LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2007 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PROJEKTŲ RENGIMO PLANO PATVIRTINIMO

 

2006 m. vasario 24 d. Nr. 193

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531), 3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Lietuvos Respublikos 2007 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo planą (pridedama).

 

 

Ministras Pirmininkas                                                             Algirdas Brazauskas

 

Finansų ministras                                                                           Zigmantas Balčytis

______________

 

 


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2006 m. vasario 24 d. nutarimu Nr. 193

 

Lietuvos Respublikos 2007 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo planas

 

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybė prireikus iki 2006 m. kovo 3 d. patikslina Lietuvos Respublikos Vyriausybės strateginius tikslus (prioritetus), atsižvelgdama į priimtus svarbiausius valstybės strateginius dokumentus.

2. Šio Plano 2.1–2.7 punktuose nurodytos valstybės institucijos iki 2006 m. kovo 3 d. (I etapas) ir iki 2006 m. rugpjūčio 11 d. (II etapas) pateikia Finansų ministerijai informaciją (2005–2009 metai) apie:

2.1. Aplinkos ministerija – statybos paslaugų plėtojimą (mineralinių dirbinių pramonės, statybos, miškų ūkio ekonominiai rodikliai);

2.2. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija – darbo užmokesčio indeksus, darbo užmokesčio fondo dydį, darbuotojų skaičių (vidutinį metinį dirbančių ir vidutinį metinį sąlyginį) ir nedarbą;

2.3. Susisiekimo ministerija – transporto plėtojimą;

2.4. Ūkio ministerija – pagrindines ekonominės veiklos rūšis (detalizuodama pagrindinių rūšių pramonės produkcijos gamybą), prekių ir paslaugų eksportą bei importą;

2.5. Ūkio ministerija ir Užsienio reikalų ministerija – užsienio prekybą ir jos struktūros elementus;

2.6. Žemės ūkio ministerija – bendrąją žemės ūkio produkciją;

2.7. Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Susisiekimo ministerija ir Vidaus reikalų ministerija – ryšių ir informatikos plėtojimą.

3. Finansų ministerijos administruojamoms bendrai su Europos Sąjungos finansinės paramos lėšomis vykdomoms programoms iki 2006 m. kovo 15 d. (I etapas) ir iki 2006 m. liepos 24 d. (II etapas) informaciją teikia:

3.1. tarpinės institucijos, atsakingos už Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento (toliau vadinama – BPD) priemonių įgyvendinimą, apie:

3.1.1. planuojamą lėšų poreikį BPD priemonėms įgyvendinti 2007–2008 metais pagal kiekvieną BPD priemonę, atskirai nurodydamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų sumą;

3.1.2. vykdomas 2006 metais ir tęstines programas (priemones), kurių asignavimai patvirtinti Lietuvos Respublikos 2006 metų valstybės biudžete ir galėtų būti planuojami 2007–2008 metais BPD priemonėms bendrai finansuoti, atskirai nurodydamos galimas panaudoti bendrajam finansavimui lėšas, taip pat apie kitus numatomus panaudoti lėšų šaltinius ir papildomą lėšų poreikį specialiosioms Europos regioninės plėtros, socialinio, žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondų bei žuvininkystės orientavimo finansinės priemonės programoms BPD įgyvendinti pagal kiekvieną BPD priemonę;

3.2. tarpinės institucijos, atsakingos už Lietuvos Sanglaudos fondo 2004–2006 metų strategijos įgyvendinimą, – apie 2007–2009 metais planuojamą Sanglaudos fondo ir bendrojo finansavimo lėšų pagal šaltinius poreikį Sanglaudos fondo projektams įgyvendinti;

3.3. institucijos paramos gavėjos – apie 2007–2009 metais planuojamų įgyvendinti iš pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikį, iš jų materialiajam bei nematerialiajam turtui sukurti ir įsigyti (kapitalo investicijoms).

4. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, taip pat savivaldybės iki 2006 m. kovo 15 d. pateikia Finansų ministerijai informaciją apie:

4.1. Europos pabėgėlių fondo, INTERREG, EQUAL, Šengeno, Kaliningrado tranzito, Ignalinos programų ir bendrojo finansavimo lėšų poreikį, iš jų materialiajam bei nematerialiajam turtui sukurti ir įsigyti (kapitalo investicijoms);

4.2. Žemės ūkio ministerija:

4.2.1. Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo lėšų poreikį programoms, finansuojamoms iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (atskirai nurodomas lėšų poreikis tiesioginėms išmokoms ir rinkos reguliavimo priemonėms), Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai ir Europos žuvininkystės fondo;

4.2.2. tiesioginių išmokų už 2006–2007 metus mokėjimo grafikus;

4.3. biudžetinių įstaigų pajamų įmokas į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus 2007–2009 metais, iš jų materialiajam bei nematerialiajam turtui sukurti ir įsigyti (kapitalo investicijoms);

4.4. programas (priemones), kurios bus baigtos vykdyti 2006 metais (netęstinas programas). Savivaldybės šios informacijos neteikia;

4.5. lėšų poreikį priimtiems naujiems įstatymams įgyvendinti, iš jų materialiajam bei nematerialiajam turtui sukurti ir įsigyti (kapitalo investicijoms), ir tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti (savivaldybės neteikia);

4.6. apie planuojamas ir tęstines biudžeto programas, kurių lėšomis planuojama finansuoti pradedamus įgyvendinti 2007–2013 metų struktūrinės paramos programas ir projektus.

5. Šio Plano 5.1–5.3 punktuose nurodytos institucijos iki 2006 m. kovo 15 d. pateikia Finansų ministerijai:

5.1. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija – Valstybinio socialinio draudimo fondo prognozę;

5.2. Sveikatos apsaugos ministerija – Privalomojo sveikatos draudimo fondo prognozę;

5.3. valstybės įmonė Valstybės turto fondas – privatizavimo sandorių įplaukų į Privatizavimo fondą prognozę.

6. Finansų ministerija, naudodamasi iki 2006 m. kovo 3 d. pateikta informacija, nurodyta šio Plano 2 punkte (I etapas), iki 2006 m. kovo 15 d. parengia 2007–2009 metų makroekonominių rodiklių projekcijas (išskaidydama bendrojo vidaus produkto pagal veiklos rūšis, pajamų ir išlaidų elementus projekciją).

7. Finansų ministerija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintais strateginiais tikslais (prioritetais), makroekonominių rodiklių projekcijomis, iki 2006 m. balandžio 14 d. pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

7.1. Lietuvos Respublikos 2007–2009 metų preliminarių nacionalinio biudžeto pagrindinių rodiklių projektą;

7.2. Valstybės investicijų 2007–2009 metų programai skiriamų kapitalo investicijų preliminarias kontrolines sumas;

7.3. maksimalių asignavimų, įskaitant į atitinkamą sritį investuojamas lėšas, nustatymo bendrųjų principų 2007–2009 metų projektą;

7.4. preliminarius duomenis apie Europos Sąjungos finansinės paramos dydį.

8. Šio Plano 7.1–7.4 punktuose nurodyti rodikliai ir duomenys pateikiami Lietuvos Respublikos Seimo Biudžeto ir finansų komitetui (susipažinti).

9. Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus Lietuvos Respublikos 2007–2009 metų preliminarius nacionalinio biudžeto pagrindinius rodiklius, valstybės investicijų preliminarias kontrolines sumas, maksimalių asignavimų nustatymo bendruosius principus, taip pat valstybės lėšų investavimo į atitinkamą sritį bendruosius principus, Europos Sąjungos finansinės paramos dydį, Finansų ministerija per 10 darbo dienų:

9.1. informuoja Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojus apie maksimalius asignavimų išlaidoms finansuoti limitus;

9.2. parengia valstybės investicijų pagal kiekvieną sritį preliminarių limitų 2007–2009 metams metmenis, vadovaudamasi patvirtintais valstybės lėšų investavimo į atitinkamą sritį bendraisiais principais, ir informuoja apie tai atitinkamas ministerijas.

10. Ministerijos, remdamosi joms pateiktais investicijų projektais, per 20 kalendorinių dienų nuo Finansų ministerijos pranešimo apie atitinkamai sričiai 2007–2009 metams numatomų skirti valstybės investicijų preliminarius limitus gavimo pateikia Finansų ministerijai pasiūlymus dėl jų paskirstymo pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus, neviršydamos Finansų ministerijos nurodytų maksimalių limitų, ir apie tai informuoja srities, kurioje įgyvendina valstybės politiką, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojus.

11. Valstybės ar savivaldybių institucijos, valstybės įstaigos ir kiti ūkio subjektai, laikydamiesi Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 (Žin., 2001, Nr. 37-1251), iki 2006 m. birželio 16 d. pateikia Finansų ministerijai investicijų planus (projektus) (išskyrus naujus investicijų projektus, kurie atitinka BPD priemonių remtiną veiklą ir pateikti arba numatomi teikti paramai pagal BPD priemones gauti), kad jie būtų įtraukti į Valstybės investicijų 2007–2009 metų programos projektą.

12. Informacinės visuomenės plėtros investicijų projektai, kuriems finansuoti numatomos valstybės lėšos (Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas, savivaldybių biudžetai, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetas, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetas, kitų valstybinių fondų lėšos ir valstybės skolintos lėšos), turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės. Suderinti projektai pateikiami Finansų ministerijai, kad būtų įtraukti į Valstybės investicijų 2007–2009 metų programos projektą.

13. Šio Plano 13.1–13.9 punktuose nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos iki 2006 m. birželio 1 d., suderinusios su Finansų ministerija, patvirtina valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodikas:

13.1. Teisingumo ministerija:

13.1.1. civilinės būklės aktų registravimo;

13.1.2. pirminės teisinės pagalbos teikimo;

13.2. Vidaus reikalų ministerija:

13.2.1. Gyventojų registro tvarkymo ir duomenų teikimo valstybės registrui;

13.2.2. civilinės saugos organizavimo;

13.2.3. savivaldybės priešgaisrinių tarnybų organizavimo;

13.2.4. gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos tvarkymo;

13.3. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija:

13.3.1. kompensacijų (šildymo išlaidų, išlaidų šaltam ir karštam vandeniui ir kitų) skaičiavimo ir mokėjimo, socialinių išmokų skaičiavimo ir mokėjimo;

13.3.2. dalyvavimo rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones bei gyventojų užimtumo programas;

13.3.3. vaikų ir jaunimo teisių apsaugos;

13.4. Aplinkos ministerija:

13.4.1. piliečių prašymų atkurti nuosavybės teises į gyvenamuosius namus, jų dalis, butus, ūkinės ir komercinės paskirties pastatus nagrinėjimo bei sprendimų dėl nuosavybės teisės atkūrimo priėmimo;

13.4.2. valstybės garantijų nuomininkams, išsikeliantiems iš savininkams grąžintų gyvenamųjų namų ar jų dalių ir butų, vykdymo;

13.5. Krašto apsaugos ministerija:

13.5.1. dalyvavimo atrenkant šauktinius į karo tarnybą;

13.5.2. dalyvavimo rengiantis mobilizacijai;

13.6. Žemės ūkio ministerija:

13.6.1. pieno gamybos kvotoms administruoti priskirtų funkcijų atlikimo; ūkininkų ūkių registravimo; pasėlių deklaravimo; kanopinių žvėrių žemės ūkiui padarytos žalos nustatymo; traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų bei jų priekabų registravimo ir techninės priežiūros; žemės ūkio klausimų koordinavimo, kaimo plėtros bei paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai organizavimo ir įgyvendinimo;

13.6.2. melioracijos ir hidrotechnikos įrenginių eksploatavimo, dirvų kalkinimo organizavimo;

13.6.3. ir Aplinkos ministerija – savivaldybei priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise;

13.7. Archyvų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės – savivaldybėms pagal teisės aktus priskirtų archyvinių dokumentų tvarkymo;

13.8. Valstybinė kalbos inspekcija – valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės;

13.9. Konkurencijos taryba – duomenų apie suteiktą valstybės pagalbą teikimo valstybės registrui.

14. Valstybės institucijos ir įstaigos pateikia Finansų ministerijai:

14.1. iki 2006 m. birželio 1 d. – skaičiavimus, pagrindžiančius savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų pokytį dėl priimtų ir numatomų priimti teisės aktų;

14.2. iki 2006 m. rugpjūčio 1 d. – duomenis apie Lietuvos Respublikos 2007 metų valstybės biudžeto asignavimų poreikį jų kuruojamoms valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, mokinio krepšeliui finansuoti pagal kiekvieną savivaldybę.

15. Savivaldybės iki 2006 m. rugpjūčio 1 d. pateikia Finansų ministerijai duomenis apie:

15.1. savivaldybėms priklausančių (iš savivaldybių biudžetų finansuojamų) švietimo įstaigų patalpų naudingą plotą;

15.2. savivaldybių administruojamų pajamų, gautų už išnuomotą valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius, prognozuojamas įplaukas į biudžetą, įskaitant skaičiuotinas įmokas dėl savivaldybių tarybų sprendimais suteiktų mokesčių lengvatų.

16. Valstybės institucijos ir įstaigos, pageidaujančios gauti statistinę informaciją 2006 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių planui rengti, iki 2006 m. birželio 21 d. pateikia Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pageidaujamos gauti informacijos sąrašą, pagal kurį Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės iki 2006 m. rugpjūčio 4 d. pateikia minėtosioms institucijoms turimą 2005 ir 2006 metų statistinę informaciją.

17. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai per 45 kalendorines dienas nuo Finansų ministerijos pranešimo apie numatomus maksimalius asignavimų išlaidoms finansuoti limitus gavimo pateikia Finansų ministerijai strateginių 2007–2009 metų veiklos planų projektus, Lietuvos Respublikos 2007–2009 metų valstybės biudžeto programų sąmatų projektus su preliminariais skaičiavimais, neviršydami Finansų ministerijos nurodytų maksimalių asignavimų išlaidoms finansuoti limitų (prireikus kartu turi būti teikiami teisės aktų pakeitimo, mažinančio atitinkamo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojo reguliavimo srities išlaidas, projektai), taip pat iš ministerijų gautų preliminarių investicijų projektams įgyvendinti numatytų valstybės lėšų sumos.

Mokslo ir studijų institucijos pateikia Švietimo ir mokslo ministerijai 2007–2009 metų strateginių veiklos planų ir programų sąmatų projektus su preliminariais skaičiavimais šios ministerijos nustatytu laiku, o Švietimo ir mokslo ministerija šiame punkte nustatytu laiku pateikia Finansų ministerijai mokslo ir studijų institucijų 2007–2009 metų strateginių veiklos planų ir programų sąmatų projektus (su preliminariais skaičiavimais pagal kiekvieną mokslo ir studijų instituciją).

18. Ministerijos, Vyriausybės įstaigos ir apskričių viršininkai šio Plano 17 punkte nustatytu laiku pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai strateginių 2007–2009 metų veiklos planų projektus. Ministerijos kartu pateikia ir įstaigų prie ministerijų strateginių 2007–2009 metų veiklos planų projektus, taip pat apibendrintą informaciją apie visas ministerijos valdymo srities vykdomas programas (sutrumpintus strateginius veiklos planus).

19. Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komitetas prireikus priima sprendimą dėl 2007 metų biudžeto projekto prioritetinių krypčių, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir Finansų ministerijos pastabas ir pasiūlymus dėl pateiktų strateginių 2007–2009 metų veiklos planų projektų ir Europos Sąjungos Tarybos patvirtintas Bendrąsias ekonominės politikos gaires Lietuvai.

20. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, atsižvelgdami į Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komiteto sprendimus (arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir Finansų ministerijos pastabas ir pasiūlymus), patikslina strateginius 2007–2009 metų veiklos planus, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programų sąmatų projektus su atitinkamais skaičiavimais, valstybės investicijų paraiškas ir per 10 darbo dienų nuo Strateginio planavimo komiteto sprendimo pateikia juos Finansų ministerijai.

21. Finansų ministerija, naudodamasi iki 2006 m. rugpjūčio 11 d. pateikta informacija, nurodyta šio Plano 2 punkte (II etapas), iki 2006 m. rugpjūčio 31 d. parengia patikslintas 2007–2009 metų makroekonominių rodiklių projekcijas (įskaitant bendrojo vidaus produkto pagal veiklos rūšis, pajamų ir išlaidų elementus projekcijas).

22. Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos iki 2006 m. rugpjūčio 11 d. pateikia Finansų ministerijai duomenis apie 2007 metų prognozuojamas įplaukas į biudžetą kiekvienoje savivaldybės teritorijoje pagal administruojamus mokesčius.

23. Finansų ministerija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų projektais ir skaičiavimais, iki 2006 m. rugsėjo 25 d. parengia ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateikia Lietuvos Respublikos 2007 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, taip pat Valstybės investicijų 2007–2009 metų programos projektą.

______________