Lietuvos Respublikos Vyriausybės

n u t a r i m a s

 

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIŲ PENSIJŲ ĮSTATYMO 4, 5, 6 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO 4 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-1113(3)

 

2013 m. gruodžio 18 d. Nr. 1196

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2013 m. gruodžio 4 d. sprendimo Nr. SV-S-467 8 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatymo 4, 5, 6 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-1113(3) dėl toliau nurodytos priežasties.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 2 d. nutarimu Nr. 927 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatymo 4, 5, 6 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“ (Žin., 2013, Nr. 110-5438) kartu su Lietuvos Respublikos 2014 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektu Lietuvos Respublikos Seimui pateiktas Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatymo 4, 5, 6 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-1113, kuriame siūloma atidėti Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatymo 4, 5, 6 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo (Žin., 2008, Nr. 134-5175) (toliau – Įstatymas) įsigaliojimą 2 metams, kadangi Įstatymo nuostatų įgyvendinimas susijęs su papildomais finansiniais įpareigojimais – 2014 metais prireiktų 30 mln. litų, kurių skirti nėra galimybės. Atsižvelgiant į tai, kad valstybė privalo siekti vykdyti anksčiau prisiimtus įsipareigojimus (papildomų lėšų reikia pagal Lietuvos Respublikos socialinių išmokų perskaičiavimo ir mokėjimo laikinąjį įstatymą (Žin., 2009, Nr. 152-6820) sumažintų išmokų – valstybinių pensijų, slaugos ir priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinių kompensacijų – dydžiams atkurti), taip pat į Lietuvos Respublikos fiskalinės drausmės įstatymo (Žin., 2007, Nr. 120-4881) nuostatas, pagal kurias vidutiniu laikotarpiu turi būti siekiama perteklinio ar artimo subalansuotam valdžios sektoriaus, artimiausioje perspektyvoje bus ribotos valstybės išlaidų didinimo galimybės. Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas yra pažymėjęs, kad įstatymų leidėjas negali sukurti tokios teisinės situacijos, kai išleidžiamas įstatymas arba kitas teisės aktas, kuriam įgyvendinti reikia lėšų, bet tokių lėšų neskiriama arba jų skiriama nepakankamai (Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2004 m. gruodžio 13 d. nutarimas (Žin., 2004, Nr. 181-6708); teisės norma, kuria valstybė prisiima atitinkamą įsipareigojimą, turi būti paremta materialiniais ir finansiniais ištekliais (Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 1996 m. lapkričio 21 d. nutarimas (Žin., 1996, Nr. 112-2558).

 

Ministras Pirmininkas                                                    Algirdas Butkevičius

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė     Algimanta Pabedinskienė

 

_________________