VALSTYBĖS DOKUMENTŲ TECHNOLOGINĖS APSAUGOS TARNYBOS PRIE FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ IR SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ BLANKŲ REGISTRO ELEKTRONINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. balandžio 26 d. Nr. 1-87

Vilnius

 

Vadovaudamasis Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1648 (Žin., 2003, Nr. 122-5515; 2008, Nr. 101‑3894), Paraiškos įregistruoti saugųjį dokumentą ar saugųjį dokumento blanką į Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registrą ir parengti saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko eskizą ir grafinį projektą teikimo ir pildymo taisyklėmis (Žin., 2008, Nr. 113-4320), Pranešimo apie duomenų pakeitimą ar (ir) papildymą ir Prašymo pakeisti metriką teikimo ir pildymo taisyklėmis (Žin., 2008, Nr. 113-4321) bei siekdamas sudaryti sąlygas duomenis Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registrui teikti elektroniniu būdu:

1. T v i r t i n u Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro elektroninių paslaugų teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę direktoriaus pavaduotojui Kęstučiui Verseckui.

Šis įsakymas teisės aktų nustatyta tvarka skelbiamas „Valstybės žiniose“ ir Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos interneto svetainėje.

 

Direktorius                                                                         Vaclovas Juknevičius

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus 2013 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 1-87

 

Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro ELEKTRONINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro (toliau – Registras) elektroninių paslaugų teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos (toliau – Tarnyba) Paraiškos įregistruoti saugųjį dokumentą ar saugųjį dokumento blanką į Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registrą ir parengti saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko eskizą ir grafinį projektą (toliau – Paraiška), Pranešimo apie duomenų pakeitimą ar (ir) papildymą (toliau – Pranešimas) ir Prašymo pakeisti metriką (toliau – Prašymas) teikimo elektroniniu būdu (toliau – elektroninės paslaugos) tvarką.

2. Elektroninės paslaugos – tai galimybė tvirtinančioms įstaigoms ar jos įgaliotoms institucijoms ar įstaigoms (toliau – teikiančioji įstaiga), vadovaujantis Paraiškos įregistruoti saugųjį dokumentą ar saugųjį dokumento blanką į Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registrą ir parengti saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko eskizą ir grafinį projektą teikimo ir pildymo taisyklėmis (Žin., 2008, Nr. 113-4320) ir Pranešimo apie duomenų pakeitimą ar (ir) papildymą ir Prašymo pakeisti metriką teikimo ir pildymo taisyklėmis (Žin., 2008, Nr. 113-4321), duomenis pateikti elektroniniu būdu ir gauti informaciją apie pateiktų duomenų ir Registro objekto būseną.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatyme (Žin., 2003, Nr. 61-2758; 2007, Nr. 125-5094) vartojamas sąvokas.

 

II. ELEKTRONINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA

 

4. Elektronines paslaugas galima rasti portale „Elektroniniai valdžios vartai“ (www.epaslaugos.lt, www.evaldzia.lt) ir Tarnybos svetainės (www.vdtat.gov.lt) skyriuje „Registro el. paslaugos“.

5. Teikiančioji įstaiga duomenis Registrui gali teikti naudodamasi elektroninėmis paslaugomis, jei yra užpildžiusi ir pateikusi Tarnybai Aprašo 1 priede nustatytos formos Pranešimą apie įgaliojimą gauti elektronines paslaugas (toliau – Įgaliojimas).

6. Elektroninės paslaugos teikiamos teikiančiosios įstaigos valstybės tarnautojams autentifikuojantis su valstybės tarnautojo pažymėjimu portale „Elektroniniai valdžios vartai“ per Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformą (VIISP).

7. Jei teikiančiosios įstaigos vadovas elektronines paslaugas pageidauja gauti pats, Įgaliojime nurodo savo duomenis ir jį pasirašo kaip teikiančiosios įstaigos vadovas ir kaip įgaliotas asmuo.

8. Tarnyboje gautas teikiančiosios įstaigos Įgaliojimas užregistruojamas įgaliojimų gauti elektronines paslaugas registre. Įgaliojime nurodytas asmuo užregistruojamas Registro teikiančiųjų įstaigų įgaliotų asmenų elektroniniame sąraše, pažymint, kad šiam asmeniui yra suteikta teisė gauti elektronines paslaugas.

9. Panaikinus asmeniui įgaliojimą gauti elektronines paslaugas teikiančioji įstaiga privalo nedelsdama informuoti Tarnybą, pateikdama Aprašo 2 priede nustatytos formos Pranešimą apie įgaliojimo gauti elektronines paslaugas panaikinimą (toliau – Įgaliojimo panaikinimas). Teikiančiosios įstaigos vadovas atsako už pasekmes, kilusias dėl šios informacijos nepateikimo.

10. Tarnyboje gautas teikiančiosios įstaigos Įgaliojimo panaikinimas užregistruojamas įgaliojimų gauti elektronines paslaugas registre ir nedelsiant Registro teikiančiųjų įstaigų įgaliotų asmenų elektroniniame sąraše panaikinant žymą, kad asmeniui yra suteikta teisė gauti elektronines paslaugas.

11. Asmenys, kuriems suteikta teisė gauti elektronines paslaugas, gali elektroniniu būdu:

11.1. pateikti Paraišką, Pranešimą ar Prašymą;

11.2. interaktyviai stebėti elektroninės paslaugos teikimo būklę ir registro objekto būseną.

12. Teikiančiųjų įstaigų įgalioti asmenys ir Tarnybos darbuotojai, atsakingi už duomenų priėmimą, apie elektroniniu būdu pateiktą, gautą, priimtą ar grąžintą Paraišką, Pranešimą ar Prašymą automatiškai informuojami el. paštu.

13. Elektroniniu būdu Tarnyboje gautos Paraiškos, Pranešimai ir Prašymai nagrinėjami vadovaujantis Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1648 (Žin., 2003, Nr. 122-5515; 2008, Nr. 101‑3894), nuostatomis.

14. Informacija apie Registro objektų būseną atnaujinama kas 0,5 val.

 


III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Tarnyba tvarko asmenų, kurie teikiančiosios įstaigos yra įgalioti gauti elektronines paslaugas, duomenis. Šie asmenys privalo teikiančiosios įstaigos teikiamame Įgaliojime pasirašyti, jog sutinka, kad jų duomenys būtų tvarkomi Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro elektroninių paslaugų gavimo tikslu. Asmenims, nesutikusiems, kad jų duomenys būtų tvarkomi Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro elektroninių paslaugų gavimo tikslu, teisė gauti elektronines paslaugas nesuteikiama.

16. Tarnyba neatsako už asmenų, kuriems suteikta teisė gauti elektronines paslaugas, pateiktų elektroniniu būdu Paraiškų, Pranešimų ir Prašymų turinį ir duomenų teisingumą.

 

_________________

 

Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro elektroninių paslaugų teikimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

___________________________________________________________________________

(įstaigos pavadinimas)

 

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybai

prie Finansų ministerijos

 

PRANEŠIMAS

APIE ĮGALIOJIMĄ GAUTI ELEKTRONINES PASLAUGAS

 

20__-__-__ Nr. __

___________

(sudarymo vieta)

 

___________________________________________________________________________ ,

(įstaigos pavadinimas, kodas ir adresas)

 

atstovaujama__________________________________________________________ , įgalioja

(įstaigos vadovo pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė)

 

___________________________________________________________________________ ,

(įgaliojamo asmens vardas, pavardė (didžiosiomis raidėmis)

 

___________________________________________________________________________ ,

(įgaliojamo asmens pareigų pavadinimas, kodas Valstybės tarnautojų registre)

 

___________________________________________________________________________ ,

(įgaliojamo asmens telefono, fakso numeriai, el. pašto adresas)

 

gauti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos teikiamas Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro elektronines paslaugas.

 

Įgaliojimas galioja nuo 20__-__-__ iki 20__-__-__.


 

_____________________

(įstaigos vadovo pareigos)

 

______________

(parašas)

 

_____________

(vardas ir pavardė)

 

Sutinku, kad mano duomenys būtų tvarkomi Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos teikiamų Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro elektroninių paslaugų gavimo tikslu.

 

_____________________

(įgalioto asmens pareigos)

 

______________

(parašas)

 

_____________

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 

Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų elektroninių paslaugų teikimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

___________________________________________________________________________

(įstaigos pavadinimas)

 

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybai

prie Finansų ministerijos

 

PRANEŠIMAS

APIE ĮGALIOJIMO GAUTI ELEKTRONINES PASLAUGAS PANAIKINIMĄ

 

20__-__-__ Nr. __

___________

(sudarymo vieta)

 

___________________________________________________________________________ ,

(įstaigos pavadinimas, kodas ir adresas)

 

atstovaujama______________________________________________________ , praneša, kad

(įstaigos vadovo pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė)

 

įgaliojimą ___________________________________________________________________

(įgalioto asmens vardas, pavardė (didžiosiomis raidėmis), pareigų pavadinimas)

 

gauti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos teikiamas Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registro elektronines paslaugas panaikino.

 

_____________________

(įstaigos vadovo pareigos)

 

______________

(parašas)

 

_____________

(vardas ir pavardė)

 

_________________