LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2009 M. BIRŽELIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 3-287 „DĖL MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VAIRUOTOJŲ, NUOLAT PAŽEIDŽIANČIŲ KELIŲ EISMO TAISYKLIŲ REIKALAVIMUS IR UŽ TAI NUBAUSTŲ ADMINISTRACINE TVARKA, ĮSKAITANT VAIRAVIMO TEISĖS ATĖMIMĄ, PAPILDOMO MOKYMO LAIKINOJO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. liepos 14 d. Nr. 3-327

Vilnius

 

Pakeičiu Motorinių transporto priemonių vairuotojų, nuolat pažeidžiančių Kelių eismo taisyklių reikalavimus ir už tai nubaustų administracine tvarka, įskaitant vairavimo teisės atėmimą, papildomo mokymo laikinąjį tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3-287 (Žin., 2009, Nr. 76-3152):

1. Išdėstau 6.2 punktą taip:

6.2. ne trumpiau kaip 1 valandą individualiai (su psichologu) analizuoti padarytą (-us) KET pažeidimą (-us), jo (jų) priežastį (-is) ir asmeninę atsakomybę;“.

2. Išdėstau 6.3 punktą taip:

6.3. atlikti asmeninį ne trumpesnį kaip 0,5 valandos vairavimo gebėjimo testą su rezultatų aptarimu grupėje ir ne trumpesnį kaip 0,5 valandos stabdymo procesą (privalomas tik asmenims, siekiantiems susigrąžinti vairuotojo pažymėjimus, suteikiančius teisę vairuoti automobilius), panaudojant lėtėjimo pagreičio matuoklį, su rezultatų aptarimu grupėje.“

3. Išdėstau 9 punktą taip:

9. Mokymo įstaiga vairuotojui išduoda mokymo baigimo pažymėjimą.“

4. Išdėstau 10 punktą taip:

10. Pagrindinis dokumentas, nustatantis vairuotojų ir mokymo įstaigos santykius, vykdant mokymus, yra mokymo sutartis. Atvykęs į mokymo įstaigą, prieš sudarant sutartį, vairuotojas privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir administracinio teismo nutartį arba policijos nutarimą, kuriuo remiantis buvo atimta teisė vairuoti.“

5. Išdėstau 15.2.5 punkto antrąją pastraipą taip:

„Pažeidimo (-ų) aprašas rašomas ranka A4 formato (210 x 297 mm) lape lietuvių kalba. Jei vairuotojas nekalba valstybine kalba, pažeidimo (-ų) aprašas gali būti parašytas ir kita kalba, bet turi būti pateiktas vertimas į valstybinę kalbą. Puslapiai numeruojami ir susegami, titulinio lapo viršuje rašomas mokymo įstaigos, kuriai pateikiamas pažeidimo (-ų) aprašas, pavadinimas, nurodomas vairuotojo vardas, pavardė, parašas ir data. Pažeidimo (-ų) aprašą (aprašą su vertimu) vairuotojas pateikia mokymo įstaigos asmeniui, atsakingam už mokymą, prieš bendro mokymo kurso pradžią. Jei vairuotojas nekalba valstybine kalba arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai išreikšti savo minčių, mokymų metu dalyvauja vertėjas, sugebantis versti į vairuotojui suprantamą kalbą. Vairuotojas apie tai, kad jam reikalingas vertėjas, mokymo įstaigai praneša iš anksto. Vertėją, suderinusi su vairuotoju, kviečia mokymo įstaiga. Vertėjui už vertimą pagal jo pateiktą sąskaitą sumoka vairuotojas;“.

6. Išdėstau 15.3 punktą taip:

15.3. vairavimo gebėjimo testo, kurio tikslas – naudojant prietaisą, fiksuojantį vairuotojo reakcijos laiką ir teisingus bei klaidingus veiksmus, įvertinti vairuotojų psichomotorinės reakcijos greitį. Testo metu vairuotojas turi pasirinkti reikalingą atsakymą (sprendimą) iš ne mažiau kaip keturių galimų. Atlikus testą, mokymo įstaigos eismo saugumo mokytojas turi paaiškinti, kokią įtaką konkretus vairuotojo pasirinktas sprendimas turi saugiam važiavimui;“.

7. Išdėstau 15.4 punktą taip:

15.4. stabdymo proceso analizės, kurios tikslas – paaiškinti vairuotojui apie transporto priemonių stabdymo ypatumus, taip pat apie išilginį pagreitį. Prieš atliekant stabdymo pratimus tikrinama vairuotojo taisyklinga sėdėsena automobilyje ir paaiškinamos daromos klaidos. Atliekami du stabdymo pratimai važiuojant 30 km/h greičiu (pirmas – stabdant švelniai, tolygiai, neblokuojant ratų, antras – stabdant staiga, visiškai nuspaudžiant stabdžių pedalą). Atlikus stabdymo pratimus, mokymo įstaigos eismo saugumo mokytojas turi paaiškinti, kokią įtaką automobilio stabdymo savybės turi eismo saugumui keliuose. Ši mokymų dalis privaloma tik asmenims, siekiantiems susigrąžinti vairuotojo pažymėjimus, suteikiančius teisę vairuoti automobilius.“

8. Išdėstau 19 punktą taip:

19. Mokymo įstaigoje mokymo metu privalo būti ir kontroliuojantiems pareigūnams turi būti pateikta:

19.1. darbo sutartys su eismo saugumo mokytojais ir psichologais, patvirtintos mokymo įstaigos vadovo parašu ir mokymo įstaigos antspaudu;

19.2. dokumentų, patvirtinančių eismo saugumo mokytojų ir psichologų darbo stažą, kopijos, patvirtintos mokymo įstaigos vadovo parašu ir mokymo įstaigos antspaudu;

19.3. registravimo ir mokymo žurnalai.“

9. Išdėstau 21 punktą taip:

21. Mokymo įstaiga ne vėliau kaip prieš dvi savaites iki numatomų vykdyti mokymų datos elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja VKTI apie mokymo vietą, laiką ir kontaktinį asmenį bei pateikia numatomų mokyti vairuotojų sąrašą.“

10. Pripažįstu netekusiu galios Motorinių transporto priemonių vairuotojų, nuolat pažeidžiančių Kelių eismo taisyklių reikalavimus ir už tai nubaustų administracine tvarka, įskaitant vairavimo teisės atėmimą, papildomo mokymo laikinojo tvarkos aprašo priedo 3 punktą.

 

 

 

L. e. susisiekimo ministro pareigas                                    Eligijus Masiulis