teikiami už atlyginimą, kurio dydis apskaičiuojamas teisės aktų nustatyta tvarka. Fiziniams asmenims duomenys apie registre tvarkomus jų duomenis, daugiau kaip kartą per kalendorinius metus, teikiami už atlyginimą, kurio dydis apskaičiuojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

36. Registro duomenys teikiami pagal duomenų gavėjo prašymą, kuriame nurodomas duomenų naudojimo tikslas, arba pagal duomenų gavėjo ir duomenų valdytojo sudarytą duomenų teikimo sutartį, kurioje nurodoma duomenų naudojimo tikslas, sąlygos ir tvarka. Registro duomenų gavėjas, gaunantis registro duomenis pagal duomenų teikimo sutartį arba prašymą, privalo šiuos duomenis naudoti tik taip, kaip apibrėžta duomenų teikimo sutartyje arba prašyme. Atsakymas į rašytinį prašymą (paklausimą) pateikti registro duomenis išsiunčiamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo rašytinio prašymo (paklausimo) gavimo dienos, jeigu įstatymai nenustato kitaip.

37. Teisė susipažinti su registro duomenimis ir dokumentais apribojama įstatymų nustatytais atvejais, jeigu tai kenkia arba gali pakenkti valstybės saugumui ar gynybai, nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo tyrimui, viešajai tvarkai, duomenų subjekto ar kito asmens teisių ir laisvių apsaugai.

38. Registro duomenų gavėjai, pastebėję jiems perduotų duomenų netikslumus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas apie tai informuoja registro tvarkymo įstaigą. Registro tvarkymo įstaiga privalo per 10 darbo dienų nuo informacijos apie registro duomenų netikslumus gavimo dienos patikrinti pateiktą informaciją ir, jai pasitvirtinus, ištaisyti netikslumus bei raštu informuoti apie tai duomenų gavėją, o informacijai nepasitvirtinus – raštu pranešti ją pateikusiam registro duomenų gavėjui apie atsisakymą ištaisyti netikslumus.

39. Viešai skelbiami statistiniai registro duomenys, taip pat gali būti viešai skelbiamas policijos registruojamo administracinio teisės pažeidimo, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimą, kurio viešas paskelbimas nepakenktų tyrimui, trumpas aprašymas.

 

VII. REGISTRO DUOMENŲ PERDAVIMAS Į UŽSIENIO VALSTYBES

 

40. Registro duomenys Europos Sąjungos valstybių narių juridiniams ir fiziniams asmenims teikiami ta pačia tvarka kaip ir Lietuvos Respublikos juridiniams ar fiziniams asmenims.

41. Registro duomenys trečiųjų šalių juridiniams ir fiziniams asmenims teikiami Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių nustatytais atvejais.

42. Registro duomenys gali būti teikiami tarptautiniais kompiuterių tinklais tik Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Lietuvos Respublikos sutarčių su užsienio valstybėmis nustatytais atvejais.

 

VIII. REGISTRO DUOMENŲ SAUGA

 

43. Registro duomenų saugą reglamentuoja Registro duomenų saugos nuostatai, kurie kartu su Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro duomenų tvarkymo ir saugos procedūrų atlikimo taisyklėmis bei Nenumatytų situacijų valdymo planu nustato registro saugumo politiką.

44. Įgaliotus registro tvarkymo įstaigų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, duomenų gavėjų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, kurie duomenis gauna naudodamiesi taikomąja programine įranga (toliau – vartotojai), registruoja, išregistruoja, suteikia teises (toliau – administruoja) Policijos departamentas. Šiam tikslui naudojama vartotojų administravimo sistema, kuri užtikrina, kad kiekvienas vartotojas galėtų vykdyti tik tas duomenų tvarkymo funkcijas, kurias vykdyti jam suteikė teisę sistemos administratorius.

45. Už registro duomenų saugumo politikos įgyvendinimą ir kontrolę atsako registro duomenų saugos įgaliotinis, už tinkamą registro veikimą ir registro duomenų bei dokumentų saugą – policijos įstaigos, už registro duomenų bazės saugą – Informatikos ir ryšių departamentas.

46. Programinėms duomenų apsaugos priemonėms keliami šie reikalavimai:

46.1. kiekvienas registro duomenų vartotojas turi būti unikaliai identifikuojamas;

46.2. turi būti įgyvendinta slaptažodžių sistema;

46.3. turi būti registruojami visi registro duomenų tvarkymo kompiuteriniai veiksmai ir bandymai juos atlikti;

46.4. sisteminės ir taikomosios programos turi užtikrinti registro duomenų konfidencialumą, vientisumą ir prieinamumą.

47. Įrašyti registro duomenis į registro duomenų bazę ar juos taisyti turi teisę tik tą atlikti įgalioti registro tvarkymo įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

48. Tvarkydamos registro duomenis, registro tvarkymo įstaigos įgyvendina registro duomenų saugos priemones, skirtas registro duomenų tikslumui užtikrinti ir nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo apsaugoti.

49. Asmenys, tvarkantys registro duomenis, turi duoti rašytinį pasižadėjimą saugoti duomenų paslaptį įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą laiką, nepažeisdami Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo. Už neteisėtą registro duomenų paskelbimą, perdavimą, pakeitimą ar sunaikinimą šie asmenys atsako įstatymų nustatyta tvarka.

 

IX. REGISTRO FINANSAVIMAS

 

50. Registras finansuojamas Lietuvos valstybės biudžeto lėšomis.

 

X. REGISTRO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

51. Registras reorganizuojamas ir likviduojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

52. Likviduojamo registro dokumentai perduodami kitam valstybės ar žinybiniam registrui, sunaikinami arba perduodami valstybės archyvams Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

______________

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos policijos generalinio komisaro 2006

m. vasario 28 d. įsakymu Nr. 5-V-130

 

POLICIJOS REGISTRUOJAMŲ ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ, IŠSKYRUS KELIŲ EISMO TAISYKLIŲ PAŽEIDIMUS, REGISTRO DUOMENŲ SAUGOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro duomenų saugos nuostatų (toliau – Nuostatai) tikslas – sudaryti sąlygas saugiai automatiniu būdu tvarkyti Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro (toliau – registras) duomenis.

2. Nuostatai reglamentuoja automatinį duomenų apdorojimą registre ir yra privalomi visiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, registro tvarkymo įstaigose (toliau – registro vartotojas).

3. Nuostatai parengti vadovaujantis Bendraisiais duomenų saugos reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugsėjo 4 d. nutarimu Nr. 952 „Dėl duomenų saugos valstybės ir savivaldybių informacinėse sistemose“ (Žin., 1997, Nr. 83-2075; 2003, Nr. 2-45), Tipiniais duomenų saugos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2003 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 1V-272, ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais duomenų tvarkymo teisėtumą, registro tvarkytojo veiklą bei duomenų saugos valdymą.

4. Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka registro nuostatuose vartojamas sąvokas.

 

II. REGISTRO APIBŪDINIMAS

 

5. Registro paskirtis – registruoti įstatymų nustatytus registro objektus, rinkti, kaupti, apdoroti, sisteminti, saugoti ir teikti fiziniams ir juridiniams asmenims registro duomenis ir dokumentus, atlikti kitus registro duomenų tvarkymo veiksmus.

6. Registro objektai: policijos nustatyti administraciniai teisės pažeidimai, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, administracinius teisės pažeidimus padarę asmenys.

7. Registrą sudaro teisinės, organizacinės, technologinės priemonės, skirtos duomenims rinkti, kaupti, apdoroti, sisteminti, saugoti ir teikti. Visi registre apdorojami ir kaupiami duomenys yra klasifikuojami pagal duomenų grupes.

8. Registre tvarkomos šios duomenų, nustatytų registro nuostatuose, grupės:

8.1. administracinius teisės pažeidimus padariusių asmenų duomenys;

8.2. policijos nustatytų administracinių teisės pažeidimų duomenys;

8.3. administracinių bylų teisenos duomenys.

 

III. DUOMENŲ SAUGOS ORGANIZAVIMAS IR NENUMATYTŲ SITUACIJŲ VALDYMAS

 

9. Tvirtindamas Nuostatus ir kitus saugumo politiką reglamentuojančius teisės aktus, policijos generalinis komisaras skiria saugos įgaliotinį, kuris atsako už registro duomenų saugumo politikos įgyvendinimą ir kontrolę. Policijos generalinio komisaro sprendimu saugumo politikai įgyvendinti ir saugumo kontrolei užtikrinti gali būti steigiamas atskiras padalinys.

10. Saugos įgaliotinis teikia siūlymą policijos generaliniam komisarui dėl registro administratorių, kurie už paskirtų funkcijų vykdymą atsiskaito tiesiogiai saugos įgaliotiniui, paskyrimo.

11. Registro vartotojai turi turėti atitinkamą kvalifikaciją (kvalifikacijos kėlimo kursai, pradinis saugaus darbo su duomenimis mokymas, ECDL vartotojo sertifikatas ar pan.) ir darbo su taikomosiomis programomis patirties. Registro vartotojai turi būti supažindinti su duomenų tvarkymą reglamentuojančiais dokumentais.

12. Saugos įgaliotinis privalo išmanyti saugumo politikos principus, sugebėti prižiūrėti saugumo politikos vykdymą, turėti darbo su sisteminių programinių priemonių Unix, Oracle grupės produktais patirties, registro vartotojų administravimo patirties.

13. Administratorius turi turėti darbo su sisteminių programinių priemonių Unix, Oracle grupių produktais patirties, registro vartotojų administravimo patirties.

14. Registro vartotojai, pastebėję saugumo politikos pažeidimų, nusikalstamos veikos požymių, neveikiančias arba netinkamai veikiančias duomenų saugos užtikrinimo priemones, privalo nedelsdami apie tai pranešti administratoriui, o jo nesant – saugos įgaliotiniui.

15. Registro vartotojų veiksmus esant nenumatytai situacijai reglamentuoja Nenumatytų situacijų valdymo planas, kurį policijos generaliniam komisarui tvirtinti teikia saugos įgaliotinis. Plano pagrindinės nuostatos yra šios: registro vartotojų gyvybės ir sveikatos apsauga, registro veiklos atkūrimas, registro vartotojų mokymas.

 

IV. RIZIKOS ĮVERTINIMAS IR DETALI DARBO TVARKA

 

16. Pagrindinės registro rizikos mažinimo priemonės išdėstomos rizikos ataskaitoje, kurią rengia saugos įgaliotinis, įvertinęs nustatytus rizikos veiksnius, t. y. subjektyvius netyčinius (duomenų tvarkymo klaidos ir apsirikimai, duomenų ištrynimas, klaidingas duomenų pateikimas, fiziniai informacinių technologijų sutrikimai, programinės įrangos klaidos ir kt.), subjektyvius tyčinius (nesankcionuotas naudojimasis registro duomenimis, duomenų pakeitimas ar sunaikinimas, informacinių technologijų vagystė ir kt.) bei nenugalimos jėgos (įvykiai, nustatyti Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 (Žin., 1996, Nr. 68-1652), 3 punkte).

17. Tvarkant registro duomenis ir užtikrinant jų saugumą, vadovaujamasi šiais teisės aktais:

17.1. Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2003, Nr. 15-597);

17.2. Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 86-2043; 2004, Nr. 124-4488);

17.3. registro nuostatais;

17.4. Bendraisiais duomenų saugos reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugsėjo 4 d. nutarimu Nr. 952 „Dėl duomenų saugos valstybės ir savivaldybių informacinėse sistemose“ (Žin., 1997, Nr. 83-2075; 2003, Nr. 2-45);

17.5. Lietuvos standartu LST ISO/IEC 17799: 2005;

17.6. Lietuvos ir tarptautiniais „Informacijos technologija. Saugumo technika“ grupės standartais, reglamentuojančiais saugų duomenų tvarkymą;

17.7. kitais teisės aktais, reglamentuojančiais duomenų tvarkymo teisėtumą, registro tvarkytojo veiklą bei duomenų saugos valdymą.

18. Registro duomenų tvarkymo ir saugos procedūros išdėstomos detaliose darbo su Policijos registruojamų administracinių teisės pažeidimų, išskyrus kelių eismo taisyklių pažeidimus, registro duomenimis taisyklėse, kurios policijos generaliniam komisarui tvirtinti teikiamos suderinus su saugos įgaliotiniu.

 

V. REGISTRO VARTOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

19. Registro vartotojai privalo rūpintis registro bei jame tvarkomų duomenų saugumu.

20. Tvarkyti registro duomenis gali tik registro vartotojai, susipažinę su Nuostatais ir kitais saugumo politiką reglamentuojančiais teisės aktais bei raštiškai sutikę laikytis šių teisės aktų reikalavimų.

21. Registro vartotojų supažindinimą su Nuostatais ir kitais saugumo politiką reglamentuojančiais teisės aktais bei atsakomybe už šių reikalavimų nesilaikymą pasirašytinai organizuoja saugos įgaliotinis. Vartotojai taip pat raštu informuojami apie Nuostatų pakeitimus ar kitų saugumo politiką reglamentuojančių teisės aktų panaikinimą, keitimą ar priėmimą.

22. Registro vartotojams turi būti nuolat rengiami duomenų saugos mokymai, įvairiais būdais primenama apie saugumo problemiką (priminimai elektroniniu paštu, teminių seminarų rengimas, atmintinės naujai priimtiems darbuotojams ir pan.).

23. Registro vartotojai, pažeidę Nuostatų ar kitų saugumo politiką reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI. NUOSTATŲ ATNAUJINIMO TVARKA

 

24. Saugos įgaliotinis, siekdamas užtikrinti registro ir jame tvarkomų duomenų saugumą, teikia siūlymus policijos generaliniam komisarui dėl Nuostatų keitimo ar kitų saugumo politiką reglamentuojančių teisės aktų priėmimo, keitimo ar panaikinimo.

25. Nuostatai ir kiti saugumo politiką reglamentuojantys teisės aktai iš esmės persvarstomi ne rečiau kaip kartą per metus atliekant Nuostatų 26 punkte nurodytą auditą ir prireikus keičiami.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Siekiant užtikrinti Nuostatuose ir kituose saugumo politiką reglamentuojančiuose teisės aktuose išdėstytų nuostatų įgyvendinimo kontrolę, saugos įgaliotinis kasmet organizuoja auditą, kurio metu:

26.1. įvertinama Nuostatų ir kitų saugumo politiką reglamentuojančių teisės aktų bei realios duomenų saugos situacijos atitiktis;

26.2. inventorizuojama registro tvarkymo įstaigos techninė ir programinė įranga;

26.3. tikrinama ne mažiau kaip 10 procentų registro vartotojų kompiuterizuotų darbo vietų, visuose kompiuteriuose įdiegtos programos ir jų sąranka (konfigūracija);

26.4. tikrinama registro vartotojams suteiktų teisių ir vykdomų funkcijų atitiktis, atitinkamai funkcijos praplečiamos ar apribojamos;

26.5. įvertinamas pasiruošimas registro veiklos atkūrimui esant nenumatytai situacijai.

27. Atlikus auditą, rengiamas pastebėtų trūkumų šalinimo planas, kurį tvirtina, atsakingus vykdytojus paskiria ir įgyvendinimo terminus nustato vidaus reikalų ministras.

______________