VALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA

 

N U T A R I M A S

DĖL GAMTINIŲ DUJŲ KAINŲ VIRŠUTINIŲ RIBŲ SKAIČIAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2005 m. balandžio 12 d. Nr. O3-15

Vilnius

 

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija, atsižvelgdama į pateiktas vartotojų ir tiekėjų pastabas bei siūlymus dėl Gamtinių dujų kainų skaičiavimo metodikos, nutaria:

1. Patvirtinti Gamtinių dujų kainų viršutinių ribų skaičiavimo metodiką (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2002 m. gegužės 21 d. nutarimą Nr. 52 „Dėl gamtinių dujų kainų skaičiavimo metodikos pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 52-2028).

 

 

KOMISIJOS PIRMININKAS                                                           VIDMANTAS JANKAUSKAS


PATVIRTINTA

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės

komisijos 2005 m. balandžio 12 d. nutarimu

Nr. O3-15

 

GAMTINIŲ DUJŲ KAINŲ VIRŠUTINIŲ RIBŲ SKAIČIAVIMO METODIKA

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Ši metodika parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymu, Europos Sąjungos direktyvų reikalavimais ir taikoma nustatant gamtinių dujų (toliau tekste – dujų) perdavimo, paskirstymo kainų ir dujų kainų reguliuojamiesiems vartotojams viršutines ribas.

2. Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (toliau – Komisija) nustato viršutines dujų perdavimo, paskirstymo kainų ribas ir viršutinę dujų kainų ribą reguliuojamiesiems vartotojams trejų metų laikotarpiui. Dujų įmonės nustato konkrečias perdavimo, paskirstymo kainas ir dujų kainas reguliuojamiesiems vartotojams, neviršijančias Komisijos nustatytų viršutinių ribų.

3. Viršutinė dujų perdavimo ir paskirstymo kainų riba kasmet koreguojama priklausomai nuo infliacijos, Komisijos nustatytų efektyvumo koeficientų, dujų suvartojimo apimčių pasikeitimo bei kitų, nuo įmonės veiklos nepriklausančių veiksnių kaitos.

4. Gamtinių dujų kainų reguliuojamiesiems vartotojams viršutinė riba perskaičiuojama kas pusę metų priklausomai nuo iš užsienio šalių perkamų dujų kainų pasikeitimo, o kartą per metus – ir dėl perdavimo bei paskirstymo kainų viršutinės ribos korekcijos.

5. Kainų projektą prieš 30 dienų iki kainų paskelbimo dujų įmonė pateikia Komisijai. Skaičiavimai atliekami be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

6. Baigiantis kainų viršutinių ribų taikymo trukmei, dujų įmonė pateikia duomenis pagal metodikos priedus viršutinei kainų ribai skaičiuoti ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki naujų kainų įsigaliojimo.

 

II. TERMINAI IR APIBRĖŽIMAI

 

7. Bazinis dujų kiekis – apskaičiuotas dujų kiekis, išreikštas norminiais kubiniais metrais su bazine žemutine dujų degimo šilumos verte, trejų metų laikotarpiui.

8. Bazinės sąnaudos – apskaičiuotos ekonomiškai pagrįstos (būtinosios) sąnaudos trejų metų laikotarpiui.

9. Buitiniai vartotojai – fiziniai asmenys, perkantys dujas buitinėms reikmėms.

10. Dujų įmonė – įmonė, kuri verčiasi bent viena iš šių veiklų: gamtinių dujų (toliau – dujų), tarp jų ir suskystintų, gavybos, perdavimo, paskirstymo, tiekimo, pirkimo bei laikymo ir yra atsakinga už susijusius su šiomis veiklomis komercinius, techninius ir (arba) eksploatavimo įpareigojimus. Galutiniai vartotojai dujų įmonėms nepriskiriami.

11. Dujų tranzitas – dujų, kilusių iš kitos valstybės teritorijos ir skirtų trečiosios valstybės teritorijai, transportavimas per šalies teritoriją.

12. Gamtinės dujos – iš žemės gelmių išgaunamų angliavandenilių mišinys, kuris normaliomis sąlygomis yra dujinės būsenos.

13. Ilgalaikės veiklos programa – dujų įmonių parengtas ir su Komisija suderintas dokumentas, kuriame nurodytos planuojamos per reguliavimo periodą įgyvendinti reguliuojamos dujų veiklos investicijos, įgyvendinimui reikalingos lėšos bei finansavimo šaltiniai.

14. Jungtinė sistema – keletas viena su kita sujungtų sistemų.

15. Kita ūkinė-finansinė veikla – visa kita 22 punkte nepaminėta ūkinė-finansinė veikla.

16. Kubinis metras (m3) – dujų kiekis, kuris, esant norminėms sąlygoms, užima vieno kubinio metro tūrį.

17. Laisvasis vartotojas – vartotojas, turintis teisę laisvai pasirinkti tiekėją.

18. Magistralinis dujotiekis (toliau – perdavimo sistema) – aukšto slėgio vamzdynas, su juo susiję statiniai bei įrenginiai dujoms iš verslovių perduoti į dujų talpyklas, miestų ir gyvenviečių skirstomuosius tinklus arba į dujas naudojančius įrenginius iki dujų skirstymo stočių imtinai.

19. Metai – laikotarpis, prasidedantis bet kurių metų sausio 1 d. 9.00 valandą ir besibaigiantis kitų metų sausio 1 d. 9.00 valandą.

20. Mėnuo – laiko tarpas nuo pirmos kalendorinės ataskaitinio mėnesio dienos 9.00 valandos iki pirmos kalendorinės poataskaitinio mėnesio dienos 9.00 valandos.

21. Nebuitiniai vartotojai – vartotojai, perkantys dujas naudoti ne buities reikmėms.

22. Pagrindinė ūkinė-finansinė veikla – dujų importas (gavyba), dujų transportavimas, prekyba dujomis, dujų eksportas, vartotojų aptarnavimas, patikimas ir saugus dujų tiekimas, dujų sistemų projektavimas, projektų ir sprendimų derinimas, statyba, valdymas, eksploatavimas, priežiūra ir remontas, prijungimo prie veikiančių dujotiekių ir dujų paleidimo darbų vykdymas, apskaitos priemonių patikra, derinimas, bandymas ir remontas.

23. Para – laikotarpis, prasidedantis bet kurią dieną 9.00 valandą ryto ir besibaigiantis kitą dieną 9.00 valandą ryto.

24. Pelno norma – Komisijos nustatyta reguliuojamos veiklos ilgalaikio turto grąža.

25. Paskirstymas – dujų transportavimas skirstomuoju tinklu, siekiant pristatyti jas vartotojams.

26. Paskirstymo įmonė – įmonė, kuri verčiasi dujų paskirstymo veikla.

27. Perdavimas – dujų transportavimas magistraliniu dujotiekiu vartotojams ir į laikymo vietas.

28. Perdavimo įmonė – įmonė, kuri verčiasi dujų perdavimo veikla.

29. Pristatymo vieta – vieta, kurioje baigiasi dujų perdavimas magistraliniu dujotiekiu ar paskirstymas skirstomuoju tinklu ir kurioje perdavimo, paskirstymo įmonė atiduoda dujas sistemos naudotojui arba į kurią tiekimo įmonė patiekia dujas vartotojui.

30. Reguliuojamasis vartotojas – vartotojas, neturintis teisės pasirinkti tiekėjo.

31. Sąnaudos – per tam tikrą laikotarpį įmonės sunaudotas turtas ar ištekliai pajamoms gauti.

32. Saugumas – dujų tiekimo ir pristatymo patikimumas bei techninė sauga.

33. Sistema – dujų įmonei nuosavybės teise priklausantis ir (arba) dujų įmonės valdomas magistralinis dujotiekis ir (arba) skirstomasis tinklas, ir (arba) suskystintų gamtinių dujų įrenginiai, įskaitant kitus šios ir susijusių įmonių įrenginius, skirtus teikti papildomas paslaugas, reikalingas dujoms perduoti ir paskirstyti.

34. Sistemos naudotojas – įmonė, kuri tiekia į sistemą dujas arba kuriai dujos tiekiamos iš sistemos.

35. Skirstomasis tinklas (toliau – paskirstymo sistema) – vamzdynai dujoms iš magistralinio dujotiekio dujų skirstymo stočių pristatyti iki vartotojų sistemų, taip pat inžinerijos statiniai, įrenginiai bei priemonės šiems vamzdynams funkcionuoti.

36. Tiekimas – dujų pristatymas ir (ar) pardavimas vartotojams.

37. Tiekimo įmonė – įmonė, kuri verčiasi dujų tiekimo veikla.

38. Transportavimas – dujų gabenimas gamtinių dujų sistema.

39. Vartotojas – juridinis ar fizinis asmuo, perkantis dujas.

40. Vartotojo galia – vartotojui (sistemos naudotojui) reikalingas tiekti, perduoti, paskirstyti ar laikyti didžiausias dujų kiekis per parą vienerių metų laikotarpiu.

41. Vartotojo sistema – vamzdynai ir įrenginiai dujoms iš perdavimo ar paskirstymo sistemos priimti ir saugiai panaudoti vartotojo reikmėms.

42. Viršutinė kainos riba – tai trejiems metams pagal bazinius duomenis apskaičiuota kaina, kuri koreguojama priklausomai nuo infliacijos, efektyvumo koeficiento, dujų suvartojimo apimčių, dujų pirkimo kainos bei kitų nuo įmonės veiklos nepriklausančių veiksnių kaitos.

43. Žemutinė dujų degimo šilumos vertė – šilumos kiekis, išsiskiriantis visiškai sudegus vienam kubiniam metrui sausų gamtinių dujų, neįskaitant šilumos, susidarančios kondensuojantis vandens garams.

 

III. BAZINIO DUJŲ KIEKIO IR BAZINIŲ SĄNAUDŲ SKAIČIAVIMAS

 

44. Dujų transportavimo kainų viršutinių ribų ir dujų kainų reguliuojamiesiems vartotojams viršutinių ribų skaičiavimuose bazinis dujų kiekis nustatomas trejų metų laikotarpiui, įvertinant dujų įmonės faktinius paskutinių trejų metų dujų suvartojimo kiekius ir jų prognozę trejiems metams.

45. Komisija, vadovaudamasi gera verslo praktika, nustato ekonomiškai pagrįstas metines bazines sąnaudas trejų metų laikotarpiui, įvertinant dujų įmonės faktines paskutinių trejų metų veiklos sąnaudas ir jų prognozę trejiems metams.

46. Dujų įmonės veiklos sąnaudoms yra priskiriamos sąnaudos dujoms pristatyti iki pristatymo vietos vartotojams, užtikrinant patikimą ir saugų dujų tiekimą mažiausiomis sąnaudoms. Skaičiuojant šias sąnaudas, būtina vadovautis galiojančiais įstatymais bei kitais teisės aktais.

47. Skaičiuojant viršutines perdavimo, paskirstymo ir dujų kainas, į skaičiuotes įtraukiamos tos dujų įmonės sąnaudos, kurios susidaro perkant dujas, vykdant pagrindinę ūkinę-finansinę veiklą ir ilgalaikes veiklos programas, tai:

47.1. sąnaudos už perkamas dujas;

47.2. dujų įmonės veiklos (eksploatacinės) sąnaudos.

48. Dujų įmonės apmokėjimo už perkamas dujas sąnaudas sudaro derybomis su dujų pardavėjais sulygtų dujų kainų ir kiekių sandaugų suma.

49. Dujų įmonės veiklos (eksploatacinės) sąnaudos skirstomos ir skaičiuojamos atskirai:

49.1. perdavimo sistemos;

49.2. paskirstymo sistemos;

49.3. dujų tiekimo (pardavimo) reguliuojamiesiems vartotojams;

49.4. kitų paslaugų ir pardavimų.

50. Perdavimo, paskirstymo ir tiekimo reguliuojamiesiems vartotojams sąnaudos atskiriamos tvarkant kiekvienos iš šių rūšių atskirą buhalterinę apskaitą.

51. Tiesioginiais skaičiavimais sąnaudos priskiriamos atitinkamai veiklai. Sąnaudos, kurios tiesioginiai nesuskaičiuojamos, įvertinamos proporcingai 49 punkte nurodytų veiklų sąnaudų dydžiams arba pagal dujų įmonės parengtą ir su Komisija suderintą priskyrimo veikloms metodiką.

52. Į sąnaudas įskaičiuojamos ekonomiškai pagrįstos dujų įmonės reguliuojamos veiklos ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos, suskaičiuotos pagal Komisijos suderintus ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus.

53. Ekonomiškai pagrįstu reguliuojamos veiklos ilgalaikiu turtu nepripažįstamas su reguliuojama veikla nesusijęs, nenaudojamas, esantis atsargose, užkonservuotas turtas, taip pat vartotojų sumokėtos lėšos už prijungimą prie dujų tinklų.

54. Kitos paslaugos ir pardavimai – tai su pagrindine veikla nesusijusios papildomos mokamos paslaugos (įskaitant dujų transportavimą tranzitu) ir parduodamas įmonei nereikalingas turtas. Jų sąnaudos neįskaičiuojamos į įmonės pagrindinę veiklą.

55. Perdavimo sistemos pajamos mažinamos pajamų, gautų už dujų tranzitą, dydžiu.

56. Dujų įmonės sąnaudos skaičiuojamos pagal prieduose pateiktas formas. Duomenys pateikiami už 3 praėjusius kalendorinius metus, einančius prieš tuos metus, kuriais yra nustatoma viršutinė kainų riba ir planuojamą 3 metų laikotarpį.

 

IV. PELNAS

 

57. Pelno poreikis skaičiuojamas atskirai perdavimui, paskirstymui ir tiekimui reguliuojamiesiems vartotojams, vadovaujantis galiojančiais įstatymais ir kitais teisės aktais.

58. Dujų perdavimo bei paskirstymo pelno norma (NPp, sk) skaičiuojama pagal formulę:

 

NPp, sk = RTVp, sk * ((np + rm)/100) Lt,                                              (1)

 

čia:

RTVp, sk – dujų įmonei priklausančio dujų perdavimo bei paskirstymo ekonomiškai pagrįsto ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto likutinė vertė kalendorinių metų, einančių prieš tuos metus, kuriais yra nustatoma viršutinė kainų riba, pabaigoje. Skaičiuojant normatyvinį dujų perdavimo bei paskirstymo pelną, ilgalaikio turto perkainojimo rezultatai nepripažįstami ekonomiškai pagrįsta ilgalaikio turto verte, Lt;

np – metinė Vyriausybės obligacijų palūkanų norma, kuri yra lygi trejų metų trukmės Vyriausybės obligacijų aukcionų, įvykusių per praėjusius paskutinius 12 kalendorinių mėnesių, metinės palūkanų normos procentais svertinis vidurkis, %;

rm – investicijų rizikos koeficientas, iki 3 procentinių punktų.

 

59. Dujų tiekimo reguliuojamiesiems vartotojams pelno norma (NPt) skaičiuojama pagal formulę:

 

NPt = St * ((np + rm)/100) Lt,                                                             (2)

 

čia:

St – nustatytos bazinės dujų tiekimo reguliuojamiesiems vartotojams sąnaudos, Lt.

 

60. Jeigu pasibaigus ūkiniams finansiniams metams dujų įmonės reguliuojamos veiklos vidutinė dviejų paskutinių metų pelno norma viršija atitinkamai veiklai Komisijos nustatytą pelno normą daugiau kaip 2 procentiniais punktais (pirmoji pelno normos riba), kitais metais šios veiklos kainos viršutinė riba mažinama 50 proc. pelno viršijimo sumos. Jei dujų įmonė viršija nustatytą pelno normą daugiau kaip 6 procentiniais punktais (antroji pelno normos riba) – mažinama visa pelno viršijimo suma virš antrosios pelno normos ribos ir 50 proc. pelno viršijimo sumos virš pirmosios pelno normos ribos. Atsižvelgus į dujų įmonės dujų tiekimo patikimumo ir paslaugų kokybės pasikeitimo laipsnį, suskaičiuotą remiantis įmonės veiklos monitoringo duomenimis, abi pelno normų ribos (pirmoji ir antroji) gali būti padidintos arba sumažintos 1 procentiniu punktu. Koreguojant dujų įmonių pelną, įvertinamas faktinis lėšų panaudojimas ilgalaikėms veiklos programoms įgyvendinti.

61. Paskutinių reguliavimo periodo metų pelno viršijimo suma įvertinama skaičiuojant naujo reguliavimo periodo viršutines dujų kainų ribas.

 

V. DUJŲ PERDAVIMO KAINŲ VIRŠUTINĖS RIBOS SKAIČIAVIMAS

 

62. Viršutinė dujų perdavimo kainų riba (Tp, rib.) skaičiuojama pagal formulę:

 

Tp, rib. = Kk * Tpv, Lt/tūkst. m3,                                                           (3)

 

čia:

Kk – koregavimo koeficientas, kuris skaičiuojamas pagal formulę: (pirmiesiems metams lygus 1):

 

Kk = 1 + ((Iinfl. – Eef)/100) + q + X;                                                   (4)

 

čia:

Iinfl. – Statistikos departamento paskelbtas metinis vartotojų kainų indeksas, %;

Eef – efektyvumo rodiklį nustato Komisija, atsižvelgdama į panašių įmonių efektyvumo didinimo rodiklius, %;

q – dujų kiekio pokyčio koregavimo koeficientas skaičiuojamas pagal formulę:

 

q = (Qbaz. – Qt-1)/Qbaz.;                                                                       (5)

 

čia:

q – dujų kiekio pokyčio koregavimo koeficientas;

Qbaz. – bazinis dujų kiekis, tūkst. m3;

Qt-1 – faktinis suvartotas ir (arba) transportuotas dujų kiekis, tūkst. m3.

 

X – rodiklis, atspindintis nuo įmonės veiklos nepriklausančių veiksnių pokyčius, ir apskaičiuojamas pagal formulę:

 

X = Σni=1 [((xit) – (xit-1))/(xit];                                                             (6)

 

čia:

(xti – i-tojo veiksnio reikšmė t-siais metais;

n – veiksnių skaičius.

Tpv – vidutinė dujų perdavimo kaina, kuri skaičiuojama remiantis baziniais duomenimis pagal formulę:

 

Tpv = (Sp – Ptr + NPp)/Qp, Lt/tūkst. m3,                                              (7)

 

čia:

Sp – nustatytos perdavimo bazinės sąnaudos per metus, Lt;

Ptr – pajamos už dujų tranzitą, Lt;

NPp – apskaičiuotas perdavimo pelnas, Lt;

Qp -nustatytas perdavimo bazinis dujų kiekis, atėmus tranzito dujų kiekį, tūkst. m3,

 

VI. DUJŲ PASKIRSTYMO KAINŲ VIRŠUTINĖS RIBOS SKAIČIAVIMAS

 

63. Viršutinė dujų paskirstymo kainų riba (Tsk. rib.) skaičiuojama pagal formulę:

 

Tsk. rib. = Kk * Tsk., Lt/tūkst. m3,                                                         (8)

 

čia:

Kk – koregavimo koeficientas, kuris skaičiuojamas pagal formulę (4.);

Tsk. – vidutinė dujų paskirstymo kaina, kuri skaičiuojama remiantis baziniais duomenimis pagal formulę:

 

Tsk. = [Ssk + NPsk.]/Qsk, Lt/tūkst. m3,                                                 (9)

 

čia:

Ssk. – nustatytos paskirstymo bazinės sąnaudos, Lt;

NPsk. – apskaičiuotas skirstymo pelnas, Lt;

Qsk. – nustatytas paskirstymo bazinis kiekis, tūkst. m3.

 

VII. DUJŲ KAINOS VIRŠUTINĖS RIBOS REGULIUOJAMIESIEMS VARTOTOJAMS

SKAIČIAVIMAS

 

64. Dujų kainų viršutinė riba reguliuojamiesiems vartotojams (Treg. rib) skaičiuojama pagal formulę:

Treg. rib = Tv + Tp. rib. + Tsk. rib. + Tt. vid., Lt/tūkst. m3,                          (10)

 

čia:

Tv. – vidutinė dujų pirkimo kaina, Lt/tūkst. m3;

Tp. rib. – viršutinė dujų perdavimo kainos riba, Lt/tūkst. m3;

Tsk. rib. – viršutinė dujų paskirstymo kainos riba, Lt/tūkst. m3;

Tt. vid. – vidutinė dujų tiekimo kaina reguliuojamiesiems vartotojams skaičiuojama pagal formulę:

 

Tt. vid = (St + NPt.)/Qt, Lt/tūkst. m3,                                                 (11)

 

čia:

NPt. – tiekimo pelno norma reguliuojamiesiems vartotojams, tūkst. Lt;

St. – nustatytos tiekimo bazinės sąnaudos reguliuojamiesiems vartotojams, tūkst. Lt;

Qt. – dujų tiekimo reguliuojamiesiems vartotojams kiekis, tūkst. m3.

 

65. Vidutinė dujų pirkimo kaina (Tv) skaičiuojama pagal formulę:

 

Tv = Σ [(Ti * Qi)]/Σ [Qi], Lt/tūkst. m3,                                             (12)

 

čia:

Ti – dujų įmonės perkamų dujų kaina, Lt/tūkst. m3. Užsienio valiuta perkamų dujų kaina konvertuojama į nacionalinę valiutą, atsižvelgus į vidutinį praėjusių dviejų paskutinių kalendorinių ketvirčių valiutų kursą.

Σ [(Ti * Qi)] – dujų pirkimo (importo) metinės sąnaudos, Lt;

Σ [Qi] – nupirktas gamtinių dujų kiekis per metus, tūkst. m3.

 

VIII. ŽEMUTINĖS DUJŲ DEGIMO ŠILUMOS VERTĖS ĮTAKA GAMTINIŲ DUJŲ KAINAI

 

66. Žemutinės dujų degimo šilumos vertės įtaka apskaičiuotai dujų kainai įvertinama, jeigu metų (per paskutinius 6 mėnesius) vidutinė žemutinė dujų degimo šilumos vertė skiriasi nuo bazinės 7900 kcal/ m3 daugiau kaip 100 kcal/ m3.

67. Dujų kainų skaičiavimuose įvertinama žemutinė dujų degimo šilumos vertė pagal faktinį pusės metų (per paskutinius 6 mėnesius) žemutinės dujų degimo šilumos vertės vidurkį. Kainos pokytis dėl žemutinės dujų degimo šilumos vertės pasikeitimo skaičiuojamas įvertinus žemutinės dujų degimo šilumos vertės pataisos koeficientą (Kc):

 

Kc = Cv/7900 kcal/m3,                                                                     (13)

 

čia:

Cv – metų (per paskutinius 6 mėnesius) vidutinė žemutinė dujų degimo šilumos vertė.

 

IX. GAMTINIŲ DUJŲ PERDAVIMO, PASKIRSTYMO KAINŲ IR KAINŲ REGULIUOJAMIESIEMS VARTOTOJAMS DIFERENCIJAVIMAS

 

68. Gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo kainos bei kainos reguliuojamiesiems vartotojams gali būti diferencijuojamos pagal vartotojų kategorijas ar grupes, dujų suvartojimo kiekį, dujų slėgį, vartojimo paskirtį, dujų tiekimo patikimumą, taip pat pagal kitus dujų įmonės pasirinktus objektyvius požymius, sudarančius galimybę siekti didesnio veiklos efektyvumo, ir neprieštarauja teisės aktams. Nustatant bei diferencijuojant kainas, draudžiama diskriminuoti vartotojus, taikyti kryžminį subsidijavimą tarp vartotojų ar jų grupių. Diferencijuojant kainas būtina vadovautis susidariusiomis sąnaudomis.

69. Dujų įmonių parengtos gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo ir dujų tiekimo reguliuojamiesiems vartotojams kainų diferencijavimo metodikos pateikiamos Komisijai kartu su kainų skaičiavimais.

70. Komisija, nustačiusi, kad dujų įmonių nustatyti kainų diferencijavimo principai diskriminuoja vartotojus, nurodo įmonėms jų klaidas. Įmonės privalo jas ištaisyti per 30 dienų. Jei įmonė nevykdo Komisijos reikalavimo, Komisija turi teisę vienašališkai nustatyti dujų perdavimo, paskirstymo kainas bei dujų kainas reguliuojamiesiems vartotojams.

 

X. KAINŲ DIFERENCIJAVIMO PRINCIPAI

 

71. Dujų vartotojai skirstomi į laisvuosius ir reguliuojamuosius, buitinius ir nebuitinius.

72. Vartotojams nustatoma vienanarė arba dvinarė perdavimo ir (ar) paskirstymo kaina.

73. Dujų perdavimo ir paskirstymo kainos taikomos „pašto ženklo“ principu nepriklausomai nuo perdavimo ir paskirstymo atstumo.

74. Dvinarė dujų perdavimo ir paskirstymo kaina susideda iš pastoviosios ir kintamosios dalies. Pastovioji dalis skaičiuojama pagal vartotojo pareikštą (užsakytą) paros galią, o kintamoji dalis – pagal perduotą (sunaudotą) dujų kiekį. Dujų įmonės nustato pastoviosios dalies mokėjimo koeficientą (≤1), nekintantį trejus metus. Pastovios dalies mokėjimo koeficientas dujų perdavime yra ne mažesnis kaip 0,7, dujų paskirstyme – ne mažesnis kaip 0,2.

75. Vartotojams perduotas ir paskirstytas ar patiektas dujų kiekis ir pareikšta (užsakyta) galia nustatoma sutartimis su dujų įmone. Vartotojo galia per parą kiekvienais metais turi būti koreguojama, atsižvelgiant į faktinę praėjusių metų galią. Nustatant vartotojo galią, turi būti įvertinama, ar vartotojo (sistemos naudotojo) maksimalus paros dujų suvartojimo momentas sutampa su pikiniu dujų sistemos vartojimu.

76. Stambiesiems vartotojams žymiai didinant metinį suvartojimą, padidėjusiam kiekiui perdavimo ir skirstymo kainos gali būti skaičiuojamos ribinių sąnaudų metodu.

77. Paskirstymo ir tiekimo kainos diferencijuojamos, atsižvelgiant į dujų vartojimo kiekį.

78. Pagal gamtinių dujų kiekį vartotojai diferencijuojami į grupes, vadovaujantis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2002 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. 43 patvirtintomis Gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo taisyklėmis (Žin., 2002, Nr. 15-598).

 

______________

 

 

 

 

1 priedas. Reguliuojamos gamtinių dujų veiklos viršutinių kainų ribų skaičiavimo lentelė

 

Eil. Nr.

Rodikliai

Mato vnt.

Perdavimas

Paskirstymas

Tiekimas reguliuojamiesiems vartotojams

Iš viso

200_

200_

200_

200_

200_

200_

200_

200_

200_

200_

200_

200_

 

PREKYBA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Nupirkta gamtinių dujų, iš viso:

tūkst. m3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

iš jų: iš AAB „Gazprom“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

kiti (išvardyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Dujų suvartojimas (transportavimas) iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

iš jų: reguliuojamieji vartotojai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.1.

(išvardyti pagal grupes)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

laisvieji vartotojai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.1.

(išvardyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Transportuota dujų tranzitu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Dujų suvartojimas technologinėms reikmėms sistemoje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Dujų suvartojimas savoms reikmėms

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ŪKINĖS VEIKLOS RODIKLIAI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Reguliuojamos gamtinių dujų veiklos sąnaudos iš viso:

tūkst. Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Dujų pirkimo sąnaudos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

Nupirktų dujų kaina:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.1.

iš AAB „Gazprom“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.2.

iš kitų (išvardyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Eksploatacinės sąnaudos, iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.

Materialinės ir joms prilygintos sąnaudos, iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.1.

Remonto sąnaudos, iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.1.1.

rangos būdu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.1.2.

ūkio būdu (be darbo užmokesčio ir soc. draudimo)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.2.

Techninės priežiūros ir eksploatavimo sąnaudos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.2.1.

medžiagos, atsarginės dalys, mažavertis inventorius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.2.2.

kuras

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.2.3.

elektros energija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.2.4.

šilumos energija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.2.5.

vanduo ir kanalizacija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.2.6.

kitos sąnaudos (iššifruoti sumas didesnes kaip 5% nuo 3.1.2. punkto Σ4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.3.

Kitos sąnaudos:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.3.1.

darbuotojų saugos ir sveikatos sąnaudos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.3.2.

personalo mokymo, kvalifikacijos kėlimo sąnaudos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.3.3.

komandiruočių sąnaudos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.3.4.

ryšių paslaugų sąnaudos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.3.5.

reklamos sąnaudos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.3.6.

banko paslaugų sąnaudos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.3.7.

įmokų iš gyventojų surinkimo sąnaudos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.3.8.

draudimo sąnaudos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.3.9.

kitos sąnaudos (iššifruoti sumas didesnes kaip 5% nuo 3.1.3. punkto sumos}

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.

Nusidėvėjimas ir amortizacija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3.

Sąnaudos darbui apmokėti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.4.

Įmokos socialiniam draudimui

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.5.

Dujų sąnaudos technologinėms reikmėms

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6.

Mokesčiai iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6.1.

turto mokestis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6.2.

žemės nuomos mokestis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6.3.

kelių mokestis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6.4.

mokestis už gamtos išteklius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6.5.

mokestis už aplinkos teršimą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6.6.

mokėjimai į Garantinį fondą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6.7.

neatskaitomas pridėtinės vertės mokestis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6.8.

žyminis mokestis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6.9.

kiti mokesčiai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.7.

Palūkanos, iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.7.1.

už paskolas apyvartinėms lėšoms papildyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.7.2.

už paskolas investicijoms

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Priskaičiuota reguliuojamos gamtinių dujų veiklos pajamų, iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.

iš jų: už reguliuojamiesiems vartotojams parduotas dujas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.1.

(išvardyti pagal grupes)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.

už laisviesiems vartotojams transportuotas dujas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.1.

(išvardyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Priskaičiuota pajamų už dujų transportavimą tranzitu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Pelnas (nuostolis) iš reguliuojamos gamtinių dujų veiklos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PAPILDOMI RODIKLIAI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Vidutinis sąrašinis įmonės darbuotojų skaičius, iš viso

žm.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Reguliuojamos gamtinių dujų veiklos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

Kitos veiklos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Vidutinis mėnesinis atlyginimas

Lt/ mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

Reguliuojamos gamtinių dujų veiklos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

Kitos veiklos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Naujai nutiestų dujotiekių ilgis

km

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Atstatytų bei rekonstruotų dujotiekių ilgis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Atstatyta ir rekonstruota dujų skirstymo stočių

vnt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Išpirktų bendrojo naudojimo dujotiekių ilgis

km

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

Prijungtų naujų vartotojų skaičius, iš viso:

vart. sk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.1.

(išvardyti pagal grupes)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba. Dujų įmonė savo nuožiūra gali papildyti lentelę įrašais, patikslinančiais rodiklių dydžius.

Duomenys pateikiami už 3 praėjusius kalendorinius metus, einančius prieš tuos metus, kuriais yra nustatoma viršutinė kainų riba ir planuojamą 3 metų laikotarpį.

 

200 _ m. _____________  Įmonės vadovas ______________________

______________

 


 

2 priedas. Dujų įmonės ilgalaikė reguliuojamos veiklos programa, tūkst. Lt

 

Eil. Nr.

Pavadinimas

Perdavimas

Paskirstymas

Tiekimas reguliuojamiesiems vartotojams

200_

200_

200_

200_

200_

200_

200_

200_

200_

1.

FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Ilgalaikio turto nusidėvėjimo ir amortizacijos sąnaudos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

Per ataskaitinį laikotarpį paimtų paskolų suma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.

Subsidijos ir dotacijos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.1.

iš jų: valstybės biudžeto lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4.

Pajamos iš prijungimo įmokos bei neatsiperkančios prisijungimo įmokos dalies

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5.

Grynojo pelno dalis veiklos programai įgyvendinti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.6.

Kiti finansavimo šaltiniai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.6.1.

(išvardyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

LĖŠŲ PANAUDOJIMAS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

Investicijų projektai, finansuojami ne tik reguliuojamos veiklos lėšomis (1.3, 1.6 eilutės)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.11

(išvardyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

įmonės veiklos programoms vykdyti, iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.1.

Naujas turtas iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.1.1.

dujų sistemų plėtra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(išvardyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.1.2.

transporto priemonės

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.1.3.

kompiuterinė technika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.1.4.

kita įranga, prietaisai, įrenginiai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.1.5.

nematerialusis turtas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.1.6.

kitas turtas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(išvardyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.2.

Turto atstatymas, rekonstrukcija, iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.2.1.

dujotiekiai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(išvardyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.2.2.

dujų kompresorinės stotys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.2.3.

dujų skirstymo stotys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(išvardyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.2.4.

dujų reguliavimo punktai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(išvardyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.2.5.

kiti dujų sistemų priklausiniai ir kitas turtas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(išvardyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.

Bendrojo naudojimo sistemoms išpirkti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.4.

Paskoloms grąžinti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.5.

Kitos lėšų panaudojimo sritys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.5.1

(išvardyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastabos: 1. Duomenys pateikiami už 3 praėjusius kalendorinius metus, einančius prieš tuos metus, kuriais yra nustatoma viršutinė kainų riba, ir planuojamą 3 metų laikotarpį.

2. Dujų įmonė savo nuožiūra gali papildyti lentelę įrašais, patikslinančiais rodiklių dydžius.

3. Lentelės eilutėse ties žodžiu „išvardyti“ turi būti išvardintos konkrečios priemonės (su trumpu jų apibūdinimu), o jei jos nedetalizuojamos – apibendrintas investavimo objektas (pvz., skirstomųjų dujotiekių tinklai, matavimo priemonės ir pan.). išvardyti lėšų panaudojimo šaltinius, kuriems naudojamų lėšų sumos yra didesnės kaip 1 proc. metinės reguliuojamos veiklos turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų sumos (nevertinant turto perkainavimo rezultatų).

 

200 _ m. _____________  Įmonės vadovas ______________________

______________

 


 

3 priedas. Ekonomiškai pagrįstos ilgalaikio reguliuojamos gamtinių dujų veiklos turto vertės skaičiavimo lentelė, tūkst. Lt

 

Eil. Nr.

Ilgalaikio turto grupės Veiklos rūšys

Pastatai ir statiniai

Mašinos ir įrengimai

Transporto priemonės

Kita įranga, prietaisai, įrenginiai

Iš viso

Pastatai

Dujotiekiai

Dujotiekių įrenginiai

Kiti statiniai

A

Pradinė turto vertė (be nudėvėto turto)

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Dujų perdavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

Dujų skirstymas

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.

Dujų tiekimas reguliuojamiesiems vartotojams

 

 

 

 

 

 

 

 

B

Likutinė turto vertė

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Dujų perdavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

Dujų skirstymas

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.

Dujų tiekimas reguliuojamiesiems vartotojams

 

 

 

 

 

 

 

 

C

Ilgalaikio turto nusidėvėjimas per gruodžio mėnesį

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Dujų perdavimas

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

Dujų skirstymas

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.

Dujų tiekimas reguliuojamiesiems vartotojams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba. Jei po perkainavimo pasikeitė įmonės turto vertė, pateikiamos atskiros duomenų lentelės – be perkainavimo ir su perkainavimo rezultatais, kalendorinių metų, einančių prieš tuos metus, kuriais yra nustatoma viršutinė kainų riba, gruodžio 31 d.

 

200 _ m. _____________  Įmonės vadovas ______________________

______________