LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL INFORMACIJOS TEIKIMO GYVENTOJAMS NEMOKAMU SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TELEFONU NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. rugpjūčio 23 d. Nr. V-593

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945) ir Piliečių ir kitų asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo bei piliečių ir kitų asmenų priėmimo Sveikatos apsaugos ministerijoje tvarka (Žin., 2002, Nr. 109-4833) bei siekdamas užtikrinti Sveikatos apsaugos ministerijos veiklos viešumą, stiprinti ryšius su visuomene:

1. Tvirtinu Informacijos teikimo gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu nuostatus (pridedama).

2. Pavedu įsakymo vykdymą kontroliuoti ministerijos sekretoriui pagal kuruojamą sritį.

3. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2005 m. sausio 1 d.

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                            JUOZAS OLEKAS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2004 m. rugpjūčio 23 d. įsakymu Nr. V-593

 

INFORMACIJOS TEIKIMO GYVENTOJAMS NEMOKAMU SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TELEFONU NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Informacijos teikimo gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu nuostatai nustato informacijos teikimo paslaugos administravimą. Šie nuostatai detalizuoja Piliečių ir kitų asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo bei piliečių ir kitų asmenų priėmimo Sveikatos apsaugos ministerijoje tvarką (Žin., 2002, Nr. 109-4833).

2. Informacijos teikimo gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu tikslas – pasinaudojant naujų technologijų teikiamomis galimybėmis, pagerinti informacijos prieinamumą gyventojams.

3. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos:

3.1. paslauga – informacijos apie Sveikatos apsaugos ministerijos veiklą teikimas nemokamu telefonu;

3.2. koordinavimo grupė paslaugos teikimą koordinuojanti ir kokybę prižiūrinti grupė;

3.3. paslaugos teikėjas – Sveikatos apsaugos ministerijos priimamojo funkcijas atliekančio Visuomenės sveikatos ugdymo centro Visuomenės informavimo biuro atsakingas darbuotojas, gyventojams teikiantis informaciją nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu, administruojantis paslaugos teikimą, tvarkantis klausimų-atsakymų informacinę sistemą;

3.3. paslaugos gavėjas – asmuo, kuris naudojasi paslauga.

 

II. PASLAUGOS TEIKĖJAI IR PASLAUGOS PRIEŽIŪRA

 

4. Sveikatos apsaugos ministerija informaciją gyventojams teikia nemokamu telefonu. Nemokamos telefono linijos paslaugą teikia telekomunikacijų paslaugų teikėjas.

5. Parengiamas paslaugos teikimo techninių priemonių aprašas, kuriame turi būti nurodyta:

5.1. informacinės sistemos, pagrįstos interneto priemonėmis ir leidžiančios fiksuoti duomenis apie suteiktas informavimo paslaugas, sudaryti suteiktų paslaugų ataskaitas, tikslinti klausimų-atsakymų duomenų bazėje esančią informaciją, aprašymas;

5.2. skambučių peradresavimo nemokamais telefonais tvarka.

 

IV. PASLAUGOS TEIKIMO TVARKA

 

6. Paslaugos gavėjas, paskambinęs nurodytu telefono numeriu, išklauso atsakiklio pranešimą apie informacijos teikimo gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu sąlygas.

7. Jei informacijos teikėjas tuo metu neatsako į skambutį arba telefono linija yra užimta, atsakiklio įrašas paprašo paslaugos gavėją palaukti, kol telefono linija bus laisva, arba paskambinti vėliau, nurodytu paslaugos teikimo laiku.

8. Informacijos teikėjas:

8.1. naudodamas raktinius žodžius, ieško pateikto klausimo informacinėje sistemoje, kurioje randa galimus standartinius atsakymus; paslaugos gavėjui atsakoma į klausimą;

8.2. jei informacinėje sistemoje nėra pateikto klausimo ir į jį parengto atsakymo, įrašo klausimą į informacinę sistemą ir informuoja paslaugos gavėją, kad kitą darbo dieną jis paskambins paslaugos gavėjo nurodytu telefonu ir pateiks atsakymą į klausimą; paslaugos gavėją informuoja, kad prisiskambinti bandys tris kartus;

8.3. per vieną darbo dieną susisiekia su kompetentingu specialistu ir pasiteirauja informacijos paslaugos gavėjo klausimu; skambučių paslaugos gavėjui laikas fiksuojamas informacinėje sistemoje;

8.4. jei paslaugos gavėjas yra nepatenkintas suteikta informacija, jam siūlo užsirašyti į Sveikatos apsaugos ministerijos priimamąjį arba į Sveikatos apsaugos ministeriją kreiptis raštu;

8.5. informaciją apie skambučius fiksuoja informacinėje sistemoje, ją analizuoja ir teikia Sveikatos apsaugos ministerijos Ryšių su visuomene skyriui.

 

V. PASLAUGOS TEIKIMO APIMTIS

 

9. Informacija gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu teikiama šiais klausimais:

9.1. apie sveikatos priežiūros įstaigų teikiamas gydymo ir sveikatos stiprinimo paslaugas, jų teikimo tvarką, vietą ir mastą;

9.2. apie teisę pasirinkti gydytoją, asmens ir visuomenės sveikatos specialistų konsultavimo tvarką;

9.3. apie būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarką;

9.4. apie sveikatos priežiūros paslaugų teikimą užsienyje;

9.5. apie kompensuojamų vaistinių preparatų kainas, jų išdavimo/pardavimo vaistinėse ir kompensavimo tvarką;

9.6. apie vaistų receptų išrašymą, vaistų vežimą ir siuntimą;

9.7. apie antirecidyvinį, sveikatą grąžinamąjį ir reabilitacinį gydymą;

9.8. apie medicininę, psichologinę ir socialinę-reabilitacinę pagalbą sergantiesiems priklausomybės ligomis, norintiems atsikratyti žalingų sveikatai įpročių;

9.8. apie sveikatos priežiūros specialistų ir įstaigų licencijavimą, medicinos įrangos ir gaminių aprobavimą;

9.9. apie pacientų teises ir žalos sveikatai atlyginimą, sveikatos priežiūros specialistų ir įstaigų veiklos apskundimo ir skundų nagrinėjimo tvarką;

9.10. apie visuomenės sveikatos problemas, jų sprendimo būdus, profilaktinius skiepijimus, vandens ir maisto produktų higienos kontrolę, sveikatą stiprinančios aplinkos kūrimą, sveikatos ugdymą ir stiprinimą;

9.11. apie sveikatos draudimą;

9.12. apie ortopedinės technikos ir endoprotezų skyrimo tvarką;

9.13. apie profilaktinių patikrinimų tvarką;

9.14. teismo medicininės ekspertizės tarnybos funkcijų klausimais;

9.15. apie nemokamus psichologinės ir kitos pagalbos telefonus;

9.16. apie naujausius sveikatos stiprinimo renginius, sveikatos stiprinimo akcijas užsienyje ir Lietuvoje;

9.17. kitais aktualiais klausimais (suderinus su Koordinavimo grupe).

10. Paslaugos apimtis gali būti keičiama Koordinavimo grupės protokoliniu sprendimu.

 

VI. PASLAUGOS TEIKIMO LAIKAS

 

11. Informacijos teikimo gyventojams apie Sveikatos apsaugos ministerijos veiklą nemokamu telefonu paslauga teikiama darbo dienomis nuo 8.30 iki 17.30 val.

12. Paslaugos teikimo laikas keičiamas Koordinavimo grupės protokoliniu sprendimu.

 

VII. KOORDINAVIMO GRUPĖS TEISĖS IR PAREIGOS

 

11. Paslaugos koordinavimo grupę sudaro:

11.1. Sveikatos apsaugos ministerijos Ryšių su visuomene skyriaus atstovas (pirmininkas);

11.2. Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos priežiūros išteklių valdymo skyriaus atstovas (narys);

11.3. Visuomenės sveikatos ugdymo centro prie Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos atstovas (narys).

12. Koordinavimo grupės pirmininkas:

12.1. organizuoja Koordinavimo grupės darbą;

12.2. šaukia Koordinavimo grupės posėdžius;

12.3. Koordinavimo grupės vardu teikia siūlymus dėl Informacijos teikimo gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu tvarkos nuostatų pakeitimų.

13. Koordinavimo grupės funkcija – paslaugos teikimo kokybės priežiūra.

14. Koordinavimo grupės narių teisės:

14.1. inicijuoti reikiamus Informacijos teikimo gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu tvarkos nuostatų pakeitimus;

14.2. gauti iš telekomunikacijų paslaugų teikėjo ir informacijos teikėjo informaciją, reikalingą Koordinavimo grupės funkcijoms atlikti;

14.3. pasitelkti specialistus ir ekspertus Koordinavimo grupės kompetencijos klausimams spręsti ir su jais susijusioms problemoms nagrinėti, prireikus kviesti juos į posėdžius.

 

VIII. INFORMACIJOS TEIKĖJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

15. Informacijos teikėjas turi teisę:

15.1. gauti informaciją, reikalingą gyventojams informuoti nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu, iš Sveikatos apsaugos ministerijos ir jos reguliavimo sferai priklausančių įstaigų bei kitų patikimų informacijos šaltinių;

15.2. atsisakyti teikti informaciją, jeigu paslaugos gavėjas nemoka valstybinės kalbos, nesugeba aiškiai suformuluoti klausimo, priekabiauja, vartoja necenzūrinius žodžius, įžeidinėja ar grasina informacijos teikėjui;

15.3. informuoti Visuomenės sveikatos ugdymo centro vadovą, esant reikalui, ir teisėsaugos institucijas apie nusikalstamą paslaugos gavėjo veiką (grasinimus imtis prievartos ar kitos neteisėtos veiklos, šantažą ir pan.);

15.4. teikti pasiūlymus Koordinavimo grupei dėl gyventojų informavimo nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu pagerinimo, paslaugos teikimo apimties ir teikimo laiko pakeitimų.

16. Informacijos teikėjo pareigos:

16.1. mandagiai, trumpai ir suprantamai atsakyti paslaugos gavėjui į jam rūpimą klausimą;

16.2. sudaryti ir atnaujinti nemokamų telefonų sąrašą, suderinti jį su Koordinavimo grupe;

16.3. nuolat papildyti ir tikslinti informacinės sistemos klausimų-atsakymų duomenų bazę;

16.4. laikytis informacijos teikimo telefonu reikalavimų, išdėstytų Piliečių ir kitų asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo bei piliečių ir kitų asmenų priėmimo Sveikatos apsaugos ministerijoje tvarkos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. 531 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo bei piliečių ir kitų asmenų priėmimo Sveikatos apsaugos ministerijoje tvarkos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 109-4833), Informacijos teikimo gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu tvarkos nuostatuose nurodytos paslaugos teikimo schemos ir valstybės tarnautojo etikos principų;

16.5. tvarkyti atliekamo darbo apskaitą ir atlikti analizę.

 

IX. BAIGIAMOJI NUOSTATA

 

17. Informacija apie paslaugą teikiama Sveikatos apsaugos ministerijos priimamajame ir interneto svetainėje www.sam.lt.

______________