VALSTYBINĖS NE MAISTO PRODUKTŲ INSPEKCIJOS
PRIE ŪKIO MINISTERIJOS VIRŠININKO
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS NE MAISTO PRODUKTŲ INSPEKCIJOS PRIE ŪKIO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2011 m. kovo 31 d. Nr. 1R-39
Vilnius
Vadovaudamasis Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos nuostatų (Žin., 2010, Nr. 111-5666) 13 punktu:
1. Tvirtinu Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos darbo reglamentą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos viršininko 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. 1R-189 „Dėl Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“.
2.2. Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos viršininko 2007 m. birželio 18 d. įsakymą Nr. 1R-78 „Dėl 2006 m. gruodžio 29 d. Inspekcijos viršininko įsakymo Nr. 1R-189 „Dėl Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo“.
PATVIRTINTA
Valstybinės ne maisto produktų
inspekcijos prie Ūkio ministerijos
viršininko 2011 m. kovo 31 d.
įsakymu Nr. 1R-39
VALSTYBINĖS NE MAISTO PRODUKTŲ INSPEKCIJOS PRIE ŪKIO MINISTERIJOS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos (toliau – Inspekcija) darbo tvarką.
2. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ūkio ministro įsakymais, Inspekcijos nuostatais, šiuo Reglamentu ir kitais teisės aktais.
3. Inspekcija savo veiklą grindžia teisėtumo, teisingumo, įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2011, Nr. 4-125) nustatytais principais.
II. BENDRIEJI INSPEKCIJOS STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI
Inspekcijos viršininkas ir viršininko pavaduotojai
5. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kuris atsakingas, kad būtų įgyvendinami Inspekcijos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos. Viršininkas koordinuoja ir kontroliuoja Inspekcijos administracijos padalinių veiklą.
7. Inspekcijos viršininkas leidžia įsakymus, kontroliuoja kaip jie įgyvendinami. Viršininko įsakymai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisės aktus, reguliuojančius teisės aktų rengimą.
8. Inspekcijos viršininkas priima įsakymus dėl:
8.1. Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – darbuotojai), pareigybių sąrašo patvirtinimo;
8.2. Inspekcijos administracijos padalinių nuostatų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymų patvirtinimo;
8.3. Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, atostogų suteikimo Inspekcijos valstybės tarnautojams, pašalpų ir tarnybinių ar drausminių nuobaudų skyrimo Inspekcijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, jų skatinimo;
8.6. Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų sprendimų pakeitimo ir panaikinimo, jeigu jie neatitinka įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų;
9. Inspekcijos viršininko įsakymai skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
10. Inspekcijos viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos jis priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
11. Inspekcijos viršininko pavaduotojai pagal jiems Inspekcijos viršininko priskirtas administravimo sritis atsako už įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų įgyvendinimo organizavimą ir įgyvendinimą, koordinuoja Inspekcijos viršininko priskirtų Inspekcijos administracijos padalinių veiklą bei atlieka kitas Inspekcijos viršininko pavestas funkcijas.
Inspekcijos administracijos struktūra
13. Inspekcija turi savo administraciją. Inspekcijos administracijos struktūra, kurią tvirtina ūkio ministras, formuojama atsižvelgiant į įstatymų ir kitų teisės aktų, Inspekcijai pavestos srities valstybės valdymo funkcijas.
14. Inspekcijos administracija susideda iš skyrių, poskyrių ir skyrių bei poskyrių, esančių apskrityse, kuriems vadovauja vedėjai. Inspekcija turi Gaminių kontrolės skyriaus AB „Achema“ poskyrį ir Šiaulių naftos produktų bandymų laboratoriją.
15. Kai šio Reglamento normos taikomos visiems 14 punkte nurodytiems padaliniams, vartojama sąvoka „padaliniai“. Kai šio Reglamento normos taikomos Inspekcijos skyriams ir poskyriams, esantiems apskrityse, vartojamas žodžių junginys „padaliniai, esantys apskrityse“.
16. Inspekcijos padaliniai darbą organizuoja vadovaudamiesi viršininko patvirtintais jų nuostatais, Inspekcijos viršininko pavaduotojai, padalinių vedėjai ir kiti valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 (Žin., 2002, Nr. 51-1953, Nr. 106-4753; 2008, Nr. 49-1809), darbuotojai – pareigybių aprašymais.
Inspekcijos veiklos organizavimas.
Inspekcijos posėdžiai
17. Inspekcijos veikla organizuojama vadovaujantis ūkio ministro patvirtintais metiniais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279), bei kitais Inspekcijos planavimo dokumentais. Inspekcijos metinio veiklos plano vykdymo vertinimą atlieka Ūkio ministerijos vidaus audito padalinys.
18. Inspekcijos veikla reguliuojama Inspekcijos viršininko tvirtinamais Inspekcijos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymais.
19. Inspekcijos metinių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja viršininko pavaduotojai pagal priskirtas administravimo sritis.
21. Inspekcijos metines veiklos ataskaitas rengia Inspekcijos viršininko įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas ir Ūkio ministerijai teikia viršininkas.
22. Einamieji Inspekcijos veiklos klausimai aptariami pirmadieniais vykstančiuose posėdžiuose, kuriuose dalyvauja viršininkas, viršininko pavaduotojai, padalinių ir Vilniaus skyriaus vedėjai bei vyriausieji specialistai, atsakingi už viešuosius ir tarptautinius ryšius ir posėdžio sekretorius. Viršininko nurodymu posėdžiuose gali dalyvauti padalinių, esančių apskrityse, vedėjai, kiti viršininko pakviesti asmenys.
23. Pasibaigus ketvirčiui ir metams Inspekcijoje organizuojami ketvirčių ir metiniai išplėstiniai posėdžiai, kurių metu aptariami Inspekcijos ataskaitinio laikotarpio veiklos rezultatai bei numatomos veiklos kryptys.
24. Pirmadieniais vykstančių posėdžių darbotvarkę rengia Bendrasis skyrius, suderinęs su viršininku.
26. Ketvirtinius ir metinius išplėstinius posėdžius techniškai aptarnauja Rinkos priežiūros valdymo sistemų skyrius, protokoluoja posėdžio sekretorius – Bendrojo skyriaus vyriausiasis specialistas.
27. Visi Inspekcijos posėdžiai protokoluojami. Posėdžio protokolas parengiamas per 5 darbo dienas, o išplėstinio posėdžio – per 10 darbo dienų. Posėdžių protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.
Dokumentų pasirašymas
29. Įstatymų nustatyta tvarka viršininkas pasirašo įsakymus, siunčiamus raštus ir kitus įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus – sutartis ir susitarimus, finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, procesinius dokumentus ir kita. Nesant viršininko, šiuos dokumentus pasirašo Inspekcijos viršininko paskirtas vienas iš pavaduotojų, apie tai vėliau informuodamas viršininką.
30. Inspekcijos viršininko įsakymai rengiami vadovaujantis Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymu (Žin., 1995, Nr. 41-991; 2006, Nr. 141-5400) ir turi atitikti Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923; 2007, Nr. 19-729), bei Dokumentų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. V-58 (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169; 2009, Nr. 116-4983).
31. Viršininkui teikiamus pasirašyti įsakymus vizuoja:
31.1. įsakymo projektą parengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Įsakymo projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas vizuoja visus įsakymo ir jo priedų lapus. Priedų lapai numeruojami;
31.3. Finansų ir ekonomikos skyriaus vedėjas (jei įsakymai susiję su darbo užmokesčiu, valstybės tarnautojo ar darbuotojo priėmimu ar atleidimu, komandiruotėmis, atostogomis, pareigybių sąrašo ar skaičiaus patvirtinimu ir kitais mokėjimais);
31.5. valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už kokybės vadybos sistemos įgyvendinimo organizavimą Inspekcijoje;
31.7. darbuotojas, atsakingas už archyvo tvarkymą, kuris tikrina, ar siunčiami dokumentai tinkamai įforminti;
32. Vizuodami įsakymo, siunčiamų raštų, sutarčių, procesinių dokumentų ir kt. projektus, valstybės tarnautojai ir darbuotojai patvirtina, kad jie yra susipažinę su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal savo kompetenciją.
33. Viršininkui teikiamus pasirašyti įsakymus 31 punkte nurodyti darbuotojai vizuoja per vieną darbo dieną. Jeigu įsakymu tvirtinamas teisės aktas – vizuojama per dvi darbo dienas.
34. Jeigu vizuojantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas turi pastabų ir pasiūlymų ar parengtas dokumentas (raštas), įsakymas neatitinka galiojančių teisės aktų, nuoroda apie pastabas arba atskirąją nuomonę dėl dokumento (rašto) rašoma virš vizos – „Pastabos pridedamos“. Pastabos rengiamos ir įforminamos taip, kad atitiktų Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19, reikalavimus.
35. Įsakymus nustatyta tvarka registruoja ir jų originalus saugo Bendrasis skyrius. Įsakymui suteikiamas eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos.
37. Su įsakymais dėl priėmimo, perkėlimo ar atleidimo, tarnybinių nuobaudų skyrimo Inspekcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus supažindina Bendrasis skyrius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo įsakymo įregistravimo pasirašytinai. Su įsakymais organizacinės-tvarkomosios veiklos klausimais ir jais patvirtintais dokumentais valstybės tarnautojai ir darbuotojai, kurie yra minimi veiklos įsakyme arba kurie yra atsakingi už veiklos įsakymo vykdymą ir kontrolę – per dokumentų valdymo sistemą „AVILYS“.
38. Inspekcijos viršininko priimami įsakymai, kuriuose nėra nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, įsigalioja jų pasirašymo dieną, jeigu pačiuose įsakymuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.
39. Inspekcijos viršininko įsakymai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, skelbiami „Valstybės žiniose“ ir įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo, jeigu pačiuose įsakymuose nenustatoma vėlesnė jų įsigaliojimo data. Šie įsakymai skelbti „Valstybės žinių“ redakcijai pateikiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezoliucijų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimu Nr. 918 (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144; 2009, Nr. 109-4643).
40. Viršininko įsakymai ir įsakymais patvirtinti teisės aktai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, per 3 darbo dienas nuo oficialaus paskelbimo „Valstybės žiniose“ skelbiami Inspekcijos interneto svetainėje.
41. Inspekcijos viršininko įsakymai, kuriuose nėra nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, gali būti pateikiami skelbti „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ viršininko nuožiūra. Jeigu šie įsakymai skelbiami „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, jie įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo, jei pačiuose įsakymuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.
42. Inspekcijos viršininko įsakymai, kuriuos numatyta skelbti „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, „Valstybės žinių“ redakcijai pateikiami ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų pasirašymo.
43. Inspekcijos viršininko įsakymus paskelbti „Valstybės žiniose“ arba jų priede „Informaciniai pranešimai“ „Valstybės žinių“ redakcijai pateikia vyriausiasis specialistas, atsakingas už viešuosius ryšius.
44. Teisės akto, kuris skelbiamas „Valstybės žiniose“, „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Inspekcijos interneto svetainėje, suredaguotą tekstą raštu ir kompiuterinėje laikmenoje vyriausiajam specialistui, atsakingam už viešuosius ryšius, pateikia įsakymo projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas per 1 darbo dieną nuo įsakymo pasirašymo dienos.
45. Prieš viršininkui pasirašant:
45.1. siunčiamų raštų projektus (išskyrus viršininko įsakymus) vizuoja dokumento rengėjas, dokumentą rengusio padalinio vadovas ir, jeigu dokumentas susijęs su kito padalinio veikla, – šio padalinio vadovas, Inspekcijos viršininko pavaduotojas pagal administravimo sritį, kiti valstybės tarnautojai, dalyvavę rengiant minėtą dokumentą;
45.2. sutartis vizuoja sutartį rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, su sutarties objektu susijusio padalinio vadovas, Finansų ir ekonomikos, Teisės skyrių vedėjai ir Inspekcijos viršininko pavaduotojas pagal administravimo sritį;
Inspekcijos komisija
47. Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo (toliau – Įstatymas) 26 straipsnio 13 dalies 4 punkte nustatytoms funkcijoms įgyvendinti – skirti ekonomines sankcijas už Įstatymo 26 straipsnyje nurodytus pažeidimus – Inspekcijos viršininkas iš Inspekcijos viršininko pavaduotojo (-ų), skyrių vedėjų sudaro kolegialų organą – komisiją (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš 5 narių. Komisijos pirmininkas – Inspekcijos viršininkas, o jo laikinai nesant, Komisijos narys – Inspekcijos viršininko pavaduotojas. Į Komisijos sudėtį negali būti įtraukiami Inspekcijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, įgalioti atlikti tabako kontrolės tikrinimus ir surašyti protokolus dėl šio Įstatymo pažeidimo.
48. Bylų nagrinėjimo posėdžiai rengiami prireikus. Posėdį organizuoja ir Komisijai vadovauja Komisijos pirmininkas. Bylos nagrinėjimo posėdis paprastai vyksta Inspekcijos patalpose.
49. Komisijos sprendimas priimamas balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip pusei Komisijos narių. Balsams pasidalijus po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas.
50. Komisijos narys privalo nusišalinti arba būti nušalintas, jeigu jis pats arba jo giminaičiai yra tiesiogiai suinteresuoti bylos baigtimi arba jeigu yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių jo nešališkumu.
51. Nušalinimas ar nusišalinimas turi būti motyvuotas ir pareikštas Komisijai iki priimant sprendimą. Vėliau pareikšti nušalinimą arba nusišalinti galima tik tais atvejais, kai pareiškiantis nušalinimą ar nusišalinantis asmuo apie nušalinimo ar nusišalinimo pagrindą sužinojo po Komisijos sprendimo priėmimo.
Bylos nagrinėjimo proceso dalyviai
52. Nagrinėjant bylą Komisijoje, skiriančioje ekonomines sankcijas už Įstatymo 26 straipsnyje nurodytus pažeidimus, dalyvauja:
53. Komisijos sprendimu gali būti kviečiamas dalyvauti protokolą dėl Įstatymo pažeidimo surašęs pareigūnas.
54. Asmenys, nurodyti Reglamento 52.1 ir 52.2 punktuose, toliau Reglamente vadinami proceso šalimis.
Pasirengimas bylos nagrinėjimui
57. Inspekcijos įgaliotam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartis, pagal kompetenciją surašius Tabako kontrolės įstatymo pažeidimo protokolą (1 priedas), Komisijos pirmininkas paskiria vieną iš Komisijos narių atsakingu už bylos medžiagos paruošimą ir pateikimą Komisijai (bylos pranešėjas).
58. Inspekcija registruotu laišku ne vėliau kaip prieš 7 dienas iki paskirtos bylos nagrinėjimo posėdžio datos proceso šalims išsiunčia pranešimą, kuriame nurodoma:
59. Proceso šalys privalo raštu informuoti Komisiją apie savo adreso pasikeitimą bylos nagrinėjimo proceso metu. Nesant tokios informacijos, pranešimas siunčiamas Reglamento 58 punkte nustatyta tvarka paskutiniu Komisijai žinomu adresu arba oficialiai deklaruotu gyvenamosios vietos, buveinės adresu ir laikoma, kad proceso šalis buvo laiku ir tinkamai informuota, nors tuo adresu nebegyventų ar būtų pakeitusi savo buveinę.
Bylos nagrinėjimas
61. Nagrinėjant bylą, proceso šalys turi teisę susipažinti su surinkta medžiaga, duoti žodinius ir rašytinius paaiškinimus, pateikti įrodymus, pareikšti prašymus.
62. Jei proceso šalys nedalyvauja, byla gali būti išnagrinėta tik tais atvejais, kai yra duomenų, kad joms buvo laiku pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, taip pat suteikta teisė susipažinti su bylos medžiaga ir duoti paaiškinimus.
63. Bylos nagrinėjimo posėdis vyksta lietuvių kalba. Proceso šalis, nemokanti lietuvių kalbos, Komisijos posėdžio metu gali naudotis vertėjo paslaugomis, jeigu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki nustatytos bylos nagrinėjimo posėdžio datos pateikė prašymą raštu dėl vertėjo dalyvavimo.
65. Komisija atideda bylos nagrinėjimą, jeigu į bylos nagrinėjimo posėdį neatvyko proceso šalis ir, kai Komisija nusprendžia, kad be jo negalima nagrinėti bylos, arba kai būtina išreikalauti naujus įrodymus ir kitais reikiamais atvejais.
66. Komisija, atidėdama bylos nagrinėjimą, paskiria kito bylos nagrinėjimo posėdžio laiką, apie kurį pasirašytinai supažindinamos proceso šalys ir kiti proceso dalyviai, o nedalyvavusiems pranešama šio Reglamento 58 punkte nustatyta tvarka.
67. Komisija gali sustabdyti bylos nagrinėjimą bylos nagrinėjimo proceso šalims apskundus teismui Inspekcijos sprendimą. Bylos nagrinėjimas atnaujinamas išnykus aplinkybėms, dėl kurių jis buvo sustabdytas proceso šalių pareiškimu arba Komisijos iniciatyva.
68. Bylos nagrinėjimo posėdį pradeda Komisijos pirmininkas ir paskelbia, kokia byla bus nagrinėjama, kas atvyko į posėdį, Komisijos sudėtį, posėdžio sekretorių, išaiškina proceso šalims jų teises ir pareigas.
69. Bylos nagrinėjimas pradedamas Komisijos nario – bylos pranešėjo pranešimu, kuriame nurodomas pažeidimo dalykas, pagrindai bei kitos esminės bylos aplinkybės. Po to eilės tvarka išklausomos proceso šalys.
70. Bylos nagrinėjimo posėdis protokoluojamas. Protokole nurodoma:
70.1. Inspekcijos pavadinimas, bylą nagrinėjančios Komisijos sudėtis, posėdžio sekretorius, proceso šalys, ar jos atvyko, o jei neatvyko, ar tinkamai ir laiku buvo pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką;
Nutarimo priėmimas
72. Komisija, baigusi bylos nagrinėjimą, proceso dalyviams nedalyvaujant, priima vieną iš šių nutarimų:
73. Nutarime turi būti nurodyta:
74. Nutarimo projektą rengia posėdžio sekretorius, vizuoja Komisijos nariai. Nutarimą pasirašo Inspekcijos viršininkas.
75. Nutarimo nuorašas per 3 dienas įteikiamas arba išsiunčiamas asmeniui, dėl kurio nutarimas priimtas.
77. Nutarimas susideda iš:
77.1. įžanginės dalies, kurioje nurodomas Inspekcijos pavadinimas, Komisijos nutarimo priėmimo data ir vieta, Komisijos sudėtis, posėdžio sekretorius, bylos nagrinėjimo proceso dalyviai, bylos pavadinimas ir esmė;
77.2. motyvuojamosios dalies, kurioje nurodomos Komisijos nustatytos bylos aplinkybės, įrodymai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados, argumentai, dėl kurių Komisija atmeta įrodymus, teisės aktai, kuriais vadovaudamasi Komisija priima nutarimą;
78. Paskirta bauda ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo dienos, kurią Įstatymo pažeidėjams įteiktas nutarimas paskirti baudą, turi būti sumokėta į valstybės biudžetą.
79. Asmuo, nesutinkantis su nutarimu taikyti ekonominę sankciją, turi teisę per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos apskųsti jį teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
III. PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ
Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai
81. Viršininkas užtikrina, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų įvykdyti tinkamai ir nustatytu laiku.
82. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanclerio pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdyti per 10 darbo dienų nuo jų gavimo Inspekcijoje dienos, jeigu nenurodytas konkretus įvykdymo terminas, išskyrus atvejus, kai iš pavedimo aplinkybių matyti, kad toks pavedimas dėl objektyvių priežasčių negali būti įvykdytas per 10 darbo dienų. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti per 3 mėnesius nuo jų gavimo Inspekcijoje dienos, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.
Viršininko, viršininko pavaduotojo ir apskrityse esančių padalinių vedėjų pavedimai
83. Duoti pavedimus turi teisę:
83.1. viršininkas – viršininko pavaduotojams, padalinių vedėjams, kitiems Inspekcijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams;
83.2. viršininko pavaduotojai pagal administravimo sritį – kuruojamų padalinių vedėjams, valstybės tarnautojams ir darbuotojams.
84. Pavedimai gali būti duodami įsakymais, rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma. Žodžiu duodami pavedimai, jei nereikia atlikti tyrimo ir raštu rengti atsakymo.
85. Jeigu viršininko pavedimas skirtas keliems vykdytojams, tai atsakingas darbuotojas už jo įvykdymą nurodomas pirmuoju ir jis privalo organizuoti pavedimo vykdymą. Kiti vykdytojai yra taip pat atsakingi už pavedimo įvykdymą laiku. Pirmajam vykdytojui pareikalavus, kiti vykdytojai pagal savo kompetenciją turi pateikti visą reikalingą medžiagą bei savo pasiūlymus, likus ne mažiau kaip 3 dienoms iki pavedimo įvykdymo termino.
86. Jeigu vykdytojas per nustatytą laiką dėl tam tikrų objektyvių priežasčių negali įvykdyti užduoties, jis raštu ar žodžiu kreipiasi į pavedimą davusį asmenį su prašymu atidėti vykdymo terminą.
87. Atidėjus įvykdymo terminą, vyriausiajam referentui turi būti pranešama ir, esant reikalui, pateikiama dokumento kopija su viršininko ar viršininko pavaduotojo kita rezoliucija ir vyriausiasis referentas patikslina kontrolės terminą.
88. Jeigu valstybės tarnautojas per nustatytą laiką pilnai neįvykdo pavedimo, neatsako rašto, neišnagrinėja dokumento ar kita ir nepraneša apie jo vykdymo eigą, jis privalo raštu pateikti pasiaiškinimą tam, kas pavedė vykdyti. Pasiaiškinime jis turi nurodyti pateisinamas pavedimo neįvykdymo priežastis.
89. Pavedimą skyręs asmuo, gavęs vykdytojo pasiaiškinimus dėl pavedimo neįvykdymo, priima sprendimą dėl naujo vykdymo termino.
90. Jeigu į raštą atsakyta žodžiu arba dokumente keliamos užduotys įvykdytos kitokiu būdu nei nurodyta rezoliucijoje, tai turi būti suderinta su pavedimą davusiu asmeniu ir pažymėta gautų dokumentų registre. Kai pavedimas įvykdomas ne raštu (pvz., telefonu), vykdytojas tai užrašo dokumento paskutiniame lape virš apatinės paraštės, pasirašo ir nurodo datą.
91. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės, arba nustatyta, kad šio pavedimo įvykdyti neįmanoma dėl objektyvių teisės aktais pagrįstų priežasčių.
92. Jeigu visi dokumente arba jo atskirame punkte nurodyti pavedimai įvykdyti, kontrolė nutraukiama. Apie tai vyriausiasis referentas padaro atitinkamą įrašą gautų dokumentų registre.
93. Viršininko pavedimų vykdymo terminus kontroliuoja Bendrasis skyrius. Nustatytu terminu atsakingam vykdytojui neatlikus užduoties, vyriausiasis referentas apie tai informuoja viršininką.
94. Viršininko pavedimų dėl Inspekcijos personalo valdymo, atostogų, komandiruočių vykdymo terminus kontroliuoja valstybės tarnautojas, atsakingas už personalo tvarkymą.
96. Prevencinę viešųjų pirkimų kontrolę vykdo Inspekcijos viršininko įsakymu paskirtas Valstybės tarnautojas ar darbuotojas.
IV. ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS
Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų rengimas ir teikimas derinti
98. Įstatymams ir kitų teisės aktų projektams (toliau – teisės aktų projektai) rengti Inspekcijoje gali būti sudaromos darbo grupės.
99. Inspekcijos rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymą, Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas, patvirtintas teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 ir Dokumentų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19.
100. Parengti teisės aktų projektai suinteresuotoms institucijoms teikiami derinti ir derinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089; 2006, Nr. 10-351; 2011, Nr. 8-353), nustatyta tvarka.
Kitų institucijų pateiktų teisės aktų projektų derinimas
101. Inspekcija Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka pagal kompetenciją teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jai pateiktų derinti kitų valstybės institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų.
102. Raštus dėl pateiktų Inspekcijai derinti kitų valstybės institucijų ar įstaigų teisės aktų projektų pasirašo viršininkas, vizuoja pagal kompetenciją pastabas ir pasiūlymus dėl šio teisės akto rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dokumentą rengusio padalinio vadovas, viršininko pavaduotojas pagal priskirtą administravimo sritį ir Teisės skyriaus vedėjas. Vizuodami teisės akto projektą, valstybės tarnautojai ir darbuotojai patvirtina, kad jie yra susipažinę su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal savo kompetenciją.
103. Jeigu viršininkas teisės akto projektui pritaria be pastabų ir buvo pateiktas teisės akto projekto originalas, tai derinimo faktas patvirtinamas viršininko bei Teisės skyriaus vedėjo parašais ir grąžinamas jį rengusiai institucijai.
V. INSPEKCIJOS RAŠTVEDYBOS TVARKYMAS
106. Inspekcijos raštvedybą tvarko Bendrasis skyrius. Inspekcijoje raštvedyba tvarkoma, vadovaujantis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211, Nr. 70-2957; 2005, Nr. 132-4773; 2010, Nr. 90-4082) patvirtintomis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis ir Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 patvirtintomis Dokumentų rengimo taisyklėmis.
107. Inspekcijoje gauti dokumentai registruojami ir tą pačią dieną perduodami viršininkui. Dokumente dedamas jo gavimą patvirtinantis spaudas, kuriame nurodoma dokumento gavimo data ir registracijos numeris.
108. Gauti faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų įrenginiais informaciniai dokumentai, jei yra užtikrinta jų teksto apsauga ir galima identifikuoti siuntėjo vardą, pavardę, parašą, išspausdinami ir registruojami bendra tvarka. Jei vėliau atsiunčiamas dokumento originalas, jis registruojamas ta pačia data ir numeriu, kaip anksčiau telekomunikacijų įrenginiais gautas dokumentas.
110. Finansiniai dokumentai ir sutartys registracijos spaudu neantspauduojami, o perduodami pagal kompetenciją atitinkamam padaliniui ar specialistui.
111. Dokumentai, gauti iš teisėsaugos institucijų (teismų šaukimai ir kiti dokumentai), antspauduojami registracijos spaudu, kuriame užrašoma gavimo data bei registracijos numeris ir perduodami Teisės skyriui kartu su pašto vokais.
112. Inspekcijos padalinių, esančių apskrityse, vedėjai gautą korespondenciją registruoja nustatytos formos registruose ir nukreipia dokumentą ar viršininko pavedimą su rezoliucija konkrečiam vykdytojui.
113. Inspekcijoje visi gauti vokai atplėšiami, išskyrus vokus, ant kurių nurodytas darbuotojo vardas, pavardė (jie perduodami adresatui neatplėšti). Jei dokumentą, gautą minėtame voke, adresatas nusprendžia užregistruoti, jį kartu su voku grąžina vyriausiajam referentui.
114. Inspekcijoje gauti dokumentai patikrinami: ar atsiųsti pagal nurodytą adresą, ar vokuose yra visi dokumente nurodyti priedai. Jei voke trūksta dokumentų arba jų priedų, apie tai vyriausiasis referentas informuoja siuntėją. Kai Inspekcijos adresu gaunamas laiškas, adresuotas ne Inspekcijai, neatplėštas laiškas persiunčiamas reikiamu adresu arba grąžinamas siuntėjui, jei adresas nežinomas.
115. Vyriausiasis referentas perduoda dokumentą vykdytojams per Inspekcijos dokumentų valdymo sistemą „AVILYS“.
116. Inspekcijos padalinių, esančių apskrityse, vedėjų vartotojams parengti neigiami atsakymų projektai, kurie siunčiami viršininko vardu, privalo būti vizuoti atitinkamai Gaminių ar Paslaugų kontrolės skyrių ir Teisės skyriaus vedėjų.
117. Valstybiniai inspektoriai, vykdydami rinkos priežiūrą, patikrinimo dokumentus įformina viršininko įsakymu patvirtintose tipinėse formose. Patikrinimų duomenys kaupiami Rinkos priežiūros valdymo sistemų skyriaus administruojamoje informacinėje sistemoje RIPRIS.
118. Dokumentai, susiję su valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančia informacija, rengiami ir naudojami teisės aktų nustatyta tvarka.
Užsienio korespondencijos tvarkymas
119. Iš užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų gauti dokumentai registruojami nustatyta tvarka.
VI. UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ IR ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS
121. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų vizitus organizuoja vyriausiasis specialistas, atsakingas už tarptautinius ryšius.
122. Darbotvarkę ir kitą susijusią su susitikimu medžiagą rengia ir teikia vyriausiasis specialistas, atsakingas už tarptautinius ryšius. Ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki vizito dienos darbotvarkė ir kita su vizitu susijusi medžiaga pateikiama dalyvaujantiems susitikimuose asmenims.
123. Kiekvieną kartą, priimant oficialius užsienio svečius, viršininkas patvirtina šio priėmimo išlaidų sąmatą, kurią parengia vyriausiasis specialistas, atsakingas už tarptautinius ryšius. Priėmimo išlaidos apmokamos pagal faktines išlaidas iš biudžeto lėšų, skirtų reprezentacinėms išlaidoms.
124. Pateikiamos apmokėti svečių priėmimo išlaidų sąskaitos turi būti pasirašytos vyriausiojo specialisto, atsakingo už tarptautinius ryšius. Lydinčiųjų asmenų, jei jie numatyti sąmatoje, išlaidos apmokamos ta pačia tvarka kaip ir svečių.
VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS
126. Informacija visuomenei teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 71-1706; 2000, Nr. 75-2272, Nr. 102-3215; 2010, Nr. 130 -6662). Visuomenės informavimu apie Inspekcijos veiklą ir palankios viešosios nuomonės apie Inspekciją formavimu rūpinasi vyriausiasis specialistas, atsakingas už viešuosius ryšius.
127. Vyriausiasis specialistas, atsakingas už viešuosius ryšius, kartu su kitų padalinių vedėjais, valstybės tarnautojais ir kitais darbuotojais teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei: komentuodamas su Inspekcijos kompetencija susijusius klausimus, informuodamas apie Inspekcijos vadovų svarbiausiuosius sprendimus, pasirašytus dokumentus arba Inspekcijos susitikimus, pasitarimus, kitus su Inspekcijos veikla susijusius klausimus, taip pat rengia visuomenės informavimo priemonėms pranešimus aktualiais klausimais.
128. Vyriausiasis specialistas, atsakingas už viešuosius ryšius, taip pat renka ir apibendrina su Inspekcijos veikla susijusią informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ir teikia ją viršininkui, viršininko pavaduotojams ir padalinių, išskyrus esančių apskrityse, vedėjams. Informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse vyriausiajam specialistui, atsakingam už viešuosius ryšius, teikia padalinių vedėjai.
129. Vyriausiojo specialisto, atsakingo už viešuosius ryšius, išplatinti pranešimai ar kita informacija visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei privalo atspindėti oficialią Inspekcijos poziciją.
130. Vyriausiasis specialistas, atsakingas už viešuosius ryšius, operatyviai reaguoja į visuomenės informavimo priemonėse pasirodžiusias tikrovės neatitinkančias žinias ir, suderinęs su viršininku ir pagal kompetenciją su struktūrinio padalinio vedėju, pateikia visuomenės informavimo priemonėms oficialią Inspekcijos poziciją dėl jų.
131. Vyriausiasis specialistas, atsakingas už viešuosius ryšius, organizuoja spaudos konferencijas, rengia joms informacinius paketus, spaudos konferencijose informuoja žurnalistus ir visuomenę apie ypatingos reikšmės įvykius, susijusius su Inspekcijos veikla, organizuoja viršininko, kitų valstybės tarnautojų informacijos teikimą visuomenės informavimo priemonėms.
132. Informacija asmenims teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS, INTERESANTŲ APTARNAVIMAS
133. Piliečiai ir kiti asmenys aptarnaujami, jų prašymai ir skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779; 2008, Nr. 116-4422) ir atitinkamai Inspekcijos viršininko 2008 m. rugpjūčio 12 d. patvirtintomis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Inspekcijoje taisyklėmis (Žin., 2008, Nr. 94-3711; 2010, Nr. 10-520), šiuo Reglamentu ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
134. Inspekcijoje interesantus priima viršininkas, viršininko pavaduotojai, struktūrinių padalinių vedėjai bei kiti valstybės tarnautojai ir darbuotojai.
135. Viršininko, viršininko pavaduotojų interesantų priėmimo laiką suderina vyriausiasis referentas.
IX. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS
137. Viršininko, viršininko pavaduotojų, kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje ir į užsienį organizuojamas vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 74-2555; 2009, Nr. 116-4939).
138. Viršininko išvykimo į tarnybines komandiruotes į užsienį klausimus sprendžia ūkio ministras ar jo įgaliotas asmuo.
139. Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimo į tarnybines komandiruotes į užsienį klausimus sprendžia viršininkas, o Lietuvos Respublikos teritorijoje – viršininkas, viršininko pavaduotojai, padalinių vedėjai pagal kompetenciją.
140. Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų siuntimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje įforminamas viršininko įsakymu, o padalinių, esančių apskrityse, valstybės tarnautojų ar darbuotojų siuntimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje – atitinkamo padalinio, esančio apskrityje, vedėjo įsakymu.
141. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių užsienyje, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas atsiskaito už pavedimo arba užduoties atlikimą padalinio vedėjui, viršininko pavaduotojai ir padalinių vedėjai – viršininkui, pateikdami trumpą dalykinę ataskaitą.
142. Valstybės tarnautojų bei darbuotojų komandiruočių į užsienį ataskaitos pateikiamos lokaliame Inspekcijos tinkle „Tulpė“ ir saugomos Bendrajame skyriuje.
X. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS
144. Kasmetinės, tikslinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti Inspekcijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos Inspekcijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569; 2006, Nr. 132-4989) nustatyta tvarka.
145. Kasmetinės, tikslinės, nemokamos atostogos Inspekcijos darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.
146. Kasmetinės atostogos suteikiamos įstatymų nustatytos trukmės ir tvarka pagal viršininko įsakymu patvirtintą atostogų grafiką. Atostogų suteikimo grafikas sudaromas taip, kad nesutaptų valstybės tarnautojo atostogų laikas su asmenų, kurie galėtų jį pavaduoti, atostogų laiku.
147. Inspekcijos valstybės tarnautojas ir darbuotojas ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki atostogų pradžios turi teisę prašyti atostogų suteikimo grafike nustatytą datą pakeisti, atostogų suteikimą įforminant viršininko įsakymu.
148. Tikslinės atostogos valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų prašymu suteikiamos viršininko įsakymu.
151. Išleidžiant Inspekcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus atostogų, jų pavadavimas atostogų metu įforminamas įsakymu. Padalinių vedėjai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams ar darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų laikotarpiu būtų perduoti vykdyti kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams.
XI. INSPEKCIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS IR PAŠALPŲ SKYRIMAS
152. Inspekcijos valstybės tarnautojai skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1167 „Dėl Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos patvirtinimo“ patvirtinta Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarka (Žin., 2002, Nr. 74-3166; 2011, Nr. 20-965).
XII. INSPEKCIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ
155. Inspekcijos valstybės tarnautojams už tarnybinius nusižengimus gali būti taikoma tarnybinė atsakomybė, o už Inspekcijai padarytą materialinę žalą – materialinė atsakomybė Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
156. Inspekcijos darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už Inspekcijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
XIII. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ VEDĖJAMS, KITIEMS INSPEKCIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS
159. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas atleidžiamas, pateikus nustatytos formos atsiskaitymo lapelį (2 priedas) ir perdavus reikalus.
160. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas kiti Inspekcijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo perduoti reikalus: nebaigtus vykdyti dokumentus, raštus, turimas neišnagrinėtas administracinių teisės pažeidimų bylas ar kitus nebaigtus spręsti klausimus, sutvarkytas dokumentų bylas (pagal dokumentacijos planą), taip pat informacinę ir norminę medžiagą, knygas, įgytas už Inspekcijos lėšas, valstybės tarnautojo ar darbuotojo pažymėjimą, Inspekcijos patalpų raktus, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį Inspekcijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas atsakingas, padalinio vedėjui. Nesant padalinio vedėjo, viršininko ar viršininko pavaduotojo pagal administravimo sritį pavedimu, reikalai perduodami kitam to paties padalinio valstybės tarnautojui ar darbuotojui arba kito padalinio vedėjui (pavaduotojui).
161. Padalinio vedėjas paskiria valstybės tarnautoją (-us) ar darbuotoją (-us), atsakingą (-us) už perduotų reikalų tvarkymą.
162. Materialiai atsakingi Inspekcijos valstybės tarnautojai, darbuotojai materialines vertybes perduoda teisės aktų nustatyta tvarka.
163. Apie valstybės tarnautojo ar darbuotojo atleidimą iš pareigų ar perkėlimą į kitas pareigas Bendrasis skyrius praneša Rinkos priežiūros valdymo sistemų skyriui, kad būtų apribotos (pakeistos) valstybės tarnautojo ar darbuotojo prieigos prie bendrųjų Inspekcijos pagrindinės kompiuterinės įrangos ir tinklo išteklių teisės.
XIV. ANTSPAUDO NAUDOJIMAS
165. Inspekcijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako Finansų ir ekonomikos skyriaus vedėjas. Nesant jo, Inspekcijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako įgaliotas kitas valstybės tarnautojas.
XV. ARCHYVO TVARKYMAS
167. Inspekcijos archyvą tvarko Bendrasis skyrius pagal patvirtintą Dokumentacijos planą, vadovaudamasis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 (Žin., 1997, Nr. 78-2006; 2010, Nr. 124-6362; 2011, Nr. 32-1534), ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982; 2010, Nr. 79-4055).
XVI. TARNYBINIO TRANSPORTO IR MOBILIŲJŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS
168. Tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838; 2003, Nr. 121-5486; 2010, Nr. 110-5632), ūkio ministro 2009 m. birželio 29 d. įsakymo Nr. 4-320 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos tarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo taisyklių patvirtinimo“ ir viršininko įsakymu nustatyta tvarka.
Valstybinės ne maisto produktų
inspekcijos prie Ūkio ministerijos darbo
reglamento
1 priedas
VALSTYBINĖS NE MAISTO PRODUKTŲ INSPEKCIJOS
PRIE ŪKIO MINISTERIJOS
TABAKO KONTROLĖS ĮSTATYMO PAŽEIDIMO PROTOKOLAS
20__ m. __________________ d. Nr. ___________
_____________________________________________________
(protokolo surašymo vieta)
Aš, ________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________ ,
(protokolą surašiusio Inspekcijos pareigūno pareigos, vardas, pavardė)
vadovaudamasis Tabako kontrolės įstatymo _________ str. ______ d., įvertinęs___________
___________________________________________________________________________
(juridinio asmens pavadinimas, kodas, adresas, tel., faks., kiti rekvizitai, vadovo (įgalioto asmens) vardas, pavardė, asmens kodas)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________ ,
(tiriamo pažeidimo apibūdinimas)
nustačiau, kad________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(juridinio asmens pavadinimas)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(įstatymo pažeidimo esmė, nustatymo data)
ir tuo pažeidė Tabako kontrolės įstatymo __________ str. _________ d.
Nukentėjusių asmenų, kurių teisės bei įstatymų saugomi interesai buvo pažeisti, vardai, pavardės, adresai, telefonų numeriai:____________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Juridinio asmens vadovo (įgalioto asmens) paaiškinimas:______________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________ .
Protokolą surašiusio pareigūno nurodymai:_________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________ .
Priemonės, kurių ėmėsi juridinis asmuo, vykdydamas protokolą surašiusios institucijos nurodymus:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________ .
(priemonės apibūdinimas)
Šis juridinis asmuo Tabako kontrolės įstatymą pažeidė pirmą kartą/pakartotinai (nereikalingus žodžius išbraukti):
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________ .
(nurodyti ankstesnių pažeidimų esmę, vietą, datą)
Nustatytos sunkinančios, lengvinančios aplinkybės___________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________ .
Pridedami dokumentai:________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________ .
___________________________________________________________________________
(protokolą surašiusio Inspekcijos pareigūno vardas, pavardė, pareigos, parašas)
Su protokolu susipažinau ir vieną egzempliorių gavau:
Juridinio asmens vadovas (įgaliotas asmuo):
_________________________________
(parašas)
_________________________________
(vardas, pavardė)
_________________________________
(data)
_________________
Valstybinės ne maisto produktų
inspekcijos prie Ūkio ministerijos darbo
reglamento
2 priedas
Tvirtinu:
Inspekcijos viršininkas
Ramūnas Lebedys
ATSISKAITYMO LAPELIS
20.. m. ............ mėn. d. Nr. ...
Vilnius
Iš darbo (pareigų) atleidžiamas __________________________________________________
(darbuotojo pareigos, vardas, pavardė)
___________________________________________________________________ atsiskaitė:
Eil. Nr. |
Struktūrinis padalinys |
Pastabos |
Atsakingo darbuotojo pareigos, vardas ir pavardė |
Parašas ir data |
1. |
_________________________ (atleidžiamo darbuotojo padalinys) |
|
|
|
2. |
Bendrasis skyrius
|
|
|
|
3. |
Finansų ir ekonomikos skyrius
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inspekcijos viršininko pavaduotojas
_________________