LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

 

 

 

Į S A K Y M A S

 

DĖL INFORMAVIMO APIE EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ PARAMĄ PAGAL LIETUVOS 2004-2006 M. BENDRĄJĮ PROGRAMAVIMO DOKUMENTĄ IR SUTEIKTOS PARAMOS VIEŠINIMO STRATEGIJOS BEI ŠIOS STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO PROGRAMOS LYGMENS PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

 

 

2004 m. liepos 23 d. Nr. 1K-279

 

Vilnius

 

 

 

Atsižvelgdamas į Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999), 5.17 punktą,

 

Tvirtinu:

 

1. Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo strategiją (pridedama);

 

2. Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo strategijos įgyvendinimo programos lygmens priemonių planą (pridedama).

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                      ALGIRDAS BUTKEVIČIUS

 

PATVIRTINTA

 

Lietuvos Respublikos finansų

ministro 2004 m. liepos 23 d.

įsakymu Nr. 1K-279

 

 

INFORMAVIMO APIE EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ PARAMĄ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDRĄJĮ PROGRAMAVIMO DOKUMENTĄ IR SUTEIKTOS PARAMOS VIEŠINIMO STRATEGIJA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo strategija (toliau vadinama – strategija) nustato informavimo apie Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą (toliau vadinama – BPD) ir suteiktos paramos viešinimo principus, tikslus, uždavinius bei ES struktūrinių fondų paramą administruojančių institucijų (toliau vadinama – institucijų) funkcijas informuojant apie ES struktūrinių fondų paramą.

 

2. Strategija parengta siekiant efektyviai panaudoti skiriamas ES struktūrinių fondų ir Lietuvos bendrojo finansavimo lėšas, visiems prieinamu būdu operatyviai supažindinti visuomenę ir galimus pareiškėjus su ES struktūrinių fondų paramos teikiamomis galimybėmis ir reikalavimais šiai paramai gauti, BPD priemonių ir atskirų projektų, įgyvendinamų finansuojant šias priemones, rezultatais. Tikimasi, kad sistemingi informavimo ir viešinimo veiksmai padidins galimų pareiškėjų bei visuomenės susidomėjimą ES struktūrinių fondų teikiamomis galimybėmis, skatins viešojo ir privačiojo sektorių bendradarbiavimą, tarpinstitucinę partnerystę, gerins viešojo sektoriaus įvaizdį ir pasitikėjimą juo, didins visuomenės pritarimą Lietuvos Respublikos narystei ES.

 

3. Strategija parengta vadovaujantis Tarybos 1999 m. birželio 21 d. reglamentu Nr. 1260/1999, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl struktūrinių fondų, Europos Bendrijų Komisijos 2000 m. gegužės 30 d. reglamentu Nr. 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl paramos iš struktūrinių fondų, Lietuvos 2004–2006 m. bendruoju programavimo dokumentu, kurio projektui buvo pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 „Dėl pritarimo suderintam su Europos Komisija Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento projektui“ (Žin., 2003, Nr. 123-5609) ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėmis.

 

4. Reikalavimai informavimo ir viešumo priemonėms, kurių turi laikytis institucijos ir projektų vykdytojai, pateikti Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 1K-233 (Žin., 2004, Nr. 98-3650).

 

5. Strategijoje vartojamos sąvokos:

 

Informavimas – informacijos apie projektų rengimą ir įgyvendinimą sklaida galimiems ar esamiems pareiškėjams, projektų vykdytojams, siekiant didinti pareiškėjų skaičių ir gerinti projektų kokybę.

 

Viešinimas – informacijos apie teikiamą ar gautą ES struktūrinių fondų paramą ir jos įgyvendinimo rezultatus sklaida visuomenei ar atskiroms jos grupėms.

 

Viešieji informavimo tinklai – valstybės ir savivaldybių įstaigos ar viešosios įstaigos (išskyrus įgyvendinančiąsias institucijas), kurių steigėja ar viena iš dalininkių yra tarpinė arba įgyvendinančioji institucija, teikiančios informaciją bei konsultacijas apie ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes ir keliamus reikalavimus ES struktūrinių fondų paramai gauti.

 

Regionų visuomenės informavimo priemonės – regionų laikraščiai, regioninio masto ar vietinio transliuotojo transliuojamos programos ir kitos visuomenės informavimo priemonės, kuriomis viešai platinamos informacijos gavėjai yra vienos ar kelių apskričių teritorijoje.

 

Kitos strategijoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 71-1706; 2000, Nr. 75-2272), Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių ir Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421), sąvokas.

 

 

 

II. ESAMOS SITUACIJOS ĮVERTINIMAS

 

6. 2004–2006 metai – pirmasis ES struktūrinių fondų paramos įsisavinimo Lietuvoje laikotarpis. ES struktūrinių fondų lėšų planavimą apibrėžia BPD, patvirtintas Europos Bendrijų Komisijos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės. BPD išdėstyti Lietuvos socialinės ir ekonominės plėtros prioritetai, strategija ir priemonės jai įgyvendinti, nurodyti ES ir bendrojo finansavimo šaltiniai, apibrėžta ES struktūrinių fondų administravimo struktūra.

 

7. Nuo 2002 metų antrosios pusės Lietuvoje pradėta informuoti visuomenę bei tikslines grupes apie BPD ir ES regioninę politiką: surengti informacinių seminarų ciklai, institucijų tinklalapiuose pateikiama galimiems pareiškėjams svarbi informacija apie ES struktūrinių fondų paramos teikiamas galimybes bei reikalavimus jai gauti, plečiami institucijų teritoriniai skyriai ir viešieji informavimo tinklai, atliktas preliminarių paraiškų vertinimas, išleista leidinių apie ES struktūrinių fondų paramą ir jos teikiamas galimybes, bendradarbiaujama su visuomenės informavimo priemonėmis.

 

8. Kadangi informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą funkcija institucijoms yra nauja, todėl jaučiama tarpinstitucinio bendradarbiavo stoka, nepakankamas institucijų bendradarbiavimas su atskiromis tikslinėmis grupėmis.

 

9. Siekiant išsiaiškinti galimų pareiškėjų ir būsimų projektų vykdytojų turimos informacijos ir žinių lygį, 2004 m. gegužės 1–18 d. buvo atliktas tyrimas. Galimų ES struktūrinių fondų paramos pareiškėjų nuomonės tyrimą atliko viešoji įstaiga „Europos namai“. Pasirinktas tyrimo metodas – telefoninė apklausa – leido surinkti ne tik kiekybinę informaciją, bet ir kokybinio pobūdžio pastabas:

 

9.1. 63 procentai galimų ES struktūrinių fondų paramos pareiškėjų teigia, kad jų institucijai, organizacijai, įmonei gerokai arba visiškai nepakanka informacijos apie ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes;

 

9.2. galimi pareiškėjai teigia, kad pagrindinis informacijos apie ES struktūrinių fondų paramą šaltinis šiuo metu yra valstybės institucijų tinklalapiai (minėjo 67 procentai respondentų), antroje vietoje minima spauda (minėjo 54 procentai respondentų), trečioje – seminarai (minėjo 37 procentai respondentų). Valstybės institucijų tinklalapiais, kaip informacijos šaltiniu, viešasis sektorius naudojasi beveik du kartus dažniau nei privatusis;

 

9.3. net 50 procentų viešojo sektoriaus respondentų šiuo metu gauna informaciją lankydami seminarus, o privačiojo sektoriaus atstovų – tik 25 procentai. Privatusis sektorius daugiausia informacijos gauna iš spaudos (minėjo 65 procentai respondentų), taip pat labiau nei viešas sektorius vertina radiją ir televiziją;

 

9.4. viešo sektoriaus atstovų patirtis įgyvendinant ES paramos projektus gerokai didesnė nei privačiojo. 33 procentai viešojo sektoriaus respondentų teigia, jog anksčiau yra įgyvendinę ES paramos projektų;

 

9.5. net 96 procentai ketinančiųjų teikti projektų paraiškas teigia, kad patiria sunkumų rengdamiesi gauti ES struktūrinių fondų paramą: jiems trūksta informacijos apie ES struktūrinius fondus, nepakanka žinių ir įgūdžių;

 

9.6. geriausiai informuotos viešajame sektoriuje yra valstybės institucijos ir savivaldybės, privačiajame – stambios įmonės ir žemės ūkio bendrovės. Mažiausiai informuoti yra ūkininkai ir smulkiosios įmonės. Pastarieji taip pat dažniausiai negali naudotis gana brangiomis konsultantų paslaugomis. Didelės dalies respondentų netenkina valstybės institucijų teikiama informacija
(20 procentų respondentų teikiamą informaciją vertina blogai, 54 procentai – patenkinamai), pabrėžiama, kad informacija vėluojanti, fragmentiška, prieštaringa, dažnai kintanti arba neapibrėžta;

 

9.7. kai kurie galimi pareiškėjai nepasitiki paramos skyrimo tvarka, jos skaidrumu ir teigia, kad paramos gavėjai jau dabar žinomi, todėl galimybėmis gauti ES struktūrinių fondų paramą domėtis neverta.

 

10. Skirtinos šios informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą stiprybės:

 

10.1. parengtas ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimo strateginis dokumentas – BPD, kurio priede nustatytas informavimo planas;

 

10.2. sukurta ES struktūrinių fondų lėšų valdymo ir administravimo struktūra, atsakomybė už informavimo veiksmus paskirstyta tarp institucijų;

 

10.3. patvirtintos Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklės;

 

10.4. institucijos suvokia informavimo ir viešinimo veiklos svarbą;

 

10.5. nustatytos galimų pareiškėjų grupės pagal BPD priemones;

 

10.6. nuo 2002 m. antrosios pusės skleidžiama informacija apie ES struktūrinių fondų paramą ir BPD;

 

10.7. kuriami viešieji informavimo tinklai;

 

10.8. sukaupta patirtis informuojant visuomenę apie ES ir narystės joje privalumus.

 

11. Skirtinos šios informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą silpnybės:

 

11.1. tarpinės institucijos mažai bendradarbiauja tarpusavyje, trūksta partnerytės įgūdžių tarp institucijų ir socialinių-ekonominių ar kitų partnerių;

 

11.2. nepakankamas informacinių technologijų taikymas informacijos sklaidai;

 

11.3. nepakankamai išvystyti viešieji informavimo tinklai;

 

11.4. institucijos neturi pakankamai informavimo, bendravimo su visuomene įgūdžių;

 

11.5. silpnas grįžtamasis ryšys tarp institucijų ir informavimo veiklos tikslinių grupių;

 

11.6. trūksta informacijos poreikio analizės.

 

12. Skirtinos šios informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą galimybės:

 

12.1. besiformuojanti informacijos teikimo, viešumo, atskaitomybės ir atsakingumo kultūra viešajame sektoriuje;

 

12.2. išaugęs visuomenės pasitikėjimas viešuoju sektoriumi;

 

12.3. sustiprėjęs tarpusavio pasitikėjimas ir partnerystė tarp viešojo ir privačiojo sektoriaus;

 

12.4. išaugęs visuomenės domėjimasis ES struktūrinių fondų teikiamomis galimybėmis ir gebėjimas pasinaudoti jomis;

 

12.5. sėkmingo ES struktūrinių fondų lėšų įsisavinimo pavyzdžių gausa.

 

13. Skirtinos šios informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą grėsmės:

 

13.1. padidėjęs visuomenės nepasitikėjimas ir nepasitenkinimas institucijomis;

 

13.2. ES struktūrinių fondų paramos administravimo neskaidrumas;

 

13.3. faktinės informacijos trūkumas užpildomas tikrovės neatitinkančia informacija;

 

13.4. nepalaikoma viešojo ir privačiojo sektorių partnerystė;

 

13.5. kokybiškų projektų trūkumas ir blogas projektų įgyvendinimas.

 

 

 

III. STRATEGIJOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

14. BPD įgyvendinimo laikotarpiu būtina aktyviai, sistemingai ir tikslingai skleisti informaciją apie ES struktūrinių fondų paramą pagal BPD priemones. Institucijos, teikdamos informaciją, turi imtis iniciatyvos, o ne tik reaguoti į įvykius ar kritiką.

 

15. Informacija turi būti teikiama konkrečioms tikslinėms grupėms. Informuojant visuomenę apie ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes, turi būti ne tik pranešama, bet ir aiškinama, nagrinėjama, mokoma.

 

16. Skleidžiant informaciją, institucijų veiksmai turi būti planuojami ir koordinuojami, siūloma naudotis institucijų teritoriniais-administraciniais padaliniais ir viešaisiais informavimo tinklais bei nuolat juos stiprinti.

 

17. Šios strategijos pagrindiniai tikslai:

 

17.1. nušviesti Lietuvos dalyvavimą ES regioninėje politikoje ir pristatyti BPD;

 

17.2. informuoti galimus ES struktūrinių fondų pareiškėjus apie ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes ir taip užtikrinti ES struktūrinių fondų lėšų administravimo skaidrumą ir didinti jų įsisavinimą;

 

17.3. viešinti ES struktūrinių fondų teikiamą paramą ir jos naudą žmonių gerovei.

 

18. Šios strategijos pagrindiniai uždaviniai:

 

18.1. padidinti visuomenės žinias apie ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes ir gebėjimą jomis pasinaudoti;

 

18.2. supažindinti tikslines grupes su BPD priemonėmis ir jų įgyvendinimo rezultatais;

 

18.3. padidinti administracinius gebėjimus teikiant informaciją apie ES struktūrinių fondų paramą ir ją viešinant;

 

18.4. užtikrinti, kad teikiama informacija atitiktų galimų ES struktūrinių fondų paramos pareiškėjų poreikius ir visų pirma pasiektų tas tikslines grupes, kurioms ji yra aktualiausia;

 

18.5. stiprinti bendradarbiavimą ir partnerystę tarp institucijų;

 

18.6. sustiprinti ryšius su visuomenės informavimo priemonėmis.

 

19. Informuojant ir viešinant turi būti laikomasi šių principų:

 

19.1. visuomenė bei tikslinės grupės informuojamos atsižvelgiant į visą BPD strategiją;

 

19.2. informacija pateikiama aiškiai ir paprastai;

 

19.3. institucijų teikiama informacija yra svarbiausia ir pagrindinė;

 

19.4. pateikiama informacija objektyvi ir grindžiama faktais;

 

19.5. informacija tiekiama operatyviai ir laiku;

 

19.6. kiekvienas turi teisę bei galimybes nevaržomai naudotis informacija.

 

 

 

IV. INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO LYGMENYS

 

20. Strategija yra įgyvendinama trimis lygmenimis:

 

20.1. Visos BPD programos lygmeniu. Vadovaujančioji institucija yra atsakinga už informacijos sklaidą apie ES regioninę politiką Lietuvoje, BPD strategiją, jos turinį, įgyvendinimą bei rezultatus, koordinuoja tarpinių bei įgyvendinančiųjų institucijų informavimo veiklą.

 

BPD programos lygmeniu priemonių planą visam BPD įgyvendinimo laikotarpiui rengia ir tvirtina vadovaujančioji institucija. Atsižvelgdama į šį priemonių planą, vadovaujančioji institucija kiekvienų metų pradžioje rengia ir tvirtina detalesnius programos lygmens priemonių planus. Juose turi būti apibrėžtos informavimo priemonės, įvardytos tikslinės grupės bei nurodyta, kokių rezultatų tikimasi.

 

20.2. Atskirų BPD priemonių lygmeniu tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos rengia ir teikia visą reikiamą informaciją galimiems pareiškėjams ir projektų vykdytojams apie jų administruojamas priemones, ES struktūrinių fondų paramą, BPD įgyvendinimo eigą ir poveikį visuomenei, šalies ekonominiam bei socialiniam vystymuisi. Šios institucijos taip pat teikia informaciją visuomenei apie joms priskirtų priemonių įgyvendinimo eigą bei rezultatus. Tarpinės institucijos derina informavimo veiklą tarpusavyje (pavyzdžiui, kartu rengia seminarus tai pačiai tikslinei grupei), įtraukia socialinius-ekonominius ir kitus partnerius į informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą veiklą.

 

Įgyvendindamos strategiją BPD priemonių lygmeniu, tarpinės institucijos tvirtina savo kartu su įgyvendinančiosiomis institucijomis parengtus šios strategijos įgyvendinimo priemonių planus. Rengiant minėtus planus būtina įvardyti tikslines grupes, nurodyti joms skirtas informavimo ir viešumo priemones. Informavimo ir viešinimo veiksmus rekomenduojama planuoti pagal strategijos 25 punkte nurodytus informavimo ir viešinimo etapus.

 

20.3. Projekto lygmeniu ES struktūrinių fondų remiamų projektų vykdytojai ir įgyvendinančiosios institucijos skleidžia informaciją apie projektų veiksmus, jų rezultatus bei poveikį sektoriui, regionui, visuomenės grupei ir panašiai. Įgyvendinant strategiją projekto lygmeniu aktyviai dalyvauja socialiniai-ekonominiai ir kiti partneriai.

 

Projektų vykdytojai viešina savo įgyvendinamus projektus laikydamiesi reikalavimų, nustatytų Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėse. Rekomenduojama viešinimo veiksmus organizuoti pagal 26 punkte nurodytus etapus. Įgyvendinančiosios institucijos prižiūri projektų įgyvendinimą bei jų viešinimą.

 

21. Siekiant taupyti lėšas ir išvengti veiksmų kartojimosi, informavimo ir viešinimo veiksmai visuose lygmenyse turėtų būti derinami tarp institucijų ir koordinuojami vadovaujančiosios institucijos.

 

 

 

V. INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO ETAPAI

 

 

22. Tikslinių grupių informavimas turėtų būti vykdomas visu BPD įgyvendinimo laikotarpiu (2004–2008 m.). Svarbiais viso BPD, atskirų priemonių ar projektų įgyvendinimo etapais būtina intensyvinti informavimo bei viešinimo veiklą. Siekiant kuo geresnių rezultatų, turėtų būti naudojamos skirtingos viena kitą papildančios ir stiprinančios informavimo ir viešumo priemonės.

 

23. Informavimo ir viešinimo etapai viso BPD lygmeniu:

 

23.1. ES regioninės politikos pristatymas;

 

23.2. ES struktūrinių fondų teikiamų galimybių ir paramos gavimo reikalavimų pristatymas;

 

23.3. Informavimas apie ES struktūrinių fondų lėšų administravimą Lietuvoje;

 

23.4. ES struktūrinių fondų paramos įgyvendinimo rezultatų pristatymas.

 

24. Informavimo ir viešinimo etapai, nurodyti 23.1 ir 23.2 punktuose, yra svarbesni BPD įgyvendinimo pradžioje, vėliau pagrindinis dėmesys skiriamas 23.3 ir 23.4 punktuose nurodytiems etapams.

 

25. Informavimo ir viešinimo etapai BPD priemonių lygmeniu:

 

25.1. laikotarpis prieš kvietimą teikti projektų paraiškas ES struktūrinių fondų paramai gauti;

 

25.2. kvietimo teikti projektų paraiškas ES struktūrinių fondų paramai gauti skelbimas;

 

25.3. laikotarpis, kai rengiamos projektų paraiškos ES struktūrinių fondų paramai gauti;

 

25.4. laikotarpis, kai vertinamos projektų paraiškos ES struktūrinių fondų paramai gauti;

 

25.5. laikotarpis, kai pasirašomos paramos teikimo sutartys;

 

25.6. projektų vykdymas ir jų rezultatų skelbimas.

 

26. Projekto lygmeniu išskiriami šie viešinimo etapai:

 

26.1. projekto pradžia (pristatymas);

 

26.2. esminių projekto veiksmų, įvykių pristatymas;

 

26.3. projekto rezultatų pristatymas.

 

 

 

VI. TIKSLINĖS GRUPĖS

 

 

27. Pagrindinės informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą ir suteiktos paramos viešinimo tikslinės grupės yra šios:

 

27.1. Institucijų ir viešųjų informavimo tinklų darbuotojai. Jie privalo ne tik gerai išmanyti BPD, ES struktūrinių fondų teikiamas galimybes, galimų pareiškėjų poreikius, bet ir suvokti informavimo bei bendradarbiavimo svarbą, derinti veiksmus su kitomis tarpinėmis ir įgyvendinančiosiomis institucijomis, stiprinti partnerystę.

 

27.2. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai pagal BPD priemones. Kiekviena BPD priemonė turi konkrečius šios tikslinės grupės pogrupius. Atskirų pogrupių informacijos poreikiai yra skirtingi. Remiantis viešosios įstaigos „Europos namai“ 2004 m. gegužės 1–18 d. atlikto tyrimo duomenimis, reikia daugiau į šios tikslinės grupės pogrupius orientuotos dalykinės informacijos.

 

27.3. Visuomenė. Visuomenės nuomonė apie BPD įgyvendinimą ir ES struktūrinių fondų lėšų naudojimą formuoja bendrą įvaizdį apie šalies gebėjimą administruoti ES struktūrinių fondų lėšas ir tokiu būdu prisideda prie sėkmingo ES struktūrinių fondų lėšų įsisavinimo. Bendras nepasitikėjimas valdžios institucijomis, mažas informuotumo lygis, vėluojanti informacija, jos fragmentiškumas sudaro administravimo skaidrumo stokos įspūdį ir formuoja nepalankų visuomenės požiūrį. Todėl būtina efektyviai pristatyti ES struktūrinių fondų svarbą Lietuvos ekonomikos augimui bei visuomenės poreikių tenkinimui, ypatingą dėmesį skiriant šalies regionų gyventojams.

 

27.4. Visuomenės nuomonės formuotojai:

 

27.4.1. Viešosios informacijos platintojai – tai ne tik informacijos šaltinis, bet ir tikslinė grupė. Viešosios informacijos platintojai turi patys gerai suprasti ES struktūrinių fondų lėšų administravimo principus, eigą, pasekmes tam, kad galėtų aiškinti, interpretuoti ir teisingai pateikti informaciją visuomenei bei atskiroms jos grupėms. Visuomenė ypač pasitiki visuomenės informavimo priemonėmis, todėl jų vaidmuo formuojant visuomenės nuomonę yra itin didelis. Ypač svarbu teikti informaciją regionų visuomenės informavimo priemonėms, kadangi jos tiesiogiai ir greičiausiai pasiekia tuos šalies gyventojus, kurie turi mažiau galimybių gauti informacijos apie ES struktūrinių fondų paramą.

 

27.4.2. Politikai, valstybės tarnautojai, savivaldybių ir apskričių administracijų darbuotojai, kurie pagal savo pareigas atstovauja visuomenės bei atskirų tikslinių grupių interesams. Būtinas bendradarbiavimas su šia grupe, nuolat informuojant ją apie BPD įgyvendinimo eigą.

 

27.4.3. Socialiniai-ekonominiai ir kiti partneriai – organizacijos, atstovaujančios plačiausiems interesams. Tai Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos pramonininkų konfederacija, Lietuvos darbdavių asociacija, Lietuvos profesinių sąjungų asociacija, Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacija ir kitos, kurios susijusios su atskirais galimų pareiškėjų ir projektų vykdytojų pogrupiais.

 

28. Siekiant išsiaiškinti, kokios informacijos labiausiai trūksta pareiškėjams, projektų vykdytojams pagal BPD priemones ir visuomenei, siūloma periodiškai organizuoti viešosios nuomonės tyrimus.

 

 

 

VII. INFORMAVIMO BŪDAI

 

29. Pirminis informacijos apie ES struktūrinių fondų paramą šaltinis – institucijos. Antrinis šaltinis – visuomenės informavimo priemonės, politikai, valstybės tarnautojai, savivaldybių ir apskričių administracijų darbuotojai, socialiniai-ekonominiai ir kiti partneriai. Siekiant, kad teikiama informacija būtų tiksli ir teisinga, būtina, kad pirminiai ir antriniai informacijos šaltiniai bendradarbiautų.

 

30. Informavimo būdai pasirenkami pagal tikslines grupes ir teikiamą informaciją.

 

31. Galimiems pareiškėjams informuoti turėtų būti pasirenkami šie informavimo būdai:

 

31.1. institucijų tinklalapiai;

 

31.2. konsultacijos;

 

31.3. seminarai;

 

31.4. viešieji informavimo tinklai;

 

31.5. leidiniai ir kita informacinė medžiaga;

 

32. Visuomenei informuoti turėtų būti pasirenkami šie informavimo būdai:

 

32.1. institucijų tinklalapiai;

 

32.2. visuomenės informavimo priemonės;

 

32.3. leidiniai ir kita informacinė medžiaga;

 

32.4. viešieji informavimo tinklai;

 

32.5. Europos informacijos centrai;

 

32.6. socialiniai-ekonominiai ir kiti partneriai.

 

 

 

VIII. INFORMAVIMO IR VIEŠUMO PRIEMONĖS

 

33. Informavimo ir viešumo priemonėmis užtikrinamas ES struktūrinių fondų lėšų naudojimo viešumas ir skaidrumas. Šios priemonės turi būti pasirinktos, priklausomai nuo to, kokių tikslų siekiama, kokią tikslinę grupę tikimasi pasiekti, kokią informaciją ir kokiu būdu norima perduoti.

 

34. Informavimo ir viešinimo priemones galima suskirstyti į šias pagrindines grupes:

 

34.1. Leidiniai: brošiūros, lankstinukai, informaciniai biuleteniai ir kiti;

 

34.2. Renginiai: konferencijos, seminarai, mokymai, konsultacijos, susitikimai, diskusijos ir kiti;

 

34.3. Informacinių technologijų priemonės: tinklalapiai, intranetas, duomenų bazės ir kitos;

 

34.4. Visuomenės informavimo priemonės: laikraščiai, radijas ir televizija, spaudos konferencijos, pranešimai žiniasklaidai, susitikimai ir kitos.

 

 

 

IX. INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO ADMINISTRACINĖ STRUKTŪRA

 

I. PROGRAMOS LYGMUO

 

35. Už informacijos sklaidą BPD programos lygmeniu ir BPD viešumą atsakinga vadovaujančioji institucija.

 

36. Pagrindinės vadovaujančiosios institucijos funkcijos, susijusios su informavimu ir viešinimu:

 

36.1. supažindinti visuomenę su ES regioninės politikos principais;

 

36.2. pristatyti BPD, jo tikslus, prioritetus, priemones ir įgyvendinimo rezultatus;

 

36.3. užtikrinti strateginio ES struktūrinių fondų paramos panaudojimo Lietuvoje dokumento – BPD ir jo priedo – prieinamumą;

 

36.4. rengti informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal BPD ir suteiktos paramos viešinimo strategiją;

 

36.5. koordinuoti atskiras priemones administruojančių institucijų informavimo veiksmus;

 

36.6. prižiūrėti informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą reikalavimų vykdymą priemonių lygmenyje.

 

37. Skleidžiant informaciją turi būti pabrėžiami šie dalykai:

 

37.1. ES struktūrinių fondų teikiamos galimybės – būdas modernizuoti Lietuvos ekonomiką bei visuomenę;

 

37.2. ES struktūrinių fondų lėšų administravimas yra aiškus ir skaidrus, ES struktūrinių fondų parama teikiama griežtai laikantis nustatytų reikalavimų;

 

37.3. ES struktūrinių fondų parama suteikia geresnę galimybę spręsti kylančias ūkio problemas;

 

37.4. paramą pagal BPD priemones vykdomiems projektams sudaro ES struktūrinių fondų ir Lietuvos bendrojo finansavimo lėšos;

 

37.5. ES struktūrinių fondų parama turėtų padėti Lietuvai prisitaikyti prie ES bendrosios rinkos sąlygų;

 

37.6. ES regioninės politikos tikslas – mažinti socialinio ir ekonominio išsivystymo skirtumus tarp ES valstybių narių ir atskirų regionų;

 

37.7. Europos integracijos veiksniai vis labiau veikia Lietuvos ūkio ir visuomenės gyvenimą;

 

38. Programos lygmeniu siūlomos šios informavimo ir viešumo priemonės:

 

38.1. BPD ir BPD priedo leidyba (spausdintas ir elektroninis variantai) institucijoms, galimiems pareiškėjams, visuomenės nuomonės formuotojams;

 

38.2. BPD ir BPD priedo santraukos leidyba (spausdintas ir elektroninis variantai) galimiems pareiškėjams ir visuomenei;

 

38.3. brošiūros, pristatančios ES struktūrinių fondų teikiamą paramą, rezultatus, užsienio šalių ir Lietuvos gerąją patirtį galimiems pareiškėjams, visuomenei, visuomenės nuomonės formuotojams;

 

38.4. atskiras leidinys, kuriame pateikiamos Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklės su patarimais projektų vykdytojams ir institucijoms;

 

38.5. pranešimai apie metines BPD įgyvendinimo ataskaitas, kuriuose skelbiami BPD įgyvendinimo pasiekimai ir rezultatai institucijoms, visuomenei, visuomenės nuomonės formuotojams;

 

38.6. leidinys apie BPD įgyvendinimo rezultatus, skirtas institucijoms, visuomenei, visuomenės nuomonės formuotojams;

 

38.7. pagal poreikį organizuojami institucijų darbuotojų susitikimai (pradžioje veiksmams suderinti ir planuoti siūloma susitikti dažniau);

 

38.8. metinės konferencijos, rengiamos pasiektiems BPD įgyvendinimo rezultatams skelbti institucijų darbuotojams, visuomenės nuomonės formuotojams, projektų vykdytojams;

 

38.9. susitikimai, diskusijos aktualiais ES struktūrinių fondų lėšų įsisavinimo klausimais rengiami su visuomenės nuomonės formuotojais (politikais, valstybės tarnautojais, savivaldybių ir apskričių administracijų darbuotojais), galimais pareiškėjais, visuomene. Rekomenduotini išvažiuojamieji susitikimai su regionų atstovais;

 

38.10. periodiškai rengiami apžvalginiai, teminiai straipsniai spaudai. Straipsniuose pateikiami faktai bei informacija turi būti aktualūs skaitytojams. Atskiras dėmesys turėtų būti skiriamas regionų ir miestų ar rajonų laikraščiams;

 

38.11. pranešimai žiniasklaidai rengiami kiekvienai svarbiai informacijai pranešti;

 

38.12. spaudos konferencijos, organizuojamos reikšmingesniais BPD įgyvendinimo etapais;

 

38.13. susitikimai aktualiais klausimais su viešosios informacijos platintojais, visuomenės informavimo priemonių atstovais (rekomenduotini išvažiuojamieji susitikimai su regionų atstovais);

 

38.14. vizitai į svarbių visuomenės gerovei projektų vykdymo vietas, diskusijos su vietos bendruomene, viešosios informacijos platintojais, politikais, valstybės tarnautojais, savivaldybių ir apskričių administracijų darbuotojais;

 

38.15. atsakingiems institucijų darbuotojams tikslinga dalyvauti informacinėse, televizijos ir radijo pokabių laidose. Tai ne tik papildoma visuomenės informavimo, bet ir veiksminga nuomonės formavimo priemonė;

 

38.16. ES struktūrinių fondų paramai skirtas tinklalapis. Jame lankytojams pateikiama visa aktualiausia informacija apie BPD strategijos įgyvendinimą ir ES struktūrinių fondų paramą. Labai svarbu, kad tiklalapis būtų gražaus dizaino ir patogus vartoti. Už tinklalapio sukūrimą ir palaikymą atsakinga vadovaujančioji institucija. Tinklalapyje būtų nuorodos į tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų tinklalapius. Įgyvendinančiosios institucijos atsakingos už savalaikį informacijos pateikimą ir atnaujinimą. Norint, kad internetas būtų veiksminga informavimo priemonė, būtina numatyti realius ir ilgalaikius žmogiškuosius ir finansinius išteklius.

 

 

 

II. PRIEMONIŲ LYGMUO

 

39. Už informacijos sklaidą apie priskirtas BPD priemones atsakingos tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos.

 

40. Pagrindinės tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų funkcijos, susijusios su informavimu ir viešinimu:

 

40.1. planuoti visuomenės informavimo veiksmus ir informuoti visuomenę apie administruojamas BPD priemones ir jų įgyvendinimo rezultatus;

 

40.2. užtikrinti dokumentų, susijusių su kvietimais teikti paraiškas, projektų įgyvendinimo ir atsiskaitymo tvarka, prieinamumą;

 

40.3. teikti reikiamą informaciją pareiškėjams ir projektų vykdytojams;

 

40.4. reguliariai informuoti visuomenę ir projektų vykdytojus apie jų koordinuojamų priemonių įgyvendinimą.

 

41. Pareiškėjams turi būti teikiama pakankamai paprastos ir suprantamos informacijos apie BPD priemonių turinį, finansavimo galimybes ir sąlygas, projektų paraiškų teikimo reikalavimus, bendrojo finansavimo principą. Taip pat rekomenduojama viešinti BPD priemonių įgyvendinimo vertinimus, atlikus poveikio aplinkai, sektoriui, regionui tyrimus ar studijas.

 

42. Skleidžiant informaciją turi būti pabrėžiami šie dalykai:

 

42.1. norint gauti ES struktūrinių fondų paramą reikia parodyti iniciatyvą,

 

42.2. visi remiami projektai turi prisidėti prie BPD tikslų įgyvendinimo;

 

42.3. būtinas bendradarbiavimas tarp partnerių;

 

42.4. projekto paraiška ir papildomi dokumentai turi atitikti reikalavimus;

 

42.5. yra tam tikri privalomieji reikalavimai dėl išlaidų, įskaitant viešuosius pirkimus, nuosavų išteklių, lygių galimybių užtikrinimo, įgyvendinimo ataskaitų teikimo;

 

42.6. skleidžiant informaciją visuomenei svarbu akcentuoti ne tik atskiriems projektams teikiamą paramą, bet ir bendruosius rezultatus, tokius kaip užimtumas, gyvenimo aplinkos ir švietimo sistemos gerinimas, gyventojų pajamų didėjimas, lygių galimybių darbo rinkoje sudarymas ir kitus. Labai svarbus bendradarbiavimas su socialiniais-ekonominiais ir kitais partneriais, atstovaujančiais galimus pareiškėjus ir projektų vykdytojus.

 

43. BPD priemonių lygmeniu siūlomos šios informavimo ir viešumo priemonės:

 

43.1. informaciniai paketai galimiems pareiškėjams ir projektų vykdytojams pagal atskiras BPD priemones (projektų rengimo ir įgyvendinimo reikalavimai, projektų paraiškų pildymo taisyklės, susijusių teisės aktų rinkiniai ir jų aiškinimai) leidžiami vienodu formatu;

 

43.2. brošiūros, vėlesniais BPD įgyvendinimo etapais leidžiamos visuomenei, viešosios informacijos platintojams apie sukauptą gerąją patirtį, poveikį regionui ar sektoriui, bendruomenės gerovei;

 

43.3. plakatai leidžiami siekiant informuoti visuomenę apie ES vaidmenį bendruomenės gerovei;

 

43.4. seminarai rengiami galimiems pareiškėjams ir projektų vykdytojams atskirais ciklais (siūloma teikti pirmenybę regioniniams seminarams). Seminarus rengdamos institucijos pasitelkia viešuosius informavimo tinklus, ekonominius-socialinius ir kitus partnerius;

 

43.5. internetas. Kadangi šiuo metu ne visos tikslinės grupės vienodai ja gali naudotis, todėl ji turi būti naudojama kartu su kitomis priemonėmis;

 

43.6. tarpinių institucijų ir įgyvendinančiųjų institucijų tinklalapiuose jau yra parengti atskiri puslapiai apie ES struktūrinių fondų paramą, kuriuose teikiama informacija apie paramos galimybes ir reikalavimus atskiroms priemonėms. Svarbu, kad informacija skirta galimiems pareiškėjams ir projektų vykdytojams būtų aiški, tiksli, išsami ir lengvai surandama;

 

43.7. informavimo ir viešumo priemonės, skirtos visuomenei, naudojamos taip, kaip ir 38.9–38.15 punktuose nurodytos priemonės programos lygmenyje;

 

43.8. pasirenkant informavimo ir viešumo priemones svarbu žinoti, kad šiuo metu viešasis sektorius naudoja tokius informavimo šaltinius: internetą, seminarus, konsultacijas. Privatus sektorius informaciją gauna visų pirma iš spaudos, toliau iš televizijos ir radijo, leidinių, konsultacijų, seminarų.

 

44. Institucijose sudaromos pareiškėjų, institucijų rengiamų seminarų dalyvių duomenų bazės padės operatyviau ir tikslingiau skleisti informaciją.

 

45. Metiniai institucijų informavimo ir viešinimo priemonių planai turi būti parengti atsižvelgiant į tikslines grupes ir jų pogrupius, informavimo ir viešinimo etapus. Informavimo ir viešinimo strategijos įgyvendinimo priemonių lygmens priemonių plano pavyzdys pateiktas strategijos priede.

 

 

 

III. PROJEKTO LYGMUO

 

 

46. Informacijos apie ES struktūrinių fondų paramą sklaida yra būtina šios paramos teikimo sąlyga. Informaciją apie konkrečius projektus skleidžia įgyvendinančiosios institucijos ir projektų vykdytojai.

 

47. Projekto lygmeniu vartotinos informavimo ir viešumo priemonės, skirtos visuomenei, ES struktūrinių fondų paramos pareiškėjams, visuomenės nuomonės formuotojams:

 

47.1. skelbimų lentos;

 

47.2. atminimo lentos;

 

47.3. plakatai (stendai patalpose);

 

47.4. pranešimai galimiems pareiškėjams ir projektų vykdytojams;

 

47.5. informacinė medžiaga;

 

47.6. informaciniai renginiai;

 

47.7. pranešimai žiniasklaidai;

 

47.8. kitos.

 

48. Viešinimo veiksmus projekto vykdytojas numato kaip sudėtinę projekto veiklos dalį, susijusią su BPD priemonės, pagal kurią finansuojamas projektas, tikslu. Viešinimo veiklos mastai turi būti tiesiogiai proporcingi projekto tikslams ir veiklos apimčiai. Įgyvendinta informavimo veikla aprašoma tarpinėse ir galutinėse projektų įgyvendinimo ataskaitose, kartu turi būti pridedami ją patvirtinantys dokumentai. Projekto vykdytojas privalo vykdyti projekte numatytas viešumo priemones, laikydamasis Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėse nustatytų reikalavimų.

 

49. Įgyvendinančiosios institucijos užtikrina projektų rezultatų sklaidą, taip pat konsultuoja projektų vykdytojus dėl informavimo ir viešumo priemonių įgyvendinimo bei prižiūri, kaip šios priemonės įgyvendinamos.

 

 

 

X. INFORMAVIMO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

 

50. Kad strategija būtų lanksti ir atitiktų nuolat besikeičiančias aplinkybes, labai svarbus jos nuolatinis stebėjimas ir vertinimas.

 

51. Pagrindiniai informavimo rezultatai turi būti atsispindėti metinėse ir galutinėje BPD įgyvendinimo ataskaitose.

 

52. Vadovaujančioji institucija yra atsakinga už informavimo ir viešinimo veiklos priežiūrą.

 

53. Tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos rengia vadovaujančiajai institucijai nustatytos formos ketvirtines ataskaitas apie informavimo ir viešinimo veiklą.

 

54. Esant poreikiui susitinka už informavimo ir viešinimo veiklą atsakingi institucijų darbuotojai. Susitikimų metu dalijamasi patirtimi, siūlomi iškilusių problemų sprendimo būdai. Nuolatinio ryšio palaikymui gali būti sudaroma elektroninio pašto grupė, kai atsakingi asmenys elektroniniu paštu keičiasi informacija apie informavimo ir viešinimo veiklą.

 

55. Pagrindiniai kriterijai vertinant informavimo ir viešinimo rezultatus – pareiškėjų skaičius, rengiamų projektų kokybė ir visuomenės nuomonė.

 

56. Informavimo ir viešinimo rezultatų vertinimo priemonės:

 

56.1. stebėjimas, kaip visuomenės informavimo priemonės pateikia informaciją apie ES struktūrinių fondų paramą ir jos įsisavinimą;

 

56.2. ES struktūriniams fondams skirto tinklalapio lankomumas, atidarytų dokumentų bei užklausų tinklalapyje skaičius ir jų turinio analizė;

 

56.3. institucijų organizuojamų renginių dalyvių apklausos;

 

56.4. pagerėjusios pareiškėjų žinios: projektų skaičius ir projektų kokybė;

 

56.5. galimų pareiškėjų ir visuomenės nuomonės tyrimai.

 

 

 

XI. FINANSAVIMAS

 

 

57. Institucijos rengia kasmetinius informavimo ir viešinimo priemonių planus ir planuoja lėšas.

 

58. Lėšos institucijų informavimo ir viešinimo veiklai skiriamos pagal BPD 5.2 priemonę „Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“.

 

______________

 

Informavimo ir viešinimo strategijos

įgyvendinimo priemonių lygmens priemonių

plano pavyzdys. Informavimo apie Europos

Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal

Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį

programavimo dokumentą ir suteiktos paramos

viešinimo strategijos

priedas

 

(priemonių lygmens priemonių plano pavyzdys)

 

_______________________________________________

(institucijos pavadinimas)

 

INFORMAVIMO APIE ES STRUKTŪRINIŲ FONDŲ PARAMĄ

PAGAL BPD _________________________ PRIEMONĘ

                                                                                      (priemonės pavadinimas)

IR SUTEIKTOS PARAMOS VIEŠINIMO PLANAS

 

                                       Nr._________

                                                                                      (data)

                                                       

(sudarymo vieta)

 

Informavimo ir viešinimo etapai

Informavimo priemonės, skirtos

visuomenei

galimiems pareiškėjams

Laikotarpis prieš kvietimą teikti projektų paraiškas

1. Straipsniai visuomenės informavimo priemonėse (nacionalinėse ir regionų)

2. Dalyvavimas TV ir radijo laidose

3. Susitikimai su politikais, valstybės ir savivaldybių institucijų darbuotojais, viešosios informacijos platintojas

4. Informacija tinklalapyje

1. Informaciniai seminarai

2. Informacija tinklalapyje

Kvietimas teikti projektų paraiškas

1. Spaudos konferencija

2. Pranešimai žiniasklaidai

3. Informacija tinklalapyje

1. Spaudos konferencija

2. Pranešimas žiniasklaidai

3. Informacija tinklalapyje

Projektų rengimas

1. Straipsniai žiniasklaidoje

2. Susitikimai su politikais, valstybės ir savivaldybių institucijų darbuotojais, viešosios informacijos platintojas

1. Mokomieji seminarai

2. Konsultacijos

3. Specializuoti leidiniai

4. Galimų pareiškėjų duomenų bazės parengimas

Projektų vertinimas

1. Straipsniai visuomenės informavimo priemonėse

2. su politikais, valstybės ir savivaldybių institucijų darbuotojais, viešosios informacijos platintojas

1. Mokomieji seminarai

2. Konsultacijos

3. Specializuoti leidiniai

4. Galimų pareiškėjų duomenų bazės parengimas

Sutarčių pasirašymas

1. Spaudos konferencija

2. Pranešimas žiniasklaidai

3. Straipsniai

4. Informacija tinklalapyje

1. Spaudos konferencija

2. Pranešimas žiniasklaidai

3 Mokymai

4. Specializuoti leidiniai

5. Informacija tinklalapyje

Projekto vykdymas ir rezultatai

1. Spaudos konferencija

2. Pranešimas žiniasklaidai

3. Reportažai (spauda TV, radijas)

4 Konferencija

5 Leidiniai

6. Informacija tinklalapyje

7. Pasekmių ir poveikio tyrimai ir studijos

 

1. Spaudos konferencija

2. Pranešimas žiniasklaidai

3. Reportažai (spauda ,TV, radijas)

 

 

________________________________                                                                                               

         (vadovo pareigų pavadinimas)                                   (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

________________________________                              ____                                                         

                (pareigų pavadinimas)                                         (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

______________

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

finansų ministro

2004 m. liepos 23 d.

įsakymu Nr. 1K-279

 

INFORMAVIMO APIE EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ PARAMĄ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDRĄJĮ PROGRAMAVIMO DOKUMENTĄ IR SUTEIKTOS PARAMOS VIEŠINIMO STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO PROGRAMOS LYGMENS PRIEMONIŲ PLANAS

 

Nr.

Priemonė

Tikslinės grupės

Planuojamas rezultatas

Atsakingasis vykdytojas

Vykdymo terminas

 

1. Leidiniai

1.1.

BPD ir BPD priedo leidyba (spausdinti ir elektroniniai variantai)

ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos, galimi pareiškėjai, visuomenės nuomonės formuotojai

Visiems prieinamas strateginis ES struktūrinių fondų lėšų planavimo dokumentas

Finansų ministerija

2004 m. III ketv.– 2005 m. I ketv.

1.2.

BPD ir BPD priedo santraukos leidyba (spausdinti ir elektroniniai variantai)

Galimi pareiškėjai, visuomenė

Visiems prieinamas supaprastintas ES struktūrinių fondų lėšų planavimo dokumentas

Finansų ministerija

2004 m. III ketv.– 2005 m. I ketv.

1.3.

Brošiūros apie ES struktūrinių fondų paramą 4 skirtingoms tikslinėms grupėms:

1. Privačiam sektoriui,

2. Savivaldybėms ir apskričių administracijoms,

3. Kitam viešajam sektoriui,

4. Ūkininkams.

Galimi pareiškėjai, visuomenė, visuomenės nuomonės formuotojai

Tikslinėms grupėms prieinama susisteminta informacija apie ES struktūrinių fondų investavimo prioritetus ir reikalavimus paramai gauti

Finansų ministerija

2004 m. III–IV ketv.

1.4.

5. Brošiūra, kurioje pateikiamos Informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. BPD ir suteiktos paramos viešinimo taisyklės su patarimais projektų vykdytojams ir ES struktūrinių fondų paramą administruojančioms institucijoms

ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos, projektų vykdytojai

Informavimo ir viešinimo taisyklių žinojimo užtikrinimas

Finansų ministerija

2004 m. III–IV ketv.

1.5.

BPD įgyvendinimo metinių ataskaitų skelbimas

ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos, visuomenė, visuomenės nuomonės formuotojai

BPD įgyvendinimo ataskaita pristatyta visuomenei

Finansų ministerija

Po metinių BPD įgyvendinimo ataskaitų pateikimo Europos Komisijai

1.6.

Leidinys apie BPD įgyvendinimo rezultatus

Visuomenė, visuomenės nuomonės formuotojai, ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos

Pagal BPD suteiktos paramos viešumas, skaidrumas

Finansų ministerija

2009 m.

2. Renginiai

2.1.

BPD įgyvendinimo metinės konferencijos

ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos, visuomenės nuomonės formuotojai, projektų vykdytojai

BPD įgyvendinimo viešumas

Finansų ministerija

Po metinių BPD įgyvendinimo ataskaitų pateikimo Europos Komisijai

2.2.

Informaciniai-mokomieji seminarai (20 seminarų)

Galimi pareiškėjai,ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos

Tikslinės grupės supažindintos su projektų paraiškų teikimo, projektų rengimo, paramos viešinimo reikalavimais; pateiktas informacinių-mokomųjų seminarų pavyzdys ES struktūrinių fondų paramą administruojančioms institucijoms

Finansų ministerija, tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos

2004 m. III–IV ketv.

2.3.

Susitikimai su nacionalinių ir regionų visuomenės informavimo priemonių atstovais

Visuomenės informavimo priemonių atstovai, visuomenė

Didesnis visuomenės informavimo priemonių susidomėjimas, palankesnis požiūris, geresnis ES regioninės politikos išmanymas

Finansų ministerija

2004–2008 m.

2.4.

Susitikimai, diskusijos regionuose su politikais, savivaldybių ir apskričių administracijų darbuotojais, valstybės tarnautojais, socialiniais-ekonominiais ir kitais partneriais

Galimi pareiškėjai, visuomenės nuomonės formuotojai, visuomenė

Grįžtamojo ryšio ir tarpusavio pasitikėjimo atsiradimas tarp vadovaujančiosios institucijos ir regionų visuomenės nuomonės formuotojų

Finansų ministerija

2004–2008 m.

2.5.

ES struktūrinių fondų paramą administruojančių institucijų susitikimai informavimo ir viešinimo klausimais

ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos

Geresnis institucijų bendradarbiavimas,suderinti informavimo ir viešinimo veiksmai

Finansų ministerija

Kas ketvirtį

3. Informacinės technologijos

3.1.

ES struktūrinių fondų paramos tinklalapis

Galimi pareiškėjai, projektų vykdytojai, visuomenė, ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos

Efektyvesnis ir operatyvesnis informacijos teikimas ir gavimas

Finansų ministerija, tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos

2004–2008 m.

3.2.

Elektroninis laikraštis

Galimi pareiškėjai, projektų vykdytojai, visuomenė, ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos

Efektyvesnis ir operatyvesnis informacijos teikimas ir gavimas

Finansų ministerija, tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos

2004–2008 m.

3.3

Elektroninė grupė

ES struktūrinių fondų paramą administruojančios institucijos

Informavimo veiklos koordinavimas

Finansų ministerija, tarpinės institucijos, įgyvendinančiosios institucijos

2004–2008 m.

4. Visuomenės informavimo priemonės

4.1.

Spaudos konferencijos

Visuomenės informavimo priemonių atstovai, visuomenė, galimi pareiškėjai, visuomenės nuomonės formuotojai

BPD supratimas strateginio planavimo perspektyvoje, geresnis ES regioninės politikos supratimas, geresnis tikslinių grupių informuotumas apie galimybes pasinaudoti ES struktūrinių fondų lėšomis, skaidresnis ES struktūrinių fondų paramos administravimas, rezultatų viešumas

Finansų ministerija

2004–2008 m. pagal poreikį esant svarbiems įvykiams

4.2.

Pranešimai žiniasklaidai

Visuomenės informavimo priemonių atstovai, visuomenė, galimi pareiškėjai

Geresnis tikslinių grupių informuotumas, geresnis ES regioninės politikos ir ES struktūrinių fondų teikiamų galimybių supratimas, skaidresnis ES struktūrinių fondų paramos administravimas, ES struktūrinių fondų paramos rezultatų viešumas

Finansų ministerija

2004–2008 m., pagal poreikį esant svarbiems įvykiams

4.3.

Straipsniai regioninėje ir nacionalinėje spaudoje

Visuomenė, galimi pareiškėjai visuomenės nuomonės formuotojai

Geresnis ES regioninės politikos ir ES struktūrinių fondų teikiamų galimybių supratimas, skaidresnis ES struktūrinių fondų paramos administravimas, ES struktūrinių fondų paramos rezultatų viešumas

Finansų ministerija

2004–2008 m.

4.4.

Dalyvavimas televizijos ir radijo laidose

Visuomenė, galimi pareiškėjai

Geresnis ES regioninės politikos ir ES struktūrinių fondų teikiamų galimybių supratimas, skaidresnis ES struktūrinių fondų paramos administravimas, ES struktūrinių fondų paramos rezultatų viešumas

Finansų ministerija

Pagal poreikį

______________