LIETUVOS GEOLOGIJOS TARNYBOS

PRIE APLINKOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS GEOLOGIJOS TARNYBOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2009 M. SAUSIO 14 D. ĮSAKYMO Nr. 1-07 „DĖL LEIDIMŲ NAUDOTI ŽEMĖS GELMIŲ IŠTEKLIUS IR ERTMES BEI LEIDIMŲ TIRTI ŽEMĖS GELMES TURĖTOJŲ VEIKLOS PATIKRINIMŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. rugpjūčio 31 d. Nr. 1-184

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus 2009 m. sausio 14 d. įsakymą Nr. 1-07 „Dėl leidimų naudoti žemės gelmių išteklius ir ertmes bei leidimų tirti žemės gelmes turėtojų patikrinimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 11-449):

1. Nurodytuoju įsakymu patvirtintą Leidimų naudoti žemės gelmių išteklius ir ertmes bei leidimų tirti žemės gelmes turėtojų veiklos patikrinimo aprašą išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. Šis įsakymas įsigalioja 2011 m. sausio 1 d.

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

pavaduojantis direktorių                                                        Jonas Satkūnas


PATVIRTINTA

Lietuvos geologijos tarnybos prie

Aplinkos ministerijos direktoriaus

2009 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1-07

(Lietuvos geologijos tarnybos prie

Aplinkos ministerijos direktoriaus

2010 m. rugpjūčio 31 d. įsakymo Nr. 1-184 redakcija)

 

LEIDIMŲ NAUDOTI ŽEMĖS GELMIŲ IŠTEKLIUS IR ERTMES BEI LEIDIMŲ TIRTI ŽEMĖS GELMES TURĖTOJŲ VEIKLOS PATIKRINIMŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Leidimų naudoti žemės gelmių išteklius ir ertmes bei leidimų tirti žemės gelmes turėtojų veiklos patikrinimų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Leidimų naudoti naudingųjų iškasenų (išskyrus angliavandenilius), požeminio pramoninio bei mineralinio vandens išteklius ir žemės gelmių ertmes išdavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. 198 (Žin., 2002, Nr. 16-607; 2005, Nr. 72-2507), nustatyta tvarka išduotų leidimų naudoti žemės gelmių išteklius ir ertmes turėtojų ir Leidimų tirti žemės gelmes išdavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. lapkričio 29 d. nutarimu Nr. 1433 (Žin., 2001, Nr. 102-3634; 2005, Nr. 45-1448), nustatyta tvarka išduotų leidimų tirti žemės gelmes turėtojų (toliau – Leidimo turėtojas) planinių ir neplaninių patikrinimų taisykles.

2. Leidimo turėtojo Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Tarnyba) atliekama veiklos priežiūra apima:

2.1. Leidimo turėtojo konsultavimą Tarnybos kompetencijos klausimais ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;

2.2. Leidimo turėtojo veiklos patikrinimą;

2.3. teisės aktų nustatyta tvarka gautos informacijos apie Leidimo turėtojo veiklą vertinimą;

2.4. poveikio priemonių Leidimo turėtojui taikymą įstatymų ir jų pagrindu priimtų kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatytais reikalavimais, Leidimų naudoti naudingųjų iškasenų (išskyrus angliavandenilius), požeminio pramoninio bei mineralinio vandens išteklius ir žemės gelmių ertmes išdavimo taisyklėmis, Leidimų tirti žemės gelmes išdavimo taisyklėmis, šiuo Aprašu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais Leidimų turėtojų teises ir pareigas, žemės gelmių tyrimą, išteklių naudojimą bei apsaugą.

4. Tarnybos vykdomi patikrinimai apima Leidimo turėtojo veiklos patikrinimą vietoje teisės aktų ir šio Aprašo nustatyta tvarka.

5. Patikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai. Planinių patikrinimų tikslas atitinka Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 1 dalyje numatytą tikslią – informacijos apie Leidimo turėtoją vertinimas ir metodinės pagalbos ūkio subjektui teikimas. Šio Aprašo reikalavimai netaikomi, jeigu Tarnybos darbuotojai kitų viešojo administravimo institucijų iniciatyva ar kvietimu dalyvauja jų organizuojamuose patikrinimuose arba patikrinimai reikalingi teikiant ikiteisminio tyrimo tyrėjams specialistų išvadas ar kitą informaciją, susijusią su ikiteisminiu tyrimu.

6. Planinis patikrinimas atliekamas Viešojo administravimo įstatymo ir šio Aprašo nustatyta tvarka. To paties Leidimo turėtojo planinis patikrinimas vykdomas ne dažniau kaip vieną kartą per dvejus kalendorinius metus.

7. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 12 dalyje numatytais pagrindais Tarnybos direktoriaus arba jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu atlikti neplaninį patikrinimą.

8. Atlikti patikrinimus turi teisę Tarnybos direktoriaus įsakymu įgalioti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – Tarnybos darbuotojas).

9. Su patikrinimais susijusiems dokumentams saugoti Žemės gelmių išteklių skyrius (toliau – ŽGI skyrius) privalo suformuoti atskirą bylą „Leidimų turėtojų veiklos patikrinimo dokumentai“.

 

II. TARNYBOS DARBUOTOJO, ATLIEKANČIO PATIKRINIMĄ, TEISĖS IR PAREIGOS

 

10. Tarnybos darbuotojas, atlikdamas patikrinimą, turi teisę:

10.1. gauti paaiškinimus žodžiu ir raštu iš tikrinamo Leidimo turėtojo atstovų ar įgaliotų asmenų;

10.2. pateikęs Tarnybos darbuotojo pažymėjimą, atlikti patikrinimą, laisvai įeiti į tikrinamo Leidimo turėtojo teritoriją, objektą, patalpas darbo metu, tikrinti dokumentus bei kitus patikrinimui reikalingus informacijos šaltinius;

10.3. gauti su tikrinama veikla susijusius dokumentus. Negalima reikalauti pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose, tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis;

10.4. surašyti patikrinimo aktą ir, nustačius pažeidimus, siūlyti Tarnybos direktoriui teisės aktų nustatyta tvarka priimti sprendimą nustatyti terminą jiems pašalinti ir/arba siūlyti taikyti teisės aktuose numatytas teisinio poveikio priemones. Pirmaisiais metais po Leidimo turėtojo veiklos, dėl kurios atliekama priežiūra, pradžios šiam subjektui už atliekamo pirmojo planinio patikrinimo metu nustatytus pažeidimus negali būti taikomos poveikio priemonės, susijusios su Leidimo turėtojo veiklos ribojimu (leidimo galiojimas sustabdomas ar naikinamas). Nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo, netinkamo taikymo faktą, Leidimo turėtojui nustatomas protingas (ne trumpesnis kaip vieno mėnesio) terminas pažeidimams ištaisyti. Šis reikalavimas netaikomas, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui;

10.5. patikrinimo metu nustačius administracinio teisės pažeidimo sudėties požymius, Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka surašyti administracinio teisės pažeidimo protokolą.

11. Tarnybos darbuotojas, atlikdamas patikrinimą, privalo:

11.1. vadovautis Viešojo administravimo įstatymu, Leidimų turėtojų veiklą reglamentuojančiais teisės aktais bei šio Aprašo nuostatomis;

11.2. surinkti patikrinimui būtiną informaciją apie Leidimo turėtojo veiklą;

11.3. patikrinti, ar surinkta informacija teisinga;

11.4. būti objektyvus ir sąžiningas, iš anksto viešai nevertinti vykdomo patikrinimo rezultatų;

11.5. laikantis Viešojo administravimo įstatyme įtvirtintų principų ir reikalavimų teikti metodinę pagalbą Leidimo turėtojui pagal Tarnybos kompetenciją.

 

III. TIKRINAMO LEIDIMO TURĖTOJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

12. Tikrinamas Leidimo turėtojas privalo:

12.1. paskirti atsakingą(-us) asmenį(-is), kuris dalyvautų atliekant patikrinimą bei bendradarbiautų su Tarnybos darbuotoju;

12.2. vykdyti Tarnybos darbuotojo teisėtus nurodymus ir netrukdyti jam įgyvendinti teisės aktais suteiktų teisių;

12.3. pateikti visus patikrinimui atlikti būtinus dokumentus, kompiuteriu tvarkomus duomenis bei kitą informaciją, jeigu jos rinkimas ir/ar rengimas numatytas teisės aktuose;

12.4. sudaryti reikiamas patikrinimui atlikti sąlygas, kai patikrinimas atliekamas Leidimo turėtojo vykdomos veiklos vietoje.

13. Tikrinamas Leidimo turėtojas turi teisę:

13.1. teikti raštišką nuomonę, pastabas bei paaiškinimus dėl patikrinimo vykdymo bei patikrinimo akte nurodytos informacijos;

13.2. reikalauti, kad Tarnybos darbuotojas laikytųsi teisės aktuose numatytų procedūrų ir neviršytų suteiktų įgaliojimų;

13.3. informuoti Tarnybą apie neteisėtus Tarnybos darbuotojo veiksmus;

13.4. neteikti Tarnybos darbuotojui dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus jis yra pateikęs nors vienam priežiūrą atliekančiam viešojo administravimo subjektui. Atsisakydamas teikti dokumentus, Leidimo turėtojas turi raštu nurodyti, kokiam priežiūrą atliekančiam viešojo administravimo subjektui šie dokumentai yra pateikti;

13.5. atsisakyti pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose;

13.6. atsisakyti pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis. Leidimo turėtojo atsisakymas pateikti konkrečios prašomos formos duomenis ar dokumentus turi būti motyvuotas raštu.

14. Leidimo turėtojai turi teisę kreiptis dėl Tarnybos darbuotojų korupcinio pobūdžio ar kitų teisės aktų reikalavimų neatitinkančių veikų į Aplinkos ministeriją, kitus aukštesnius pagal pavaldumą viešojo administravimo subjektus, Specialiųjų tyrimų tarnybą, kitas institucijas Viešojo administravimo įstatymo ir kitų įstatymų nustatyta tvarka.

 

IV. PLANINIŲ PATIKRINIMŲ TAISYKLĖS

 

15. Leidimų turėtojų planiniai patikrinimai atliekami pagal Tarnybos direktoriaus patvirtintą ir viešai paskelbtą planuojamų tikrinti Leidimo turėtojų sąrašą (toliau – Patikrinimų planas). Patikrinimų planas gali būti koreguojamas išimtiniais atvejais motyvuotu Tarnybos direktoriaus sprendimu.

16. Patikrinimų planas sudaromas vieneriems metams.

17. Patikrinimų planas sudaromas atsižvelgiant į šiuos kriterijus: leidimo išdavimo datą, ankstesnių patikrinimų datą, jų rezultatus, Leidimo turėtojo veiklos apimtis bei esminius įvykius, turėjusius įtakos jo vykdomai veiklai. Ypatingas dėmesys skiriamas Leidimo turėtojui, kurio ankstesnių patikrinimų rezultatai buvo neigiami ir/arba buvo nustatyti esminiai pažeidimai ir/arba jie nebuvo laiku pašalinti per Tarnybos nustatytą laiką; buvo taikytos teisės aktuose numatytos teisinio poveikio priemonės; gauta fizinių ar juridinių asmenų, viešojo administravimo institucijų skundų ar pranešimų dėl Leidimo turėtojo veiklos sąlygų vykdymo pažeidimo; pagal Tarnybos turimą informaciją, kurią Leidimų turėtojas teikia vykdydamas teisės aktuose numatytas prievoles, kyla pagrįstų abejonių dėl jo veiklos atitikties teisės aktuose nustatytiems reikalavimams. Rengiant Patikrinimų planą vadovaujamasi Viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais minimalios ir proporcingos priežiūros naštos bei nediskriminavimo principais.

18. Po leidimo išdavimo šešis mėnesius neatliekami Leidimo turėtojo planiniai patikrinimai.

19. Patikrinimų planą, atsižvelgiant į šio Aprašo 17 punkte numatytus kriterijus, sudaro ŽGĮ skyrius, o tvirtina Tarnybos direktorius. Patikrinimų planas tvirtinamas ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 10 d.

20. Patikrinimų plane pateikiama tokia informacija:

20.1. tikrinamo Leidimo turėtojo pavadinimas, teisinė forma;

20.2. paskutinio patikrinimo data;

20.3. numatytas patikrinimo terminas (planinio patikrinimo pradžia ir pabaiga);

20.4. patikrinimo dalykas ir apimtis.

21. Patvirtintas Patikrinimų planas bei pakeitimai skelbiami Tarnybos interneto puslapyje.

22. Planinis patikrinimas turi būti atliktas per Patikrinimų plane nurodytą laikotarpį, bet ne ilgiau kaip per 3 darbo dienas nuo planinio patikrinimo pradžios. Motyvuotu Tarnybos direktoriaus sprendimu, jeigu planinio patikrinimo metu reikia patikrinti leidime nurodytus objektus, išsidėsčiusius vienas nuo kito daugiau kaip 100 km atstumu ir/ar tikrinamų objektų yra daugiau nei 5, planinio patikrinimo terminas gali būti pratęstas iki 5 darbo dienų. Planinio patikrinimo maksimalus terminas turi būti nustatytas Patikrinimų plane.

23. Ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki planinio patikrinimo pradžios, ŽGI skyrius privalo raštu arba elektroniniu būdu informuoti Leidimo turėtoją apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą, nurodyti atliekamo planinio patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką ir apimtį, Tarnybos darbuotojo (-ų), kuriam (-iems) pavesta atlikti planinį patikrinimą, pareigas, vardą (-us) ir pavardę (-es), kontaktinius duomenis; pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos Leidimo turėtojas turi pateikti planinį patikrinimą atliekančiam Tarnybos darbuotojui, sąrašą; nurodyti šio Aprašo 13 punkte nurodytas Leidimo turėtojo teises.

 

V. NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ TAISYKLĖS

 

24. Neplaninis patikrinimas atliekamas Tarnybos iniciatyva, Tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 12 dalyje numatytais pagrindais, t. y.:

24.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti Leidimo turėtojo veiklos patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;

24.2. turint informacijos, ar kilus pagrįstų įtarimų dėl Leidimo turėtojo veikos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų;

24.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti Leidimo turėtojo veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai;

24.4. jeigu neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindą nustato įstatymas ar Vyriausybės priimtas teisės aktas.

25. Leidimo turėtojų, dėl kurių gali būti atlikti neplaniniai patikrinimai, atrankos kriterijai: įvertinama, ar Tarnyba turi pakankamai informacijos ir/ar dokumentų, pagrindžiančių neplaninio patikrinimo pagrindą; įvertinama, ar būtinas neplaninis patikrinimas, ar priežiūros tikslus galima pasiekti raštu kreipiantis į Leidimo turėtoją dėl informacijos, susijusios su galimu pažeidimu, pateikimo; įvertinama, ar yra rizikos, kad Leidimo turėtojas gali paslėpti ar sunaikinti patikrinimui atlikti reikalingus dokumentus, kitus įrodymus; ar neplaninis patikrinimas būtinas siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui, ar užtikrinti tinkamą žemės gelmių išteklių, kurie priklauso valstybei išimtinės nuosavybės teise, naudojimą.

26. Jeigu neplaninį patikrinimą numatoma atlikti, siekiant įsitikinti, ar buvo pašalinti Leidimo turėtojo veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai, neplaninis patikrinimas atliekamas tik tuo atveju, jeigu Leidimo turėtojas po pakartotinio Tarnybos rašytinio kreipimosi nepateikia dokumentų ar informacijos, pagrindžiančios, kad nustatyti pažeidimai pašalinti ir įgyvendinti sprendimai arba per Tarnybos raštu nustatytą terminą nepaaiškina ir/ar nepapildo Leidimo turėtojo Tarnybai pateiktos informacijos ir/ar dokumentų, patvirtinančių, kad nustatyti pažeidimai pašalinti ir įgyvendinti sprendimai.

27. Tarnybos darbuotojas, pradėdamas Leidimo turėtojo neplaninį patikrinimą, pateikia tikrinamam Leidimo turėtojui teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą kopiją.

28. Leidimo turėtojo veiklos neplaninis patikrinimas, pagal gautą anoniminį skundą dėl konkretaus Leidimo turėtojo veiksmų ar neveikimo, atliekamas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimas dėl konkretaus anoniminio skundo tyrimo.

Leidimo turėtojas Viešojo administravimo įstatymo ar kitų įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti Tarnybos direktoriaus sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą. Sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.

 

VI. PATIKRINIMO ATLIKIMAS IR REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

29. Patikrinimas atliekamas vadovaujantis šiuo Aprašu.

30. Tikrintoju negali būti skiriamas Tarnybos darbuotojas, turintis asmeninį suinteresuotumą, t. y. jeigu:

30.1. yra susijęs artimos giminystės arba svainystės ryšiais su tikrinamo Leidimo turėtojo savininku ir/arba vadovu;

30.2. yra buvęs tikrinamo Leidimo turėtojo darbuotojas ir nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip vieneri metai;

30.3. yra tikrinamo Leidimo turėtojo akcininkas;

30.4. yra veikiamas kitų sąlygų, galinčių turėti įtakos patikrinimo objektyvumui;

30.5. vadovaujantis Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatomis (Žin., 1997, Nr. 67- 1659; 2000, Nr. 17-431), Tarnybos valstybės tarnautojo dalyvavimas patikrinime sukeltų viešų ir privačių interesų konfliktą.

31. Jeigu, pavedus Tarnybos darbuotojui atlikti patikrinimą, paaiškėja Aprašo 30 punkte nurodytos aplinkybės, Tarnybos darbuotojas privalo apie jas nedelsdamas raštu informuoti Tarnybos direktorių ir teisės aktų nustatyta tvarka nusišalinti ir atlikti kitus teisės aktuose numatytus veiksmus.

32. Atvykę į patikrinimą Tarnybos darbuotojai pateikia Leidimo turėtojo atstovui ar įgaliotam asmeniui tarnybinį pažymėjimą ir prisistato.

33. Tarnybos darbuotojai, atliekantys patikrinimą, turi surinkti patikrinimui būtiną informaciją, susijusią su tikrinama sritimi, ir patikrinti, ar surinkta informacija teisinga.

34. Patikrinimas įforminamas patikrinimo aktu ne vėliau kaip per 20 dienų nuo tikrinimo atlikimo datos (Aprašo priedas).

35. Patikrinimo akte pateikiama apibendrinta informacija apie patikrinimo rezultatus, nustatytus pažeidimus bei motyvuotas siūlymas taikyti teisės aktuose numatytas teisinio poveikio priemones ir/arba siūlymas nustatyti terminą pažeidimams pašalinti. Jeigu reikia, patikrinimo akte pateikiamos metodinės rekomendacijos ir/ar siūlomos prevencinės priemonės.

36. Patikrinimo aktas turi būti surašomas dviem egzemplioriais, tiksliai, aiškiai, suprantamai, visi teiginiai turi būti argumentuoti, pagrįsti dokumentų duomenimis ar kita informacija. Jei reikia, prie jo pridedami priedai (paaiškinimai, žemėlapių fragmentai ir kt.).

37. Patikrinimo aktas pasirašomas Tarnybos darbuotojo (-ų) ir tvirtinamas Tarnybos direktoriaus.

38. Vienas patikrinimo akto egzempliorius pateikiamas Leidimo turėtojui (patikrinimo aktas siunčiamas paštu/elektroniniu paštu/faksu).

39. Leidimo turėtojas per 10 darbo dienų po patikrinimo akto patvirtinimo datos, kuri yra nurodyta patikrinimo akte, gali pateikti Tarnybai nuomonę, pastabas bei paaiškinimus raštu dėl patikrinimo akte nurodytos informacijos. Tarnybos darbuotojas, įvertinęs Leidimo turėtojo pastabas bei paaiškinimus, gali pakeisti patikrinimo akto turinį ir pakartotinai jį pateikti Leidimo turėtojui arba atmesti pateiktas pastabas ir pasiūlymus apie tai Leidimo turėtoją informuodamas raštu.

Jeigu Leidimo turėtojas per nurodytą terminą nepateikia pasiūlymų ar pastabų, yra laikoma, kad jis jų neturi.

40. Patikrinimo akte siūlomos taikyti teisės aktuose numatytos poveikio priemonės (privalomo nurodymo vykdymas, leidimo galiojimo sustabdymas arba panaikinimas ir kt.) gali būti taikomos tik praėjus 10 darbo dienų nuo patikrinimo akto patvirtinimo dienos. Ši nuostata netaikoma patikrinimo aktams, pakeistiems šio Aprašo 39 punkte nustatyta tvarka.

41. Patikrinimo akto pagrindu priimtuose Tarnybos direktoriaus sprendimuose (toliau – Sprendimas) užfiksuotų pažeidimų pašalinimo kontrolę vykdo Tarnybos darbuotojas (-ai), kuriam buvo pavesta atlikti patikrinimą šio Aprašo nustatyta tvarka.

42. Pažeidimų pašalinimo kontrolė vykdoma įpareigojant Leidimo turėtoją per nustatytą terminą pateikti Tarnybai informaciją ir/ar dokumentus, patvirtinančius, kad nustatyti pažeidimai pašalinti ir įgyvendinti Sprendimai. Pasibaigus Sprendime nustatytam terminui pažeidimams pašalinti, Tarnybos darbuotojas (-ai) turi teisę šio Aprašo 26 punkte nustatyta tvarka atlikti neplaninį patikrinimą, siekiant įsitikinti, ar Leidimo turėtojas pašalino nurodytus pažeidimus ir ėmėsi priemonių tokio pobūdžio pažeidimams išvengti ateityje.

43. Jei per nustatytą terminą Leidimo turėtojas nepašalina Sprendime nurodytų pažeidimų, vadovaujantis Leidimų turėtojų veiklą reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis, taikomos teisinio poveikio priemonės ir/arba siunčiamas pakartotinis raginimas, nurodant terminą pašalinti pažeidimus.

44. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas, išskyrus Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 14 dalyje numatytą išimtį.

 

VII. LEIDIMO TURĖTOJŲ KONSULTAVIMAS

 

45. Leidimo turėtojų konsultavimas yra neatsiejama Leidimo turėtojų veiklos priežiūros dalis. Leidimo turėtojai konsultuojami raštu arba viešai šias konsultacijas skelbiant Tarnybos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ar ŽGI skyriaus vedėjo vardu Tarnybos interneto svetainėje arba kitose visuomenės informavimo priemonėse.

46. Jeigu Leidimo turėtojas vadovaujasi Tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne tų pačių asmenų konsultacija, Aplinkos ministerijos ar kito aukštesniojo pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija ar kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga), Leidimo turėtojui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos. Viešai paskelbta konsultacija laikoma tokia konsultacija, kuri Tarnybos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ar ŽGI skyriaus vedėjo vardu paskelbta Tarnybos interneto svetainėje arba kitose visuomenės informavimo priemonėse.

47. Šio Aprašo 46 punkte nustatyta išlyga dėl klaidingos konsultacijos pasekmių netaikoma Viešojo administravimo įstatymo numatytais atvejais, t. y. jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:

47.1. po konsultacijos pateikimo buvo keičiamas teisinis reglamentavimas, dėl kurio buvo konsultuota;

47.2. Leidimo turėtojas buvo informuotas, kad konsultacija klaidinga, ar kitu būdu turėjo realią galimybę gauti informaciją, kad konsultacija klaidinga, ir terminas nuo šios informacijos gavimo iki Leidimo turėtojo veiklos patikrinimo buvo pakankamas Leidimo turėtojui pažeidimams, kuriuos lėmė klaidinga konsultacija, ištaisyti;

47.3. jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui;

47.4. jeigu kituose įstatymuose vadovavimasis klaidinga konsultacija yra numatytas kaip Leidimo turėtojo atsakomybę lengvinanti aplinkybė skiriant ir (ar) taikant poveikio priemones.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Patikrinimų aktai bei jų pagrindu priimti Sprendimai Tarnyboje saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Pasibaigus kalendoriniams metams, ne vėliau kaip iki gruodžio 20 d., ŽGI skyrius parengia Aplinkos ministerijai Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka teikiamos metinės ataskaitos projektą, kuriame pateikiama informaciją apie:

49.1. konsultavimo veiklą, išskiriant ataskaitinio laikotarpio aktualiausius Leidimo turėtojų klausimus, daugiausia aiškinimo reikalingas teisės aktų nuostatas;

49.2. vykdytų patikrinimų skaičių, pobūdį, trukmę;

49.3. Leidimo turėtojų įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo mastą, priežastis, taikytas prevencines ir poveikio priemones, dažniausiai pažeidžiamas teisės aktų nuostatas;

49.4. siūlomus keisti ar priimti naujus teisės aktus, išskirdami priemones, kuriomis šalinamos teisinio reglamentavimo spragos, efektyviau organizuojama Leidimų turėtojų veiklos priežiūra, mažinama priežiūros našta Leidimo turėtojams.

50. Nelaukiant ataskaitinio laikotarpio pabaigos, Tarnyba savo iniciatyva teikia informaciją, susijusią su Leidimo turėtojų priežiūra, kai kyla abejonių dėl teisės aktų reikalavimų pagrįstumo.

51. Tarnyba su kitais viešojo administravimo subjektais Vyriausybės nustatyta tvarka tarpusavyje keičiasi jiems suteiktiems įgaliojimams įgyvendinti dokumentais, kuriuos Tarnybai yra pateikę Leidimo turėtojai.

52. Tarnybos darbuotojai, pažeidę šio Aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

53. Leidimų turėtojai, nevykdantys teisėtų Tarnybos darbuotojų nurodymų, traukiami atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 


Leidimų naudoti žemės gelmių išteklius ir

ertmes bei leidimų tirti žemės gelmes turėtojų

veiklos patikrinimų tvarkos aprašo priedas

 

(Patikrinimo akto formos pavyzdys)

 

(herbas)

 

LIETUVOS GEOLOGIJOS TARNYBA prie aplinkos miniSterijos

 

TVIRTINU

Lietuvos geologijos tarnybos prie

Aplinkos ministerijos direktorius

_______________________________

_______________________________

(vardas, pavardė, parašas, tvirtinimo data)

 

Patikrinimo AKTAS

 

_______________ Nr. _________

(surašymo data) (eilės Nr.)

 

Vadovaujantis _________________________________ , Lietuvos geologijos tarnybos

(patikrinimo pagrindas)

prie Aplinkos ministerijos (toliau – Tarnyba) _____________________________________

(Tarnybos darbuotojo (-ų)

___________________________________________________________________________

pareigos, vardas (-ai), pavardė(-ės))

atliko______________________________________________________________________

(tikrinamo Leidimo turėtojo pavadinimas, kodas, buveinės adresas, leidimo išdavimo data ir numeris)

___________________________________________________________________________

_________________________________________________________________ patikrinimą

(patikrinimo terminas planinis/neplaninis patikrinimas)

 

Patikrinimo tikslas:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Patikrinimo metu nustatyta:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Siūloma:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Kita informacija:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

 

____________________________________________________             _______________

(Tarnybos darbuotojo, dalyvavusio patikrinime, vardas, pavardė)                       (parašas)

 

____________________________________________________             _______________

(Tarnybos darbuotojo, dalyvavusio patikrinime, vardas, pavardė)                       (parašas)

 

____________________________________________________             _______________

(Tarnybos darbuotojo, dalyvavusio patikrinime, vardas, pavardė)                       (parašas)

 

_________________