SOCIALINĖS GLOBOS ĮSTAIGŲ ADMINISTRAVIMO TARNYBos PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL SOCIALINIO DARBUOTOJO PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS pripažinimo Komisijos SUDARYMO IR JOS darbo reglamentO TVIRTINIMO

 

2012 m. rugpjūčio 21 d. Nr. V(4)-66

Vilnius

 

Vadovaudamasis Socialinės globos įstaigų administravimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. V(4)-189 „Dėl socialinio darbuotojo profesinės kvalifikacijos pripažinimo norint dirbti pagal socialinio darbuotojo profesiją ar laikinai arba vienkartinai teikti socialinio darbuotojo paslaugas Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 135-6914, Nr. 136 (atitaisymas)) ir Socialinės globos įstaigų administravimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2012 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. V(4)-15 „Dėl trečiųjų šalių piliečių profesinės kvalifikacijos pripažinimo, norint dirbti pagal socialinio darbuotojo profesiją Lietuvos Respublikoje, tvarkos aprašo tvirtinimo“ (Žin., 2012, Nr. 20-930):

1. S u d a r a u šios sudėties Socialinio darbuotojo profesinės kvalifikacijos pripažinimo komisiją:

Dalia Keblerienė – Socialinės globos įstaigų administravimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus pavaduotoja – komisijos pirmininkė;

Jurgita Stasiūnienė – Socialinį darbą dirbančiųjų kvalifikacijos kėlimo skyriaus vedėja – komisijos pirmininko pavaduotoja;

Giedrė Barkauskienė – Socialinį darbą dirbančiųjų kvalifikacijos kėlimo skyriaus vyriausioji specialistė – komisijos sekretorė;

Arvydas Overlingas – Teisės ir bendrųjų reikalų skyriaus vyriausiasis specialistas;

Vitalija Rudokienė – Socialinį darbą dirbančiųjų kvalifikacijos kėlimo skyriaus vedėjo pavaduotoja.

2. T v i r t i n u Socialinio darbuotojo profesinės kvalifikacijos pripažinimo komisijos darbo reglamentą (pridedama).

 

 

Direktorius                                                                                   Edvardas Bareiša

 

_________________


PATVIRTINTA

Socialinės globos įstaigų administravimo

tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo

ministerijos direktoriaus

2012 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. V(4)-66

 

SOCIALINIO DARBUOTOJO PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS pripažinimo Komisijos darbo reglamentas

 

I. bendrosios nuostatos

 

1. Šis reglamentas nustato socialinio darbuotojo profesinės kvalifikacijos pripažinimo komisijos (toliau – Komisija) darbo tvarką, funkcijas, teises ir atsakomybę.

2. Komisija atlieka Europos Sąjungos valstybių narių, Europos ekonominės erdvės valstybių ir Šveicarijos Konfederacijos bei trečiųjų šalių piliečių (toliau – Pareiškėjai) profesinių kvalifikacijų pripažinimą, norint dirbti pagal socialinio darbuotojo profesiją Lietuvos Respublikoje, profesinės kvalifikacijos pripažinimo procedūros organizacines ir technines funkcijas.

3. Komisijos sudėtį tvirtina Socialinės globos įstaigų administravimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) direktorius.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos reglamentuojamų profesinių kvalifikacijų pripažinimo įstatymu (Žin., 2008, Nr. 47-1747), Socialinės globos įstaigų administravimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. V(4)-189 „Dėl Socialinio darbuotojo profesinės kvalifikacijos pripažinimo norint dirbti pagal socialinio darbuotojo profesiją ar laikinai arba vienkartinai teikti socialinio darbuotojo paslaugas Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 135-6914, Nr. 136 (atitaisymas)), Socialinės globos įstaigų administravimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2012 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. V(4)-15 „Dėl trečiųjų šalių piliečių profesinės kvalifikacijos pripažinimo, norint dirbti pagal socialinio darbuotojo profesiją Lietuvos Respublikoje, tvarkos aprašo tvirtinimo“ (Žin., 2012, Nr. 20-930), šiuo darbo reglamentu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

 

II. KOMISIJOS FUNKCIJOS, TEISĖS IR PAREIGOS, aTSAKOMYBĖ. BENDROS PROCEDŪROS

 

5. Komisija vykdo šias funkcijas:

5.1. vertina Europos Sąjungos valstybių narių, Europos ekonominės erdvės valstybių, Šveicarijos Konfederacijos, taip pat trečiųjų šalių piliečių paraiškas (toliau – Paraiška);

5.2. teikia Tarnybai išvadas dėl profesinės kvalifikacijos pripažinimo.

6. Komisijos narys turi teisę:

6.1. gauti visą informaciją, susijusią su Paraiškų tikrinimu;

6.2. teikti pastabas ir pasiūlymus Komisijos posėdžių protokolų projektams.

7. Kiekvienas Komisijos narys asmeniškai atsako už:

7.1. sąžiningai ir objektyviai vykdomas funkcijas;

7.2. gaunamos informacijos, susijusios su socialinio darbuotojo profesinės kvalifikacijos pripažinimu, konfidencialumą.

8. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Komisijos posėdžiams patalpas suteikia Tarnyba (Aguonų g. 10, Vilnius).

9. Komisijos posėdžius šaukia ir posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas.

10. Komisijos sekretorius yra Komisijos narys. Komisijos sekretoriui nedalyvaujant posėdyje, Komisijos pirmininkas Komisijos sekretoriumi gali paskirti kitą Komisijos narį.

11. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Komisijos sprendimai įforminami protokolu pasibaigus posėdžiui per 3 darbo dienas. Protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretorius.

12. Komisijos pirmininkas:

12.1. koordinuoja Komisijos darbą, atsako už jai pavestų funkcijų atlikimą;

12.2. pasirašo Komisijos posėdžių protokolus, kitus dokumentus, susijusius su Komisijos veikla.

13. Komisijos sekretorius:

13.1. rengia medžiagą Komisijos posėdžiams, tvarko Komisijos dokumentus;

13.2. protokoluoja Komisijos posėdžius.

14. Komisijos posėdžio darbotvarkė ir posėdyje siūlomų svarstyti klausimų medžiaga Komisijos nariams elektroniniu paštu pateikiama ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki Komisijos posėdžio dienos.

15. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Komisijos narių, iš kurių vienas yra Komisijos pirmininkas arba Komisijos pirmininko pavaduotojas.

16. Komisijos narys, negalintis dalyvauti posėdyje dėl pateisinamos priežasties, ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio dienos turi apie tai pranešti Komisijos pirmininkui arba Komisijos sekretoriui.

17. Jeigu yra pagrindo manyti, kad Komisijos nario dalyvavimas rengiant, svarstant ir priimant sprendimą sukels interesų konfliktą, Komisijos narys pats arba posėdžio pirmininkui pareikalavus turi nusišalinti nuo sprendimo priėmimo procedūros. Apie Komisijos nario nusišalinimą pažymima Komisijos posėdžio protokole.

18. Komisija, vykdydama nustatytas funkcijas, turi teisę raštu prašyti pateikti trūkstamus dokumentus ar patikslinti prašomą informaciją, nustatydama 3 mėnesių pateikimo terminą.

 

III. KOMISIJOS VEIKLA, GAVUS EUROPOS SĄJUNGOS VALSTYBIŲ NARIŲ, EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS VALSTYBIŲ, ŠVEICARIJOS KONFEDERACIJOS PILIEČIŲ PARAIŠKAS

 

19. Tarnyba, gavusi Europos Sąjungos valstybių narių, Europos ekonominės erdvės valstybių, Šveicarijos Konfederacijos piliečio Paraišką įvertinti ar pripažinti įgytą socialinio darbuotojo kvalifikaciją bei visus reikiamus dokumentus, per 7 kalendorines dienas perduoda juos Komisijai.

20. Komisija, gavusi Paraišką, posėdžius organizuoja per 21 kalendorinę dieną nuo Paraiškos gavimo dienos ir praneša Pareiškėjui apie bet kokį trūkstamą dokumentą.

21. Komisija, išnagrinėjusi Pareiškėjo ar jo įgalioto asmens pateiktą Paraišką ir dokumentus, pateikia išvadą dėl pareiškėjo profesinės kvalifikacijos ir siūlo Tarnybai priimti vieną iš šių sprendimų:

21.1. siūlyti pripažinti profesinę kvalifikaciją;

21.2. siūlyti nepripažinti profesinės kvalifikacijos, nurodant motyvuotas nepripažinimo priežastis;

21.3. skirti Pareiškėjui kompensacinę priemonę – profesinio tinkamumo testą ar profesinės adaptacijos laikotarpį.

22. Sprendimas dėl Pareiškėjo profesinės kvalifikacijos pripažinimo įforminamas Tarnybos direktoriaus įsakymu.

 

IV. KOMISIJOS VEIKLA, GAVUS TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIŲ PARAIŠKAS

 

23. Tarnyba, gavusi Trečiųjų šalių piliečio Paraišką įvertinti ar pripažinti įgytą socialinio darbuotojo kvalifikaciją bei visus reikiamus dokumentus, ne vėliau nei per 3 darbo dienas juos perduoda Komisijai.

24. Komisija turi teisę pareikalauti, kad Pareiškėjas ar jo įgaliotas asmuo pateiktų trūkstamus ir (arba) papildomus dokumentus, susijusius su jo profesinės kvalifikacijos vertinimu.

25. Tarnyba turi teisę kreiptis į trečiosios šalies ar Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės valstybės arba Šveicarijos Konfederacijos institucijas ir paprašyti papildomos informacijos, susijusios su Pareiškėjo formalios kvalifikacijos įrodymais ar kitais dokumentais. Komisijos sekretorius Pareiškėją ar jo įgaliotą asmenį raštu informuoja apie Tarnybos kreipimąsi.

26. Pareiškėjas ar jo įgaliotas asmuo ir (arba) kitos institucijos pateikia Komisijai ir (arba) Tarnybai trūkstamus ir (arba) papildomus dokumentus ar informaciją ne vėliau nei per 3 mėnesius nuo Komisijos ar Tarnybos kreipimosi dienos.

27. Jeigu Tarnyba ar Komisija per 26 punkte nurodytą laiką iš kitos institucijos negauna atsakymo į užklausą dėl informacijos, susijusios su Pareiškėjo formalios kvalifikacijos įrodymais ar kitais dokumentais, būtinos profesinei kvalifikacijai vertinti ir pripažinti, arba gauna netikslų ar neišsamų atsakymą, ji turi teisę dar kartą kreiptis į tą instituciją. Institucija Tarnybai ar Komisijai atsakymą pateikia ne vėliau nei per mėnesį nuo pakartotinio kreipimosi dienos.

28. Pareiškėjas ar jo įgaliotas asmuo turi teisę dalyvauti Komisijos posėdžiuose. Komisijos sekretorius Pareiškėją ar jo įgaliotą asmenį raštu informuoja apie numatomą Komisijos posėdžio datą, laiką ir vietą ne vėliau kaip prieš 14 darbo dienų iki posėdžio dienos.

29. Komisija, išnagrinėjusi Pareiškėjo ar jo įgalioto asmens pateiktą Paraišką ir dokumentus, pateikia išvadą dėl pareiškėjo profesinės kvalifikacijos ir siūlo Tarnybai priimti vieną iš šių sprendimų:

29.1. pripažinti profesinę kvalifikaciją;

29.2. nepripažinti profesinės kvalifikacijos ir nurodyti motyvuotas atsisakymo priežastis;

29.3. skirti Pareiškėjui kompensacinę priemonę – profesinio tinkamumo testą ar profesinės adaptacijos laikotarpį.

30. Sprendimas dėl pareiškėjo profesinės kvalifikacijos pripažinimo įforminamas Tarnybos direktoriaus įsakymu kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo Pareiškėjo ar įgalioto asmens kreipimosi dienos.

 

V. Baigiamosios nuostatos

 

31. Komisija yra atskaitinga Tarnybai.

32. Šis reglamentas gali būti keičiamas, pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

33. Sprendimas dėl pareiškėjo profesinės kvalifikacijos pripažinimo arba jo nebuvimas gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

 

_________________