LIETUVOS VYRIAUSIOJO ARCHYVARO
ĮSAKYMAS
DĖL LICENCIJŲ TEIKTI DOKUMENTŲ TVARKYMO IR (AR) SAUGOJIMO PASLAUGAS TURĖTOJŲ PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2011 m. liepos 12 d. Nr. V-119
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 364 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982; 2010, Nr. 79-4055) 18 straipsnio 13 dalimi,
tvirtinu Licencijų teikti dokumentų tvarkymo ir (ar) saugojimo paslaugas turėtojų planinių ir neplaninių patikrinimų tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos vyriausiojo archyvaro
2011 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-119
LICENCIJŲ TEIKTI DOKUMENTŲ TVARKYMO IR (AR) SAUGOJIMO PASLAUGAS TURĖTOJŲ PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Licencijų teikti dokumentų tvarkymo ir (ar) saugojimo paslaugas turėtojų (toliau – licencijų turėtojai) planinių ir neplaninių patikrinimų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja licencijų turėtojų planinių patikrinimų plano sudarymą, planinių ir neplaninių patikrinimų atlikimo tvarką, informacijos apie atliekamus patikrinimus pateikimo reikalavimus.
2. Licencijų turėtojų veiklos planiniai ir neplaniniai patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Dokumentų tvarkymo ir (ar) saugojimo paslaugų licencijų išdavimo ir panaikinimo, dokumentų ir licencijų grąžinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. vasario 9 d. nutarimu Nr. 162 (Žin., 2011, Nr. 18-860), ir šiuo Aprašu.
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme ir Dokumentų tvarkymo ir (ar) saugojimo paslaugų licencijų išdavimo ir panaikinimo, dokumentų ir licencijų grąžinimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. vasario 9 d. nutarimu Nr. 162.
II. PATIKRINIMŲ ATLIKIMŲ TVARKA
4. Patikrinimus atlieka Lietuvos vyriausiasis archyvaras, jo įgalioti Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos darbuotojai ar Lietuvos vyriausiojo archyvaro pavedimu – valstybės archyvai (toliau – tikrintojai).
5. Patikrinimams atlikti gali būti pasitelkiami ekspertai, kiti asmenys, jeigu reikalingos jų specialiosios žinios ar kita pagalba.
6. Atliekami šie patikrinimai:
6.1. Licencijų turėtojų, teikiančių dokumentų tvarkymo paslaugą, ir (ar) jų darbuotojų, kurių darbas tiesiogiai susijęs su licencijuojama veikla, profesinės kvalifikacijos patikrinimai;
7. Patikrinimas gali būti atliekamas Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos, valstybės archyvo ar tikrinamo licencijos turėtojo patalpose.
8. Tikrinamas licencijos turėtojas privalo pateikti tikrintojams visus reikalaujamus duomenis ir dokumentus, išskyrus dokumentus, duomenis ir informaciją, nesusijusius su licencijuojamos paslaugos teikimo sąlygų laikymosi priežiūra.
9. Licencijų turėtojų, teikiančių dokumentų tvarkymo paslaugą, ir (ar) jų darbuotojų, kurių darbas tiesiogiai susijęs su licencijuojama veikla, profesinės kvalifikacijos patikrinimai atliekami vertinant jų įgytą kvalifikaciją ir darbo patirtį pagal licencijos turėtojo, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, ir (ar) jų pasamdytų darbuotojų anketos duomenis (1 ir 2 priedai).
10. Licencijų turėtojų, teikiančių dokumentų saugojimo paslaugą, dokumentų saugojimo sąlygų patikrinimai atliekami nuvykus į vietą, įvertinus dokumentų saugojimo sąlygas ir sudarius Licencijuojamos dokumentų saugojimo paslaugos teikimo sąlygų laikymosi patikrinimo aktą (3 priedas).
12. Licencijos turėtojas, nesutinkantis su patikrinimo rezultatais arba siekdamas pagrįsti kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos patikrinimo rezultatams, gali raštu, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo patikrinimo rezultatų gavimo dienos, pateikti pastabas ar paaiškinimus dėl patikrinimo rezultatuose nurodytų duomenų.
13. Licencijų turėtojų planiniai patikrinimai atliekami ne rečiau kaip kartą per penkerius metus arba gavus licencijos turėtojo prašymą atlikti profesinės kvalifikacijos patikrinimą.
14. Licencijų turėtojų neplaniniai patikrinimai gali būti atliekami:
14.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti licencijos turėtojo veiklos patikrinimą;
14.3. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl licencijos turėtojo veikos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų;
14.4. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti licencijos turėtojo veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai;
III. LICENCIJŲ TURĖTOJŲ PLANINIŲ PATIKRINIMŲ PLANO SUDARYMAS
16. Licencijų turėtojų planinių patikrinimų planas sudaromas vieneriems metams ir patvirtinamas Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymu ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 31 d.
17. Patikrinimų planas sudaromas vadovaujantis šiais kriterijais:
17.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ar kitų teisės aktų nustatytų ūkio subjektų veiklų patikrinimų periodiškumo reikalavimai;
18. Patikrinimų plane nurodomi planuojamų tikrinti licencijų turėtojų rekvizitai, patikrinimų datos, numatomos tikrinti veiklos.
19. Patikrinimų planas gali būti keičiamas Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymu, tačiau ne vėliau kaip 10 darbo dienų prieš planuojamą licencijos turėtojo patikrinimą.
Licencijų teikti dokumentų tvarkymo ir (ar)
saugojimo paslaugas turėtojų planinių ir
neplaninių patikrinimų tvarkos aprašo
1 priedas
(Licencijos turėtojo – juridinio asmens, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, darbuotojo, kurio darbas tiesiogiai susijęs su licencijuojama veikla, anketos forma)
___________________________________________________________________________
(licencijos turėtojo, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, pavadinimas ir jo darbuotojo, kurio darbas tiesiogiai susijęs su licencijuojama veikla, pareigos)
LICENCIJOS TURĖTOJO, TEIKIANČIO DOKUMENTŲ TVARKYMO PASLAUGĄ, DARBUOTOJO, KURIO DARBAS TIESIOGIAI SUSIJĘS SU LICENCIJUOJAMA VEIKLA, ANKETA
________________ Nr. ________
(data)
_____________________
(vieta)
I. DARBUOTOJO PROFESINĖ KVALIFIKACIJA
Eil. Nr. |
Profesinę kvalifikaciją patvirtinančio dokumento pavadinimas |
Profesinę kvalifikaciją patvirtinantį dokumentą išdavusios įstaigos pavadinimas |
Profesinę kvalifikaciją patvirtinančio dokumento išdavimo data |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
... |
|
|
|
II. DARBUOTOJO DARBO PATIRTIS
Eil. Nr. |
Įstaigos pavadinimas |
Pareigų pavadinimas |
Išdirbtas laikotarpis |
|
nuo |
iki |
|||
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
Kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijos:
1.
2.
3.
...
______________________ ____________ ____________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
Paaiškinimas. Prie licencijos turėtojo, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, darbuotojo, kurio darbas tiesiogiai susijęs su licencijuojama veikla, anketos turi būti pridėtos darbuotojo profesinę kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijos.
Licencijų teikti dokumentų tvarkymo ir (ar)
saugojimo paslaugas turėtojų planinių ir
neplaninių patikrinimų tvarkos aprašo
2 priedas
(Licencijos turėtojo – fizinio asmens, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, anketos forma)
___________________________________________________________________________
(licencijos turėtojo, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, vardas ir pavardė)
LICENCIJOS TURĖTOJO, TEIKIANČIO DOKUMENTŲ TVARKYMO PASLAUGĄ, ANKETA
________________
(data)
_____________________
(vieta)
I. PROFESINĖ KVALIFIKACIJA
Eil. Nr. |
Profesinę kvalifikaciją patvirtinančio dokumento pavadinimas |
Profesinę kvalifikaciją patvirtinantį dokumentą išdavusios įstaigos pavadinimas |
Profesinę kvalifikaciją patvirtinančio dokumento išdavimo data |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
... |
|
|
|
II. DARBO PATIRTIS
Eil. Nr. |
Įstaigos pavadinimas |
Pareigų pavadinimas |
Išdirbtas laikotarpis |
|
nuo |
iki |
|||
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
Kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijos:
1.
2.
3.
____________ ______________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Paaiškinimas. Prie licencijos turėtojo, teikiančio dokumentų tvarkymo paslaugą, anketos turi būti pridėtos profesinę kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijos.
Licencijų teikti dokumentų tvarkymo ir (ar)
saugojimo paslaugas turėtojų planinių ir
neplaninių patikrinimų tvarkos aprašo
3 priedas
(Licencijuojamos dokumentų saugojimo paslaugos teikimo sąlygų laikymosi patikrinimo akto forma)
)
___________________________________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
LICENCIJUOJAMOS DOKUMENTŲ SAUGOJIMO PASLAUGOS TEIKIMO SĄLYGŲ LAIKYMOSI PATIKRINIMO AKTAS
__________ Nr._______
(data)
_________________
(vieta)
Patikrinimo teisinis pagrindas _________________________________________________
Juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas ir pavardė_________________
___________________________________________________________________________
Licencijos Nr._______________________________________________________________
Patikrinimo rezultatai
Saugykla (adresas / Nr.) _______
Stelažai ________________________________________________________________
Langai ________________________________________________________________
Apšvietimas ____________________________________________________________
Papildoma gaisro gesinimo priemonė (nešiojamieji gesintuvai) _____________________
Temperatūros ir drėgmės matavimo prietaisai___________________________________
Mikroklimato parametrai___________________________________________________
Dokumentai saugomi _____________________________________________________
(apsauginiai dangalai ir kt.)
Kitos licencijuojamos paslaugos teikimo sąlygos___________________________________
___________________________________________________________________________
Išvados ____________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Pasiūlymai _________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Patikrinimą atliko
___________________ _______________ ___________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
___________________ _______________ ___________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
Atliekant patikrinimą dalyvavo ir akto vieną egzempliorių gavo
_______________________________________________
(juridinio asmens atstovo pareigų pavadinimas, jei licencijos turėtojas juridinis asmuo)
___________________
(parašas)
____________________________
(vardas ir pavardė)
____________________________
(data)