LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL GARANTINIO FONDO STEIGIMO
2001 m. birželio 7 d. Nr. 685
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymu (Žin., 2000, Nr.82-2478), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
2. Likviduoti nuo 2001 m. birželio 15 d. Fondą bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti.
5. Reorganizuoti nuo 2001 m. birželio 15 d. Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos sekretoriatą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos į Garantinio fondo administraciją prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, netaikant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 46-1120; 2000, Nr. 48-1390) patvirtintos Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos 13 punkto reikalavimų.
6. Pavesti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai:
6.1. vykdyti Garantinio fondo administracijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos steigėjos funkcijas;
6.2. parengti 5 punkte nurodytos įstaigos reorganizavimo projektą ir sudaryti komisiją jam įgyvendinti;
7. Įpareigoti Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos sekretoriato prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos reorganizavimo komisiją nepanaudotą sekretoriato lėšų likutį iki 2001 m. liepos 1 d. pervesti į Garantinio fondo administracijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sąskaitą.
8. Finansų ministerija turi iki 2001 m. birželio 15 d. pervesti Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti sukauptas lėšas į Garantinio fondo atskirą Valstybės iždo sąskaitą Lietuvos banke. Į šią sąskaitą taip pat pervedamos įmonių grąžinamos lėšos, gautos iš Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti.
Lėšos apskaitomos atskirose subsąskaitose pagal Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymo 12 straipsnio 4 dalyje numatytą jų naudojimo paskirtį.
9. Nustatyti, kad:
9.1. jeigu finansinės paramos lėšos, skirtos iš Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti, negrąžinamos, įmonės kreditorius nuo 2001 m. birželio 15 d. yra Garantinio fondo administracija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;
9.2. viešose varžytynėse neparduotas už gautą iš Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti grąžintiną finansinę paramą valstybei įkeistas nekilnojamasis įmonių turtas ir įmonių nekilnojamasis turtas, išieškomas atgręžtinio reikalavimo tvarka už išmokas iš Garantinio fondo, perduodamas valstybės įmonei Valstybės turto fondui pagal valstybės įmonės Valstybės turto fondo nustatytos formos turto perdavimo aktus.
Varžytynėse neparduoto kito turto naudojimo, pardavimo ir kainų mažinimo klausimus sprendžia Garantinio fondo taryba;
9.3. sprendimą dėl negrąžintų finansinės paramos lėšų, skirtų iš Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti, nurašymo į fondo nuostolius, kai pardavus įmonės turtą nepakanka lėšų atsiskaityti su fondu, arba pripažinimo fondo negautomis lėšomis, kai bankrutavusios įmonės turtas, neparduotas viešose varžytynėse, perduodamas valstybės įmonei Valstybės turto fondui, Garantinio fondo tarybos teikimu priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
10. Pavesti Garantinio fondo administracijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovauti Garantinio fondo kreditoriniams reikalavimams įmonėse, teismuose ir kitose įstaigose, išieškant lėšas, skirtas iš Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti ir Garantinio fondo.
11. Pripažinti netekusiais galios nuo 2001 m. birželio 15 dienos:
11.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimą Nr.902 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti įsteigimo“ (Žin., 1997, Nr.76-1960);
11.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugsėjo 1 d. nutarimą Nr.934 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr.902 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti įsteigimo“ dalinio pakeitimo bei Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr.82-2060);
11.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimą Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr.31-831);
11.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 30 d. nutarimą Nr.369 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr.902 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti įsteigimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1998, Nr.31-832);
11.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 13 d. nutarimą Nr.872 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimo Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1998, Nr.64-1851);
11.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 28 d. nutarimą Nr.1160 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr.902 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti įsteigimo“ dalinio pakeitimo „(Žin., 1998, Nr.86-2400);
11.7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. spalio 16 d. nutarimą Nr.1242 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimo Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1998, Nr.92-2562);
11.8. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. gruodžio 15 d. nutarimą Nr.1449 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimo Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1998, Nr.111-3083);
11.9. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. sausio 6 d. nutarimą Nr.1 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr.902 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti įsteigimo“ dalinio pakeitimo „(Žin., 1999, Nr.5-102);
11.10. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimą Nr.114 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimo Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1999, Nr.14-364);
11.11. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. sausio 24 d. nutarimą Nr.73 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimo Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2000, Nr.7-194);
11.12. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. vasario 23 d. nutarimą Nr.204 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr.902 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti įsteigimo“ dalinio pakeitimo „(Žin., 2000, Nr.18-434);
11.13. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 9 d. nutarimą Nr.668 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. kovo 27 d. nutarimo Nr.359 „Dėl Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti tarybos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2000, Nr.48-1395).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2001 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 685
GARANTINIO FONDO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Garantinis fondas (toliau vadinama – fondas) yra pinigų fondas, įsteigtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymu.
2. Fondo steigėjas yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Fondas tvarkomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymu, Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymu, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. FONDO LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMAS
5. Fondo lėšas sudaro lėšos, sukauptos vadovaujantis Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymo 4 straipsniu Lietuvos banko Valstybės iždo sąskaitoje.
7. Finansų ministerija, gavusi iš fondo administracijos nustatytąja tvarka patvirtintas mokėjimo paraiškas, perveda iš fondo paskirtas lėšas administracijai arba įmonei.
8. Lėšos iš fondo skiriamos išmokoms bankrutuojančių ar bankrutavusių įmonių darbuotojams, nutraukusiems darbo santykius su šiomis įmonėmis, taip pat darbuotojams, kurie tęsia darbo santykius su bankrutuojančia įmone, kai įmonė jiems yra įsiskolinusi. Fondas administruojamas fondo lėšomis pagal fondo tarybos patvirtintą sąmatą.
III. LĖŠŲ SKYRIMAS
10. Bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės, turinčios įsiskolinimų darbuotojams – neišmokėto darbo užmokesčio ir kitų su darbo santykiais susijusių išmokų (piniginės kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas, išeitinės pašalpos, žalos atlyginimo dėl nelaimingų atsitikimų darbe ar susirgimo profesine liga ir neapmokėtų prastovų), administratorius arba likvidacinės komisijos pirmininkas per 2 savaites nuo kreditorinių reikalavimų patvirtinimo privalo pateikti fondo administracijai paraišką dėl lėšų skyrimo, reikiamų lėšų apskaičiavimą, darbuotojų, kuriems numatomos skirti išmokos iš fondo, sąrašus ir kitus dokumentus, numatytus fondo tarybos rekomendacijose, paskelbtose „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“. Paraiškas registruoja fondo administracija, kai pateikiami visi reikalaujami dokumentai.
11. Įmonės paraiškoje turi būti nurodytos darbuotojams neišmokėtų už konkretų laikotarpį išmokų sumos, įsiskolinimo priežastys ir trukmė, galimybė darbuotojų išmokoms gautas lėšas grąžinti pardavus turimą turtą pagal fondo atgręžtinį reikalavimą, bankroto bylos iškėlimo data, įmonės statusas ir kitos esminės bankroto bylos aplinkybės.
12. Fondo administracija, gavusi įmonės paraišką su nustatytaisiais dokumentais, juos registruoja, nagrinėja ir ne vėliau kaip per mėnesį nuo šios paraiškos gavimo teikia svarstyti fondo tarybos posėdyje.
Jeigu įmonių paraiškos ir prie jų pridėti dokumentai neatitinka 10 ir 11 punktuose nustatytų reikalavimų, fondo administracija nustato, per kiek laiko trūkumai turi būti pašalinti. Jeigu per fondo administracijos nustatytą laiką trūkumai nepašalinami, dokumentų teikimas fondo tarybai atidedamas. Įmonei pateikus visus reikalaujamus dokumentus, jos paraiška nagrinėjama ir svarstoma šių nuostatų nustatyta tvarka.
13. Jeigu bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės darbuotojai (darbuotojas) ar jiems atstovaujanti organizacija raštu praneša fondo tarybai, kad įmonės administratorius ar likvidacinės komisijos pirmininkas per 2 mėnesius nuo kreditorinių reikalavimų patvirtinimo nesikreipė į fondo administraciją dėl lėšų skyrimo, lėšų skyrimą inicijuoja fondo administracija.
14. Apie ketinimą kreiptis į fondo tarybą bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės darbuotojai (darbuotojas) ar jiems atstovaujanti organizacija prieš 15 dienų privalo įspėti bankrutuojančios įmonės administratorių ar bankrutavusios įmonės likvidacinės komisijos pirmininką. Šio įspėjimo nuorašas pridedamas prie pranešimo fondo administracijai.
15. Fondo administracija, inicijavusi lėšų skyrimą, apie tai per 5 dienas praneša bankrutuojančios įmonės administratoriui ar bankrutavusios įmonės likvidacinės komisijos pirmininkui, kurie ne vėliau kaip per 20 dienų nuo pranešimo gavimo privalo pateikti fondo administracijai paraišką dėl lėšų skyrimo, reikiamų lėšų apskaičiavimą, darbuotojų, kuriems skiriamos išmokos iš fondo, sąrašus ir kitus 10 punkte nurodytus dokumentus.
Fondo administracija, išnagrinėjusi pateiktus dokumentus, teikia juos svarstyti fondo tarybai 12 punkte nustatytu laiku.
16. Sprendimą dėl fondo lėšų skyrimo fondo taryba priima ne vėliau kaip per mėnesį nuo dokumentų iš fondo administracijos gavimo dienos. Fondo taryba, atsižvelgdama į tai, kiek fonde yra lėšų, kiek pateikta paraiškų ir prašoma išmokėti lėšų, siekdama patenkinti bent dalį kuo didesnio skaičiaus darbuotojų reikalavimų, gali atidėti išmokų, numatytų Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2, 3 ir 5 punktuose, skyrimą, iki fonde bus pakankamai lėšų šiems reikalavimams tenkinti.
Tais atvejais, kai bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės darbuotojams bankroto proceso metu jau buvo sumokėta tam tikra darbo užmokesčio dalis, Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytos išmokos jiems turi būti sumažinamos sumokėta suma.
17. Fondo tarybai priėmus sprendimą skirti lėšų bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės darbuotojų išmokoms, fondo administracija per 15 dienų parengia lėšų iš fondo perdavimo įmonei sutarties projektą ir informuoja įmonės administratorių (likvidacinės komisijos pirmininką) apie sutarties pasirašymo laiką.
18. Lėšų perdavimo sutartyje (sudaromoje 2 egzemplioriais) turi būti nurodyta:
18.1. lėšų, skirtų įmonės darbuotojų išmokoms, suma (į šią sumą įskaitomos tik darbuotojams išmokėtinos lėšos be fizinių asmenų pajamų mokesčio ir valstybinio socialinio draudimo įmokų);
18.5. bankrutuojančios įmonės administratoriaus ar bankrutavusios įmonės likvidacinės komisijos pirmininko įsipareigojimas įtraukti fondo administraciją į įmonės kreditorių sąrašą ir pateikti šį sąrašą tvirtinti atitinkamam teismui.
Prie lėšų perdavimo sutarties pridedami darbuotojų, kuriems skiriamos išmokos iš fondo, sąrašai pagal fondo tarybos nustatytą formą.
IV. FONDO VALDYMAS
19. Fondo tarybą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
Personalinę fondo tarybos sudėtį tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.
20. Fondo taryba sudaroma iš 12 narių: 4 atstovauja darbuotojų interesus ginančioms organizacijoms (profesinėms sąjungoms ir jų susivienijimams), 4 – darbdavių organizacijoms (susivienijimams, asociacijoms ir kt.) ir 4 – valstybės valdymo institucijoms (Finansų ministerijai, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Ūkio ministerijai ir Žemės ūkio ministerijai).
Darbuotojų interesus ginančių organizacijų ir darbdavių atstovus skiria jiems atstovaujančios organizacijos.
21. Fondo tarybai vadovauja fondo tarybos pirmininkas, kurį skiria Lietuvos Respublikos Vyriausybė iš valstybės valdymo institucijų atstovų. Fondo tarybos pirmininkui laikinai nesant, pirmininko pavedimu jį pavaduoja vienas iš tarybos narių, valstybės valdymo institucijų atstovų.
22. Fondo taryba:
22.3. priima sprendimus, kurie įforminami nutarimais, dėl fondo lėšų skyrimo ir kitais fondo veiklos klausimais;
22.4. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl maksimalių išmokų už neišmokėtą darbo užmokestį ir neapmokėtas prastovas dydžių skyrimo įmonių darbuotojams;
22.6. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl įmonių negrąžintų finansinės paramos lėšų, skirtų iš Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti, nurašymo į fondo nuostolius ir kitais fondo veiklos klausimais;
22.8. numato fondo sąmatoje lėšas fondo administracijai išlaikyti, kitoms fondo administravimo ir organizacinėms išlaidoms. Šios lėšos pervedamos į fondo administracijos sąskaitą;
23. Fondo tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per mėnesį fondo tarybos pirmininko iniciatyva. Pareikalauti sušaukti posėdį taip pat gali ne mažiau kaip trys fondo tarybos nariai.
24. Fondo tarybos nariai, negalintys dalyvauti fondo tarybos posėdyje, apie tai praneša fondo administracijai iš anksto. Jie gali įgalioti savo atstovą dalyvauti fondo tarybos posėdyje su patariamojo balso teise arba balsuoti raštu dėl kiekvieno iš anksto paskelbto darbotvarkės klausimo.
25. Fondo tarybos narys neturi teisės balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu jis gali būti suinteresuotas nutarimo rezultatais. Tarybos narys privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius.
26. Fondo tarybos nutarimai teisėti, jeigu posėdyje dalyvavo ne mažiau kaip du trečdaliai jos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių fondo tarybos narių paprasta balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia fondo tarybos pirmininko balsas.
27. Rašomi visų fondo tarybos posėdžių protokolai. Fondo tarybos nariui reikalaujant, jo asmeniška nuomonė svarstomu klausimu turi būti įrašyta fondo tarybos posėdžio protokole. Kiekvieno fondo tarybos posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Posėdžio sekretorius yra fondo administracijos valstybės tarnautojas.
28. Apie fondo tarybos nutarimus informuojamos suinteresuotos įmonės – joms išsiunčiami fondo tarybos posėdžio protokolo išrašai.
29. Fondo tarybą techniškai aptarnauja fondo administracija, kurios struktūrą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.
30. Fondo administracija yra valstybės įstaiga, kuri savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos garantinio fondo įstatymu, Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais nuostatais, fondo tarybos nutarimais ir kitais teisės aktais.
31. Fondo administracijai vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų socialinės apsaugos ir darbo ministras. Fondo administracijos direktorius gali turėti pavaduotoją.
Pavaduotoją ir kitus fondo administracijos valstybės tarnautojus Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų fondo administracijos direktorius.
32. Fondo administracija vykdo šias funkcijas:
32.1. priima bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių paraiškas dėl lėšų skyrimo išmokoms darbuotojams, nutraukusiems darbo santykius su šiomis įmonėmis, taip pat darbuotojams, kurie tęsia darbo santykius su bankrutuojančia įmone, kai įmonė jiems yra įsiskolinusi;
32.2. inicijuoja lėšų skyrimą, kai gaunamas darbuotojų ar jiems atstovaujančios organizacijos pranešimas, kad bankrutuojančios įmonės administratorius ar bankrutavusios įmonės likvidacinės komisijos pirmininkas, praėjus 2 mėnesiams nuo kreditorinių reikalavimų patvirtinimo dienos, šiuo klausimu nesikreipė į fondo administraciją;
32.3. nustato pateiktos medžiagos atitiktį lėšų skyrimą reglamentuojantiems teisės aktams ir apie tai informuoja suinteresuotas įmones;
32.4. teikia fondo tarybai išvadas dėl gautų paraiškų dėl lėšų skyrimo, rengia nutarimų projektus ir pasiūlymus fondo tarybos posėdžiams;
32.7. rašo fondo tarybos posėdžių protokolus, teikia posėdžio metu papildomą informaciją ir atlieka kitus fondo tarybos ir jos pirmininko pavedimus;
32.8. organizuoja fondo tarybos nutarimų įgyvendinimą. Fondo tarybai priėmus sprendimą skirti lėšų, sudaro su įmone lėšų iš fondo perdavimo sutartį;
32.13. valstybės institucijų ir įstaigų pavedimu nagrinėja joms adresuotus įmonių darbuotojų ir buvusių darbuotojų laiškus, kuriuose pranešama apie neišmokėtą darbo užmokestį ir kitas su darbo santykiais susijusias išmokas;
33. Fondo administracija, vykdydama šiuose nuostatuose numatytą veiklą, turi teisę:
33.1. reikalauti, kad bankrutuojančios ir bankrutavusios įmonės pateiktų fondo administracijai reikiamus dokumentus ir kitą informaciją, būtiną fondo tarybos ir administracijos funkcijoms vykdyti;
33.2. gauti iš ministerijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų išvadas dėl bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių pateiktų paraiškų dėl lėšų iš fondo skyrimo;
33.3. suderinusi su fondo tarybos pirmininku, į fondo tarybos posėdžius kviesti specialistus, ekspertus bei kitus suinteresuotus asmenis svarstomiems klausimams spręsti;
34. Fondo administracija privalo tvarkyti buhalterinę apskaitą, teikti įstatymo nustatyta tvarka finansinę, buhalterinę bei statistinę informaciją valstybės institucijoms, įstaigoms ir fondo tarybai.
35. Fondo administracijos direktorius pavaldus socialinės apsaugos ir darbo ministrui, valstybės tarnautojai – fondo administracijos direktoriui.
36. Fondo administracijos direktorius:
36.2. atstovauja fondo interesams valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, teismuose, arbitražuose, kitose įstaigose, įmonėse ir organizacijose;
36.3. nustato fondo administracijos valstybės tarnautojų tarnybinių atlyginimų, priedų ir priemokų dydžius, skatina juos ir skiria valstybės tarnautojų tarnybines nuobaudas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka;
36.5. atsako už fondo administracijai skirtų lėšų naudojimą ir su tuo susijusių finansinių operacijų vykdymą, leidžia įsakymus, pasirašo banko čekius, sutartis ir kitus fondo administracijos dokumentus;
37. Fondo administracijos direktoriaus laikinai nesant, jį pavaduoja jo pavaduotojas arba kitas jo paskirtas fondo administracijos valstybės tarnautojas.
38. Fondo administracijos direktoriui ir valstybės tarnautojams atlyginimas už darbą mokamas laikantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. lapkričio 29 d. nutarimu Nr.499 „Dėl valstybinės valdžios, valstybės valdymo ir teisėsaugos organų vadovų bei kitų pareigūnų laikinos bandomosios darbo apmokėjimo tvarkos“ (Žin.,1992, Nr.3-62) įstaigoms prie ministerijų patvirtintų darbo apmokėjimo sąlygų, iki bus pradėta taikyti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta darbo apmokėjimo sistema.
39. Fondo administracija finansuojama fondo sąmatoje numatytomis lėšomis, skirtomis fondo administracijai išlaikyti, fondo administravimo ir kitoms organizacinėms išlaidoms.
V. Baigiamosios nuostatos
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2001 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 685
GARANTINIO FONDO TARYBA
Tarybos pirmininkas – R.Kairelis – socialinės apsaugos ir darbo viceministras
Nariai: Finansų ministerijos atstovas
Ūkio ministerijos atstovas
Žemės ūkio ministerijos atstovas
Lietuvos profesinių sąjungų centro atstovas
Lietuvos profesinių sąjungų susivienijimo atstovas
Lietuvos darbininkų sąjungos atstovas
Lietuvos darbo federacijos atstovas
Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovai (ne daugiau kaip du)
Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos atstovai (ne daugiau kaip du)