LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
į s a k y m a s
DĖL NACIONALINĖS REGIONINĖS PAGALBOS TEIKIMO KĖDAINIŲ LAISVOJOJE EKONOMINĖJE ZONOJE SCHEMOS IR NACIONALINĖS REGIONINĖS PAGALBOS TEIKIMO PANEVĖŽIO LAISVOJOJE EKONOMINĖJE ZONOJE SCHEMOS PATVIRTINIMO
2012 m. kovo 22 d. Nr. 4-263
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 59-1462), Lietuvos Respublikos Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymu (Žin., 2012, Nr. 33-1543), Lietuvos Respublikos Panevėžio laisvosios ekonominės zonos įstatymu (Žin., 2012, Nr. 33-1544) ir siekdamas užtikrinti 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008, skelbiančio tam tikrų rūšių pagalbą suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3), nuostatų įgyvendinimą,
1. T v i r t i n u pridedamas:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2012 m. kovo 22 d. įsakymu Nr. 4-263
NACIONALINĖS REGIONINĖS PAGALBOS TEIKIMO KĖDAINIŲ LAISVOJOJE EKONOMINĖJE ZONOJE SCHEMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinės regioninės pagalbos teikimo Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje schema (toliau – schema) skirta reguliuoti nacionalinės regioninės pagalbos teikimą Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje.
2. Nacionalinė regioninė pagalba (toliau – pagalba) Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje teikiama vadovaujantis 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008, skelbiančio tam tikrų rūšių pagalbą suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3) (toliau – Reglamentas Nr. 800/2008), nuostatomis.
II. PAGALBOS TIKSLAS
4. Pagalbos tikslas yra remiant investicijas skatinti Lietuvos ūkio ir Kėdainių laisvosios ekonominės zonos plėtrą. Kėdainių laisvosios ekonominės zonos steigimo tikslas – padidinti Kėdainių rajono pramoninį patrauklumą ir sudaryti palankesnes sąlygas investicijoms pritraukti, aukštųjų technologijų vystymuisi ir naujų darbo vietų kūrimui.
III. KĖDAINIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS VALDYMAS
6. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymo 6 straipsnio 4 dalimi ir 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija sudaro zonos veikimo pagrindų sutartį su Kėdainių laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrove (toliau – Bendrovė), kuri yra įsteigta zonos steigimo grupės, laimėjusios zonos verslo plano bei statuto rengimo ir steigėjų grupės parinkimo konkursą.
7. Bendrovės valdymo struktūra, jos valdymo organų funkcijos ir įgaliojimai yra nustatyti Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme ir Lietuvos Respublikos Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatyme.
8. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymo 8 straipsnio 7 dalies 7 punktu, Bendrovė už savo ir Kėdainių laisvosios ekonominės zonos veiklą atsiskaito Lietuvos Respublikos Vyriausybei. Bendrovės metinėse ataskaitose pateikiami duomenys apie:
8.3. Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje įregistruotų ir ūkinę komercinę veiklą vykdančių Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įmonių skaičių;
IV. PAGALBOS GAVĖJAI PAGAL SCHEMĄ
9. Schema taikoma visoms Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje registruotoms ir veikiančioms įmonėms, besikreipiančioms dėl pagalbos, kurių veikla, vadovaujantis Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 8 straipsniu, nėra priskirta prie draudžiamų investavimo ir veiklos sričių ir kurių investiciniai projektai atitinka visus Reglamento Nr. 800/2008 nustatytus reikalavimus.
V. PAGALBOS FORMA
11. Pagal Reglamento Nr. 800/2008 13 straipsnyje numatytas sąlygas pagalba yra teikiama investicijų projektams.
12. Pagal Lietuvos Respublikos nacionalinį regioninės valstybės pagalbos žemėlapį (OL 2006 C 286, p. 6), sukauptos pagalbos aukščiausia riba sudaro 50 proc. bendrojo subsidijos ekvivalento. Mažų ir vidutinių įmonių atvejais ši pagalbos intensyvumo riba gali būti padidinta Reglamento Nr. 800/2008 13 straipsnio 4 dalyje nustatytais atvejais.
13. Pagalba investiciniams projektams taip pat turi tenkinti sąlygas, nustatytas Reglamento Nr. 800/2008 13 straipsnio 5–7 ir 9 dalyse.
14. Schemos reikalavimus atitinkanti investicinė pagalba apibrėžta Reglamento Nr. 800/2008 2 straipsnio 17 punkte.
15. Pagalbos pagal schemą forma yra sumažinimas arba atleidimas nuo pelno, nekilnojamojo turto, žemės nuomos mokesčių. Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įmonėms taikomos tokios mokestinės lengvatos:
15.1. Pelno mokesčio sumažinimas arba atleidimas nuo jo. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo (Žin., 2001, Nr. 110-3992) 58 straipsnio 16 dalimi, zonos įmonė, kuri investavo ne mažesnę kaip 1 milijono eurų sumą, 6 mokestinius laikotarpius, pradedant tuo mokestiniu laikotarpiu, kurį ši investicijų suma buvo pasiekta, nemoka pelno mokesčio, o kitais 10 mokestinių laikotarpių jai bus taikomas 50 proc. sumažintas pelno mokesčio tarifas. Dabartinis Lietuvoje galiojantis pelno mokesčio tarifas sudaro 15 proc. Ši lengvata gali būti taikoma tik tuo atveju, kai ne mažiau kaip 75 proc. atitinkamo mokestinio laikotarpio zonos įmonės pajamų sudaro pajamos iš zonoje vykdomos prekių gamybos, apdirbimo, perdirbimo, sandėliavimo veiklos, orlaivių ir erdvėlaivių bei susijusios įrangos gamybos, orlaivių ir erdvėlaivių remonto ir techninės priežiūros, su orlaivių techniniu aptarnavimu ir remontu susijusios veiklos (elektroninės ir optinės įrangos remonto, techninio tikrinimo ir analizės), kompiuterių programavimo veiklos, kompiuterių konsultacinės veiklos, kompiuterinės įrangos tvarkybos, kitos informacinių technologijų ir kompiuterių paslaugų veiklos, duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų (prieglobos) ir susijusios veiklos, užsakomųjų informacinių paslaugų centrų veiklos, didmeninės zonoje sandėliuojamų prekių prekybos ir (ar) teikiamų paslaugų, susijusių su minėtomis zonoje vykdomos veiklos rūšimis (zonoje pagamintų, apdirbtų, perdirbtų ar sandėliuojamų prekių, taip pat zonoje vykdomai gamybai, apdirbimui ar perdirbimui reikalingų prekių transportavimo, priežiūros, statybos zonos teritorijoje ir kitų su minėtomis veiklos rūšimis susijusių paslaugų). Ši lengvata gali būti pritaikyta tik tuo atveju, kai zonos įmonė turi auditoriaus išvadą, patvirtinančią reikalaujamą investicijos dydį. Be to, ši mokesčio lengvata gali būti taikoma tik tai zonos įmonės pelno daliai, kuri yra uždirbta iš veiklos zonoje ir (ar) teikiamų paslaugų, susijusių su zonoje vykdomos veiklos rūšimis, jeigu vykdantiesiems tokią veiklą leidžiama gauti valstybės pagalbą. Jeigu iki lengvatos taikymo termino pabaigos investicijos suma sumažėja ir nebesiekia 1 milijono eurų, lengvatos taikymas sustabdomas tą mokestinį laikotarpį, kurį investicijos suma taip sumažėjo, ir gali būti atnaujintas tą mokestinį laikotarpį, kurį investicija vėl pasiekia 1 milijoną eurų.
15.2. Atleidimas nuo nekilnojamojo turto mokesčio. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo (Žin., 2005, Nr. 76-2741) 7 straipsnio 2 dalies 3 punkto nuostatomis, zonos įmonės atleidžiamos nuo nekilnojamojo turto mokesčio.
VI. KITOS PAGALBOS SUTEIKIMO SĄLYGOS
VII. PAGALBOS SUTEIKIMO KONTROLĖ IR STEBĖSENA
17. Teikiant pagalbą pagal schemą laikomasi Reglamento Nr. 800/2008 9 ir 10 straipsniuose nustatytų pagalbos skaidrumo ir kontrolės reikalavimų.
18. Bendrovė kiekvienais metais iki gegužės 15 dienos pateikia Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai informaciją apie praėjusiais metais kiekvienai Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje registruotai ir veikiančiai įmonei pagal schemą suteiktą pagalbą. Informacijoje nurodoma:
18.1. informacija apie įmonės statusą, nuo kurio priklauso, ar įmonė turi teisę gauti pagalbą kaip mažos arba vidutinės įmonės statusą turinti įmonė;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2012 m. kovo 22 d. įsakymu Nr. 4-263
NACIONALINĖS REGIONINĖS PAGALBOS TEIKIMO PANEVĖŽIO LAISVOJOJE EKONOMINĖJE ZONOJE SCHEMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinės regioninės pagalbos teikimo Panevėžio laisvojoje ekonominėje zonoje schema (toliau – schema) skirta reguliuoti nacionalinės regioninės pagalbos teikimą Panevėžio laisvojoje ekonominėje zonoje.
2. Nacionalinė regioninė pagalba (toliau – pagalba) Panevėžio laisvojoje ekonominėje zonoje teikiama vadovaujantis 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008, skelbiančio tam tikrų rūšių pagalbą suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3) (toliau – Reglamentas Nr. 800/2008), nuostatomis.
II. PAGALBOS TIKSLAS
4. Pagalbos tikslas yra remiant investicijas skatinti Lietuvos ūkio ir Panevėžio laisvosios ekonominės zonos plėtrą. Panevėžio laisvosios ekonominės zonos steigimo tikslas – padidinti Panevėžio rajono pramoninį patrauklumą ir sudaryti palankesnes sąlygas investicijoms pritraukti, aukštųjų technologijų vystymuisi ir naujų darbo vietų kūrimui.
III. PANEVĖŽIO LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS VALDYMAS
6. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Panevėžio laisvosios ekonominės zonos įstatymo 6 straipsnio 4 dalimi ir 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija sudaro zonos veikimo pagrindų sutartį su Panevėžio laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrove (toliau – Bendrovė), kuri yra įsteigta zonos steigimo grupės, laimėjusios zonos verslo plano bei statuto rengimo ir steigėjų grupės parinkimo konkursą.
7. Bendrovės valdymo struktūra, jos valdymo organų funkcijos ir įgaliojimai yra nustatyti Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme ir Lietuvos Respublikos Panevėžio laisvosios ekonominės zonos įstatyme.
8. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Panevėžio laisvosios ekonominės zonos įstatymo 8 straipsnio 7 dalies 7 punktu, Bendrovė už savo ir Panevėžio laisvosios ekonominės zonos veiklą atsiskaito Lietuvos Respublikos Vyriausybei. Bendrovės metinėse ataskaitose pateikiami duomenys apie:
8.3. Panevėžio laisvojoje ekonominėje zonoje įregistruotų ir ūkinę komercinę veiklą vykdančių Panevėžio laisvosios ekonominės zonos įmonių skaičių;
IV. PAGALBOS GAVĖJAI PAGAL SCHEMĄ
9. Schema taikoma visoms Panevėžio laisvojoje ekonominėje zonoje registruotoms ir veikiančioms įmonėms, besikreipiančioms dėl pagalbos, kurių veikla, vadovaujantis Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 8 straipsniu, nėra priskirta prie draudžiamų investavimo ir veiklos sričių ir kurių investiciniai projektai atitinka visus Reglamento Nr. 800/2008 nustatytus reikalavimus.
V. PAGALBOS FORMA
11. Pagal Reglamento Nr. 800/2008 13 straipsnyje numatytas sąlygas pagalba yra teikiama investicijų projektams.
12. Pagal Lietuvos Respublikos nacionalinį regioninės valstybės pagalbos žemėlapį (OL 2006 C 286, p. 6), sukauptos pagalbos aukščiausia riba sudaro 50 proc. bendrojo subsidijos ekvivalento. Mažų ir vidutinių įmonių atvejais ši pagalbos intensyvumo riba gali būti padidinta Reglamento Nr. 800/2008 13 straipsnio 4 dalyje nustatytais atvejais.
13. Pagalba investiciniams projektams taip pat turi tenkinti sąlygas, nustatytas Reglamento Nr. 800/2008 13 straipsnio 5–7 ir 9 dalyse.
14. Schemos reikalavimus atitinkanti investicinė pagalba apibrėžta Reglamento Nr. 800/2008 2 straipsnio 17 punkte.
15. Pagalbos pagal schemą forma yra sumažinimas arba atleidimas nuo pelno, nekilnojamojo turto, žemės nuomos mokesčių. Panevėžio laisvosios ekonominės zonos įmonėms taikomos tokios mokestinės lengvatos:
15.1. Pelno mokesčio sumažinimas arba atleidimas nuo jo. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo (Žin., 2001, Nr. 110-3992) 58 straipsnio 16 dalimi, zonos įmonė, kuri investavo ne mažesnę kaip 1 milijono eurų sumą, 6 mokestinius laikotarpius, pradedant tuo mokestiniu laikotarpiu, kurį ši investicijų suma buvo pasiekta, nemoka pelno mokesčio, o kitais 10 mokestinių laikotarpių jai bus taikomas 50 proc. sumažintas pelno mokesčio tarifas. Dabartinis Lietuvoje galiojantis pelno mokesčio tarifas sudaro 15 proc. Ši lengvata gali būti taikoma tik tuo atveju, kai ne mažiau kaip 75 proc. atitinkamo mokestinio laikotarpio zonos įmonės pajamų sudaro pajamos iš zonoje vykdomos prekių gamybos, apdirbimo, perdirbimo, sandėliavimo veiklos, orlaivių ir erdvėlaivių bei susijusios įrangos gamybos, orlaivių ir erdvėlaivių remonto ir techninės priežiūros, su orlaivių techniniu aptarnavimu ir remontu susijusios veiklos (elektroninės ir optinės įrangos remonto, techninio tikrinimo ir analizės), kompiuterių programavimo veiklos, kompiuterių konsultacinės veiklos, kompiuterinės įrangos tvarkybos, kitos informacinių technologijų ir kompiuterių paslaugų veiklos, duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų (prieglobos) ir susijusios veiklos, užsakomųjų informacinių paslaugų centrų veiklos, didmeninės zonoje sandėliuojamų prekių prekybos ir (ar) teikiamų paslaugų, susijusių su minėtomis zonoje vykdomos veiklos rūšimis (zonoje pagamintų, apdirbtų, perdirbtų ar sandėliuojamų prekių, taip pat zonoje vykdomai gamybai, apdirbimui ar perdirbimui reikalingų prekių transportavimo, priežiūros, statybos zonos teritorijoje ir kitų su minėtomis veiklos rūšimis susijusių paslaugų). Ši lengvata gali būti pritaikyta tik tuo atveju, kai zonos įmonė turi auditoriaus išvadą, patvirtinančią reikalaujamą investicijos dydį. Be to, ši mokesčio lengvata gali būti taikoma tik tai zonos įmonės pelno daliai, kuri yra uždirbta iš veiklos zonoje ir (ar) teikiamų paslaugų, susijusių su zonoje vykdomos veiklos rūšimis, jeigu vykdantiesiems tokią veiklą leidžiama gauti valstybės pagalbą. Jeigu iki lengvatos taikymo termino pabaigos investicijos suma sumažėja ir nebesiekia 1 milijono eurų, lengvatos taikymas sustabdomas tą mokestinį laikotarpį, kurį investicijos suma taip sumažėjo, ir gali būti atnaujintas tą mokestinį laikotarpį, kurį investicija vėl pasiekia 1 milijoną eurų.
15.2. Atleidimas nuo nekilnojamojo turto mokesčio. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo (Žin., 2005, Nr. 76-2741) 7 straipsnio 2 dalies 3 punkto nuostatomis, zonos įmonės atleidžiamos nuo nekilnojamojo turto mokesčio.
VI. KITOS PAGALBOS SUTEIKIMO SĄLYGOS
VII. PAGALBOS SUTEIKIMO KONTROLĖ IR STEBĖSENA
17. Teikiant pagalbą pagal schemą laikomasi Reglamento Nr. 800/2008 9 ir 10 straipsniuose nustatytų pagalbos skaidrumo ir kontrolės reikalavimų.
18. Bendrovė kiekvienais metais iki gegužės 15 dienos pateikia Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai informaciją apie praėjusiais metais kiekvienai Panevėžio laisvojoje ekonominėje zonoje registruotai ir veikiančiai įmonei pagal schemą suteiktą pagalbą. Informacijoje nurodoma:
18.1. informacija apie įmonės statusą, nuo kurio priklauso, ar įmonė turi teisę gauti pagalbą kaip mažos arba vidutinės įmonės statusą turinti įmonė;