LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2006 M. LAPKRIČIO 30 D. ĮSAKYMO Nr. 3-457 „DĖL LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2012 m. kovo 9 d. Nr. 3-179
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 20 d. nutarimo Nr. 1517 „Dėl įstaigų prie ministerijų“ (Žin., 2010, Nr. 128-6529) 1.7.3 ir 2 punktais:
1. P a k e i č i u Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 3-457 „Dėl Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 133-5041; 2010, Nr. 150-7695; 2011, Nr. 14-630), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).
2. Įgalioju Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorių Skirmantą Skrinską pasirašyti pakeistus Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatus ir pateikti juos Juridinių asmenų registrui.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2006 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 3-457
(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. 3-179 redakcija)
LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos.
2. Kelių direkcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699), Lietuvos Respublikos kelių įstatymu (Žin., 1995, Nr. 44-1076; 2002, Nr. 101-4492), Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu (Žin., 2000, Nr. 92-2873; 2004, Nr. 171-6302) ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.
3. Kelių direkcija yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės įsteigta biudžetinė įstaiga, kuriai lėšos skiriamos ir administruojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) nustatyta tvarka. Kelių direkcija gali turėti kitų teisės aktuose numatytų lėšų.
4. Kelių direkcijos savininkė yra valstybė. Kelių direkcijos savininko teises ir pareigas, išskyrus sprendimų dėl Kelių direkcijos reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą, įgyvendina Susisiekimo ministerija.
5. Susisiekimo ministerija, įgyvendindama Kelių direkcijos savininko teises ir pareigas:
6. Kelių direkcija yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitas banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Kelių direkcijos buveinės adresas – J. Basanavičiaus g. 36/2, LT-03109 Vilnius, Lietuvos Respublika.
7. Kelių direkcijos vieši pranešimai ir kita informacija skelbiama Kelių direkcijos interneto svetainėje www.lakd.lt. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.
II. KELIŲ DIREKCIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
9. Pagrindiniai Kelių direkcijos veiklos tikslai:
10. Kelių direkcija, siekdama įgyvendinti jai nustatytus veiklos tikslus, atlieka šias funkcijas:
10.1. vykdo valstybinės reikšmės kelių ir jų statinių (toliau – valstybinės reikšmės keliai) projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo, taisymo (remonto) ir priežiūros paslaugų ir darbų užsakovo, organizavimo ir kontrolės funkcijas:
10.1.1. teikia pasiūlymus ir dalyvauja Susisiekimo ministerijos rengiamose valstybinės reikšmės kelių ir kitose programose;
10.1.2. planuoja, organizuoja, koordinuoja ir užsako valstybinės reikšmės kelių projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo, taisymo (remonto) ir priežiūros darbus ir numato bei koordinuoja jų finansavimą;
10.1.3. rengia Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų naudojimo metinės sąmatos projektą ir teikia Susisiekimo ministerijai;
10.1.5. planuoja, organizuoja, koordinuoja ir užsako valstybinės reikšmės kelių tiesimo ir priežiūros, valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros plėtros, naujų technologijų ir inovacijų diegimo, gamtos išteklių naudojimo, šalies ir užsienio investicijų naudojimo ir kitų programų rengimą ir jas įgyvendina;
10.1.6. valdo valstybinės reikšmės kelių informacinę sistemą, renka, sistemina ir saugo joje duomenis apie valstybinės reikšmės kelius; disponuoja duomenimis ir neatlygintinai teikia reikalingus duomenis valstybės kadastrams, registrams, klasifikatoriams ir duomenų bankams;
10.1.7. organizuoja ir koordinuoja saugių eismo sąlygų valstybinės reikšmės keliuose užtikrinimą įgyvendinant eismo saugumo priemones, švietėjišką veiklą;
10.1.8. planuoja, organizuoja, koordinuoja ir užsako valstybinės reikšmės kelių (tiesimo, statybos, rekonstravimo, taisymo (remonto) projektų rengimą;
10.1.9. organizuoja, koordinuoja, užsako Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos bendrai finansuojamus investicijų projektus ir kontroliuoja, kaip jie rengiami ir įgyvendinami;
10.1.10. planuoja, organizuoja, koordinuoja ir užsako valstybinės reikšmės kelių tiesimui, statybai, rekonstrukcijai reikalingų (rezervuojamų) teritorijų planavimo dokumentų, ekonominio pagrindimo ir poveikio aplinkai vertinimo dokumentų rengimą;
10.1.11. tvirtina valstybinės reikšmės kelių (tiesimo, statybos, rekonstravimo, taisymo (remonto) ir priežiūros) projektus;
10.1.12. planuoja, organizuoja, koordinuoja ir užsako žemės, reikalingos valstybinės reikšmės keliams tiesti, statyti, rekonstruoti, eismo saugos gerinimo priemonėms įrengti, gamybiniams-buitiniams kelių pastatams statyti ir plėtoti, kelių statybinių medžiagų ir valstybės lėšomis išžvalgytų naudingųjų iškasenų karjerams įrengti, jiems eksploatuoti ir rekultivuoti, paėmimo visuomenės poreikiams dokumentų (projektų) rengimą, teikia prašymus institucijoms ją skirti ir registruoti Nekilnojamojo turto registre;
10.1.13. organizuoja, koordinuoja ir užsako valstybinės reikšmės kelių ir jų projektų ekspertizių atlikimą;
10.1.14. organizuoja, koordinuoja ir užsako poveikio valstybinės reikšmės kelių saugumui vertinimą, valstybinės reikšmės kelių tinklo saugumo lygių nustatymą, valstybinės reikšmės kelių saugumo auditą ir saugumo patikrinimus bei „juodųjų dėmių“ ir avaringų ruožų valstybinės reikšmės keliuose nustatymą; tvirtina normatyvinius statybos techninius dokumentus, nustatančius kelių saugumo audito reikalavimus;
10.1.15. planuoja, organizuoja ir vykdo prekių, paslaugų ir darbų viešųjų pirkimų konkursus ir pasirašo viešųjų pirkimų sutartis;
10.1.16. kontroliuoja, kad valstybinės reikšmės kelius projektuotų, tiestų, statytų, rekonstruotų, taisytų (remontuotų) ir prižiūrėtų asmenys, atitinkantys teisės aktų nustatytus reikalavimus;
10.1.18. organizuoja, koordinuoja, užsako ir teisės aktų nustatytais atvejais atlieka valstybinės reikšmės kelių tiesimo, statybos, rekonstravimo, taisymo (remonto) techninę priežiūrą;
10.1.20. organizuoja, koordinuoja, užsako ir teisės aktų nustatytais atvejais atlieka valstybinės reikšmės kelių priežiūros techninę priežiūrą, vykdo valstybinės reikšmės kelių naudojimo priežiūrą;
10.1.21. Susisiekimo ministerijos įgaliota pagal kompetenciją dalyvauja statybos užbaigimo komisijų darbe;
10.1.22. organizuoja, planuoja, koordinuoja ir užsako intelektinių transporto sistemų valstybinės reikšmės keliuose ir su valstybinės reikšmės keliais susijusių informacinių sistemų diegimą, naudojimą ir plėtrą ir naudoja šias sistemas savo funkcijoms įgyvendinti;
10.1.23. pagal kompetenciją planuoja, organizuoja ir koordinuoja triukšmo valdymą ir užsako ataskaitų, žemėlapių ir kitų su triukšmo valdymu susijusių dokumentų rengimą;
10.1.24. atsako už transeuropinio valstybinės reikšmės kelių tinklo tunelių Lietuvos Respublikoje saugos reikalavimų įgyvendinimą;
10.1.25. planuoja, organizuoja ir koordinuoja valstybinės reikšmės kelių, jų užimamos žemės kadastrinius matavimus ir teisinę registraciją;
10.1.26. sudaro ir tikslina valstybinės reikšmės kelių sąrašus, kuriuos Susisiekimo ministerija teikia tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei;
10.1.27. rengia ir nustato planavimo sąlygas teritorijų planavimo dokumentams ir statinių ar kitos planuojamos ūkinės veiklos projektams rengti, jei planuojama teritorija yra valstybinės reikšmės magistralinių kelių juostoje, apsaugos zonoje, taip pat derina pagal jas parengtus teritorijų planavimo dokumentus ir statinių ar kitos planuojamos ūkinės veiklos valstybinės reikšmės magistralinių kelių juostoje, apsaugos zonoje projektus, pagal kompetenciją išduoda prisijungimo prie valstybinės reikšmės magistralinių kelių sąlygas; teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka tikrina atitinkamų projektų sprendinių atitiktį nustatytiems reikalavimams;
10.1.28. pagal savo kompetenciją dalyvauja rengiant teisės aktų projektus, planuoja, organizuoja, koordinuoja ir užsako norminių teisės aktų projektų rengimą, leidžia norminius teisės aktus, įgyvendina įstatymus ir kitus teisės aktus;
10.2. nustato valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčioms valstybės įmonėms privalomus valstybinės reikšmės kelių priežiūros darbus (užduotis), numato lėšų valstybinės reikšmės kelių priežiūros darbams poreikį ir organizuoja valstybinės reikšmės kelių priežiūros darbų įgyvendinimą;
10.3. sudaro svarbių valstybei vietinės reikšmės kelių (gatvių (A, B, C, E kategorijų) projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo, taisymo (remonto) ir priežiūros tikslinio finansavimo sąrašą, kurį tvirtina Susisiekimo ministerija, suderinusi su Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija;
10.4. įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka kontroliuoja Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti naudojimą;
10.5. pagal kompetenciją kartu su savivaldybėmis ir kitomis institucijomis bei įstaigomis sprendžia valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros objektų išdėstymo kelių apsaugos zonose klausimus;
10.6. koordinuoja Lietuvos Respublikoje, užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio (vinječių) sistemą;
10.7. analizuoja kitų valstybių patirtį, teisės aktus kelių tiesimo, priežiūros ir kitais Kelių direkcijos kompetencijai priskirtais klausimais ir teikia pasiūlymus Susisiekimo ministerijai;
10.8. pagal kompetenciją atstovauja Lietuvos Respublikos interesams Europos Sąjungos institucijų darbo organuose, dalyvauja rengiant Lietuvos Respublikos pozicijų projektus;
10.9. pagal kompetenciją atstovauja Lietuvos Respublikos interesams užsienio valstybių atitinkamose institucijose ir tarptautinėse organizacijose, dalyvauja rengiant Susisiekimo ministerijos organizuojamų tarptautinių sutarčių ir susitarimų, sudaromų su užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis, projektus;
10.10. dalyvauja nuolatinės Kelių priežiūros ir plėtros programos komisijos darbe ir pagal kompetenciją įgyvendina jos priimtus sprendimus;
10.11. dalyvauja Valstybinės saugaus eismo komisijos darbe ir pagal kompetenciją įgyvendina jos priimtus sprendimus;
10.12. derina juridinių ir fizinių asmenų paraiškas dėl sunkiasvorių ir didžiagabaričių transporto priemonių važiavimo valstybinės reikšmės keliais, darbų atlikimo valstybinės reikšmės kelio juostoje ir kelio apsaugos zonoje, kelio ženklų ir statinių statymo, sporto varžybų ar kitokių renginių organizavimo valstybinės reikšmės keliuose;
10.13. rengia finansinių ataskaitų rinkinius, biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius ir kitas programų vykdymo eigos ataskaitas ir teikia valstybės institucijoms įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
10.14. pagal kompetenciją teikia išvadas dėl kitų valstybės institucijų ir įstaigų parengtų teisės aktų projektų;
10.16. dalyvauja rengiamose konferencijose, seminaruose, parodose, mokymuose ir kituose renginiuose pagal Kelių direkcijos kompetenciją;
10.17. teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, priskirtinus Kelių direkcijos kompetencijai, imasi priemonių, kad būtų atsakyta į juose keliamus klausimus;
10.19. informuoja visuomenę apie valstybinės reikšmės kelių būklę, eismo sąlygas, taip pat kitais Kelių direkcijos kompetencijai priskirtais klausimais;
III. KELIŲ DIREKCIJOS TEISĖS
11. Kelių direkcija, siekdama įgyvendinti jai nustatytus veiklos tikslus ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
11.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, organizacijų, įmonių ir kitų juridinių asmenų informaciją Kelių direkcijos kompetencijai priskirtais klausimais, taip pat išvadas dėl Kelių direkcijos rengiamų norminių teisės aktų projektų;
11.2. pasitelkti kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, organizacijų, įmonių atstovus ir specialistus, suderinus su jų vadovais, Kelių direkcijos kompetencijai priskirtiems klausimams nagrinėti;
11.3. sustabdyti valstybinės reikšmės kelių tiesimo, statybos, rekonstravimo, taisymo (remonto) ir priežiūros darbus, jei jie atliekami nesilaikant galiojančių norminių teisės aktų reikalavimų arba pažeidžiant atliekamų darbų technologiją, darbų saugos ir saugaus eismo reikalavimus;
11.4. pagal kompetenciją:
11.4.1. tikrinti valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčių valstybės įmonių darbą, susijusį su Kelių direkcijos nustatytomis užduotimis, prireikus teikti metodinius nurodymus;
11.4.2. organizuoti tikrinimą, kaip juridiniai asmenys laikosi norminių teisės aktų, susijusių su valstybinės reikšmės kelių projektavimu, tiesimu, statyba, rekonstravimu, taisymu (remontu) ir priežiūra, reikalavimų;
11.4.3. teikti Susisiekimo ministerijai pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikoje galiojančių ir rengiamų teisės aktų, jų atitikties Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimams;
11.4.4. surašyti protokolus ir nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas, pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksą (Žin., 1985, Nr. 1-1) taikyti nuobaudas asmenims, padariusiems teisės pažeidimus;
11.4.5. bendradarbiauti su užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;
11.4.6. teisės aktų nustatyta tvarka vesti derybas su kitų valstybių institucijomis, organizacijomis ir kitais subjektais, sudaryti su jais bendradarbiavimo ir kitas sutartis;
11.4.7. teisės aktų nustatyta tvarka pasirašyti viešųjų pirkimų ir kitas sutartis bei susitarimus su juridiniais ir fiziniais asmenimis;
11.4.8. prireikus kartu su kitomis institucijomis leisti įsakymus arba įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, sudaryti komisijas (darbo grupes) teisės aktų projektams rengti;
12. Kelių direkcija, įgyvendindama jai nustatytus veiklos tikslus ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, privalo naudotis savo teisėmis tik tiek, kiek tai susiję su jai pavestomis funkcijomis.
IV. KELIŲ DIREKCIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
14. Kelių direkcijos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka parengtu ir susisiekimo ministro patvirtintu metiniu veiklos planu. Kelių direkcijos metiniai veiklos planai skelbiami Kelių direkcijos interneto svetainėje.
16. Kelių direkcijos administracijos padalinių veikla organizuojama vadovaujantis Kelių direkcijos direktoriaus tvirtinamais Kelių direkcijos darbo reglamentu, valstybės tarnautojų etikos kodeksu, vidaus tvarkos taisyklėmis, administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų pareigybių aprašymais ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių nuostatais (pareigybių aprašymais) ir kitais teisės aktais.
17. Kelių direkcijai vadovauja direktorius, kurį ketverių metų kadencijai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų susisiekimo ministras. Kelių direkcijos direktorius gali būti skiriamas eiti Kelių direkcijos direktoriaus pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.
18. Kelių direkcijos direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas susisiekimo ministrui. Susisiekimo ministras skatina Kelių direkcijos direktorių, prireikus skiria jam tarnybines nuobaudas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
19. Kelių direkcijos direktorius turi pavaduotojus, kuriuos jis skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojai tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi Kelių direkcijos direktoriui, kuris nustato jų kompetenciją.
20. Kelių direkcijos direktorius:
20.1. organizuoja Kelių direkcijos darbą, siekia, kad būtų įgyvendinami Kelių direkcijos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos. Kelių direkcijos direktorius asmeniškai atsako už Kelių direkcijai nustatytų funkcijų įgyvendinimą;
20.3. tiesiogiai atsako už Vyriausybės programos ir programų Kelių direkcijos kompetencijai priklausančiais klausimais įgyvendinimą;
20.4. užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Respublikos Prezidento dekretų, Vyriausybės nutarimų, susisiekimo ministro įsakymų ir kitų teisės aktų, priklausančių Kelių direkcijos kompetencijai, įgyvendinimą;
20.5. teikia Susisiekimo ministerijai pagal kompetenciją rengiamus teiktinus teisės aktų projektus; teikia susisiekimo ministrui tvirtinti Kelių direkcijos nuostatų ir administracijos struktūros projektus;
20.7. priima ir pasirašo įsakymus ir pagal savo kompetenciją kitus teisės aktus, kontroliuoja jų įgyvendinimą;
20.8. tvirtina valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašus, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
20.9. tvirtina Kelių direkcijos administracijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių nuostatus (pareigybių aprašymus);
20.10. tvirtina finansų kontrolės taisykles, paskiria už finansų kontrolės vykdymą atsakingus valstybės tarnautojus;
20.11. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Kelių direkcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, juos skatina, prireikus skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas;
20.12. teikia susisiekimo ministrui Kelių direkcijos veiklos ataskaitas, Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių vykdymo ataskaitas ir, susisiekimo ministrui pareikalavus, atsiskaito už savo veiklą;
20.13. teikia svarstyti Susisiekimo ministerijos kolegijai Kelių direkcijos kompetencijai priskirtus klausimus;
20.14. atstovauja ar suteikia įgaliojimus Kelių direkcijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis ir gaunantiems darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, atstovauti Kelių direkcijai Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose ar kituose juridiniuose asmenyse;
20.15. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą (Žin., 2007, Nr. 77-3046) teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingos;
20.16. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą Kelių direkcijos vidaus kontrolės, įskaitant finansų kontrolę, sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
21. Kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojai koordinuoja ir kontroliuoja, kaip įgyvendinami Kelių direkcijai nustatyti veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos Kelių direkcijos direktoriaus nustatytose administravimo srityse:
21.1. koordinuoja ir kontroliuoja jiems priskirtų Kelių direkcijos administracijos padalinių veiklą;
21.2. organizuoja ir kontroliuoja įstatymų, Vyriausybės nutarimų, susisiekimo ministro įsakymų ir pavedimų, Kelių direkcijos direktoriaus įsakymų ir pavedimų įgyvendinimą ir vykdymą;
21.3. pasirašo viešųjų pirkimų ir kitas sutartis bei kitus dokumentus, susijusius su administravimo sritimi;
22. Laikinai nesant Kelių direkcijos direktoriaus, jo pareigas eina susisiekimo ministro įsakymu paskirtas vienas iš Kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojų.
23. Kelių direkcijoje gali būti sudaroma taryba – Kelių direkcijos direktoriaus patariamasis organas. Tarybą sudaro Kelių direkcijos direktorius (tarybos pirmininkas) ir Kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojai. Taryboje gali dalyvauti kiti tarybos pirmininko pakviesti Kelių direkcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, ir valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčių valstybės įmonių vadovai. Tarybos darbo reglamentą tvirtina Kelių direkcijos direktorius. Tarybos posėdžių darbotvarkės sudaromos, pateikti klausimai svarstomi, sprendimai priimami ir įforminami tarybos darbo reglamento nustatyta tvarka.
24. Kelių direkcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, priėmimo į darbą (pareigas) tvarką, darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.
V. KELIŲ DIREKCIJOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
25. Kelių direkcijos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.
26. Kelių direkcijos vidaus auditą atlieka Kelių direkcijos Vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Kelių direkcijos išankstinę finansų kontrolę atlieka Kelių direkcijos Finansų ir apskaitos skyrius, o einamąją ir paskesniąją – Kelių direkcijos direktoriaus paskirti Kelių direkcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS