LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIETYBĖS ĮSTATYMO 1, 17, 18, 20 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 171 IR 181 STRAIPSNIAIS ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-2167
2007 m. rugsėjo 5 d. Nr. 937
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2007 m. balandžio 20 d. sprendimo Nr. 1534 2 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Pritarti Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 1, 17, 18, 20 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 171 ir 181 straipsniais įstatymo projekto Nr. XP-2167 (toliau vadinama – Įstatymo projektas Nr. XP-2167) aiškinamajame rašte nurodytam tikslui – patikslinti galiojantį Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymą (Žin., 2002, Nr. 95-4087), kad jis atitiktų Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintas nuostatas dėl dvigubos pilietybės bei Lietuvos istorijoje susiformavusią šios problemos sprendimo konstitucinę tradiciją ir doktriną.
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas 2006 m. lapkričio 13 d. nutarime (Žin., 2006, Nr. 123-4650) (toliau vadinama – Konstitucinio Teismo nutarimas) atkreipė dėmesį į tai, kad šiuo metu galiojančiame Lietuvos Respublikos pilietybės įstatyme nustatytas teisinis reguliavimas yra labai prieštaringas, nenuoseklus ir painus, šiame įstatyme nemažai nuostatų, kurios sunkiai dera vienos su kitomis, kai kurios formuluotės yra dviprasmiškos, todėl Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymas taisytinas iš esmės.
Pažymėtina, kad Konstitucinio Teismo nutarime keliamus klausimus nagrinėjo ir Ministro Pirmininko 2006 m. gruodžio 20 d. potvarkiu Nr. 418 sudaryta darbo grupė, ir atskiri konstitucinės teisės ekspertai, politikai, visuomenės veikėjai, bet iki šiol nerasta kompromisinio sprendimo. Todėl Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2007 m. rugsėjo 5 d. posėdyje pritarė Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 1, 9, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 26, 28, 29, 30 straipsnių pakeitimo, 6 straipsnio pripažinimo netekusiu galios ir įstatymo papildymo 91 straipsniu įstatymo ir Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo įgyvendinimo įstatymo 2 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projektams, kuriuose Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo išdėstymo nauja redakcija klausimas nesprendžiamas, o siekiama įtvirtinti tik neatidėliotinus galiojančio Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo pakeitimus, atsižvelgiant į Konstitucinio Teismo nutarimo nuostatas, bei sprendžiamos problemos, susijusios su „mišriose šeimose“ ir užsienyje gimusių vaikų, kurių bent vienas iš tėvų yra Lietuvos pilietis, pilietybe.
Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui nesvarstyti Įstatymo projekto Nr. XP-2167, o sudaryti tarpinstitucinę darbo grupę, kurioje dalyvautų ne tik Lietuvos Respublikos Vyriausybės, bet ir kitų suinteresuotų institucijų, įstaigų ir parlamentinių politinių partijų atstovai, kad radus optimaliausią kompromisinį sprendimą būtų parengtas naujos redakcijos Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo projektas.