LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ VEIKLOS KOKYBĖS IŠORĖS AUDITO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2007 m. balandžio 2 d. Nr. ISAK-587
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 56 straipsnio 17 punktu:
2. Pavedu:
2.1. bendrojo lavinimo mokyklų steigėjams pateikti Nacionalinei mokyklų vertinimo agentūrai 2007 m. ir 2008 m. siūlomų vertinti mokyklų sąrašus iki 2007 m. gegužės 20 d.;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2007 m. balandžio 2 d.
įsakymu Nr. ISAK-587
BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ VEIKLOS KOKYBĖS IŠORĖS AUDITO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės išorės audito tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato bendrojo lavinimo mokyklų (toliau – mokyklos) veiklos kokybės išorės audito (toliau – išorės auditas) sampratą, išorės audito organizavimą ir vykdymą.
2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
Išorės vertintojas – asmuo, nustatyta tvarka atestuotas tam tikrai kvalifikacijos kategorijai (vertintojo, kuruojančio vertintojo ar vadovaujančio vertintojo) ir vykdantis išorės auditą.
Stažuotojas – kandidatas į išorės vertintojus, sėkmingai baigęs nustatytą išorės vertintojų teorinę mokymo programą ir dalyvaujantis mokyklos išorės audite (praktiniuose mokymuose).
Išorės vertintojų komanda – išorės vertintojų grupė, kurios dydis priklauso nuo mokyklos mokytojų skaičiaus. Jos vadovas yra vadovaujantysis vertintojas.
Išorės vertintojų užrašai (vertintojo ir vadovaujančiojo vertintojo) – Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros (toliau – Agentūra) specialiai parengti sąsiuviniai išorės vertintojų surinktai informacijai ir duomenims fiksuoti.
Pamokos stebėjimo protokolas – specialiai parengta forma informacijai apie stebimą pamoką fiksuoti (1 priedas).
Mokytojų bendruomenė – mokyklos mokytojai, mokyklos vadovas ir jo pavaduotojai, kiti mokyklos darbuotojai, ugdantys mokinius ir teikiantys pagalbą mokiniams.
Kitos tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) vartojamas sąvokas.
II. IŠORĖS AUDITO SAMPRATA
5. Išorės audito paskirtis:
7. Išorės audito uždaviniai:
7.1. nustatyti mokykloje vykstančių procesų stipriąsias ir tobulintinas veiklos sritis, turinčias įtakos ugdymo kokybei;
8. Išorės audito principai:
8.1. kontekstualumas – pripažįstamas kiekvienos mokyklos realus socialinis, kultūrinis, ekonominis ir pedagoginis kontekstas;
8.2. objektyvumas – išorės vertintojų komandos bendru susitarimu priimami duomenimis ir informacija grįsti sprendimai;
8.3. skaidrumas – sutartu laiku išorės audito komandos dalijimasis informacija su mokyklos vadovais, mokytojais, steigėjais, apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padaliniais (toliau – švietimo padalinys);
III. IŠORĖS AUDITO ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
9. Išorės auditas organizuojamas ir vykdomas šiais etapais:
10. Steigėjas, atlikdamas ir organizuodamas išorės auditą:
10.2. iki einamųjų metų gegužės 10 d., suderinęs su mokyklų vadovais, atrenka mokyklas išorės auditams (artimiausiems metams ir kitiems trejiems metams);
10.3. iki einamųjų metų gegužės 20 d. pateikia Agentūrai siūlomų vertinti mokyklų sąrašus vieneriems metams ir informaciją apie siūlomas vertinti mokyklas per kitų trejų metų laikotarpį;
11. Agentūra, koordinuodama išorės auditą, atlieka šias funkcijas:
11.1. rengia išorės vertintojų atrankos ir atestavimo taisyklių projektą ir teikia tvirtinti švietimo ir mokslo ministrui;
11.2. vykdo išorės vertintojų atranką, mokymus ir atestavimą, rengia dokumentus, būtinus šiai veiklai atlikti;
11.3. pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus mokyklų atrankos kriterijus sudaro vertinamų mokyklų sąrašo projektą vieneriems metams. Sąrašą tvirtina švietimo ir mokslo ministras;
11.5. ne vėliau kaip prieš 11 savaičių iki auditų mokykloje pradžios sudaro išorės auditų tvarkaraštį, paskiria vadovaujančius vertintojus, suformuoja vertintojų komandas. Išorės vertintojų komandas ir tvarkaraštį tvirtina Agentūros direktorius;
11.6. organizuoja mokinių ir jų tėvų nuomonės apie mokyklos veiklą tyrimą ir pateikia tyrimo statistinę ataskaitą vadovaujančiam vertintojui ne vėliau kaip prieš 2 savaites iki audito pradžios;
11.7. ne vėliau kaip prieš 2 savaites iki audito pradžios pateikia vadovaujančiam vertintojui reikalingus dokumentus (ankstesnio išorės audito ataskaitą, mokyklos veiklos tobulinimo veiksmų plano kopiją ir kitus būtinus išorės auditui vykdyti dokumentus);
11.9. gavusi išorės audito ataskaitą, ją pateikia mokyklos vadovui ir steigėjui; išorės audito ataskaitas analizuoja, atrenka ir fiksuoja informaciją apie mokyklose esamas gerąsias patirtis, bendradarbiaudama su šių mokyklų vadovais ir mokytojais inicijuoja gerosios patirties sklaidą. Audito išvadas Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka skelbia Švietimo valdymo informacinėje sistemoje;
11.10. išorės audito ataskaitą saugo iki kitos mokyklos išorės audito ataskaitos parengimo; vadovaujančio vertintojo pateiktus dokumentus – 12 mėnesių po audito pabaigos;
11.11. jeigu audito metu bent viena veikla buvo įvertinta 1 arba „N“ lygiu, ne vėliau kaip per vienerius metus po išorės audito suformuoja 2–4 narių išorės vertintojų komandą (vienas jos narys turi būti iš mokykloje buvusios išorės vertintojų komandos), kuri mokykloje dirba 1–2 dienas ir nustato, kaip įgyvendinami numatyti veiklos tobulinimo veiksmai. Per 21 dieną po vizito išorės vertintojų komanda parengia Agentūros nustatytos formos ataskaitą, kuri laikoma išorės audito ataskaitos sudedamąja dalimi.
12. Išorės vertintojų komanda, dalyvaudama išorės audite:
12.1. vadovaujantysis vertintojas:
12.1.1. prieš 10 savaičių iki audito pradžios praneša mokyklos vadovui apie išorės audito datą, išorės vertintojų komandos narių skaičių ir susitaria su mokykla dėl vieno ar kelių apsilankymų prieš auditą (3 priedas) ir pateikiamos informacijos pagal Agentūros direktoriaus patvirtintus klausimynus;
12.1.2. per pirmuosius vizitus susitinka su mokyklos mokytojų bendruomene, mokinių atstovais (prireikus, ir su švietimo padalinio darbuotoju(-ais)), aptaria mokyklos vidaus audito procesą ir rezultatus, audito mokykloje organizavimo klausimus;
12.1.3. nagrinėja mokyklos pateiktą ir per pirmąjį(-uosius) vizitą(-us) surinktą informaciją, prireikus, papildomai bendradarbiauja su mokykla, švietimo padaliniu ir tikslinasi informaciją;
12.1.4. sudaro stebimų pamokų, projektų, klasės valandėlių, popamokinių renginių, papildomojo ugdymo būrelių, studijų, klubų ir kitos veiklos lankstų (koreguojamą pagal situaciją) tvarkaraštį informacijai surinkti;
12.1.8. audito metu kasdien organizuoja išorės vertintojų komandos susitikimus surinktiems duomenims apibendrinti, hipotezėms aptarti, tikrinti ir tikslinti;
12.1.9. kasdien supažindina mokyklos vadovus su išorės vertintojų komandos įžvalgomis, aptaria tolesnę audito eigą;
12.1.10. paskutinę audito mokykloje dieną mokyklos mokytojų bendruomenei pristato išorės vertintojų komandos išvadas – ne mažiau kaip 10 mokyklos stipriosios veiklos sričių ir ne daugiau kaip 5 tobulintinas veiklos sritis;
12.1.11. išvykus iš mokyklos išorės vertintojų komandai per 21 kalendorinę dieną parengia išorės audito ataskaitos projektą ir pateikia jį mokyklai;
12.1.12. gavęs išorės audito ataskaitos projekto komentarus per 4 darbo dienas aptaria ir įvertina mokyklos pateiktus komentarus, ištaiso faktines klaidas;
12.1.13. išorės vertintojų komandai išvykus iš mokyklos per 36 kalendorines dienas parengia išorės audito ataskaitą ir pateikia ją Agentūrai; pagal Agentūros nustatytus reikalavimus sutvarko pamokų stebėjimo protokolus, išorės vertintojų užrašus, mokyklos pateiktą medžiagą ir pateikia juos Agentūrai;
12.2. Išorės vertintojai:
12.2.1. kuruojantys vertintojai, atlikdami vertintojo funkcijas, papildomai padeda stažuotojui vertinti stebimus procesus, rinkti, fiksuoti ir apibendrinti jo surenkamus duomenis, moko rengti ataskaitą;
12.2.2. visi vertintojai audito metu stebi, fiksuoja, analizuoja ir vertina mokyklos kasdienę veiklą, renka duomenis pagal mokyklos vidaus audito kokybės veiklos rodiklius. Juos fiksuoja pamokų stebėjimo protokoluose ir išorės vertintojų užrašuose;
12.2.4. audito mokykloje metu stebi visą ugdymo procesą: pamokas, projektus, klasės valandėles, popamokinius renginius, papildomojo ugdymo būrelius, studijas, klubus ir kt.;
12.2.5. ne mažiau kaip 75 procentus darbo mokykloje laiko skiria ugdymo procesui stebėti, susitikimams su mokyklos mokytojų bendruomene ir kitais darbuotojais, tėvais ir mokiniais, savivaldos institucijų atstovais, kitais suinteresuotais asmenimis. Likęs laikas panaudojamas mokyklos vidaus audito proceso ir rezultatų bei kitų mokyklos dokumentų, surinktos informacijos analizei ir apibendrinimui;
12.2.6. stebi mokinių ir mokytojų (ir pavaduojančių) veiklą. Stebimos mažiausiai dvi kiekvieno mokytojo pamokos ar kitokia veikla, bet per vieną dieną ne daugiau kaip 50 procentų pamokų ar kitokios veiklos, išskyrus tuos atvejus, kai jis pats pageidauja daugiau;
12.2.7. po kiekvienos stebėtos pamokos ar veiklos nurodo mokytojui ne mažiau kaip 3 stipriąsias ir ne daugiau kaip 2 tobulintinas veiklos sritis. Mokytoju pageidavimu, išsamiau pamoką aptarti galima išorės vertintojo ir mokytojo sutartu laiku po pamokų;
12.2.8. kasdien per komandos susitikimus kiekvienas pristato savo pastebėjimus ir įžvalgas apie stebėtų veiklos sričių stipriuosius ir tobulintinus aspektus, juos apibendrina;
12.2.9. baigiantis auditui susitaria dėl mokyklos audito išvadų – ne mažiau kaip 10 mokyklos veiklos stipriųjų ir ne daugiau kaip 5 tobulintinų veiklos sričių;
12.2.10. per 10 kalendorinių dienų (išorės vertintojų komandai išvykus iš mokyklos) parengia paskirtos srities Išorės audito ataskaitos projektą ir pateikia jį vadovaujančiajam vertintojui;
13. Švietimo padalinys, dalyvaudamas išorės audite:
13.1. ne vėliau kaip prieš 5 savaites iki audito pradžios pateikia informaciją vadovaujančiajam vertintojui apie konkrečią mokyklą pagal vertintojo pateiktą klausimyną;
13.3. teikia pagalbą mokyklai rengiant mokyklos veiklos tobulinimo veiksmų planą; jame nurodoma, kokius pokyčius planuoja mokykla siekdama tobulinti savo veiklą ir ką įsipareigoja švietimo padalinys; jeigu bent viena veikla buvo įvertinta 1 arba „N“ lygiu, kartu su mokykla parengia ir padeda įgyvendinti mokyklos veiklos tobulinimo veiksmų planą;
14. Mokyklos vadovas, dalyvaudamas išorės audite:
14.1. supažindina mokyklos bendruomenę su išorės audito paskirtimi, principais, organizavimo mokykloje tvarka;
14.3. ne vėliau kaip prieš 5 savaites iki audito pradžios atsiunčia informaciją vadovaujančiajam vertintojui pagal pateiktą klausimyną;
14.4. sutartu laiku vadovaujančiajam vertintojui nusiunčia savaitinį pamokų, neformaliojo ugdymo, klasės valandėlių (jei tokios vyksta) ir kitų renginių tvarkaraštį, naujausią mokyklos vidaus audito ataskaitą, mokyklos veiklos tobulinimo veiksmų planą (parengtą po ankstesnio išorės audito, jei toks buvo), mokyklos strateginį planą, paskutiniųjų dvejų metų veiklos programas, mokinių pažangumo suvestines (jei tokios yra), einamųjų mokslo metų mokyklos ugdymo planą;
14.5. suderinęs su mokytojais gali teikti vadovaujančiajam vertintojui rekomenduojamų stebėti pamokų, veiklos ar renginių sąrašą (po vieną kiekvieno mokytojo);
14.7. supažindina vadovaujantįjį vertintoją su mokyklos socialiniu, kultūriniu, ekonominiu ir pedagoginiu kontekstu, mokykloje vykdomu vidaus auditu;
14.8. gavęs išorės audito ataskaitos projektą, supažindina su juo mokytojų bendruomenę ir per 10 kalendorinių dienų gali pateikti mokyklos komentarus vadovaujančiajam vertintojui;
14.10. per 30 darbo dienų nuo Išorės audito ataskaitos gavimo dienos parengia veiklos tobulinimo veiksmų planą ir plano kopiją pateikia steigėjui;
14.11. informavęs steigėją, iki einamųjų metų gegužės 20 d. gali savarankiškai kreiptis į Agentūrą prašydamas atlikti išorės auditą; šiuo atveju išorės audito organizavimo išlaidas (aptariamas dvišalėje mokyklos ir Agentūros sutartyje) apmoka pati mokykla;
15. Mokyklos mokytojai, dalyvaudami Išorės audite:
15.1. informuoja mokyklos vadovą, kokią vieną jo ir mokinių pamoką, renginį ar kitokią veiklą galėtų stebėti išorės vertintojai audito metu;
15.3. ugdymo procesą stebėsiančiam išorės vertintojui pateikia trumpą informaciją apie pamoką (temą ir uždavinius), klasę ir mokinių skaičių klasės sąraše, specialiųjų poreikių mokinių skaičių ir kitą mokytojo nuožiūra svarbią informaciją; dėl informacijos pateikimo laiko ir formos susitariama su vadovaujančiuoju vertintoju;
15.4. nuo išorės audito ataskaitos projekto gavimo dienos per 7 kalendorines dienas susipažįsta su projektu ir gali pateikti savo komentarus mokyklos vadovui;
IV. APELIACIJŲ TEIKIMAS IR JŲ NAGRINĖJIMAS
16. Mokykla, gavusi išorės audito ataskaitą, per 14 kalendorinių dienų gali teikti apeliaciją Švietimo ir mokslo ministerijai dėl šioje ataskaitoje pateiktų vertinimų.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
19. Išorės auditui organizuoti ir vykdyti naudojamos valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų šaltinių lėšos Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
Bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės
išorės audito tvarkos aprašo 1 priedas
(Pamokos stebėjimo protokolo forma)
Mokyklos kodas |
|
|
Išorės audito numeris/kodas |
|
PAMOKOS STEBĖJIMO PROTOKOLAS
Veiklos rodiklis |
Mokyklos pavadinimas Klasė Mokinių skaičius sąraše Mokinių skaičius pamokoje Pamokos uždaviniai |
Mokytojo pavardė Dalykas Pamokos tema |
Išorės vertintojas |
||
2.1 |
Mokinių pasiekimai klasėje ir atliekant namų darbus
|
|
|||
|
|||||
3.1 |
Ugdymo metodų įvairovė ir tinkamumas (įskaitant namų darbų skyrimą); mokytojo išdėstymo ir komentarų aiškumas ir tikslingumas; mokytojo ir mokinio dialogo kokybė
|
□ |
|||
|
|||||
|
|||||
3.2 |
Mokinių motyvacijos, paremtos jų ugdymosi patirtimi, lygis; mokymosi pažanga; asmeninė atsakomybė už mokymąsi, savarankiškas mąstymas, aktyvus dalyvavimas pamokoje; bendravimas su kitais
|
□ |
|||
|
|||||
|
|||||
3.3 |
Užduočių, veiklos ir priemonių pasirinkimas; mokymosi sparta siekiant atitinkamų tikslinių užduočių visiems mokiniams; ugdymo tikslo ir konteksto aktualumas mokinių patirčiai ir interesams; pagalbos ugdymuisi darbuotojų parama
|
|
|||
|
|||||
|
|||||
3.4 |
Vertinimo metodai ir užrašymo būdai; ugdant priimtų sprendimų kokybė; vertinimo informacijos naudojimas
|
|
|||
|
|||||
|
|||||
4.6 |
Pagalba specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams; veiklos įgyvendinimo tvarka ir proceso rezultatų kokybė
|
|
|||
|
|||||
|
|||||
5.1 |
Mokinių elgesys ir drausmė
|
|
|||
|
|||||
|
|||||
3 stipriosios ir 2 tobulintinos veiklos sritys:
|
Papildoma informacija: |
||||
Bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės
išorės audito tvarkos aprašo
2 priedas
BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ VEIKLOS KOKYBĖS IŠORĖS VERTINTOJŲ ELGESIO TAISYKLĖS
1. Išorės vertintojai turi objektyviai vertinti mokyklos darbą, negali atstovauti savo, savo šeimos, giminaičių, draugų ir kitų asmenų interesams konkrečioje vertinamoje mokykloje.
2. Išorės vertintojai turi tiksliai ir kruopščiai, sąžiningai, neveikiami išankstinių nuostatų, užrašyti duomenis ir teisingai parengti ataskaitą apie tai, ką pastebėjo mokyklos vertinimo metu.
3. Išorės vertintojai, stebėdami pamokas, siūlydami atvirus ir padrąsinančius komentarus, bendrauti ir diskutuoti turi tikslingai, konstruktyviai, pagarbiai ir mandagiai.
4. Išorės vertintojai, bendraudami su visuomene ir žurnalistais, turi susilaikyti nuo savo nuomonės reiškimo apie konkrečių mokyklų bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės išorės audito (toliau – išorės auditas) eigą ir rezultatus.
5. Išorės vertintojai turi saugoti visų mokyklos duomenų, ypač apie konkrečių mokytojų veiklą, konfidencialumą.
7. Išorės vertintojai turi užtikrinti, kad visi priimti, užfiksuoti ir ataskaitoje pateikti vertinimai būtų priimami kolektyviai, bendrai susitarus, neišskiriant kurio nors vieno nario nuomonės.
8. Išorės vertintojai turi tik stebėti ugdomojo proceso eigą, jie negali būti ugdomojo proceso dalyviais.
10. Išorės vertintojai turi stengtis sumažinti išorės audito proceso sukeliamą įtampą mokyklos bendruomenės nariams. Išorės vertintojai pirmiausia turi paisyti mokinių ir mokyklos darbuotojų interesų.
11. Išorės vertintojai laisvalaikio ir darbo metu turi elgtis ir veikti taip, kad jo šeiminiai, visuomeniniai, socialiniai ir kitokie santykiai nekenktų išorės auditams, išorės vertintojo vardui.
12. Išorės vertintojai negali priimti dovanų ir kitokių prielankumo ženklų ar paslaugų, jeigu tai daroma siekiant paveikti išorės audito rezultatus.
13. Išorės vertintojai negali piktnaudžiauti alkoholiu, vartoti psichotropinių ar narkotinių medžiagų ne medicinos tikslais.
14. Išorės vertintojai, vykdydami išorės auditą, negali pažeisti žmogaus orumo, neturi parodyti savo požiūrio religiniais, rasiniais, nacionaliniais, socialinės padėties ir kitais panašiais klausimais.
Bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės
išorės audito tvarkos aprašo
3 priedas
BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ VEIKLOS KOKYBĖS IŠORĖS AUDITO PLANAS
Mokytojų skaičius mokykloje ** |
Išorės vertintojų darbo dienos mokykloje |
Išorės vertintojų skaičius komandoje |
Laikas, skirtas vadovaujančiajam vertintojui pasirengti auditui |
Vadovaujančiajam vertintojui kontaktams su mokykla skirtas laikas iki bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės išorės audito |
Ataskaitos rengimo laikas |
Iki 5 |
2 dienos |
2 vertintojai |
1 diena |
0,5 dienos |
2 dienos |
6–10 |
4 dienos |
2 vertintojai |
1,5 dienos |
0,5 dienos |
2 dienos |
11–20 |
4 dienos |
4 vertintojai |
2 dienos |
1 diena |
2 dienos |
21–35 |
5 dienos |
6 vertintojai |
2,5 dienos |
1 diena |
1 diena (kai vertinama 1 sritis) |
2 dienos (kai vertinamos 2 sritys) |
|||||
Nuo 36 iki 50 |
5 dienos |
8 vertintojai |
3 dienos |
1,5 dienos |
1 diena |
Nuo 51 iki 80 |
5 dienos |
10 vertintojų |
4 dienos |
1,5 dienos |
1 diena (kai vertinama 1 sritis) |
0,5 dienos (kai vertinama dalis srities) |
|||||
Nuo 81 iki 110 |
5 dienos |
12 vertintojų |
5 dienos |
2 dienos |
1 diena (kai vertinama 1 sritis) |
0,5 dienos (kai vertinama dalis srities) |
|||||
111 ir daugiau** |
5 dienos |
14 vertintojų |
5 dienos |
2 dienos |
1 diena (kai vertinama 1 sritis) |
0,5 dienos (kai vertinama dalis srities) |
* Mokykla turi skyrius, filialus, kurių buveinė nesutampa su mokyklos buveine.
** Jei mokykloje yra suaugusiųjų klasių, į komandą papildomai įtraukiami 2 išorės vertintojai.
Bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės
išorės audito tvarkos aprašo
4 priedas
BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ VEIKLOS KOKYBĖS VERTINIMO LYGIŲ SKALĖ
Kokybės lygis |
Aprašomieji veiklos kokybės vertinimai |
Išvada |
4 lygis |
Labai gera: veiksminga, spartus tobulėjimas, išskirtinė, kryptinga, originali, ypatinga, įspūdinga, savita, puiki, labai paveiki, nepriekaištinga, kūrybiška |
Verta paskleisti už mokyklos ribų |
3 lygis |
Gera: viršija vidurkį, pakankamai kryptinga, tinkama, paveiki, turi savitų bruožų, potenciali, lanksti |
Verta paskleisti pačioje mokykloje |
2 lygis |
Nebloga: patenkinama, vidutiniška, priimtina, nesisteminga, neišskirtinė |
Tinkama, bet yra ką tobulinti, verta sustiprinti ir išplėtoti |
1 lygis |
Prasta: nepatenkinama, prastesnė už vidurkį, neveiksminga, nevykusi, netinkama, nekonkreti, neperspektyvi, rizikinga |
Būtina tobulinti |
N lygis |
Labai prasta: bloga, nepriimtina, peiktina, atkreiptinas dėmesys, neadekvati |
Būtina imtis radikalių pokyčių, mokyklai būtina skubi išorės pagalba |