CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL MĖGĖJIŠKOS KONSTRUKCIJOS ORLAIVIŲ GAMYBOS, JŲ TINKAMUMO SKRAIDYTI NUSTATYMO IR NAUDOJIMO TAISYKLIŲ
2001 m. gruodžio 27 d. Nr. 109
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 94-2918) 36 straipsnio 4 dalies nuostatomis, tvirtinu Mėgėjiškos konstrukcijos orlaivių gamybos, jų tinkamumo skraidyti nustatymo ir naudojimo taisykles.
PATVIRTINTA
Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus
2001m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. 109
MĖGĖJIŠKOS KONSTRUKCIJOS ORLAIVIŲ GAMYBOS, JŲ TINKAMUMO SKRAIDYTI NUSTATYMO IR NAUDOJIMO TAISYKLĖS
I. Bendroji dalis
1. Mėgėjiškos konstrukcijos orlaivių (toliau – MKO) gamybos, jų tinkamumo skraidyti nustatymo ir naudojimo taisyklės nustato MKO tinkamumo skraidyti pažymėjimo (toliau – TSP) išdavimo, galiojimo laiko pratęsimo, sustabdymo ir galiojimo panaikinimo, TSP dublikatų išdavimo sąlygas ir tvarką. Šiose taisyklėse pateikti MKO gamybai naudojamų medžiagų, dalių, komponentų, gamybos ir techninės priežiūros reikalavimai bei nurodyti apribojimai, taikomi MKO skrydžiams vykdyti.
2. MKO vadinamas orlaivis, kurio didžioji dalis (daugiau kaip 50%) buvo pagaminta ir surinkta asmens ar asmenų grupės išimtinai laisvalaikiui praleisti.
II. MKO projektavimas
III. Naudojamos dalys ir medžiagos
8. Rekomenduojama naudoti tik tas medžiagas, dalis ir komponentus, kurie turi jų kokybę patvirtinančius dokumentus.
IV. Gamybos priežiūra
12. Asmenys, nusprendę gaminti MKO, privalo apie tai raštu informuoti CAA. Rašte reikia pateikti šiuos duomenis:
14. MKO gamybos metu turi būti pildomas „MKO gamybos žurnalas“, į kurį CAA įgaliotas atstovas įrašys kiekvieno tikrinimo metu pastebėtus trūkumus bei rekomendacijas. MKO gamyba gali būti tęsiama tik ištaisius nurodytus trūkumus.
V. Tinkamumo skraidyti nustatymas
16. MKO tinkamumo skraidyti nustatymo procedūrą atlieka CAA įgaliotas atstovas. Į procedūrą įeina:
16.3. galutinė apžiūra atliekama, kai orlaivio gamyba baigta ir CAA pateikta:
16.3.1. Skrydžių vykdymo vadovas, kuriame turi būti pateikta ši informacija:
16.3.1.1. svorio ir centruotės duomenys:
16.3.1.2. geometriniai orlaivio duomenys:
16.3.1.3. MKO jėgainės duomenys:
16.3.2. orlaivio techninis aprašymas, kuriame turi būti:
16.3.2.1. orlaivio konstrukcijos ir instaliuotų sistemų aprašymas, techninės charakteristikos ir veikimas;
17. Jei CAA abejoja konstrukciniais sprendimais, panaudotų medžiagų, dalių bei komponentų tinkamumu, MKO savininkas privalo paruošti medžiagų ar konstrukcijos dalių sujungimo bandinius, kurie bandomi iki suirimo.
VI. MKO atpažinimo ženklai
20. MKO registruojamas Lietuvos Respublikos civilinių orlaivių registre bei žymimas nacionaliniais ir registracijos ženklais pagal 1999 10 08 įsakymo Nr. 376 patvirtintas Civilinių orlaivių registravimo ir ženklinimo taisykles.
21. TSP gali būti išduotas tik orlaiviui, paženklintam identifikavimo plokštele, kuri pagaminta iš ugniai atsparios medžiagos.
22. Informacija turi būti įrašyta ėsdinimo, spaudimo, graviravimo arba kitu ugniai atspariu įrašymo būdu.
23. Identifikavimo plokštelėje privalo būti ši informacija:
24. Prie kiekvienų MKO durų, o jei jų nėra, – prie piloto(-ų) kabinos privalo būti užrašas „EKSPERIMENTINIS“. Užrašo raidžių aukštis turi būti ne mažesnis kaip 5 cm ir ne didesnis kaip 13 cm.
VII. MKO techninė priežiūra
26. MKO taikomos techninės priežiūros darbų rūšys ir apimtys turi būti glaustai aprašytos MKO techninės priežiūros vadove (instrukcijoje).
27. Techninės priežiūros darbų rūšys turi apimti:
VIII. Minimali įranga
30. Lėktuve turi būti įmontuoti prietaisai, kuriais galima būtų kontroliuoti skrydžio trajektoriją, daryti reikalingus manevrus pagal nustatytus šio orlaivio apribojimus.
31. Rodyklinių prietaisų skalėse turi būti padarytos žymos (raudona, žalia ir geltona spalvomis), nurodančios naudojimo apribojimus.
33. MKO prietaisų lentoje ar kitoje patogioje vietoje turi būti lentelės, nurodančios orlaivio sistemų naudojimo apribojimus.
IX. Apribojimai, taikomi MKO skrydžiams
36. MKO savininkui išduotas specialusis TSP kartu su apribojimų, taikomų MKO sąrašu, kuris yra neatskiriama specialiojo TSP dalis.
38. Bandomieji skrydžiai vykdomi pagal MKO gamintojo ir CAA patvirtintą bandomųjų skrydžių programą.