PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ TIKRINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS

 

2011 m. spalio 17 d. Nr. 1-285

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 (Žin., 2004, Nr. 130-4649; 2008, Nr. 109-4159; 2009, Nr. 90-3855; 2010, Nr. 59-2894), 51 punktu:

1. T v i r t i n u Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų tikrinimo programą (pridedama).

2. Į g a l i o j u:

2.1. apskričių priešgaisrinių gelbėjimo valdybų viršininkus organizuoti ir koordinuoti apskrities teritorijoje esančių pavojingųjų objektų, kuriuose esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąraše ir priskyrimo kriterijų apraše, patvirtintame nurodytuoju nutarimu, nustatytam I lygio kvalifikaciniam kiekiui ar jį viršija, tikrinimus;

2.2. Visagino priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininką organizuoti ir koordinuoti pavojingojo objekto – valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės tikrinimus.

3. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

3.1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. 1-528 „Dėl Lietuvos Respublikos pavojingų objektų tikrinimo programos patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 3-143);

3.2. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2009 m. gruodžio 24 d. įsakymą Nr. 1-404 „Dėl Pavojingo objekto, kuriame pavojingų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytųjų kvalifikacinių kiekių II lygiui ar jį viršija, tikrinimo rekomendacijų patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 2-105).

4. P a v e d u:

4.1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos Prevencijos organizavimo skyriui organizuoti ir koordinuoti Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų, kuriuose esamų pavojingų medžiagų kiekiai prilygsta Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąraše ir priskyrimo kriterijų apraše nustatytam II lygio kvalifikaciniam kiekiui ar jį viršija, tikrinimus;

4.2. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus pavaduotojui, kuruojančiam Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybą, kontroliuoti šio įsakymo vykdymą.

 

 

 

Direktorius

vidaus tarnybos generolas                                             Remigijus Baniulis


PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie

Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus

2011 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. 1-285

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ TIKRINIMO PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų tikrinimo programa (toliau – Programa) nustato Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas), valstybės priežiūros ir kontrolės institucijų ir savivaldybės, kurios teritorijoje yra pavojingasis objektas, administracijos (toliau – tikrintojai) planuojamų tikrinti pavojingųjų objektų sąrašų sudarymo kriterijus, atliekamų tikrinimų pavojinguosiuose objektuose tvarką ir trukmę, neplaninių tikrinimų atlikimo pagrindus ir tikrinamų pavojingųjų objektų atrankos kriterijus.

2. Tikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu [8.1] (toliau – Viešojo administravimo įstatymas), Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatais (toliau – Pramoninių avarijų prevencijos nuostatai) ir Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašu ir priskyrimo kriterijų aprašu, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 (Žin., 2004, Nr. 130-4649; 2008, Nr. 109-4159) [8.2] (toliau – Pavojingųjų medžiagų sąrašas ir priskyrimo kriterijų aprašas), kitais teisės aktais, reglamentuojančiais pavojingųjų objektų veiklą, ir šia Programa.

3. Programos tikslas – sukurti Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų tikrinimo sistemą, leidžiančią sistemingai analizuoti, ar veiklos vykdytojo įgyvendintos techninės, organizacinės ir administracinės priemonės atitinka Pramoninių avarijų prevencijos nuostatų 54.1–54.8 punktų reikalavimus.

4. Programa taikoma visoje šalies teritorijoje tiems pavojingiesiems objektams, kuriuose esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta Pavojingųjų medžiagų sąraše ir priskyrimo kriterijų apraše nustatytiesiems I ar II lygio kvalifikaciniams kiekiams ar juos viršija, kur reikia taikant Pavojingųjų medžiagų sąrašo ir priskyrimo kriterijų aprašo 30 punkte nurodytą taisyklę (toliau – atitinkamai I ir II lygio pavojingieji objektai).

5. Tikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai.

6. Tikrintojų darbą pagal 12 punkte nurodytus pavojingųjų objektų tikrinimo grafikus ir šios Programos įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja:

6.1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, kai tikrinami II lygio pavojingieji objektai;

6.2. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus įgalioti apskričių priešgaisrinių gelbėjimo valdybų viršininkai, kai tikrinami į apskrities administracijos teritorijos ribas patenkantys I lygio pavojingieji objektai;

6.3. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus įgaliotas Visagino priešgaisrinės gelbėjimo valdybos (toliau – Visagino PGV) viršininkas, kai tikrinamas I lygio pavojingasis objektas – valstybės įmonės Ignalinos atominė elektrinė.

7. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme [8.3], Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme [8.4], Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatyme [8.5], Pramoninių avarijų prevencijos nuostatuose ir Pavojingųjų medžiagų sąraše ir priskyrimo kriterijų apraše vartojamas sąvokas.

 

II. NUORODOS

 

8. Programoje pateikiamos nuorodos į šiuos teisės aktus:

8.1. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymą (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975);

8.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimą Nr. 966 „Dėl Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų ir Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašo ir priskyrimo kriterijų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 130-4649; 2008, Nr. 109-4159);

8.3. Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymą (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207);

8.4. Lietuvos Respublikos energetikos įstatymą (Žin., 2002, Nr. 56-2224);

8.5. Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatymą (Žin., 1996, Nr. 46-1116; 2000, Nr. 89-2742).

 

III. PLANUOJAMŲ TIKRINTI PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ SĄRAŠAI IR JŲ TIKRINIMŲ GRAFIKAI

 

9. Planuojamų tikrinti pavojingųjų objektų sąrašų sudarymo kriterijai yra objekte esamos pavojingosios medžiagos ir jų kiekiai.

10. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas sudaro I ir II lygio pavojingųjų objektų sąrašus.

11. Sąrašai sudaromi remiantis Pavojingojo objekto anketoje, patvirtintoje Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. birželio 24 d. įsakymu Nr. 1-182 (Žin., 2007, Nr. 65-2542; 2010, Nr. 115-5909), pateikta informacija, kitais veiklos vykdytojo pateiktais dokumentais (pavojingųjų medžiagų saugos duomenų lapais, techniniais įrenginių pasais ir kt.), leidžiančiais aiškiai identifikuoti pavojingajame objekte esančias pavojingąsias medžiagas, pagrindines tų medžiagų savybes, kiekius ir jų fizinį būvį.

12. Planinių tikrinimų grafikai sudaromi vienerių metų laikotarpiui, atsižvelgiant į 13 punkte nurodytus tikrinamų pavojingųjų objektų atrankos kriterijus ir jų tikrinimo periodiškumą:

12.1. I lygio pavojingieji objektai tikrinami ne rečiau kaip kas 3 metai;

12.2. II lygio pavojingieji objektai tikrinami ne rečiau kaip kas 12 mėnesių.

13. Tikrinamų pavojingųjų objektų atrankos kriterijai:

13.1. esamų pavojingųjų medžiagų kiekis ir (ar) pavojingumas;

13.2. pavojingasis objektas yra naujas ar vėliau pateko į Pramoninių avarijų prevencijos nuostatų taikymo sritį;

13.3. po paskutinio tikrinimo įvykusios pramoninės avarijos, susidariusios ekstremaliosios situacijos ar įvykiai pavojingajame objekte;

13.4. ankstesnių tikrinimų metu identifikuoti pažeidimai, svarbūs saugos požiūriu;

13.5. pavojingasis objektas buvo modernizuotas ar modifikuotas ir dėl to galėjo padidėti avarijų tikimybė ar padaugėti jų sukeltų padarinių.

14. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas rengia II lygio pavojingųjų objektų tikrinimų grafiką. Apskrities priešgaisrinė gelbėjimo valdyba (toliau – apskrities PGV) rengia į apskrities administracijos teritorijos ribas patenkančių I lygio pavojingųjų objektų tikrinimo grafikus. Visagino PGV valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės tikrinimus planuoja atsižvelgdama į 12 punkte išdėstytas nuostatas.

15. Tikrinimų grafikai, suderinti su valstybės priežiūros ir kontrolės institucijomis ar jų teritoriniais skyriais, savivaldybės, kurios teritorijoje yra pavojingasis objektas, administracija, atitinkamai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus, apskričių PGV ir Visagino PGV viršininkų tvirtinami iki einamųjų metų gruodžio 15 d. Tikrinimų grafikas gali būti keičiamas atitinkamai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus, apskrities PGV ar Visagino PGV viršininko motyvuotu sprendimu (įsakymu), suderinus pakeitimus su pirmiau minėtomis institucijomis. Apskričių PGV ir Visagino PGV patvirtintus tikrinimų grafikus ir jų pakeitimus nedelsdami elektroniniu būdu pateikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos Prevencijos organizavimo skyriui.

16. Patvirtinti tikrinimų grafikai ir jų pakeitimai skelbiami Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po jų patvirtinimo ar pakeitimo. II lygio pavojingųjų objektų tikrinimo grafikas ir jo pakeitimai skelbiami ir „Valstybės žiniose“.

17. Tikrinimų grafikai sudaromi pagal 1 priede pateiktą formą. Tikrinimų grafikuose nurodoma:

17.1. veiklos vykdytojo pavadinimas ir adresas;

17.2. tikrinamo pavojingojo objekto pavadinimas ir adresas;

17.3. numatomų tikrinimų data ir trukmė.

 

IV. PLANINIŲ TIKRINIMŲ TVARKA

 

18. Pavojingųjų objektų planinius tikrinimus atlieka Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovai ir (ar) tikrintojai pagal patvirtintus tikrinimo grafikus.

19. Planinis tikrinimas gali būti atliekamas ir ankstesnio tikrinimo metu nustatytu terminu, per kurį pavojingojo objekto vadovybė privalėjo jam pasirengti.

20. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovai ir tikrintojai pagal kompetenciją tikrina, ar veiklos vykdytojo įgyvendintos techninės, organizacinės ir administracinės priemonės atitinka Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų 54.1–54.8 punktų reikalavimus, taip pat ar ankstesnio tikrinimo metu nustatyti trūkumai yra pašalinti ar šalinami. Pavojingajame objekte dėl jo dydžio, veiklos tipo ir sudėtingumo minėtų priemonių atitiktis gali būti tikrinama tik viename ar keliuose pavojingojo objekto įrenginiuose. Apie tai veiklos vykdytojas informuojamas Programos 22 punkte nustatytu būdu.

21. Pirminis planinis naujo pavojingojo objekto tikrinimas atliekamas pirmaisiais metais po jo veiklos pradžios, po to tikrinama atsižvelgiant į jo pavojingumo lygį ir tikrinimo periodiškumą.

22. Likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, atitinkamai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, apskričių PGV ar Visagino PGV raštu arba elektroniniu būdu informuoja veiklos vykdytoją apie numatomą atlikti planinį tikrinimą, nurodydami atliekamo tikrinimo pagrindą, terminą, dalyką, tikrintojus ir pateikdami preliminarų dokumentų, kuriuos veiklos vykdytojas turi pateikti tikrintojams, sąrašą.

23. Tikrinimą atliekantys Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovai privalo turėti įgalioto asmens pasirašytą pavedimą atlikti pavojingojo objekto tikrinimą, kuris turi būti registruotas teisės aktų nustatyta tvarka.

24. Pavojingojo objekto tikrinimui pasirengti analizuojami Valstybinės reikšmės ir pavojingų objektų registrui (toliau vadinama – Registras) pateiktoje pavojingojo objekto anketoje, saugos ataskaitoje, vidaus avariniame plane esantys duomenys, susirašinėjimo ir kiti su tikrinimu susiję dokumentai, ankstesnių pavojingojo objekto tikrinimų ataskaitos.

25. Planinio tikrinimo trukmė – ne ilgiau kaip penkios darbo dienos.

26. Tikrinimo metu:

26.1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovai ir tikrintojai prisistato veiklos vykdytojui ar jo įgaliotam asmeniui ir pateikia, jei tai numato atitinkamos valstybės priežiūros ir kontrolės institucijos veiklą reglamentuojantys teisės aktai, identifikuojančius ir įgaliojančius atlikti tikrinimą dokumentus (tarnybinį pažymėjimą, skiriamąjį ženklą, pavedimą atlikti tikrinimą ir kt.). Susitikimo metu atitinkamai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento, apskrities PGV ar Visagino PGV atstovas supažindina veiklos vykdytoją ar jo įgaliotą atstovą su tikrinimo tikslu, planu ir būdais, aptaria jo eigą;

26.2. atliekamas tikrinimas: renkama informacija ir faktinė medžiaga, fiksuojami rezultatai;

26.3. veiklos vykdytojas ar jo įgaliotas asmuo informuojamas apie preliminarias išvadas ir tolesnius veiksmus, prieš tai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovams ir tikrintojams kartu aptarus jų rastas teisės aktų reikalavimų neatitiktis ar pastabas.

27. Pavojingasis objektas tikrinamas pagal tikrinimo ataskaitoje (2 priedas) pateiktą pavojingojo objekto tikrinimo klausimyną, kuris sudarytas laikantis Viešojo administravimo įstatymo 362 straipsnio 1 dalyje nurodyto minimalios ir proporcingos priežiūros naštos principo, siekiant išsiaiškinti, kaip pavojingajame objekte laikomasi jam privalomų reikalavimų ir kokiu lygmeniu įgyvendinta saugos valdymo sistema, atsižvelgiant į pavojingojo objekto dydį, veiklos tipą ir sudėtingumą, išsidėstymą ir (ar) avarijų pavojaus identifikavimo ir jų rizikos vertinimo analizės rezultatus.

28. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovai ir tikrintojai duomenų ir informacijos patikimumą tikrina šiais būdais:

28.1. remdamiesi pokalbiais su pavojingojo objekto vadovybe ir darbuotojais, gyventojais ir įmonių darbuotojais, patenkančiais į galimo pavojaus zoną;

28.2. prašydami pavojingojo objekto personalo praktiškai pademonstruoti jiems pavestus atlikti veiksmus galimos pramoninės avarijos atveju;

28.3. remdamiesi pavojingojo objekto atstovų pateiktais dokumentais, kurie padeda suprasti saugos valdymo sistemos veikimo mechanizmą ir tokios sistemos atitiktį teisės aktų reikalavimams, jos adekvatumą ir visapusiškumą;

28.4. stebėdami objekto fizines sąlygas ir darbo organizavimą, tirdami jų atitiktį teisės aktų reikalavimams;

28.5. rinkdami dokumentų kopijas, darydami nuotraukas.

29. Tikrintojai, atlikę tikrinimą, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų pateikia raštu ir (ar) elektroniniu paštu atitinkamai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui, apskričių PGV ar Visagino PGV pagal kompetenciją parengtą ir pasirašytą tikrinimo ataskaitą pagal 2 priede pateiktą formą kartu su veiklos vykdytojui skirto individualaus administracinio akto, jei toks buvo priimtas, kopija.

30. Atitinkamai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, apskričių PGV ar Visagino PGV tikrintojų tikrinimo ataskaitų pagrindu ne vėliau kaip per du mėnesius po pavojingojo objekto tikrinimo parengia bendrą pavojingojo objekto tikrinimo ataskaitą.

31. Bendra pavojingojo objekto tikrinimo ataskaita turi būti tiksli, aiški, suprantama, visi teiginiai turi būti argumentuoti, pagrįsti teisės aktais, faktine tikrinimo medžiaga ir kita informacija.

32. Atitinkamai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento, apskrities PGV ar Visagino PGV atstovo (-ų) pasirašyta bendra pavojingojo objekto tikrinimo ataskaita registruojama teisės aktų nustatyta tvarka. Informacija apie tikrintą pavojingąjį objektą įrašoma į pavojingųjų objektų tikrinimo apskaitos žurnalą (3 priedas), jo pirmasis egzempliorius įteikiamas veiklos vykdytojui, antrasis – paliekamas atitinkamai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente, apskričių PGV ar Visagino PGV. Jeigu veiklos vykdytojas atsisako priimti bendrą tikrinimo ataskaitą arba nėra galimybės ataskaitos įteikti jam asmeniškai, tai pažymima bendroje tikrinimo ataskaitoje, kuri užregistruojama veiklos vykdytojo sekretoriate arba išsiunčiama registruotu paštu.

33. Bendros tikrinimo ataskaitos kopijos raštu ir (ar) elektroniniu paštu pateikiamos visiems tikrintojams. Apskričių PGV ir Visagino PGV parengtų bendrų pavojingojo objekto tikrinimo ataskaitų kopijos, taip pat ir informacija apie jų pakeitimus pateikiamos ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui.

34. Jeigu veiklos vykdytojas nesutinka su bendroje tikrinimo ataskaitoje ar jos prieduose nurodyta informacija, per 10 darbo dienų nuo bendros tikrinimo ataskaitos gavimo dienos jis turi teisę dėl bendros tikrinimo ataskaitos tikslinimo kreiptis į atitinkamai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą, apskrities PGV ar Visagino PGV. Jeigu veiklos vykdytojas nesutinka su tikrinimo ataskaitos priede pateiktu tikrinančios institucijos individualiu administraciniu aktu, jis gali minėtą aktą apskųsti teisės aktų nustatyta tvarka.

35. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovai ir tikrintojai, nustatę įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių pavojingojo objekto veiklą, pažeidimą, pagal savo kompetenciją taiko įstatymų numatytas poveikio priemones.

36. Tikrintojai, tikrinę pavojingąjį objektą jų veiklą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pateikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui informaciją apie tikrinimo metu nustatytus pažeidimus, dėl kurių kyla pavojus žmonėms ir (ar) gali įvykti pramoninė avarija.

37. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovai, siekdami įsitikinti atliekamų pavojingųjų objektų tikrinimų kokybe, turi teisę dalyvauti atliekant tikrinimus, kuriuos organizuoja ir koordinuoja apskrities PGV ar Visagino PGV.

 

V. NEPLANINIŲ TIKRINIMŲ TVARKA

 

38. Neplaninis tikrinimas gali būti atliekamas:

38.1. įvykus pramoninei avarijai, susidarius ekstremaliajai situacijai ar ekstremaliajam įvykiui pavojingajame objekte;

38.2. kitu Viešojo administravimo įstatyme nurodytu pagrindu.

39. Neplaniniam tikrinimui atlikti atitinkamai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktorius, apskrities PGV ar Visagino PGV viršininkai priima motyvuotą sprendimą (įsakymą) dėl tokio tikrinimo organizavimo, tikrinamo dalyko (apimties) ir termino.

40. Atsižvelgiant į pavojingojo objekto neplaninio tikrinimo pagrindą, tikslus ir (ar) kitas aplinkybes, susijusias su tikrinimu, gali būti sudaryta komisija (toliau – Komisija) neplaniniam tikrinimui atlikti. Komisiją sudaro Komisijos pirmininkas ir nariai.

41. Dėl valstybės priežiūros ir kontrolės institucijų, savivaldybės, kurios teritorijoje yra pavojingasis objektas, administracijos atstovų įtraukimo į tikrinimo komisijos sudėtį atitinkamai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktorius, apskrities PGV ar Visagino PGV viršininkai sprendžia kiekvienu konkrečiu atveju kreipdamiesi į atitinkamos institucijos vadovą dėl tos institucijos atstovo skyrimo.

42. Pradedant pavojingojo objekto neplaninį tikrinimą, įsakymo dėl pavojingojo objekto neplaninio tikrinimo kopija, patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka, pateikiama veiklos vykdytojui.

43. Baigus tikrinimą per 10 darbo dienų surašoma neplaninio tikrinimo ataskaita (4 priedas). Neplaninio tikrinimo ataskaitą pasirašo tikrinimą atlikusios komisijos pirmininkas, o jei komisija nesudaroma – jį atlikę atitinkamai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento, apskrities PGV ar Visagino PGV atstovai. Neplaninio tikrinimo ataskaita registruojama teisės aktų nustatyta tvarka. Informacija apie tikrintą pavojingąjį objektą įrašoma į Pavojingųjų objektų tikrinimo apskaitos žurnalą, jos pirmasis egzempliorius įteikiamas veiklos vykdytojui, antrasis – paliekamas atitinkamai Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente, apskričių PGV ar Visagino PGV, o jei sudaroma komisija – neplaninio tikrinimo ataskaitos kopijos išsiunčiamos komisijos nariams. Jeigu veiklos vykdytojas atsisako priimti neplaninio tikrinimo ataskaitą arba nėra galimybės jos įteikti jam asmeniškai, tai pažymima neplaninio tikrinimo ataskaitoje, kuri užregistruojama veiklos vykdytojo sekretoriate arba išsiunčiama registruotu paštu.

44. Komisijos narys, jei sudaroma komisija, nesutikdamas su neplaninio tikrinimo ataskaitoje išdėstytu teiginiu (teiginiais), turi teisę per 5 darbo dienas nuo jos gavimo dienos raštu išdėstyti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie neplaninio tikrinimo ataskaitos.

45. Veiklos vykdytojas, nesutinkantis su neplaninio tikrinimo ataskaitoje nurodyta informacija arba siekdamas pagrįsti kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos tikrinimo rezultatams, gali neplaninio tikrinimo ataskaitoje arba raštu, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo neplaninio tikrinimo ataskaitos gavimo dienos, pateikti pastabas ar paaiškinimus dėl joje nurodytų duomenų. Veiklos vykdytojo raštu pateiktos pastabos ar paaiškinimai pridedami prie neplaninio tikrinimo ataskaitos. Jeigu veiklos vykdytojas nesutinka su jos priede pateiktu tikrinančios institucijos individualiu administraciniu aktu, jis gali jį apskųsti teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas savo interneto svetainėje www.vpgt.lt skelbia šią informaciją:

46.1. I ir II lygio pavojingųjų objektų sąrašus;

46.2. I ir II lygio pavojingųjų objektų tikrinimo grafikus ir jų pakeitimus.

47. Veiklos vykdytojas Viešojo administravimo įstatymo ar kitų įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti tikrintojų veiksmus ir sprendimus atitinkamoms valstybės priežiūros ir kontrolės institucijoms. Sprendimo atlikti neplaninį tikrinimą apskundimas nesustabdo tikrinimo atlikimo.

48. Planinių ir neplaninių tikrinimų ataskaitos registruojamos teisės aktų nustatyta tvarka. Informacija apie tikrintą objektą įrašoma į pavojingųjų objektų tikrinimo apskaitos žurnalą.

49. Planinių ir neplaninių tikrinimų ataskaitos saugomos ne mažiau kaip 10 metų.

50. Už planinių ir neplaninių tikrinimų ataskaitose įrašytų reikalavimų pagrįstumą ir jų vykdymo kontrolę Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento, apskričių PGV, Visagino PGV ir valstybės priežiūros ir kontrolės institucijų pareigūnai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 

 

Lietuvos Respublikos

pavojingųjų objektų tikrinimo programos

1 priedas

 

(Planinių tikrinimų grafiko formos pavyzdys)

 

PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie

Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus

2011 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. 0-000

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ, KURIUOSE PAVOJINGŲJŲ MEDŽIAGŲ KIEKIAI PRILYGSTA NUSTATYTŲJŲ KVALIFIKACINIŲ KIEKIŲ ___ LYGIUI AR JĮ VIRŠIJA, TIKRINIMO ________ METAIS GRAFIKAS

 

Eil. Nr.

Veiklos vykdytojas ir adresas

Pavojingojo objekto pavadinimas ir adresas

______ metų tikrinimo terminai*

sausis

vasaris

kovas

balandis

gegužė

birželis

liepa

rugpjūtis

rugsėjis

spalis

lapkritis

gruodis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Numatoma tikrinimų trukmė darbo dienomis.

 

_________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų

tikrinimo programos

2 priedas

 

(Pavojingojo objekto tikrinimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

__________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

__________________________________________________________________________

(pavojingojo objekto pavadinimas, pavojingojo objekto lygis)

 

TIKRINIMO ATASKAITA

 

________________ Nr. _________________

(data)

___________________________________

(sudarymo vieta)

 

TIKRINIMO DATA(1)

 

TIKRINIMO PAGRINDAS(1)

 

TIKRINIMO TIPAS(1)

 

TIKRINIMO MASTAS(1)

 

TIKRINIMO BŪDAS(1)

 

TIKRINANT DALYVAVO: (1)

 

PAVOJINGOJO OBJEKTO ATSTOVAI:(1)

 

ATASKAITA PARENGTA REMIANTIS ŠIAIS DOKUMENTAIS: (1)

 

DUOMENYS APIE PAVOJINGĄJĮ OBJEKTĄ(1)

 

Veiklos vykdytojo adresas, kodas Juridinių asmenų registre, vadovas (vardas, pavardė, pareigos)

 

Pavojingojo objekto adresas, kodas Juridinių asmenų registre, vadovas (vardas, pavardė, pareigos)

 

Pavojingojo objekto identifikavimo kodas

 

Pavojingajame objekte vykdomos veiklos trumpas aprašymas

 

Projektiniai pavojingųjų medžiagų kiekiai (t)

 

Tikrinimo metu turimi pavojingųjų medžiagų kiekiai (t)

 

Bendras darbuotojų skaičius

 

Pamainų skaičius

 

Didžiausias darbuotojų skaičius pamainoje

 

Rangovai, su kuriais sudarytos sutartys (įmonės pavadinimas, darbuotojų skaičius)

 

Pavojingojo objekto modernizavimo, modifikavimo darbai, atlikti tarp tikrinimų (datos, vieta)

 

Su sauga susiję pokyčiai organizacinėje struktūroje (laikotarpiu tarp tikrinimų)

 

Nustatyti galimų didelių avarijų (ceche, bare, įrenginyje) pavojai

 

Pavojingajam objektui taikomas normatyvinis (teisės aktais nustatytas) apsaugos zonos dydis (m)

 

Pavojingajam objektui įteisinta (teritorijų planavimo dokumentu) apsaugos zona

 

Įgyvendintos kokybės ir aplinkos vadybos, darbuotojų saugos ir sveikatos vadybos ir kitos sistemos

 

INFORMACIJA APIE ANKSTESNIO TIKRINIMO METU NURODYTŲ PRIEMONIŲ ĮVYKDYMĄ(2)

 

Dokumentas, kuriame buvo nurodyta priemonė

 

Žyma apie ankstesnio tikrinimo metu nurodytų priemonių įvykdymą

 

INFORMACIJA APIE TIKRINIMO APIMTIS(2)

 

Tikrinimo metu nagrinėti, vertinti dokumentai

 

 

 

Tikrinimo metu vizualiai apžiūrėti statiniai, įrenginiai (nurodyti unikalieji Nr.)(3)

 

 

 

PAVOJINGOJO OBJEKTO TIKRINIMO KLAUSIMYNAS(4)

 

I. BENDRIEJI KLAUSIMAI

 

1. Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų reikalavimų įgyvendinimas (tikrina PAGD arba APGV ar Visagino PGV)

 

 

1.1. Ar pateiktas pranešimas apie pavojingąjį objektą savivaldybei, kurios teritorijoje yra pavojingasis objektas?

£[]

1.2. Ar pateikta pavojingojo objekto anketa APGV?

£[]

1.3. Ar pateiktoje pavojingojo objekto anketoje duomenys apie pavojingąsias medžiagas ir jų kiekius yra teisingi?

£[]

1.4.(II) Ar dėl saugos ataskaitos PAGD yra pateikęs teigiamą išvadą?

£[]

1.5.(II) Ar veiklos vykdytojas atnaujino saugos ataskaitą teisės aktų nustatyta tvarka?

£[]

1.6.(II) Ar veiklos vykdytojas užtikrina, kad visuomenė gali susipažinti su saugos ataskaita ir pavojingųjų medžiagų sąrašu?

£[]

1.7.(I) Ar parengtas pavojingojo objekto avarijų prevencijos planas ir (ar):

£[]

1.7.1. aprašyta didelių avarijų prevencijos politika?

£[]

1.7.2. aprašyta saugos valdymo sistema?

£[]

1.8.(II) Ar veiklos vykdytojas pateikė gyventojams ir įstaigoms, patenkantiems į galimo pavojaus zoną, informaciją apie pavojingojo objekto veiklą, galimas avarijas, taikytinas apsaugos priemones ir (ar):

£[]

1.8.1. informacija yra prieinama visuomenei?

£[]

1.8.2. informacija atitinka Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų 4 priedo reikalavimus?

£[]

1.8.3. informacija atnaujinta teisės aktų nustatyta tvarka?

£[]

1.9.(II) Ar nustačius grandininės reakcijos tikimybę veiklos vykdytojas keičiasi informacija su kitais veiklos vykdytojais?

£[]

1.10.(II)Ar pateikta informacija pavojingojo objekto išoriniam avariniam planui parengti?

2. Priešgaisrinė sauga (tikrina APGV)

 

£[]

2.1. Ar pavojingajame objekte yra parengti žmonių evakuacijos planai?

£[]

2.2. Ar privažiavimo keliai ir priėjimai prie statinių, gaisrinių kopėčių, gaisrinio inventoriaus, gaisrinių hidrantų ir vandens telkinių yra laisvi, tvarkingi?

£[]

2.3. Ar evakuacijos keliai ir išėjimai laisvi ir parengti žmonėms evakuoti?

£[]

2.4. Ar koridoriuose, laiptinėse ir ant durų evakuaciniuose išėjimuose yra evakuacijos kryptį nurodantys ženklai, ar jie įrengti pagal nustatytus reikalavimus?

£[]

2.5. Ar teritorijoje, patalpose yra pakankamai pirminių gaisro gesinimo priemonių?

£[]

2.6. Ar gesintuvai techniškai tvarkingi, laiku pripildomi, jų tipas ir išdėstymo vietos atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus?

£[]

2.7. Ar statiniuose ir patalpose tvarkinga elektros instaliacija, ar naudojami tik techniškai tvarkingi elektros prietaisai, ar jie tinkamai eksploatuojami?

£[]

2.8. Ar laiku matuojama kabelių ir laidų izoliacijos varža?

£[]

2.9. Ar technologiniai įrenginiai techniškai tvarkingi ir eksploatuojami pagal teisės aktų nustatytus reikalavimus?

£[]

2.10. Ar pavojingosios medžiagos sandėliuojamos nepažeidžiant teisės aktuose nustatytų reikalavimų?

£[]

2.11. Ar gaisriniai hidrantai, vidaus gaisrinis vandentiekis techniškai tvarkingi, ar jie tikrinami teisės aktų nustatyta tvarka?

£[]

2.12. Ar aktyviosios gaisrinės saugos priemonės techniškai tvarkingos ir nuolat veikiančios, ar atliekama jų periodinė techninė priežiūra?

£[]

2.13. Ar yra nustatyta kitų priešgaisrinę saugą reglamentuojančių teisės aktų neatitikčių (nustačius neatitiktis, aprašyti jas ataskaitos dalyje „Neatitikčių aprašymas“)?

3. Darbuotojų sauga ir sveikatos priežiūra (tikrina VDI ir pagal kompetenciją ESSC arba TVSPĮ)

 

£[]

3.1. Ar pavojingasis objektas atitinka darbuotojų saugą ir sveikatą reglamentuojančiuose teisės aktuose nurodytus reikalavimus dėl:

£[]

3.1.1. darbo vietų įrengimo:

£[]

3.1.1.1. darbo vietos gamybinėse (darbo) patalpose?

£[]

3.1.1.2. darbo vietos įmonės teritorijoje (lauke)?

£[]

3.1.1.3. pavojingos zonos gamybinėse (darbo) patalpose?

£[]

3.1.1.4. pavojingos zonos įmonės teritorijoje (lauke)?

£[]

3.1.1.5. vietos, kuriose nustatyta sprogimo rizika?

£[]

3.1.2. naudojamų darbo priemonių:

£[]

3.1.2.1. potencialiai pavojingų įrenginių?

£[]

3.1.2.2. kitų darbo priemonių?

£[]

3.1.3. kolektyvinių apsaugos priemonių:

£[]

3.1.3.1. vėdinimo sistemos?

£[]

3.1.3.2. apsaugos nuo sprogimo priemonių?

£[]

3.1.3.3. kitų kolektyvinės apsaugos priemonių?

£[]

3.1.4. asmeninės apsaugos priemonių?

£[]

3.1.5. saugos ir sveikatos apsaugos ženklų?

£[]

3.1.6. statinių techninės priežiūros?

£[]

3.2. Ar veiklos vykdytojas atliko darbo vietų profesinės rizikos vertinimą?

£[]

3.3. Ar visi darbuotojai dirba priimtinos rizikos sąlygomis? (jeigu ne visi, nurodyti darbuotojų, dirbančių nepriimtinos rizikos sąlygomis, skaičių)

£[]

3.4. Ar darbuotojams, dirbantiems galimos profesinės rizikos sąlygomis, organizuojami profilaktiniai ir periodiniai sveikatos tikrinimai?

£[]

3.5. Ar yra nustatyta informacijos apie atliktą pavojingų įrenginių pakeitimą, modifikavimą perdavimo tvarka potencialiai pavojingų įrenginių valstybės registrui (VDI)?

£[]

3.6. Ar veiklos vykdytojas papildo potencialiai pavojingų įrenginių valstybės registro duomenų bazę duomenimis apie atliktus įrenginių techninės būklės tikrinimus įrenginių priežiūros norminių dokumentų nustatyta tvarka?

£[]

3.7. Ar pavojingame objekte yra pirmosios pagalbos rinkiniai, ar jų skaičius ir sukomplektavimas atitinka reikalavimus?

£[]

3.8. Ar vietos, kuriose yra pirmosios pagalbos rinkiniai, pažymėtos krypties rodyklėmis ir pirmosios pagalbos sutartiniais ženklais?

£[]

3.9. Ar pasirengta teikti pirmąją medicinos pagalbą?

4. Aplinkosauga (tikrina AAA arba RAAD)

 

£[]

4.1. Ar veiklos vykdytojas turi taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (TIPK) leidimą ir vykdo jame nustatytus reikalavimus?

£[]

4.2. Ar veiklos vykdytojas turi atliekų tvarkymo veiklos nutraukimo planą ir vykdo jame nustatytas sąlygas?

£[]

4.3. Ar pavojingasis objektas turi banko garantiją arba draudimo liudijimą (polisą) atliekų tvarkymo veiklos nutraukimo planuose numatytoms priemonėms įgyvendinti?

5. Energetiniai įrenginiai (tikrina VEI)

 

£[]

5.1. Ar pavojingasis objektas, eksploatuodamas energetinius įrenginius, laikosi šią veiklą reglamentuojančių teisės aktų šiose srityse:

£[]

5.1.1. elektros?

£[]

5.1.2. šilumos?

£[]

5.1.3. dujų?

£[]

5.1.4. naftos ir jos produktų?

£[]

5.2. Ar veiklos vykdytojas, eksploatuojantis energetikos įrenginius, turi VEI išduotą atestatą šiai veiklai ir ar atitinka VEI atestate nurodytas veiklos sąlygas?

£[]

5.3. Ar pavojingajame objekte vienas iš įmonės vadovų gali organizuoti energetikos įrenginių eksploatavimo darbus pagal išduotą VEI atestatą?

6. Statinių priežiūra (tikrina SA)

 

£[]

6.1. Ar pavojingojo objekto statiniai pripažinti tinkamais naudoti, ar jie naudojami pagal paskirtį?

£[]

6.2. Ar statinių techninė priežiūra ir sezoninės apžiūros vykdomos teisės aktų nustatyta tvarka?

7. Geležinkelių transportas (tikrina VGI)

 

£[]

7. Ar geležinkelių infrastruktūros valdytojas (naudotojas) laikosi teisės aktų, reglamentuojančių geležinkelių transporto eismo saugą, reikalavimų?

II. DETALIEJI KLAUSIMAI (DIDELIŲ AVARIJŲ PREVENCIJOS POLITIKA IR SAUGOS VALDYMO SISTEMA)

 

8. Organizacinė struktūra, atsakomybė, mokymai ir kvalifikacija

 

£[]

8.1.* Ar turi veiklos vykdytojas patvirtintą valdymo struktūros schemą?

£[]

8.2. * Ar yra paskirtas už didelių avarijų prevencijos politiką ir saugos valdymo sistemos įgyvendinimą ir jos tobulinimą atsakingas asmuo?

£[]

8.3. * Ar didelių avarijų prevencijos politika ir jos įgyvendinimas yra nuolatinis veiklos vykdytojo susirinkimų dienotvarkės klausimas?

£[]

8.4. Ar numatytos funkcijos, įgaliojimai ir atsiskaitomybė darbuotojų, atsakingų už pavojingojo objekto saugos organizavimą, ar jie teisės aktų nustatyta tvarka yra išklausę kursus ir turi atitinkamus atestatus ar pažymėjimus šiose srityse:

£[]

8.4.1. darbuotojų saugos ir sveikatos?

£[]

8.4.2. potencialiai pavojingų įrenginių?

£[]

8.4.3. priešgaisrinės saugos?

£[]

8.4.4. civilinės saugos?

£[]

8.4.5. elektros įrenginių saugaus eksploatavimo?

£[]

8.4.6. šilumos įrenginių saugaus eksploatavimo?

£[]

8.4.7. dujų įrenginių saugaus eksploatavimo?

£[]

8.4.8. naftos ir jos produktų įrenginių saugaus eksploatavimo?

£[]

8.4.9. aplinkos apsaugos?

£[]

8.5. Ar yra paskirtas už pirmosios pagalbos rinkinio (-ių) priežiūrą ir papildymą atsakingas asmuo?

£[]

8.6. Ar pareiginiuose nuostatuose numatyta asmeninė atsakomybė už energetinių įrenginių eksploatavimo instrukcijų (reglamentų) vykdymą?

£[]

8.7. Ar vykdomas darbuotojų instruktavimas, mokymas ir (ar) atestavimas teisės aktų nustatyta tvarka šiais klausimais:

£[]

8.7.1. darbuotojų saugos ir sveikatos?

£[]

8.7.2. priešgaisrinės saugos?

£[]

8.7.3. darbuotojų, kurių veikla susijusi su pavojingomis cheminėmis medžiagomis?

£[]

8.7.4. darbuotojų, kurių veikla susijusi su pavojingų darbų atlikimu?

£[]

8.7.5. darbuotojų, kurių veikla susijusi su elektros įrenginių eksploatavimu?

£[]

8.7.6. darbuotojų, kurių veikla susijusi su šilumos įrenginių eksploatavimu?

£[]

8.7.7. darbuotojų, kurių veikla susijusi su dujų įrenginių eksploatavimu?

£[]

8.7.8. darbuotojų, kurių veikla susijusi su naftos ir jos produktų įrenginių eksploatavimu?

£[]

8.7.9. darbuotojų, kurių veikla susijusi su potencialiai pavojingų įrenginių eksploatavimu?

£[]

8.7.10. civilinės saugos?

£[]

8.7.11. privalomojo higienos įgūdžių ir privalomojo pirmosios pagalbos teikimo darbuotojams, dirbantiems kenksmingų veiksnių aplinkoje ir pavojingus darbus

£[]

8.8. Ar numatyti mokymai įvyko (pateikti darbuotojų, kurie buvo mokomi, sąrašus, atestavimo pažymėjimus)?

£[]

8.9.* Ar gali veiklos vykdytojas parodyti mokymo medžiagą, naudotą jo organizuojamuose mokymo kursuose?

£[]

8.10. Ar mokymų dažnis atitinka dažnį, numatytą teisės aktuose?

£[]

8.11. * Ar su sauga susijusi veikla analizuojama, vertinama?

£[]

8.12.* Ar užduotims pagal sritis (saugos klausimais) įgyvendinti turima atitinkamų išteklių (finansinių, materialinių, žmogiškųjų)?

£[]

8.13.* Ar esama prireikus aiškaus konsultacijų saugos klausimais šaltinio (specialūs konsultantai, saugos skyrius ir kt.)?

£[]

8.14. Ar užtikrinamas pavojingojo objekto darbuotojų dalyvavimas įgyvendinant darbuotojų saugos ir sveikatos priemones?

£[]

8.15. Ar veiklos vykdytojas pateikia informaciją kitų įmonių darbuotojams (rangovams), dirbantiems pavojingojo objekto teritorijoje, apie galimus pavojus pavojingajame objekte?

£[]

8.16.* Ar veiklos vykdytojas renka naujausią techninę informaciją apie saugą, ją analizuoja, vertina?

£[]

8.17. Ar yra nustatyta kitų teisės aktų neatitikčių (nustačius neatitiktis, aprašyti jas ataskaitos dalyje „Neatitikčių aprašymas“)?

9. Galimų avarijų pavojaus identifikavimas, rizikos nustatymas ir įvertinimas

 

£[]

9.1. Ar yra nustatytos galimų avarijų pavojaus identifikavimo ir jų rizikos vertinimo procedūros (tvarka), jeigu taip, ar:

£[]

9.1.1. procedūrose (tvarkos apraše) nurodyti už pavojų nustatymą ir rizikos įvertinimą atsakingi asmenys?

£[]

9.1.2. identifikuoti saugos požiūriu svarbūs įrenginiai, jų dalys, saugos elementai?

£[]

9.1.3. išanalizuoti cheminiai procesai, tarpiniai produktai?

£[]

9.1.4. nurodyta, kada turi būti nustatomi pavojai, vertinamos rizikos (planuojant naujus įrenginius, modernizuojant, keičiant, paleidžiant, sustabdant juos ir t. t.)?

£[]

9.1.5. nurodyti naudojami metodai, būdai pavojams nustatyti ir rizikoms vertinti?

£[]

9.2. Ar gali veiklos vykdytojas pateikti pavojų nustatymo ir rizikos vertinimo dokumentus?

£[]

9.3.* Ar gali įrenginį aptarnaujantis personalas (tikrintojo pasirinktame įrenginyje) nurodyti, kokios nustatytos to įrenginio saugaus eksploatavimo ribos?

£[]

9.4.* Ar gali įrenginį aptarnaujantis personalas (tikrintojo pasirinktame įrenginyje) nurodyti priežastis, dėl kurių gali kilti avarija įrenginyje?

£[]

9.5.* Ar gali įrenginį aptarnaujantis personalas (tikrintojo pasirinktame įrenginyje) nurodyti priemones, kurių buvo imtasi saugumui užtikrinti?

10. Veiklos procesų (įrenginių) kontrolė

 

£[]

10.1. Ar yra numatyta energetikos įrenginių eksploatavimo instrukcijų (reglamentų) parengimo, derinimo, patvirtinimo ir atnaujinimo tvarka?

£[]

10.2. Ar yra parengtos ir patvirtintos (atnaujintos) energetikos įrenginių eksploatavimo instrukcijos (reglamentai)?

£[]

10.3. Ar yra nustatyta energetikos įrenginių techninės priežiūros tvarka?

£[]

10.4. Ar yra nurodyti energetikos įrenginių techninės priežiūros atlikimo būdai ir mastas?

£[]

10.5. Ar yra numatyta energetikos įrenginių atliktų tikrinimų, apžiūrų įforminimo tvarka?

£[]

10.6. Ar yra paskirti asmenys, kurie kontroliuoja, kad energetikos įrenginių techninė priežiūra būtų atliekama laiku?

£[]

10.7. Ar parengti energetikos įrenginių techninės priežiūros grafikai?

£[]

10.8. Ar energetikos įrenginių techninė priežiūra atliekama laikantis techninės priežiūros grafike numatytų terminų?

£[]

10.9. Ar techninės priežiūros metu nustatytos neatitiktys pašalintos nustatytais terminais?

£[]

10.10. Ar yra parengta darbuotojų, atliekančių nuolatinę įrenginių priežiūrą, saugos ir sveikatos instrukcija (-os)?

£[]

10.11. Ar potencialiai pavojingų įrenginių nuolatinė priežiūra atliekama pagal įrenginių naudojimo ir priežiūros teisės norminių aktų ir įrenginių techninių dokumentų reikalavimus?

£[]

10.12. Ar yra parengta darbuotojų, atliekančių įrenginių techninės būklės tikrinimo parengimo darbus, saugos ir sveikatos instrukcija (-os)?

£[]

10.13. Ar potencialiai pavojingų įrenginių techninė būklė tikrinama pagal įrenginių naudojimo ir priežiūros teisės norminių aktų ir įrenginių techninių dokumentų reikalavimus?

£[]

10.14. Ar nustatyta tvarka, kaip bus atliekami darbai, kuriems atlikti reikia paskyrų-leidimų (pvz., darbai su labai degiomis medžiagomis, ugnimi), jeigu taip, ar:

£[]

10.14.1. nurodyta, kas išduoda paskyras-leidimus ir kas juos pasirašo?

£[]

10.14.2. nurodyti pagal paskyras-leidimus darbų vykdymo terminai?

£[]

10.14.3. paskyrose-leidimuose nustatyti saugos veiksmai ir priemonės (pvz., apsivilkti apsauginius drabužius)?

£[]

10.14.4. nurodyta, kaip atliekama paskyrose-leidimuose nustatytų veiksmų kontrolė?

£[]

10.15. Ar laikomasi teisės aktų reikalavimų atliekant darbus, kuriems reikia paskyrų-leidimų?

£[]

10.16. Ar nustatyta tvarka, kaip apsaugoti technologinius procesus nuo galimo pašalinio asmenų poveikio, jeigu taip, ar:

£[]

10.16.1. paskirti už tokios saugos užtikrinimą atsakingi asmenys?

£[]

10.16.2. numatytas kontrolės mechanizmas, kaip tos saugos priemonės veikia?

£[]

10.17. Ar yra nustatyta įrenginių remonto ir jų bandymo tvarka ir (ar):

£[]

10.17.1. rengiami numatomų atlikti remonto darbų aprašai?

£[]

10.17.2. nustatyta pranešimo apie įrenginių gedimą tvarka?

£[]

10.17.3. nurodyti asmenys, atsakingi už įrenginių remonto darbus ir darbų kontrolę?

£[]

10.17.4. parengti įrenginių remonto grafikai?

£[]

10.17.5. įrenginių remontas vyksta laikantis grafike numatytų terminų?

£[]

10.17.6. atlikus įrenginių remonto darbus pildomi teisės aktų ir veiklos vykdytojo nustatyta tvarka atitinkami dokumentai?

£[]

10.18. Ar yra nustatyta kitų teisės aktų neatitikčių (nustačius neatitiktis, aprašyti jas ataskaitos dalyje „Neatitikčių aprašymas“)?

11. Pokyčių (pakeitimų, modernizavimo, modifikavimo) planavimas ir jų valdymas

 

£[]

11.1.* Ar veiklos vykdytojas yra apibrėžęs, kas yra pakeitimai, modernizavimas, modifikavimas?

£[]

11.2.* Ar yra nustatytos procedūros (tvarka), kaip atliekami įrenginių pakeitimai, modernizavimas, modifikavimas ir (ar):

£[]

11.2.1. apibrėžta, kas gali inicijuoti, planuoti ir įdiegti įrenginių pakeitimus, modernizavimą, modifikavimą?

£[]

11.2.2. numatyta, kas atsakingas, kad pakeičiamas, modernizuojamas, modifikuojamas įrenginys atitiktų techninius reikalavimus?

£[]

11.3. Jei laikotarpiu tarp tikrinimų įrenginiai buvo pakeisti, modernizuojami, modifikuojami, ar:

£[]

11.3.1. yra aktai (pažymos) apie įrenginio techninės būklės patikrinimą?

£[]

11.3.2. instruktuoti įrenginį prižiūrintys darbuotojai?

£[]

11.3.3. visi pakeitimai įrašyti į pavojingojo objekto dokumentaciją?

12. Pasirengimas reaguoti didelių pramoninių avarijų atvejais

 

£[]

12.1.(II) Ar veiklos vykdytojas teisės aktų nustatyta tvarka yra parengęs ir suderinęs vidaus avarinį planą?

£[]

12.2.(II) Ar pavojingojo objekto vidaus avarinis planas buvo parengtas tariantis su dirbančiu personalu, įskaitant ilgalaikius rangovus?

£[]

12.3.(II) Ar veiklos vykdytojas teisės aktų nustatyta tvarka atnaujino pavojingojo objekto vidaus avarinį planą?

£[]

12.4.(II) Ar pavojingojo objekto vidaus avarinio plano kopijos yra pavojingojo objekto ekstremaliųjų situacijų operacijų centro darbo vietoje, pavojingojo objekto avarinėse tarnybose?

£[]

12.5.(II) Ar darbuotojai, likviduojantys avarinę situaciją ar avariją, pasirašytinai ar kitaip supažindinti su pavojingojo objekto vidaus avariniu planu?

£[]

12.6.(II) Ar su vidaus avariniu planu gali susipažinti pavojingojo objekto darbuotojai jiems priimtinu laiku, ar planas prieinamas visiems darbuotojams?

£[]

12.7. Ar yra pavojingajame objekte perspėjimo sistemos ir ar jos veikia?

£[]

12.8. Ar yra paskirti darbuotojai, kurie turi teisę įjungti perspėjimo sistemas ir (ar):

£[]

12.8.1. aiškiai įvardyta, kieno sprendimu įjungiamos perspėjimo sistemos?

£[]

12.8.2. numatyti darbuotojai, dubliuojantys jų funkcijas?

£[]

12.8.3. darbuotojai, privalantys įjungti perspėjimo sistemas ir paskelbti žodinį pranešimą, susipažinę su šia funkcija ir ar gali parodyti tai praktiškai?

£[]

12.8.4. numatytas perduodamos informacijos turinys?

£[]

12.9. Ar visi asmenys, dalyvausiantys didelių avarijų padarinių likvidavimo darbuose, yra įvardyti, ar nurodyta jų funkcijos ir atsakomybė?

£[]

12.10.* Ar su darbuotojais, kuriems numatytos tam tikros funkcijos avarijos metu, visada galima operatyviai susisiekti?

£[]

12.11.(II) Ar gali veiklos vykdytojas įrodyti, kad pavojingojo objekto vidaus avarinis planas yra išbandomas ir įvertinamas ir (ar):

£[]

12.11.1. pratybos rengiamos atsižvelgiant į pavojingojo objekto vidaus avariniame plane aprašytas galimas dideles avarijas?

£[]

12.11.2. pratybų dažnis atitinka teisės aktų reikalavimus?

£[]

12.11.3. pratybų metu darbuotojai yra mokomi pagal jiems priskirtas funkcijas avarijų metu?

£[]

12.11.4. pratybose dalyvauja ilgalaikių rangovų darbuotojai?

£[]

12.11.5. pratybų rengimo ir vykdymo dokumentai rengiami teisės aktų nustatyta tvarka?

£[]

12.12.(II) Ar po pratybų tikslinamos prevencinės priemonės ir vidaus avarinis planas?

£[]

12.13. Ar turimas avarijoms likviduoti skirtų priemonių skaičius atitinka nurodytąjį vidaus avariniame plane arba ekstremaliųjų situacijų valdymo plane?

£[]

12.14. Ar gali veiklos vykdytojas užtikrinti, kad priemonės avarijoms likviduoti (asmeninės apsaugos priemonės, technika, įranga, neutralizuojančios medžiagos ir t. t.) yra tinkamos ir (ar):

£[]

12.14.1. nustatyta avarijoms likviduoti skirtų priemonių tinkamumo nustatymo tvarka ir ar paskirti už jų tinkamumo nustatymą atsakingi darbuotojai?

£[]

12.14.2. fiksuojami avarijoms likviduoti priemonių tinkamumo nustatymo rezultatai (vedami žurnalai, surašomi aktai)?

£[]

12.15. Ar pavojingojo objekto avarinės tarnybos aprūpintos asmeninėmis kvėpavimo organų apsaugos priemonėmis?

£[]

12.16. Ar sudarytas ekstremaliųjų situacijų operacijų centras ir (ar) parengti jo veiklos nuostatai?

£[]

12.17. Ar numatyta ekstremaliųjų situacijų operacijų centro narių susirinkimo vieta ir (ar):

£[]

12.17.1. ji aprūpinta būtinomis darbui techninėmis priemonėmis?

£[]

12.17.2. ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nariai realiai žino susirinkimo vietą?

£[]

12.18.(I) Ar parengtas ekstremaliųjų situacijų valdymo planas (toliau – planas) ir (ar):

£[]

12.18.1. atlikta galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizė?

£[]

12.18.2. planas patvirtintas veiklos vykdytojo vadovo?

£[]

12.18.3. * plano kopija yra ekstremaliųjų situacijų operacijų darbo vietoje?

£[]

12.19. Ar pavojingajame objekte yra kolektyvinės apsaugos statiniai ir ar jie pritaikyti darbuotojams apsaugoti nuo gyvybei ar sveikatai atsiradusių pavojingų veiksnių?

£[]

12.20. Ar gaisro atžvilgiu pavojingųjų objektų, kurių savininkui (valdytojui) atsiranda pareiga steigti priešgaisrinius gelbėjimo padalinius (žinybines priešgaisrines pajėgas), pagal nustatytus kriterijus, juos įsteigė ir (ar):

£[]

12.20.1. pajėgų sudėtis ir jų techninis aprūpinimas yra suderintas su departamentu?

£[]

12.20.2. tikrinimo metu pajėgų sudėtis ir jų techninis aprūpinimas atitinka numatytąjį susitarime?

£[]

12.20.3. tikrinimo metu žinybinės priešgaisrinės pajėgos buvo pasirengusios gesinti gaisrus ir vykdyti gelbėjimo darbus?

£[]

12.21. Ar yra nustatyta kitų teisės aktų neatitikčių (nustačius neatitiktis, aprašyti jas ataskaitos dalyje „Neatitikčių aprašymas“)?

13. Stebėsenos (monitoringo) vykdymas

 

£[]

13.1.* Ar yra nustatytos procedūros (tvarka), kai pats veiklos vykdytojas stebi, ar jo nustatytos procedūros (tvarka) realiai veikia taip, kaip numatyta, ir ar yra paskirti už jų įgyvendinimą atsakingi asmenys?

£[]

13.2.* Ar veiklos vykdytojas fiksuoja stebėsenos (monitoringo) rezultatus?

£[]

13.3.* Ar vykdant stebėseną (monitoringą) rastų neatitikčių atveju yra atliekamas tyrimas ir nustatomi korekciniai veiksmai?

£[]

13.4. Ar veiklos vykdytojas yra numatęs įvykių, avarijų registravimo, pranešimo apie juos ir jų priežasčių tyrimo tvarką, jeigu taip, ar:

£[]

13.4.1. tvarkoma pavojingajame objekte įvykusių įvykių, avarijų apskaita?

£[]

13.4.2. paskirti atsakingi asmenys įvykusiems įvykiams, avarijoms ištirti?

£[]

13.4.3. su ištirtomis įvykių, avarijų priežastimis yra supažindinamas įrenginius aptarnaujantis personalas?

£[]

13.4.4. įvykiai, avarijos yra aptariami, ar planuojamos prevencinės priemonės?

£[]

13.5.* Ar stebėsenos (monitoringo) atlikimo rezultatai yra indėlis atliekant tikrinimus ir peržiūras?

14. Tikrinimai ir peržiūros (vidinis ir išorinis auditavimas)

 

£[]

14.1. Ar yra nustatyta visos saugos valdymo sistemos tinkamumo ir efektyvumo periodinių tikrinimų (vidinis ir išorės auditavimas) tvarka, jeigu taip, ar joje numatyta:

£[]

14.1.1. atsakomybė už tikrinimų (peržiūrų) organizavimą ir atlikimą?

£[]

14.1.2. tikrinimų (peržiūrų) dažnis?

£[]

14.1.3. tikrinimų (peržiūrų) sritys?

£[]

14.1.4. tikrinimų (peržiūrų) būdai (metodai)?

£[]

14.1.5. rezultatų, išvadų, neatitikčių fiksavimas?

£[]

14.1.6. rezultatų, išvadų paskelbimas nustatytam asmenų skaičiui?

£[]

14.1.7. tolesni veiksmai remiantis tikrinimo rezultatais, išvadomis?

£[]

14.2. Jeigu buvo rastos neatitiktys ar nustatytos tobulintinos procedūros (tvarkos), ar yra sudaromas priemonių planas joms pašalinti ar taisyti, jeigu taip, ar:

£[]

14.2.1. numatytos prioritetinės priemonės?

£[]

14.2.2. numatyta atlikimo data ir paskirtas už kiekvieną priemonę atsakingas asmuo?

£[]

14.2.3. fiksuotas kiekvienos priemonės atlikimas?

£[]

14.3. Ar tikrinimų rezultatai yra aptarti vadovybės, jeigu taip, ar veiklos vykdytojas gali tai parodyti?

£[]

14.4. Ar gali veiklos vykdytojas parodyti periodinių tikrinimų (peržiūrų) dokumentus?

NEATITIKČIŲ APRAŠYMAS(5)

 

Eil. Nr.

Neatitikties aprašymas (aprašomo (-ų) klausimo (-ų) Nr., pažeidimo objektas, kitos svarbios aplinkybės)

 

 

 

Neatitikties teisinis pagrindas (teisės akto santrumpos Nr., punktų Nr.)

 

 

TAIKYTŲ TEISĖS AKTŲ SĄRAŠAS(1)

 

Santrumpos Nr.

Teisės akto pavadinimas, skelbimas, statusas (įsigaliojo (ar) neteko galios)

 

 

ATASKAITOS PRIEDŲ SĄRAŠAS(2)

 

Eil. Nr.

Dokumento sudarytojo pavadinimas, dokumentų pavadinimas, lapų skaičius

 

 

IŠVADOS(2)

 

Bendras tikrinimo įvertinimas ir veiklos vykdytojo dalyvavimas, galimos techninės rekomendacijos pavojingojo objekto saugai gerinti, išvados dėl pavojingajame objekte nustatytų neatitikčių, siūloma pakartotinio tikrinimo data, jei reikia, ar nurodoma, kad nereikia imtis jokių papildomų veiksmų, kitos pastabos, pasiūlymai

 

 

(1) Šias ataskaitos dalis pildo bendros tikrinimo ataskaitos rengėjai – PAGD arba APGV ar Visagino PGV (toliau – kompetentinga institucija).

(2) Šias ataskaitos dalis pildo kompetentinga institucija ir valstybės priežiūros ir kontrolės institucijos bei savivaldybės, kurios teritorijoje yra pavojingasis objektas, administracijos darbuotojai (toliau – tikrintojai).

(3) Jeigu tikrinamas įrenginys nėra įregistruotas Nekilnojamojo turto kadastro registre ir jam nėra suteiktas unikalusis numeris, tuomet reikia nurodyti įrenginių identifikavimo kodus arba pozicijos Nr., pažymėtus pavojingojo objekto plane, arba nurodyti įrenginio inventorizacijos Nr.

(4) Tikrinimo rezultatus į Pavojingojo objekto tikrinimo klausimyno (toliau – klausimynas) dalį „Bendrieji klausimai“ kompetentinga institucija ir tikrintojai pažymi pagal jiems priskirtus klausimus. Kompetentinga institucija ir tikrintojai, pildydami klausimyno dalį „Detalieji klausimai“, pažymi tik tuos klausimus, kurie susiję su jų kompetencijos sritimi.

Kompetentinga institucija pasilieka teisę tikrinti pavojingąjį objektą pagal bet kurį klausimyne nurodytą klausimą.

Išsiskyrus tikrintojų nuomonėms, tikrinant pagal klausimyną, sprendimą priima kompetentinga institucija.

Tikrinimo rezultatai žymimi: [X] – reikalavimas įgyvendintas, [–] – nustatyta neatitiktis, [O] – netaikytinas reikalavimas, £[] – netikrinta. Ženklu [–] pažymėtus tikrinimo rezultatus būtina aprašyti ataskaitos dalyje „Neatitikčių aprašymas“.

(I) ženklu pažymėti klausimai yra skirti tik pirmojo lygio pavojingiesiems objektams.

(II) ženklu pažymėti klausimai yra skirti tik antrojo lygio pavojingiesiems objektams.

* ženklu pažymėtais klausimais siekiama išsiaiškinti, kaip įgyvendintas saugos valdymo sistemos elementas, atsižvelgiant į pavojingojo objekto dydį, veiklos rūšį ir sudėtingumą.

Klausimyne vartojamos santrumpos:

AAA – Aplinkos apsaugos agentūra;

APGV – apskrities priešgaisrinė gelbėjimo valdyba;

ESSC – Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centras;

PAGD – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos;

RAAD – regionų aplinkos apsaugos departamentai;

SA – savivaldybės administracija;

VDI – Valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

VEI – Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos;

VGI – Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos;

Visagino PGV – Visagino priešgaisrinė gelbėjimo valdyba;

TVSPĮ – Valstybinei visuomenės sveikatos priežiūros tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos pavaldžios teritorinės visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos (tikrina tiki pirmojo lygio pavojinguosius objektus).

(5) Kiekviena neatitiktis numeruojama ir aprašoma atskirai. Nustatytos neatitiktys turi būti pašalintos ne vėliau kaip iki kito planinio tikrinimo. Ataskaitos dalis nepildoma, jei pavojingojo objekto tikrinimo metu nenustatyta neatitikčių. Jeigu neatitiktys yra aprašytos veiklos vykdytojui skirtuose individualiuose administraciniuose aktuose, šioje dalyje neatitiktis atskirai neaprašoma, o pateikiama nuoroda į priedą, kur toks aprašymas pateiktas.

PASTABA. Tikrintojai, rašydami pavojingojo objekto tikrinimo ataskaitas, įrašo tik tuos klausimyno klausimus, kuriuos jie tikrino.

 

Ataskaitos rengėjas (-ai)

_________

(parašas)

_____________

(vardas ir pavardė)

 

 

Susipažinau

______________________________

(parašas)

______________________________

(veiklos vykdytojo vardas ir pavardė)

______________________________

(data)

 

_________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos

pavojingųjų objektų tikrinimo programos

3 priedas

 

(Pavojingųjų objektų tikrinimo apskaitos žurnalo formos pavyzdys)

 

__________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Pavojingųjų objektų tikrinimo apskaitos ŽURNALAS

 

Eil. Nr.

Tikrinimo ataskaitos registracijos data, Nr.

Tikrinimo data, tipas (planinis / neplaninis)

Pavojingojo objekto pavadinimas ir adresas

Veiklos vykdytojas ir adresas

Pavojingojo objekto lygis

Lydraščio registracijos data, Nr.

Tikrinusio (-ių) darbuotojo (-ų) pareigos, vardas ir pavardė

Pastabos

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________

(pareigų pavadinimas)

___________

(parašas)

_____________

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos

pavojingųjų objektų tikrinimo programos

4 priedas

 

(Pavojingojo objekto neplaninio tikrinimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

__________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

__________________________________________________________________________

(pavojingojo objekto pavadinimas, adresas, pavojingojo objekto lygis)

 

NEPLANINIO TIKRINIMO ATASKAITA

 

___________ Nr. ______________

(data)

 

________________

(sudarymo vieta)

 

TIKRINIMO DATA

 

TIKRINIMO PAGRINDAS

 

TIKRINIMO TIPAS

 

TIKRINIMO BŪDAS

 

TIKRINANT DALYVAVO:

 

PAVOJINGOJO OBJEKTO ATSTOVAI:

 

INFORMACIJA APIE TIKRINIMO APIMTIS

 

Tikrinimo metu nagrinėti, vertinti dokumentai

 

 

 

Vizualiai apžiūrėti statiniai, įrenginiai (nurodyti unikalieji Nr., įrenginių identifikavimo kodai arba pozicijos Nr. pavojingojo objekto plane arba jų inventorizacijos Nr.)

 

 

 

NEATITIKČIŲ APRAŠYMAS

 

Eil. Nr.

Neatitikties aprašymas arba nuoroda į priedą, kur toks aprašymas pateiktas (aprašomo (-ų) klausimo (-ų) Nr., pažeidimo objektas, kitos svarbios aplinkybės)

 

 

 

Neatitikties teisinis pagrindas (teisės akto santrumpa, punktų Nr.)

 

 

TAIKYTŲ TEISĖS AKTŲ SĄRAŠAS

 

Santrumpos Nr.

Teisės akto pavadinimas, skelbimas, statusas (įsigaliojo ar neteko galios)

 

 

PRIEDŲ SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Dokumento sudarytojo pavadinimas, dokumentų pavadinimas, lapų skaičius

 

 

 

Ataskaitos rengėjas (-ai)

_________

(parašas)

_____________

(vardas ir pavardė)

 

 

Susipažinau

_________________

(parašas)

______________________________

(veiklos vykdytojo vardas ir pavardė)

_______________

(data)

 

_________________