LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL EUROPOS SĄJUNGOS REIKALŲ KOORDINAVIMO TEISINGUMO MINISTERIJOJE IR JOS REGULIAVIMO SRIČIAI PRISKIRTOSE INSTITUCIJOSE TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2004 m. kovo 31 d. Nr. 1R-84

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimo Nr. 21 „Dėl Lietuvos Respublikos pozicijos Europos Sąjungos institucijose nagrinėjamais klausimais rengimo, derinimo, pristatymo ir Europos Sąjungos teisės (acquis communautaire) perkėlimo į Lietuvos Respublikos nacionalinę teisę ir jos įgyvendinimo“ (Žin., 2004, Nr. 8-184) 2.2 punktu ir siekdamas koordinuoti Europos Sąjungos reikalus Teisingumo ministerijoje ir jos reguliavimo sričiai priskirtose institucijose:

1. Tvirtinu Europos Sąjungos reikalų koordinavimo Teisingumo ministerijoje ir jos reguliavimo sričiai priskirtose institucijose tvarką (pridedama).

2. Pavedu Teisingumo ministerijos Tarptautinės teisės departamentui organizuoti Europos Sąjungos reikalų koordinavimą.

3. Nustatau, kad šiuo įsakymu patvirtintos Europos Sąjungos reikalų koordinavimo Teisingumo ministerijoje ir jos reguliavimo sričiai priskirtose institucijose tvarkos VI skyrius įsigalioja nuo Lietuvos Respublikos įstojimo į Europos Sąjungą dienos.

 

 

Teisingumo ministras                                                              Vytautas Markevičius

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2004 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 1R-84

 

Europos sąjungos reikalų koordinavimo Teisingumo ministerijoje ir jos reguliavimo sričiai priskirtose institucijose tvarka

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka reglamentuoja Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) reikalų koordinavimą Teisingumo ministerijoje (toliau vadinama – ministerija) ir jos reguliavimo sričiai priskirtose institucijose (toliau vadinama – tvarka). Ši tvarka parengta tikslu:

1.1. užtikrinti savalaikį ir tinkamą ES teisės aktų ar kitų dokumentų, jų projektų peržiūrėjimą ir nagrinėjimą, pozicijų, išvadų, pastabų, pasiūlymų ar kitos informacijos rengimą ir teikimą;

1.2. užtikrinti savalaikį ir tinkamą pasirengimą ES darbo grupių ir komitetų (įskaitant 36 straipsnio komitetą, toliau vadinama – CATS), Nuolatinių atstovų komiteto (toliau vadinama – COREPER), Teisingumo ir vidaus reikalų tarybos (toliau vadinama – Taryba), ministerijų valstybės sekretorių pasitarimams, ministrų pasitarimams bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiams;

1.3. užtikrinti tinkamą susižinojimą su teisėsaugos atašė teisingumo reikalams (toliau vadinama – atašė) ir su Lietuvos Respublikos misija prie Europos Bendrijų (nuo 2004 m. gegužės 1 d. – Lietuvos Respublikos nuolatinė atstovybė) (toliau vadinama – Misija (Nuolatinė atstovybė)).

2. Esant Teisingumo ministerijos darbo reglamente ir šioje tvarkoje įtvirtintų teisės normų kolizijai, taikomos šioje tvarkoje įtvirtintos teisės normos.

3. Šioje tvarkoje vartojamos sąvokos:

ES reikalai – ES teisės aktai ar kiti dokumentai, jų projektai (pavyzdžiui, klausimynai, kvietimai į darbo grupes, ES darbo grupių, komitetų, CATS, COREPER ir Tarybos darbotvarkės, ES strateginiai veiklos dokumentai, pozicijos, išvados, pastabos, pasiūlymai ir informacija, kurią gauna, rengia ir teikia ministerija ir jos reguliavimo sričiai priskirtos institucijos, bei kiti dokumentai, būtini Lietuvos Respublikos narystės ES įsipareigojimams vykdyti);

atsakingas departamentas ar įstaiga – ministerijos administracijos padalinys(-iai) ar ministerijos reguliavimo sričiai priskirta(-os) institucija(-os), kurie pagal kompetenciją dalyvauja koordinuojant ES reikalus;

atsakingas darbuotojas – atsakingo departamento ar įstaigos vadovas, kitas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, dalyvaujantis koordinuojant ES reikalus ir įtrauktas į Ministro Pirmininko patvirtintą atsakingų darbuotojų, dalyvaujančių ES darbo grupių ir/ar komitetų posėdžiuose, sąrašą. Atsakingas darbuotojas yra ir kitas atsakingo departamento ar įstaigos darbuotojas, kuris dalyvauja koordinuojant ES reikalus nepriklausomai nuo to, ar atsakingas darbuotojas yra įtrauktas į Ministro Pirmininko patvirtintą sąrašą;

atsakingo departamento ar įstaigos funkcija – veikla, susijusi su pozicijų, išvadų, pastabų, pasiūlymų ar kitų dokumentų rengimu ir teikimu ES reikalams, ir ES teisės aktų įgyvendinimu.

 

II. DALYVAVIMAS KOORDINUOJANT ES REIKALUS

 

4. Teisingumo ministerijos Tarptautinės teisės departamentas (toliau vadinama – Tarptautinės teisės departamentas) yra ES reikalų koordinavimą organizuojantis administracijos padalinys.

5. Organizuodamas ES reikalų koordinavimą, Tarptautinės teisės departamentas:

5.1. gautus ES teisės aktus ar kitus dokumentus, jų projektus elektroniniu paštu ar kitu būdu perduoda atsakingam departamentui ar įstaigai ir nurodo pozicijų, išvadų, pastabų, pasiūlymų ar informacijos rengimo ir teikimo Tarptautinės teisės departamentui ar Lietuvos Respublikos poziciją parengusiai institucijai terminus, jeigu šie terminai nėra nurodyti pačiame ES teisės akte ar kitame dokumente, jų projektuose;

5.2. prašo ministerijos administracijos padalinių ar įstaigų pagal jų kompetenciją parengti ir/ar suteikti su ES reikalais susijusią informaciją ar medžiagą;

5.3. suderinęs su teisingumo ministru ar kitu atitinkamu valstybės tarnautoju, pateikia atsakingo departamento ar įstaigos parengtą poziciją Lietuvos ar ES institucijai arba ES reikalus Lietuvoje koordinuojančiai institucijai;

5.4. esant būtinumui, įvertina, apibendrina atsakingų departamentų ar įstaigų pateiktas pozicijas, pastabas, pasiūlymus ar dokumentus ir parengia ministerijos pozicijos projektą;

5.5. kreipiasi į Tarptautinės teisės departamentą kuruojantį valstybės tarnautoją dėl kilusių nesutarimų, susijusių su ES teisės aktų ar kitų dokumentų, jų projektų perdavimu, nagrinėjimu, ar kitų su tuo susijusių klausimų sprendimo;

5.6. turi kitas teises ir vykdo kitas funkcijas, nurodytas šioje tvarkoje.

6. Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos institucijos tiesiogiai bendrauja su ES institucijomis pagal nustatytą kompetenciją, tačiau turi informuoti ministerijos Tarptautinės teisės departamentą apie atliktus veiksmus vykdant ministerijos perduotus ES teisės aktus ar kitus dokumentus, jų projektus. Šios institucijos konsultuojasi su ministerija visais esminiais ES reikalais.

7. Ministerijos kompetencijai priskirtos darbo grupės sudaromos ir veikia bei ministerijos atstovai dalyvauja valstybės institucijų tarpžinybinių ES reikalų darbo grupių veikloje, įgyvendinant Lietuvos Respublikos pozicijos Europos Sąjungos institucijose nagrinėjamais klausimais rengimo, derinimo, pristatymo ir Europos Sąjungos teisės (acquis communautaire) perkėlimo į Lietuvos Respublikos nacionalinę teisę ir jos įgyvendinimo koordinavimo tvarkos (toliau vadinama – Koordinavimo tvarka), patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 (Žin., 2004, Nr. 8-184), 1 priedo nuostatas.

8. ES teismų darbo grupei, Teisingumo darbo grupei ir Vartotojų apsaugos darbo grupei vadovauja teisingumo ministro paskirtas asmuo.

 

III. ES TEISĖS AKTŲ AR KITŲ DOKUMENTŲ, JŲ PROJEKTŲ PERDAVIMAS

 

9. Tarptautinės teisės departamentas yra atsakingas už tinkamą ir savalaikį gautų ES teisės aktų ar kitų dokumentų, jų projektų perdavimą elektroniniu paštu ar kitu būdu atsakingam departamentui ar įstaigai.

10. ES teisės aktai ar kiti dokumentai, jų projektai perduodami atsakingam departamentui ar įstaigai pagal ES darbo grupes ar komitetus, kuriuose svarstomi klausimai priskirtini atsakingo departamento ar įstaigos kompetencijai.

11. Nesutarimus dėl ES teisės aktų ar kitų dokumentų, jų projektų perdavimo, nagrinėjimo ar kitų su tuo susijusių klausimų sprendimo, sprendžia Tarptautinės teisės departamentas ir atsakingo departamento ar įstaigos vadovai. Tarptautinės teisės departamento ir atsakingo departamento ar įstaigos vadovams nesutarus, sprendimą dėl ES teisės aktų ar kitų dokumentų, jų projektų perdavimo, nagrinėjimo ar kitų su tuo susijusių klausimų sprendimo, priima Tarptautinės teisės departamentą kuruojantis valstybės tarnautojas.

12. Šios tvarkos 11 punkte nurodyti nesutarimai turi būti išspręsti ne vėliau kaip per keturias tos darbo dienos valandas nuo ES teisės aktų ar kitų dokumentų, jų projektų išsiuntimo ar perdavimo atsakingam departamentui ar įstaigai momento. Jei ES teisės aktai ar kiti dokumentai, jų projektai atsakingam departamentui ar įstaigai buvo išsiųsti ar perduoti likus mažiau kaip keturioms tos darbo dienos valandoms, klausimas turi būti išspręstas iki kitos darbo dienos 12 valandos.

13. Ypač skubiais atvejais (kai pozicija ar bet koks kitas dokumentas turi būti parengti ir pateikti tą pačią ar kitą darbo dieną, arba kitais skubiais atvejais) ES teisės aktų ar kitų dokumentų, jų projektų perdavimo klausimas turi būti išsprendžiamas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per dvi darbo valandas nuo ES teisės aktų projektų ar kitų dokumentų, jų projektų išsiuntimo ar perdavimo atsakingam departamentui ar įstaigai momento.

14. Jei ES teisės aktų ar kitų dokumentų, jų projektų perdavimo klausimas neiškyla per šios tvarkos 12 ir 13 punktuose nurodytus terminus, laikoma, kad atsakingas departamentas ar įstaiga sutinka su ES teisės aktų ar kitų dokumentų, jų projektų priskyrimu jų kompetencijai ir privalo vykdyti atsakingo departamento ar įstaigos funkciją.

15. Sprendžiant klausimą dėl ES teisės aktų ar kitų dokumentų, projektų perdavimo, gali būti paprašyta atašė pateikti savo nuomonę, informaciją apie kitų šalių praktiką, informaciją apie tai, kokiuose ES komitetuose ar darbo grupėse ES teisės aktai ar kiti dokumentai, jų projektai yra svarstomi, arba bet kurią kitą informaciją, galinčią turėti įtakos sprendimui dėl perdavimo priimti.

16. Dėl teikiamų derinti Teisingumo ministerijai parengtų Lietuvos Respublikos pozicijų, Tarptautinės teisės departamentas vykdo funkcijas, numatytas šios tvarkos 5 punkte.

17. Įgyvendindamas šios tvarkos 16 punktą, Tarptautinės teisės departamentas nukreipia gautą už Lietuvos Respublikos pozicijos parengimą atsakingos institucijos poziciją pagal kompetenciją atsakingam departamentui ar įstaigai, kad jie pateiktų papildomas pastabas dėl siūlomo ES teisės akto projekto teisinių pagrindų ir siūlomų Lietuvos Respublikos teisės aktų keitimo. Prireikus atsakingas departamentas ar įstaiga už Lietuvos Respublikos pozicijos parengimą atsakingai institucijai per šios nustatytą terminą teikia papildomas pastabas. Apie pateiktas pastabas atsakingas departamentas ar įstaiga informuoja ir Tarptautinės teisės departamentą.

 

IV. PASIRENGIMAS ES DARBO GRUPIŲ, KOMITETŲ AR TARYBOS POSĖDŽIAMS, POZICIJOS, INFORMACIJOS RENGIMAS, DERINIMAS IR TEIKIMAS

 

18. Atsakingo departamento ar įstaigos vadovas perduoda gautus ES teisės aktus ar kitus dokumentus, jų projektus atsakingiems darbuotojams.

19. Atsakingas darbuotojas, gavęs ES darbo grupės ar komiteto posėdžio darbotvarkę, ją savarankiškai išnagrinėja ir pagal savo kompetenciją parengia pozicijos projektą. Toks pozicijos projektas, vadovaujantis Koordinavimo tvarkos 10 punktu, turi būti suderintas su Europos teisės departamentu prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Europos teisės departamentas). Koordinavimo tvarkos 11 punkte nustatytais terminais suderinta ministerijos pozicija pateikiama Vyriausybės kanceliarijai, Užsienio reikalų ministerijai ir atašė. Šios pozicijos kopija taip pat pateikiama Tarptautinės teisės departamentui.

20. Atsakingas darbuotojas, gavęs CATS ar COREPER darbotvarkę su priskyrimu, parengia pozicijos projektą ar reikalingą informaciją. Toks pozicijos projektas turi būti suderintas su Europos teisės departamentu vadovaujantis Koordinavimo tvarkos 10 punktu. Suderintas pozicijos projektas ar reikalinga informacija per Tarptautinės teisės departamento nustatytą terminą elektroniniu paštu ir raštu pateikiama Tarptautinės teisės departamentui. Tarptautinės teisės departamentas įvertina parengtos pozicijos projektą ar reikalingą informaciją, pateikia ją Tarptautinės teisės departamentą kuruojančiam valstybės tarnautojui, su kuriuo suderinus – persiunčia Vyriausybės kanceliarijai, Užsienio reikalų ministerijai ir atašė.

21. Atsakingas darbuotojas, gavęs Tarybos darbotvarkę su priskyrimu, parengia pozicijos projektą ar reikalingą informaciją. Toks pozicijos projektas turi būti suderintas su Europos teisės departamentu vadovaujantis Koordinavimo tvarkos 10 punktu. Suderintas pozicijos projektas ar reikalinga informacija per Tarptautinės teisės departamento nustatytą terminą elektroniniu paštu ir raštu pateikiami Tarptautinės teisės departamentui. Tarptautinės teisės departamentas įvertina parengtos pozicijos projektą ar reikalingą informaciją ir pateikia ją Tarptautinės teisės departamentą kuruojančiam valstybės tarnautojui, su kuriuo suderinus – teisingumo ministrui, ministro įgaliotam atstovui arba vidaus reikalų ministrui.

22. Jei per Tarptautinės teisės departamento nustatytą terminą pozicijai ar reikalingai informacijai pagal CATS, COREPER ar Tarybos darbotvarkę pateikti atsakingas departamentas arba įstaiga pozicijos projekto ar reikalingos informacijos nepateikia, Tarptautinės teisės departamentas, teikdamas pozicijos projektą ar reikalingą informaciją Tarptautinės teisės departamentą kuruojančiam valstybės tarnautojui, informuoja, kuris atsakingas departamentas arba įstaiga pozicijos projekto ar reikalingos informacijos nepateikė.

23. Rengdamas šios tvarkos 19–21 punktuose nurodytas pozicijas ar reikalingą informaciją, atsakingas departamentas ar įstaiga, esant būtinumui, privalo suderinti šio departamento ar įstaigos parengtos pozicijos projektą ar informaciją su kitais ministerijos administracijos padaliniais ar kitomis suinteresuotomis institucijomis. Esant būtinumui, atsakingas departamentas ar įstaiga privalo pateikti išverstą į anglų ar kitą oficialią ES kalbą parengtą ir suderintą poziciją ar informaciją.

 

V. ATSTOVAVIMAS ES DARBO GRUPĖSE, KOMITETUOSE, TARYBOJE

 

24. Atsakingas darbuotojas dalyvauja ES darbo grupės ir/ar komiteto posėdyje ir neviršydamas savo įgaliojimų atstovauja iš anksto suderintai pozicijai. Jei šių posėdžių metu iškyla būtinumas nukrypti nuo suderintos pozicijos, atstovas gali išsakyti kitokią poziciją, išskyrus tuos klausimus, dėl kurių pozicijoje yra nurodyta, kad nukrypti negalima. Apie tai atstovas informuoja atsakingą departamentą ar įstaigą.

25. Atsakingas darbuotojas yra tiesiogiai atsakingas už jo parengtų ataskaitų ir visos gautos medžiagos, susijusios su darbo grupėje ir/ar komitete nagrinėjamais klausimais, kaupimą bei apibendrinimą ir informacijos apie juos pateikimą.

26. Atsakingas darbuotojas, dalyvavęs ES darbo grupės ir/ar komiteto posėdyje, pateikia ataskaitą pagal Koordinavimo tvarkoje nustatytus terminus ir tvarką.

27. Esant būtinumui, prieš COREPER, Tarybos posėdį, ministerijų valstybės sekretorių pasitarimą, ministrų pasitarimą ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdį teisingumo ministro pavedimu Tarptautinės teisės departamentas organizuoja pasitarimus, kuriuose dalyvauja atsakingų departamentų ir įstaigų vadovai ir/ar atsakingi darbuotojai.

 

VI. ES TEISĖS AKTŲ ĮGYVENDINIMAS

 

28. Ministerijoje gautas ES teisės aktas registruojamas, nukreipiamas įgyvendinti ir įgyvendinamas ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

29. Atsakingas departamentas ar įstaiga, įgyvendindamas ES teisės aktus nacionalinėje teisėje, turi nustatyti:

29.1. ar yra tinkama ES teisės akto įgyvendinimui institucija;

29.2. ar reikės ES teisės akto įgyvendinimui papildomų valstybės biudžeto lėšų;

29.3. kokių nacionalinių teisės aktų reikės ES teisės akto įgyvendinimui.

30. Nustačius, kad ES teisės akto įgyvendinimui nacionalinėje teisėje reikia priimti naujus nacionalinius teisės aktus, pakeisti ar papildyti galiojančius teisės aktus, atsakingas departamentas ar įstaiga rengia reikiamų teisės aktų projektus ir su įgyvendinimu susijusią informaciją bei teikia juos Vyriausybės kanceliarijai vadovaudamasis Koordinavimo tvarkos 34–37 punktais.

31. Esant būtinumui, atsakingas departamentas ar įstaiga inicijuoja kreipimąsi į kitas institucijas dėl išvadų dėl ES teisės akto įgyvendinimo nacionalinėje teisėje pateikimo.

32. Parengtas nacionalinio teisės akto projektas derinamas su suinteresuotomis institucijomis ir teikiamas Vyriausybei Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

33. Įgyvendinant Koordinavimo tvarkos 38 punktą, atsakingas departamentas ar įstaiga iki kiekvieno kalendorinio mėnesio 25 d. pagal savo kompetenciją pateikia Tarptautinės teisės departamentui informaciją apie numatytų parengti teisės aktų ir kitų priemonių rengimo būklę. Tarptautinės teisės departamentas šią informaciją apibendrina ir iki kiekvieno kalendorinio mėnesio 28 d. pateikia Vyriausybės kanceliarijai.

 

VII. RYŠIAI SU MISIJA (NUOLATINE ATSTOVYBE)

 

34. Dalyvaudamas ES reikalų koordinavime, atašė:

34.1. gautus ES teisės aktus ar kitus dokumentus, jų projektus elektroniniu paštu ar kitu būdu pagal kompetenciją perduoda Tarptautinės teisės departamentui ir/ar atsakingam departamentui ar įstaigai. Atlikdamas šią funkciją, atašė gali pateikti savo preliminarius pasiūlymus dėl Lietuvos pozicijos formavimo, atsižvelgdamas į informaciją, gautą iš ES institucijų, ar į kitų valstybių narių pozicijas;

34.2. prašo atsakingo departamento ar įstaigos pagal jų kompetenciją parengti ir/ar suteikti su ES reikalais susijusią informaciją ar dokumentus;

34.3. gavęs atsakingo departamento ar įstaigos parengtą, su ministerijos vadovybe suderintą poziciją, jos laikosi dalyvaudamas ES darbo grupių ar komitetų posėdžiuose. Jei šių posėdžių metu iškyla būtinumas nukrypti nuo pateiktos pozicijos, atašė gali išsakyti kitokią poziciją, išskyrus tuos klausimus, dėl kurių pozicijoje yra nurodyta, kad nukrypti negalima. Apie tai atašė informuoja atsakingą departamentą ar įstaigą;

34.4. negavęs atsakingo departamento ar įstaigos parengtos ministerijos pozicijos ar reikalingos informacijos, dalyvauja ES darbo grupės ar komiteto posėdyje, kurio metu yra svarstomas ES teisės akto projektas ar kita informacija, esant galimybei, gali išsakyti savo nuomonę svarstomu klausimu. Po tokio posėdžio apie jo rezultatus ir išsakytą nuomonę atašė informuoja atsakingą departamentą ar įstaigą;

34.5. dalyvauja tiesiogiai su ministerijos kompetencija susijusių klausimų svarstymuose ES institucijose, darbo grupėse, komitetuose;

34.6. padeda gauti reikiamą su ES teisės aktais ar kitais dokumentais, jų projektais susijusią informaciją;

34.7. atlieka konkrečios jam priskirtos srities atsakingo darbuotojo funkcijas ES darbo grupėse ar komitetuose;

34.8. rengia ir teikia ataskaitas vadovaudamasis šios tvarkos 26 punktu. Ataskaitas atašė rengia ir teikia dėl visų ES institucijose, darbo grupėse ar komitetuose vykusių posėdžių ar susitikimų, kuriuose jis dalyvavo. Šios ataskaitos teikiamos ir atsakingam departamentui ar įstaigai, ir atsakingam darbuotojui. Tuo atveju, jei ES darbo grupės ir/ar komiteto posėdyje kartu su atašė dalyvavo ir atsakingas darbuotojas, ataskaitą rengia ir teikia atsakingas darbuotojas;

34.9. vykdo kitas teisės aktuose numatytas funkcijas.

35. Atašė gali dalyvauti ES darbo grupės ir/ar komiteto posėdyje, kuriame kartu dalyvauja ir atsakingi darbuotojai.

36. Kilę nesutarimai dėl atašė perduotų ES teisės aktų ar kitų dokumentų, jų projektų sprendžiami šios tvarkos 11–14 punktuose nustatyta tvarka.

______________