CENTRINĖS PRIVATIZAVIMO KOMISIJOS POSĖDŽIO

 

P R O T O K O L A S Nr. 133

 

1994 m. birželio 6 d.

 

Pirmininkas                                                      – K. Baranauskas

Dalyvavo:

Komisijos nariai                                               – V. Briedienė

– A. Dzienienė

– M. Grigaliūnas

– A. Kaminskas

– R. Motiejūnienė

– J. Tamulionis

– P. Zaikauskas

– E. Žilevičius

– V. Žukovskis

 

Vyriausybės kanceliarijos darbuotojai             – D. Sinicienė

– A. Duksa

 

Ekonomikos ministerijos Privatizavimo          – A. Girčys

departamento darbuotojai                               – V. Ivaško

– I. Vinciūnienė

 

Vertybinių popierių komisijos pirmininkas      – A. Šemeta

 

Nutarta:

 

1. Centrinės privatizavimo komisijos posėdžius kviesti antradieniais 9 valandą ryto.

 

2. Pažymėti, kad svarbiausios problemos, kurias būtina spręsti keičiant, papildant bei priimant naujus įstatymus privatizavimo klausimais, yra:

– prieštaravimas tarp Valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymo ir Akcinių bendrovių įstatymo, dėl ko neaišku, kokiu įstatymu vadovaujantis turi būti parengta valstybei priklausančių akcijų uždarosiose akcinėse bendrovėse pardavimo tvarka;

– nereglamentuota įmonių, į kurias investuota privataus kapitalo, taip pat bendrų su užsienio kapitalu įmonių privatizavimo tvarka;

– nereglamentuota tvarka, kaip privatizuoti įmones, kurių privatizavimas pernelyg užsitęsia: kai akcijų paklausa didelė ir daugelyje naujų akcijų pasirašymų didinama akcijos pardavimo kaina (dažnai „perperkama“ dirbtinai) arba objektas nepaklausus ir jis neprivatizuojamas per daugelį akcijų pasirašymo etapų, mažinant akcijos pardavimo kainą (šiuo atveju siūlytume akcijos pardavimo kainą kiekviename etape mažinti daugiau kaip 10 procentų);

– įvairiai aiškinamas akcijų paketo, kurį pirmenybės teise gali įsigyti įmonės darbuotojai, skaičiavimas (akcinis kapitalas, tenkantis įmonės dirbantiesiems) (siūlytume skaičiuoti 50 procentų nuo valstybinio kapitalo dydžio, įskaitant visą įmonėje sukauptą kapitalą, išskyrus investicijas iš šalies);

– didelės infliacijos sąlygomis įmonėse susidarė nerealus pelnas (kartais vienerių metų pelnas viršija įmonės įstatinio kapitalo dydį), todėl būtų tikslinga pakeisti Valstybinių įmonių įstatymo 31 straipsnio nuostatą dėl įstatinio kapitalo didinimo iš likutinio pelno.

2.1. Atsižvelgiant į tai, kad Vyriausybė yra pateikusi Seimui įstatymų (Valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymo, Valstybinių įmonių įstatymo, įstatymo „Dėl darbuotojų pirmenybės įsigyti privatizuojamų įmonių akcijų“ ir kt.) pakeitimų projektus, prašyti Seimą ypatingos skubos tvarka svarstyti pateiktus įstatymų pakeitimų projektus.

2.2. Įpareigoti:

2.2.1. Finansų ministeriją – pateikti Vyriausybei sprendimo variantą dėl prieštaravimų tarp Valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymo ir Užsienio valiutos įstatymo, užsienio šalių fiziniams ir juridiniams asmenims už įsigytus objektus atsiskaitant laisvai konvertuojama valiuta;

2.2.2. Komunalinio ūkio ir paslaugų departamentą prie Statybos ir urbanistikos ministerijos pateikti pasiūlymus:

2.2.2.1. dėl statomų namų pirmų aukštų, skirtų prekybinei ir paslaugų veiklai, kurių vertė neįtraukta į butų kainą, pardavimo tvarkos;

2.2.2.2. dėl komunalinių inžinierinių įrenginių, įtrauktų į įmonių įstatinį kapitalą, išbraukimo iš privatizavimo programos arba jų išpirkimo valstybinio kapitalo sąskaita, o nesant valstybinio kapitalo dalies – iš privatizavimo fondo lėšų;

2.2.3. Ekonomikos ministeriją – pateikti Vyriausybei Valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymo pakeitimo projektą, išdėstant jame nuostatą, kada įmonė laikytina privatizuota pagal Valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymą, kai apribotas įmonės privatizavimo laipsnis (kai įmonės privatizuojam os už valiutą arba kai įmonės yra išbraukiamos iš specifinės paskirties įmonių sąrašo ir kt.).

 

3. Atsižvelgiant į nepatenkinamą situaciją, sudarant privatizavimo programą, priminti įmonių steigėjams – ministerijoms, miestų (rajonų) valdyboms ir kitoms valstybės institucijoms, kad, vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. gegužės 12 d. nutarimą Nr. 369 „Dėl valstybinio turto pirminio privatizavimo užbaigimo“, į 1994 m. liepos mėnesio privatizavimo programą turi būti įtraukta ne mažiau kaip 30 procentų likusio privatizuotino valstybinio turto (ilgalaikio turto indeksavimas turėjo būti atliktas iki 1994 m. gegužės 20 d., o 1994 m. liepos mėnesio privatizavimo programa turi būti pateikta iki 1994 m. birželio 7 d.).

Informacija apie įmonių steigėjus, nevykdančius nurodyto nutarimo, bus perduota svarstymui Vyriausybės posėdyje.

 

4. Prašyti:

4.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybę:

4.1.1. Raseinių rajono tarybos teikimu – atleisti iš rajono privatizavimo tarnybos 0,5 etato buhalterės pareigų D. Daugintienę;

4.1.2. Švenčionių rajono tarybos teikimu – paskirti L. Lazerevą rajono privatizavimo tarnybos ekonomiste;

4.2. Vilniaus miesto valdybą, remiantis Vilniaus miesto tarybos Kontrolės tarnybos patikrinimo medžiaga, pateikti ieškinį teisme dėl valstybinės įmonės „Žaisma“ (2045579) registravimo anuliavimo.

 

5. Vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. kovo 16 d. nutarimo Nr. 178 „Dėl kai kurių Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų valstybinio turto perdavimo privačioms įmonėms klausimu dalinio pakeitimo“ 2 punktą, patvirtinti miestų (rajonų) valdybų, valstybinių, valstybinių akcinių įmonių, valstybinių įstaigų ir organizacijų išnuomotų negyvenamųjų pastatų ir patalpų, į kurias investuota komercinių bankų kapitalo, parengimo privatizuoti tvarką (pridedama) ir patikslinti Centrinės privatizavimo komisijos 1992 m. liepos 3 d. nutarimo (protokolas Nr. 50) 1 punkto redakciją sekančiai:

1.1. miestų (rajonų) valdybų, valstybinių, valstybinių akcinių įmonių, valstybinių įstaigų ir organizacijų (toliau vadinama „valstybinės įmonės“) negyvenamieji pastatai ar patalpos (išskyrus specifinės paskirties valstybines įmones), kurios nustatytąja tvarka nėra įtrauktos į privatizavimo programą arba jų privatizavimas neįvyko, išnuomotos nustatytąja tvarka įregistruotiems komerciniams bankams, gali būti perduodamos kaip valstybės turtinis įnašas komerciniam bankui, jeigu nuomos sutartys atitinka Lietuvos Respublikoje galiojančius įstatymus, Vyriausybės nutarimus bei kitus normatyvinius aktus ir sudarytos iki 1992 m. sausio 31 d. ir nuomos sutartyje nenurodyta, kad šios patalpos išnuomotos iki jų privatizavimo pagal Lietuvos Respublikos valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymą;

1.2. jei negyvenamieji pastatai ar patalpos išnuomoti komerciniam bankui, Centrinei privatizavimo komisijai priėmus sprendimą jam perduoti šiuos pastatus ar patalpas, tai perduodamo valstybinio turto verte didinamas pagrindinis kapitalas. Įregistravus pagrindinio kapitalo padidinimą, nutraukiama pastatų ar patalpų nuomos sutartis;

1.3. komercinio banko akcijas, gautas perdavus jo nuosavybėn išnuomotus pastatus ar patalpas, saugo Finansų ministerija, o vėliau akcijos parduodamos Lietuvos Respublikos valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymo nustatyta tvarka.“

 

6. Pritarti Finansų ministerijos pateiktam nutarimo „Dėl valstybei priklausančių akcijų, sukauptų Valstybės vertybinių popierių fonde, pardavimo“ projektui, išbraukiant iš jo 6.1 punktą.

Įpareigoti Finansų ministeriją, įvertinus posėdžio metu pareikštas pastabas ir pasiūlymus, patikslinti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiui suderintą šio nutarimo projektą.

 

7. Atkreipti dėmesį:

7.1. Kultūros paveldo inspekcijos ir Paminklotvarkos departamento, kad iki šiol neparengta dokumentacija, reglamentuojanti paminklosauginę veiklą, ir nesudarytas objektų, saugomų Valstybės, sąrašas – tai stabdo privatizavimo procesą.

Įpareigoti nurodytas valstybės institucijas šias problemas išspręsti iki 1994 m. liepos 30 d.;

7.2. Palangos miesto privatizavimo komisijos, kad į privatizavimo programą negali būti traukiami objektai, nesuderinti su Kultūros paveldo inspekcija ir Aplinkos apsaugos departamentu;

7.3. Panevėžio miesto privatizavimo komisijos ir privatizavimo tarnybos, kad laiku neapmokėtos akcijos turi būti anuliuojamos vadovaujantis Valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymu bei nustatytąja tvarka patvirtintais Valstybinio turto privatizavimo, skelbiant viešą arba uždarą akcijų pasirašymą, nuostatais.

 

8. Patvirtinti Vilniaus statybos apdailos mašinų gamybos valstybinės įmonės (2010101) viešo akcijų pasirašymo sutartį, patvirtinant 2 200 781 akcijų pasirašymą.

 

9. Patenkinti šiuos prašymus:

9. 1. Statybos ir urbanistikos ministerijos – leisti įskaityti akcinės bendrovės „Krova“ (buvusi Panevėžio valstybinė 4-oji autotransporto įmonė (4705829)) darbuotojų pagal Lietuvos Respublikos laikinąjį įstatymą „Dėl darbuotojų privataus kapitalo kaupimo valstybinėse įmonėse“, išpirktas akcijas, sumažinant šios įmonės valstybei priklausančių akcijų skaičių;

9.2. Pramonės ir prekybos ministerijos – leisti patikslinti Vilniaus statybos apdailos mašinų gamybos valstybinės įmonės (2010101) įstatinį kapitalą, sumažinant jį bendrabučio ir nebaigto statyti gyvenamojo namo, perduodamų gyvenamajam fondui, verte (109,816 tūkst. Lt).

 

10. Nepatenkinti Klaipėdos miesto valdybos prašymo – išbraukti iš objektų, privatizuojamų už laisvai konvertuojamą valiutą, sąrašo valstybinę visuomeninio maitinimo įmonę „Žuvėdra“ (4050917), esančią Klaipėdoje, Kepėjų g. 10.

Įpareigoti Klaipėdos miesto valdybą įtraukti šią įmonę į artimiausio mėnesio privatizavimo programą, parduodant akcijų paketą aukcione.

 

11. Pripažinti negaliojančiu Centrinės privatizavimo komisijos 1993 m. vasario 5 d. nutarimo (protokolas Nr. 76) 1.2 punkto paskutinę pastraipą.

Papildyti nurodytą punktą šiuo sakiniu: „Nustatyti, kad nesumokėjus už išsimokėtinai aukcione įsigytą objektą eilinio įnašo per 30 kalendorinių dienų nuo mokėjimo termino pabaigos, įsiskolinimo suma su palūkanomis ir delspinigiais išieškoma neginčo tvarka, o kai pirkėjas nemokus, pirkimo-pardavimo sutartis teismine tvarka nutraukiama, negrąžinant pirkėjui pradinio įnašo.“

 

 

PIRMININKAS                                                                                                  K. BARANAUSKAS

 

SEKRETORIAVO                                                                                              E. BARŠAUSKAITĖ

______________

 


Priedas

 

Patvirtinta

Centrinės privatizavimo

1994 m. birželio 6 d. posėdžio protokolu

Nr. 133

 

MIESTŲ AR RAJONŲ VALDYBŲ, VALSTYBINIŲ, VALSTYBINIŲ AKCINIŲ ĮMONIŲ, VALSTYBINIŲ ĮSTAIGŲ IR ORGANIZACIJŲ IŠNUOMOTŲ NEGYVENAMŲJŲ PASTATŲ IR PATALPŲ, Į KURIAS INVESTUOTA PRIVATAUS KAPITALO, PARENGIMO PRIVATIZUOTI TVARKA

 

1. Komercinis bankas turi teisę raštu kreiptis į valstybinės įmonės steigėją (jeigu pastatus ar patalpas išnuomavo miesto ar rajono valdyba – į miesto ar rajono valdybą) (toliau vadinama „steigėjas“) dėl išnuomotų pastatų ar patalpų perdavimo pagal sutartį bankui kaip valstybės turtinį įnašą, jeigu tenkinamos Centrinės privatizavimo komisijos 1994 m. birželio 6 d. nutarimo (protokolas Nr. 133) 5 punkte nurodytos sąlygos.

2. Steigėjas, gavęs prašymą ir patikrinęs, ar tenkinamos minėtos sąlygos ir suderinęs su Finansų ministerija, ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo gavimo dienos duoda leidimą (arba motyvuotą atsisakymą duoti leidimą) komerciniam bankui parengti išnuomotų pastatų ar patalpų atskyrimo nuo valstybinės įmonės ir perdavimo jam projektą.

3. Išnuomotų negyvenamųjų pastatų ar patalpų atskyrimo nuo valstybinės įmonės ir perdavimo komerciniam bankui projektas rengiamas vadovaujantis šiomis nuostatomis:

3.1. pastatų ar patalpų atskyrimo projektas sudaromas inventorizuojant ir įvertinant atskiriamą valstybinės įmonės turtą;

3.2. valstybinės įmonės turto gali būti atskirta ne daugiau negu jo buvo išnuomota (natūrine išraiška). Išnuomoti komerciniam bankui pastatai ar patalpos, kitos pagrindinės priemonės ir funkciniu ryšiu susijusios inžinerinės komunikacijos inventorizuojamos ir įvertinamos kiekviena atskirai.

4. Atskiriamo valstybinės įmonės turto bei investuoto komercinio banko (nuomininko) turto vertė nustatoma pagal Centrinės privatizavimo komisijos 1992 m. birželio 23 d. nutarimu (protokolas Nr. 48; 1 punktas) patvirtintas Išnuomoto ir perduodamo kaip valstybės turtinis įnašas valstybinės įmonės turto bei komercinio banko (nuomininko) turto vertės nustatymo taisykles.

5. Komercinio banko sudarytam išnuomotų pastatų ar patalpų atskyrimo projektui bei komercinio banko investicijoms į išnuomotus pastatus ar patalpas įvertinti steigėjas sudaro komisiją, į kurią įtraukiami po vieną steigėjo paskirtą atstovą, komercinio banko atstovą bei Statybos ir urbanistikos ministerijos atstovą, o taip pat kitus steigėjo paskirtus asmenis, pagal savo užimamas pareigas kompetentingus įvertinti pastatą ar patalpas. Jeigu pastatas neturi administracijos, į komisiją įtraukiami miesto ar rajono valdybos, kurios reguliavimo sferoje yra šis objektas, įgalioti asmenys, komercinio banko atstovas bei Statybos ir urbanistikos ministerijos atstovas.

Komisijos išlaidas, susijusias su komercinio banko sudaryto išnuomotų pastatų ar patalpų atskyrimo projekto bei jo investicijų į išnuomotus pastatus ar patalpas įvertinimu, pagal steigėjo patvirtintą sąmatą apmoka komercinis bankas.

6. Ginčus tarp komercinio banko, valstybinės įmonės ir komisijos sprendžia steigėjas. Steigėjo sprendimai per 10 dienų gali būti apskundžiami Centrinei privatizavimo komisijai, kuri priima galutinį sprendimą.

7. Komisijai pasirašius, o valstybinės įmonės steigėjui patvirtinus negyvenamųjų pastatų ar patalpų atskyrimo nuo įmonės projektą, tarp įmonės steigėjo ir komercinio banko parengiamas sutarties dėl valstybės turtinio įnašo perdavimo komerciniam bankui projektas (sutarties forma, suderinta su Teisingumo ministerija pridedama).

8. Steigėjui ir komerciniam bankui tarpusavyje suderinus sutarties projektą, steigėjas raštu prašo Centrinės privatizavimo komisijos patvirtinti šio turtinio įnašo vertę ir leisti jį perduoti komerciniam bankui kaip valstybės turtinį įnašą, kuris po perdavimo būtų privatizuojamas Lietuvos Respublikos valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymo nustatyta tvarka. Prašyme taip pat nurodoma:

8.1. ar sutarties projektas nustatytąja tvarka suderintas su Kultūros paveldo inspekcija, jeigu perduodamas pastatas ar patalpos yra įtrauktos į istorijos ar kultūros paminklų sąrašą, arba yra tokių paminklų teritorijoje ar apsaugos zonoje;

8.2. pastato ar patalpos nuomos sutarties sudarymo data, nurodant, kad ši sutartis jos sudarymo metu atitinka galiojančių Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų reikalavimus;

8.3. šios tvarkos 2 punkte nurodyto leidimo rengti išnuomotų pastatų ar patalpų atskyrimo nuo valstybinės įmonės projektą data ir registravimo numeris;

8.4. kad valstybinė įmonė, iš kurios nuomojamos patalpos ar pastatai, nėra specifinės paskirties bei neįtraukta į privatizavimo programą.

Prie prašymo pridedama sutartis, turto perdavimo (negyvenamųjų pastatų ar patalpų atskyrimo nuo valstybinės įmonės) projektas.

9. Ekonomikos ministerijai patvirtinus sutartį, surašomas turto perdavimo-priėmimo aktas. Kai šį aktą pasirašo valstybinės įmonės ir komercinio banko vadovai bei patvirtina valstybinės įmonės steigėjas, valstybinės įmonės kapitalas sumažinamas perduodamo valstybinio turto balansine verte, o komercinio banko pagrindinis kapitalas padidinamas Centrinės privatizavimo komisijos patvirtinta perduodamo turto verte.

10. Pasirašius turto perdavimo-priėmimo aktą, negyvenamąsias patalpas ar pastatus nuomojęs komercinis bankas įstatymų nustatyta tvarka įregistruoja pagrindinio kapitalo padidinimą.

______________

 


TVIRTINU:_________________

199..... m.................... d.

 

Valstybės turtinio įnašo perdavimo komerciniam bankui

 

SUTARTIS

 

________________________________________  miestas (rajonas). Tūkstantis devyni šimtai

devyniasdešimt ___ metų ___________ mėnesio _____ diena.

 

Mes, viena šalis – ____________________________________________________________

(toliau vadinama – investitorius), atstovaujama __________________________________________  

______________________ ir kita šalis – _______________________________________________

(toliau vadinama – bankas), atstovaujama ______________________________________________  

vadovaudamiesi Centrinės privatizavimo komisijos 1994 m. birželio 6 d. nutarimu (protokolas Nr. 133; 5 punktas), sudarėme šią sutartį:

 

1. Investitorius perduoda bankui (pagal 199............. m......................................................... d.

sudarytą negyvenamųjų pastatų (patalpų) nuomos sutartį) jai išnuomotą _______________________  

________________________________________________________________________________

(žodžiais)

______________________________________  __________________________________ Lt vertės

                                                                                                                            (skaičiumi)

turtą, kaip valstybės turtinį įnašą į šį banką.

Perduodamas pastatas (patalpos) yra ____________________________________________

                                                                                                                                                  (adresas)

________________________________________________  ir turi _______ kv. metrų bendro ploto.

2. Investitoriaus perduodamo turto (valstybės turtinio įnašo) dalis banko kapitale sudaro  procentų.

3. Bankas įsipareigoja per du mėnesius nuo Centrinės privatizavimo komisijos nutarimo perduoti jam valstybės turtinį įnašą dienos įregistruoti pagrindinio kapitalo padidinimą.

4. Akcijas, gautas už bankui perduotą turtą (valstybės turtinį įnašą), saugo Finansų ministerija. Šios akcijos yra paprastosios vardinės ir investitoriui bei bankui suteikia Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo nustatytas teises ir pareigas, (išskyrus banko akcininkų pirmenybės teisę išsipirkti investitoriui priklausančias akcijas, įsigytas pagal šią sutartį). Šios akcijos Centrinės privatizavimo komisijos nustatytu laiku parduodamos Lietuvos Respublikos valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymo nustatyta tvarka.

5. Investitoriaus bankui išnuomotų pastatų ar patalpų, kurios perduodamos kaip valstybės turtinis įnašas į šį banką, nuomos sutartis nutraukiama banko pagrindinio kapitalo padidinimo įregistravimo dieną.

6. Investitorius ir bankas _______________________________________  bendro naudojimo

                                                                                               (turi, neturi)

žemės plotų, patalpų ar statinių bei komunikacijų. Jų eksploatavimo tvarka, mokestis už bendras komunalines paslaugas ______________________________________  atskira ____________________ sutartimi.

                                                              (nustatomas, nenustatomas)                            (pridedama, nepridedama)

7. Investitorius _____________________________________  kreditorinį (io) įsiskolinimą (o)

                                                                      (turi, neturi)

bankui _______________________________________  ___________________________________

                                             (perduoda, neperduoda)                                                                     (žodžiais)

_______________________________________________  Lt kreditorinį (io) įsiskolinimą (o) bankui

                                                    (skaičiumi)

nustatytomis sąlygomis ir terminais.

Sutartis ___________________________________________________________________

                                                                              (sudaryta ir pridedama, nesudaryta ir nepridedama)

8. Bankas ___________________________________________  investitoriaus sutartinius (ų)

                                                               (perima, neperima)

įsipareigojimus (ų), kuriuos (ių) jis ________________________________________________  šiose

                                                                                                              (vykdė, nevykdė)

perduodamose kaip valstybės turtinis įnašas patalpose pagal atskirą sutartį.

Sutartis ___________________________________________________________________

                                                              (sudaryta ir pridedama, nesudaryta ir nepridedama)

9. Ši sutartis įsigalioja nuo jos patvirtinimo Ekonomikos ministerijoje dienos.

10. Ši sutartis gali būti nutraukta, jei viena iš sutarties šalių nevykdo arba pažeidžia 1994 m. birželio 6 d. Centrinės privatizavimo komisijos protokolo Nr. 133 (5 punktas) arba šios sutarties nuostatas ir reikalavimus. Ginčai dėl sutarties vykdymo nagrinėjami teisme. Nutraukus sutartį, turtas, investitoriaus perduotas bankui, grąžinamas investitoriui, buvusi negyvenamųjų patalpų nuomos sutartis atnaujinama likusiam jos galiojimo laikui. Išlaidas, susijusias su turto grąžinimu dengia sutarties sąlygas pažeidusi šalis.

11. Šios sutarties sudaryti trys egzemplioriai, kuriuos saugo: pirmąjį – investitorius, antrąjį – bankas, trečiąjį – Ekonomikos ministerija. Kiekvienas egzempliorius turi tokią pat juridinę galią.

 

A. V.           „Investitorius“                                                    A. V.             „Bankas“

 

                        (adresas)                                                                               (adresas)

______________