LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL BENDRIJOS FINANSINĖS PAGALBOS TRANSEUROPINIO TRANSPORTO TINKLO PLĖTROS PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI LIETUVOJE ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2007 m. liepos 4 d. Nr. 3-238
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. balandžio 18 d. nutarimo Nr. 401 „Dėl Bendrijos finansinę pagalbą transeuropinių transporto tinklų srityje koordinuojančios institucijos paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 47-1806) 2.1 punktu ir įgyvendindamas 1995 m. rugsėjo 18 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 2236/95, nustatančio bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės pagalbos teikimo transeuropinių tinklų srityje (OL 1995 L 228, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 807/2004 (OL 2004 L 354, p. 32), 2007 m. birželio 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 680/2007, nustatančio bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės pagalbos teikimo transeuropinių transporto ir energetikos tinklų srityje (OL 2007 L162, p. 1), nuostatas:
1. Tvirtinu Bendrijos finansinės pagalbos transeuropinio transporto tinklo plėtros projektams įgyvendinti Lietuvoje administravimo taisykles (pridedama).
2. Skiriu Transporto investicijų direkciją įgyvendinančiąja institucija transeuropinio transporto tinklo plėtros bendrai finansuojamų transporto sektoriaus projektų efektyvaus įgyvendinimo ir tinkamo lėšų panaudojimo priežiūros funkcijoms atlikti.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2007 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 3-238
BENDRIJOS FINANSINĖS PAGALBOS TRANSEUROPINIO TRANSPORTO TINKLO PLĖTROS PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrijos finansinės pagalbos transeuropinio transporto tinklo plėtros projektams įgyvendinti administravimo Lietuvoje taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Bendrijos finansinės pagalbos transeuropinių transporto tinklų plėtros projektams (toliau – TEN-T fondas) planavimo, projektų vykdymo bei priežiūros tvarką ir funkcijų bei atsakomybės pasiskirstymą tarp institucijų, administruojančių TEN-T fondo paramą transporto sektoriaus projektams, ir projektų vykdytojų.
2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Bendro intereso projektas – projektas arba projekto dalis, nustatyti Europos Bendrijos steigimo sutarties 155 (buvusio 129c) straipsnio 1 dalyje nurodytose gairėse ir atitinkantys Bendrijos gairių dėl transeuropinio transporto tinklo plėtros, patvirtintų 1996 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu Nr. 1692/96/EB, su paskutiniais pakeitimais, patvirtintais 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu Nr. 884/2004/EC (toliau – Bendrijos gairės dėl transeuropinio transporto tinklo plėtros), 7 straipsnio reikalavimus.
Įgyvendinančioji institucija – institucija, vykdanti TEN-T fondo bendrai finansuojamų transporto sektoriaus projektų efektyvaus įgyvendinimo bei TEN-T fondo lėšų tinkamo panaudojimo priežiūrą. Transporto sektoriuje įgyvendinančiosios institucijos funkcijas atlieka Transporto investicijų direkcija.
Koordinuojančioji institucija – institucija, atsakinga už transeuropinio transporto tinklo plėtros strateginių tikslų įgyvendinimo koordinavimą ir užtikrinanti tinkamą Lietuvos transporto sektoriaus projektams įgyvendinti skirtų TEN-T fondo lėšų valdymo ir kontrolės sistemos veikimą.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 401 „Dėl Bendrijos finansinę pagalbą transeuropinių transporto tinklų srityje koordinuojančiosios institucijos paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 47-1806) TEN-T fondo transporto sektoriaus projektus koordinuojančiąja institucija yra paskirta Susisiekimo ministerija.
Prioritetinis projektas – projektas, įvardytas Bendrijos gairių dėl transeuropinio transporto tinklo plėtros III priede nustatytame Prioritetinių projektų, kurių darbai turi būti pradėti iki 2010 metų, sąraše.
Projekto priežiūros komitetas – projekto vykdytojo, įgyvendinant paslaugų teikimo projektą sudaromas projekto priežiūros komitetas (toliau – priežiūros komitetas), kuris stebi projekto eigą, teikia rekomendacijas projekto vykdytojo organizacijos vadovui dėl iškilusių problemų, tiesiogiai bendrauja su paslaugų teikėju projekto įgyvendinimo klausimais bei nagrinėja ir teikia pastabas paslaugų teikėjo pateiktoms ataskaitoms.
Projekto paraiška – pagal Europos Komisijos nustatytą formą parengtas dokumentas, kuris teikiamas Europos Komisijai siekiant gauti TEN-T fondo finansinę paramą.
Projekto vykdytojas – vienas iš šių taisyklių 4 punkte numatytų juridinių asmenų, įvardytų projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime.
Valdymo ir kontrolės sistema – koordinuojančiosios institucijos, įgyvendinančiosios institucijos ir projektų vykdytojų taikomų priemonių, metodų, atliekamų funkcijų sistema, užtikrinanti patikimą TEN-T fondo lėšomis finansuojamų projektų valdymą, veiksmingą ir tinkamą lėšų panaudojimą.
Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos teisės aktuose, TEN-T fondo reglamente bei Bendrijos gairėse dėl transeuropinio transporto tinklo plėtros vartojamas sąvokas.
FINANSUOJAMOS SRITYS
3. TEN-T fondo finansuojamos sritys bei projektų tinkamumas gauti Bendrijos finansinę paramą nustatyti TEN-T fondo reglamente. Pagrindiniai projektams keliami reikalavimai yra:
3.2. projektas iš dalies finansuojamas valstybės, savivaldybių biudžetų, ypač viešų ir privačių įmonių, kurios teikia visuomenines paslaugas ar paslaugas, atitinkančias visuomenės interesus, lėšomis;
GALIMI PROJEKTŲ VYKDYTOJAI
5. Lietuvos transporto sektoriuje TEN-T fondo projektų vykdytojai gali būti:
6. Jeigu projektą numato vykdyti projekto vykdytojas su partneriais, projekto vykdytojas su paraiška TEN-T fondo paramai gauti turi pateikti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.969–6.982 straipsnių reikalavimus atitinkančią, partnerių pasirašytą sutartį. Sutartyje, be kita ko, turi būti nustatyta:
6.3. projekto įgyvendinimo metu sukurtų rezultatų (nupirkto ar sukurto turto ir atliktų darbų) nuosavybės teisės;
6.4. pareiga projekto vykdytojui visus projekto pakeitimus, turinčius įtakos partnerių įsipareigojimams ir teisėms, raštu derinti su partneriais;
II. TEN-T FONDO ADMINISTRAVIMAS TRANSPORTO SEKTORIUJE
KOORDINUOJANČIOJI INSTITUCIJA
8. Koordinuojančioji institucija atlieka šias funkcijas:
8.1. rengia bei tvirtina Bendrijos finansinės pagalbos transeuropinio transporto tinklo plėtros projektams įgyvendinti administravimo Lietuvoje taisykles, esant poreikiui, jas atnaujina pagal Europos Komisijos, įgyvendinančiosios institucijos, projektų vykdytojų ar Finansų ministerijos raštu pateiktas rekomendacijas, pastabas ar pasiūlymus;
8.3. svarsto transporto sektoriaus projektus, siūlomus teikti Europos Komisijai TEN-T fondo paramai gauti, bei vertina pateiktų projektų paraiškų atitiktį ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktams bei transporto sektoriaus plėtros strateginėms kryptims;
8.4. teikia Europos Komisijai galutines projekto vykdytojų parengtas ir įgyvendinančiosios institucijos patikrintas projektų paraiškas TEN-T fondo finansavimui gauti;
8.5. nagrinėja ir teikia Europos Komisijai iš įgyvendinančiosios institucijos gautus prašymus dėl Europos Komisijos sprendime numatytų veiklų ar projekto biudžeto pakeitimo;
8.6. vadovaudamasi projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime nustatytais fiziniais ir finansiniais rodikliais, koordinuoja projektų įgyvendinimą, nagrinėja bei teikia Europos Komisijai projekto techninio įgyvendinimo, finansines ir metines ataskaitas;
8.7. nustačiusi, kad esama TEN-T fondo ir nacionalinio finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų, arba gavusi informaciją apie tokius pažeidimus, praneša apie tai Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos; užtikrina informacijos apie nustatytus pažeidimus konfidencialumą;
8.8. Dokumentų tvarkymo bei apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773) (toliau – Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklės), nustatyta tvarka saugo visus koordinuojančiosios institucijos funkcijoms atlikti reikiamus dokumentus, susijusius su TEN-T fondo lėšomis finansuojamų projektų įgyvendinimu; užtikrina, kad dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims.
9. Koordinuojančioji institucija turi teisę:
9.2. gauti iš projekto vykdytojo informaciją, susijusią su projekto vykdytojo funkcijų atlikimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos TEN-T fondo ir nacionalinio finansavimo lėšos;
9.3. gauti iš įgyvendinančiosios institucijos informaciją, susijusią su projektų paraiškų derinimu, projektų vykdymu ar įgyvendinamų projektų lėšų išmokėjimu;
ĮGYVENDINANČIOJI INSTITUCIJA
10. Įgyvendinančioji institucija atlieka šias funkcijas:
10.1. tikrina projektų vykdytojų pateiktas projektų paraiškas ir teikia jas koordinuojančiajai institucijai derinti bei teikti Europos Komisijai;
10.2. vykdo projektų, kuriems skirtas TEN-T fondo finansavimas, įgyvendinimo bei lėšų panaudojimo priežiūrą, tikrina išlaidų tinkamumą bendrai finansuoti TEN-T fondo lėšomis vadovaujantis TEN-T fondo reglamente, Europos Komisijos sprendime ir šiose taisyklėse nustatytomis sąlygomis bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis;
10.3. tikrina projektų vykdytojų parengtas projekto techninio įgyvendinimo, finansines ir kitas Europos Komisijos sprendime įvardytas ataskaitas, mokėjimo paraiškas bei kitą su projekto įgyvendinimu susijusią dokumentaciją ir teikia jas koordinuojančiajai institucijai; užtikrina Europos Komisijos sprendime nustatytų ataskaitų pateikimą laiku;
10.4. nagrinėja bei vertina projektų vykdytojų pateiktus prašymus dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų veiklų ar projekto biudžeto pakeitimų ir teikia išvadas koordinuojančiajai institucijai;
10.5. atlieka iš TEN-T fondo ir nacionalinio finansavimo lėšų finansuojamų projektų vykdymo kontrolę jų įgyvendinimo laikotarpiu, koordinuojančiajai institucijai arba Europos Komisijai pareikalavus, tikrina projektus jų įgyvendinimo vietose, registruoja šiuos patikrinimus, imasi būtinų veiksmų rastiems pažeidimams pašalinti, informuoja koordinuojančiąją instituciją apie tikrinimo rezultatus;
10.6. nustačiusi, kad esama TEN-T fondo ir nacionalinio finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų, arba gavusi informaciją apie tokius pažeidimus, nedelsdama praneša apie tai koordinuojančiajai institucijai; užtikrina informacijos apie nustatytus pažeidimus konfidencialumą;
10.7. prižiūri, kad projektų vykdytojai vykdytų privalomuosius informavimo ir viešinimo veiksmus, nustatytus TEN-T fondo reglamento 16 straipsnyje ir Europos Komisijos sprendime;
11. Įgyvendinančioji institucija turi teisę:
11.1. pagal atskirą rašytinį susitarimą, suderinus su koordinuojančiąja institucija, pavesti projektų vykdytojams atlikti jai priskirtas funkcijas;
11.2. reikalauti iš projektų vykdytojų pateikti informaciją apie projekto įgyvendinimą, projektui skirtų lėšų panaudojimą ir informaciją, susijusią su perduotų funkcijų atlikimu;
PROJEKTO VYKDYTOJAS
12. Projekto vykdytojas gali būti juridinis asmuo, numatytas taisyklių 5 punkte ir įvardytas projekto paraiškoje TEN-T fondo paramai gauti. Projekto vykdytojas atlieka šias funkcijas:
12.1. rengia projektų paraiškas TEN-T fondo finansavimui gauti ir teikia jas įgyvendinančiajai institucijai tikrinti;
12.2. vadovaudamasis TEN-T fondo reglamento, šių taisyklių ir kitų ES bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis bei Europos Komisijos sprendime nurodytomis sąlygomis ir terminais įgyvendina Europos Komisijos sprendimu patvirtintą projektą; užtikrina, kad tinkamai bei laiku būtų įgyvendinti Europos Komisijos sprendimu patvirtinti projekto uždaviniai bei projekto veiklos;
12.3. organizuoja Europos Komisijos sprendime įvardytoms projekto veikloms įgyvendinti reikalingus viešuosius pirkimus, vykdo užsakovo funkcijas;
12.4. užtikrina, kad visą projekto įgyvendinimo laikotarpį bus vykdoma tinkama projekto priežiūra: įgyvendindamas paslaugų teikimo projektą, projekto vykdytojas turi suformuoti priežiūros komitetą, kuriame dalyvautų projekto vykdytojo, įgyvendinančiosios, koordinuojančiosios ir kitų (jeigu reikia) institucijų atstovai. Priežiūros komiteto posėdžiai organizuojami vadovaujantis darbo reglamentu, kuris tvirtinamas pirmojo posėdžio metu. Priežiūros komiteto posėdžiai yra protokoluojami. Pasirašyti posėdžių protokolai saugomi projekto vykdytojo, o kopijos siunčiamos koordinuojančiajai ir įgyvendinančiajai institucijoms;
12.5. rengia bei teikia įgyvendinančiajai institucijai Europos Komisijos sprendime nustatyta forma ir terminais projekto techninio įgyvendinimo, finansines ir kitas Europos Komisijos sprendime įvardytas ataskaitas, mokėjimo paraiškas Europos Komisijai bei kitą su projekto įgyvendinimu susijusią dokumentaciją;
12.6. praneša įgyvendinančiajai institucijai apie galimus nukrypimus nuo Europos Komisijos sprendimu patvirtintų projekto paraiškoje numatytų tikslų, uždavinių ir terminų; prireikus teikia prašymą dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų veiklų ar projekto biudžeto pakeitimų;
12.7. vykdo privalomuosius informavimo ir viešinimo veiksmus, nustatytus TEN-T fondo reglamento 16 straipsnyje ir Europos Komisijos sprendime;
12.8. fiksuoja visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su projekto vykdymu, ir saugo teisės aktų nustatyta tvarka su šiomis operacijomis susijusius dokumentus bei kitus dokumentus, susijusius su TEN-T fondo ir nacionalinio finansavimo lėšų išmokomis, išlaidų tikrinimo dokumentus, taip pat kitus dokumentus, susijusius su iš TEN-T fondo lėšų finansuojamų projektų įgyvendinimu. Užtikrina, kad dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims.
13. Projekto vykdytojas privalo naudoti TEN-T fondo lėšas tik su projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatyto projekto įgyvendinimu susijusioms išlaidoms apmokėti ir tinkamai už jas atsiskaityti, kaip nurodyta Europos Komisijos sprendime.
14. Projekto vykdytojas negali perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų dėl projekto vykdymo užtikrinimo tretiesiems asmenims be raštiško Europos Komisijos sutikimo.
15. Projekto rezultatai nuosavybės ar patikėjimo teise turi priklausyti projekto vykdytojui, partneriui (-iams) arba jam kartu su partneriu (-iais), kaip buvo numatyta Europos Komisijai pateiktoje projekto paraiškoje, dėl kurios Europos Komisija priėmė sprendimą skirti TEN-T fondo paramą.
III. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS IR PRIEŽIŪRA
PROJEKTŲ VYKDYMAS
17. Už tinkamą projekto vykdymą bei paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų veiklų įgyvendinimą atsakingas projekto paraiškoje nurodytas projekto vykdytojas.
18. Projekto vykdytojas, gavęs iš koordinuojančiosios institucijos informaciją apie Europos Komisijos priimtą sprendimą dėl Bendrijos finansinės pagalbos teikimo, sudaro priežiūros komitetą pagal taisyklių 12.4 punkto nuostatas.
19. Visus Europos Komisijos sprendime įvardytoms projekto veikloms įgyvendinti reikalingus viešuosius pirkimus projektų vykdytojas atlieka Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme numatyta tvarka.
20. Projekto vykdytojai, įgyvendindami projektą, privalo informuoti įgyvendinančiąją ir koordinuojančiąją institucijas apie galimus Europos Komisijos sprendimu patvirtinto projekto paraiškoje nurodyto projekto įgyvendinimo grafiko ar Europos Komisijos sprendime įvardytų veiklų pakeitimus; užtikrinti tinkamą lėšų panaudojimą.
21. Projekto vykdytojas atsiskaito už atliktus darbus raštu, teikdamas projekto techninės pažangos, finansines ir kitas ataskaitas Europos Komisijos sprendime numatyta forma ir terminais. Ataskaitose pateikta projekto įgyvendinimo pažanga pristatoma ir priežiūros komiteto posėdžiuose.
22. Paaiškėjus, kad dėl pasikeitusių sąlygų, kurių negalima buvo numatyti rengiant projektą, negalima pasiekti projekte numatytų tikslų pagal Europos Komisijos sprendime nustatytas sąlygas ir apimtis, projekto vykdytojas nedelsdamas apie tai informuoja įgyvendinančiąją instituciją ir pateikia jai argumentuotą prašymą dėl projekto veiklų ar biudžeto pakeitimo ir, jei reikia, pateikia būtinus dokumentus.
23. Įgyvendinančioji institucija, gavusi projekto vykdytojo prašymą dėl projekto veiklų ar biudžeto pakeitimo, per 10 darbo dienų išnagrinėja ir pateikia savo išvadas koordinuojančiajai institucijai.
24. Jeigu įgyvendinančioji institucija pritaria siūlomam projekto pakeitimui, kartu su išvadomis pateikia koordinuojančiajai institucijai ir projekto vykdytojo pateiktą prašymo kopiją.
26. Pagrindinė Europos Komisijos priemonė TEN-T fondo lėšomis finansuojamų projektų priežiūrai atlikti yra Europos Komisijos sprendime numatytos projekto techninio įgyvendinimo, finansinės ir kitos ataskaitos.
PROJEKTO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS
28. Projekto vykdytojas TEN-T fondo lėšas privalo naudoti ir administruoti Europos Komisijos sprendime nustatyta tvarka ir visas projekto išlaidas finansuoti iš TEN-T fondo ir nacionalinio finansavimo (valstybės, savivaldybės biudžetų arba projekto vykdytojo nuosavų) lėšų, atitinkamai išlaikant Europos Komisijos sprendime nustatytą procentinį ES ir nacionalinio finansavimo lėšų santykį.
29. Europos Komisija, priėmusi sprendimą dėl projekto finansavimo, teisės aktų nustatyta tvarka perveda nustatytą TEN-T fondo lėšų dalį į paraiškoje nurodytą sąskaitą ir šios Europos Komisijos lėšos įskaitomos į valstybės biudžetą.
30. Visos Europos Komisijai deklaruojamos projekto išlaidos privalo atitikti Europos Komisijos sprendimo II priedo B dalies 14 punkto nuostatas.
31. Asignavimų valdytojas su projekto vykdytoju sudaro sutartį, kurioje nustatomos visos pareigos bei teisės vykdant projektą ir išmokant TEN-T fondo ir nacionalinio finansavimo lėšas, mokėjimo prašymų forma, jų teikimo periodiškumas, avansinio ir galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminai ir kitos sąlygos.
32. Projekto vykdytojas privalo patikrinti kiekvieną rangovo (paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo) pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, patikrinti ir priimti atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar pateiktas prekes (išskyrus išankstinio apmokėjimo sąskaitą). Projekto vykdytojas, rengdamas mokėjimo prašymą asignavimų valdytojui, privalo pateikti visus išlaidas pateisinančių ir lėšų apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas.
33. Už mokėjimo prašymų, visų išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų tikrinimą atsakinga Transporto investicijų direkcija.
34. Tuo atveju, kai projekto nacionalinio finansavimo dalis skirta iš valstybės biudžeto ir projekto paraiškoje TEN-T fondo lėšoms pervesti buvo nurodyta valstybės iždo sąskaita, TEN-T fondo ir valstybės biudžeto lėšos rangovui (paslaugų teikėjui ar prekių tiekėjo) iš valstybės iždo išmokamos pagal asignavimų valdytojų pateiktas mokėjimo paraiškas valstybės biudžeto lėšoms iš valstybės iždo sąskaitos gauti, vadovaujantis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976, 2004, Nr. 17-513), nustatyta tvarka. Pildydami mokėjimo paraišką valstybės iždui, asignavimų valdytojai mokėjimo paraiškos lauke „mokėjimo dokumentas“ įrašo Europos Komisijos sprendime nustatytą projekto kodą ir dokumento, pagal kurį vykdomas mokėjimas (pvz., sąskaitos faktūros, sutarties), numerį, juos atskirdami brūkšneliu „-“.
35. Tuo atveju, jei projekto nacionalinio finansavimo dalį skiria projekto vykdytojas, atsižvelgdamas į Europos Komisijos sprendime nustatytus reikalavimus bei proporcijas, patirtų išlaidų atitinkamą nacionalinę dalį apmoka jis pats per 3 darbo dienas nuo Transporto investicijų direkcijos pateiktos informacijos, kad projekto vykdytojo pateiktas mokėjimo prašymas bei jame nurodytos patirtos išlaidos yra tinkamos. Įvykdęs nacionalinės finansavimo dalies apmokėjimą, projekto vykdytojas apie tai informuoja Transporto investicijų direkciją.
36. Mokėjimo paraiškas Europos Komisijai TEN-T fondo lėšoms gauti rengia projekto vykdytojas ir teikia įgyvendinančiajai institucijai tikrinti ir tvirtinti.
37. Skirtumas tarp faktiškai patirtų bei apmokėtų ir Europos Komisijai deklaruotų bei pripažintų tinkamomis finansuoti išlaidų negali viršyti 20 procentų bendros projekto vertės.
38. Projekto vykdytojui teikiant tarpinio mokėjimo paraiškas Europos Komisijos TEN-T fondo lėšoms gauti turi būti pridėtos projekto techninio įgyvendinimo, finansinės ir kitos ataskaitos pagal Europos Komisijos sprendimo V skyriuje numatytus reikalavimus bei kiti teisės aktuose nustatyti dokumentai, reikalingi tarpiniam apmokėjimui gauti.
39. Jei Europos Komisija paprašo pateikti išlaidas patvirtinančius dokumentus ar daugiau informacijos sprendimui dėl TEN-T lėšų apmokėjimo priimti, koordinuojančioji institucija, siekdama pateikti Europos Komisijai prašomą informaciją per 45 kalendorines dienas, siunčia gautą paklausimą projekto vykdytojui, pateikdama paklausimo kopiją įgyvendinančiajai institucijai.
40. Projekto vykdytojas privalo per 20 kalendorinių dienų pateikti reikiamus dokumentus koordinuojančiajai institucijai, atsakymo kopiją pateikdamas ir įgyvendinančiajai institucijai.
41. Likučio mokėjimo paraiškos Europos Komisijos TEN-T fondo lėšoms gauti su galutine projekto techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita bei Europos Komisijos Sprendimo V skyriaus 2.2 punkte išvardytais dokumentais turi būti pateiktos ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo projekto pabaigos.
42. TEN-T fondo lėšų likutis pervedamas į projekto paraiškoje nurodytą sąskaitą, Europos Komisijai patvirtinus galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitas.
43. Projekto vykdytojas turi turėti atskirą sistemą projekto apskaitai tvarkyti (atskirai nuo buhalterinės apskaitos) arba specialų veiksmų programų įgyvendinimo sandorių apskaitos kodą.
44. Projekto vykdytojas visus iš TEN-T fondo ir nacionalinio finansavimo lėšų apmokėtas išlaidas pateisinančius ir įrodančius dokumentus privalo saugoti atskirai nuo kitų projekto vykdytojo ūkinių operacijų dokumentų bei užtikrinti, kad Europos Komisijos tinkamomis finansuoti pripažintų išlaidų ir tinkamomis finansuoti dar nepripažintų išlaidų dokumentai būtų aiškiai atskirti. Jeigu projekto vykdytojas įgyvendina kelis TEN-T fondo finansuojamus projektus, jis taip pat privalo užtikrinti, kad atskirų projektų dokumentai būtų aiškiai atskirti.
ATASKAITŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS EUROPOS KOMISIJAI
45. Projekto vykdytojas rengia ir teikia įgyvendinančiajai institucijai tikrinti projekto techninio įgyvendinimo, finansines ir kitas ataskaitas Europos Komisijos sprendime nurodyta forma ir ne vėliau kaip likus 45 dienų iki termino, kai ataskaita turi būti pateikta Europos Komisijai.
46. Įgyvendinančioji institucija projekto vykdytojo pateiktas projekto techninio įgyvendinimo, finansines ir kitas Europos Komisijos sprendime numatytas ataskaitas patikrina per 30 kalendorinių dienų. Jei ataskaita parengta tinkamai, įgyvendinančioji institucija siunčia ją koordinuojančiajai institucijai, kuri per 15 kalendorinių dienų ją išnagrinėja ir teikia Europos Komisijai.
47. Pirmąją tarpinę projekto techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą projekto vykdytojas teikia įgyvendinančiajai institucijai, kai padarytos išlaidos pasiekia 70 procentų Europos Komisijos sprendime nurodytos visos finansavimo reikalavimus atitinkančios sumos. Kartu su projekto techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis teikiama informacija apie viešinimo priemonių vykdymą.
48. Projekto vykdytojas turi atsižvelgti ir patikslinti teikiamas Europos Komisijos sprendime numatytas projekto techninės įgyvendinimo, finansines ir kitas ataskaitas pagal įgyvendinančiosios, koordinuojančiosios institucijų bei Europos Komisijos pateiktas pastabas per 20 kalendorinių dienų, o patikslintas – pakartotinai teikti įgyvendinančiajai institucijai tikrinti, kuri tinkamą ataskaitą teikia koordinuojančiai institucijai tvirtinti bei teikti Europos Komisijai.
49. Visos projekto vykdytojo teikiamos Europos Komisijos sprendime numatyto projekto techninio įgyvendinimo, finansinės ir kitos ataskaitos turi būti rengiamos anglų (2 egzemplioriai) ir lietuvių (1 egzempliorius) kalbomis.
50. Projekto vykdytojas metinę projekto įgyvendinimo ataskaitą turi parengti ir pateikti įgyvendinančiajai institucijai kiekvienais metais iki vasario 15 d.
51. Įgyvendinančioji institucija turi patikrinti projekto vykdytojo pateiktą metinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir tinkamą metinę ataskaitą turi pateikti koordinuojančiajai institucijai kiekvienais metais iki kovo 5 d.
IV. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PRIEINAMUMAS
53. Visi dokumentai, susiję su projekto įgyvendinimu, turi būti komplektuojami ir saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo bei apskaitos taisyklėmis. Įgyvendinus projektą ir atlikus galutinį mokėjimą, su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi 10 metų. Prireikus dokumentai teikiami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims.
54. Projekto vykdytojas privalo saugoti:
54.4. tarpinių ir galutinių projekto techninio įgyvendinimo, finansines, kitas ataskaitas ir jų priedų kopijas ir kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus;
54.6. susirašinėjimo su Transporto investicijų direkcija ir Susisiekimo ministerija dokumentų kopijas;