LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. balandžio 4 d. Nr. 2-117

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 41-1162; 2003, Nr. 38-1657) 22 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57-2297; 2008, Nr. 71-2700) 8 straipsnio nuostatas:

1. Tvirtinu Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Siūlau teisės aktų projektų rengėjams, atliekantiems teisės aktų projektų, kuriais numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje numatytais atvejais, antikorupcinį vertinimą, atsižvelgti į šio įsakymo 1 punktu patvirtinto tvarkos aprašo nuostatas.

3. Pripažįstu netekusiais galios:

3.1. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2007 m. rugsėjo 28 d. įsakymą Nr. 2-250 „Dėl Teisės aktų ir teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“;

3.2. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2012 m. sausio 10 d. įsakymą Nr. 2-10 „Dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2007 m. rugsėjo 28 d. įsakymo Nr. 2-250 „Dėl Teisės aktų ir teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2012, Nr. 11-490).

4. Pavedu Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Administravimo valdybos Bendrajam skyriui pateikti šį įsakymą paskelbti leidinyje „Valstybės žinios“, o Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Viešųjų ryšių skyriui paskelbti šį įsakymą Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos interneto svetainėje.

5. Nustatau, kad:

5.1. Šis įsakymas, išskyrus 4 ir 5 punktus, įsigalioja kitą dieną po šio įsakymo paskelbimo leidinyje „Valstybės žinios“.

5.2. Iki šio įsakymo įsigaliojimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje pradėti teisės aktų ar jų projektų antikorupciniai vertinimai atliekami anksčiau galiojusių Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje taisyklių nustatyta tvarka.

 

 

 

Direktorius                                                                           Saulius Urbanavičius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2013 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. 2-117

 

TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje (toliau – STT) tvarkos aprašas (toliau –Tvarkos aprašas) nustato STT darbuotojų Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57-2297; 2008, Nr. 71-2700) 8 straipsnio nustatyta tvarka atliekamo teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo tvarką STT.

2. STT teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą atlieka STT Korupcijos prevencijos valdybos Antikorupcinio vertinimo skyriaus darbuotojai (toliau – teisės aktų ar jų projektų vertintojai), gavę pavedimą šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

3. STT, atlikdama teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą, gali nagrinėti kitų valstybės ar savivaldybės įstaigų atliktus teisės aktų projektų antikorupcinius vertinimus, taip pat prireikus gali teikti pastabų ir pasiūlymų šioms įstaigoms dėl jų atlikto antikorupcinio vertinimo.

4. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Teisės aktas – Lietuvos Respublikos teisės aktas, reglamentuojantis visuomeninius santykius, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje.

4.2. Teisės akto projektas – Lietuvos Respublikos teisės akto projektas, kuriuo numatoma reglamentuoti visuomeninius santykius, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje.

4.3. Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinis vertinimas – teisės aktų ir (ar) teisės aktų projektų vertinimas, siekiant nustatyti esamo ar numatomo teisinio reguliavimo trūkumus, galinčius sudaryti sąlygas pasireikšti korupcijai, taip pat pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai.

4.4. Teisės akto projekto rengėjas – teisės akto projektą parengęs subjektas (asmuo, asmenys ar darbo grupė).

5. Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinis vertinimas apima teisės aktų ar jų projektų atrinkimą, antikorupcinį vertinimą, tarnybinio pranešimo dėl teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo rengimą ir teikimą pagal kompetenciją STT direktoriui ar STT direktoriaus pavaduotojui, rašto dėl antikorupcinio vertinimo pastabų ir pasiūlymų rengimą ir teikimą antikorupcinį vertinimą inicijavusiam subjektui, teisės aktą priėmusiai, jo priėmimą inicijavusiai valstybės ar savivaldybės įstaigai arba teisės akto projekto rengėjui, pakartotinio teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo atlikimą.

 

II. TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ATRINKIMAS

 

6. STT vertina savo iniciatyva atrinktus, taip pat jai Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko, Seimo komiteto, komisijos, frakcijos pateiktus antikorupciniu požiūriu vertintinus teisės aktus ar jų projektus.

7. Teisės aktų ar jų projektų vertintojai pagal STT direktoriaus nustatytas korupcijos prevencijos prioritetines kryptis ieško teisės aktų ar jų projektų, kurie yra galimai ydingi korupcijos prevencijos požiūriu.

8. Teisės aktų ar jų projektų vertintojai, suradę teisės aktą ar jo projektą, kuris yra galimai ydingas korupcijos prevencijos požiūriu, siūlo STT Korupcijos prevencijos valdybos viršininkui arba (STT Korupcijos prevencijos valdybos viršininko siūlymu) STT direktoriui ar STT direktoriaus pavaduotojui priimti sprendimą atlikti šio teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą. Atlikti antikorupciniu požiūriu vertintino teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą gali siūlyti ir kiti STT darbuotojai, kurie atlikdami tarnybos funkcijas pagrįstai mano, kad atitinkamas teisės aktas, teisės akto projektas ar tam tikros jų nuostatos yra galimai ydingos korupcijos prevencijos požiūriu.

9. STT direktorius, STT direktoriaus pavaduotojas ar STT Korupcijos prevencijos valdybos viršininkas gavęs šio Tvarkos aprašo 8 punkte nurodytą pasiūlymą atlikti teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą arba savo iniciatyva priima sprendimą dėl teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo ir paveda STT Korupcijos prevencijos valdybos Antikorupcinio vertinimo skyriui atlikti teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą. STT direktorius ar STT direktoriaus pavaduotojas teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą taip pat paveda atlikti, kai gauna Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko, Seimo komiteto, komisijos, frakcijos teikimą atlikti teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą.

 

III. TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS

 

10. STT Korupcijos prevencijos valdybos Antikorupcinio vertinimo skyriaus viršininkas, jo nesant, STT Korupcijos prevencijos valdybos viršininkas, esant šio Tvarkos aprašo 9 punkte nurodytam sprendimui ar pavedimui, paveda teisės akto ar jo projekto vertintojui atlikti teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą.

11. Jei teisės aktas ar jo projektas yra didelės apimties, teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą gali būti pavedama atlikti dviem teisės aktų ar jų projektų vertintojams.

12. Teisės akto ar jo projekto vertintojas, atlikdamas teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą, analizuoja jo turinį, atsako į bendruosius ir specialiuosius šiame Tvarkos apraše nustatytus klausimus ir atsižvelgdamas į STT sukauptą patirtį prognozuoja, ar teisės akto ar teisės akto projekto nuostatos nėra ydingos korupcijos prevencijos požiūriu, prireikus konsultuojasi su teisės akto ar jo projekto rengėjais, kitais specialistais.

13. Atlikdamas teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą, atsakydamas į šiame Tvarkos apraše nustatytus bendruosius ir specialiuosius klausimus, teisės aktų ar jų projektų vertintojas:

13.1. atsižvelgia į esamą teisinį reguliavimą ir visuomeninius santykius reguliuojamoje srityje;

13.2. prognozuoja, kokią įtaką teisės aktas ar jo projektas turės visuomeniniams santykiams korupcijos prevencijos požiūriu;

13.3. vertindamas galiojantį teisės aktą, atsižvelgia į teisės akto taikymo praktiką ir sunkumus, nustatytus korupcijos atvejus ir į tai, kokios konkrečios teisės akto nuostatos sudaro sąlygas korupcijai;

13.4. atsižvelgia į teisės sistemą ir kitų teisės aktų nuostatas;

13.5. įvertina, ar teisės akto arba jo projekto nuostatos dera su atitinkamą sritį reglamentuojančiais teisės aktais ir (ar) juos konkretina;

13.6. įvertina, ar numatomas naujas teisinis reglamentavimas nesudaro papildomų sąlygų korupcijai, taip pat pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai, ar reikalingi teisės akto arba jo projekto įgyvendinamieji teisės aktai;

13.7. atsižvelgia į tai, ar teisės aktas arba jo projektas nustato subjektų, kurių veikla reglamentuojama, teises ir pareigas, apibrėžia jų kompetenciją;

13.8. kiek įmanoma, detaliau analizuoja teisės akto ar jo projekto parengimo priežastis;

13.9. gauna (esant tarnybiniam būtinumui) kitų STT padalinių turimą informaciją, reikalingą teisės akto ar jo projekto antikorupciniam vertinimui atlikti;

13.10. vertina, ar teisės aktas arba jo projektas nustato kontroliuojantį subjektą, apibrėžia jo kontrolės formas, nustato, ar kontroliuojantis ir teises suteikiantis subjektas yra tas pats asmuo;

13.11. įvertina, ar numatyta veiksminga ir racionali kontrolės procedūra;

13.12. įvertina, ar teisės akto nuostatų pažeidimas užtraukia teisinę atsakomybę teisės aktą taikysiančiam asmeniui, ar teisės akte arba jo projekte nurodyta teisinė atsakomybė arba pateiktos reikalingos nuorodos į kitus teisės aktus, kuriuose nustatyta atsakomybė.

14. Atlikdamas teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą, teisės aktų ar jų projektų vertintojas visais atvejais privalo atsakyti į šiame Tvarkos apraše nustatytus bendruosius klausimus (1 priedas). Teisės aktų ar jų projektų vertintojas savo iniciatyva arba STT Korupcijos prevencijos valdybos Antikorupcinio vertinimo skyriaus viršininko, o jo nesant, Korupcijos prevencijos valdybos viršininko nurodymu taip pat nagrinėja pasirinktus vertinamam teisės aktui ar jo projektui specialiuosius ar kitus, jo manymu, aktualius klausimus (2 priedas).

15. Teisės akto ar jo projekto antikorupcinis vertinimas atliekamas ne ilgiau kaip per 15 darbo dienų. Teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo pradžią ir pabaigą duodamas pavedimą nustato STT Korupcijos prevencijos valdybos Antikorupcinio vertinimo skyriaus viršininkas, jo nesant, Korupcijos prevencijos valdybos viršininkas. Jei pavedimą atlikti teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą duodantis subjektas nurodo kitą terminą, tai terminas negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos. Teisės akto ar jo projekto antikorupcinis vertinimo terminas gali būti pratęsiamas 10 darbo dienų pavedimą atlikti teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą duodančio subjekto sprendimu, išskyrus atvejus (pavyzdžiui, teisės akto ar jo projekto vertintojo laikinasis nedarbingumas, atostogos, tarnybinė komandiruotė ir pan.), kai terminas STT direktoriaus pavaduotojo, jo nesant, STT direktoriaus sprendimu gali būti pratęsiamas ilgesniam laikotarpiui.

 

IV. TARNYBINIO PRANEŠIMO DĖL ANTIKORUPCINIO VERTINIMO RENGIMAS IR RAŠTO DĖL ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS

 

16. Teisės akto ar jo projekto vertintojas, atsakęs į bendruosius, specialiuosius ar kitus, jo manymu, aktualius klausimus ir nustatęs korupcijos prevencijos požiūriu ydingų nuostatų, surašo raštą dėl antikorupcinio vertinimo pastabų ir pasiūlymų, kuriame nurodo:

16.1. teisės akto ar jo projekto pavadinimą ir numerį;

16.2. STT atlikto antikorupcinio vertinimo pastabas;

16.3. STT pasiūlymus dėl antikorupcinio vertinimo pastabų;

16.4. kitus faktus, aplinkybes, galimas teisinio reglamentavimo alternatyvas, pastebėjimus, pasiūlymus ar, teisės akto ar jo projekto vertintojo nuomone, kitą aktualią informaciją.

17. Derinant raštą dėl antikorupcinio vertinimo yra pateikiami užpildyti Tvarkos aprašo 1 priedas ir (ar) šio Tvarkos aprašo 14 punkto nustatyta tvarka 2 priedas, kurie kartu su raštu nėra siunčiami, tačiau yra dedami į STT atliktų teisės aktų ar jų projektų antikorupcinių vertinimų duomenų banką.

18. Teisės akto ar jo projekto vertintojas, atsakęs į bendruosius, specialiuosius ar kitus, jo manymu, aktualius klausimus, tačiau nenustatęs korupcijos prevencijos požiūriu ydingų nuostatų, parengia tarnybinį pranešimą STT direktoriaus pavaduotojui, o jo nesant, STT direktoriui dėl atlikto teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo, o esant Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko, Seimo komiteto, komisijos, frakcijos teikimui atlikti teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą apie tai pažymi rašte, įvardytame 16 punkte. Tarnybiniame pranešime STT direktoriaus pavaduotojui, o jo nesant, STT direktoriui dėl atlikto teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo nurodoma:

18.1. teisės akto ar jo projekto vertintojo pareigos, vardas ir pavardė;

18.2. teisės akto ar jo projekto pavadinimas ir numeris;

18.3. teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo pradžia ir pabaiga;

18.4. kaip teisės aktas ar jo projektas buvo įvertintas pagal šio Tvarkos aprašo 12 ir 13 punktų nuostatas;

18.5. kiti faktai, aplinkybės, galimos teisinio reglamentavimo alternatyvos, pastebėjimai, pasiūlymai ar, teisės akto ar jo projekto vertintojo nuomone, kita reikšminga informacija.

19. Derinant tarnybinį pranešimą dėl antikorupcinio vertinimo yra pateikiami užpildyti Tvarkos aprašo 1 priedas ir (ar) šio Tvarkos aprašo 14 punkto nustatyta tvarka 2 priedas, kurie kartu su raštu, nurodytu 16 punkte, nėra siunčiami, tačiau yra dedami į STT atliktų teisės aktų ar jų projektų antikorupcinių vertinimų duomenų banką. Kai yra Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko, Seimo komiteto, komisijos, frakcijos teikimas atlikti teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą, tarnybinis pranešimas dėl antikorupcinio vertinimo kartu su raštu, nurodytu 16 punkte, nėra siunčiamas.

20. Tarnybinis pranešimas STT direktoriaus pavaduotojui, o jo nesant, STT direktoriui turi būti suderintas su tiesioginiu teisės akto ar jo projekto vertintojo vadovu ir STT Korupcijos prevencijos valdybos viršininku.

21. Rašto dėl antikorupcinio vertinimo pastabų ir pasiūlymų projektas derinamas, pasirašomas ir išsiunčiamas gavėjams STT darbo reglamento nustatyta tvarka.

22. Raštas dėl antikorupcinio vertinimo pastabų ir pasiūlymų teikiamas antikorupcinį vertinimą inicijavusiam subjektui ir teisės akto ar jo projekto rengėjui, o jei antikorupcinis vertinimas buvo atliktas STT iniciatyva – teisės akto projekto rengėjui ir (ar) jo priėmimą inicijavusiai valstybės ar savivaldybės institucijai, kitiems su antikorupciniu vertinimu susijusiems subjektams, kuriuos nurodo teisės akto ar jo projekto vertintojas.

23. Teisės akto projekto rengėjo ir (ar) jo priėmimą inicijavusios valstybės ar savivaldybės institucijos yra paprašoma per tris mėnesius nuo antikorupcinio vertinimo gavimo dienos informuoti STT apie tai, kaip yra atsižvelgta ar neatsižvelgta į antikorupcinio vertinimo išvadą, pastabas, pasiūlymus.

 

V. PAKARTOTINIS VERTINIMAS

 

24. STT savo iniciatyva arba Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko, Seimo komiteto, komisijos, frakcijos teikimu gali atlikti teisės akto projekto pakartotinį antikorupcinį vertinimą, kai teisės akto projekte, kurio antikorupcinis vertinimas jau buvo atliktas, yra padaroma esminių pakeitimų.

25. STT pakartotinai vertinant teisės aktų projektus, teisės aktų ar jų projektų vertintojas antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atlieka šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka, taip pat vertina, ar teisės akto projektas pakeistas atsižvelgiant į STT pateiktas antikorupcinio vertinimo pastabas ir pasiūlymus.

26. Jei į pirminio antikorupcinio vertinimo pastabas ir pasiūlymus nebuvo atsižvelgta, teisės aktų ar jų projektų vertintojas apie tai gali pažymėti rašte dėl pakartotinio antikorupcinio vertinimo pastabų ir pasiūlymų.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Jei atliekant antikorupcinį vertinimą kyla šiame Tvarkos apraše nenumatytų klausimų, juos sprendžia STT Korupcijos prevencijos valdybos viršininkas.

28. Už šio Tvarkos aprašo nuostatų pažeidimą STT darbuotojai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________


 

Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje tvarkos aprašo

1 priedas

 

BENDRIEJI KLAUSIMAI

 

Klausimo Nr.

Bendrasis klausimas

Klausimo vertinimas

1.

Ar teisės akto arba jo projekto tikslai atitinka teisės akto ar jo projekto nuostatas?

 

2.

Ar pagal teisinio reguliavimo apimtį teisės aktas ar jo projektas pakankamai reglamentuoja atitinkamą sritį?

 

3.

Ar nesudaromos prielaidos pasipelnyti valstybės sąskaita?

 

4.

Ar nėra akivaizdžių spragų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą?

 

5.

Ar numatytos subjektų, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas, teisės ir pareigos, pakankamas jų įgyvendinimo mechanizmas?

 

6.

Ar už teisės akto ar jo projekto nuostatų pažeidimą yra numatyta atsakomybė?

 

7.

Ar numatyta teisės akto įgyvendinimo, subjektų veiklos ir procedūrų kontrolė?

 

8.

Kokios aplinkybės turėjo įtakos teisės akto ar jo projekto parengimui?

 

9.

Ar teisės akte reglamentuojami sprendimai yra ir (ar) bus viešai skelbiami?

 

 

_________________

 

 

Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyboje tvarkos aprašo

2 priedas

 

SPECIALIEJI KLAUSIMAI

 

Klausimo Nr.

Tvarkos aprašo 14 punkto nustatyta tvarka pasirinktas specialusis ar kitas aktualus klausimas

Klausimo vertinimas

1.

Ar teisės aktas arba jo projektas praplečia kontroliuojančių institucijų įgaliojimus vykdyti priežiūrą?

 

2.

Ar teisės akte arba jo projekte numatyti įgaliojimai suteikti teises, skirti išmokas tik vienam subjektui (pareigūnui, komisijai)?

 

3.

Ar teisės aktas arba jo projektas didina administracinius patekimo į rinką ar veiklos apribojimus?

 

4.

Ar teisės aktas arba jo projektas turės įtakos skirstant ekonominę naudą, ar lems papildomas ūkio subjektų išlaidas?

 

5.

Ar teisės aktas arba jo projektas sukuria išskirtines ar nevienodas sąlygas konkrečioje srityje veikiantiems subjektams, tam tikras išimtis ar lengvatas atskiriems subjektams?

 

6.

Ar teisės aktas arba jo projektas mažina veiklos subjektų santykių skaidrumą?

 

7.

Ar teisės akte arba jo projekte numatyta mažiau sprendimų priėmimo procedūrų?

 

8.

Ar pagal esamą arba numatomą reguliavimą sprendimus priima arba sankcijas taiko kolegiali institucija, jei taip, tai:

 

8.1.

Ar detaliai reguliuojamas kolegialios institucijos sudarymo, veiklos, atnaujinimo, narių skyrimo mechanizmas?

 

8.2.

Ar detaliai reguliuojamas atskirų institucijos darbuotojų funkcijų ir užduočių paskirstymas?

 

8.3.

Ar nustatyta kolegialios institucijos narių individuali atsakomybė už priimtus sprendimus?

 

9.

Ar teisės akte arba jo projekte numatyta galimybė skųsti kolegialios institucijos ar pareigūno sprendimą ne teismui?

 

10.

Ar pagal esamą arba numatomą reguliavimą sprendimus dėl leidimų išdavimo, veiklos priežiūros ir sankcijų taikymo priima ta pati institucija ar pareigūnas?

 

11.

Ar pagal esamą arba numatomą reguliavimą sprendimus dėl sankcijų taikymo priima veiklos priežiūrą vykdančiai institucijai pavaldi institucija ar pareigūnas?

 

12.

Ar pagal esamą arba numatomą reguliavimą sankciją taiko viešojo administravimo institucija, teismas ar kitas įgaliotas subjektas?

 

13.

Ar pagal esamą arba numatomą reguliavimą teisės aktas ar jo projektas turi ar turės įtakos sandorio ar prievolės vykdymo terminui?

 

14.

Ar pagal esamą arba numatomą reguliavimą teisės aktas ar jo projektas mažina rinkoje veikiančių fizinių ar juridinių asmenų atskleidimą?

 

15.

Ar pagal esamą arba numatomą reguliavimą teisės aktas ar jo projektas mažina rinkos veiksmingos priežiūros reikalavimus?

 

16.

Ar pagal esamą arba numatomą reguliavimą teisės aktas ar jo projektas mažina kontroliuojančių asmenų kaitą?

 

17.

Ar teisės aktas arba jo projektas didina valstybės tarnautojų interesų konflikto kilimo riziką?

 

18.

Ar teisės aktas arba jo projektas panaikina ar mažina profesinius ir patirties reikalavimus subjektams?

 

19.

Ar teisės aktas arba jo akto projektas mažina asmenų kvalifikacijos patikrinimą prieš patenkant į rinką?

 

20.

Ar teisės aktas arba jo projektas panaikina įgaliojimus turinčių asmenų rotaciją, tarnybinį kaitumą, atestavimą arba kitokį dalykinių arba profesinių žinių periodinį tikrinimą?

 

21.

Kiti aktualūs klausimai.

 

 

_________________