STATISTIKOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL BANDOMOJO DUJŲ IR ELEKTROS ENERGIJOS KAINŲ TYRIMO STATISTINIŲ ATASKAITŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. kovo 23 d. Nr. DĮ-97

Vilnius

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299) 12 straipsnio 2 dalies nuostatas ir 1990 m. birželio 29 d. Tarybos direktyvą 90/377/EEB dėl Bendrijos tvarkos, leidžiančios padidinti dujų ir elektros energijos kainų galutiniams pramonės vartotojams skaidrumą:

Tvirtinu pridedamas:

1. Bandomojo dujų kainų 2004 m. tyrimo ataskaitą KA-10 (vienkartinę);

2. Bandomojo elektros energijos kainų 2004 m. tyrimo ataskaitą KA-11 (vienkartinę).

 

 

GENERALINIS DIREKTORIUS                                                                   ALGIRDAS ŠEMETA

______________

 


Forma patvirtinta Statistikos departamento

prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2005 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. DĮ-97

 

___________________________________________________

(Įmonės pavadinimas)

 

Statistikos departamento prie LRV

Kainų statistikos skyriui

Gedimino pr. 29, LT-01500 Vilnius

 

bandomojo dujų kainų 2004 m. tyrimo ataskaita

KA-10 vienkartinė

 

_______________ Nr. ___

                                                                                   (Užpildymo data)

 

Įmonės kodas registre

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pateikiama: kovo 30 d.

 

Adresas

Pateikia: dujų tiekimo įmonės

 

 

 

 

 

 

 

 

Pagrindinės veiklos kodas (EVRK)

 

 

 

 

 

 

 

 

Pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK)

 

Statistikos departamentas garantuoja gautų duomenų konfidencialumą

 

 

 

 

 

 

 

Ataskaitos forma skelbiama interneto svetainėje http://www.std.lt

 

 

 

1. dujų kainos gyventojams pagal tipinių vartotojų grupes

 

Tipinių vartotojų  grupė

Metinis dujų suvartojimas,  GJ

1 GJ kaina, Lt, ct  (keturi ženklai po kablelio)

apytikriai pagal esamą metodiką

pagal  naują metodiką

mažiausias

didžiausias

iš viso

be mokesčių

be PVM ir kitų grąžintinų mokesčių

su mokesčiais

D2

Smulkieji vartotojai

<35

 

 

 

 

D3

Vidutiniai vartotojai

35

<100

 

 

 

 

D3b

Stambieji vartotojai

100

<160

 

 

 

 

 

2. dujų kainos kitiems vartotojams (išskyrus gyventojus) pagal tipinių vartotojų grupes

 

Tipinių vartotojų  grupė

Metinis dujų suvartojimas,  GJ

1 GJ kaina, Lt, ct  (keturi ženklai po kablelio)

apytikriai pagal esamą metodiką

pagal naują metodiką

mažiausias

didžiausias

iš viso

be mokesčių

be PVM ir kitų grąžintinų mokesčių

su mokesčiais

I1

Smulkiojo verslo įmonės

160

<800

 

 

 

 

I2

Mažos įmonės

800

<8000

 

 

 

 

I3-2

Vidutinės įmonės

8000

<80000

 

 

 

 

I4-2

Didelės įmonės

80000

<800000

 

 

 

 

I5

Labai didelės įmonės

800000

≤8000000

 

 

 

 

 

 

Įmonės vadovas ____________________________________________________________

                                                                                       (Parašas)                                                              (Vardas ir pavardė)

__________________________________________________________________________

                     (Ataskaitą sudariusio asmens vardas ir pavardė)             (Telefonas)       (Faksas)                  (El. paštas)

 

pasiteirauti: tel.: (8~5) 236 47 12, (8~5) 236 47 11; faks. (8~5) 236 46 66, (8~5) 236 47 91; el. p. aldona. spurgeviciene@std.lt

______________

 


ATASKAITOS KA-10 VIENKARTINĖ

1 priedas

 

Dujų kainų charakteristikos ir veiksniai

 

1. Vidutiniai apkrovos koeficientai galutiniams vartotojams (išskyrus gyventojus): skaičiuojama pagal visą patiektų dujų kiekį ir vidutinę maksimalią apkrovos galią:

 

Tipinių vartotojų grupė

Vidutiniai apkrovos koeficientai

Smulkiojo verslo įmonės

 

Mažos įmonės

 

Vidutinės įmonės

 

Didelės įmonės

 

Labai didelės įmonės

 

 

2. Nuolaidų už nepertraukiamą tiekimą aprašymas

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Pastoviųjų mokesčių, skaitiklių nuomos ir kitų nacionalinių mokesčių aprašymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____________

 


ATASKAITOS KA-10 VIENKARTINĖ

2 priedas

 

MOKESČIŲ APRAŠYMAS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INFORMACIJA DĖL BANDOMOJO DUJŲ KAINŲ TYRIMO

(Ataskaita ka-10 vienkartinė)

 

TEISINIS PAGRINDAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299);

 

1990 m. birželio 29 d. Tarybos direktyva 90/377/EEB dėl Bendrijos tvarkos, leidžiančios padidinti dujų ir elektros energijos kainų galutiniams pramonės vartotojams skaidrumą.

 

 

TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR

Atrankinis tyrimas.

TIKSLAS

Ataskaitą pildo atrinktos dujų tiekimo įmonės, parduodančios dujas galutiniams vartotojams.

 

Tiriamasis laikotarpis – 2004 m.

 

Tyrimo tikslas – patobulinti esamą metodiką dujų kainoms skaičiuoti siekiant užtikrinti didesnį informacijos patikimumą ir palyginamumą.

 

 

DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnis.

„Juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti“ (antra dalis).

 

 

DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnis.

„Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka“ (antra dalis).

 

 

DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis.

„Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus“.

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso  1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557).

„Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt.

Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo  3000 iki 6000 Lt.

Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt.“

 

NURODYMAI VIENKARTINEI BANDOMOJO DUJŲ kAinų TYRIMO ATASKAITAI KA-10 PILDYTI

 

Šioje ataskaitoje pateikiami duomenys apie 2004 m. vidutines dujų kainas galutiniams vartotojams.

 

Ataskaitos adresinėje dalyje įrašomi visi pagrindiniai įmonės rekvizitai: įmonės pavadinimas, įmonės kodas Ūkio subjektų registre, adresas, pagrindinės veiklos kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK), pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK).

 

Dujų kainų tyrimas apima galutinius vartotojus – gyventojus ir atskirai kitus vartotojus (išskyrus gyventojus): pramonės, prekybos, paslaugų ir pan. įmones, kurios perka ir vartoja dujas savo reikmėms, o ne perparduoti.

Šis tyrimas neapima vartotojų, kurie naudoja dujas:

1) elektros energijos gamybai elektrinėse,

2) ne energetiniams tikslams (pvz., chemijos pramonėje),

3) daugiau kaip 8000000 GJ per metus.

Registruojamos kainos turi būti pagrįstos tipinių vartotojų sistema, apibrėžiama pagal metinį dujų suvartojimą.

Kainos turi apimti visus mokėtinus mokesčius: mokesčius už vamzdynų išlaikymą ir remontą, skaitiklių nuomą ir pan. Pradinis prijungimo mokestis neįtraukiamas. Skaičiuojant kainas turi būti atsižvelgiama į nuolaidas, t. y. skaičiuojamos kainos su nuolaidomis.

Skaičiuojant vidutines metines kainas imamos visos kainos, kuriomis vartotojai atsiskaitė už dujas per praėjusius dvylika mėnesių. Jos turi būti apskaičiuotos pagal svertinio aritmetinio vidurkio formulę, kaip svorius naudojant dujų suvartojimą gigadžiauliais:

                                                   kur

– vidutinė t laikotarpio kaina;

 – t laikotarpio i-ojo sandorio kaina;

 – t laikotarpio i-ojo sandorio kiekis;

 – sandorių skaičius;

 – ataskaitinis laikotarpis (metai);

 – sandoris.

Pagal nurodytą formulę kiekvieno sandorio dujų kaina dauginama iš atitinkamo dujų kiekio. Visų sandorių verčių suma per metus, t. y. visos gautos pajamos dalijamos iš viso pirktų dujų kiekio per metus. Tokiu būdu gaunama vidutinė metinė dujų kaina.

Kiekvienai tipinių vartotojų grupei pateikiama dujų kaina nacionaline valiuta už vieną gigadžiaulį (GJ):

· kaina be mokesčių,

· kaina be pridėtinės vertės mokesčio (PVM) ir kitų grąžintinų mokesčių,

· kaina su visais mokesčiais.

Naudojamas energijos vienetas turi remtis aukštąja šilumine verte.

 

1 priede pateikiama informacija apie pagrindines vidutines charakteristikas ir veiksnius, turinčius įtakos nurodytoms vartotojų grupių kainoms:

1. Vidutiniai apkrovos koeficientai galutiniams vartotojams (išskyrus gyventojus): skaičiuojama pagal visą patiektų dujų kiekį ir vidutinę maksimalią apkrovos galią kiekvienai vartotojų grupei;

2. Nuolaidų už nepertraukiamą tiekimą aprašymas;

3. Pastoviųjų mokesčių, skaitiklių nuomos ir kitų nacionalinių mokesčių aprašymas.

 

2 priede pateikiamas mokesčių aprašymas.

Mokesčių aprašymas turi būti sudarytas iš trijų aiškiai atskirtų dalių:

1. Mokesčiai, rinkliavos ir visi kiti fiskaliniai mokesčiai, nenurodomi galutiniams vartotojams pateikiamose sąskaitose faktūrose. Todėl nurodant kainų lygio „Kainos be mokesčių“ duomenis turi būti atsižvelgiama į šiame punkte aprašytus mokesčius.

2. Mokesčiai ir rinkliavos, nurodomi galutiniams vartotojams teikiamose sąskaitose faktūrose ir laikomi nesusigrąžinamais. Todėl nurodant kainų lygio „Kainos be PVM ir kitų grąžintinų mokesčių“ duomenis turi būti atsižvelgiama į šiame punkte aprašytus mokesčius.

3. Pridėtinės vertės mokestis (PVM) ir kiti grąžintini mokesčiai, nurodomi galutiniams vartotojams teikiamose sąskaitose faktūrose. Todėl nurodant kainų lygio „Kainos įskaitant visus mokesčius“ duomenis turi būti atsižvelgiama į šiame punkte aprašytus mokesčius.

 

Įvairūs taikomi mokesčiai ir rinkliavos gali būti tokie:

· pridėtinės vertės mokestis;

· koncesijos mokestis. Jis paprastai susijęs su licencijomis ir mokesčiais už tai, kad vamzdynai ar kiti dujų įrenginiai užima žemę ir viešąją ar privačiąją nuosavybę;

· aplinkosaugos mokesčiai ar rinkliavos. Jie paprastai susiję su atsinaujinančių energijos šaltinių arba bendros šilumos ir elektros energijos gamybos (kogeneracijos) skatinimu arba CO2, SO2 ar kitų medžiagų išmetimo į atmosferą ribojimu;

· kiti mokesčiai ar rinkliavos, susiję su dujų sektoriumi: viešosios paslaugos teikimo įsipareigojimo mokesčiai, mokesčiai, skirti finansuoti dujų kontrolės įstaigas ir kt.;

· kiti mokesčiai ar rinkliavos, nesusiję su dujų sektoriumi: šalies, regioniniai ar vietos mokesčiai už suvartotas dujas, dujų paskirstymo mokesčiai ir pan.

 

Neįvertinami ir neįtraukiami pajamų mokesčiai, turto mokesčiai, naftos produktų ir kuro akcizai (išskyrus susijusius su elektros gamyba), alyva automobiliams, kelių mokesčiai, mokesčiai už telekomunikacijų, radijo, reklamos licencijas, licencijų mokesčiai, atliekų mokesčiai ir pan., nes jie neabejotinai yra operatorių veiklos sąnaudų dalis ir paprastai taikomi kitoms ekonominės veiklos rūšims.

 

Statistikos departamento

Prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

Kainų statistikos skyrius

Telefonai pasiteirauti:

(8~5) 236 47 12

(8~5) 236 47 11

______________


Forma patvirtinta Statistikos departamento

prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2005 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. DĮ-97

 

___________________________________________________

(Įmonės pavadinimas)

 

Statistikos departamento prie LRV

Kainų statistikos skyriui

Gedimino pr. 29, LT-01500 Vilnius

 

bandomojo elektros energijos kainų 2004 m. tyrimo ataskaita

KA-11 vienkartinė

 

_______________ Nr. ___

                                                                                    (Užpildymo data)

 

Įmonės kodas registre

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pateikiama: kovo 30 d.

 

Adresas

Pateikia: elektros energijos tiekimo įmonės

 

 

 

 

 

 

 

 

Pagrindinės veiklos kodas (EVRK)

 

 

 

 

 

 

 

 

Pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK)

 

Statistikos departamentas garantuoja gautų duomenų konfidencialumą

 

 

 

 

 

 

 

Ataskaitos forma skelbiama interneto svetainėje http://www.std.lt

 

 

 

1. elektros energijos kainos gyventojams pagal tipinių vartotojų grupes

 

Tipinių vartotojų  grupė

Metinis elektros energijos suvartojimas, kWh

1 kWh kaina, Lt, ct  (keturi ženklai po kablelio)

apytikriai pagal esamą metodiką

pagal  naują  metodiką

mažiausias

didžiausias

iš viso

be mokesčių

be PVM ir kitų grąžintinų mokesčių

su mokesčiais

Db

Smulkieji vartotojai

<2000

 

 

 

 

Dc

Vidutiniai vartotojai

2000

<5000

 

 

 

 

Dd

Stambieji vartotojai

5000

<10000

 

 

 

 

De

Labai stambūs vartotojai

≥10000

 

 

 

 

 

2. elektros energijos kainos kitiems vartotojams (išskyrus gyventojus) pagal tipinių vartotojų grupes

 

Tipinių vartotojų  grupė

Metinis elektros energijos suvartojimas, MWh

1 kWh kaina, Lt, ct  (keturi ženklai po kablelio)

apytikriai pagal esamą metodiką

pagal  naują  metodiką

mažiausias

didžiausias

iš viso

be mokesčių

be PVM ir kitų grąžintinų mokesčių

su mokesčiais

Ia

Smulkiojo verslo įmonės

<50

 

 

 

 

Ic

Mažos įmonės

50

<500

 

 

 

 

Id

Mažos / vidutinės įmonės

500

<2000

 

 

 

 

If

Vidutinės įmonės

2000

<18000

 

 

 

 

Ih

Didelės įmonės

18000

<70000

 

 

 

 

 

Įmonės vadovas __________________________________________________________________

                                                                                       (Parašas)                                                              (Vardas ir pavardė)

________________________________________________________________________________

                     (Ataskaitą sudariusio asmens vardas ir pavardė)             (Telefonas)       (Faksas)                  (El. paštas)

 

pasiteirauti: tel.: (8~5) 236 47 12, (8~5) 236 47 11; faks. (8~5) 236 46 66, (8~5) 236 47 91; el. p. aldona.spurgeviciene@std.lt

______________


ATASKAITOS KA-11 VIENKARTINĖ

1 priedas

 

Elektros energijos kainų charakteristikos ir veiksniai

 

1. Vidutiniai apkrovos koeficientai galutiniams vartotojams (išskyrus gyventojus): skaičiuojama pagal visą patiektos elektros energijos kiekį ir vidutinę maksimalią apkrovos galią:

 

Tipinių vartotojų grupė

Vidutiniai apkrovos koeficientai

Smulkiojo verslo įmonės

 

Mažos įmonės

 

Mažos / vidutinės įmonės

 

Vidutinės įmonės

 

Didelės įmonės

 

 

2. Šalyje taikomų įtampos apribojimų aprašymas (geriau pateikti lentelę)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Pastoviųjų mokesčių, skaitiklių nuomos ir kitų nacionalinių mokesčių aprašymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________


ATASKAITOS KA-11 VIENKARTINĖ

2 priedas

 

MOKESČIŲ APRAŠYMAS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____________


ATASKAITOS KA-11 VIENKARTINĖ

3 priedas

 

ELEKTROS ENERGIJOS KAINŲ SKAIDYMAS Į SUDEDAMĄSIAS DALIS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INFORMACIJA DĖL BANDOMOJO ELEKTROS ENERGIJOS KAINŲ TYRIMO

(Ataskaita ka-11 vienkartinė)

 

TEISINIS PAGRINDAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299);

 

1990 m. birželio 29 d. Tarybos direktyva 90/377/EEB dėl Bendrijos tvarkos, leidžiančios padidinti dujų ir elektros energijos kainų galutiniams pramonės vartotojams skaidrumą.

 

 

TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR

Atrankinis tyrimas.

TIKSLAS

Ataskaitą pildo atrinktos elektros energijos tiekimo įmonės, parduodančios elektros energiją galutiniams vartotojams.

 

Tiriamasis laikotarpis – 2004 m.

 

Tyrimo tikslas – patobulinti esamą metodiką elektros energijos kainoms skaičiuoti siekiant užtikrinti didesnį informacijos patikimumą ir palyginamumą.

 

 

DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnis.

„Juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti“ (antra dalis).

 

 

DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnis.

„Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka“ (antra dalis).

 

 

DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis.

„Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus“.

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557).

„Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt.

Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt.

Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt.“

 

NURODYMAI VIENKARTINEI BANDOMOJO ELEKTROS ENERGIJOS KAINŲ TYRIMO ATASKAITAI KA-11 PILDYTI

 

Šioje ataskaitoje pateikiami duomenys apie 2004 m. vidutines elektros energijos kainas galutiniams vartotojams.

 

Ataskaitos adresinėje dalyje įrašomi visi pagrindiniai įmonės rekvizitai: įmonės pavadinimas, įmonės kodas Ūkio subjektų registre, adresas, pagrindinės veiklos kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK), pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK).

 

Elektros energijos kainų tyrimas apima galutinius vartotojus – gyventojus ir atskirai kitus vartotojus (išskyrus gyventojus): pramonės, prekybos, paslaugų ir pan. įmones, kurios perka ir vartoja elektros energiją savo reikmėms, o ne perparduoti.

Registruojamos kainos turi būti pagrįstos tipinių vartotojų sistema, apibrėžiama pagal metinį elektros energijos suvartojimą.

Kainos turi apimti visus mokėtinus mokesčius: tinklo mokesčius, mokesčius už suvartotą energiją, skaitiklių nuomą, galios mokesčius ir pan. Pradinis prijungimo mokestis neįtraukiamas. Skaičiuojant kainas turi būti atsižvelgiama į nuolaidas, t. y. skaičiuojamos kainos su nuolaidomis.

Skaičiuojant vidutines metines kainas imamos visos kainos, kuriomis vartotojai atsiskaitė už elektros energiją per praėjusius dvylika mėnesių. Jos turi būti apskaičiuotos pagal svertinio aritmetinio vidurkio formulę, kaip svorius naudojant elektros energijos suvartojimą kilovatvalandėmis:

 kur

– vidutinė t laikotarpio kaina;

 – t laikotarpio i-ojo sandorio kaina;

 – t laikotarpio i-ojo sandorio kiekis;

 – sandorių skaičius;

 – ataskaitinis laikotarpis (metai);

 – sandoris.

Pagal nurodytą formulę kiekvieno sandorio elektros energijos kaina dauginama iš atitinkamo elektros energijos kiekio. Visų sandorių verčių suma per metus, t. y. visos gautos pajamos dalijamos iš viso pirktos elektros energijos kiekio per metus. Tokiu būdu gaunama vidutinė metinė elektros energijos kaina.

Kiekvienai tipinių vartotojų grupei pateikiama elektros energijos kaina nacionaline valiuta už vieną kilovatvalandę (kWh):

· kaina be mokesčių,

· kaina be pridėtinės vertės mokesčio (PVM) ir kitų grąžintinų mokesčių,

· kaina su visais mokesčiais.

 

1 priede pateikiama informacija apie pagrindines vidutines charakteristikas ir veiksnius, turinčius įtakos nurodytoms vartotojų grupių kainoms:

1. Vidutiniai apkrovos koeficientai galutiniams vartotojams (išskyrus gyventojus): skaičiuojama pagal visą patiektos elektros energijos kiekį ir vidutinę maksimalią apkrovos galią kiekvienai vartotojų grupei;

2. Šalyje taikomų įtampos apribojimų aprašymas (geriau pateikti lentelę);

3. Pastoviųjų mokesčių, skaitiklių nuomos ir kitų nacionalinių mokesčių aprašymas.

2 priede pateikiamas mokesčių aprašymas.

Mokesčių aprašymas turi būti sudarytas iš trijų aiškiai atskirtų dalių:

1. Mokesčiai, rinkliavos ir visi kiti fiskaliniai mokesčiai, nenurodomi galutiniams vartotojams pateikiamose sąskaitose faktūrose. Todėl nurodant kainų lygio „Kainos be mokesčių“ duomenis turi būti atsižvelgiama į šiame punkte aprašytus mokesčius.

2. Mokesčiai ir rinkliavos, nurodomi galutiniams vartotojams teikiamose sąskaitose faktūrose ir laikomi nesusigrąžinamais. Todėl nurodant kainų lygio „Kainos be PVM ir kitų grąžintinų mokesčių“ duomenis turi būti atsižvelgiama į šiame punkte aprašytus mokesčius.

3. Pridėtinės vertės mokestis (PVM) ir kiti grąžintini mokesčiai, nurodomi galutiniams vartotojams teikiamose sąskaitose faktūrose. Todėl nurodant kainų lygio „Kainos įskaitant visus mokesčius“ duomenis turi būti atsižvelgiama į šiame punkte aprašytus mokesčius.

 

Įvairūs taikomi mokesčiai ir rinkliavos gali būti tokie:

· pridėtinės vertės mokestis;

· koncesijos mokestis. Jis paprastai susijęs su licencijomis ir mokesčiais už tai, kad tinklai ar kiti elektros įrenginiai užima žemę ir viešąją ar privačiąją nuosavybę;

· aplinkosaugos mokesčiai ar rinkliavos. Jie paprastai susiję su atsinaujinančių energijos šaltinių arba bendros šilumos ir elektros energijos gamybos (kogeneracijos) skatinimu arba CO2, SO2 ar kitų medžiagų išmetimo į atmosferą ribojimu;

· atominės energetikos ir kiti tikrinimo mokesčiai: atominių jėgainių uždarymo mokesčiai, tikrinimas ir mokesčiai už atominės energetikos įrenginius ir kt.;

· kiti mokesčiai ar rinkliavos, susiję su energetikos sektoriumi: viešosios paslaugos teikimo įsipareigojimo mokesčiai, mokesčiai, skirti finansuoti energetikos kontrolės įstaigas ir kt.;

· kiti mokesčiai ar rinkliavos, nesusiję su energetikos sektoriumi: šalies, regioniniai ar vietos mokesčiai už suvartotą energiją, elektros paskirstymo mokesčiai ir pan.

 

Neįvertinami ir neįtraukiami pajamų mokesčiai, turto mokesčiai, naftos produktų ir kuro akcizai (išskyrus susijusius su elektros gamyba), alyva automobiliams, kelių mokesčiai, mokesčiai už telekomunikacijų, radijo, reklamos licencijas, licencijų mokesčiai, atliekų mokesčiai ir pan., nes jie neabejotinai yra operatorių veiklos sąnaudų dalis ir paprastai taikomi kitoms ekonominės veiklos rūšims.

 

3 priede aprašomas elektros energijos kainų skaidymas į sudedamąsias dalis.

Visa elektros energijos kaina, tenkanti vartotojų grupei, gali būti laikoma „Tinklo“ kainų, „Energijos ir tiekimo“ kainų (t. y. nuo gamybos iki komercializavimo, išskyrus tinklus) ir visų rūšių mokesčių bei rinkliavų suma.

 

a) Tinklo kaina yra santykis tarp pajamų, susijusių su perdavimo ir paskirstymo tarifais, ir atitinkamo kWh kiekio, tenkančio vartotojų grupei;

 

b) Energijos ir tiekimo kaina, gaunama dedukcijos būdu, iš visos kainos atėmus „Tinklo“ kainą ir visų rūšių mokesčius bei rinkliavas;

 

c) Mokesčiai ir rinkliavos. Šiai sudedamajai daliai pateikiama papildoma kainos struktūra:

· tinklo kainų mokesčiai ir rinkliavos;

· energijos ir tiekimo kainų mokesčiai ir rinkliavos;

· PVM ir kiti grąžintini mokesčiai.

 

Jei papildomos paslaugos nurodomos atskirai, jas galima priskirti vienai iš dviejų pagrindinių sudedamųjų dalių taip:

· tinklo kaina apima šias sąnaudas: perdavimo ir paskirstymo tarifai, perdavimo ir paskirstymo nuostoliai, tinklo sąnaudos atlikus pardavimo paslaugas, sistemos priežiūros sąnaudos ir skaitiklių nuoma;

· energijos ir tiekimo kaina apima šias sąnaudas: gamybos, agregavimo, balansuojančiosios energijos, tiekiamos energijos, paslaugų klientams atlikus pardavimo valdymą, apskaitos ir kitas tiekimo sąnaudas;

· kitos specifinės sąnaudos. Tai sąnaudos, nepriskiriamos nei tinklo ar energijos ir tiekimo sąnaudoms, nei mokesčiams. Jei tokių sąnaudų yra, jos nurodomos atskirai.

 

Statistikos departamento

Prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

Kainų statistikos skyrius

Telefonai pasiteirauti:

(8~5) 236 47 12

(8~5) 236 47 11

______________