LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL INSTITUCIJŲ PASIRENGIMO VYKDYTI NEUNIVERSITETINES STUDIJAS VERTINIMO TVARKOS PATVIRTINIMO
2000 m. spalio 18 d. Nr. 1281
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. rugpjūčio 30 d. nutarimu Nr. 999 „Dėl Aukštųjų mokyklų steigimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 73-2253), tvirtinu Institucijų pasirengimo vykdyti neuniversitetines studijas vertinimo tvarką (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2000 10 18 įsakymu Nr. 1281
INSTITUCIJŲ PASIRENGIMO VYKDYTI NEUNIVERSITETINES STUDIJAS VERTINIMO TVARKA
I. Bendrosios nuostatos
1. Institucijų pasirengimo vykdyti neuniversitetines studijas vertinimo tvarka (toliau – Tvarka) nustato vertinimo sistemos struktūrą, sritis, aspektus, etapus ir procedūras bei sprendimų priėmimo tvarką.
2. Institucija, siekianti vykdyti neuniversitetines studijas, turi pateikti paraišką kolegijai steigti. Paraiškos reikalavimus nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta Aukštųjų mokyklų steigimo tvarka.
3. Institucijos pasirengimo vykdyti neuniversitetines studijas vertinimas susideda iš dviejų etapų:
II. VERTINIMĄ VYKDANČIOS STRUKTŪROS IR JŲ funkcijos
5. Vertinimą vykdo šios struktūros:
5.2. Profesinio mokymo metodikos centro Studijų ir mokymo kokybės vertinimo skyrius (toliau – Skyrius);
6. Tarybą skiria švietimo ir mokslo ministras (toliau – Ministras). Jos sudėtį ir veiklą reglamentuoja Tarybos nuostatai.
7. Pagrindinės Tarybos funkcijos yra šios:
7.1. teikti Švietimo ir mokslo ministerijai (toliau – Ministerijai) siūlymus dėl institucijų pasirengimo vykdyti neuniversitetines studijas vertinimo sistemos tobulinimo;
7.2. tvirtinti institucijų pasirengimo vykdyti programas ekspertų grupių narius ir jų pirmininkus (toliau – ekspertų grupes);
8. Skyriaus funkcijos yra šios:
8.5. nustatyti, ar pateiktos programos atitinka Nuosekliųjų studijų programų nuostatų, Neuniversitetinių studijų programų sudarymo tvarkos, studijų krypčių reglamentų bei profesinio rengimo standartų formaliuosius reikalavimus;
9. Komisijos narius ir jos pirmininką skiria Profesinio mokymo metodikos centro direktorius. Pagrindinės Komisijos funkcijos yra šios:
9.1. nustatyti, ar programos atitinka Nuosekliųjų studijų programų nuostatų ir Neuniversitetinių studijų programų sudarymo tvarkos reikalavimus;
III. DOKUMENTŲ PATEIKIMAS VERTINTI
10. Institucija paraišką kolegijai steigti pateikia Ministerijai. Visi paraišką sudarantys dokumentai, išskyrus prašymą steigti kolegiją, pateikiami 5 egzemplioriais.
11. Skyrius patikrina, ar paraišką sudarantys dokumentai atitinka Aukštųjų mokyklų steigimo tvarkos reikalavimus ir Neuniversitetinių studijų programų sudarymo tvarkoje bei Savianalizės ataskaitos rengimo tvarkoje nustatytas programų ir savianalizės ataskaitų formas. Jeigu randama neatitikimų, dokumentai grąžinami pataisyti. Pataisyti dokumentai turi būti pateikti pakartotinai per 5 darbo dienas.
IV. Studijų programos vertinimas
12. Programos vertinimą atlieka ne mažiau kaip du Profesinio mokymo metodikos centro paskirti ekspertai.
13. Ekspertai įvertina, ar
13.1. programos tikslai atitinka nurodytuosius studijų krypties reglamente, profesinio rengimo standarte ir kituose norminiuose dokumentuose;
13.4. programoje nurodyta dėstytojų kvalifikacija, metodinė ir materialinė bazė yra pakankama tikslams pasiekti;
14. Ekspertai pagal kiekvieną 13 dalyje nurodytą punktą pateikia išvadas Komisijai, kuri
14.2. vertina, ar programos atitinka Nuosekliųjų studijų programų nuostatų ir Neuniversitetinių studijų programų sudarymo tvarkos reikalavimus;
15. Komisija vertinimo rezultatus apsvarsto posėdyje dalyvaujant programos rengėjo atstovams ir Tarybai teikia vieną iš šių išvadų:
15.2. programa atitinka keliamus reikalavimus, tačiau būtina ją patobulinti atsižvelgiant į pridedamas rekomendacijas. Patobulinta programa turi būti per 10 dienų pateikta Komisijai, kuri nustato, ar patobulinimai atitinka rekomendacijas;
16. Taryba Komisijos išvadas dėl institucijos pateiktų programų kokybės apsvarsto posėdyje ir priima vieną iš šių sprendimų:
V. institucijos pasirengimo vykdyti studijų programas vertinimas
18. Institucijų pasirengimo vykdyti programas vertinimą atlieka Tarybos patvirtinta 5 ekspertų grupė, kurios sudėtyje turi būti bent vienas socialinių partnerių organizacijų atstovas, Komisijos narys ir aukštosios mokyklos dėstytojas, dėstantis pagal studijų kryptį, kuri yra vyraujanti vertinamoje institucijoje. Vienas iš ekspertų skiriamas ekspertų grupės pirmininku.
Institucija per 3 darbo dienas, pateikusi argumentuotus paaiškinimus, gali pareikalauti pakeisti ekspertų grupės sudėtį. Sprendimą dėl ekspertų pakeitimo priima Taryba.
19. Grupės darbui organizuoti ir jos dokumentacijai tvarkyti Skyrius skiria savo darbuotoją – ekspertų grupės administratorių, kurio funkcijos yra šios:
19.1. pranešti ekspertų grupės nariams posėdžių laiką ir vietą, derinti vizito į vertinamą instituciją datą ir programą;
20. Ekspertų grupės pirmininkas organizuoja vertinimą, nustato ekspertų darbo apimtis ir atsakomybės pasidalijimą, atsako už išvadų bei rekomendacijų tinkamą pateikimą.
21. Grupės darbas vykdomas šiais etapais:
21.1. institucijos paraišką sudarančių dokumentų ir Komisijos išvadų dėl programų kokybės analizė bei vizito klausimų formulavimas;
22. Ekspertų grupė vertinimą atlieka pagal šias institucijos veiklos sritis:
23. Ekspertų grupė vertinimo ataskaitą parengia per 5 darbo dienas po apsilankymo vertinamoje institucijoje ir pateikia ją Skyriui. Vertinimo ataskaitos struktūra turi būti tokia:
23.3. trumpas institucijos pasirengimo vykdyti studijų programas įvertinimas pagal šiuos aspektus:
23.3.1. kolegijos tikslų suvokimas, jos tikslų ir regiono poreikių atitikimas:
23.3.2. studijų organizavimo galimybės pirmaisiais kolegijos veiklos metais:
23.3.2.1. esamos metodinės ir materialiosios studijų bazės ir nurodytosios studijų programose atitikimas;
23.3.3. kolegijos veiklos plėtros galimybės:
23.3.4. institucijos ištekliai:
23.3.4.2. materialinių ir finansinių išteklių panaudojimo racionalumas bei efektyvumas (tik valstybinių institucijų);
23.5. viena iš šių išvadų:
23.5.2. institucija gali pradėti vykdyti neuniversitetinių studijų programas, jei per nustatytą laikotarpį bus įvykdytos nurodytos sąlygos;
24. Formuluodami išvadas ekspertai turi siekti bendros nuomonės. Jeigu jos pasiekti nepavyksta, sprendimas priimamas balsų dauguma, tačiau ataskaitoje pateikiama kitų nuomonių ir nurodomi jų autoriai.
25. Skyrius, gavęs vertinimo ataskaitą, teikia ją svarstyti Tarybai. Į Tarybos posėdį kviečiamas ekspertų grupės pirmininkas. Taryba priima vieną iš šių sprendimų:
25.1. rekomenduoti studijų programas įrašyti į Studijų ir mokymo programų valstybinį registrą ir siūlyti Ministerijai pritarti kolegijos steigimui;
25.2. rekomenduoti studijų programas įrašyti į Studijų ir mokymo programų valstybinį registrą ir siūlyti Ministerijai pritarti kolegijos steigimui institucijai įvykdžius nurodytas sąlygas;
25.3. nerekomenduoti studijų programų įrašyti į Studijų ir mokymo programų valstybinį registrą ir siūlyti Ministerijai nepritarti kolegijos steigimui. Šiuo atveju institucijai nurodomos tokio sprendimo priežastys ir sąlygos, kurias būtina įvykdyti teikiant pakartotinį prašymą. Pakartotinis prašymas teikiamas ne anksčiau kaip po vienerių metų.
26. Tarybos sprendimas kartu su vertinimo ataskaita per 5 darbo dienas po Tarybos posėdžio pateikiamas Ministerijai ir vertintai institucijai.