Valstybinės medicininio audito INSPEKCIJOS

PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL SKUNDO NAGRINĖJIMO VALSTYBINĖJE MEDICININIO AUDITO INSPEKCIJOJE TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2009 m. gruodžio 17 d. Nr. 3V-35

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. V-941 patvirtintų Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų (Žin., 2009, Nr. 139-6142) 16.8 punktu:

1. Tvirtinu Skundo nagrinėjimo Valstybinėje medicininio audito inspekcijoje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatau, kad šio įsakymo 1 punkte nurodytas Skundo nagrinėjimo Valstybinėje medicininio audito inspekcijoje tvarkos aprašas įsigalioja nuo 2010 m. sausio 1 d., išskyrus:

2.1. tiems teisiniams santykiams, kai skundas Valstybinėje medicininio audito inspekcijoje gautas ir registruotas iki šiame punkte numatytos Skundo nagrinėjimo Valstybinėje medicininio audito inspekcijoje tvarkos aprašo įsigaliojimo dienos;

2.2. Skundo nagrinėjimo Valstybinėje medicininio audito inspekcijoje tvarkos aprašo 26.8 punktą, kuris įsigalioja nuo 2010 m. kovo 1 d.

3. Pripažįstu netekusiu galios Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybinėje medicininio audito inspekcijoje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės medicininio audito inspekcijos direktoriaus 2007 m. sausio 12 d. įsakymu Nr. 3V-4 (Žin., 2007, Nr. 7-306, Nr. 102-4195).

4. Nutariu šį įsakymą ir šio įsakymo 1 punkte nurodytą Skundo nagrinėjimo Valstybinėje medicininio audito inspekcijoje tvarkos aprašą skelbti VĮ Seimo leidyklos „Valstybės žinios“ leidžiamame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

Direktorė                                                                                    Ramunė Navickienė


PATVIRTINTA

Valstybinės medicininio audito

inspekcijos prie Sveikatos apsaugos

ministerijos direktoriaus

2009 m. gruodžio 17 d.

įsakymu Nr. 3V-35

 

SKUNDO NAGRINĖJIMO VALSTYBINĖJE MEDICININIO AUDITO INSPEKCIJOJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Skundo nagrinėjimo Valstybinėje medicininio audito inspekcijoje tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja asmens, pateikiančio skundą, aptarnavimą Valstybinėje medicininio audito inspekcijoje prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Inspekcija), skundo priėmimo tvarką, skundo įforminimo reikalavimus, jo nagrinėjimą, skundo nagrinėjimo įforminimą bei apskundimo tvarką.

2. Aprašas parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos Konstitucijos (Žin., 1992, Nr. 33-1014) 5 straipsnio 3 dalies nuostatą, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 115-4284), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (Žin., 2003, Nr. 15-597), Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymo (Žin., 2000, Nr. 61-1827) ir Inspekcijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. V-941 (Žin., 2009, Nr. 139-6142), nuostatas.

3. Asmens prašymas Inspekcijoje nagrinėjamas pagal Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008), Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779), nuostatas.

4. Aptarnaujant asmenį, šio aprašo nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

5. Šiame apraše vartojamos sąvokos:

5.1. Asmuo – fizinis ar juridinis asmuo, kuris kreipiasi į Inspekciją raštu, elektroniniu būdu ar žodžiu.

5.2. Asmens aptarnavimas – veikla, apimanti asmens priėmimą jam atvykus į Inspekciją, informavimą žodžiu, skundo, gauto tiesiai iš asmens ar atsiųsto paštu, įskaitant ir elektroninį būdą (elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis), priėmimą ir registravimą.

5.3. Asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės įvertinimas – Inspekcijos atliekama asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolė, kurios metu nustatoma visų nuosavybės formų juridinių ir fizinių asmenų, kurie verčiasi asmens sveikatos priežiūros veikla, teiktų ar nesuteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų atitiktis teisės aktų reikalavimams.

Jei kreipiamasi tik dėl paslaugų, kurios susijusios su asmens sveikatos priežiūros paslaugomis (pvz., teisės susipažinti su medicinos dokumentais ir gauti jų kopijas, paciento atstovavimo teisės pažeidimai ir pan.), Inspekcija turi teisę nagrinėti asmens skundą atliekant tyrimą teisės aktų nustatyta tvarka. Šiame apraše vartojama asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės įvertinimo sąvoka apima ir tyrimo atlikimą.

5.4. Pranešimas – asmens rašytinis kreipimasis į Inspekciją, kuriame nurodama, kad yra pažeistos kito asmens (paciento) teisės ar teisėti interesai.

5.5. Prašymas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis į instituciją prašant: išduoti leidimą, dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, nustatyta tvarka pateikti institucijos turimą informaciją, atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus.

5.6. Skundas – paciento ar jo atstovo kreipimasis į Inspekciją, nurodant, kad yra pažeistos paciento teisės ar teisėti interesai dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo arba asmens sveikatos priežiūros įstaigos, asmens sveikatos priežiūros specialistų neveikimo, ir prašant įvertinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybę.

6. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875, vartojamas sąvokas.

7. Inspekcijos darbuotojas, aptarnaudamas asmenį, nagrinėdamas skundą, vadovaujasi pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo ir subsidiarumo principais.

8. Inspekcijos darbuotojas teikia prašymą nusišalinti arba (ir) Inspekcijos direktoriaus rašytiniu pavedimu nušalinamas nuo skundo nagrinėjimo, jeigu:

8.1. darbuotojas yra asmens, dėl kurio pradėtas skundo nagrinėjimas, artimas giminaitis (kaip tai apibrėžta Civiliniame kodekse), svainis ar sugyventinis, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs partnerystę;

8.2. tarp darbuotojo ir asmens, dėl kurio pradėtas skundo nagrinėjimas, yra pavaldumo santykiai;

8.3. darbuotojo nešališkumu pagrįstai abejojama dėl kokių nors kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.

9. Už šio aprašo įgyvendinimą atsako Inspekcijos direktorius.

 

II. SKUNDO PATEIKIMAS

 

10. Atvykusius į Inspekciją asmenis priima Inspekcijos darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą.

11. Asmeniui, besikreipiančiam į Inspekciją su skundu, darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą, trumpai ir suprantamai paaiškina:

11.1. Inspekcijos kompetenciją;

11.2. kokius dokumentus (asmens tapatybę patvirtinantį ir kitus) ir kaip (raštu) reikia pateikti, kad asmens skundas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;

11.3. jei jam žinoma, nurodo, į kokią instituciją asmuo gali kreiptis, jeigu Inspekcija nekompetentinga spręsti asmeniui rūpimo klausimo, ir, jei žinoma, nurodo tos institucijos adresą, telefono numerį.

12. Kai asmuo nemoka kalbėti ar nesupranta valstybinės lietuvių kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai išreikšti savo minčių, darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą, informavęs Inspekcijos direktoriaus pavaduotoją, organizuoja reikalingo vertėjo, sugebančio versti į asmeniui suprantamą kalbą, iškvietimą per 3 valandas nuo tokio asmens atvykimo, tačiau ne vėliau nei iki Inspekcijos darbo dienos pabaigos.

13. Nevalstybine kalba gautas skundas priimamas Inspekcijoje bendra tvarka. Šio dokumento vertimą į lietuvių kalbą organizuoja Inspekcijos direktoriaus pavaduotojas. Asmeniui atsakoma valstybine lietuvių kalba.

14. Darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą, priimdamas ir registruodamas asmens skundą, jei reikia, patikslina skundo dalyką, prireikus prašo asmens pateikti trūkstamą informaciją, dokumentus ar jų kopijas.

 

III. SKUNDO PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

15. Asmuo skundą pateikia raštu.

16. Pagrindas pradėti skundo nagrinėjimą yra:

16.1. paciento ar jo atstovo skundas;

16.2. Lietuvos Respublikos Prezidento, Lietuvos Respublikos Seimo ar Seimo nario, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos, teismo, ikiteisminio tyrimo organo, kitos valstybinės institucijos (įstaigos) pranešimas;

16.3. Inspekcijos direktoriaus pavedimas.

17. Šio aprašo 16.1 ir 16.2 punktuose nurodytų asmenų skunde turi būti nurodyta:

17.1. adresatas;

17.2. paciento vardas, pavardė, gimimo data, adresas, telefono numeris (kontaktiniai duomenys) bei pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas arba jo kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, jei asmuo pateikia skundą paštu;

17.3. skundą pateikusio asmens duomenys, jei asmuo nėra pacientas, kuriam teiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, ir pateikiamas atstovavimą patvirtinantis dokumentas (pavedimas, teismo nutartis ir pan.), išskyrus civilinės būklės akto įrašo įregistravimo liudijimą (gimimo, santuokos ir pan.), ar jo kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, arba nurodamas juridinis pagrindas, kai vykdomos tarnybinės funkcijos.

Civilinės būklės akto įrašo įregistravimo liudijimas ar jo kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, Inspekcijai privalo būti pateikta, jeigu šių duomenų Lietuvos Respublikos gyventojų registre nėra. Apie tai Inspekcija per šio aprašo 30 punkte nustatytą terminą informuoja pareiškėją raštu, nurodydama pašalinti skundo priėmimo nagrinėti trūkumus;

17.4. skundo dalykas – suteiktos arba nesuteiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, asmens sveikatos priežiūros įstaiga ir, jei žinoma, kurių asmens sveikatos priežiūros specialistų veiksmai skundžiami, taip pat kuo tikslesnis asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo laikotarpis, kitos aplinkybės bei prašymas įvertinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybę;

17.5. ar skundas tuo pačiu klausimu išnagrinėtas, ar nagrinėjamas asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, teisme ar kitoje valstybinėje institucijoje, pateikiant šio skundo ir, jei gauta, atsakymo kopiją;

17.6. skundo surašymo data ir asmens parašas (ar elektroninis parašas).

18. Prie skundo gali būti pridedami asmens turimi dokumentai (priedai).

19. Skundas turi būti įskaitomas.

20. Šio aprašo 16.3 punkte nurodytame pavedime nurodomas paciento vardas, pavardė ir aprašo 17.4 punkte numatytos aplinkybės.

21. Inspekcija skundus priima ir juos nagrinėja pagal įgaliojimus, nustatytus Inspekcijos nuostatuose.

22. Kai Inspekcija neturi įgaliojimų nagrinėti skundo, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo Inspekcijoje gavimo dienos išsiunčia skundą viešojo administravimo subjektui ar kitam asmeniui, kuris turi reikiamus įgaliojimus, ir apie tai praneša asmeniui. Skundai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis, persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik tada, kai yra asmens rašytinis sutikimas.

23. Draudžiama persiųsti skundą nagrinėti viešojo administravimo subjektui, jo administracijos padaliniui arba perduoti nagrinėti pareigūnui, valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kurių veiksmai yra skundžiami, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytas išimtis.

24. Apie skundo priėmimą nagrinėti pranešama asmeniui raštu, kuriame nurodoma skundo priėmimo data, jo registracijos numeris, skundą priėmusio valstybės tarnautojo pareigos, vardas, pavardė, telefono numeris.

25. Skundas gali būti nenagrinėjamas, jei jame nenurodytas:

25.1. asmens vardas;

25.2. pavardė;

25.3. asmens adresas (adresas korespondencijai);

25.4. skundo dalykas;

25.5. skundas asmens nepasirašytas;

25.6. skundas neįskaitomas.

26. Skundas nenagrinėjamas ar skundo nagrinėjimas nutraukiamas:

26.1. jeigu nėra pateiktas asmens (paciento) tapatybę patvirtinantis dokumentas arba jo kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka;

26.2. jeigu nėra pateiktas paciento atstovavimą patvirtinantis dokumentas ar jo kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, arba nenurodytas juridinis pagrindas, kai vykdomos tarnybinės funkcijos;

26.3. jeigu Inspekcija jau yra išnagrinėjusi skundą dėl to paties dalyko;

26.4. jeigu skundas Inspekcijoje gautas vėliau nei vieneri metai nuo tos dienos, kurią pacientas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių pažeidimą, tačiau bet kuriuo atveju, jeigu praėjo daugiau kaip treji metai nuo paciento teisių pažeidimo padarymo dienos;

26.5. jeigu asmens sveikatos priežiūros įstaiga likviduota;

26.6. jeigu pacientas ar jo atstovas raštu prašo nutraukti skundo ar jo dalies nagrinėjimą;

26.7. jeigu Inspekcija neturi įgaliojimų nagrinėti skundo pagal įgaliojimus, nustatytus Inspekcijos nuostatuose;

26.8. jeigu nesilaikoma privalomos pacientų skundų nagrinėjimo ne teisme tvarkos.

27. Skundo nagrinėjimas sustabdomas, jeigu laikinai nėra Inspekcijai reikalingų dokumentų, kurie leistų įvertinti asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

28. Skundo nagrinėjimo procedūra tęsiama, kai aprašo 27 punkte nurodyti dokumentai pateikiami Inspekcijai.

29. Inspekcijos direktorius arba jo įgaliotas darbuotojas rašytiniu pavedimu (rezoliucija) per 1 darbo dieną priima sprendimą dėl skundo nagrinėjimo, jo nenagrinėjimo arba skundo nagrinėjimo nutraukimo, sustabdymo ar pratęsimo, nustačius šio aprašo 25–28 punktuose numatytas aplinkybes.

30. Apie sprendimo dėl skundo nagrinėjimo, nenagrinėjimo arba skundo nagrinėjimo nutraukimo priėmimą pranešama asmeniui raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo Inspekcijoje gavimo dienos.

31. Apie sprendimo dėl skundo nagrinėjimo sustabdymo ar pratęsimo priėmimą pranešama asmeniui raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo aprašo 27 ir 28 punktuose numatytų aplinkybių nustatymo dienos.

32. Skundo nagrinėjimas turi būti baigtas per 3 mėnesius nuo skundo Inspekcijoje gavimo dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas laikotarpis, kada skundo nagrinėjimas buvo sustabdytas dėl aprašo 27 punkte numatytos aplinkybės.

 

IV. SKUNDO NAGRINĖJIMO ĮFORMINIMAS IR SPRENDIMO APSKUNDIMAS

 

33. Skundo nagrinėjimas baigiamas Inspekcijos sprendimu:

33.1. raštu informuojant asmenį apie aprašo 25 ir 26 punktuose numatytų aplinkybių nustatymą;

33.2. raštu informuojant asmenį apie konkrečioje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje pacientui teiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės įvertinimą.

34. Asmuo, nesutinkantis su šio aprašo 33.1 punkte priimtu Inspekcijos sprendimu dėl skundo nenagrinėjimo ar nagrinėjimo nutraukimo arba nesutinkantis su šio aprašo 33.2 punkte priimtu Inspekcijos sprendimu dėl skundo nagrinėjimo metu padarytų teisės aktų, reglamentuojančių tokios procedūros vykdymą, pažeidimų, turi teisę per vieną mėnesį nuo sprendimo įteikimo dienos paduoti skundą Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

35. Jeigu per aprašo 32 punkte nustatytą terminą skundo nagrinėjimas nėra baigtas, asmuo turi teisę per du mėnesius nuo dienos, kai baigiasi skundo nagrinėjimo terminas, tai apskųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

36. Dėl Inspekcijos darbuotojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių įgyvendinant šio aprašo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių skundų nagrinėjimą, nuostatas asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024; 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.

 

_________________