LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SKIRTŲJŲ LINIJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. gruodžio 10 d. Nr. 1V-645

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 27 straipsniu ir 35 straipsniu, įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis, (toliau – Universaliųjų paslaugų direktyva) bei 2003 metų liepos 24 d. Komisijos sprendimą 2003/548/EB dėl Universaliųjų paslaugų direktyvos 18 straipsnyje nurodyto minimalaus skirtųjų linijų rinkinio su suderintomis charakteristikomis ir atitinkamų standartų:

1. Tvirtinu Skirtųjų linijų paslaugų teikimo taisykles (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2002 m. gruodžio 20 d. įsakymą Nr. 193 „Dėl Skirtųjų linijų paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 125-5700).

3. Nustatau, kad šio įsakymo 2 punkte nurodytas įsakymas lieka galioti ūkio subjektams, kurie iki Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo įsigaliojimo buvo pripažinti turinčiais didelę įtaką skirtųjų linijų paslaugų rinkoje, kol Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, atlikusi rinkos tyrimą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo nustatyta tvarka, nusprendžia panaikinti atitinkamus įpareigojimus ar juos pakeisti Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme nustatytais įpareigojimais.

4. Nurodau šį įsakymą paskelbti „Valstybės žiniose“.

 

 

 

DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAS

L. E. DIREKTORIAUS PAREIGAS                                                      TOMAS LAMANAUSKAS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus

2004 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 1V-645

 

Skirtųjų linijų paslaugų teikimo taisyklės

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Skirtųjų linijų paslaugų teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato minimalų skirtųjų linijų paslaugų, kurias Lietuvos Respublikos teritorijoje turi teikti didelę įtaką atitinkamoje skirtųjų linijų paslaugų teikimo galutiniams paslaugų gavėjams rinkoje turintys ūkio subjektai, rinkinį, taip pat į šį rinkinį įeinančių skirtųjų linijų paslaugų teikimo tvarką bei sąlygas.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymu (Žin., 2004, Nr. 69-2382) (toliau – Įstatymas), 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (toliau – Universaliųjų paslaugų direktyva), ir 2003 metų liepos 24 d. Komisijos sprendimu 2003/548/EB dėl Universaliųjų paslaugų direktyvos 18 straipsnyje nurodyto minimalaus skirtųjų linijų rinkinio su suderintomis charakteristikomis ir atitinkamų standartų.

3. Taisyklės taikomos skirtųjų linijų paslaugų teikėjams, kurie Įstatymo nustatyta tvarka pripažinti turinčiais didelę įtaką atitinkamoje skirtųjų linijų paslaugų teikimo galutiniams paslaugų gavėjams rinkoje ir privalo vykdyti Įstatymo 35 straipsnyje nustatytus įpareigojimus (toliau – Teikėjas).

4. Taisyklių nuostatų laikymąsi prižiūri Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (toliau – Tarnyba).

5. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Minimalus sutarties dėl skirtųjų linijų paslaugos teikimo galiojimo laikotarpis – trumpiausias naudojimosi skirtosios linijos paslauga terminas, su kuriuo skirtosios linijos paslaugų gavėjas (toliau – Gavėjas) privalo sutikti ir per kurį Gavėjas įsipareigoja nenutraukti sutarties.

Tipinis paslaugos suteikimo laikotarpis – terminas, skaičiuojamas nuo paslaugų gavėjo prašymo gavimo dienos, per kurį buvo patenkinta 95 proc. prašymų teikti tos pačios rūšies skirtosios linijos paslaugą per praėjusius kalendorinius metus. Apskaičiuojant tipinį paslaugos suteikimo laikotarpį, į atvejus, kai paslaugos suteikimas atidedamas pagal paslaugos gavėjo prašymą, neturi būti atsižvelgiama. Skirtosios linijos paslauga laikoma įdiegta nuo to momento, nuo kurio paslauga pradedama teikti paslaugos įrengimo vietoje ir Teikėjo tinkle, o Gavėjas gali pradėti naudoti paslaugą už Teikėjo nustatytas paslaugos kainas.

Tipinis gedimų šalinimo laikotarpis – terminas, per kurį atstatoma 80 proc. skirtųjų linijų nuo pranešimo apie gedimą gavimo momento iki gedimo pašalinimo momento. Terminas apskaičiuojamas pagal per praėjusius kalendorinius metus įvykusių gedimų duomenis. Gedimai laikomi pašalintais, kada Gavėjas gali naudotis skirtosios linijos paslauga, atitinkančia jai nustatytas charakteristikas, ir reikiamais atvejais yra informuojamas apie gedimo pašalinimo faktą.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme.

 

II. PRIVALOMOS TEIKTI SKIRTOSIOS LINIJOS

 

6. Teikėjas privalo teikti šias skirtąsias linijas, įeinančias į atitinkamą skirtųjų linijų teikimo galutiniams paslaugų gavėjams rinką, kurioje Teikėjas pripažintas turinčiu didelę įtaką, užtikrindamas, kad jos atitiktų šių standartų reikalavimus:

6.1. Analogines skirtąsias linijas:

Eil. Nr.

Skirtosios linijos rūšis

Taikytino standarto nuorodinis žymuo

6.1.1.

Įprastos kokybės balso dažnių juostos

– dvilaidei: ETSI EN 300 448 (arba LST ETS 300 448: 1997)

arba

– keturlaidei: ETSI EN 300 451 (arba LST ETS 300 451: 1997);

6.1.2.

Specialios kokybės balso dažnių juostos

– dvilaidei: ETSI EN 300 449 (arba LST ETS 300 449: 1997)

arba

– keturlaidei: ETSI EN 300 452 (arba LST ETS 300 452: 1997).

6.2. Skaitmenines skirtąsias linijas:

Eil. Nr.

Skirtosios linijos rūšis

Taikytino standarto nuorodinis žymuo

6.2.1.

64 kb/s

ETSI EN 300 288, ETSI EN 300 289 (arba LTS ETS 300 288: 1998, LTS ETS 200 288: 1998/A1: 1998, LTS ETS 300 289: 1998);

6.2.2.

2048 kb/s – E1 (nestruktūrizuota)

ETSI EN 300 418, ETSI EN 300 247 (arba LST ETS 300 418: 1998, LST ETS 300 247: 1998, LST ETS 300 247: 1998/A1: 1998);

6.2.3.

2048 kb/s – E1 (struktūrizuota)

ETSI EN 300 418, ETSI EN 300 419 (arba LST ETS 300 418: 1998, LST ETS 300 419: 1998).

 

7. Taisyklių 6 punkte išvardytos skirtosios linijos, kurias privalo teikti konkretus Teikėjas, nurodomos sprendime, kuriuo ūkio subjektas pripažįstamas turinčiu didelę įtaką atitinkamoje skirtųjų linijų paslaugų teikimo galutiniams paslaugų gavėjams rinkoje. Teikėjas, teikdamas 6 punkte nurodytas skirtųjų linijų paslaugas, privalo laikytis šiose Taisyklėse nustatytos paslaugų teikimo tvarkos ir sąlygų.

 

III. PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

8. Teikėjas, teikdamas skirtųjų linijų paslaugas, privalo nediskriminuoti kitų ūkio subjektų, įskaitant kitiems ūkio subjektams, teikiantiems analogiškas paslaugas, analogiškų sąlygų analogiškomis aplinkybėmis taikymą ir tos pačios kokybės bei tokiomis pačiomis sąlygomis, kokias turi pats arba teikia savo padaliniams, dukterinėms įmonėms ar bet kuriems kitiems ūkio subjektams, paslaugų bei informacijos teikimą.

9. Teikėjas, teikdamas skirtųjų linijų paslaugas, negali taikyti papildomų, taikytinuose standartuose nenustatytų naudojimosi skirtųjų linijų paslaugomis apribojimų, įskaitant skirtųjų linijų tarpusavio sujungimo, jų sujungimo su viešaisiais ryšių tinklais bei skirtųjų linijų paskirties apribojimus.

10. Teikėjo teikiamų skirtųjų linijų paslaugų kainos privalo būti pagrįstos sąnaudomis, įskaitant protingumo kriterijų atitinkančią investicijų grąžą. Teikėjas turi laikytis Įstatymo 23 straipsnio 3 ir 4 dalių nuostatų, Tarnybos nustatytų sąnaudų apskaitos taisyklių ir kitų teisės aktų reikalavimų be atskiro įpareigojimo nustatymo.

11. Teikėjas privalo savo interneto svetainėje ir (arba) kita lengvai prieinama forma skelbti toliau nurodytą informaciją apie kiekvieną privalomą teikti skirtųjų linijų paslaugų rūšį:

11.1. technines paslaugos charakteristikas, įskaitant fizines ir elektrines charakteristikas bei detalias technines ir veikimo specifikacijas, taikomas tinklo galiniame taške;

11.2. kainas, įskaitant pradinio prijungimo užmokesčius, periodinius užmokesčius ir kitus užmokesčius (jei kainos yra diferencijuotos, tai turi būti nurodyta);

11.3. skirtosios linijos paslaugos teikimo sąlygas, įskaitant informaciją apie:

11.3.1. užsakymų tvarką;

11.3.2. tipinį paslaugos suteikimo laikotarpį;

11.3.3. tipinį ir minimalų sutarties dėl skirtųjų linijų paslaugos teikimo galiojimo laikotarpius;

11.3.4. tipinį gedimų šalinimo laikotarpį (kai tos pačios rūšies skirtosioms linijoms siūlomos skirtingos kokybės gedimų šalinimo rūšys, turi būti skelbiami visi atitinkami tipiniai gedimų šalinimo laikotarpiai);

11.3.5. visas sumokėtų užmokesčių, susijusių su skirtųjų linijų paslaugų teikimu, grąžinimo procedūras.

12. Esant konkrečiam Gavėjo prašymui ir Teikėjui manant, jog skirtųjų linijų paslaugų teikimas paskelbtomis kainomis bei sąlygomis nėra pagrįstas, Teikėjas kreipiasi į Tarnybą dėl sąlygų pakeitimo šiuo konkrečiu atveju. Tarnyba sutinka pakeisti skirtųjų linijų paslaugų teikimo sąlygas, jei Teikėjas įrodo, jog šiuo konkrečiu atveju skirtųjų linijų paslaugos teikimas paskelbtomis kainomis bei sąlygomis nėra pagrįstas ir būtų pagrįstas, jei skirtųjų linijų paslaugos būtų teikiamos Teikėjo nurodytomis kainomis bei sąlygomis. Šiuo konkrečiu atveju Teikėjas turi teisę taikyti skirtųjų linijų paslaugų teikimo kainų bei sąlygų pakeitimą tik gavęs Tarnybos sutikimą.

13. Šių Taisyklių 11 punkte nurodyta informacija turi būti pateikta Tarnybai elektronine ir popierine formomis. Šią informaciją Tarnyba skelbia savo interneto svetainėje pateikdama nuorodą apie paskelbtą informaciją „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“. Taisyklių 11 punkte nurodytą informaciją Tarnyba naudoja patikrinimui, kaip ūkio subjektas, turintis didelę įtaką atitinkamoje skirtųjų linijų paslaugų teikimo galutiniams paslaugų gavėjams rinkoje ar kitose rinkose, laikosi jam nustatytų įpareigojimų, taip pat skelbiant palyginamąsias skirtųjų linijų paslaugų kokybės ir kainų apžvalgas vartotojų naudai, rinkos tyrimo tikslais bei rengiant Lietuvos Respublikos, regioninių ar globalių elektroninių ryšių rinkų bei ūkio apžvalgas.

 

IV. Baigiamosios nuostatos

 

14. Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 17 straipsnio 3 bei 5 dalimis, turi teisę nustatyti konkrečius skirtųjų linijų paslaugų, įeinančių į minimalų rinkinį, teikimo įpareigojimus ir jų įgyvendinimo sąlygas, šiuos įpareigojimus detalizuoti ir nustatyti jų vykdymo sąlygas.

15. Jei Tarnyba mano, kad į minimalų skirtųjų linijų rinkinį įeinančių skirtųjų linijų teikimo rezultatai netenkina paslaugų gavėjų poreikių, ji gali nustatyti tinkamas, šių Taisyklių 11 punkte nurodytas paslaugų teikimo sąlygas atitinkančias užduotis, privalomas Teikėjui.

16. Tarnybos veikimas ir neveikimas, susijęs su šių Taisyklių taikymu ir įgyvendinimu, gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

17. Teikėjas už šių taisyklių nesilaikymą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

______________