LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBINIO PIRKIMO LAIKINŲJŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

1995 m. balandžio 12 d. Nr. 510

Vilnius

 

Siekdama užtikrinti, kad Lietuvos Respublikoje racionaliai, efektyviai ir taupiai būtų naudojamos visuomenės lėšos, plėtojama gamyba, konkurencija ir tarptautinė prekyba, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Valstybinio pirkimo laikinąsias taisykles (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. prekių arba paslaugų, kurių vertė – daugiau kaip 15 tūkst. litų, pirkimas už Lietuvos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, socialinio draudimo biudžeto bei valstybinių fondų lėšas, valstybės institucijų vardu gautą labdarą ar kitą paramą, kurią suteikęs subjektas nenurodo, kaip ją naudoti, taip pat už valstybės vardu gaunamas užsienio paskolas vykdomas konkurso būdu, išskyrus atvejus, kai vadovaujantis šiuo nutarimu patvirtintomis Valstybinio pirkimo laikinosiomis taisyklėmis arba atitinkamais Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimais gali būti taikomi kitokie pirkimo būdai.

Statybų, finansuojamų iš Lietuvos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų, lengvatinių paskolų bei paramos fondų, rangovai parenkami konkurso būdu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. sausio 23 d. nutarimu Nr. 114 „Dėl Statybos rangos sutarties nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1995, Nr. 10-223);

2.2. vykdant valstybinį pirkimą, pirmenybė teikiama Lietuvos Respublikoje įregistruotų įmonių pagamintoms prekėms ir teikiamoms paslaugoms. Užsienyje pagamintas prekes leidžiama pirkti tiktai tais atvejais, kai Lietuvos Respublikoje įregistruotos įmonės tokių prekių negamina arba gamina nepakankamai, kai reikiamų prekių techniniai rodikliai žymiai blogesni už analogiškų užsienyje pagamintų prekių techninius rodiklius arba lietuviškų prekių kainos didesnės už analogiškų užsienyje pagamintų prekių kainas. Šios nuostatos turi būti laikomasi ir perkant paslaugas.

Pramonės ir prekybos ministerija, Statybos ir urbanistikos ministerija, Žemės ūkio ministerija ir kitos ministerijos privalo teikti valstybinį pirkimą vykdančioms organizacijoms atitinkamą informaciją apie šių ministerijų reguliavimo sričiai priskirtų įmonių gaminamas prekes ir teikiamas paslaugas;

2.3. tais atvejais, kai prekės arba paslaugos įsigyjamos pažeidžiant šio nutarimo ir juo patvirtintų Valstybinio pirkimo laikinųjų taisyklių reikalavimus, laikoma, jog jų kaina yra padidinta 10 procentų, palyginti su sumokėtąja už pirkinį, ir valstybei padaryta tokio dydžio žala. Valstybės kontrolės ir revizijos tarnyboms ar kitoms kompetentingoms valdymo institucijoms atskleidus, kad prekės arba paslaugos pirktos didesnėmis kainomis arba pažeidžiant šio nutarimo nustatytą tvarką, taip pat nustačius kitus kainų taikymo pažeidimus, asmenys, dėl kurių kaltės padaryta žala, atsako įstatymų nustatyta tvarka (atlygina visą padarytą žalą). Kai asmuo negali įstatymų nustatyta tvarka atlyginti visos žalos, trūkstama suma išieškoma iš pirkimą vykdžiusios organizacijos lėšų;

2.4. šio nutarimo reikalavimai netaikomi, kai prekės arba paslaugos įsigyjamos pagal Lietuvos Respublikos invalidų socialinės integracijos įstatymo nuostatas;

2.5. tuo atveju, kai valstybinio pirkimo konkurse dalyvauja invalidų draugijos (sąjungos) įmonė, kuri pasiūlo už savo gaminamą prekę ar teikiamą paslaugą kainą, ne didesnę negu valstybės reguliuojama kaina arba daugiau kaip 10 procentų neviršijančią kitų konkurso dalyvių pasiūlytos mažiausios kainos, o kiti konkurso reikalavimai yra patenkinti, pirkimo sutartis yra sudaroma su invalidų draugijos (sąjungos) įmone. Jeigu pirkimo konkurse dalyvauja dvi ar daugiau invalidų draugijos (sąjungos) įmonių, pirkimo sutartis sudaroma su ta, kuri pasiūlo mažiausią kainą arba palankesnes sutarties vykdymo sąlygas.

Valstybinį pirkimą vykdančios organizacijos ne vėliau kaip per 3 dienas nuo konkurso paskelbimo spaudoje raštu praneša apie konkursą invalidų draugijoms (sąjungoms) – invalidų draugijų (sąjungų) įmonių steigėjoms;

2.6. Lietuvos Respublikos Seimo aparatui, Lietuvos Respublikos prezidentūrai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai leidžiama netaikyti šio nutarimo reikalavimų šiais atvejais:

2.6.1. kai įsigyjamos prekės arba paslaugos, kurių reikia Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko, Respublikos Prezidento ir Ministro Pirmininko atstovavimui užsienio valstybėse;

2.6.2. kai įsigyjamos prekės arba paslaugos, kurių reikia užsienio valstybių oficialioms delegacijoms priimti ir aptarnauti;

2.6.3. kai įsigyjamos prekės arba paslaugos iš firmų, kurios vienintelės valstybėje jas parduoda (teikia);

2.6.4. Respublikos Prezidento tarnybinio buto ir laikinosios vasaros rezidencijos nuomai;

2.7. Valstybinio pirkimo laikinosios taisyklės įsigalioja nuo 1995 m. gegužės 1 d. ir taikomos pirkimui, kurio procedūros, nurodytos šiose taisyklėse, dar nepradėtos.

3. Pavesti Pramonės ir prekybos ministerijai kartu su suinteresuotomis ministerijomis prireikus teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei suderintus su Ekonomikos ministerija ir Finansų ministerija pasiūlymus dėl valstybinio pirkimo lengvatų, teiktinų Lietuvos gamintojams ar tam tikrų rūšių jų pagamintoms prekėms.

4. Pripažinti netekusiais galios:

4.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. lapkričio 26 d. nutarimą Nr. 489 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinio užsakymo nuostatų“ (Žin., 1992, Nr. 5-90, Nr. 31-975);

4.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. kovo 17 d. nutarimą Nr. 173 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės kontroliuojamų tiekimų ir valstybinio užsakymo investicijoms 1992 metais“;

4.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 15 d. nutarimą Nr. 355 „Dėl prekių (paslaugų) įsigijimo tvarkos biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1992, Nr. 20-604);

4.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. birželio 9 d. nutarimą Nr. 444 „Dėl Valstybinio užsakymo konkurso nuostatų, Valstybinio užsakymo sutarties nuostatų, Valstybinio užsakymo įsipareigojimų nevykdymo nuostolių įvertinimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 1992, Nr. 24-716);

4.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. sausio 22 d. nutarimą Nr. 22 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 15 d. nutarimo Nr. 355 dalinio pakeitimo“ (Žin., 1993, Nr. 5-100);

4.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. sausio 31 d. nutarimą Nr. 67 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 15 d. nutarimo Nr. 355 dalinio pakeitimo“ (Žin., 1994, Nr. 11-171);

4.7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. birželio 29 d. nutarimą Nr. 529 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 15 d. nutarimo Nr. 355 dalinio pakeitimo“ (Žin., 1994, Nr. 51-969);

4.8. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. liepos 22 d. nutarimą Nr. 648 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. sausio 22 d. nutarimo Nr. 22 papildymo“ (Žin., 1994, Nr. 58-1146);

4.9. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 16 d. nutarimą Nr. 748 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 15 d. nutarimo Nr. 355 papildymo“ (Žin., 1994, Nr. 64-1253).

 

 

 

VALDYMO REFORMŲ IR

SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTRAS,

PAVADUOJANTIS MINISTRĄ PIRMININKĄ                        MINDAUGAS STANKEVIČIUS

 

EKONOMIKOS MINISTRAS                                                 ALEKSANDRAS VASILIAUSKAS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1995 m. balandžio 12 d. nutarimu

Nr. 510

 

VALSTYBINIO PIRKIMO LAIKINOSIOS TAISYKLĖS

 

BENDROJI DALIS

 

1. Šios laikinosios taisyklės reglamentuoja prekių arba paslaugų pirkimo, vykdomo už Lietuvos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, socialinio draudimo biudžeto bei valstybinių fondų lėšas, valstybės institucijų vardu gautą labdarą ar kitą paramą, kurią suteikęs subjektas nenurodo, kaip ją naudoti, taip pat už valstybės vardu gaunamas užsienio paskolas, tvarką. Šios taisyklės netaikomos tuo atveju, kai valstybinio pirkimo (toliau vadinama – pirkimas) tvarka nustatoma atskiruose teisės aktuose.

2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

2.1. „pirkimas“ – prekių arba paslaugų pirkimas, kai už jas atsiskaitoma iš karto arba išsimokėtinai (įskaitant su prekių tiekimu susijusias paslaugas, jeigu jų vertė ne didesnė už pačių prekių vertę), taip pat prekių nuoma;

2.2. „perkančioji organizacija“ – valdžios arba valdymo institucija, įmonė, įstaiga ar organizacija, vykdanti pirkimą už 1 punkte nurodytas lėšas;

2.3. „prekės“ – žaliavos, gaminiai, įrenginiai ir kitokie bet kokio pavidalo daiktai;

2.4. „paslaugos“ – transporto, ryšių, komunalinės, konsultacinės ir kitokios paslaugos;

2.5. „tiekėjas“ – potenciali arba faktiška pirkimo sutarties su perkančiąja organizacija šalis;

2.6. „pirkimo sutartis“ – sutartis, kurią perkančioji organizacija sudaro su tiekėju pagal pirkimo konkurso rezultatus arba kitokiu šiose taisyklėse nurodytu būdu pasirinkusi tiekėją.

3. Vykdant pirkimą, pirmenybė teikiama Lietuvos Respublikoje įregistruotų įmonių pagamintoms prekėms arba teikiamoms paslaugoms. Užsienyje pagamintas prekes leidžiama pirkti tiktai tais atvejais, kai Lietuvos Respublikoje įregistruotos įmonės tokių prekių negamina arba gamina nepakankamai, kai reikiamų prekių techniniai rodikliai žymiai blogesni už analogiškų užsienyje pagamintų prekių techninius rodiklius arba lietuviškų prekių kainos didesnės už analogiškų užsienyje pagamintų prekių kainas. Šios nuostatos turi būti laikomasi ir perkant paslaugas.

Informaciją apie Lietuvos Respublikoje gaminamas prekes arba teikiamas paslaugas pirkimą vykdančioms organizacijoms teikia Pramonės ir prekybos ministerija, Statybos ir urbanistikos ministerija, Žemės ūkio ministerija ir kitos ministerijos, kurių reguliavimo sričiai priskirtos prekes gaminančios ar paslaugas teikiančios įmonės.

Ši informacija perkančiosioms organizacijoms turi būti pateikta ne vėliau kaip per 10 darbo dienų.

 

PIRKIMO KONKURSAI

 

4. Šiose taisyklėse nurodyta pirkimo konkursų rengimo tvarka taikoma, kai perkamos prekės arba paslaugos, kurių vertė didesnė kaip 150 tūkst. litų. Kai perkamos prekės arba paslaugos, kurių vertė nuo 15 tūkst. litų iki 150 tūkst. litų, perkančioji organizacija, nepažeisdama šių taisyklių reikalavimų, gali rengti konkursus paprastesne tvarka.

5. Pirkimo konkursus rengia perkančioji organizacija. Konkursui parengti ir organizuoti perkančioji organizacija gali pasitelkti konsultantus.

6. Galimybė dalyvauti atviruose pirkimo konkursuose turi būti suteikiama visiems to pageidaujantiems Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių tiekėjams, išskyrus tuos atvejus, kai užsienio valstybių (arba kai kurių iš jų) tiekėjų dalyvavimą riboja Lietuvos Respublikos įstatymai bei kiti teisės aktai.

Perkančioji organizacija, žinodama, kad dėl nedidelės prekių arba paslaugų vertės ar kitų aplinkybių užsienio valstybių tiekėjai nebus suinteresuoti dalyvauti rengiamame pirkimo konkurse, gali kviesti jame dalyvauti tiktai Lietuvos Respublikos tiekėjus.

7. Kai perkamos labai sudėtingos prekės arba paslaugos, kurias gali pasiūlyti tik tam tikri tiekėjai, taip pat kai atviro pirkimo konkurso rengimas reikalauja ekonomiškai nepateisinamų laiko ir finansinių sąnaudų, perkančioji organizacija, steigėjui sutikus, gali rengti uždarą pirkimo konkursą, kviesdama jame dalyvauti konkrečius pačios pasirinktus tiekėjus. Dalyvauti uždarame pirkimo konkurse turi būti kviečiami visi žinomi potencialūs tiekėjai. Kad pirkimo konkursas būtų pripažintas įvykusiu, jame turi dalyvauti ne mažiau kaip 3 tiekėjai.

 

PIRKIMO KONKURSŲ ORGANIZAVIMAS

 

8. Pirkimo konkursą skelbia perkančioji organizacija Lietuvos Respublikos spaudoje, o jeigu kviečiami dalyvauti ir užsienio valstybių tiekėjai – ir užsienio informaciniuose leidiniuose.

9. Kvietime dalyvauti pirkimo konkurse turi būti nurodyta:

9.1. perkančiosios organizacijos pavadinimas ir adresas;

9.2. tiektinų prekių pavadinimai, kiekis, kur ir kada jos turi būti atgabentos, teiktinų paslaugų pobūdis, kur ir kada jos turi būti suteiktos;

9.3. kaip ir kur galima gauti konkurso dokumentaciją;

9.4. mokesčio už konkurso dokumentaciją dydis, kokia valiuta ir kaip jis gali būti sumokėtas, – jeigu perkančioji organizacija šį mokestį ima;

9.5. kam ir iki kurio laiko turi būti pateiktos konkurso paraiškos (toliau vadinama – paraiškos).

10. Perkančioji organizacija pareiškusiems norą dalyvauti pirkimo konkurse tiekėjams pateikia konkurso dokumentaciją. Joje turi būti ši informacija:

10.1. paraiškų parengimo instrukcija;

10.2. perkamų prekių arba paslaugų pavadinimai ir jų techninė bei kokybės charakteristika, taip pat atitinkamos specifikacijos, planai, brėžiniai ir eskizai, prekių kiekis, suteiktinų pagalbinių paslaugų pobūdis, pageidaujamas arba nustatomas prekių tiekimo ir paslaugų suteikimo laikas;

10.3. kriterijai (išskyrus kainas), į kuriuos perkančioji organizacija atsižvelgs, nustatydama, kuri paraiška yra tinkamiausia, šių kriterijų santykinės reikšmės;

10.4. perkančiosios organizacijos siūlomos sutarties, kurią turi pasirašyti šalys, sąlygos.

Pateikiama ir sutarties forma, jeigu ji parengta;

10.5. ar leidžiama siūlyti kitokias, negu numatytos konkurso organizavimo dokumentacijoje, prekių arba paslaugų charakteristikas, pirkimo sutarties sąlygas arba kelti kitus reikalavimus;

10.6. jeigu tiekėjams leidžiama pateikti paraiškas parduoti tik dalį prekių – šių prekių dalies aprašymas;

10.7. kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta paraiškoje nurodyta kaina.

Nurodoma, ar į šią kainą, be prekių arba paslaugų vertės, įskaitomos transportavimo ir draudimo išlaidos, muitų rinkliavos, mokesčiai ir kiti kainos elementai;

10.8. jeigu pirkimo konkurse kviečiami dalyvauti užsienio valstybių tiekėjai:

10.8.1. valiuta, kuria turi būti apskaičiuota ir nurodyta kaina;

10.8.2. kalba (kalbos), kuriomis turi būti parengtos paraiškos;

10.9. visi perkančiosios organizacijos keliami reikalavimai, susiję su pirkimo pobūdžiu, forma, kiekiu ir kitomis svarbiausiosiomis sąlygomis, pirkimo sutarties vykdymo garantijomis;

10.10. paraiškų pateikimo galutinis terminas, vieta ir būdas;

10.11. būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti paaiškinimų, susijusių su konkurso dokumentacija;

10.12. iki kurio laiko turi galioti tiekėjų paraiškos;

10.13. kur ir kada (diena ir valanda) bus atplėšiami vokai su paraiškomis;

10.14. vokų atplėšimo ir paraiškų nagrinėjimo procedūros;

10.15. valiuta, kuria bus įvertinama paraiška, santykis, kuriuo paraiškos vertė bus perskaičiuota į šią valiutą (jeigu konkurse dalyvauti kviečiami užsienio valstybių tiekėjai);

10.16. vardai, pavardės ir adresai perkančiosios organizacijos pareigūnų arba tarnautojų (vieno arba kelių), kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais ir gauti iš jų (ne iš tarpininkų) pranešimus, susijusius su pirkimo procedūromis.

11. Tiekėjas gali paprašyti, kad perkančioji organizacija suteiktų paaiškinimus, susijusius su konkurso dokumentacija. Perkančioji organizacija privalo atsakyti į visus tiekėjų paklausimus, gautus esant pakankamai laiko iki galutinio paraiškų pateikimo termino. Paaiškinimai teikiami visiems tiekėjams, kuriems perkančioji organizacija yra įteikusi konkurso dokumentaciją, nenurodant, kas pateikė paklausimą. Paaiškinimai turi būti pateikti per tokį laiką, kad tiekėjai galėtų suspėti laiku pateikti paraiškas.

12. Perkančioji organizacija bet kuriuo metu, iki baigiasi paraiškų pateikimo laikas, dėl bet kokių priežasčių savo iniciatyva arba atsižvelgdama į kurio nors tiekėjo prašymą gali teikti susijusius su pirkimo konkursu paaiškinimus, papildyti konkurso dokumentaciją. Papildymai turi būti nedelsiant išsiųsti visiems pirkimo konkurse dalyvaujantiems tiekėjams ir yra jiems privalomi.

13. Perkančioji organizacija gali rengti susitikimą su tiekėjais, kuriame paaiškina pirkimo konkurso dokumentaciją. Šiuo atveju surašomas susitikimo protokolas, kuriame fiksuojami visi su pirkimo konkurso dokumentacija susiję klausimai, nenurodant, kas juos pateikė, ir atsakymai į šiuos klausimus. Protokolas nedelsiant išsiunčiamas visiems konkurso dokumentaciją gavusiems tiekėjams.

14. Perkančioji organizacija, išleidusi konkurso dokumentacijos paaiškinimus, pakeitimus arba surengusi susitikimą su tiekėjais, prireikus gali pratęsti paraiškų pateikimo laiką tiek, kad rengdami paraiškas tiekėjai galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus, pakeitimus ir susitikimo protokolą.

15. Perkančioji organizacija prieš pasibaigiant paraiškų pateikimo terminui gali jį pratęsti, jeigu vienas arba daugiau tiekėjų dėl nepriklausančių nuo jų aplinkybių per nustatytąjį terminą negali pateikti paraiškų.

16. Pranešimas, kad pratęstas paraiškų pateikimo terminas, turi būti laiku išsiųstas kiekvienam tiekėjui, kuriam įteikta konkurso dokumentacija.

17. Tiekėjų paraiškos pateikiamos raštu, užantspauduotame voke. Jeigu tiekėjas pageidauja, perkančioji organizacija jam pateikia liudijimą, kad jo paraiška gauta, nurodydama jos gavimo dieną ir valandą.

18. Jeigu paraiška atsiunčiama pavėluotai, neatplėštas vokas su paraiška grąžinamas jį atsiuntusiam tiekėjui.

19. Perkančioji organizacija registruoja gautas paraiškas specialiame žurnale.

 

VOKŲ SU PARAIŠKOMIS ATPLĖŠIMAS

 

20. Vokai su paraiškomis atplėšiami konkurso dokumentacijoje nurodytoje vietoje, joje nurodytą dieną ir valandą. Jeigu šis laikas pakeistas, vokas atplėšiamas pranešime, kad jis pakeistas, nustatytą dieną ir valandą. Vokus atplėšia vienas iš paraiškų vertinimo komisijos narių. Nustatytuoju laiku turi būti atplėšti visi vokai su paraiškomis, gauti nepasibaigus jų pateikimo terminui. Perkančioji organizacija vokų atplėšimo procedūroje leidžia dalyvauti visiems paraiškas pateikusiems tiekėjams arba jų atstovams.

21. Vokų su paraiškomis atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams arba jų atstovams skelbiamas paraišką pateikusio tiekėjo pavadinimas, adresas ir paraiškoje nurodyta kaina. Ši informacija taip pat pateikiama ir vokų atplėšimo procedūroje nedalyvavusiems tiekėjams, pateikusiems paraiškas, jeigu jie to pageidauja.

22. Perkančioji organizacija surašo vokų su paraiškomis atplėšimo protokolą.

 

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

23. Perkančioji organizacija sudaro komisiją paraiškoms įvertinti ir pirkimo konkurso laimėtojui nustatyti. Komisijos nariai turi gerai išmanyti ekonominius bei techninius klausimus ir konkurso taisykles. Jos nariai negali turėti jokių ryšių su pirkimo konkurse dalyvaujančiais tiekėjais. Kiekvienas komisijos narys turi pasirašyti bešališkumo deklaraciją.

24. Prieš įvertinant paraiškas patikrinama, ar konkursui pateikti dokumentai atitinka pirkimo konkurso dokumentacijoje nurodytus reikalavimus. Perkančioji organizacija gali atmesti paraišką, jeigu nustato, kad joje pateikta informacija melaginga arba netiksli.

25. Vertindama paraiškas, komisija vadovaujasi tiktai pirkimo konkurso dokumentacijoje nustatytais kriterijais. Vertinama turi būti konfidencialiai. Vertinimo metu konkurso dalyviams negali būti leidžiama arba siūloma daryti paraiškos pakeitimus, perkančioji organizacija neturi teisės reikalauti, kad paraišką pateikęs tiekėjas sutiktų su naujomis sąlygomis, kurias priėmus, jo paraiška būtų pripažinta tinkamiausia.

26. Jeigu paraiškų vertinimo metu pirkimo konkurso dalyvis mėgina daryti įtaką komisijai, nustatančiai konkurso laimėtoją, komisija gali priimti sprendimą atmesti šio dalyvio paraišką.

27. Konkurso laimėtoju pripažįstamas tas tiekėjas, kurio pasiūlymas labiausiai atitinka konkurso sąlygas. Tai nustatoma vadovaujantis konkurso dokumentacijoje nurodytais vertinimo kriterijais, atsižvelgiant į šių kriterijų santykinę reikšmę ir laikantis nurodytojoje dokumentacijoje numatytos jų taikymo tvarkos.

28. Tinkamiausia pripažįstama ta paraiška:

28.1. kurioje pasiūlyta mažiausia prekių pardavimo, darbų arba paslaugų atlikimo kaina, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytas preferencines pataisas;

28.2. kuri yra naudingiausia pagal pirkimo konkurso objektyvius, kiekybiškai išreiškiamus kriterijus.

 

PIRKIMO KONKURSO REZULTATŲ ĮFORMINIMAS IR PIRKIMO

SUTARTIES SUDARYMAS

 

29. Pirkimo konkursas pripažįstamas įvykusiu, jeigu nustatytuoju laiku paraiškas pateikia ne mažiau kaip 3 tiekėjai. Nustatytuoju laiku negavus bent 3 tiekėjų paraiškų, perkančioji organizacija rengia naują konkursą, pakeitusi jo sąlygas. Naujas pirkimo konkursas gali būti skelbiamas ir tuo atveju, jeigu perkančiosios organizacijos netenkina paraiškose nurodytos prekių arba paslaugų kainos, taip pat kitos sąlygos. Jeigu paskelbus naują konkursą negauta reikiamo skaičiaus paraiškų, gali būti pasitenkinta vieno tiekėjo pasiūlymu ir su juo sudaryta pirkimo sutartimi.

30. Pirkimo konkurso rezultatai įforminami protokolu. Su šiuo protokolu turi teisę susipažinti kiekvienas konkurso dalyvis, spaudos ir kitų informacijos priemonių atstovai.

31. Perkančiosios organizacijos ir pirkimo konkurse dalyvavusių tiekėjų ginčai dėl konkurso rezultatų sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka. Kol ginčas neišspręstas, sudaryti remiantis konkurso rezultatais pirkimo sutartį draudžiama.

32. Nustačiusi pirkimo konkurso laimėtoją, perkančioji organizacija nedelsdama pradeda pirkimo sutarties su juo pasirašymo procedūrą.

 

PIRKIMO BE KONKURSO PAGRINDINĖS SĄLYGOS

 

33. Rinkoje parduodamos standartinės, ne pagal konkrečias perkančiosios organizacijos specifikacijas pagamintos prekės arba įprastos paslaugos gali būti perkamos perkančiajai organizacijai paprašius, kad tiekėjai pasiūlytų šios organizacijos nurodytų prekių arba paslaugų kainas. Šiuo atveju numatomo pirkimo vertė negali būti skaidoma į dalis.

34. Perkančioji organizacija, norinti pirkti prekes arba paslaugas 33 punkte nurodytu būdu, kreipiasi į jos požiūriu reikiamą skaičių tiekėjų (esant galimybei, šių tiekėjų turėtų būti ne mažiau kaip 3), prašydama pasiūlyti nurodytų prekių arba paslaugų kainas. Kreipimesi nurodoma, ar į siūlomas kainas turi būti įtrauktos transportavimo, draudimo ir kitos su pirkimo sutarties vykdymu susijusios tiekėjo išlaidos.

35. Kiekvienas tiekėjas pateikia ne daugiau kaip vieną pasiūlymą dėl kainos, kuris vėliau negali būti pakeistas. Perkančioji organizacija ir tiekėjas dėl pasiūlytų kainų derėtis negali.

36. Pirkimo sutartis turi būti sudaroma su tuo tiekėju, kuris pasiūlo mažiausią pirkimo kainą.

37. Perkančioji organizacija gali vykdyti pirkimą iš vieno tiekėjo. Toks pirkimas galimas tik šiais atvejais:

37.1. kai reikiamų prekių turi arba reikiamas paslaugas gali suteikti vienintelis tiekėjas arba vienintelis tiekėjas turi išimtinę teisę gaminti (teikti) šias prekes arba paslaugas;

37.2. kai prekių arba paslaugų skubiai prireikia kilus stichinėms nelaimėms, avarijoms ar kitiems iš anksto nenumatomiems įvykiams;

37.3. kai pratęsiama galiojanti panašių prekių arba paslaugų pirkimo sutartis;

37.4. kai numatomų pirkti įrenginių ar atsarginių dalių standartai turi atitikti jau turimų įrenginių ar atsarginių dalių standartus;

37.5. kai tai yra būtina vykdant pirkimą, susijusį su nacionaline gynyba ir nacionaliniu saugumu;

37.6. kai yra žinoma, kad reikiamus mokslo tyrimus, eksperimentus bei projektavimo darbus gali atlikti tiktai tam tikra mokslo įstaiga ar organizacija;

37.7. kai yra atitinkami Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimai.

______________