LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS 1998 M. KOVO 3 D. ĮSAKYMO NR. 89 „DĖL 406 MHZ COSPAS – SARSAT SISTEMOS LAIVŲ AVARINIŲ RADIJO PLŪDURŲ (EPIRB) KODAVIMO, REGISTRAVIMO IR NAUDOJIMO LIETUVOS RESPUBLIKOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. lapkričio 6 d. Nr. 3-561

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos 1998 m. kovo 3 d. įsakymą Nr. 89 „Dėl 406 MHz COSPAS – SARSAT sistemos laivų avarinių radijo plūdurų (EPIRB) kodavimo, registravimo ir naudojimo Lietuvos Respublikoje taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 26-698) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL JŪRINIŲ AVARINIŲ RADIJO PLŪDURŲ (EPIRB), VEIKIANČIŲ 406 MHZ DAŽNIU COSPAS – SARSAT PALYDOVINĖJE RYŠIŲ SISTEMOJE, KODAVIMO, REGISTRAVIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos saugios laivybos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 75-2264; 2005, Nr. 31-974) 3 straipsnio 2 dalimi,

t v i r t i n u Jūrinių avarinių radijo plūdurų (EPIRB), veikiančių 406 MHz dažniu COSPAS – SARSAT palydovinėje ryšių sistemoje, kodavimo, registravimo ir naudojimo taisykles (pridedama).“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministerijos 1998 m. kovo 3 d.

įsakymu Nr. 89

(Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministro 2009 m. lapkričio 6 d. įsakymo

Nr. 3-561 redakcija)

 

JŪRINIŲ AVARINIŲ RADIJO PLŪDURŲ (EPIRB), VEIKIANČIŲ 406 MHZ DAŽNIU COSPAS – SARSAT PALYDOVINĖJE RYŠIŲ SISTEMOJE, KODAVIMO, REGISTRAVIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Šios taisyklės nustato Lietuvos Respublikoje įregistruotų laivų jūrinių avarinių radijo plūdurų (EPIRB), veikiančių 406 MHz dažniu COSPAS – SARSAT palydovinėje ryšių sistemoje, kodavimo, registravimo ir naudojimo tvarką.

2. Laivuose eksploatuojami EPIRB turi atitikti Laivo įrenginių sertifikavimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 480 (Žin., 2002, Nr. 30-1090; 2003, Nr. 37-1629; 2009, Nr. 46-1855, Nr. 67-2733), reikalavimus.

 

II. AVARINIŲ RADIJO PLŪDURŲ KODAVIMAS

 

3. EPIRB koduojami vadovaujantis COSPAS – SARSAT jūros protokolu (Standart location protocol) ir jūrų mobilios tarnybos identifikaciniu numeriu (Maritime Mobile Service Identity) (toliau – MMSI), kurį suteikia Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba. Laivo savininkas (valdytojas) taip pat privalo turėti šios tarnybos išduotą leidimą eksploatuoti EPIRB.

4. EPIRB Lietuvoje koduoja Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) susisiekimo ministro nustatyta tvarka atestuotos arba įgaliotų pripažintų klasifikacinių bendrovių sertifikuotos įmonės.

 

III. AVARINIŲ RADIJO PLŪDURŲ REGISTRAVIMAS

 

5. Laivuose eksploatuojami EPIRB registruojami Administracijoje. Norėdamas įregistruoti EPIRB, laivo savininkas (valdytojas) arba jo įgaliotas asmuo privalo pateikti užpildytą ir parašu patvirtintą Jūrinių avarinių radijo plūdurų (EPIRB), veikiančių 406 MHz dažniu COSPAS – SARSAT palydovinėje ryšių sistemoje, registravimo kortelę (toliau – kortelė) (taisyklių priedas).

6. Užregistruoto EPIRB duomenys nedelsiant perduodami Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centrui (toliau – KJP JGKC).

7. Pasikeitus EPIRB registravimo duomenims (savininkui (valdytojui), laivo pavadinimui, MMSI, pakeitus ar praradus EPIRB), laivo savininkas (valdytojas) privalo šių taisyklių 5 punkto nustatyta tvarka nedelsiant perregistruoti EPIRB.

8. EPIRB kortelė, patvirtinta Administracijos direktoriaus įsakymu įgalioto asmens, privalo būti saugoma laive.

 

IV. AVARINIŲ RADIJO PLŪDURŲ NAUDOJIMAS

 

9. EPIRB eksploatavimas, techninis aptarnavimas vykdomas pagal gamintojo Eksploatacijos vadovo (instrukcijos) reikalavimus.

10. EPIRB tikrinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. lapkričio 13 d. įsakymo Nr. 3-430 „Dėl Laivų radijo, navigacinės ir priešgaisrinės įrangos, gelbėjimo ir dielektrinių priemonių patikros periodų sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 124-4719) nuostatomis.

11. EPIRB klaidingo aktyvinimo atveju, jeigu yra pagrindo manyti, kad nelaimės signalas buvo perduotas, būtina nedelsiant informuoti KJP JGKC telefonu ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pateikti raštišką paaiškinimą.

12. Gavęs nelaimės signalą iš atitinkamo EPIRB, KJP JGKC gautą informaciją nedelsiant perduoda Administracijai bei užmezga ir palaiko ryšį su valstybės, kurios atsakomybės zonoje ar arti jos krantų yra laivas, analogišku Jūrų gelbėjimo koordinavimo centru.

_________________

 


Jūrinių avarinių radijo plūdurų (EPIRB),

veikiančių 406 MHz dažniu COSPAS –

SARSAT palydovinėje ryšių sistemoje,

kodavimo, registravimo ir naudojimo

taisyklių

priedas

 

JŪRINIŲ AVARINIŲ RADIJO PLŪDURŲ (EPIRB), VEIKIANČIŲ 406 MHZ DAŽNIU COSPAS – SARSAT PALYDOVINĖJE RYŠIŲ SISTEMOJE, REGISTRAVIMO KORTELĖ

 

1. Informacija apie EPIRB gamintoją / platintoją:

 

Gamintojas _________________

Modelis ______________

COSPAS – SARSAT pripažinto tipo Nr._________

Ser. Nr. _______________

Gamintojo, tarpininko arba agento adresas _________________________________________

___________________________________

Tel. __________________

 

Faks. _________________

Jūrinis avarinis radijo plūduras (pažymėti ×):

£[] jūrinis (EPIRB), pildyti sekcijas 1, 2, 3 ir 4

£[] personalinis (PLB), pildyti sekcijas 1, 2.

Unikalus 15-ženklis heksadecimalinis EPIRB identifikavimo kodas įrašomas 1–15 langeliuose

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Informacija apie naudotoją:

Savininkas ____________________________________________________

 

Adresas _____________________________________________________

Telefonas (namų) ________________________

(darbo) _______________________

Elektroninis paštas _______________________

Kontaktinė informacija nelaimės atveju:

Vardas, pavardė ________________________

Vardas, pavardė _______________

Telefonas (namų) _______________________

Telefonas (namų) ______________

Telefonas (darbo) _______________________

Telefonas (darbo) ______________

 

 

 

3. Informacija apie laivą:

Laivo pavadinimas ______________________

Laivo paskirtis _________________________

Laivo reg. Nr. _________________________

Atpažinimo signalas ___________________

MMSI numeris (9 skaičiai) ______________

Laivo ilgis _________ Bendroji talpa _______

Registracijos uostas ___________________

Žmonių skaičius laive: £[] mažiau kaip 5,

£[] nuo 5 iki 25,

£[] daugiau kaip 25

Ryšiai: £[] VHF, £[] MF, £[] HF

Inmarsat: £[] B, £[] C, £[] mini C, £[] M

Inmarsat numeriai: __________________

________________________________

Laivo mobilusis telefonas ___________

Navigacija: £[] GALILEO

£[] GPS

£[] GLONASS

 

4. EPIRB registracija:

£[] nauja registracija

£[] savininko kaita

£[] informacija apie EPIRB kaitą

£[] papildomas

£[] keičiamas įregistruotas EPIRB į naują modelį arba perkoduojamas.

 

Senojo EPIRB pirminės registracijos identifikavimo kodas ____________

(Kita pusė) 

 

 

5. Informacija naudotojui:

 

Jūrinis avarinis radijo plūduras (EPIRB), veikiantis 406 MHz dažniu COSPAS – SARSAT palydovinėje ryšių sistemoje, turi būti registruotas Lietuvos saugios laivybos administracijoje:

 

J. Janonio g. 24, LT-92251 Klaipėda, Lietuva.

 

Telefonai: (8 46) 46 96 56, (8 46) 46 96 73, (8 46) 46 96 74.

 

Faksas (8 46) 46 96 00.

 

El. paštas msa@msa.lt 

 

 

 

(Laivo savininko (valdytojo ) ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė ir parašas, data)

 

 

Šis jūrinis avarinis radijo plūduras (EPIRB) yra įregistruotas Lietuvos saugios laivybos administracijoje

20_____ m. __________________ mėn. _____d., įregistravimo Nr. ________

 

 

(Administracijos įgalioto asmens vardas, pavardė ir parašas)

 

_________________