VALSTYBINĖ ENERGETIKOS IŠTEKLIŲ KAINŲ IR ENERGETINĖS VEIKLOS KONTROLĖS KOMISIJA

 

N U T A R I M A S

DĖL PRAŠYMŲ DĖL ENERGETIKOS IŠTEKLIŲ KAINŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

1997 m. birželio 9 d. Nr. 10

Vilnius

 

Valstybinė energetikos išteklių kainų ir energetinės veiklos kontrolės komisija nutaria:

1. Patvirtinti Prašymų dėl energetikos išteklių kainų pateikimo ir nagrinėjimo tvarką (pridedama).

2. Paskelbti šią tvarką „Valstybės žiniose“.

 

 

KOMISIJOS PIRMININKAS                                                           VIDMANTAS JANKAUSKAS

______________

 


Patvirtinta

Valstybinės energetikos išteklių kainų ir

energetinės veiklos kontrolės komisijos

1997 m. birželio 9 d. nutarimu Nr. 10

 

Prašymų dėl energetikos išteklių kainų pateikimo ir nagrinėjimo tvarka

 

1. Energetikos išteklių (elektros energijos, centralizuotos šilumos, gamtinių dujų) kainos nustatomos pagal energetikos išteklius tiekiančios įmonės prašymą Valstybinei energetikos išteklių kainų ir energetinės veiklos kontrolės komisijai(toliau vadinama komisija).

2. Komisija registruoja ir nagrinėja įmonių pateiktus prašymus dėl reguliuojamų energetikos išteklių kainų bei aprobuoja jų skaičiavimus. Prašymai pateikiami su energetikos išteklių kainų skaičiavimais, aiškinamaisiais raštais, techninio-ekonominio pagrindimo medžiaga, techninių ir finansinių auditų medžiaga, finansinėmis ataskaitomis, sąmatomis, visų lygių įmonės valdymo organų sprendimų dėl išlaidų, pajamų ar kainų formavimo kopijomis, tiriamųjų darbų ataskaitomis, galimybių studijomis, verslo planais ir pan. pagal komisijos nustatytus principus ir patvirtintas metodikas, vadovaujantis komisijos nuostatais ir šia nagrinėjimo tvarka.

3. Prašyme taip pat pateikiami praėjusių metų faktiniai rodikliai, einamųjų metų įmonės nustatomų kainų projektai bei tolesnių dvejų metų kainų prognozės. Įmonė pateikia savo prognozes apie numatomus energijos gamybos ir vartojimo poreikius (apkrovų prognozes) bei investicijų planus artimiausiems penkeriems metams. Įmonės atitinkamai pateikia Ūkio ministerijos (elektros energijos, centralizuotos šilumos, gamtinių dujų sektoriuose) arba Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos ir (arba) savivaldybės (centralizuotos šilumos sektoriuje) išvadas dėl prašymo pagrįstumo. Prireikus įmonė turi pateikti ir kitų komisijos papildomai nurodomų valstybės valdymo institucijų išvadas dėl prašymo pagrįstumo. Įmonė turi teisę pateikti prašymus komisijai ne dažniau kaip du kartus per kalendorinius metus.

4. Prašymą tvirtina įmonės vadovas. Kiekvienas prašymo lapas turi būti pasirašytas įmonės vadovo arba įgalioto asmens. Įmonės vadovas arba įgaliotas asmuo ar įgalioti asmenys pasirašytinai patvirtina, kad prisiima visą atsakomybę pagal įstatymus už jo ar jų pateiktos informacijos teisingumą. Kartu su prašymo originalu komisijai pateikiamos penkios prašymo kopijos. Tuo atveju, jei įmonė pageidauja dalį pateikiamų duomenų laikyti paslaptyje, papildomai pateikiamos dvi prašymo kopijos be paslaptyje laikomų duomenų.

5. Įmonė pateikia prašymą komisijai ne vėliau kaip prieš 4 mėnesius iki įmonės pageidaujamos kainų pakeitimo datos. Komisija, gavusi prašymą, jį išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 mėnesius ir pateikia išvadas dėl prašyme pateiktos kainos tvirtinimo įstatymų nustatyta tvarka.

6. Pranešimai apie gautus įmonių prašymus ir su jų nagrinėjimu susijusi komisijos darbotvarkė skelbiami viešai. Įmonė per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo įteikimo komisijai privalo pagal savo veiklos vietą viešai paskelbti pagrindinius prašymo rodiklius.

7. Prašymo nagrinėjimas paprastai susideda iš šių procedūrų:

prašytojų ir vartotojų paaiškinimų išklausymas;

viešas svarstymas;

uždarų ir viešų komisijos posėdžių organizavimas.

8. Atsiradus naujiems veiksmams, kurių nebuvo galima numatyti pateikiant prašymą ir kurie turi įtakos kainos dydžiui, įmonė turi teisę pateikti papildomus duomenis prie anksčiau jos pateikto prašymo. Tokiu atveju paskutinio papildymo pateikimo data bus laikoma prašymo pateikimo data.

9. Komisija turi teisę pareikalauti iš įmonės papildomų duomenų, kurių reikia sprendimui dėl kainų pakeitimo priimti. Laikotarpis, per kurį įmonė pateiks komisijai papildomus duomenis, pridedamas prie 5 punkto nustatyto komisijos nagrinėjimo termino. Jei įmonė nepateikia papildomų duomenų, prašymo svarstymas nutraukiamas ir grąžinamas įmonei.

10. Kai įmonė nesutinka su komisijos sprendimu, ji turi teisę grąžinti komisijai pastarosios pateiktas išvadas dėl įmonės prašymo, nurodydama jo grąžinimo priežastis ir argumentus. Tokiu atveju komisija išnagrinėja papildomą medžiagą ir ne vėliau kaip per 1 mėnesį priima galutinį sprendimą dėl įmonės prašymo.

11. Visas išlaidas, susijusias su informacijos teikimu, padengia prašymą teikianti įmonė.

12. Kiekvienas komisijos narys privalo asmeniškai susipažinti su visais prašyme pateiktais dokumentais. Kol nepriimtas galutinis sprendimas, komisijos nariai savo apsisprendimą prašyme išdėstytais klausimais gali pareikšti tik komisijos posėdžių metu.

13. Lietuvos Respublikos juridiniai ir fiziniai asmenys gali susipažinti su įmonės prašymu, pateikta papildoma informacija ir komisijos sprendimais, jei pateiktai informacijai netaikomi įstatymais ar teisės aktais reglamentuoti viešo naudojimo apribojimai.

14. Kiekvienas Lietuvos Respublikos juridinis ar fizinis asmuo gali pareikšti savo nuomonę ir pasiūlymus dėl įmonės prašymo. Komisija, prieš priimdama galutinį sprendimą, analizuoja visą gautą medžiagą dėl kainų pakeitimo. Pasiūlymų ir nuomonių registravimas, vieši svarstymai nutraukiami likus 2 savaitėms iki viešo posėdžio, kuriame bus priimamas sprendimas dėl nagrinėjamo prašymo.

15. Komisijos galutinis sprendimas dėl įmonės prašymo priimamas tik viešo posėdžio metu. Tokio posėdžio metu nauji prašymai bei pasiūlymai nepriimami ir nenagrinėjami.

16. Komisijos aprobuotų įmonės energetinių išteklių kainų taikymo tvarka nustatoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymu.

______________