LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2005 M. GRUODŽIO 1 D. ĮSAKYMO NR. 3-547 „DĖL SPECIALIŲJŲ PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO 1520 MILIMETRŲ PLOČIO VĖŽĖS GELEŽINKELIAIS LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJOJE SAUGOS UŽTIKRINIMO REIKALAVIMŲ“ PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

2008 m. birželio 16 d. Nr. 3-227

Vilnius

 

Pakeičiu Specialiųjų pavojingų krovinių vežimo 1520 milimetrų pločio vėžės geležinkeliais Lietuvos Respublikos teritorijoje saugos užtikrinimo reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2005 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 3-547 „Dėl Specialiųjų pavojingų krovinių vežimo 1520 milimetrų pločio vėžės geležinkeliais Lietuvos Respublikos teritorijoje saugos užtikrinimo reikalavimų“ (Žin., 2005, Nr. 147-5376):

1. Išdėstau 2 punktą taip:

2. Vartojamos sąvokos:

Avarinė kortelė – tai nustatytos formos dokumentas, kuriame nurodyti geležinkelių transporto darbuotojų ir specialiųjų padalinių veiksmai, likviduojant avarines situacijas ar avarijas vežant pavojingus krovinius geležinkelių transportu. Kiekvienos avarinės kortelės aprašymas pateikiamas Saugos ir avarinių situacijų ar avarijos padarinių likvidavimo, vežant geležinkeliais pavojingus krovinius, taisyklėse, patvirtintose viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir skelbiamose AB „Lietuvos geležinkeliai“ interneto tinklalapyje (www.litrail.lt).

Apsauginiai vagonai – tai minimalus skaičius tuščių ar nepavojingais kroviniais pakrautų vagonų, kurie skiria vagoną su pavojingu kroviniu nuo lokomotyvo ir vagonų su žmonėmis.

Kitos vartojamos sąvokos paaiškintos Pavojingų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų transportu įstatyme (Žin., 2001, Nr. 111-4022), Geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme (Žin., 2004, Nr. 4-27; 2006, Nr. 42-1505) ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose geležinkelių transporto klausimus.“

2. Išdėstau 3 punkto pirmą pastraipą taip:

3. Pavojingų krovinių siuntėjas pavojingų krovinių važtos dokumentų skiltyje „Krovinio pavadinimas“ be duomenų, kurie turi būti pateikti pagal Tarptautinio vežimo geležinkeliais sutarties (COTIF) C priedėlio „Pavojingų krovinių tarptautinio vežimo geležinkeliais taisyklės“ (RID) reikalavimus, turi nurodyti:“.

3. Išdėstau 5 punktą taip:

5. Jeigu priedo 4 skiltyje informacija pateikta kaip trupmena, tai trupmenos skaitiklis reiškia apsauginių vagonų skaičių, kuomet pavojingi kroviniai vežami konteineriuose, dengtuose ir kitų tipų vagonuose, o vardiklis – apsauginių vagonų skaičių, kuomet pavojingi kroviniai vežami cisterniniuose vagonuose, cisterniniuose konteineriuose.“

4. Išdėstau 7 punktą taip:

7. Jeigu priedo 5 skiltyje informacija pateikta kaip trupmena, tai skaitiklis reiškia sąlygas, kuomet pavojingi kroviniai vežami konteineriuose, dengtuose ir kitų tipų vagonuose, o vardiklis – sąlygas, kuomet pavojingi kroviniai vežami cisterniniuose vagonuose, cisterniniuose konteineriuose.“

5. Išdėstau 9 punktą taip:

9. Jeigu priede krovinio pavadinimas pažymėtas „*“, tai reiškia, kad vagonas su šiuo kroviniu turi būti lydimas krovinio siuntėjo (gavėjo).“

6. Papildau nauju 10 punktu (ankstesniuosius 10–13 punktus laikau 11–14 punktais):

10. Jeigu priede krovinio pavadinimas pažymėtas „1“, tai reiškia, kad cisterninių vagonų ar cisterninių konteinerių pilnų ar tuščių cisternų pripylimo ir išpylimo konstrukcinės angos turi būti plombuojamos rakinamosiomis plombomis.“

7. Išdėstau 14 punktą taip:

14. Cisterninius vagonus be vožtuvų ir uždorių, nurodytų RID 6.8.3.2.3 ir 6.8.3.2.4 punktuose, leidžiama eksploatuoti iki 2014 m. sausio 1 d. su sąlyga, kad bus užtikrinama eismo sauga ir laikomasi aplinkos apsaugos reikalavimų.“

8. Išdėstau priedo „Papildomi įrašai pavojingų krovinių važtos dokumentuose“ JT Nr. 1230 eilutę taip:

 

1230

METANOLIS1

319

0-0-1-0

Nuo kalnelio nepaleisti

0-0-1-0

Nuo kalnelio nepaleisti

 

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                     ALGIRDAS BUTKEVIČIUS