LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ GINČŲ KOMISIJŲ ĮSTATYMO 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 13 IR 15 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO BEI 20 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO NR. P-2857

 

2002 m. kovo 12 d. Nr. 345

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617) 138 straipsniu ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2002 m. vasario 4 d. sprendimą Nr. 691 „Dėl įstatymų projektų išvadų“, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 13 ir 15 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei 20 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui Nr. P-2857 dėl šių priežasčių:

1. Įstatymo projekte numatyta, kad savivaldybių administracinių ginčų komisijos veiks ne kaip visuomeninės komisijos (taip buvo iki šiol), o savivaldybių tarybos turės nustatyti komisijų narių darbo apmokėjimo tvarką. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 36 straipsnio 5 dalis nustato: jeigu savivaldybių biudžetų pajamos ar išlaidos dėl valstybės institucijų priimtų aktų keičiasi, pasikeitusios sumos kompensuojamos atitinkamai iš Lietuvos Respublikos valstybės ar savivaldybių biudžetų. Priėmus siūlomas įstatymo pataisas, savivaldybių administracinių ginčų komisijų nariams turėtų būti mokami atlyginimai, susidarytų papildomų išlaidų.

2. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 36 straipsnio 4 dalį, įstatymo projektą reikėtų derinti su savivaldybėmis arba su Lietuvos savivaldybių asociacija. Prie įstatymo projekto turėtų būti pridėti finansiniai skaičiavimai.

3. Įstatymo projektas parengtas neatsižvelgus į Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo 3, 4, 6 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą (Žin., 2000, Nr. 85-2578), Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo 2, 5, 9, 13, 18, 19 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą (Žin., 2000, Nr. 85-2569) ir į Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo 9 straipsnio pakeitimo įstatymą (Žin., 2001, Nr. 112-4083).

4. Pripažinus netekusiu galios keičiamo įstatymo 20 straipsnį, įstatymo projekte nenumatyta institucija, kuri turėtų tvirtinti Administracinių ginčų komisijų darbo nuostatus.

5. Įstatymo projekto pavadinime po žodžio „komisijų“ trūksta žodžio „įstatymo“.

6. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 1999 m. gruodžio 21 d. nutarimą (Žin., 1999, Nr. 109-3192), darytina išvada, kad įstatymo projekto 6 straipsnyje, kuriame išdėstytas keičiamo įstatymo 7 straipsnis, numatomos Lietuvos Respublikos Seimo komitetui nebūdingos funkcijos ir įgaliojimai.

Atkreiptinas dėmesys, kad šiuo metu nagrinėjamas klausimas dėl administracinių ginčų komisijų veiklos tikslingumo.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

TEISINGUMO MINISTRAS                                                             VYTAUTAS MARKEVIČIUS

______________