CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL ORLAIVIŲ ĮGULŲ LICENCIJAVIMO TAISYKLIŲ, PATVIRTINTŲ CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2006 M. BALANDŽIO 20 D. ĮSAKYMu Nr. 4R-93 „DĖL ORLAIVIŲ ĮGULŲ IR ORLAIVIŲ TECHNINĖS PRIEŽIŪROS TECHNIKŲ / INŽINIERIŲ LICENCIJAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“, PAKEITIMO
2012 m. rugsėjo 6 d. Nr. 4R-212
Vilnius
P a k e i č i u Orlaivių įgulų licencijavimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2006 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4R-93 „Dėl orlaivių įgulų ir orlaivių techninės priežiūros technikų / inžinierių licencijavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 69-2553):
1. Išdėstau 73.1 punktą taip:
2. Išdėstau 75 punktą taip:
5. Išdėstau 123 punktą taip:
6. Išdėstau 124.1 punktą taip:
7. Išdėstau 197 punktą taip:
„197. Asmeniui, turinčiam ATPL, leidžiama:
197.2. eiti įgulos (orlaivio) vado arba antrojo piloto pareigas orlaiviuose arba būti orlaivių klasės (SE, ME) lėktuvų pilotais, turinčiais atitinkamą kvalifikaciją, nurodytą piloto licencijoje;
8. Išdėstau 221 punktą taip:
„221. Pilotai, turintys orlaivių klasės kvalifikaciją (SE, ME, SK, TMG), gali skraidyti tais turimos orlaivių klasės lėktuvų tipais, kurie įrašyti į piloto skraidymų knygelę. Leidimą skraidyti turimos orlaivių klasės konkrečiu lėktuvo tipu suteikia pretendentą mokęs pilotas instruktorius, jei sėkmingai baigtas mokymas, kurio apimtį nustato pilotas instruktorius priklausomai nuo lėktuvo sudėtingumo, bet ne mažiau nei 1 skrydį į zoną, 5 kontrolinius skrydžius ratu ir 2 savarankiškus. Leidimą instruktorius įrašo į piloto skraidymų knygelę.
Atnaujinti turėtą galiojančios orlaivių klasės lėktuvo tipo kvalifikaciją leidžiama atlikus treniruotę su instruktoriumi tos klasės lėktuvo tipu. Treniruotės apimtis nustato pilotas instruktorius. Leidimas įrašomas į piloto skraidymų knygelę.
Jeigu atnaujinama orlaivių klasės kvalifikacija, profesiniai įgūdžiai atnaujinami (priklausomai nuo negaliojimo laiko) treniruojantis su instruktoriumi pagal šių Taisyklių 242, 243, 244, 253, 254, 255 arba 256 punktų reikalavimus. Profesinius įgūdžius tikrina CAA paskirtas egzaminuotojas. Išvados įrašomos į piloto skraidymų knygelę ir egzaminų lapą (CAA Lic – 004).“
9. Išdėstau 239.1 punktą taip:
10. Išdėstau 338.8 punktą taip:
11. Išdėstau 445.2 punktą taip:
„445.2. jei sklandytojas, kurio skrydžių patirtis sklandytuvais didesnė kaip 200 val., per 6 mėnesius neatliko bent vieno skrydžio sklandytuvu ar sklandytojas, kurio skrydžių patirtis sklandytuvais mažesnė kaip 200 val., per 90 dienų neatliko bent vieno skrydžio sklandytuvu, jis netenka teisės skristi savarankiškai. Teisė skristi savarankiškai atnaujinama atlikus bent vieną kontrolinį skrydį su instruktoriumi. Leidimą instruktorius įrašo į piloto skraidymų knygelę.
Kontrolinių skrydžių apimtį nustato pilotas instruktorius.“
12. Išdėstau 462 punktą taip:
„462. Skrydžių patirtis ir skrydžių praktika sklandytuvais:
462.1. ne mažiau kaip 15 val. ir ne mažiau 20 kilimų bei tūpimų ir per 12 mėn. iki skrydžio egzamino pretendentas turi būti skraidęs ne mažiau kaip 8 val. sklandytuvu, iš jų savarankiškai – ne mažiau kaip 3 val.;
13. Išdėstau 588 punktą taip:
„588. CAA pripažįsta pagal JAR-FCL reikalavimus išduotas licencijas, kvalifikacijas, įgaliojimus bei leidimus, kuriuos išdavė Europos Sąjungos (toliau – ES) ar Europos Ekonominės Bendrijos (toliau – EEB) aviacijos vadovybė. Lietuvos Respublikoje registruotais orlaiviais pilotams leidžiama skristi įgulos nariu pagal kvalifikacijas, nurodytas jų licencijose, įskaitant sklandytuvus ir laisvuosius aerostatus. Šiuo atveju orlaivio savininkas arba naudotojas, leisdamas užsienio pilotui naudoti orlaivį, turi įsitikinti, kad pilotas turi ES ar EEB aviacijos vadovybės išduotą galiojančią licenciją ir kvalifikaciją skraidyti konkretaus tipo orlaiviu, bei supažindinti pilotą su teisinių dokumentų, reglamentuojančių skrydžių saugą LR oro erdvėje, reikalavimais.“
15. Papildau Taisykles šiuo 599.7 punktu:
16. Išdėstau 600 punktą taip:
„600. Šalių, kurių pilotų licencijos išduotos pagal Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) nustatytus standartus, CAA direktoriaus sprendimu gali būti pripažintos skraidyti LR registruotais civiliniais orlaiviais komercinei veiklai ne ilgesniam kaip 1 metų laikotarpiui. Nustatytą laikotarpį CAA gali vieną kartą pratęsti, jei per pripažintos licencijos galiojimo laikotarpį pilotas pateikė prašymą išduoti JAR-FCL licenciją arba dalyvauja mokymo kursuose šiai licencijai gauti. Pripažinimo pažymėjimas galioja JAR-FCL licencijai išduoti reikalingą laikotarpį, jei per tą laikotarpį galioja licencija ir atitinkamos kvalifikacijos. Pretendentai gauti pripažinimo pažymėjimą privalo:
17. Išdėstau 613 punktą taip: