LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL DAUGUVOS, LIELUPĖS, NEMUNO IR VENTOS UPIŲ BASEINŲ RAJONŲ KOORDINAVIMO TARYBŲ SUDĖTIES IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. kovo 14 d. Nr. 266

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vandens įstatymo (Žin., 1997, Nr. 104-2615; 2003, Nr. 36-1544) 20 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Sudaryti šios sudėties Dauguvos, Lielupės, Nemuno ir Ventos upių baseinų rajonų koordinavimo tarybas:

1.1. Aplinkos ministerija, Susisiekimo ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Ūkio ministerija, Vidaus reikalų ministerija, Žemės ūkio ministerija – po vieną atstovą;

1.2. institucija, atsakinga už upių baseinų rajonų arba jų dalių, esančių Lietuvos Respublikos teritorijoje, administravimą vandensaugos tikslams pasiekti, – 3 atstovai;

1.3. Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos – vienas atstovas;

1.4. Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija – vienas atstovas;

1.5. Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos – vienas atstovas;

1.6. Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai, kurių administruojama teritorija patenka į upių baseinų rajoną, – po vieną atstovą;

1.7. apskričių, kurių teritorija patenka į upių baseinų rajoną, viršininkų administracijos – po vieną atstovą;

1.8. Lietuvos savivaldybių asociacija – po vieną atstovą, deleguotą nuo atitinkamos apskrities savivaldybių, kurių teritorijos patenka į upių baseinų rajoną;

1.9. Asociacijų sąjunga „Žuvininkų rūmai“, Geologijos įmonių asociacija, Lietuvos pramonininkų konfederacija, Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacija, Lietuvos vandens tiekėjų asociacija, Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmai, Lietuvos žaliųjų judėjimas, Lietuvos žemėtvarkos ir hidrotechnikos inžinierių sąjunga, Vandens problemų taryba prie Lietuvos mokslų akademijos – po vieną atstovą.

2. Patvirtinti pridedamus:

2.1. Dauguvos upių baseinų rajono koordinavimo tarybos nuostatus;

2.2. Lielupės upių baseinų rajono koordinavimo tarybos nuostatus;

2.3. Nemuno upių baseinų rajono koordinavimo tarybos nuostatus;

2.4. Ventos upių baseinų rajono koordinavimo tarybos nuostatus.

3. Pavesti:

3.1. institucijoms, nurodytoms šio nutarimo 1.1–1.7 punktuose, – iki 2005 m. balandžio 20 d. skirti savo atstovus į Dauguvos, Lielupės, Nemuno ir Ventos upių baseinų rajonų koordinavimo tarybas ir apie tai raštu informuoti Aplinkos ministeriją;

3.2. aplinkos ministrui – iki 2005 m. gegužės 31 d. patvirtinti Dauguvos, Lielupės, Nemuno ir Ventos upių baseinų rajonų koordinavimo tarybų personalines sudėtis.

4. Pasiūlyti organizacijoms, nurodytoms šio nutarimo 1.8–1.9 punktuose, iki 2005 m. balandžio 20 d. skirti savo atstovus į Dauguvos, Lielupės, Nemuno ir Ventos upių baseinų rajonų koordinavimo tarybas ir apie tai raštu informuoti Aplinkos ministeriją.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                          ARŪNAS KUNDROTAS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2005 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 266

 

DAUGUVOS UPIŲ BASEINŲ RAJONO KOORDINAVIMO TARYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Dauguvos upių baseinų rajono koordinavimo tarybos nuostatai (toliau vadinama – šie Nuostatai) nustato Dauguvos upių baseinų rajono koordinavimo tarybos (toliau vadinama – Taryba) uždavinius, funkcijas, teises ir darbo organizavimo principus.

2. Taryba savo veikloje vadovaujasi tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

3. Tarybos priimti sprendimai yra patariamojo pobūdžio.

4. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vandens įstatyme (Žin., 1997, Nr. 104-2615; 2003, Nr. 36-1544) pateiktas sąvokas.

 

II. TARYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Taryba sudaroma siekiant koordinuoti Dauguvos upių baseinų rajono priemonių programos vandensaugos tikslams pasiekti (toliau vadinama – Programa) ir valdymo plano Programai įgyvendinti (toliau vadinama – valdymo planas) rengimą ir įgyvendinimą. Pagrindinis Tarybos uždavinys – suderinti valstybės ir savivaldybių institucijų, vandens naudotojų, suinteresuotų nevyriausybinių organizacijų ir visuomenės interesus rengiant, keičiant ir įgyvendinant Programą ir valdymo planą.

6. Taryba atlieka šias funkcijas:

6.1. teikia institucijai, atsakingai už upių baseinų rajonų arba jų dalių, esančių Lietuvos Respublikos teritorijoje, administravimą vandensaugos tikslams pasiekti (toliau vadinama – atsakinga institucija), taip pat kitoms suinteresuotoms institucijoms ir nevyriausybinėms organizacijoms pasiūlymus dėl vandensaugos problemų sprendimo;

6.2. analizuoja ir vertina Programos ir valdymo plano projektus, teikia atsakingai institucijai pastabas ir pasiūlymus dėl šių projektų;

6.3. nagrinėja Programos ir valdymo plano įgyvendinimo finansines ir technines priemones, teikia atsakingai institucijai pasiūlymus dėl šių priemonių;

6.4. vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų Programos ir valdymo plano įgyvendinimo eigos priežiūrą, teikia atitinkamoms valstybės ir savivaldybių institucijoms, kitoms įstaigoms ir organizacijoms pasiūlymus dėl Programoje ir valdymo plane numatytų priemonių įgyvendinimo;

6.5. teikia atsakingai institucijai pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų Programos ir valdymo plano keitimo.

 

III. TARYBOS TEISĖS

 

7. Taryba, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, kitų įstaigų, įmonių ir organizacijų informaciją, kurios reikia vandensaugos tikslams nustatyti, Programai ir valdymo planui parengti, jų įgyvendinimui koordinuoti;

7.2. kviesti nacionalinius ir užsienio valstybių ekspertus, konsultantus, suinteresuotų institucijų ir organizacijų atstovus dalyvauti Tarybos posėdyje patariamojo balso teise.

 

IV. TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Tarybos nariai Tarybos darbe dalyvauja visuomeniniais pagrindais. Pagrindinė Tarybos veiklos forma – posėdžiai.

9. Tarybos pirmininką ir Tarybos sekretorių skiria aplinkos ministras, o Tarybos pirmininko pavaduotoją renka Tarybos nariai. Tarybos sekretoriumi skiriamas atsakingos institucijos atstovas.

10. Tarybos darbui vadovauja jos pirmininkas. Kai pirmininko nėra, jo pareigas eina Tarybos pirmininko pavaduotojas.

11. Tarybos pirmininkas atstovauja Tarybai, šaukia Tarybos posėdžius ir jiems vadovauja, organizuoja posėdžių darbotvarkės ir posėdžių medžiagos parengimą, pasirašo posėdžių protokolus.

12. Tarybos sekretorius rengia Tarybos posėdžio medžiagą, tvarko Tarybos dokumentus, kaupia ir sistemina surinktą medžiagą, vykdo kitus Tarybos pirmininko pavedimus Tarybos posėdžio rengimo klausimais.

13. Tarybos posėdis šaukiamas Tarybos pirmininko iniciatyva arba trečdalio Tarybos narių siūlymu.

14. Tarybos posėdžiai yra atviri.

15. Tarybos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip trečdalis Tarybos narių. Tarybos narys, negalintis dalyvauti Tarybos posėdyje, atstovaujamos institucijos ar organizacijos poziciją svarstomais klausimais gali raštu pateikti Tarybos pirmininkui. Pozicija Tarybos pirmininkui turi būti pateikta iki posėdžio likus ne mažiau kaip 3 dienoms.

16. Tarybos posėdžio darbotvarkė ir su ja susijusi medžiaga parengiama ir pateikiama Tarybos nariams likus ne mažiau kaip mėnesiui iki posėdžio pradžios.

17. Tarybos sprendimu jos posėdžiuose patariamojo balso teise gali dalyvauti suinteresuotų organizacijų atstovai, konsultantai ir ekspertai, taip pat nepriklausomi ekspertai.

18. Taryba priima sprendimus svarstomais klausimais. Sprendimai priimami bendru sutarimu. Jeigu bendro sutarimo pasiekti nepavyksta, sprendimas priimamas Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Balsams „už“ ir „ prieš“ pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Tarybos pirmininko (kai jo nėra – Tarybos pirmininko pavaduotojo) balsas. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Tarybos sprendimai įforminami protokolais.

19. Tarybos nario reikalavimu prie Tarybos posėdžio protokolo turi būti pridėta jo atskiroji nuomonė.

20. Tarybos sprendimu gali būti sudaromos visuomeniniais pagrindais veikiančios darbo grupės atskiriems klausimams, susijusiems su Programos ir valdymo plano rengimu bei įgyvendinimu, spręsti. Taryba sprendimus svarstomais klausimais priima atsižvelgdama į šių darbo grupių išvadas.

21. Tarybos posėdžių protokolai skelbiami atsakingos institucijos interneto tinklalapyje.

______________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2005 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 266

 

LIELUPĖS UPIŲ BASEINŲ RAJONO KOORDINAVIMO TARYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lielupės upių baseinų rajono koordinavimo tarybos nuostatai (toliau vadinama – šie Nuostatai) nustato Lielupės upių baseinų rajono koordinavimo tarybos (toliau vadinama – Taryba) uždavinius, funkcijas, teises ir darbo organizavimo principus.

2. Taryba savo veikloje vadovaujasi tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

3. Tarybos priimti sprendimai yra patariamojo pobūdžio.

4. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vandens įstatyme (Žin., 1997, Nr. 104-2615; 2003, Nr. 36-1544) pateiktas sąvokas.

 

II. TARYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Taryba sudaroma siekiant koordinuoti Lielupės upių baseinų rajono priemonių programos vandensaugos tikslams pasiekti (toliau vadinama – Programa) ir valdymo plano Programai įgyvendinti (toliau vadinama – valdymo planas) rengimą ir įgyvendinimą. Pagrindinis Tarybos uždavinys – suderinti valstybės ir savivaldybių institucijų, vandens naudotojų, suinteresuotų nevyriausybinių organizacijų ir visuomenės interesus rengiant, keičiant ir įgyvendinant Programą ir valdymo planą.

6. Taryba atlieka šias funkcijas:

6.1. teikia institucijai, atsakingai už upių baseinų rajonų arba jų dalių, esančių Lietuvos Respublikos teritorijoje, administravimą vandensaugos tikslams pasiekti (toliau vadinama – atsakinga institucija), taip pat kitoms suinteresuotoms institucijoms ir nevyriausybinėms organizacijoms pasiūlymus dėl vandensaugos problemų sprendimo;

6.2. analizuoja ir vertina Programos ir valdymo plano projektus, teikia atsakingai institucijai pastabas ir pasiūlymus dėl šių projektų;

6.3. nagrinėja Programos ir valdymo plano įgyvendinimo finansines ir technines priemones, teikia atsakingai institucijai pasiūlymus dėl šių priemonių;

6.4. vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų Programos ir valdymo plano įgyvendinimo eigos priežiūrą, teikia atitinkamoms valstybės ir savivaldybių institucijoms, kitoms įstaigoms ir organizacijoms pasiūlymus dėl Programoje ir valdymo plane numatytų priemonių įgyvendinimo;

6.5. teikia atsakingai institucijai pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų Programos ir valdymo plano keitimo.

 

III. TARYBOS TEISĖS

 

7. Taryba, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, kitų įstaigų, įmonių ir organizacijų informaciją, kurios reikia vandensaugos tikslams nustatyti, Programai ir valdymo planui parengti, jų įgyvendinimui koordinuoti;

7.2. kviesti nacionalinius ir užsienio valstybių ekspertus, konsultantus, suinteresuotų institucijų ir organizacijų atstovus dalyvauti Tarybos posėdyje patariamojo balso teise.

 

IV. TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Tarybos nariai Tarybos darbe dalyvauja visuomeniniais pagrindais. Pagrindinė Tarybos veiklos forma – posėdžiai.

9. Tarybos pirmininką ir Tarybos sekretorių skiria aplinkos ministras, o Tarybos pirmininko pavaduotoją renka Tarybos nariai. Tarybos sekretoriumi skiriamas atsakingos institucijos atstovas.

10. Tarybos darbui vadovauja jos pirmininkas. Kai pirmininko nėra, jo pareigas eina Tarybos pirmininko pavaduotojas.

11. Tarybos pirmininkas atstovauja Tarybai, šaukia Tarybos posėdžius ir jiems vadovauja, organizuoja posėdžių darbotvarkės ir posėdžių medžiagos parengimą, pasirašo posėdžių protokolus.

12. Tarybos sekretorius rengia Tarybos posėdžio medžiagą, tvarko Tarybos dokumentus, kaupia ir sistemina surinktą medžiagą, vykdo kitus Tarybos pirmininko pavedimus Tarybos posėdžio rengimo klausimais.

13. Tarybos posėdis šaukiamas Tarybos pirmininko iniciatyva arba trečdalio Tarybos narių siūlymu.

14. Tarybos posėdžiai yra atviri.

15. Tarybos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip trečdalis Tarybos narių. Tarybos narys, negalintis dalyvauti Tarybos posėdyje, atstovaujamos institucijos ar organizacijos poziciją svarstomais klausimais gali raštu pateikti Tarybos pirmininkui. Pozicija Tarybos pirmininkui turi būti pateikta iki posėdžio likus ne mažiau kaip 3 dienoms.

16. Tarybos posėdžio darbotvarkė ir su ja susijusi medžiaga parengiama ir pateikiama Tarybos nariams likus ne mažiau kaip mėnesiui iki posėdžio pradžios.

17. Tarybos sprendimu jos posėdžiuose patariamojo balso teise gali dalyvauti suinteresuotų organizacijų atstovai, konsultantai ir ekspertai, taip pat nepriklausomi ekspertai.

18. Taryba priima sprendimus svarstomais klausimais. Sprendimai priimami bendru sutarimu. Jeigu bendro sutarimo pasiekti nepavyksta, sprendimas priimamas Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Balsams „už“ ir „ prieš“ pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Tarybos pirmininko (kai jo nėra – Tarybos pirmininko pavaduotojo) balsas. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Tarybos sprendimai įforminami protokolais.

19. Tarybos nario reikalavimu prie Tarybos posėdžio protokolo turi būti pridėta jo atskiroji nuomonė.

20. Tarybos sprendimu gali būti sudaromos visuomeniniais pagrindais veikiančios darbo grupės atskiriems klausimams, susijusiems su Programos ir valdymo plano rengimu bei įgyvendinimu, spręsti. Taryba sprendimus svarstomais klausimais priima atsižvelgdama į šių darbo grupių išvadas.

21. Tarybos posėdžių protokolai skelbiami atsakingos institucijos interneto tinklalapyje.

______________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2005 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 266

 

NEMUNO UPIŲ BASEINŲ RAJONO KOORDINAVIMO TARYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nemuno upių baseinų rajono koordinavimo tarybos nuostatai (toliau vadinama – šie Nuostatai) nustato Nemuno upių baseinų rajono koordinavimo tarybos (toliau vadinama – Taryba) uždavinius, funkcijas, teises ir darbo organizavimo principus.

2. Taryba savo veikloje vadovaujasi tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

3. Tarybos priimti sprendimai yra patariamojo pobūdžio.

4. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vandens įstatyme (Žin., 1997, Nr. 104-2615; 2003, Nr. 36-1544) pateiktas sąvokas.

 

II. TARYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Taryba sudaroma siekiant koordinuoti Nemuno upių baseinų rajono priemonių programos vandensaugos tikslams pasiekti (toliau vadinama – Programa) ir valdymo plano Programai įgyvendinti (toliau vadinama – valdymo planas) rengimą ir įgyvendinimą. Pagrindinis Tarybos uždavinys – suderinti valstybės ir savivaldybių institucijų, vandens naudotojų, suinteresuotų nevyriausybinių organizacijų ir visuomenės interesus rengiant, keičiant ir įgyvendinant Programą ir valdymo planą.

6. Taryba atlieka šias funkcijas:

6.1. teikia institucijai, atsakingai už upių baseinų rajonų arba jų dalių, esančių Lietuvos Respublikos teritorijoje, administravimą vandensaugos tikslams pasiekti (toliau vadinama – atsakinga institucija), taip pat kitoms suinteresuotoms institucijoms ir nevyriausybinėms organizacijoms pasiūlymus dėl vandensaugos problemų sprendimo;

6.2. analizuoja ir vertina Programos ir valdymo plano projektus, teikia atsakingai institucijai pastabas ir pasiūlymus dėl šių projektų;

6.3. nagrinėja Programos ir valdymo plano įgyvendinimo finansines ir technines priemones, teikia atsakingai institucijai pasiūlymus dėl šių priemonių;

6.4. vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų Programos ir valdymo plano įgyvendinimo eigos priežiūrą, teikia atitinkamoms valstybės ir savivaldybių institucijoms, kitoms įstaigoms ir organizacijoms pasiūlymus dėl Programoje ir valdymo plane numatytų priemonių įgyvendinimo;

6.5. teikia atsakingai institucijai pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų Programos ir valdymo plano keitimo.

 

III. TARYBOS TEISĖS

 

7. Taryba, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, kitų įstaigų, įmonių ir organizacijų informaciją, kurios reikia vandensaugos tikslams nustatyti, Programai ir valdymo planui parengti, jų įgyvendinimui koordinuoti;

7.2. kviesti nacionalinius ir užsienio valstybių ekspertus, konsultantus, suinteresuotų institucijų ir organizacijų atstovus dalyvauti Tarybos posėdyje patariamojo balso teise.

 

IV. TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Tarybos nariai Tarybos darbe dalyvauja visuomeniniais pagrindais. Pagrindinė Tarybos veiklos forma – posėdžiai.

9. Tarybos pirmininką ir Tarybos sekretorių skiria aplinkos ministras, o Tarybos pirmininko pavaduotoją renka Tarybos nariai. Tarybos sekretoriumi skiriamas atsakingos institucijos atstovas.

10. Tarybos darbui vadovauja jos pirmininkas. Kai pirmininko nėra, jo pareigas eina Tarybos pirmininko pavaduotojas.

11. Tarybos pirmininkas atstovauja Tarybai, šaukia Tarybos posėdžius ir jiems vadovauja, organizuoja posėdžių darbotvarkės ir posėdžių medžiagos parengimą, pasirašo posėdžių protokolus.

12. Tarybos sekretorius rengia Tarybos posėdžio medžiagą, tvarko Tarybos dokumentus, kaupia ir sistemina surinktą medžiagą, vykdo kitus Tarybos pirmininko pavedimus Tarybos posėdžio rengimo klausimais.

13. Tarybos posėdis šaukiamas Tarybos pirmininko iniciatyva arba trečdalio Tarybos narių siūlymu.

14. Tarybos posėdžiai yra atviri.

15. Tarybos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip trečdalis Tarybos narių. Tarybos narys, negalintis dalyvauti Tarybos posėdyje, atstovaujamos institucijos ar organizacijos poziciją svarstomais klausimais gali raštu pateikti Tarybos pirmininkui. Pozicija Tarybos pirmininkui turi būti pateikta iki posėdžio likus ne mažiau kaip 3 dienoms.

16. Tarybos posėdžio darbotvarkė ir su ja susijusi medžiaga parengiama ir pateikiama Tarybos nariams likus ne mažiau kaip mėnesiui iki posėdžio pradžios.

17. Tarybos sprendimu jos posėdžiuose patariamojo balso teise gali dalyvauti suinteresuotų organizacijų atstovai, konsultantai ir ekspertai, taip pat nepriklausomi ekspertai.

18. Taryba priima sprendimus svarstomais klausimais. Sprendimai priimami bendru sutarimu. Jeigu bendro sutarimo pasiekti nepavyksta, sprendimas priimamas Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Balsams „už“ ir „ prieš“ pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Tarybos pirmininko (kai jo nėra – Tarybos pirmininko pavaduotojo) balsas. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Tarybos sprendimai įforminami protokolais.

19. Tarybos nario reikalavimu prie Tarybos posėdžio protokolo turi būti pridėta jo atskiroji nuomonė.

20. Tarybos sprendimu gali būti sudaromos visuomeniniais pagrindais veikiančios darbo grupės atskiriems klausimams, susijusiems su Programos ir valdymo plano rengimu bei įgyvendinimu, spręsti. Taryba sprendimus svarstomais klausimais priima atsižvelgdama į šių darbo grupių išvadas.

21. Tarybos posėdžių protokolai skelbiami atsakingos institucijos interneto tinklalapyje.

______________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2005 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 266

 

VENTOS UPIŲ BASEINŲ RAJONO KOORDINAVIMO TARYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ventos upių baseinų rajono koordinavimo tarybos nuostatai (toliau vadinama – šie Nuostatai) nustato Ventos upių baseinų rajono koordinavimo tarybos (toliau vadinama – Taryba) uždavinius, funkcijas, teises ir darbo organizavimo principus.

2. Taryba savo veikloje vadovaujasi tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

3. Tarybos priimti sprendimai yra patariamojo pobūdžio.

4. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vandens įstatyme (Žin., 1997, Nr. 104-2615; 2003, Nr. 36-1544) pateiktas sąvokas.

 

II. TARYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Taryba sudaroma siekiant koordinuoti Ventos upių baseinų rajono priemonių programos vandensaugos tikslams pasiekti (toliau vadinama – Programa) ir valdymo plano Programai įgyvendinti (toliau vadinama – valdymo planas) rengimą ir įgyvendinimą. Pagrindinis Tarybos uždavinys – suderinti valstybės ir savivaldybių institucijų, vandens naudotojų, suinteresuotų nevyriausybinių organizacijų ir visuomenės interesus rengiant, keičiant ir įgyvendinant Programą ir valdymo planą.

6. Taryba atlieka šias funkcijas:

6.1. teikia institucijai, atsakingai už upių baseinų rajonų arba jų dalių, esančių Lietuvos Respublikos teritorijoje, administravimą vandensaugos tikslams pasiekti (toliau vadinama – atsakinga institucija), taip pat kitoms suinteresuotoms institucijoms ir nevyriausybinėms organizacijoms pasiūlymus dėl vandensaugos problemų sprendimo;

6.2. analizuoja ir vertina Programos ir valdymo plano projektus, teikia atsakingai institucijai pastabas ir pasiūlymus dėl šių projektų;

6.3. nagrinėja Programos ir valdymo plano įgyvendinimo finansines ir technines priemones, teikia atsakingai institucijai pasiūlymus dėl šių priemonių;

6.4. vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų Programos ir valdymo plano įgyvendinimo eigos priežiūrą, teikia atitinkamoms valstybės ir savivaldybių institucijoms, kitoms įstaigoms ir organizacijoms pasiūlymus dėl Programoje ir valdymo plane numatytų priemonių įgyvendinimo;

6.5. teikia atsakingai institucijai pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų Programos ir valdymo plano keitimo.

 

III. TARYBOS TEISĖS

 

7. Taryba, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, kitų įstaigų, įmonių ir organizacijų informaciją, kurios reikia vandensaugos tikslams nustatyti, Programai ir valdymo planui parengti, jų įgyvendinimui koordinuoti;

7.2. kviesti nacionalinius ir užsienio valstybių ekspertus, konsultantus, suinteresuotų institucijų ir organizacijų atstovus dalyvauti Tarybos posėdyje patariamojo balso teise.

 

IV. TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Tarybos nariai Tarybos darbe dalyvauja visuomeniniais pagrindais. Pagrindinė Tarybos veiklos forma – posėdžiai.

9. Tarybos pirmininką ir Tarybos sekretorių skiria aplinkos ministras, o Tarybos pirmininko pavaduotoją renka Tarybos nariai. Tarybos sekretoriumi skiriamas atsakingos institucijos atstovas.

10. Tarybos darbui vadovauja jos pirmininkas. Kai pirmininko nėra, jo pareigas eina Tarybos pirmininko pavaduotojas.

11. Tarybos pirmininkas atstovauja Tarybai, šaukia Tarybos posėdžius ir jiems vadovauja, organizuoja posėdžių darbotvarkės ir posėdžių medžiagos parengimą, pasirašo posėdžių protokolus.

12. Tarybos sekretorius rengia Tarybos posėdžio medžiagą, tvarko Tarybos dokumentus, kaupia ir sistemina surinktą medžiagą, vykdo kitus Tarybos pirmininko pavedimus Tarybos posėdžio rengimo klausimais.

13. Tarybos posėdis šaukiamas Tarybos pirmininko iniciatyva arba trečdalio Tarybos narių siūlymu.

14. Tarybos posėdžiai yra atviri.

15. Tarybos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip trečdalis Tarybos narių. Tarybos narys, negalintis dalyvauti Tarybos posėdyje, atstovaujamos institucijos ar organizacijos poziciją svarstomais klausimais gali raštu pateikti Tarybos pirmininkui. Pozicija Tarybos pirmininkui turi būti pateikta iki posėdžio likus ne mažiau kaip 3 dienoms.

16. Tarybos posėdžio darbotvarkė ir su ja susijusi medžiaga parengiama ir pateikiama Tarybos nariams likus ne mažiau kaip mėnesiui iki posėdžio pradžios.

17. Tarybos sprendimu jos posėdžiuose patariamojo balso teise gali dalyvauti suinteresuotų organizacijų atstovai, konsultantai ir ekspertai, taip pat nepriklausomi ekspertai.

18. Taryba priima sprendimus svarstomais klausimais. Sprendimai priimami bendru sutarimu. Jeigu bendro sutarimo pasiekti nepavyksta, sprendimas priimamas Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Balsams „už“ ir „ prieš“ pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Tarybos pirmininko (kai jo nėra – Tarybos pirmininko pavaduotojo) balsas. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Tarybos sprendimai įforminami protokolais.

19. Tarybos nario reikalavimu prie Tarybos posėdžio protokolo turi būti pridėta jo atskiroji nuomonė.

20. Tarybos sprendimu gali būti sudaromos visuomeniniais pagrindais veikiančios darbo grupės atskiriems klausimams, susijusiems su Programos ir valdymo plano rengimu bei įgyvendinimu, spręsti. Taryba sprendimus svarstomais klausimais priima atsižvelgdama į šių darbo grupių išvadas.

21. Tarybos posėdžių protokolai skelbiami atsakingos institucijos interneto tinklalapyje.

______________